Carl Philip och Sofia flyttar

Carl Philip och Sofia flyttar
Annons

Prins Carl Philip och flickvännen Sofia Hellqvist ska flytta – men inte långt…

Nu lämnar Carl Philip lägenheten han och Sofia flyttade in i för två år sedan – men flyttlasset transporteras inte alls långt! Prinsen tar nämligen med sig sin Sofia och deras gemensamma ägodelar bara en våning ned i samma hus som de redan bor i på Djurgården.

Tre våningar

Varför paret väljer att flytta till grannlägenheten i huset på Sjötullsbacken är i nuläget okänt, men vi förstår att de trivs i fastigheten som ligger nära vattnet vid Stora Sjötullen på Djurgårdens östra spets. Fastigheten består av tre våningar med plats för tre hushåll, ett på varje våning.

Sofia Hellqvist flyttar med sin prins.

Svensk Damtidning har tidigare berättat att våningen högst upp, som paret fortfarande är skrivna i enligt folkbokföringen, är en femrummare på 114 kvadrat där de kunnat njuta av en vacker utsikt från den stora, härliga terrassen utan insyn. Nu har de alltså valt att lämna den övre våningen för lägenheten en trappa ned.

Av Viktoria Sundin
Foto: IBL och All Over Press

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

183 kommentarer till “Carl Philip och Sofia flyttar”

  1. Linnea skriver: 17 juli, 2013

    Båda två är jordnära,de vill väl komma närmre marken! Ett litet skämt………


  2. Bittan skriver: 17 juli, 2013

    Vem bryr sig, vill de ha flytthjälp!


  3. tjohooooooooooooo skriver: 17 juli, 2013

    efter läst Johan T Lindwalls bok så kan man inte låta bli att skratta lite år Sofia. men jag tycker om henne!!!


  4. lwi skriver: 17 juli, 2013

    Det får säkert Säpo flytta åt dom 🙂


  5. Sus skriver: 17 juli, 2013

    Er det ikke lidt besynderligt at flytte rundt i samme ejendom netop nu, hvis de snart skal overtage prins Bertil og prinsesse Lilians villa ???
    Får de mere plads i etagen under ?


  6. AstridA skriver: 17 juli, 2013

    De er veldig söte sammen. Prinsen ser best ut av alle i kungafamiljen (V + M inkludert). Sofia er nutidens Mette-Marit, og dette vil gå bra. Kanskje Sofia ville tjene på å gi et offisielt statement, som Mette-Marit gjorde om sin fortid? Kom igjen, jente!


  7. Sthlm skriver: 17 juli, 2013

    Där bor väl paret sedan den 1 juni 2013. Nu är det väl en självklarhet att den mediavana Sofia Hellqvist och vår fine prins
    Carl Philip går vidare med sitt förhållande om de verkligen älskar varandra så högt som det beskrivs i media. Det är ju underbart för tjejen att hela kungafamiljen och deras vänner tar emot henne med glädje. Då det gäller den yrkesmässiga biten räcker definitivt inte Sofia Hellqvists CV till för att representera landet. Detta måste kungen eller åtminstone hans rådgivare begripa.


  8. Tinalill skriver: 17 juli, 2013

    Stora frågan: NÄR BLIR DET FÖRLOVNING?


  9. Humaniora skriver: 17 juli, 2013

    4. Har svårt att tro att det motiverar Säkerhetspolisen att vara involverad i denna flytt. Men – ingenting förvånar längre!!
    – Sjukvården är underbemannad, patienter far illa, felbehandlas och dör helt i onödan på grund av ekonomiska åtstramningar med bland annat otillräcklig personal. Försvaret är ett annat område, liksom skolan som saknar nödvändiga resurser.
    Helt absurt då vissa människor (kungligheter,toppolitiker) har ett personskydd i de mest triviala situationer, t ex shopping på NK,
    eller besök på någon nattklubb med en eller två Säpo-vakter som
    skydd……………enormt slöseri med skattemedel………då vi inte i detta land har ett fullgott militärt försvar, ej eller kan garantera en sjukvård där patienter inte far illa eller få betala med sina liv!
    Dessa frågor, bästa politiker, borde stå på er agenda och inte
    populistiska lättköpta vinningar enbart för att få tillgång till regeringsmakten!!


  10. Ingela skriver: 17 juli, 2013

    Intresseklubben antecknar!! Har tidn nyhetstorka? Eller måste ni bara ha med frk Hellqvist?


  11. Desiréesvenskdam skriver: 17 juli, 2013

    och så tycker vissa att Chris är ovårdad!


  12. Malmoellen skriver: 17 juli, 2013

    Ja, vem bryr sig?? Förstår inte varför ni ska skriva om den här människan hela tiden.
    Tack och lov fick hon inte tjatat sig till att vara närvarande vid Viktorias officiella firande….men det var säkert jobbigt för henne att inte kunna visa upp sig


  13. eva ringdahl skriver: 17 juli, 2013

    Jag bara inväntar när i tiden prins Carl Philip blir flintis liksom hans far. Och då får säkert veckopressen något att skriva om + att fotografera densamme person.

    Var går gränsen mellan information kontra skvaller?

    Undrar och hälsar / Eva.


  14. konsttantenDisquis skriver: 17 juli, 2013

    Jag håller på Sofia! Jag önskar dem allt väl. Väntar på förlovning.


  15. Britt PerssonCarlPhilipochSofia skriver: 17 juli, 2013

    Visst är de söta ihop! Det finns säkerligen något skäl till att de flyttar!
    Betr. prins Bertils hus så lär det vara i behov av stor renovering!
    Det med ett officiellt statement vore nog bra så kanske motståndarna blir nöjda!
    Lycka till!


  16. Karin skriver: 17 juli, 2013

    Som nordmann kjenner jeg ikke mye til Sofia, men jeg synes hun virker utrolig søt og hun kler seg utrolig bra. De bildene denne hjemmesiden har vist av henne det siste året, så vil jeg si at hun kler seg bedre og mer passende enn alle i den svenske kongefamilien. Og jeg regner med at hun ikke har stylist. Legg merke til hvor elegant, ikke prangende hun kler seg. Hun stjeler aldri oppmerksomhet, har ikke upassende sko som Madeleine eller alltid samme frisyre som Victoria. Og dette sier jeg til tross for at jeg synes veldig mye om Victoria. Heia Sofia!


  17. Karlsson skriver: 17 juli, 2013

    Det är tur att det skrivs lite om Sofia ibland så att Sofiahatarna kan få lite vatten på sin kvarn. För även om ni skriver att ni helst vill slippa att se henne så är jag övertygad om att ni spenderar mycket tid åt att surfa runt på webben för att hitta skvaller om henne 😉


  18. Sthlm skriver: 17 juli, 2013

    Kanske ska prinsessan Madeleine och Chris O´Neill tillfälligt flytta in i Sofia Hellqvists och prins Carl Philips tidigare bostad. Sofia och Carl Philip äger ju gården Ökenäs så de är väl bara i behov av en övernattningslägenhet i Stockholm.


  19. Tina skriver: 17 juli, 2013

    !6 Tack Karin..!
    Du har god smak liksom både Haakon och Carl Philip..!


  20. Hardys matte skriver: 17 juli, 2013

    SKA SOFIA & C-P FÖRLOVA SIG. – NÄR BLIR DET???


  21. Måntand skriver: 17 juli, 2013

    De är ett så vackert par! Längtar efter en förlovning!


  22. Kerstin BergströmFirefax skriver: 17 juli, 2013

    #18 Sthlm Hänger du inte med .Förra våren hade SvD en artikel om Ökenäs och de får inte bo där p.gr.a säkerhetsrisk.


  23. Bittan skriver: 17 juli, 2013

    # 10, Ingela, tycker som du!


  24. Birgitta skriver: 17 juli, 2013

    Att flytta till en 3-våningslägenhet…Stort! Det var kanske en eftergift, som Sofia Hellqvist fick, då hon ej fick vara med på det officiella firandet firandet av K.P.Vicktoria. Allt har ett pris, men Carl-Philip finner sig nog i detta. Hon är ju viljestark enligt henne själv. Hon har ju dessutom egen stylist, livvakt, hovets bilar, ja allt som de VERKLIGT kungliga har.


  25. lisa larsson skriver: 17 juli, 2013

    Jag bor ett stenkast från Ökenäs, inga farliga trakter, bara vackert.


  26. Ingela skriver: 17 juli, 2013

    # 24 Birgitta nej du tjejen är inte dum. Men målmedveten och envis och ska tydligen ha sin vilja igenom OM det stämmer som tidningarna skriver om allt stoj kring dop och bröllop m m.

    Men något jag inte begriper är varför har HON livvakt?


  27. Elsebeth skriver: 17 juli, 2013

    #4:
    De klarer nok flytningen alene sammen med lidt hjælp fra vennerne, de behøver ikke engang at pakke det ned i flyttekasser, blot bære det få trin ned ad trappen.
    Kan de ikke have fået tilladelse til at gøre lejlighederne til en, så de evt. disponerer over begge ? 114 m2 er ikke imponerende meget til to personer, hvis de også skal have et kontor hver.
    I øvrigt venter jeg spændt/nyfiken på, hvornår forlovelsen kommer, synes det virker, som de supplerer og støtter hinanden på en måde, der er glædelig, set udefra.


