Även danska kronprinsfamiljen åker skidor och pulka i alperna

Även danska kronprinsfamiljen åker skidor och pulka i alperna
Annons

mary-frederik-barn-ste

Igår kunde vi berätta att prins Joachim och prinsessan Marie var i Schweiz – även den danska kronprinsfamiljen har kul i alperna.

Kronprins Frederik och kronprinsessan Mary tog förra veckan med sig barnen på en semester i alperna, närmare bestämt i lyxiga Verbier. Den danska kronprinsfamiljen ställde snällt upp för fotograferna med alla barnen, prins Christian, prinsessan Isabella, prins Vincent och prinsessan Josephine.

mary-frederik-barnen-ste

Det blev både skidor och pulka-åkning.

isabella-ste

Prinsessan Isabella.

kronprinsfamiljen-danmark-ste

Danska kronprinsfamiljen på snösemester.

vincent

Det gäller att hålla tungan rätt i mun.

mary-frederik-ste

Se upp i backen!!

Av Agneta Nisbeth
Foto: Stella Pictures

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

52 kommentarer till “Även danska kronprinsfamiljen åker skidor och pulka i alperna”

  1. Sanne C skriver: 18 februari, 2014

    Frederik og Joachim er brødre, tilhører samme kongefamilie, holder vinterferie i samme uge og i samme land (Schweiz), men i modsætning til andre kongefamilier sker det altid hver for sig. Børnene kunne ellers have megen glæde af at være sammen, men det sker kun ved pseudo-sommerferiefotograferingen hos dronning Margrethe på Gråsten Slot.
    Som landets 1. familie og samlingspunkt er kongehuset ingen videre fællessucces.
    Brødrenes tætte forhold ophørte da Mary kom ind i billedet. Hun er kendt for at være jaloux på Frederiks gamle veninder, men det kan vel ikke også gælde Joachim ?


  2. Solveig skriver: 18 februari, 2014

    Bara för att man är syskon behöver man ju inte fira semestrar tillsammans.


  3. Malmoellen skriver: 18 februari, 2014

    Håller med dig Sanne!
    Det är något dysfunktipnellt med familjen och Mary är en osäker kvinna som verkar vilja styra och ställa familjen med järnhård. Det har ju hänt mer än en gång att hon brutit ut i hysteriskt gråt på allmänna platser, t ex i samband med restaurangbesök- förmodligen för att hon inte fått som hon velat.
    Ta det holländska kungahuset som ett annat exempel….där umgås man syskon med ingifta barnen/kusinerna…man ser hur det lyser om familjerna när dom umgås. Mary är bara styv och onaturlig.


  4. Cara skriver: 18 februari, 2014

    Tror de flesta av oss inte brukar fira semester med våra syskon, varför borde de kungliga alltid göra det? Vad jag vet bor Marie och Joachim i hennes föräldrarnas stuga, så meningen med semestern är kanske att tillbringa tid med Maries släkt och inte Joachims som ju som skillnad till Maries bor i samma land. Hur mycket tid Frederik och Joachim med respektiva familjer tillbringar ihop vet vi inte, och det angår ju inte oss heller. Tror de flesta av oss skulle ogilla om vi fick likadana "goda råd" vad gäller våra syskon.


  5. Maggi skriver: 18 februari, 2014

    Uanset hvad, ser det rigtig hyggeligt/mysigt ud med alle børnene/barnen i sneen/snön. Man behøver jo ikke have den bedste relation til sine søskende. Nogle er heldige/har tur at have det, men ikke alle er det forundt. Med den barndom, Joachim og Frederik har haft giver det måske/kanske meget god mening.


  6. Maja den första skriver: 18 februari, 2014

    #3 Håller med. Mary ger ett väldigt stelt intryck.


  7. Marguerithe skriver: 18 februari, 2014

    "1" "3"
    Håller med er om Mary. Hon verkar mycket osäker och stel när det gäller sitt eget utseende och svartsjukan över Fredriks attraktion av andra kvinnor är tydlig. Hon skulle vinna mycket på att släppa sitt perfektionistiska tänkande.Marie som har en medfödd elegans och säkerhet behöver inte kompensera för något.


  8. Helle skriver: 18 februari, 2014

    Fine feriebilleder.
    De gør da lidt ud af at skabe en feriestemning, så de fremmødte pressefolk kan få nogle gode og sjove billeder i "kassen".


