Carl Philip stöttade Sofia på gala i Borås

Carl Philip stöttade Sofia på gala i Borås
Annons

När organisationen Project Playground ordnade välgörenhetsauktion på Grand i Borås kom inte bara SofiaHellqvist utan också prins Carl Philip.

Under fredagen kom både prins Carl Philip och hans flickvän Sofia Hellqvist till Borås när Nelly-grundaren Jarno Vanhatapio ordnade en välgörenhetsauktion i Borås för att samla in pengar till organisationen Project Playground, berättar Borås Tidning. På plats fanns givetvis Sofia som representant från Project Playground, men också hennes pojkvän prins Carl Philip. Bilden ovan är tagen vid ett tidigare tillfälle.

Av Agneta Nisbeth
Foto: Stella Pictures och faksimil Borås tidning.

Läs även:

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

123 kommentarer till “Carl Philip stöttade Sofia på gala i Borås”

  1. Ulla skriver: 10 mars, 2013

    Såååå kära dom är.


  2. liljan skriver: 10 mars, 2013

    Ja det lyser av kärlek omkring dom. Kärleken övervinner ALLT.


  3. lw skriver: 10 mars, 2013

    Ja något var dom väl tvungna att göra … Hon blev ju inte med bjuden på möhippan så jag tror inte att hon är så accepterad i kungafamiljen som tidningarna skriver och vissa på denna sida tror 😉 .. Men Emma var med bjuden det säger väl allt ett N.


  4. Eva H. skriver: 10 mars, 2013

    Men vad pratar dom om? Han pekar på ngt och tittar snett nedåt samtidigt som hon ser åt ett helt annat håll. Hur är det med kommunikationen för det söta paret?


  5. Kerstin Bergström skriver: 10 mars, 2013

    Självklart att han ska vara med en sådan här tillfälle.Han är ordförande i projektet.Nog arbetar hon alltid.Tror inte det är ngt 8 timmars arbetstid utan mycket mer.Det här hade de förra året också.Tänk att de gör mycke gott för barnen där nere! Nu hoppas jag att de inte blir påhoppade med massa negativa saker.Det räcker det som varit.Kärleken är stor.


  6. Ulla skriver: 10 mars, 2013

    Håller med Kerstin Bergström. Dom negativa kan slägga sig i väggen.


  7. Molin skriver: 10 mars, 2013

    # 4 Eva H. Når man læser kommentarer her så tager man sig altså nogen gange til hovedet! Du bedømmer kommunikationen mellem parret ud fra ÉT foto taget under en sportsmatch.
    Og når Madeleine ønsker my dearest brother and Sofia good luck i Vasastafetten, så begynder næsten alle at skrive, at Madeleine og Sofia er perlevenner/veninder og at pressen bare har opdigtet en masse historier. Har I aldrig hørt om høflighedsfraser?
    Det er vel naturligt, at Carl Philip er der og det uanset om Madeleine holder möhippa med et fåtal af sine gamle veninder – og Sofia ikke hører til blandt dem ? Men nu kommer der vel snart en kommentar om hvem de heldige udvalgte 7-8 er ? 😉


  8. Anna skriver: 10 mars, 2013

    Antar att Victoria passade på att kidnappa syrran, när svägerskan hade annat för sig! Så slapp de bli sura miner:)!


  9. Marguerithe skriver: 10 mars, 2013

    Ett mycket förälskat par. Underbart att se. Carl Philip har bestämt sig och tagit parti för sin flickvän, mot de dominanta systrarna. Det hedrar honom, ingen bör gå hukande underställd någon annan.


  10. nea skriver: 10 mars, 2013

    9 Exakt – underbart att se att Carl-philip sätter ner foten och börjar stå upp för sig själv! Sofia är verkligen engagerad i sitt projekt och verkar ha hög arbetsmoral. Hoppas att det stiliga paret förlovar sig snart!


  11. Annica* skriver: 10 mars, 2013

    De är beundransvärda båda två för allt arbete med “Playground”. Önskar dem lycka till i framtiden både med det fortsatta arbetet i “Playground” och med kärleken! Vad gäller möhippan så är det den närmaste vänkretsen som brukar initiera till den, och prinsessan Madeleine och Sofia har nog inte haft tillfälle att bli så nära vänner ännu då de både bott och arbetat på skilda håll, men de har nog tid att lära känna varandra efter prinsessan Madeleines bröllop.


  12. Marianne skriver: 10 mars, 2013

    För att Sofia inte var med på möhippan behöver inte betyda att hon inte är “accepterad” av Madeleine. Dels hade Sofia annat engagemang, dels kan väl inte alla den blivande bruden känner vara med på möhippan. Sofia och C – P trivs i varandras sällskap…..det märks!!


  13. Sophia skriver: 10 mars, 2013

    Sofia H. är värd all respekt. Hon gör ett i verklig mening GOTT arbete.


  14. Tinalill skriver: 10 mars, 2013

    Undrar när det blir förlovning ?


  15. eva skriver: 10 mars, 2013

    Grattis Sverige!


  16. emma_h skriver: 10 mars, 2013

    Men Var är reportaget om att våra sessor V och M befinner sig på Utrikes Möhipperesa? trodde att ständigt fokus nu skulle vara till 100% på Maddes stora dag hos er på SvDam såsom d var m V året 2010 m färre än 3 månader kvar…
    “PPauktion i Borås” hör väl ändå mer hemma under rubriken VimmelPrinsessan snarare än “Kungligt” o av betydligt mindre aktualitet. Som kunglig brud förtjänar M få stå i fokus och som läsare är det trevligt att bli uppdaterad m info om brudparet
    http://kungligheter.blogspot.se/2013/03/prinsessan-madeleines-mohippa-firas-i.html
    (och vi VET redan att CP älskar och ständigt stöttar sin Sofia)


  17. Annette skriver: 10 mars, 2013

    Hvor mener man ellers Carl Philip skulle være, hvis ikke med til denne velgørenhedsauktion til PPs-arbejde ? Når nu Madeleine holder høhippa (polterabend) med sine bedste og kæreste veninder, bliver skuffelsen for de tidligere udvalgte tärnor ikke så stor, men man selvfølgelig håbe, at Silvia og Victoria har husket at invitere dem alle.
    Og mht. Sofia, så kan Hovet jo altid sige, at hun skulle noget andet denne weekend. Hvis de skulle få spørgsmålet!
    Jeg synes i øvrigt det er tidligt at holde möhippa.