  28. Mini skriver: 17 juli, 2013

    Större boendeyta – altan/uteplats – bra för en blivande barnfamilj.

    Jag tror att Sverige kommer må bra av att få Sofia som prinsessa.

    En naturlig och jordnära tjej …. precis vad Sverige behöver.

    Sofia och Carl-Philip kommer kunna avlasta kungaparet och Victoria och Daniel med glans.

    All lycka till vårt nästa prinspar.


  29. Birgitta skriver: 17 juli, 2013

    #28 Mini. Skojar du nu?????


  30. Olga skriver: 17 juli, 2013

    OK, då blir en hyreslägenhet ledig. I centrala Stockholm!! Undrar om den går via Stockholms bostadsförmedling. Det finns ju ett avtal hur många lediga lägenheter som ska lämnar där. Och jag har lång kötid. Då kanske man kan få kungliga grannar.


  31. Linnea skriver: 17 juli, 2013

    Håll huvudet högt Sofia,Du är älskad av många och en alldeles unik liten person.Hoppas Du är stark och uthållig, det behövs när det stormar och åskan går.Önskar Dig glädje med Din prins och med den nya lägenheten.Hoppas sommaren blir fortsatt skön!


  32. Mini skriver: 17 juli, 2013

    # 29 Birgitta … Nej, jag skämtar inte alls!

    Sofia verkar vara en bra tjej, liksom många anser att Madeleines karl är bra så vad är det för skillnad mer än att Chris har massa pengar.

    Ska kungahuset vara kvar så är det viktigt att vi också får in “normala” människor i kungafamiljen.
    Se hur väl det gick för Lilan, som blev en underbar och folkkär prinsessa.


  33. Mini skriver: 17 juli, 2013

    ” 30 Olga

    Det blir ingen ledig lägenhet! Hovet äger huset/fastigheten.

    Ang. Carl-Philps och Sofias bostad : den taxerade ägaren är Kungliga Djurgårdens förvaltning, den del av hovet som sköter om husen på Djurgården samt Haga- och Ulrikdals slott.


  34. Ulla-Bella skriver: 17 juli, 2013

    4 Iwi: Förmodar att dom ordnar flytten själva så du behöver nog inte oroa dig för hur det ska gå….. Önskar dom all lycka i framtiden.


  35. tjohooooooooooooo skriver: 17 juli, 2013

    det räker att SVD skriver namnet Sofia.
    så vips hoppar alla upp ur sina solstolar som kontorsstolar….
    löjligt värre….


  36. ingalisa skriver: 17 juli, 2013

    #9 Håll dig till ämnet, tack!


  37. Lea skriver: 17 juli, 2013

    Oh så roligt! Hon verkar ju vara helt fantastisk Sofia ! Finns ingen mer äkta och härlig person och förmodligen ingen annan som passar så himla bra som prinsessa…


  38. Eva skriver: 17 juli, 2013

    Det är stor skillnad mellan Chris och Sofia. Så vitt jag vet har Chris inte bytt utseendemässig stil, skaffat sig en mentor eller lagt sig vinn om att byta image genom välpublicerade välgörenhetsprojekt efter att han börjat träffa prinsessan Madeleine. Han behövde liksom inte det.


  39. tjohooooooooooooo skriver: 17 juli, 2013

    “Iwi”
    va det inte du som fick en inbjudan till bröllopet?
    eller tar jag fel?


  40. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 17 juli, 2013

    Sofia kan gärna vara den sötaste snällaste goaste trevligaste raraste mest intresserade och finaste tjejen i hela världen, det gör henne inte till vare sig stridspilot eller representabel prinsessa af Svea Rike för det. Det handlar om vad man har gjort och GÖR med sitt liv, tyvärr har hon inte varit föredömlig och är det inte heller. Människan har ju inte ens ett jobb(!)

    Jag önskar dem all lycka ändå, hoppas det håller och att båda blir lyckliga, dock utan några kungliga titlar.

    Mvh Moder Svea


  41. annica* skriver: 17 juli, 2013

    Håller med dig Mini till 100%! Ett underbart par och jag önskar dem all lycka i framtiden! Kanske blir det förlovning nu till hösten och ett giftermål till våren?! =)


  42. esse skriver: 17 juli, 2013

    som statligt anställda har de rätt till en dags ledighet för flyttning


  43. Gneta skriver: 17 juli, 2013

    #9 Du verkar ha glömt hur det kan gå när man som politiker och statsråd går ut och handlar på NK utan personskydd. Tänk på vad som hände Anna Lindh för 10 år sedan. Tyvärr vi lever i en tid, där just dessa personer, statsråd, kungafamiljen tvingas leva ett liv med livvakter pga av den hotbild som finns mot dom


  44. Jacobi skriver: 17 juli, 2013

    # 24 Birgitta: Fordi du er en hengiven beundrer af Madeleine, er det så nødvendigt for dig dagligt at skrive så nedladende og elakt om Sofia ? Det svenske kongehus har faktisk mere brug for Sofia end hun har for det !!!
    Alle i kongefamilien kan IKKE leve højt på, at dronning Silvia har startet Childhood. Man må engagere sig i andre organisationer, som fx Rädda Barnet, UNICEF, Röda Kors etc., for ikke at stå isoleret udenfor det velgørenhedsarbejde andre kongelige er engageret i – og først og fremmest må de ud og besøge stederne, hvor organisationerne arbejder og har projekter og sætte fokus på det. Det er en del af Mary, Frederik, Joachim og Maries arbejde.
    Og her vil Sofia med sit engagement og søde og imødekommende væsen være guld værd for Sverige! Og hun har allerede vist sig dygtig til det!


  45. Hardys matte skriver: 17 juli, 2013

    # Mini 32. #
    Skillnaden mellan Sofia och Chris är bra mycket mera än bara en massa pengar!
    Har aldrig hört att Chris skulle ha vikt ut sig såsom Sofia gjort, – och att tro att kungafamiljen behöver “normala” människor a là Sofia för att överleva är ju horribelt. Tror dessvärre att hon blir den som kommer att påskynda monarkins fall.
    Nej, önskar henne all lycka som Fru Hellqvist Bernadotte och att hon nöjer sig med det!


  46. cilla skriver: 17 juli, 2013

    kungahuset ska det vara.


  47. Svea-Li skriver: 17 juli, 2013

    DE (läs HON) kanske SKA bo I BÅDA LÄGENHETERNA ……. I TVÅ VÅNINGAR ! Vem vet? MYCKET GÄRNA, MEN LÅT DEM BETALA SJÄLVA FÖR EGNA PENGAR. INGA SKATTEPENGAR, TACK.


  48. Mona skriver: 17 juli, 2013

    #9 Humaniora har du glömt vad som hänt!
    En statsminister mördad efter ett biobesök. En politiker mördad
    när hon shoppade på NK.
    Det är bara kungen och statsministern som alltid har säposkydd, andra skyddspersoner har det vid behov.Kan finnas en hotbild.
    Mona Sahlin förföljdes av nazister under Almedalsveckan. Gå in på någon sida som avpixlat så får du se vilket hat som finns i samhället.


  49. Emilia skriver: 17 juli, 2013

    Kul för dem!!!

    Vill påminna alla människor att kungafamiljen betalar också skatt! Står på hovets hemsida.


  50. Mona skriver: 17 juli, 2013

    Det är ingen 3 vånings lägenhet. Huset har tre våningar
    med en lägenhet på varje plan.
    Kan ju handla om en renovering, vattenskada eller liknande.
    Sofia har inte livvakt. Carl Philip har ibland.
    Varför skriver ni så oerhört korkade inlägg ni har ju inte belägg för något, ni hittar bara på.


  51. Tjohanna skriver: 17 juli, 2013

    Jahajahaja… verkligen big news!
    Säkert inget fel på den där Sofia och inte på prinsen heller, men allvarligt talat,,, who cares?


  52. Gilla skriver: 17 juli, 2013

    Svar till humaniora,det är ju hatiska personer som du som gör att dom kungliga och andra måste ha livvakter


  53. MiaS skriver: 18 juli, 2013

    Tragiskt att kungaparet inte förstår att SH må vara aldrig så ok som privatperson i deras ögon, men att hennes CV inte passar in i Kungliga sammanhang, ej passar in i där hon representerar Sverige och det svenska folket. Förstår ej att SH har tagits upp i familjen och accepteras? Är moraltänket och värderingar inte viktigare än så inom det svenska Hovet? UR LED ÄR TIDEN


  54. Mini skriver: 18 juli, 2013

    God och nöjsam ton ska användas i kommentarer enl SvD.
    HUR kan då alla hatkommentarer om blivande prinsessan Sofia tas med, underligt.


  55. Mini skriver: 18 juli, 2013

    Jag fortsätter, vill inte överskrida de 10 raderna 🙂

    Vi alla växer dock upp till sansade och medvetna människor (dock kanske ej vissa av SvD läsare) och alla blir goda och samhällsmedvetna medborgare, både troll och prinsessor.

    SÅ … accept Sofia … Prinsen har gjort sitt val av kärlek, precis som kronprinsen i Norge gjorde när han träffade M-M.