  9. Lene skriver: 18 februari, 2014

    # 4 Cara
    Kender du meget til forholdene i den danske kongefamilie? Det er trist at se, at der er kommet så dårlige vibrationer i en familie, der tidligere var så tæt knyttet sammen.
    Jeg hører også til dem, der savner den søskenderelation hos Frederik og Joachim, som man ser Victoria og Madeleine har bevaret, selvom begge nu er gifte!


  10. Marguerithe skriver: 18 februari, 2014

    "9" Lene,
    Den fina familjesammanhållning som fanns i den danska kungafamiljen stod kung Fredrik och drottning Ingrid för. Man ser än idag hur deras tre döttrar har en så stark gemenskap. Drottning Margrethe däremot har inte kunnat skapa detta i sin egen familj. Fredrik och Joachim har haft varandra att ty sig till men det har skrivits att den goda kontakten bröts när Joachim skilde sig från Alexandra. Fredrik kunde inte acceptera det. Är det något som är känt i Danmark?


  11. Jewel skriver: 18 februari, 2014

    For en flott familie – gøy å se dem!


  12. Cara skriver: 18 februari, 2014

    Lene: nej, jag känner inte till förhållanden i den danska kungafamiljen, precis som jag skrivit. Har bara läst att att Joachim, Marie och barnen bor i stugan som ägs av Maries föräldrar under sin semester. Jag känner inte heller till Victorias och Madeleines förhållande och ser inte något särskilt i det heller, men du verkar kännä till det precis som hur det är i den danska kungafamiljen. Jag brukar inte få några "vibrationer" alls av andras familjeförhållanden eftersom jag inte tycker dom angår oss utomstående. Man kan knappast sätta tryck på andras syskonrelationer, bara sina egna kan man jobba på.


  13. Birthe Vejrum skriver: 18 februari, 2014

    Mary svartsjuk? Det er bare spekulationer. Hun omgås da Maria Montell på venskabelig basis – var også med til hendes 40 års dag.
    Brødrene skal vel ikke sidde lårene af hinanden! Skvallret om uvenskab opstod omkring Frederik og Marys bryllup, hvor Joachim som – alle ved – allerede lå i skilsmisseforhandlinger med Alexandra. Frederik og Mary på toppen af deres lykke, Joachims lå i ruiner. Det sendte Joachim ud i en livskrise som tog den tid sådan noget tager.
    Joachim og Marie og et venne-par logerer i Maries families hus højt oppe i bjergene, man kan kun komme dertil på snescooter. Frederik og Mary låner et hus af nogle venner i et mere beboet område, hvor man kan komme til med bilen – de kører selv. Joachim med familie og venner tager nattoget fra København og skifter undervejs til diverse bjergbaner for at nå frem.


  14. Birthe Vejrum skriver: 18 februari, 2014

    Før/inden nogle stiller spørgsmålet om jeg måske delte sovekupe med Joachims familie, må jeg hellere oplyse, at der før Joachims bryllup med Marie var et tv-program, hvor DR var med på rejsen helt op til hytten.
    Kronprinsen transporterer selv familien ned gennem Europa, nu i den sølvfarvede "folkevognsbus" vi også så ved Marselisborg i julen.


  15. Violet skriver: 18 februari, 2014

    Man må endnu engang imponeres og forundres over, at nogen kan se på et billede af en mor med barn foran sig på en slæde og som vinker til sit andet barn på en anden slæde, kan komme med amatørpsykologiske fortolkninger af, hvor hårdt et indtryk denne mor giver. Hvis det ikke var så tragisk og sagde så meget negativt om dem, der krampagtigt insisterer på at komme med den slags betragtninger her på Svenskdam, ville det nærmest være sjovt!


  16. Cara skriver: 18 februari, 2014

    Birthe Vejrum: du har rätt – allt som händer oss i livet kan påverka våra syskonrelationer, och under olika perioder i livet har syskon inte samma betydelse som i till exempel barndomen. Kan tänka mig att Frederik och Joachim som båda är fyrabarnspappor har det fullt upp med familjen, men när barnen blir äldre har dom kanske återigen mera tid för varandra. Tror detta låter bekant för många när familjelivet, arbete, studier osv. kräver sitt.