  18. Ansan skriver: 10 mars, 2013

    För att vara medlem av kungahuset behöver man inte ha en vinnarskalle. Man behöver däremot kunna smälta in och inte ha behov av att framhäva sig genom att bedriva ett “konkurrerande hov.” Det som framkommer allra tydligast av paret ovan är deras dåliga omdöme. Men förälskelsen kan ju göra en blind.


  19. Anitra skriver: 10 mars, 2013

    I “julprogrammet” om kungafamiljen fanns ett filmat inslag där Sofia intervjuades genom en bilruta. Det handlade om Carl Philip i skidtävling (Vasaloppet?) och visades upp för honom i programmet. Jag glömmer aldrig uttrycket i hans ögon när han såg filmsnutten, det var kärlek!


  20. mona skriver: 10 mars, 2013

    Det befinner sig på en hockey match tror jag, skulle tro att Sofia tittar i jumbotronen alltså den apparat som refererar matchen direkt
    där det är lättare att se än det som sker nere på isen.
    Kollar alltid själv i jumbotronen, då ser man bäst.
    Nu ska ju en möhippa vara något med ens närmaste vänner
    inte släkten Viktoria och Silvia hade valt ut 9 tjejer ; Madeleines
    närmaste vänner. Jag umgås aldrig på det sättet med mina svägerskor. alltså jag blev inte bjuden till tjej festen när den ena fyllde 50. Viktoria är med som ledare!


  21. Anna P skriver: 10 mars, 2013

    OBS! Bilden ovan är tagen vid ett tidigare tillfälle.


  22. signe skriver: 10 mars, 2013

    Det är en gammal bild enl. SD !
    “3”lw bra skrivet !! Den teorin tror jag mer på än intervjun med C-P och sofia ! Madde visar ju så tydligt vad hon står och de gånger de tvingas träffas så har Madde en bra en bra uppfostran och vet hur man uppför sig. Det är ju så också med Kungaparet och Victoria som uppför sig trevligt de gånger C-P tar med sig sofia hem. Tycker det är bra att Madde visar så tydligt hur hon vill ha sitt privata liv med sina bästa vänninor ! Emma är säkert bjuden till bröllopet så det ska bli spännande och se hur C-P väljer då !


  23. lisa larsson skriver: 10 mars, 2013

    Snyggt par. Äktensskapstycket lyser lång väg.


  24. Lena H skriver: 10 mars, 2013

    Som prins skall han vara neutral. Det är han inte i detta läget. Utan prinsens promotande hade projektet varit dödsdömt.


  25. Sthlm skriver: 10 mars, 2013

    Nu är det väl ingen längre som tvivlar på att Johan T. Lindvall var välunderrättad när det gällde “tärnbråket”. C P har nog dock fått lillsyrran att gå med på att sambon tassar med på bröllopet. Det här paret förtjänar varandra och med Daniels draghjälp kommer nog snart Hellqvist också att vara på plats. Återstår sedan att se om de två nya medlemmarna får hela “kungalasset” att stjälpa.


  26. Tore Svensson, konstnär, Borgholm skriver: 10 mars, 2013

    Sverige får snart rusta till ytterligare ett kungligt bröllop!


  27. Carin Larsson skriver: 10 mars, 2013

    Sofia kommer att bli en omtyckt prinsessa!


  28. Sara skriver: 10 mars, 2013

    90 gäster bjöds på middag på Grand hotell och underhölls av sångare och ståupp komiker. Jag har alltid beundrat Moder Theresa som dissade en välgörenhetsmiddag med motivieringen att de pengar som las ner på spektaklet kunde ha gått till behövande istället.
    Och jag är förvånad över att Sofia missade kompisen Madeleines möhippa. Hon är ju ändå sambo med Carl Philip nu och del av familjen. Eller?


  29. Inkan skriver: 10 mars, 2013

    Underbart att se en ömsesidig kärlek. (I motsats till ett annat par) .


  30. Lisa skriver: 10 mars, 2013

    Och varför mobbas S ut av prinsessorna? Det minsta de kunde ha gjort var att ta med sig S till Alperna. Det var droppen för mig. Så dåligt. Kungahuset ska inte syssla med mobbing tack! Och stackars Ternert som alltid ska rycka in och försvara sådana människor.


  31. Miayahoo.se skriver: 10 mars, 2013

    Han är väldigt omogen och har inte mycker erfarenhet av kvinnor.Självklart tycker de om varandra annars skulle de inte vara ihop, men hon är inte lämplig att gifta sig med i hans position.Systrarna har rätt.Hon borde som emma utildad sig och skaffat egen försörjning.


  32. Eva H. skriver: 10 mars, 2013

    #7 Molin, ta inte alla kommentarer alltför allvarligt! Lite måste man få skoja, eller hur?


  33. Monica skriver: 10 mars, 2013

    Jag tycker C-P visar lika mycket omsorg om Sofia som Victoria gjorde när det gällde Daniel. Du ska vara stolt C-P som kan vara med vid hennes sida och stötta. Jag ser det som en styrka hos dig. Jag hoppas vårt kungahus tar efter Norges kungahus, de visar i handling människors lika värde. Jag förstår Sofia att det inte kan vara roligt åka med gruppen på möhippa. Skulle inte jag heller gjort om jag varit i hennes kläder. Hon kan säkert inte känna sig trygg i sällskapet, tyvärr. Men Sofia det kommer en dag för dig och C-P också, jag ser framemot den dagen. Elaka tungor finns det gott om, men njut av ditt projekt.


  34. Hilde skriver: 10 mars, 2013

    lw
    Sofia kan vel ha blitt invitert men måtte takke nei.
    Om hun ikke er invitert kan hun vel allikevel være akseptert. Det ene utelukker vel ikke det andre.
    Men hva så? Det angår vel ingen andre enn de innblandede hvem som gillar hverandre, hvem som ogillar hverandre, hvem som kommer godt overens eller ikke kommer overens.
    Du virker så glad for at Sofia ikke var der, som om du vil at Madeleine skal ogilla Sofia.