    De blir bra för Sverige Carl-Philip och Sofia!


  56. Ingela skriver: 18 juli, 2013

    Det som en gång är fotograferat eller filmat försvinner inte för att tidn läggs ner och tv programmet finns också kvar för gott.


  57. Bittan skriver: 18 juli, 2013

    # 40, Moder Svea och # 53 MiaS, bra kommentar.

    Mona du vet och är insatt i det som sker innanför de kungliga väggarna som vanligt!


  58. Eva H. skriver: 18 juli, 2013

    Jag håller helt med 17 Karlsson! Skrivs det ingenting om Sofia, så lyckas ändå hatskribenterna få in henne i kommentarer om helt ovidkommande reportage. Så visst vill de läsa om henner annars skulle de väl försöka tiga ihjäl henne. Det brukar vara mest effektivt om man menar ngt med det man skriver!


  59. tjohooooooooooooo skriver: 18 juli, 2013

    sluta inte kommentera än….
    det skulle vara nederlag.
    Sofias artiklar brukar slå över 100 kommentarer.
    kom igen nu, jag är minst sagt beundrad av er….
    min mormor kan knappt andvända en mobil, men ni…. ni är verkligen moderna av er:)


  60. Humaniora skriver: 18 juli, 2013

    36. ingalisa! Ja man bör hålla sig till ämnet vid diskussioner o dyl! – Däremot är det aldrig fel att reflektera, associera – alltför många saknar den förmågan, tyvärr!! 48.Mona! Nej jag har verkligen inte glömt dessa tragiska mord. I dessa fall avstod vederbörande från “skydd” – då är tyvärr ansvaret deras eget. Självklart skall landets företrädare ha tillgång till personskydd i utsatta situationer och där det finns en uttalad hotbild!! Däremot tycker jag inte landets företrädare skall ha tillgång till personskydd vid besök på nattklubbar el klubbar med tvivelaktig verksamhet, som det faktiskt stod att läsa i någon bok. I sådana fall bör “skyddet” bekostas med egna medel och inte via skatteintäkter!! 52. Gilla! Tänk på hur du använder svenska språket. Att kalla mig “hatisk” är ett direkt påhopp som saknar grund. Du påminner ju själv här om dessa sk näthatare som påstår saker om andra människor utifrån en primitiv egentolkad verklighet.


  61. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 18 juli, 2013

    # 36. Ingalisa.

    Bara för att du har svårt att diskutera annat än prinsessornas nagellack 😉
    Nej, jag gillar att folk tar ut svängarna lite, det var trots allt inom ramen och inom ämnet som tjejen innan tog upp i sin text.


  62. Vivi skriver: 18 juli, 2013

    Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være nødvendigt med
    livvagter til alle medlemmer i kongehuset.
    Det ville jeg faktisk også blive sur over, hvis man brugte
    skattekroner på i Danmark.
    Jeg ved, at hos os, er det kun kronprinsfamilien og
    regentparret, der har.Prins Joachim og hans familie har
    ingen, aldrig – heller ikke ved officielle begivenhedr, det
    samme gælderr Benedikte.
    Så måske er det svenske kongehus ikke så billigt i brug,
    som man ønsker at fremstå.


  63. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 18 juli, 2013

    “Jag är en storstadstjej men jag känner mig som en dalkulla” och några andra sköna citat från “vår blivande prinsessa” 😉

    http://www.youtube.com/watch?v=90bZbCNzKlU


  64. siv skriver: 18 juli, 2013

    Ja,det kan ju vara Zorns dalkulla.


  65. Birgitta skriver: 18 juli, 2013

    # 32 Mini. Du skriver:(citat) Ingen skillnad mellan Chris O Niell ock sofia h. ) Svar : Chris: startade sin utbildning på internat skola i unga år. Har sedan fortsatt studera högt. Arbetar hårt med ett bra yrke. Född ock uppväxt med vett ock ettikett. Ekonomisk oberoende. sofia hellqvist: Big-brother m.m. ända fram tills hon på en nattklubb mötte P.Carl-Philip. Ingen skol gång, förutom 2,årigt gymnasium:det (lägsta man kan åstadkomma). Min fråga till dej blir: VAR ligger likheten??


  66. Titti skriver: 18 juli, 2013

    Ja du Moder Svea 63
    Kungahusets nya normer ? Kan jag aldrig tänka mig. Vi vet inget om vad som händer bakom stängda dörrar. Där är högre krav på de anställda inom hovet än vad där är på denna generations prinsars flickvänner.
    Jämför inte Carl Johans val av maka med Carl Philips val av flickvän. SD Nr 29 ? Kerstin Bernadotte var journalist med egen bostad när hon träffade Carl Johan. Världsvan med klass.


  67. emma_h skriver: 18 juli, 2013

    flyttar?? bör inte rubriken istället vara “Sofia & Carl Philip kånkar på grejer nerför trappan” de stannar ju på samma adress…


  68. Sthlm skriver: 18 juli, 2013

    #63
    Jösses, när man tittar på länken får man ju ta fram skämskudden. Om kungaparet har accepterat sonens val av partner känns det som att det måste vara av mycket, mycket speciella skäl.


  69. Maj-Britt skriver: 18 juli, 2013

    # 50. Du är mer hatisk än Avpixlat när du kallar kommentatorerna här för korkade. Sahlin blev ej förföljd, däremot kallades hon för landsförrädare och det kan man väl tycka när hon kallar den svenska kulturen för töntig (t.ex. midsommar med m.m.


  70. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 18 juli, 2013

    # 68. Jo tyvärr. Hoppas att det löser sig till slut. Kärleken segrar förhoppningsvis och de får varnadra 🙂 Utan titlar of course 😛

    Här är en söt film på vår älskade prins; 2.00- vet inte om prinsen är lik sin far Kungen eller mor Silivia som ung?

    http://www.youtube.com/watch?v=WG53pcnGNzI

    Mvh Moder Svea


  71. marianne skriver: 18 juli, 2013

    Sofia blir faktiskt mer och mer lik en riktig prinsessa nu!

    Men jag förstår inte vsrför de flyttar till en sämre våning? Med kanske mera insyn, nån som vet?


  72. tjohooooooooooooo skriver: 18 juli, 2013

    “70”
    Varför ska de inte få titlar?
    Förklara tack.


  73. Bittan skriver: 18 juli, 2013

    # 63, Moder Svea och 68 Sthlm, tack för länken och jag håller med om att man skäms å hennes vägnar.
    Undrar som # 68 skriver hur de kan ha accepterat sonens val av flickvän.


  74. Karina skriver: 18 juli, 2013

    # 71 marianna
    Hvem mener, at de flytter fra en 5 rums til en sämre 3 rums
    udover #24 Birgitta ?
    Jeg forstår nu den svenske tekst, som at ejendommen er i
    3 etager og består af 3 våningar – ikke at de får færre rum
    = mindre plads.


  75. Mona skriver: 18 juli, 2013

    Snälla rara, Sofia är sambo med Carl-Philip. Inte en anställd.
    Visade ni upp era CV ni gifte er? Är ni anställd av er make?
    Som huskors?

    Om man svimmar av en naken bild, så borde man faktiskt
    fundera på om man vet vilket århundrande det är.


  76. Britt PerssonCarlPhilipochSofia skriver: 18 juli, 2013

    Man kan även på You Tube läsa om Project Playground som Sofia startade, så kanske en del personer som skäms å den kungliga familjens vägnar o.s.v. kanske de får en annan bild också av vad Sofia gör idag och att hon tidigare precis som många andra tjejer ville göra något som verkade spännande och att hon nog önskar att ha det ogjort
    men att alla människor förhoppningsvis utvecklas liksom Sofia gjort!
    Hon kunde ju inte veta att hon skulle träffa Prinsen!
    Stå på Dej Sofia och lycka till med livet och Projectet !


  77. Singoalla skriver: 18 juli, 2013

    Bra kommentar, Mona! Tack!


  78. nalle puh skriver: 18 juli, 2013

    Såg någonstans bilden på Estelles söta och förmodligen jätteduktiga barnflicka som säkerligen sollats noggrannt ut bland flera sökanden. Undrar om Sofia Hellqvists CV hade räckt till för den tjänsten , – knappast…! Istället aspirerar hon till svensk prinsessa utan några som helst kvalifikationer. (Såvida det inte enbart är för att hon är “så otroligt vacker” som gäller). Mycket märkligt!


  79. veramedmera skriver: 18 juli, 2013

    @69 majbritt
    Du tycks läsa tidningsnyheter som fan läser Bibeln.
    Läste du tex om att Mona Sahlin förföljdes på Almedalsveckan nyligen och vet du att hon fick skyddas av Säpo under de sista åren då hon var politisk aktiv.
    Har du en länk till var hon uttalade sig om midsommarfirandet,
    Är man en landsförädare om man tycker att vissa delar av firandet är löjligt om hon nu sagt det.


  80. Marguerithe skriver: 18 juli, 2013

    “76” Britt Persson,
    Håller med dig och tycker att alla som skriver här och har barn i tonåren som ska gå ut och festa, måste upplysa dessa om att uppföra sig helt klanderfritt hela ungdomstiden. De skulle ju kunna träffa en prins/prinsessa i framtiden och då är det kört om man ska tro kampanjmakarna här. Gör alla föräldrar det?? Det är inget jag ser i verkligheten, tvärtom.