  17. Pboo skriver: 18 februari, 2014

    Härliga bilder! Danska KP-familjen ser alltid så glada och nöjda ut, de verkar göra mycket roligt ihop – inte minst lek och sport.


  18. Pboo skriver: 18 februari, 2014

    #3 Malmoellen

    Citerar; "Det har ju hänt mer än en gång att hon brutit ut i hysteriskt gråt på allmänna platser, t ex i samband med restaurangbesök- förmodligen för att hon inte fått som hon velat." Har du några källor på det? Det enda jag läst, var i Svensk Damtidnings senaste nr; "…tvillingarna hade bråttom ut och föddes två veckor för tidigt. Bara några veckor tidigare hade Mary snubblat och fallit illa när hon skulle gå nerför en trappa på restaurang Umami…Hon började storgråta av chocken och kronprins Frederik körde henne till sjukhus i ilfart." Hmm, undrar om det finns ngn gravid kvinna som ramlar i en trappa o som inte blir rädd o som inte också mycket troligt börjar gråta av chocken?!


  19. Eva skriver: 18 februari, 2014

    Pboo

    Det du skriver stämmer absolut ! Men jag har varit med 2 gånger vid andra tillfällen då det också tjurades. Ingen lätt sits för en kvinna utan egentlig bakgrund


  20. Kristina skriver: 18 februari, 2014

    Härliga bilder.


  21. Cara skriver: 18 februari, 2014

    Vad är "egentlig bakgrund" för något?


  22. Pboo skriver: 18 februari, 2014

    #19 Eva

    Kungliga, politiker, kändisar osv. är människor – precis som alla oss andra som inte är i rampljuset 24/7 365 – självklart kan de inte alltid agera som statyer, utan även de måste få visa mänskligt beteende utanför hemmets murar. Vad du sen menar med att du varit med vid 2 tillfällen "då det också tjurades" förstår jag inte och inte heller förstår jag vad du menar med "Ingen lätt sits för en kvinna utan egentlig bakgrund"?! Alla människor har en bakgrund! Otrevligt skrivet – oavsett vem det handlat om! För den delen, KP Marys bakgrund är väl knappast något att kritisera?! Sen har hon – det intryck jag fått genom media bilder/filmer – gjort och gör ett fantastiskt jobb som KP och blivande Drottning. Danmark kan vara mycket stolta och lyckliga över att en dag få henne som Drottning!


  23. Marguerithe skriver: 18 februari, 2014

    När jag ser hur de unga som gifter in sig i vissa kungahus har det, och att de lever precis på gränsen till sammanbrott är jag så glad för vår kungafamilj. Där tillåts man vara människa också och inte bara en robot. Kungen sade ju själv i intervjun nyligen att man ska spara lite av krafterna åt sig själv så blir allt mycket roligare.


  24. Lonisa skriver: 18 februari, 2014

    Mærkeligt at han i år ikke har beordret nogle ud og rive sneen før han skulle fotograferes… han er vel ikke ved at falde af på den ? 😉


  25. Pboo skriver: 18 februari, 2014

    #23 Marguerithe

    Har du glömt hur illa ställt det var med KP Victoria? Tror att alla P/KP ingifta som ‘infödda’ går igenom arbetsamma perioder med mycket krav på sig såväl utifrån som inifrån. Tror det bland kungliga som bland andra oftare och mer drabbar kvinnorna än männen, då kvinnor alltid i mycket högre utsträckning än män har krav på sig att se bra ut, klä sig rätt osv. och att kvinnorna därför granskas hårdare i samhället, i media, av sig själva. Se bara på den här sidan, vi är alla delaktiga i detta medvetet eller omedvetet!


  26. Birthe Vejrum skriver: 18 februari, 2014

    #23 Marguerithe …Kronprinsesse Victoria havde sin krise med spiseforstyrrelse/aetstoerning i de sene teenage-år, det ved vi alle.
    For kronprins Frederik skete det samme – han har sagt i en bog, at den fremtid, der ventede ham var så skræmmende, at han tænkte på selvmord. Dronning Ingrid var der for ham dengang. Dronning Margrethe har senere sagt, at hendes far – Frederik IX – også havde en lignende krise i sine unge år.
    At de indgifte unge kan få deres betænkeligheder er vel forståeligt. Marys far opholdt sig i DK de første år. Da Mary havde fast grund under fødderne flyttede han og fruen til Frankrig.
    HVIS Mary var usikker og uden selvtillid, havde hun ikke kunnet stå på scenen i Central Park – New York – i sensommeren og holde en brandtale uden manuskript.