  35. Kenneth Sunesson skriver: 10 mars, 2013

    Vad lik hon är sin svärmor Silvia när hon var ung!


  36. Annki skriver: 10 mars, 2013

    Vilket vackert par! Dom är verkligen fina tillsammans, det riktigt lyser om dom.
    Jag hoppas på snar förlovning och bröllop framåt våren 2014.

    Störst av allt är kärleken !!!!


  37. Hilde skriver: 10 mars, 2013

    Molin
    Enig med deg. Man tar seg til pannen over enkelte kommentarer her( og det gjelder ikke bare kommentarer om S,M og CP).
    Selvfølgelig er det viktigere å gå på denne gallamiddagen enn å gå på en møhippa. Nå vet vi ikke om Sofia var invitert ( men måtte takke nei) eller ikke men at hun ikke var der er ikke noe ” bevis” for hva slags forhold hun har til kongefamilien, og Madeleine spesielt.
    Man inviterer ikke alle man kjenner på en møhippa. Det kan vel tenkes at Sofia ikke hadde blitt invitert selv om hun hadde vært advokat med en flekkfri bakgrunn.


  38. Maggan skriver: 10 mars, 2013

    Jag önskar Carl-Philip och Sofia all lycka i världen. De är så söta tillsammans, man blir glad av att se dem tillsammans.


  39. agneta skriver: 10 mars, 2013

    Gudars skymning vad jag blir ledsen över vissa människors trångsynthet och förmåga att vilja frysa ut sina medmänniskor, läs Sofia i detta fallet, genom att försöka med konststycket att fullständigt förminska hennes människo-värde.

    Vad har denna lilla tjej gjort för ont….. för att förtjäna det gift som vissa strör runt hennes namn?

    Kärlek från skånska Österlen


  40. PBoo skriver: 10 mars, 2013

    Prinsessan Lillian har avlidit, enligt DN och TT.

    Tack Prinsessan Lillian för all uppoffring som Prinsessan och Prins Bertil gjorde för Sverige, tack också för alla fina och oförglömliga år av värdig representation och all den värme och kärlek som Prinsessan och Prins Bertil, utstrålade och delade med sig av till Sverige och till det svenska folket.

    Mína tankar går till Kungafamiljen och Kungens systrar m.fl. släktingar (för KP Victorias och P Madeleines skull hoppas jag de hann hem i tid).


  41. LaPerla skriver: 10 mars, 2013

    Herregud jenter! (tjejer)

    Sånt oppgulp om möhippa og Sofia da! Man inviterer ikke ALLE man kjenner itl möhippa, dere Sofia-elskere, dere benytter ENHVER anledning til å gjøre Sofia til et offer! Please!

    Madeleine kan ikke tvinges til å invitere Sofia. Når det er sagt, så kan det godt hende hun ble invitert, men valgte å prioritere annorlunda. Hvordan VET dere dette?

    Snakke om mobbing og utfrysning, dere er skikkelige drama-queens altså!


  42. Pensionär skriver: 10 mars, 2013

    Mina barn bjöd inte sina svägerskor på möhippan utan den var för deras kompisar. Man behöver väl inte vara ovänner för att man inte ingår i den närmaste vänkretsen. Det brukar -i normala familjer – gå att skilja på detta utan att det blir världskrig i släkten.


  43. Birgitta skriver: 10 mars, 2013

    Jag blir mycket förvånad när jag läser de flesta kommentarer. Sofia Hellkvist blev bjuden för en vecka sedan. Att hon sedan tackar nej kan ni ju inte belasta K.P.Viktoria ock de som ordnat detta för! Jag antar att Sofia tackar nej av flera orsaker. Våra Prinsessor har alltid varit sportiga ock är mycket goda utförsåkare. Säkert deras väninnor också. Sofia Hellkvist har ägnat sin ungdom åt annat. Hon är dessutom inte barndomsvän med P.Madelene, vars stundande bröllop det hela handlar om! Men som med “tärnbråket” fick P.Madelene ändra om allt, så Sofia blev nöjd! Nu skulle kanske K.P.Viktoria frågat Sofia FÖRST vad HON ansåg vore bra möhippa för P.Madelene??? Slutsatsen blir ju så!!


  44. Linnea skriver: 10 mars, 2013

    Prins Bertil och prinsessan Lilian.Vilken glädje att se dem tillsammans. Många fina minnen följer detta rara par.Kärlek och respekt för varandra, följde hela Ert liv .Med värme ska jag minnas vackra, spröda Lilian och hennes livs prins,Bertil.Nu tillsammans.För evigt.


  45. Hilde skriver: 10 mars, 2013

    LaPerla
    Dramaqueen var det rette ordet,men den største dramaqueenen er jo denne Lindwall i Expressen.synes han burde holde seg for god til å utlevere alt han vet, eller tror han vet, om kongefamiliens private liv.
    Hvem som ogillar hvem, hvem som ikke kommer overens, at Sofia har krevd å få være med etc angår bare de det gjelder og ingen av oss som leser her.
    Man ser jo også på kommentarene her at skribentene tror på alt de leser og selv dikter opp konflikter som kanskje ikke eksisterer.
    Enda verre er det jo at mange synes det er flott at Sofia fryses ut( hvis hun blir det).


  46. Hilde skriver: 10 mars, 2013

    Signe
    Det er det øverste bildet som er gammelt.
    Under ser du et bilde fra en web-side som viser et bilde fra gallaen.


  47. Sabine skriver: 10 mars, 2013

    De klæder hende hinanden, de er så utrolige søde sammen og det kan jo skabe lidt avundsjuka hos nogle. 😉
    Sofia er sikkert særdeles tilfreds med at være i Borås sammen med Carl Philip og ikke i Alperne sammen med Madeleine og hendes veninder igennem mange år. De tilhører ikke Sofias vennekreds …. og Madeleine og Sofia har vel heller ikke mødtes så ofte i de 2-3 år, hun har været kæreste med Carl Philip? Madeleine har boet i NY det meste af tiden.