  81. Marguerithe skriver: 18 juli, 2013

    “75” Mona,
    Bra skrivet. Det är en underlig nymoralism som förekommer här och har inget med verkligheten att göra.
    Jag tror att just detta gulliga par blir mycket populärt i Sverige. Svenskarna är ett enkelt folk, och vi vill ha ödmjuka företrädare, en egenskap som jag tror att bägge dessa unga människor besitter.


  82. Kerstin BergströmFirefax skriver: 18 juli, 2013

    #63 Moder Svea Varför googlar du inte på p.Madeleines kompis som är modell och var med på bröloppet och även Vicky Andren??Det är 2 modeller som är med i de kungliga kretsarna.Vad dum jag är ni tål ju inte naket utan måste ta till skämskudden.Nu lever vi inte på 1900-talets början.Dessutom skriver du och ett par andra att hon inte bör bli prinsessa.Jag har INTE hört henne säga att hon vill bli prinssessa och hovet har heller inget sagt.Alltså vilda fantasier.Jag har 3 väninnor somej har dator och de tror INTE det är sant vad som skrivs på dessa kommentar fält.De har frågat sina barn och barnbarn vad de tycker om SH Ingen har haft ngt negativt
    att säga.SOFIA vi är många som gillar dig.KÄMPA PÅ!!!


  83. Kerstin BergströmFirefax skriver: 18 juli, 2013

    #81 Marguerithe Håller med dig.De är ödmjuka båda två.SH alltid glad.Hon ska ju vara effektiv i arbete påstår de som har haft med henne att göra.Mjna vänner och deras familjer gillar henne.Naturmänniskor tycker om naturen båda två.Detta drev som de är uttsatta för är ren avundsjuka.


  84. Maggan skriver: 18 juli, 2013

    # 82

    Och så är vi väldigt många som tycker motsatsen! Hur personen SH är har inte med det att göra. Tänk efter före!


  85. Titti W skriver: 18 juli, 2013

    #82 Kerstin Bergström

    Men hallå, nu har du väl ändå hamnat lite snett! Madeleines kompisar aspirerar väl ändå inte på att bli svärdotter till Sveriges kungapar?


  86. Birthe Vejrum skriver: 18 juli, 2013

    # 54: det har jeg tænkt på i lang tid.
    Fuldkommen ubegribeligt, at voksne mennesker kan få sig selv til at skrive som de gør, om et menneske de kun kender af ydre.
    I Danmark har vi haft en slags pendeng til den søde Sofia, nemlig grevinde Danner. Frederik VII giftede sig med den tidligere figurantinde ( balletdanser, ved det kgl. teater ) modehandlerske Louise Christine Rasmussen ” til venstre hånd ” i Frederiksborg Slotskirke d. 7. august 1850. Hun var hans hustru nummer 3. Det var IKKE populært i the upper class. Der blev sladret/skvalret, man rynkede på næsen, man snerpede munden sammen og der blev skrevet skillingsviser/nidingsvisor og selv om man på den tid ikke havde it-netverk så spredtes alt med ildens hastighed til hele Danmark. Det var i 1850!
    Jeg kommer til at tænke på H. C. Andersens eventyr: ” En fjer bliver til 5 høns”!


  87. Jette H. skriver: 18 juli, 2013

    #63, 68 og 73 Bittan
    Ni og nogle få stykker mere “slider forgæves” og har efterhånden kun hinanden at støtte jer til, man møder simpelthen ikke længere nogen ude i det virkelige liv, som ikke har accepteret Sofia, som Carl Philips sambo og næste og snarlige medlem af kongefamilien.
    Min tiknytning til Sveriges er: jeg bor her, min mand er svensk, arbejder i Kastrup og møder dagligt mange svenskere.
    Siger også: Stå på dig Sofia, vi er mange herude, som ønsker dig og CP en lykkelig fremtid sammen, også som repræsentanter for kongehuset!


  88. Maj-Britt skriver: 18 juli, 2013

    # 79 Gå gärna in och läs på sociala medier, och tro inte allt som du läser i Aftonbladet och Expressen.


  89. Singoalla skriver: 18 juli, 2013

    Monarkins villkor verkar många här ha dimmiga begrepp om. Kungen är inte anställd av oss medborgare. Han har ingen arbetsbeskrivning och inga skyldigheter. Ingen kan tvinga honom att klippa band och hålla tal om han inte vill. (Av pliktkänsla och tradition gör han ändå vad som förväntas, liksom de andra monarkerna.). Detsamma gäller resten av familjen. Så kom inte här och tjata om CV, ni gör er bara löjliga. Arbeta politiskt för republik om ni vill det, annars får ni godta det som gäller,


  90. veramedmera skriver: 18 juli, 2013

    Majbritt jag läser på många sociala medier, inte bara gammelmedia, vore tacksam om du hänvisade till de bloggar du menar , vågar jag anta att de är av det bruna slaget.
    De som får mig att må illa …..


  91. veramedmera skriver: 18 juli, 2013

    @ 88 majbritt
    Jag läser inte bara gammaelmedia.


  92. Lena H skriver: 18 juli, 2013

    Birthe 86
    Grevinde Danner 1850 og Sofia kan du slet ikke sammenligne. Jo, jeg har läst historien.
    All diskussion om Sofias vara eller ikke vara handlar om att representera Sverige. Inget annat. Alltså monarkin Sverige.

    Fortiden deres er som natt och dag. Louise Christine Rasmussen hade inte den attityden till hur man lättast skall dra sig fram som Sofia hade eller har innan hon träffade prinsen. Fru Rasmussen representerade inte iheller kungahuset. Sofia har inte startat projekt playground. Hon är eller har aldrig varit någon klädesmodell i den bemärkelsen.
    Än en gång vi pratar om att representera Sverige. Hon kunde ju inte veta att hon skulle träffa prinsen! Så ni menar att det är fritt fram med en viss moral bara man inte träffar någon prins.
    Nej du, det här skulle inte er duktiga Drottning Margrethe acceptera. Inte de flesta mödrar i heller.


  93. Liina skriver: 18 juli, 2013

    76
    Exakt! Har med skrivit samma sak tidigare.
    Saken är att vill man hata så är man inte intrssesard av att
    Hitta bra saker. Detta påvisar bara att dessa människor vill hata.
    Därför är deras åsikter inget intressant eftersom det är inga ärliga och
    Vettiga.


  94. Kerstin BergströmFirefax skriver: 18 juli, 2013

    #88 Maj-Britt och #91 veramedmera Jag läser båda tidningarna.Jag tycker ni ska läsa under Kolumnister Margret Atladottir,som skriver om dessa kommentarfält.Rätt nyttig läsning!!!


  95. Kerstin BergströmFirefax skriver: 18 juli, 2013

    Förlåt glömde tala om att hon skriver i AB


  96. caterineg skriver: 18 juli, 2013

    Gamla kär-gar som skriver om Sofia Hellqvist, huvudsaken är att prins Carl Philip tycker om henne och trivs med henne. Sluta hacka på folk. Vad vet vi om Chris tidigare leverne och ens Silvias. Vad har vi med det att göra? Tänk om vi finge läsa om oss på en offentlig sajt på detta vis. Helt enkelt oförskämt.


  97. Maggan skriver: 18 juli, 2013

    Jag förstår inte alls varför några här på sidan påstår att vi som inte vill ha S att representera vårt land skulle hata henne? Det har inget med hat att göra och är inte riktat mot henne som person! Vi vill bara att vi svenskar ska kunna vara stolta över den/dem som representerar Sverige! Sluta nu med hat-snacket!


  98. Birthe Vejrum skriver: 18 juli, 2013

    # 92 Lena: Pendeng = en lignende “sag”:
    Sammenligningen går på folks/omgivelsernes og mediesnurrens adaptation af de foreliggende kendsgerninger og deres “grænseløse” udbredelse af stort og småt, sandt og usandt. OG det gik hurtigt i 1800 tallet helt UDEN it-netverk.
    Ikke et ord om representation, men jeg er sikker på, at Sofia vil gøre det fornemt.


  99. magggan skriver: 18 juli, 2013

    Förskräckligt om vi får en prinsessa som har schekat runt i Paradise hotel och slitz. Pinsamt att vara Svensk. Mette Maarit gick åtminstone ut i media och förklarade sig om sitt tidigare leverne.


  100. Kristine, Oslo skriver: 18 juli, 2013

    # 86
    Jeg synes det er likt søkt å trekke danske paralleller til Frederik VII og grevinne Danner på 1800-tallet.
    Du kan heller trekke parallellen til dagens Frederik. Faktum er at han aldri hadde giftet seg med en Sofia Hellqvist. Han hadde ikke fått lov av sin mor.