  27. Marguerithe skriver: 18 februari, 2014

    "25" Pboo,
    Ja, vi är alla delaktiga i tyckandena och jämförelserna mellan i första hand olika kungliga kvinnor. Det är ganska omänskligt med den press de utsätts för. Man förstår samtidigt perfektionskraven när man hela tiden är i fokus för fotografer. Kvinnliga politiker kan gå genom livet och se ut som säck och aska utan att någon bryr sig.
    Ibland tycker jag att det kanske borde räcka med en papperstidning och att var och en får tänka för sig själv. Nätet gör dock att man kan "stämma i bäcken" om man tycker att en åsikt flippar ut totalt. Victoria har ny nyligen berättat om den svåra tiden efter drevet mot föräldrarna, så visst finns det hård press som kan vara svår att hantera, särskilt om den är orättvis.


  28. Malmoellen skriver: 18 februari, 2014

    @18…och jag har varit med och sett på Jylland i samband med en semester åt vi middag på samma restaurang och det tjurades, gräts och sedan började hon gapa och skrika på sin man….under all värdighet! Det finns fler sådana fall.
    Men egentligen inte alls konstigt så stel och spänd,i kombination med ett dåligt självförtroende, som hon är så ramlar hon ihop hur enkelt som helst…men patetiskt!
    Hon ha varit hur bra som helst om hon slappnade av lite, var sig själv och bjöd på sig lite…allt behöver inte vara perfekt. Hon kunde ju ta lärdom av coola och väldigt dugliga kollegor, tex Maxima, Mathilde, Marie, Cathrine….


  29. karen skriver: 18 februari, 2014

    De ser så glada och härliga ut hela familjen.


  30. Karin Nilsson skriver: 18 februari, 2014

    Jag tycker ni går för långt i era analyser om för er helt okända människors personlighet. Allt ni vet om dem har ni läst i skvallerpressen. "Det sägs och jag har läst" är allt ni har att gå på.
    Jag gillar inte kungahus, det vet väl alla vid det här laget, men det skulle aldrig falla mig in att kritisera de kungliga som människor eller deras personlighet. Inte berömma heller för den delen.


  31. KerstinA skriver: 19 februari, 2014

    Det verkar vara fritt fram att skjuta på Mary jämnt – precis som skribenterna här skulle vara så mycket finare och från så fantastiska bakgrund själv…

    Jag har aldrig förstått att så många som kommenterar här inte skriver under United Nations deklaration av människorättigheter… Det står faktiskt så här:

    All human beings are born free and equal in dignity and rights.They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.

    Acting in the "spirit of brotherhood" har nog glömts totalt i denna "sisterhood"????


  32. My skriver: 19 februari, 2014

    #31 Mary och Madeleine är båda måltavlor här….. Tydligen måste man i alla lägen välja ut en som är bäst och en som är sämst istället för att gilla eller ogilla båda.
    Jag tycker att både Mary och Marie gör ett strålande jobb för Danmark, rester är ju rena fantasier och spekulationer.

    Alla syskon lever inte i symbios, vare sig man är kunglig eller inte.


  33. Inge L skriver: 19 februari, 2014

    # 10 Marguerithe: Hvis du ikke allerede har bemærket det, så sluger Birthe Vejrum alt hvad der er skrevet om Mary i bøger og med Marys egne oplysninger fra hendes for- og nutid. Samt Billed-Bladets hyldest til en kronprinsesse som de skal leve af de næste mange år og derfor ikke skriver særligt objektivt, kun om facaden/forsiden. Ingen saver den gren af, de selv sidder på!
    Der kommer for øvrigt et teaterstykke op om Mary og Frederik i København om få dage. Hedder vist noget i retning af: Kronprinsen og Kongehuset.
    # Pboo: Mary har stået og stortudet på et diskotek i Paris, fordi Frederik dansede med ex’en Bettina. Samme Bettina, som han kom sammen med, da Mary og Frederik startede deres affære under OL i 2000. Da Bettina fandt ud af det, brød hun med Frederik i 2001 og så kom Mary til Danmark.


  34. Beatrice skriver: 19 februari, 2014

    @ Malmoellen nr 28, lögnen är så pinsamt dålig att t.om jag skäms på Dina vägnar.