  48. Miayahoo.se skriver: 10 mars, 2013

    Bara för att sofia är ihop med hennes bror betyder inte att hon bjuds på en möhippa som är de gamla närmaste vänner.Sen tror jag inte att även om hon hade bjudets skulle hon har tackat nej. Hon är inget intresse att lär känna överklassen och hon har uteblivet från flera bröllop m.m. just därför. Hon vet att hon inte platsar in.Viktoria kämpade in Daniel in i hennes krets för det var en förutsättning att vara ihop i framtiden, men sofia har ett val då CP är inte blivande kung.


  49. Marguerithe skriver: 10 mars, 2013

    “33” Monica,
    Håller med dig. Sofia var smart nog att inte låta sig luras i fällan att följa med på denna möhippa.


  50. Marguerithe skriver: 10 mars, 2013

    “30” Lisa,
    Det var väl exakt det som Victoria och Madeleine skulle ha gjort, tagit med sig Sofia och visat att hon är en del i familjen nu. Att “bjuda” räcker inte, i detta fallet.


  51. Maria skriver: 10 mars, 2013

    OMG!


  52. Facit skriver: 10 mars, 2013

    cp&s vopar banan med alla. de blir nästa kung och drottning, konkurrenterna har inte en chans


  53. Eva skriver: 10 mars, 2013

    # 18 Ansan och # 25 Sthlm, det ni skriver är så sant!

    Sofia har inte, har aldrig haft och kommer aldrig att ha mycket gemensamt med prinsessorna och deras väninnor. Det säger ju sig självt.

    Men nu blir hon väl ännu lyckligare då CP lär ärva Villa Solbacken på Djurgården. Undrar hur det blir på begravningen?


  54. Paulina skriver: 11 mars, 2013

    #18 Ansan, #24 Lena H, # 28 Sara, # 31 Mia: Instämmer !


  55. Wilma skriver: 11 mars, 2013

    Sluta att jämföra Sofia Hellqvist med Drottning Silvia ! Drottningens bakgrund är vida från Sofia Hellqvists. Det har kommenterats att drottningen också var en “vanlig” tjej som gifte in sig i Sveriges Kungahus. Ja, “vanlig” så till vida att hon inte var av kunglig börd, men hon var välutbildad och hade en egen försörjning. Hon var utbildad tolk, med fem års studier. Hon arbetade vid Argentinas konsulat i Munchen när hon 1972 erbjöds en tjänst i organisationskommittén för OS i Munchen, där hon arbetade i tre år. Silvia var diskret och bibehöll en låg profil under flera år, innan deras kärlek offentliggjordes.


  56. Wilma skriver: 11 mars, 2013

    Och
    Drottning Silvia behärskar fem språk,
    förutom svenska och teckenspråk.


  57. Annica* skriver: 11 mars, 2013

    Var är det för dumheter om att prins Carl-Philip skulle vara “neutral”, han är PROJEKTLEDARE i Playground, liksom prinsessan Madeleine är PROJEKTLEDARE i Childhood, dä är det liksom inte tillfälle att vara NEUTRAL! Många här gnäller om Sofias brist på utbildning, hon har ju bland annat gått i lära hos affärskvinnan Barbro Edbohm inför arbetet med Playground. Sofia är absolut inte mindre värd för att hon inte kommer från en lika “fin” familj som Jonas Bergström, vilket hon nog ska vara glad för med tanke på hur “fint” han uppträdde mot prinsessan Madeleine! En otrolgen s med sin fina advokatubildning till trots som prinsessan lämnade när hon fick reda på affören. Kan ni lära er att hon heter Madeleine och inte “Madde”, och Victora heter inte “Vickan” heller!


  58. Annica* skriver: 11 mars, 2013

    Tycker inte alls att det är konstigt om Carl-Philips ex Emma blir bjuden till bröllopet då hon är nära väninna med prinsessan Madeleine. Tycker heller inte att det är konstigt om Sofia blir bjuden då hon är sambo med brudens bror! Min bror har två barn med två olika kvinnor, jag umgås med båda brorsönerna och deras mammor, det går alldeles utmärkt! Ibland tar kärleken slut, men då går man vidare, och det verkar alla ha gjort, Carl-Philip har hittat sin Sofia, och Emma är lycklig med sin nye sambo och dessutom en rätt nybliven mamma! Madeleine har hittat sin själsfrände i Christohper, och Jonas är lycklig med sin sambo… Livet går vidare även för de kungliga när kärleken tar slut och även om det kanske inte står en 1.000 åter så visst kan man hitta kärleken igen?! <3


  59. mona skriver: 11 mars, 2013

    Sthlm Expressen hamnar näst sist i en förtroende mätning.
    Inte mycket att tro på. Lindwall och expressen hade ju fel
    om Estelles födelsedag. Inget bråk utan planering och träning inför stafett Vasan
    Välgörenhetsmiddagen betaldes av den som anordnade. Citat från
    Borås tidning.

    Jag tillsammans med Henrik Reinert och rederikoncernen Stena stod för middagen, så att alla insamlade pengar oavkortat går till Project Playground. Jag är Henrik Bronten konferencier.


  60. Evanka skriver: 11 mars, 2013

    Prins Carl Philip var inde på det helt rigtige, da han talte om, at de fleste kommentarer om parret havde karakter af at være noget “teenager-skvaller” – man kan også kun få det indtryk, men faktisk tror jeg de fleste, som skriver er voksne, rent aldersmæssigt, men ikke rigtig har fået livets klogskab med. Kongehusene rundt om i Europa har og har altid haft de samme familiemæssige problemer, som almindelige borgerlige, inklusiv utroskab, – men viden om, hvad der sker “indenfor murerne”, er eksploderet i takt med mediernes fremstormen, som tv, internet, mobilcameraer m.m.
    De er af kød og blod – ikke majonetdukker i et show, som mange tror de kan og har ret til at styre, fordi de har betalt et par kanelbullar årligt !


  61. Titti W skriver: 11 mars, 2013

    #52 Facit

    Och hur ska det gå till?


  62. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013

    Wilma,
    Du har nog sockrat Silvia Bernadottes cv en aning.
    Vad OS i Munchen beträffar var hon värdinna, inget annat.
    Detta är inte viktigt, men jag blir så trött på alla som tillskriver de kungliga akademiska bedrifter och intellektuella egenskaper
    de inte är i besittning av.