  101. esse skriver: 18 juli, 2013

    varför skulle inte sofia passa in? det saknas inte skandaler hos bernadottes


  102. emma_h skriver: 18 juli, 2013

    Singoalla Påstod: “Monarkins villkor verkar många här ha dimmiga begrepp om. Kungen är inte anställd … Han har ingen ArbetsBeskrivning och Inga Skyldigheter.”
    Hovets Hemsida Anger ARBETSUPPGIFTERNA – är 100% Oenig m Dig om detta: “…Kungens uppgifter som Sves Statschef är reglerade i -74 års Grundlag Han är Rikets Statschef” (1a kapitel 5§) och “SKALL” som sådan Representera & Va Symbol f Sve…” …samt Leda RegeringsMöte, Öppna Riksmöte årligen, Leda arbetet i UtrikesNämnden, Vara Nr1 inom/för Försvarets olika delar, som Statschef Välkomna & Godkänna Nya + Avtacka Avgående ambassadörer, StatsBesök: göra Besök Utrikes resp ha Värdskapt f Utl.Statschefer Chefa över Hovets Verksamhet
    “Frivilligt”? “Inga Arbetsuppgifter”? JOMEN VISST SINGOALLA!!
    Varför är det då LAG på att 1 Riksföreståndare(tronföljare) MÅSTE “Arbeta” i CGBs ställe vid sjukdom eller utlandsresa månntro & LAG om Regering/CG måste tillfrågas betr val av HKH-man/fru?


  103. Acinom skriver: 18 juli, 2013

    Alla Sofiahatare GE ER!!
    KRAM till SOFIA!!!!


  104. Mona skriver: 19 juli, 2013

    #78 Nalle Puh Om du söker ett jobb, eller blir kontaktad av ett företag eller en familj för att de har rekommenderat dig så ska du visa CV, referenser, samt genom gå en intervju. Får du jobbet är det ofta en provanställning på sex månader. Du får lön och sociala förmåner.Tycker du Nalle Puh att ett äktenskap ser ut så. Vem ska kontrolleras i ett förhållande, kvinnan, för enl. ert sätt att se är kvinnan en tjänst som efterfrågas av en man. En man som inte behöver stå till svars för den där tidningen han köpte 2003.Är ni alldeles blinda i varenda dokusåpa förkommer män. Varför klandras inte dessa? Eller gäller era moralregler bara Sofia. Ernst August gifte sig med Prinsessan Caroline, hans sju meter långa titel, gav inte lycka i äktenskapet.


  105. magggan skriver: 19 juli, 2013

    Som sagt det har inte med hat att göra utan precis det som nr 97 skriver.


  106. Maggan skriver: 19 juli, 2013

    #101
    Därför kan vi tåla flera skandaler menar du?


  107. C.C. skriver: 19 juli, 2013

    Hvilket kongehus har ikke haft mindst én skandale i hver generation, som er skrevet ind i historiebøgerne — og det er hos kongen, dronningen og kronprinsparret, andre har man ikke rigtig gidet at beskæftige sig med. Og der er Sverige ingen undtagelse.
    Man mærker faktisk, at et stort antal af “dommerne” her, er personer som selv er kommet til livets efterår og for hvem alting var bedre i de gode gamle dage. Husker kun den tid de selv var unge i og sammenligner den med nutidens — Tiden går aldrig i stå, men der er mange mennesker, der ikke vil følge med den og så lader man sig forarge over, at andre gør det.
    Sofia og CP er begge børn af den tid, vi befinder os i og hvorfor må et kongehus ikke også afspejle tiden ? Kongehuset vil være ” i tiden” — en minoritet vil være “i fortiden” , men har tilsyneladende valgt at fortrænge, hvordan den virkelig var !!!


  108. esse skriver: 19 juli, 2013

    #106
    nej, alla som begår skandaler skall ställas till svars, inte bara sofia.
    det spelar ingen roll hur “populära”, stiliga eller välklädda den än är. det duger inte att smita undan genom att vända blad.


  109. Desiréesvenskdam skriver: 19 juli, 2013

    #103 Acinom Vilka är det som du anklagar för att hata Sofia? Jag har aldrig under de här åren läst någon kommentar där någon skriver att de hatar henne. Däremot skriver många att de inte vill ha henne som Sveriges prinsessa på grund av hennes tidigare leverne. OCH, det har de fullständigt rätt att tycka Det är oss, svenska folket, som kungahuset ska arbeta för och representera i olika sammanhang, både inrikes och utrikes. C-P och hon får gärna gifta sig. som alla skriver, MEN, då bli privatpersoner utan titlar. Aconom m fl, det är ni som ska ge er och sluta anklaga människor för att hata och mobba henne.


  110. magggan skriver: 19 juli, 2013

    Bra skrivet Desire`è. Dom får gärna gifta sig och leva lyckliga hela sitt liv med varann , men jag vill inte att dom ska representera Sverige.


  111. Titti W skriver: 19 juli, 2013

    109,110
    Sofia är säkert en rar, kul och trevlig tjej men prinsessa av Sverige, nej tack!


  112. Sanne C skriver: 19 juli, 2013

    #100 Kristine, Oslo
    Det er godt nordmænd og svenskere er så sikre på, hvem Margrethe ville godkende som svigerdøtre, det ved vi nemlig ikke, bortset fra, at hun har udtalt, at i det danske kongehus gifter man sig ikke dansk.
    Måske har du dog ret i, at Frederik næppe have fået accept til at gifte sig med en MM eller Sofia, han ER kronprins, men det samme har ikke været gældende mht. Joachim. Regentparret havde kun mødt Alexandra én gang, inden forlovelsen og ingen kendte rigtig noget om og til hende. Man havde kun Joachims udsagn at gå efter og det var j kun, hvad Alexandra selv havde fortalt, og der var blevet “smurt lidt tykt” på. Hun havde ikke en akademisk baggrund, som hun fortalte, men havde arbejdet sig op fra bunden, så at sige.


  113. Olga skriver: 19 juli, 2013

    Till 109 , Desirée – Tack för inlägget !
    Det är en del små flickor – tonåringar som skriver här och de av naturliga skäll har väldiga svart-vitt tänkande och begränsad känsloregister , bara hata – eller älska…Att det finns många andra känslor – ord- nyanser – färger i livet lär man så småningom med tiden …man mognar ju någon gång…även det finns de som aldrig mognar även som vuxna …folk ju olika )


  114. Mona skriver: 19 juli, 2013

    # 97 Hur många svenskar har läst Slitz , hur många har sett paradise hotell som väl visades på en liten betal kanal.
    Men vissa här tror att en ingift i kungahuset är en anställd person. De flesta av er kommer aldrig att närvara där kungahuset representerar, så ni slipper skämmas. alla som skrivit här att så fort Sofia blir det minsta offentlig kommer alla media att svämma över av bilder och artiklar om modell tiden. Jag har inte sett en enda sådan bild eller artikel. trots att Sofia deltagit i flera evenemang. Tvärtom har hon ansetts vara en av de vackraste och bäst klädda på Madeleines bröllop.


  115. Molin skriver: 19 juli, 2013

    Til# Maggan /#111Titti: Det er helt udenfor virkelighedens verden, det I skriver.
    I bevæger jer dagligt rundt på internettet og læser gossippressen (den mere seriøse, bruger ikke meget tid på kongestof) og derfor må I også have erfaret, at Sofia og CP vil få mediedækning og lige så meget, UANSET om det er dét officielle Sverige de repræsenterer eller sig selv – sagt på en anden måde, om de er Bernadotter eller prinsepar, spiller INGEN rolle for pressen! Og når det bliver gengivet i udenlandske tidninger, vil det altid blive fulgt op af et: FRÅN eller AV Sverige. Hvor svært kan det være, at forstå det ? CP og Sofia vil i hvert fald de næste 5-10 år være pressens yndlinge og det uden efternavn eller en titel, de er bare CP och Sofia for medierne.


  116. AnneSvenskDamtidning skriver: 19 juli, 2013

    Kungahusets vara eller inte vara är ytterst en politisk fråga och de bör naturligtvis själva sträva efter att vara trovärdiga sitt uppdrag. Tror och tycker kungafamiljen själva att Sofia har den rätta bakgrunden för att
    representera Sverige eller ej.Hur många fler skandaler tål monarkin
    utan att naggas allt för mycket i kanten. Om Sofia och prinsen vill
    gifta sig så finns det inga hinder om de inte ska representera Sverige.


  117. Inkan skriver: 19 juli, 2013

    Huset har ett fantastiskt fint läge. Tror inte att CP vill byta till Prins Bertils villa, som har ett mörkt, skuggigt och kallt läge (ingen sjöutsikt).
    Med all sannolikhet är det fråga om renovering, nytt tak?


  118. Eva H. skriver: 19 juli, 2013

    Carl-Philip och Sofia får för min del både gifta sig och representera Sverige. Det är inte fler som är emot det än de som gnäller i de här spalterna. Andra har annat att bekymra sig om. Sofia kommer att bli en vacker och socialt begåvad representant för Sverige, något som vi verkligen behöver! Victoria och Daniel kan inte bära hela bördan ensam och Madeleine föredrar att frottera sig med USA-eliten och representera där.


  119. tjohooooooooooooo skriver: 19 juli, 2013

    ni är så …………..allihop!
    Sofia ser precis ut som vi andra i kjol.
    hon har visat upp sin kropp lika mkt som Prinsessan Madeleine har gjort när hon har varit på semester. likaså som ni i all säkerhet också har…..