    Det är helt tillåtet att avsky den ena eller den andra kungligheten, och komma med vilda spekulationer och amatörpsykologiska
    utlåtanden. Men gränsen går vid ‘ögonvittnesskildringar’ som inte bara är osannolika utan rent skrattretande påhitt.


  35. allegra skriver: 19 februari, 2014

    Mary gör ett utmärkt jobb för kungahuset.
    Än sen om hon betalar ett högt pris för att alltid befinna sig i rampljuset. Varför skulle hon inte göra det? Varför skulle hon ens vara lycklig?
    Sluta tramsa.


  36. Birthe Vejrum skriver: 19 februari, 2014

    # Inge L. – HA!


  37. Eva skriver: 19 februari, 2014

    Birthe Vejrum.

    Vad menar du med "HA!"?


  38. Thor skriver: 19 februari, 2014

    #33 Inge L, Hvad virker mest pålideligt? Interviews og dybdegående biografier, som Birthe Vejrum referer til eller artikler fra Se & Hør og Ekstra Bladet med mildt sagt… interessante "kilder"? Hvis, gentager hvis, historien om at Mary brød i gråd på et diskotek, så er det vist ikke første gang i verdenshistorien at det sker. Jeg vil vædde på at adskillige der har postet her, har lavet noget tilsvarende, især i begyndelsen af et forhold.

    #28, Malmoellen, Hvis du vil nævne hvilken restaurant og hvornår det var, så kan jeg muligvis bekræfte eller afkræfte din historie. Jeg har en række rigtig gode kontakter indenfor fagforeningen NNF og sådan en historie, den garanterer jeg for at de kender! Og måske har jeg selv været på restauranten.


  39. Pallesen skriver: 19 februari, 2014

    # 38 Thor: – Hvorfor blander du alle ind i, at Mary ofte har vist sig at være jaloux. Vi har derimod alle kunnet se det overfor Marie på direkte tv. Og ligeså snart hun var sikker på, at hun ville blive medlem af kongehuset, så "frøs" hun også Alexandra ud. Det er lidt kunstigt, at Mary SKAL man beundre, men at hun har en perfekt udseende, er jo ikke ensbetydende med, at der ikke gennem sig en en anden side af hende bag masken! Læs hendes CV, men du synes naturligvis, at det er helt vanligt, at en med en akademisk baggrund skifter job hvert år indenfor en 5-årige "karriere". Men kun det du læser i BB er sandt, ikke Thor? 😉 Måske kender du også nogle i Melbourne, det gør jeg! Jeg skrev engang en kommentar til BV her og du svarede, så spurgte jeg, om hun ikke selv kunne svare – og der gik kun få minutter, så svarede hun, hmm… er I et ægtepar? I øvrigt er restauranten, du efterlyser en, der ligger i Bredgade…… jeg har også læst om det, du kan muligvis finde noget om det på nettet.


  40. Maja den första skriver: 19 februari, 2014

    #31 Acting in the "spirit of brotherhood" har nog glömts bort i hela världen. Inte minst i Syrien! Och vart än man vänder blicken.


  41. Thor skriver: 19 februari, 2014

    #39 Pallesen, Tør nu øjnene, vi kan ikke alle sammen synes at Mary er noget skidt.
    Nu ved jeg ikke, hvad det er for artikler, der ofte portrættere Mary som jaloux og jeg tror nu ikke Mary havde ret meget at gøre med at Alexandra røg ud af kongehuset. Det klarede hun og Joachim vist udmærket selv. Hvilken Bredgade? Der er temmelig mange Bredgader i Jylland. Uden selv at være akademiker, så er det mit indtryk at det bestemt ikke er usædvanligt at skifte job regelmæssigt. Det skulle tilmed være fremmende for den senere karriere, har jeg ladet mig fortælle. Det glæder mig at du kender nogen i Melburne (du må endelig hilse) men hvad har det lige med sagen at gøre?


  42. allegra skriver: 19 februari, 2014

    Obegripligt att Mary eller Marie skulle vara "jaloux" inför damer som skulle intressera sig för Frederik och Joakim. Som gifta med dessa herrar och mammor kan Mary och Maria lugnt strunta i alltihop, luta sig tillbaka och beställa in ännu en flaska champagne.