  63. Bittan skriver: 11 mars, 2013

    # 31 Mia, bra inlägg.

    Nu när Lilian har gått bort en prinsessa med stil och klass, så ärver ju CP Villa Solbacken. Det var andra tider när de träffades, Lilian fick leva i 33 år med att inte “synas” eller finnas till.


  64. mona skriver: 11 mars, 2013

    Snickar John Silvia jobbade inte bara som värdinna.
    Silvia var 30 år när hon träffade kungen så hon han nog med
    både utbildning och jobb.
    Både Viktoria & Madeleine har akademisk examen.
    Kolla med universitetet.


  65. Marguerithe skriver: 11 mars, 2013

    “62” snickarjohn,
    Utveckla gärna det du säger. Drottning Silvia blev utbildare för OS-värdinnor 1973, och sedermera protokollchef i oganisationskomittén vid vinterspelen i Innsbruck. Detta har vidimerats av många. Jag har förstått att du inte gillar Drottning Silvia, den åsikten är ju din, men varför säga felaktiga saker?


  66. Risskov skriver: 11 mars, 2013

    # 62, Snickarjohn
    Tja, jeg finder nu akademiske grader/højere uddannelser ‘fødte’ kongelige er i ‘besittning av’ mindre troværdige end indgiftes CV’er.


  67. ingela skriver: 11 mars, 2013

    Kan någon tala om för mig varför Sofia behövde stöttas på galan i Borås??? När det gäller inblandningen med C-P i PP så är det nog inte så lyckat.

    Det är fortfarande inte Sofia som startade PP medan Drottningen startade upp sin organisation som prinsessan Madeleine är projektledare i. Lite skillnad tycker jag.


  68. Marie skriver: 11 mars, 2013

    Prinsessan Madeleine har länkat till en sida från AB från sin facebook. Det verkar som om hon håller med om att alla dumma och naiva kommentarer kallas för tonårsdramatik…Enligt Madeleine själv finns det inga schismer utan det är bara påhittade av media!


  69. lw skriver: 11 mars, 2013

    Sorry #59 # såg nu att det var ett citat från en tidning läste inte då noga nyss


  70. Mary Kristiansen skriver: 11 mars, 2013

    # 16 emma_h:
    Mener du virkelig at hele SVDam kun skal være om Ms møhippa – og ikke om andre kongelige eller kongeliges kjærester?
    Inneholder møhippan så mye interessante ingredienser?
    Nei, jeg tror heller du er irritert over at tidningen skriver/ omtaler en positiv sak om CP/S. Det hører aldeles ikke under Vimmelprinsessan. Men noen her vil jo usynliggjøre Sofia mest mulig – som er et av kritieriene for mobbing – så der befinner du deg
    emma_h – hverken mer eller mindre!!!
    Og hva i all verden er det vi ikke vet om om Chris/M – hun gjør jo ingenting for Sverige? CP jobber mye mer!!! Mesteparten av bryllupsplanleggingen er det jo helt andre som gjør. M får lov til å påvirke med sine ønsker. Og pappa betaler! Derfor vil han også at Madde skal holde fred med sin bror – ikke for mye forlangt!


  71. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013

    66 Marguerithe, Som Du kan märka svarar jag sign Wilma då hon/han skriver att SB arbetade i OS organisationskommitte. Det gjorde hon alltså inte. Hon anställdes AV sagda kommitte för att utföra andra sysslor. “På golvet”. Ladda ner och läs.
    http://olympic-museum.de/o-reports/report1972.ht

    Dessa flickor var inga organisatörer
    http://www.br.de/fernsehen/bayerisches-fernsehen/sendungen/lavita/lavita-olympiadorf-reportage-324.html
    http://www.dhm.de/sammlungen/alltag2/textilien/olympiahostess.htmlhttp://www.gesichtzeigen.de/index.php/navigation/projekte/munchen-72/pressestimmen/
    Jag upprepar – hon var ej medlem i någon organisationskommitte. Jag kan komma med mer men då tar mina rader slut.


  72. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013

    65 Marguerithe,
    Jag ser att länkarna var knackiga.
    Det var synd för den första ger svaret på ett flertal frågor.

    mona 64,
    Ditt inlägg som tydligen är ett svar till mig är så
    rörigt och flummigt att jag ej förstår vad Du vill komma fram till.
    Det Du skriver har ingen relevans till inlägg 62.


  73. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013

    Marguerithe,
    Jag provar igen.
    http://olympic-museum.de/o-reports/report1972.htm

    Jag har naturligtvis inget emot personen SB.
    Jag känner henne inte.
    Det är upphöjning till genier av betitlade
    medelmåttor som jag vänder mig emot.


  74. Mary Kristiansen skriver: 11 mars, 2013

    # 18 Ansan:
    Kongen har jo befalt “borgfred” – med god grunn – det ville jeg også gjort! Og møhippan synliggjør jo at M ikke har S i sin nærmeste familie- eller vennekrets: Og hva er bedre for hoffet enn at Sofia/ CP er opptatt på annet hold denne datoen!? Hele kongefamilien synes nok at det er viktig at det ser ut som de ikke er utelatt fra det gode selskap, men at de tilfeldigvis var opptatt på denne dagen!
    Og uansett så er det ikke dårlig “omdømme” å drifte en hjelpeorganisasjon? Hvordan får du dette til være et “konkurrerande hov”! Du bedriver ren nedvurdering – og mener at dette skulle nedlegges fordi M har møhippa i Sveits – og stempler det som “konkurrerande hov”. Struntprat! Man behøver ikke være en vinnarskalle for å nedvurdere, mobbe paret slik du gjør! Sofia/CP gjør helt rett! De samler inn penger i et rikt land og bruker det på fattige i et fattig land, hvor Sofia også virker! På meg er dette mye mer troverdig hjelpearbeid enn Madeleines virksomhet! Sofia har heller ikke mamma og pappas penger og store apparat i ryggen!


  75. My skriver: 11 mars, 2013

    De kungliga älskar att krydda på sina meritlistor i efterhand. 🙂


  76. eva skriver: 11 mars, 2013

    Har aldrig vetat att Lilian var modell och filmstjärna.


