Frågor och svar
Teckna prenumeration
Just nu går det inte att teckna en plus prenumeration
Vi på Svensk Dam arbetar ständigt för att förbättra din upplevelse hos oss och därför är det just nu inte möjligt att bli pluskund och skapa konto. Våra exklusiva kartläggningar och spännande intervjuer kommer att fortsätta vara en stor och viktig del av svenskdam.se och vi hoppas att du, även i framtiden, följer med oss bakom den kungliga kulissen. Om du inte har registrerat dig för vårt nyhetsbrev gör du det enkelt här.
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice.
Frågor om tjänsten
Vad får man som prenumerant på Svensk Dam Plus?
Svensk Dam Plus är det mest exklusiva innehållet på svenskdam.se. Som prenumerant på Svensk Dam Plus får du allt du vill veta om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar. Du får tillgång till ett stort antal exklusiva artiklar, fördjupande läsning, hemma hos-reportage, unika bilder, fakta, historia och mycket mer. Dessutom får du chefredaktör Johan T Lindwalls exklusiva nyhetsbrev till din e-post varje vecka.
Som prenumerant ger vi dig även rabatt på våra fina produkter i Svensk Dams webbshop.
Vad kostar Svensk Dam Plus?
Ordinarie pris för Svensk Dam Plus är 79 kr per månad, men just nu har vi en lanseringskampanj där du kan bli prenumerant för endast 59 kr per månad. Om du redan prenumererar på papperstidningen får du tillgång till Svensk Dam Plus på köpet – läs mer om hur du aktiverar tjänsten under kapitlet “Frågor om fri tillgång till prenumeranter av papperstidningen” nedan.
Kan man testa Svensk Dam Plus innan man bestämmer sig?
Ja. När du blir prenumerant på Svensk Dam Plus får du första månaden gratis, och du kan säga upp din prenumeration när du vill, fram till 3 dagar före nästa dragning.
Varför kostar det nu när det var gratis förut?
Svensk Damtidnings papperstidning har alltid kostat pengar, men eftersom webbplatsen svenskdam.se inte haft lika mycket innehåll tidigare har vi kunnat finansiera den med enbart reklam. Nu gör vi en större satsning på webben, med mer och bättre innehåll till er läsare. Därför har vi också valt att ta betalt för det bästa och mest exklusiva innehållet på sajten.
Hur skaffar jag Svensk Dam Plus?
Du registrerar dig och betalar direkt på sajten. Ser mer information under Prova Plus.
Frågor om betalning
Hur betalar jag för Svensk Dam Plus?
Du betalar via vår partner Klarna som kommer dra prenumerationsavgiften månadsvis direkt från ett av dig förutbestämt konto. Om du tidigare har betalat via Klarna på någon annan sajt så finns alla dina uppgifter förifyllda vilket gör det väldigt lätt att bli prenumerant. Notera att pengar dras på nästkommande bankdag vid förfallo under helger.
Jag vill inte ge ut mina kontouppgifter, kan man betala på annat sätt än via Klarna?
Nej, inte i dagsläget.
Kan man swisha?
Nej, inte i dagsläget.
Klicka här för att prova Svensk Dam Plus!
Kan man betala med faktura?
Eftersom prenumerationen på Hänt Plus är på månadsbasis så erbjuder vi i dagsläget inte betalning via faktura, detta för att göra betalningsprocessen så enkel och smidig som möjligt för dig som är kund.
Klicka här för att prova Svensk Dam Plus!
Om jag inte vill uppge personnummer, hur betalar jag då?
I dagsläget krävs det att man uppger sitt personnummer för att kunna teckna en prenumeration. Anledningen till det är att Klarna gör en check mot sitt kreditvärdighetsregister för att säkerställa att kunden har möjlighet att betala.
Klicka här för att prova Svensk Dam Plus!
Måste jag betala varje månad?
Ja, modellen för Svensk Dam Plus fungerar så att du betalar ett belopp varje månad. Betalningen dras automatiskt och du kan säga upp din prenumeration när du vill, dock senast 3 dagar före förnyelsen.
Varför går inte mitt köp igenom?
Om ditt köp inte går igenom är det antingen för att du inte har pengar på ditt angivna konto eller ett tillfälligt störningsproblem hos Klarna. Var vänlig för över pengar på kontot, försök igen lite senare eller kontakta Klarnas kundservice.
Frågor om hantering av digital prenumeration
Hur ser jag om jag prenumererar på Svensk Dam Plus?
Logga in på svenskdam.se genom att klicka på ”Logga in” i menyn och gå sedan till ”Min profil” – där ser du om du har en aktiv prenumeration.
Hur ändrar jag min e-postadress?
Gå till ”Min profil” för att uppdatera din e-postadress. Ange din önskade e-postadress och din nuvarande lösenord, klicka därefter på ”Spara”. Om du ändrar din e-postadress ändras också din inloggning, och du loggar framöver in med den nya e-postadress som du angivit.Obs! Notera att det är samma inloggning för hemsidorna pling.se samt prenumerera.se vilket betyder att byter du e-postaddress för en då ändras det för alla tre.