  120. Kerstin BergströmFirefax skriver: 19 juli, 2013

    #96 caterineg,Bra skrivet,men det är inte bara gamla .som skriver neg,det är väl de i ålder med C-P som trott att de skulle kunna snärja honom (avundsjuka} Sjäv 70+ och 3 väninnor som ej har dator och de ´deras barn och barnbarn.Alla gillar SH
    #97 o 105 Maggan Hon har ingen skyldighet att gå ut och redogöra för sitt tidigare liv så länge som de inte är förlovade.Nu är hon en privatperson.Försök och inse det.De var ju ut i Klick och där tog hon upp att hon var med i Paradis hotell och i Slitz.Alltså har hon inte stucket under stolen:Vad vill Ni att hon ska skriva ett personligt brev till alla svenskar och be om ursäkt.Den dagen kommer nog när hon måste ta upp det.Tills dess sluta tjata om det och om hon ska bli prinsessa.Kungen bestämmer,Fick Madeleine behöllsin titel då ska C-P också ha sin..


  121. emma34 skriver: 19 juli, 2013

    Mona
    Är du släkt med SH


  122. Birgitta skriver: 19 juli, 2013

    Till Er alla som “helgonförklarar” Sofia Hellqvist, vill jag endast säga: ENDAST DE VERKLIGT VISA OCK DE ÄRKEDUMMA,ÄR OFÖRÄNDERLIGT DESAMMA.


  123. magggan skriver: 19 juli, 2013

    Hur skulle hon kunna sticka under stol med att hon varit med i en såpa . När dom förlovar sig måste hon väl granskas i alla fall.


  124. H. Jensen skriver: 19 juli, 2013

    Hvis grunden til at parret endnu ikke er blevet forlovet ligger hos Kongen, fordi han er i tvivl om hvilke titler parret skal have efter brylluppet …… så er jeg glad for, at vi ikke har så svag og ubeslutsom en regent i Danmark, for det synes jeg, han vil være. Dr. M har tilmed givet hele familien en ny adelstitel, “de Monpezat”, total indholdsløs andet som et navn, men fint lyder det.
    Og hvis Kongeparret synes, at Madeleine skulle forblive HKH, så må det være endnu mere naturligt, at CP forbliver det og at Sofia bliver prinsesse og hertuginde.
    Man så aldrig nogen vaklen kun støtte fra det norske kongepar til Haakon og ML i deres valg af ægtefæller.


  125. MartinT skriver: 19 juli, 2013

    # 102 emma_h, helt riktigt! Hur 17 skulle det se ut om en monark bara gjorde vad den själv hade lust med??? Skulle ju inte få vara kvar som statschef en endaste dag! Om det är några som omgående ska sluta att skriva om hat och ropa fruktansvärt kränkande hat-ord, så är det ni som inte tål att andra har en annan uppfattning!!! Att anklaga andra för att vara mobbare, p g a att de har en annan åsikt, är den allra grövsta formen av all mobbing!!! Jag har aldrig läst på nätet att någon hatar Sofia. Naturligtvis vill inte pappers(skvaller)tidningarna skriva sanningen, då får de ju inte några reportage om de “kungliga” sedan!


  126. nalle puh skriver: 19 juli, 2013

    # 119. # Hur har du mage att påstå att Prinsessan Madeleine har visat upp sin kropp lika mycket som Sofia gjort, – det är ju helt horribelt! Kan du isåfall säga var sådana bilder finns som kan likställas med alla n-foton på Sofia?


  127. Britt PerssonCarlPhilipochSofia skriver: 19 juli, 2013

    Just det då Madeleine fick behålla sin titel så skall naturligtvis Carl-Philip få göra det!
    Även om Chris är rik och vill fortsätta sin karriär så är han också borgerlig!
    Sofia, du borde kanske skaffa dej ett Facebookkonto (naturligtvis Det skulle allmänheten inte kunna logga in på, bara läsa om din vardag och ditt arbete). Det är ju populärt!


  128. MartinT skriver: 19 juli, 2013

    # 109 Desirée! Exakt!!!


  129. E skriver: 19 juli, 2013

    Vacker hon är Sofia, stiligt par !


  130. Eva M skriver: 19 juli, 2013

    Paret flyttar bara en trappa ner av någon orsak och då blir det 120 kommentarer 121 med min. Trevlig helg


  131. Karin Nilsson skriver: 19 juli, 2013

    Jag är av samma åsikt som många andra här på sidan. Det handlar inte vare sig om hat, mobbning eller avundsjuka utan om Sofias lämplighet att representera Sverige. Det finns bilder ute på nätet där Sofia förföriskt poserar klädd i endast högklackade skor. I Slitz berättar hon hur upphetsande det var att få kyssa en kvinnlig känd p-rstjärna. Någon värdighet kan man väl ändå förvänta sig av medlemmar (och blivande) i kungahuset?


  132. marianne skriver: 19 juli, 2013

    suck, är inte detta en svensk tidning??
    Jag förstår inte alla kommentarer på danska!


  133. Dorthe skriver: 20 juli, 2013

    # 132 marianne
    Nej, dette er ikke en svensk tidning, men en svensk website frit tilgængelig på internettet. 😉
    Spring de norske og danske kommentarer over, du læser vel heller ikke alt, der skrives i tidningar ?


  134. Marguerithe skriver: 20 juli, 2013

    “109” Desirée,
    Vilken låtsaskommentar!! Gå in på AB och läsa M Atladottirs krönikor (som Kerstin Bergström rekommenderat). Det är faktiskt så att Flashbackkommentarerna är en västanfläkt jmf med de som får passera här. Det som förekommer här är enligt mig republikansk propaganda blandat med avundsjuka. Man försöker hitta fel på allt och har ingen annanstans att skriva än på den Kungliga tidningen.


  135. Marguerithe skriver: 20 juli, 2013

    “118” Eva H,
    Bra kommentar!!! Den skulle kunna avsluta hela den här löjliga debatten. Vi är ju alla dokusåpadeltagare på olika sätt i dagens Sverige. Kungens valspråk “för Sverige i tiden” är genialt och framsynt tänkt.


  136. Marguerithe skriver: 20 juli, 2013

    Läser J T Lindvalls bok om prinsessan Madeleine, där han skriver om att Kungen “såg rött” av Emma P. Han kände igen sin egen blyghet från ungdomen och ville inte se att hon “körde med” hans son. Det var ju skönt att HAN gjorde slut. Vissa här vill ju låtsas att det var hon som tog det beslutet. Det tror jag inte någon som är tillsammans med en kunglig person skulle göra frivilligt.


  137. MartinT skriver: 20 juli, 2013

    131 Karin Nilsson, ja, det är allt detta som några vill dölja om Sofia och hennes verkliga värderingar här i livet. Trots att allt finns att läsa och se för alla på denna planet!!!!!! Sedan börjar de projicera på EN ANNAN kunglighet, t ex Madeleine, Chris, Daniel + på oss övriga som inte har samma åsikt! VI blir utsatta för grova kränkningar! Ibland har någon skrivit här att vi ska gå ut i det vackra vädret istället (för att ha de åsikter och upplevelser som vi har av S.)!?!?

    Så himla sjukt!!!


  138. Britt PerssonCarlPhilipochSofia skriver: 20 juli, 2013

    122 Birgitta
    Sofia “helgonförklaras” inte, ej heller gjordes Chris så före bröllopet
    men sedan har det ändrats av en del personer!
    Drottning Elisabeth gav sin svärdotter Camilla en grevinnetitel och
    drottning Margrethe lät exsvärdottern få en grevinnetitel!
    Vore det inte möjligt även här i Sverige: om Sofia fick en grevinne-
    eller hertiginnetitel, så skulle prinsen kunna behålla sin titel och arvsrätt till kronan?
    Kunga-och kronprinsessparet behöver avlastning!


  139. AnneSvenskDamtidning skriver: 20 juli, 2013

    Säpo har rimligen granskat Sofia,s bakgrund och rapporterat till Kungen om hennes liv. Kungen har säkert så pass mycket bakgrunds information att han kan avgöra vilken roll Sofia ska få vid ett äktenskap med Carl-Philip.Vi kommer att förstå hur högt Kungen
    värderar monarkins uppdrag när han bestämmer Sofias titel och roll
    när hon gifter sig med prinsen. Hur mycket av monarkins trovärdighet är han beredd sätta på spel för att Sofia ska få en kunglig titel och ev.
    ha henne till att representera kungahuset och Sverige.