  77. ingela skriver: 11 mars, 2013

    MEN OBS prinsessan Lilian var aldrig Glamormodell.


  78. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013

    76,
    Nämn en film.


  79. eva skriver: 11 mars, 2013

    Har bara läst och tagit del av vad som skrivs i pressen.
    Har aldrig hört det tidigare.


  80. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013

    79,
    Finns inget på IMDB.
    Frisering av det förflutna.


  81. Hanne J skriver: 11 mars, 2013

    # 31 Mia # 63 Bittan
    Ja, det var andre tider… men ønsker I dem tilbage, også mht.
    til alt andet ?
    Kongehusene må ligesom alle andre følge med tiden. Og går
    vi tilbage til den tid, så kunne ingen borgerlige blive gift med
    kongelige og beholde deres status.
    Var der ikke sket ændringer, havde det nok ført til kongehusenes
    fald, hvad der nok er nogle, der ville have ønsket, men ikke
    et flertal. 😉


  82. emma_h skriver: 11 mars, 2013

    MaryKCITAT: “Mener du virkelig at hele SVDam kun skal være om Ms møhippa – og ikke om andre kongelige eller kongeliges kjærester?”
    Nä det varken MENAR eller SKREV jag Det vet du men eftersom du din vana trogen förvanskar & förnekar fakta så att Du ska få skälla på dina medskribenter – av MaryK ofta kallade “ondskefulle hyener” – är jag ej särskilt överraskad! 1/Rubriken KUNGLIGT – handlar om inrikes/utrikes händelser för kungliga. 2/ 8Juni gifter sig vår näst.yngsta sessa då det närmar sig hade jag trott att det självklart skulle skrivas om Möhippan m 2st HKHare befann sig på HÄR då övr media prioriterat den – D enda jag “förväntar mig” MaryK är visst SvD-fokus på 8/6 o Madde – likt det var våren 2010 punkt-slut! 1 Välgörenhetsauktion CP besöker privat Off-Work tillhör “vimmelprinsessans blogg” (har noll m S att göra). SvDam har många HKHare globalt sett att bevaka under “kungligt”


  83. Eva H. skriver: 11 mars, 2013

    Vilket evigt hackande på Sofia. Hon har stora chanser att bli lika omtyckt och älskad som prinsessan Lilian. Denna var uppvuxen i ett gruvsamhälle men tack vare sin skönhet lyckades hon i societetslivet i London. Hon var visserligen inte glamourmodell som ngn påpekar, men kom ihåg att det här var under 2:a världskriget med andra morallagar än nu. Lilian och Bertil blev lämnade ifred med sin kärlek och den fick tid att utvecklas. Lilian visade vilken fantastisk människa hon var, till skillnad från en viss mrs Simpson. Bertil visste också hur journalister skulle tas och dessa visade respekt. Tack vare det fick Sverige en underbar prinsessa så småningom. Nu tar Bertil emot henne för evigt. Sov i ro.


  84. Wilma skriver: 11 mars, 2013

    #62 Snickarjohn. Det jag ville ha sagt beträffande drottning Silvias bakgrund är att hon hade en seriös utbildning och egen försörjning då hon träffade kungen. Jag har inte uttalat mig nedlåtande om dem som inte har akademiska examina. Jag anser inte att de är “finare”, men jag tycker att det är fel att jämföra drottningens bakgrund med en person som haft sin karriär inom den bransch vi alla vid det här laget känner till.


  85. eva skriver: 11 mars, 2013

    #80

    Du är den sanne detektiven, finns inget som du inte kan härleda.
    Förgyller denna spalt.


  86. Wilma skriver: 11 mars, 2013

    Dessutom behöll Silvia en låg profil i media under de första åren av hennes förhållande med kungen. Så gjorde även Prins Daniel under många år innan han och Viktoria gifte sig.


  87. emma_h skriver: 11 mars, 2013

    För övrigt Mary K så kastar du Sten i Glashus (svenskt ordspråk) när du anklagar Ansan “Du bedriver ren nedvurdering” aprop dina elaka ord mot Madeleine IDAG av alla dar då Madeleine (med familj) nyss mist en älskad närstående och har sorg – “god ton” ?? knappast


  88. Marguerithe skriver: 11 mars, 2013

    “73” snickarjohn,
    Jag lägger också ut denna länk från den offentliga rapporten från OS i Innsbruck, som jag tycker är mer tydlig.

    http://www.la84foundation.org/6oic/OfficialReports/1976/orw197pdf.
    (Du kanske måste skriva in den själv).

    Denna länk visar dr Emmy Schwabe med sin assistent Silvia Sommerlath som tillsammans var ansvariga för att organisera IOC session.


  89. PBoo skriver: 11 mars, 2013

    # 88 Marguerithe

    Tack för länk!

    Sid 14 i pdf men sid 13 i origiganaldokumentet hittar man bild/text – observera att det står ‘were’ och inte ‘was’ – alltså åsyftas såväl Dr Schwabe som Frl Sommerlath/(Drottningen), vilket även framgår av texterna på tyska och franska som också finns på samma sida;

    “The head of the hostess section, Dr. Emmy Schwabe
    (centre), and her assistant, Sylvia Sommerlath
    (left) were responsible for organizing the IOC Session
    so well. To the right, the 1st vice-president of
    the IOC, Willi Daume.”


  90. PBoo skriver: 11 mars, 2013

    forts. från pdf-fil, sid 14 i pdf-filen, s 13 i originaldokumentet;

    “Fur die hervorragende Organisation der lOC-Session zeichneten die Leiterin des Betreuungsreferates, Frau Dr. Emmy Schwabe (Mitte), und ihre Mitarbeiterin Sylvia Sommerlath (links) verantwortlich. Rechts der 1. Vizepräsident des IOC, Willi Daume.”

    “La parfaite organisation de la Session du CIO est due à la directrice du Service d’accueil, Dr Emmy Schwabe, et à sa collaboratrice Sylvia Sommerlath (respectivement au centre et à gauche). A droite, M. Willi Daume, 1er vice-président du CIO.”


  91. PBoo skriver: 11 mars, 2013

    Rättelse min # 89, 90; sid 14 i pdf-filen, men bildnr 13.