Är det någon uppsägningstid för Svensk Dam Plus?
Nej, du kan säga upp ditt abonnemang när du vill, dock senast 3 dagar före förnyelse. Betalningen dras i förskott, så om du säger upp ditt abonnemang kommer du att ha fortsatt tillgång fram till och med en månad efter att den senaste betalningen dragits.
Hur avslutar jag min prenumeration på Svensk Dam Plus?
Gå till ”Min profil” och klicka på ”Avsluta prenumeration” och följ stegen därefter.
Hur avslutar jag min kombinerade prenumeration på papperstidningen och Svensk Dam Plus?
Har du en tidsbestämd prenumeration hos Svensk Damtidning behöver du inte göra någonting, utan prenumerationen avslutas automatiskt efter att du fått ditt sista betalda nummer i brevlådan. Med jämna mellanrum kommer vi att skicka ut erbjudanden om att förnya din prenumeration till dig.
Har du en tillsvidareprenumeration säger du upp denna genom att kontakta kundservice.
Är du osäker på vilken typ av prenumeration du har så finns denna information på din faktura.
Jag vill ändra min prenumeration från papper till enbart digital, hur gör jag?
Logga in på Prenumerera.se och avsluta din pappersprenumeration eller kontakta kundservice för att säga upp den. Därefter tecknar du en ny digital prenumeration genom att logga in, navigera till “Min profil” och därefter välja “Aktivera prenumeration”.
Frågor om fri tillgång till prenumeranter av papperstidningen
Måste jag som prenumererar på Svensk Damtidning i pappersform betala för Svensk Dam Plus?
Nej, du som prenumererar på Svensk Damtidning i pappersform får tillgång till Svensk Dam Plus på köpet så länge din prenumeration är aktiv. Skulle du säga upp prenumerationen på papperstidningen försvinner också tillgången till Svensk Dam Plus. Du kan då välja att teckna en helt digital prenumeration för fortsatt tillgång till Svensk Dam Plus.
Hur får jag som prenumerant på papperstidningen tillgång till Svensk Dam Plus?
För att komma åt Svensk Dam Plus behöver du tillgång till internet och en e-postadress. Se mer information under avsnittet Teckna prenumeration —> Teckna prenumeration – Svensk Damtidnings pappersprenumeranter.
Kommer jag även att få en tidning när jag betalar för Svensk Dam Plus?
Nej, om du bara tecknar en prenumeration på Svensk Dam Plus får du inte tillgång till papperstidningen. Du som prenumererar på papperstidningen får dock gratis tillgång till Svensk Dam Plus, så om du önskar tillgång till båda kan du teckna en prenumeration genom att besöka Prenumerera.se och välja Svensk Damtidning.
Jag har problem att koppla min prenumeration, vad gör jag fel?
Kundnummer och postnummer måste anges. Kundnummer (finns på din faktura) kan anges med eller utan nollarna före, men postnummer måste vara i rätt format:
- svenska postnummer ska anges utan mellanslag
- danska postnummer ska anges utan mellanslag
- finska postnummer ska anges utan mellanslag
- övriga ska anges som det står på din faktura, oftast brukar t.ex. britiska anges med mellanslag
Frågor om inloggning
Jag försöker skapa ett konto men får felmeddelande att jag redan har ett, varför?
Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord eller användarnamn?
Klicka på ”Logga in” och välj sedan ”Glömt lösenord?” och följ stegen därefter. Du kommer få ett nytt lösenord skickat till din angivna e-postadress.
Om du har glömt vilken e-postaddress du använt för att skapa ett konto kan du kontakta Kundservice för att få hjälp.
Ring 042-444 30 16, (automatiska tjänster öppet dygnet runt)
Öppettider kundservice:Helgfria vardagar: 08:00-18:00
Öppettider självservice:
Dygnet runt, alla dagar
Du kan också kontakta kundservice här »
Min inloggning fungerar inte, varför?
Du har antingen angett fel e-postadress eller fel lösenord. Försök igen och om det inte fungerar så be om att få ett nytt lösenord skickat till dig genom att klicka på ”Glömt lösenord?”.
Varför kommer jag inte åt en låst artikel fast jag är inloggad?
Om du inte kommer åt en artikel så har du ingen aktiv prenumeration hos Svensk Dam Plus. Gå till ”Min profil” och klicka på ”Aktivera prenumeration” och följ stegen.
Behöver du fortfarande hjälp?
Kontakta kundservice
Ring 042-444 30 16, (automatiska tjänster öppet dygnet runt)
Öppettider kundservice:
Helgfria vardagar: 08:00-18:00
Öppettider självservice:
Dygnet runt, alla dagar
Du kan också kontakta kundservice här »
Ha gärna ditt kundnummer till hands. Du hittar det på baksidan av tidningen Svensk Damtidning eller på fakturan.
På prenumerera.se kan du enkelt hantera de flesta av dina ärenden själv. Du hittar självservice här »
Som prenumerant av Svensk Damtidning har du alltid tillgång till tidningens digitala utgåva. Du hittar den i App Store eller Google Play via din smartphone eller läsplatta.