  140. Kerstin BergströmFirefax skriver: 20 juli, 2013

    #137 Martin T Är just nu på slutet jag har sett dig på dessa sidor??DU har ju inte varit här på dessa sidor som har pågått i flera år.Vi ,som gillar Sofia vad tror du vi har fått utstå från andra sidan??Skyll inte på oss.Jag har aldrig skrivet ngt neg. om de som inte gillar henne ändå har jag fått tillskrivet nig ex.är du släkt,ärdu mamma,vilken planet kommer du ifrån ,vad har du innanför pannbenet etc,etc.Tycker du det är god ton och nöjaktig läsning.Tycker du att det är okey att det sätts in falska foton på henne vilket jag upptäckte på en gång??Jag har följt henne sedan hösten 2010 och ser en tjej som har mognat ngt otroligt mycket .Vet du vad humanitet är? MVH 70+ Sjuksköterska


  141. emma_h skriver: 21 juli, 2013

    Lysande H Jensen-124! då har du hittat en lösning på dilemmat…
    Sofia blir Grevinna De Montpezat som bröllopspresent fr Dr Margerete till sin gudson CPs fru… OCH CG fixar Grevinna Bernadotte af Wisborg-titel från Luxemburgs regent (är ej svensk titel) Alltså gifter de 2 sig m Morganatiskt (m olika rang) typ av äktenskap Sofia blir ej del av Sve Khuset dock del av Familjen -ej representationspliktig precis som Chris. Då hindras S ej yrkesarbeta o försörja sig själv m e n hon har 2 grevinnetitlar att visa upp om än okungliga… utan press på att va på visst sätt eller kunna vissa saker – debatten beträffande yrkeslämplighet ebbar ut


  142. MartinT skriver: 21 juli, 2013

    # 140 Kerstin Bergström! Vad i all sin dar menar du;
    ” Martin T Är just nu på slutet jag har sett dig på dessa sidor??DU har ju inte varit här på dessa sidor som har pågått i flera år.”
    Du hoppar på mej om att jag inte har rätt att ha åsikter om en person som ska representera Sverige!!! Är det humanitet??? Jag har “varit” här sedan början av år 2007 och läst -med stor fasa, de oerhörda kränkningar som oliktänkande utsatts för! Jag har aldrig skrivit något elakt till dig, Kerstin! Visa källa till de falska foton du har sett, tack!
    Är 40+ och Överläkare


  143. Marguerithe skriver: 21 juli, 2013

    “142” MartinT,
    Ingen av de överläkare som jag jobbar med varje dag skulle kunna uttrycka sig i skrift som du gör i din “137”.:-) Dessa brukar inte bry sig om sådana futiliteter som en prins och hans flickvän. Oftast är denna yrkesgrupp republikaner och tillhör Sällskapet Humanisterna.


  144. MartinT skriver: 21 juli, 2013

    Sofia håller du bakom ryggen i alla lägen, men andra, som till och med är födda kungliga, kritiserar du hårt….+ skribenter här som inte håller med dig! I # 120 skrev du, Kerstin Bergström: “…,men det är inte bara gamla .som skriver neg,det är väl de i ålder med C-P som trott att de skulle kunna snärja honom (avundsjuka} ..”,
    I # 100 om Nya fina bilder…: “.De är så frusterade av att Sofia har blivit godkänd att det är helt sjukt.Jag skrev att jag tyckte klänningen var fin,men representativ ställer jag mig ??? en prinssessa som går i trasig jeans och en cigarett i näven.NEJ,tack!!” Humanitet??? / Överläkaren


  145. emma_h skriver: 21 juli, 2013

    BRITT.P – det är väl självklart & fullt förväntat att som Mor till 2 danska prinsar + tronföljare att erkännas VISS Rang tillika Särställning även om A skilt sig från DKs Prins_nr2 alltså En s.k. Ersättnings-titel – ist för tidigare Prinsess-titel – M a o normal praxis i HKHkretsar Jämför m Diana – 1 ngt bättre förhandlare som tack vare folkstöd kunde behålla sin Pr. of W-titel som Prins-mor dock UTAN sin HKH-Rang (ej längre del av Kfamiljen) – Att Du jämställer det m en ej ännu ingift HKHsambo är för mig oklart varför/hur…

    Hertiginnan av Cornwall blev Camilla då hon GODKÄNTS av QE2 för Giftermål tack vare OK Bakgrund&CV = s j ä l v k l a r t m 2a ord


  146. Julia skriver: 21 juli, 2013

    Tips till kungen. Hertiginna av Värmland låter väl bra.


  147. Mona skriver: 21 juli, 2013

    Det är INTE en åsikt när man pratar illa om en annan människa. Det är mobbning och inget annat. Jag har ingen som helst koppling till Sofia. Men jag avskyr
    alla lögner, alla personliga angrepp, alla oförskämdheter. Hade Sofia varit som ni tror hade hon inte varit flickvän till Carl Philip. Hade inte förhållandet varit seriöst så hade Sofia inte blivit medbjuden i kungliga sammanhang. Sofia ska inte jobba åt Carl Philip hon ska vara hans älskade och inget annat, då behövs inte CV.
    Fy skäms på er….


  148. MartinT skriver: 21 juli, 2013

    # 140 Kerstin Bergström skrev:
    “Jag har aldrig skrivet ngt neg. om de som inte gillar henne…..” ? Jaså?
    Tycker att du ska läsa igenom dina egna skriverier och andras reaktioner på dem! Ett litet exempel bara, en droppe i havet, så att säja:

    https://www.svenskdam.se/2013/06/carl-philip-och-sofia-semestrar-pa-ulvon/#comments


  149. Birgitta skriver: 21 juli, 2013

    #142# Martin T,….Bra MartinT.!! Just FAKTA är vad som fattas här!!


  150. Marguerithe skriver: 22 juli, 2013

    “143” Martin T,
    “Oerhörda kränkningar av oliktänkande”. Är du nyanställd här???


  151. tjohooooooooooooo skriver: 23 juli, 2013

    Martin T
    Låt mig aldig behöva ha en ÖVERLÄKARE som dig.


  152. MartinT skriver: 23 juli, 2013

    # 143 Marguerithe, tror du verkligen att alla i denna yrkesgrupp är “republikaner och tillhör Sällskapet Humanisterna.” ?
    # 150 Marguerithe, nej, jag är inte nyanställd här! (Syster Yster?)

    # 151 tjohooooooooooooo -du slipper!


  153. MartinT skriver: 23 juli, 2013

    # 149 Birgitta, ja, vad är meningen med att mörka fakta???


  154. Lee skriver: 24 juli, 2013

    Martin T.
    Det är fler än du som kan stava till ÖVERLÄKARE, fastän de inte är det.
    En Ö.läkare bruka ha mer hjärna än att tjafsa på det där viset.


  155. MartinT skriver: 24 juli, 2013

    # 154 Lee, sjuksköterskor brukar heller inte tjafsa som de här ovan!


  156. girlie skriver: 24 juli, 2013

    VARFÖR, VARFÖR förlovar sig inte Sofia och Carl-Philip???
    Man tycker att nu finns inga somhelst hinder längre, – prinsens systrar är i hamn, Sofia har lagt sitt tidigare liv bakom sig, gått vidare och klarar sin “prinsess-skola” förmodligen med toppresultat, prinsen och den blivande prinsessan tycks vara jättekära, kungafamiljen gillar henne, och visst har väl det svenska folket också tagit henne till sitt hjärta, paret har dessutom varit sambos en längre tid, osv osv.
    Vad väntar man på, – kan det vara Drottningens 70-årskalas som förhalar förlovningen, eller vad? Kungaparet är inte precis några ungdomar längre och behöver någon som snart tar över det hela!
    Hoppas på sensommarförlovning!


  157. Evita Jansson skriver: 24 juli, 2013

    156 girlie; Dra inte in svenska folket i din propagande. Vi har inte alls tagit henne till våra hjärtan.

    Det räcker inte med prinsesskola med hennes bakgrund. Hon borde i st utbilda sig och skaffa sig ett avlönat arbete och göra rätt för sig.


  158. Kerstin BergströmFirefax skriver: 24 juli, 2013

    #142 Martin T Trodde du att jag skulle bli imponerad inte ens om du skulle ha skrivet professor klin,chef för en sådan plocka jag ner på jorden för 43 å5 sedan.Arbetskompisarna blev glada och sa Äntligen en som säger ifrån.Främjar rökning gör du också.Ja du får väl patienter på det.1,Ohälsosamt och kostar massor av skattepengar.När jag tycker ngt är fel säger jag i från.I maj förra året ringde en stafettläkare till mig för våran familjeläkare var sjuk och skulle tala om svar på en datatomografi.3 mån.senare var jag hos min reumatolog och då gick han också in och läste då visade det sig att han ljugit för mig.Vad tror du jag gjorde?Jo jag anmälde honom,Skitstövlar finns gått om;men det är då jag fräser:


  159. MartinT skriver: 25 juli, 2013

    # 158 Kerstin Bergström! Nu får du sluta med dina personangrepp på mig!!! Det var DU som skrev hotfullt till mej bl a; “DU har ju inte varit här på dessa sidor som har pågått i flera år.” -jag får alltså inte skriva i kommentarsfälten ang. artiklarna här!
    Nu anklagar du mej för att främja rökning också -vilket är helt falskt!!! Fortsätt du att fräsa åt dina läkare och leta källan till de “falska foton”, som du hänvisade till! Det du håller på med är inget annat än personangrepp, ärekränkning och förtal! Dina läkarhistorier hör inte hit! Tycker du själv att det du skriver är god ton och nöjaktig läsning, vilket du frågade mig i # 140???


  160. Kerstin BergströmFirefax skriver: 25 juli, 2013

    “159 Martin T Jag har tittat på inlägget 140 och inget hot.Jag skrev att jag inte sett på dessa sidor tidigare och då trodde jag att du ej visste om dessa påhopp som jag akrev om.Sj älv har ej kallat ngn med att de är si och så. Åsikterna går isär.Jag måste fä ha min så får väl du och de andra ha sina..Slut.