  92. Magisteren skriver: 11 mars, 2013

    #82, 87 Emma_h
    PBoo, I presume! 😉


  93. eva skriver: 11 mars, 2013

    Ska bli intressant att se vad titel Sofia får vid eventuellt giftemål.
    Ser fram med spänning vad man kan” trolla” med detta.


  94. mona skriver: 11 mars, 2013

    Snickar Johan min svenska är inte svårare än andras. Silvia hade ett jobb samband med OS. Viktoria har en akademisk utbildning precis som Madeleine.
    Kom inte dragande med att Victoria tentade muntligt. Alla har rätt till utbildning, har man ett funktionshinder så får man tentera på det sätt som fungerar för personen. Tänk på blinda, döva ,dyslektiker osv. Jag hade flera muntliga tentor och grupp tentor trots att jag inte är funktionshindrad. Man ska inte uttala sig om det man inte vet. Hur skulle det se ut om hovet sockrade CV. Alla som tagit en examen finns registrerade, offentlig för alla bara att kolla.


  95. PBoo skriver: 11 mars, 2013

    # 92 Magisteren

    Det är sådana som du som gör denna sida deprimerande. Vet inte om du försöker vara rolig med ditt namn eller om du helt enkelt inte kan stava? Igen o igen o igen – försök ta det till dig (gäller även andra intelligentia) jag och emma_h är inte samma person, däremot som jag också skrivit tidigare; great minds think alike! Bye, bye now!


  96. emma_h skriver: 11 mars, 2013

    nej Magisteren 92 – Pboo och jag är 2 helt OLIKA individer
    i vissa frågor tycker vi olika i andra är vi eniga – liksom övriga medskribenter ibland är eniga/oeniga beroende på sakfråga
    inlägg 82 87 var till Mary K ej dig såvitt jag kan se
    vem du är för mig helt ointressant, detta är ett ÅSIKTsForum


  97. Desiréesvenskdam skriver: 11 mars, 2013

    #56 Wilma. Jag håller med snickarjohn. Det vore det väl märkligt om silvia inte behärskar sina modersmål: tyska och portugisiska. Dessutom lärde hon sig spanska under uppväxten och i skolan i Brasilien. Engelska och franska lärde hon sig sedan i skolan i Tyskland, precis som vi i gör i Sverige, fast vi kanske läser tyska eller spanska i st f franska. 5 språk lätt som en plätt!


  98. Ansan skriver: 11 mars, 2013

    #57#Annica,

    “Jag önskar Carl-Philip och Sofia all lycka i världen. De är så söta tillsammans, man blir glad av att se dem tillsammans.”

    Helt enig med dig. Önskar dom all lycka som herr och fru.

    CP är inte projektledare i PP. Han sitter däremot i styrelsen-Namedropping kallas det. Du skriver väldigt mycket som du inte har någon fakta bakom. Trist.


  99. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013

    Marguerithe,PBoo samt alla andra intresserade, OS i Innsbruck har aldrig varit på tapeten. Sign Wilma hävdar i 55 att SB satt i organisationskommitten för OS 1972. Det hävdar jag med rätta att hon inte gjorde.
    Munchen tilldelades spelen 1966. Omedelbart tillsattes en organisationskommitte, som för övrigt till en del bestod av personer som drivit Munchens kandidatur. I denna kommitte tog inte någonsin Silvia Sommerlath plats.
    Att hon senare anställdes som värdinna och bar denna uniform tillsammans med andra flickor är korrekt.

    http://www.flickr.com/photos/quinet/6530891639/

    Scrolla sedan nedåt på följande
    http://www.la84foundation.org/OlympicInformationCenter/OlympicReview/1993/ore308/ORE308o.pdf

    Organisationskommitten delar ut broschyrer?
    .


  100. Irena skriver: 11 mars, 2013

    Det var ju på Olympiska spelen i Munchen:

    http://www.dailymail.co.uk/sport/olympics/article-2198432/Munich-1972–40-years-Black-September-attack.html

    den Svarta Olympiaden, då 11 israeliska idrottsmän dödades av en palestinsk terrorgrupp.
    Konstigt att den här debatten skulle komma upp idag, jag såg nämligen de två fotona av Silvia och Emmy Schwabe I förmiddags!


  101. Irena skriver: 11 mars, 2013

    I den här boken finns fotona av Silvia och Schwabe publicerade.

    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9188595897

    Den vackra boken är helt fascinerande läsning, och vilka foton!


  102. Mary Kristiansen skriver: 11 mars, 2013

    # 82 emma_h:
    Du sier – at under rubriken KUNGLIGT handlar om kongelige innenriks-/utenriksnyheter!!!!!!!!!!!!!!
    Og når CP deltar som prosjektleder i PP så er det ikke kongelige nyheter, mener du??? Men da må konsekvensen også bli at alle ball og alt Madeleine deltar i for Childhood må under rubrikken VimmelPrinsessan! Du med dine meningsfeller er utrolig gode til å forminske alt CP/S gjør og forstørre alt Madeleine deltar i!
    IKke dumt å være litt konsekvent!


  103. AFia skriver: 11 mars, 2013

    Vet ni skillnad på en tolkutbildning och vanliga
    språkkunskaper……

    Om man är tolk har man begåvning att kunna lära sig språk utan problem med t.ex. uttal……efter ett antal år……

    Att ta eller delta i en kurs utan tentamensprov är inte en akademisk utbildning……


  104. Mary Kristiansen skriver: 11 mars, 2013

    # 67 Ingela:
    Cp er prosjektleder i PP – og har gjennom sin landbruksutdanning også virksomhets- ogøkonomi-kompetanse i tillegg til at han sitter i styret for det kongelige “landbruk”. så for mrg som selv har deltatt i små og riktig store prosjekter er han rett mann på rett plass!
    Du spør om hvorfor Sofia må støttes? I en prosjekt-administrasjon må jo alle som har en rolle – være interessert i å delta. Så CP “støttet” den hjelpe-organisasjon han selv sitter i ledelsen for – ikke Sofia!
    Og hvorfor er det ikke “lyckad” med CP i PP? Hva galt har han gjort der? Nei, det oser irritasjon av din kommentar over at CP og Sofia har et godt samarbeid i sin hjelpeorganisasjon! Vil du helst at Sofia mislykkes i det hun foretar seg?