  43. Malmoellen skriver: 19 februari, 2014

    @34 Beatrice
    Jag utgår från att folk talar sanning, det är i alla fall så jag lever och verkar.
    Men du känner väl andra som du känner dig själv, Jag betackar mig för att bli anklagad för att ljuga-det är inte min stil!


  44. Marguerithe skriver: 19 februari, 2014

    "28" Malmoellen,
    All sympati med dig. Att ha sett något som ingen annan gjort gör folk tokiga här på sidorna. Jag har erfarenhet själv av det och därför skriver jag inte mer om sådant. Det är inte kul att bli förföljd. Tycker själv att det är intressant både att berätta och att höra ögonvittnesskildringar för att få en bättre bild av en person och kanske se situationer ur en synvinkel som man själv tänkt.


  45. Hilde skriver: 19 februari, 2014

    #34 Beatrice
    Hvorfor kan ikke historien Malmoellen forteller være sann?
    Mary er bare et menneske som alle oss andre og det er da bare menneskelig å være sjalu(svartsjuk), irritert, i dårlig humør osv en gang i blant.
    Selvfølgelig prøver vi å holde igjen vårt følelsesregister ute blant folk men man lykkes jo ikke alltid.
    Er derimot mer skremt av dine holdninger. Tillat å avsky kungligheter? Hvorfor skal man gjøre det? Man kan vel ikke avsky mennesker man ikke kjenner personlig?


  46. gunda skriver: 20 februari, 2014

    Hvorfor kan vil ikke glede oss over en fin familie på ferie. søsken må da ikke like hverandres ektefelle. det behøver ikke bety annet enn at man er ulike som mennesker og har nok med sitt. de bor vel også på forskjellige steder i Danmark. synes begge de to damene er flotte, men har nok forskjellig personlighet og viktig: forskjellige roller i monarkiet


  47. Irena skriver: 20 februari, 2014

    Den sjuka förföljelsen (ren och skär avundsjuka) av vissa kvinnor (Mary och Madeleine) på Svensk Dams sida, gör att jag aldrig mer vill skriva en rad här igen.
    Kloakråttorna kravlar på varandra.
    Så snart en kvinna inte lydigt ler och är fransyska, är hon lovligt villebråd?
    Marie har ju en enkel månglarbakgrund, medan Mary har en akademisk, intellektuell.
    Sluta, det luktar häxbränning lång väg.


  48. Irena skriver: 20 februari, 2014

    Vem är Hilde som så illa vänder och triangulerar sina elakheter?
    Vad har Mary tagit av henne?


  49. Birthe Vejrum skriver: 20 februari, 2014

    # Eva – det er Inge Ls fantasier, der er grinagtige/skrattretande og nu Pallesen, åh hjælp!


  50. Birthe Vejrum skriver: 20 februari, 2014

    # 42 allegra – enig med dig. At Mary skulle te sig som en anden Yoko Ono er fri fantasi fra skribenternes side. Frederik og Joachim har ofte tilbagevist påstanden, men visse medier sætter kikkerten for det blinde øje, og kører uanfægtet videre i samme spor ( i disse OL/OS tider, se på skihoppernes fixering ned af bakken) valget af Mary som fadder til lille prins Henrik cementerer det gode forhold i familien.
    Og Marie har ofte fremhævet Mary som en af sine bedste støtter og rådgivere. "…Jeg har lært noget meget vigtigt af min svigerinde, kronprinsesse Mary, Dont worry, things will come into place"! Og videre "…Selv om Mary har travlt, har hun altid været en støtte for mig, når jeg havde brug for det. Vi er faktisk rigtig gode venner, og er glade for, at vi har hinanden i familien – og børnene. De er så dejlige"!


  51. Mona skriver: 20 februari, 2014

    Kronprins Fredrik är i Sotji, han delade ut pris ikväll bl.a.
    till vår duktiga tjejer som tog brons i team sprint.
    De fick en puss på vardera kind. Så nära en prins kommer aldrig
    ni som bara skriver strunt.


  52. Karin Nilsson skriver: 21 februari, 2014

    Mona, prins och prins. Frederik är lika lite prins som dagens alla andra europeiska s.k. prinsar och prinsessor.
    F.ö. var han inte prisutdelare pga. sin prinstitel utan för att han är medlem i den Olympiska kommitèn.
    Av vilken anledning inbillar du dig att det är en ära att få komma nära en s.k. prins?


Annons

Laddar