  161. emma_h skriver: 27 juli, 2013

    Dags att bli lite O.b.j.e.k.t.i.v MONA – ej bara bedöma SH som “söt, gullig Wife2B” utan faktiskt innehavare av 1 YRKES.ROLL LIVET UT utan minsta chans till “1/2års prov-anställning” som Prinsessa av SVE /Sv. Statschefens jobbkollega & SVEs Ansikte utåt! Är 1 Obligatorisk Granskning som Nekat & Tillåtit inträde i K-hus ö.v.e.r.a.l.l.t : “VETTING = the Process of performing a BackgroundCheck on a Person before offering Him/Her any Admission. A prospective Person may be vetted before making an Acceptance. Assets are vetted to determine their Usefulness It is intended to assess the Integrity of individuals 2 determine their suitability for public employment to ensure that Incompetent employees are excluded from public service” DÅ granskas CV + Skelett i garderoben + dennes Liv från A.till.Ö dvs 1 formell Lämplighets-Granskning – Chris blev granskad också, då C befanns va OK att ingå i Familjen.B tilläts C fria enligt Sv.Gr.Lag
    http://www.electricsky.com/catalogue_detail.aspx?program=1660


  162. kristiansenkris skriver: 28 juli, 2013

    # 7 Sofia lærer – som MM – hun har ikke gjort noen feil etter at hun ble prinsens kjæreste….så dette går nok bra – og kommer til å representere med glans – samme hva enkelte “depressive” kommentatorer her tror og mener….


  163. kristiansenkris skriver: 28 juli, 2013

    #6 Astrid A:
    Hvorfor skulle Sofia komme med et “statement” om sitt levde liv – Chris behøvde ikke gjøre det – til tross for at svært mange av oss i Norge vet at å tjene penger på hedge-fondene, slik Chris har gjort -av mange oppfattes som mer umoralsk enn inntekter fra naken foto – fordi mange er villedet til å investere i verdiløse papirer, slik også mange norske lokalsamfunn er blitt lurt – der de har blitt fralurt sine framtidige vannkraft-inntekter som skulle brukes til å drifte kommuner i Norge. Hun behøver ikke angre – kanskje heller gi et intervju – og kanskje fortelle om livet hun levde bl a i USA og hvorfor hun t ex var i samme vennegjeng som Chris! Det vet vi ingenting om! Og hva fikk henne til å reise utenlands i ung alder for å stå på egne ben? Hva er hennes erfaringer fra hjelpeprosjektet?


  164. My skriver: 28 juli, 2013

    ..och jag som hade hoppas på att de skulle flytta utomlands…. 🙁


  165. Linnea skriver: 29 juli, 2013

    122 Birgitta Väldigt bra uttryck! Har ett annat! Felet med vår värld idag är att de dumma är så säkra på sin sak,medan de kloka är så fulla av tvivel. Bertham Russell.


  166. HM skriver: 29 juli, 2013

    #160 Kerstin Bergström
    Jeg forstår din undrer over MT… jeg har været her siden
    begyndelsen af 2009 og har heller ikke set den signatur
    før for et par måneder siden…… og så endnu en af dem,
    som lige skal have med, at han er akademiker, ja overlæge.
    Hahaha…. tror ikke en døjt på det, det er ligesom blevet
    standard at slynge ud her, for at give sin kommentar vægt.
    Men ‘Herr Överläkar’ må jo så havde brugt en anden avatar
    og navn tidligere, men kanske er det så ham, der brugte
    anagram (dannet af et andet ord). 😀


  167. Annki skriver: 29 juli, 2013

    Tur att prins Carl Philip träffade Sofia. Utan detta faktum hade Sv Damtidning haft betydligt sämre läsarsiffror! På denna sida tjatas det jämt om Sofia – det är NI, kära “tyckare” som hela tiden kommenterar Sofia, jag undrar – varför tjatar ni om att Sofia får för mycket uppmärksamhet i media? Det är ju NI som bidrar till detta.

    Väntar på snar förlovning mellan Carl Philip o Sofia.

    LÄNGE LEVE KÄRLEKEN


  168. Lee skriver: 29 juli, 2013

    “167”
    Kunde inte sagt det bättre själv!! håller med till fullo!


  169. Lee skriver: 29 juli, 2013

    “167”
    Annki – det låter som du fick tyst på kommentarerna här :)!


  170. Hillevi skriver: 29 juli, 2013

    Jag tror inte SH flyttat en trappa ner. Sagan är slut.


  171. Julia skriver: 29 juli, 2013

    Så löpsedlarna som säger att det är slut mellan CP och S har fel??


  172. Sthlm skriver: 29 juli, 2013

    Prins Carl Philip har svalt betet och vilken man skulle inte göra det. Slitztjejen har en välsvarvad kropp och är hon då så vänlig och rar som det sägs så faller såklart männen som käglor. Problemet kan uppstå när en tjej med Sofia Hellqvists bakgrund ska presenteras för de blivande svärföräldrarna, men kungaparet verkar ju ha tagit emot både Chris O´Neill och Sofia Hellqvist med öppna armar så vi får väl se vad som händer framöver. Själv tycker jag att Sofia Hellqvist och Chris O´Neill skulle passat för varandra.


  173. Monica skriver: 29 juli, 2013

    Jag tycker kärleken ska få segra! Vad Sofia har gjort i sina unga år måste hon få lägga bakom sig. Jag hoppas ni alla som skriver nedvärderande om henne är felfria. Även Daniel har varit utsatt och visst är han en fantastisk prins? Jag kan tänka mig att Daniel är den person som stödjer Sofia. Han har ju erfarenhet. Varför ska vi mäta människor i pengar, jag mäter människor utifrån deras empati och hur de bemöter människor. Madelene har nu fått sin Chris och är lycklig,nu är det CPs tur. Be inte om hennes CV. Sofia kommer säkert bli som Mette Marit, hon och Victoria står med båda fötterna på jorden. Jag önskar dig all lycka Sofia


  174. Kerstin BergströmFirefax skriver: 29 juli, 2013

    “166 HM Tack för kommentaren.Jag har inte varit inne så mycket på några dagar.Har stor trädgård.Vi har aldrig haft så mycket bär som i år..Frys är full vet inte vart jag ska ta vägen med alla bär.Jaha du många konstiga figurer finns i vår herres hage.Han imponera inte på mig inte ens om han hade högre grad.Är du norsk eller dansk? Hade gott i sommarvärmen.Själv höll jag på att svimma i vinbärbusken igår.


  175. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 29 juli, 2013

    De flyttar ner sig.Jag läste på en annan skvallertidning att det var slut!
    Nu när hon blivit accepterad.Tänkte jag,tror jag inte när det inte stått om det här.


  176. Kerstin BergströmFirefax skriver: 30 juli, 2013

    #170 Eva Hur vet du att hon hotar??? Du känner väl henne eftersom du kan påstå ngt dyl. Vad jag läst om personer som träffat henne och haft med henne att göra är det bara positiva saker..Du har satt igång rykten förr om dem,som inte stämt.Har du inte märkt att media är också en stor bov och skriver överskrifter så att folk ska köpa tidningarna.Tycker du ska sluta spekulera om dem och andra.Det är inte Sofias fel att Madeleine flyttar till NY.


  177. Julia skriver: 30 juli, 2013

    Det är väl Carl Philip som inte vill binda sig. Det har vi sett förut. Familjen har bara tålmodigt väntat ut detta eftersom de känner honom. Ingen idé att skylla på Madeleine eller Victoria eller någon annan. Carl Philip är en boren ungkarl.


  178. S.A. Löfström skriver: 30 juli, 2013

    Jag hoppas kungen godkänner Sofia, liksom regeringen. Jag hoppas att även kungen överlåter arrende rätten Stenhammar till Prins Carl-Philip.


  179. S.A. Löfström skriver: 30 juli, 2013

    Martin! Är du f.d. ” Duke” m.fl. andra namn?


  180. Christina Helsinki skriver: 30 juli, 2013

    #170

    Är du hundraprocentigt säker på det du skriver? Kanske allting bara är en önskedröm.

    Dagdrömmare är vi allihopa, allihopa. jag med och du med. lol.


  181. Ingela skriver: 30 juli, 2013

    O nej inte har Sofia försvunnit inte. Tro inte det hon har dykt upp igen. Läs vad här står på denna sajten om dem.

    Ingen risk att hon släpper taget om CP


  182. Viaste skriver: 31 juli, 2013

    Sofia har inte mycket att komma med, ingen högre utbildning o.s.v.
    Men vad hade Daniel- ingenting! Ingen student, ingen militär utbildning- vad hade han? Fråga Viktoria!


  183. Evita Jansson skriver: 31 juli, 2013

    183 Viaste: Prins Daniel arbetade i alla fall. Han var företagsam och startade ett gym. Han levde inte på oss skattebetalare utan försörjde sig själv. Han har drivkraft och utbildat sig på idrottsfolkhögskola med inriktning på fritidslinjen. Han har också studerat fysiologi på Karolinska med specialitet hälsa.

    Vad har frk H studerat och hur har hon försörjt sig förutom inom utvikningsbranschen, Slitz och Paradise Hotel?


Annons

Laddar