  105. Mary Kristiansen skriver: 11 mars, 2013

    # 87 emma_h:
    Det er jo umulig å nedvurdere Madeleine – hun har jo ikke gjort noe for Sverige de siste månedene. Insats lik=O. Det er jo de kalde fakta – ingen nedvurdering! I forhold til henne så har CP vært en flittig maur, selv om heller ikke han har brukket ryggen av overanstrengelse!
    Hvorfor kan man ikke påpeke fakta vedr Madeleine, men samtidig kan de som jager i flokk – som hyenene skrive de verste dikt om CP/S? Dette er hverken saklig eller troverdig!
    Selv om M har mistet en elsket reservefarmor, så kan vi ikke unnlate å påpeke de fakta som finnes. Hun er voksen og må tåle kritikk!! Hvorfor forsvarer du ikke CP ved å oppfordre oss til ikke å skrive noe negativt om han – med samme begrunnelse – at han har mistet en elsket “farmor”?


  106. Pamela P skriver: 11 mars, 2013

    #57 Annica
    Kallar du det riktig utbildning att SH går i lära hos Barbro Edbohm? Playground är grundad av affärskvinnan BE som är bosatt i NYC där välgörenhet är business och är det inte business som man kan tjäna pengar på så vill inte rika amerikaner befatta sig med det. Det är därför Barbro Edbohm har planterat in SH i kungahuset så hon med CPs hjälp skall ge Playground kunglig strålglans inför rika välgörare i både USA och Sverige. BE försöker därför med SHs och CPs hjälp att få sin organisation godkänd som kunglig välgörenhetsorganisation likt Childhood eller Röda korset.


  107. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 11 mars, 2013

    Först fick prins Carl Philip ett fint slott och nu detta:

    http://www.expressen.se/nyheter/miljonarvet-som-lilian-lamnar-efter-sig/

    Huset på djurgården som Lilian lämnar efter sig. Rätt sjukt att det är prinsen som får ärva ytterligare fastigheter, men vad får vår prinsessa ärva då? Har Madde fått ärva något?! Det är väl ändå hon som går och gifter sig och borde, med sin Chris ha någonstans att bo, då hade det väl varit perfekt med detta hus eller?


  108. annmarie skriver: 11 mars, 2013

    Det enda Drottning Silvia och fröken Hellqvists har gemensamt är mörkt hår – absolut inget annat! Dessutom har Drottningen alltid varit
    diskret och perfekt i sin roll. Hon borde inte ens jämföras med SH!


  109. snickarjohn skriver: 11 mars, 2013
  110. sollan skriver: 11 mars, 2013

    Prinsessan Lilian, drottning Silvia, prins Daniel, höll låg profil, så gjorde även Jonas och det vill också Chris göra om han skulle få för pressen, det gör även många av deras vänner, men det är inte Sofias piece of cake. Sofia saknar också den stil som de ovannämnda har och har haft.


  111. Måntand skriver: 11 mars, 2013

    Att inte SH följde med på möhippa. Seriöst, det är väl meningen att det är de närmaste vännerna som är med och så? Betyder ju inte att Madde skulle ha ngt emot henne för det. Vad jag förstått så är väl SH först o främst CP:s flickvän.


  112. Karlsson skriver: 11 mars, 2013

    CP och SH i Borås. De verkar att trivas ihop trots allt.

    http://www.annalundberg.se/wp-content/uploads/2013/03/20130310-103518.jpg


  113. Ida skriver: 12 mars, 2013

    # 95 PBoo
    Det er første gang jeg, ud af alle dine kommentarer, ser, at du faktisk har selvironi: great minds think alike, tihi !
    # 96 Emma_H
    Præcis et ÅsiktsForum, men “åsikterne” skal helst ikke være danske og norske, men sammenfaldende med dine, jf. # 87 ……eller hur?
    Det er i hvert fald ikke mange, der slipper for at blive rettet i deres åsikt og mening!


  114. Britt-Marie Kristoferssonkungenslillapiga skriver: 12 mars, 2013

    Hur orkar många skriva elakt om C-P:s flickvän. Vem är perfekt nästan alla verkar det som. Jag tror att Sofia har väldigt många fina sidor och framförallt gör hon C-Ph lycklig och det är det viktigaste av allt.
    kungens lilla piga


  115. mona skriver: 12 mars, 2013

    Detta är en seriös plats alla elaka och kränkande personliga påhopp ska undvikas.
    Att ha en åsikt är fritt men man ska tänka sig för man kan såra någon.


  116. AFia skriver: 12 mars, 2013

    73
    Håller helt med dig “Det är upphöjning till genier av betitlade
    medelmåttor som jag vänder mig emot.”…….
    Är det i monarkins intresse att dess supportrar
    inte håller sig till fakta……

    115

    Nu tar du väl ändå i……


  117. emma_h skriver: 13 mars, 2013

    MaryK-Citat_ 102: “når CP deltar som prosjektleder i PP så er det ikke kongelige nyheter, mener du?” Självklart inte MK, CP var där enligt SvDam “Som STÖD” alltså privatperson/pojkvän/gäst Du om någon håller på m irrelevanta äpplen/päron-jämförelser
    FAKTAFEL: Projektledare/Project Coordinator För Kärestans PP är idag systern Lina Hellqvist anlitad som – EJ alls CarlP!!! http://se.linkedin.com/pub/lina-hellqvist/64/12a/868?trk=pub-pbmap CarlPs officiella jobb idag anges på Hovets hemsida & är sånt som mor & far tilldelat honom som prins på Heltid (PP är ett privat initiativ utanför Hovet) Maddes HELtidsjobb för Silvias CHF är HKH-uppdrag+ övriga jobbuppdrag som Hovet tilldelar henne här/i USA platsar självklart hos “Kungligt” i SvD. CHFs uppgift r att skaffa o fördela resurser till behövande projekt Insamlingsauktion för PP drivet av handfull Sve.icke-HKHare var 1 kändisevent utan kunglig verksamhet. Pågår Kunglig Möhippa r dt 1 kunglig nyhet – Att för 111:e ggn älta att S+CP är kära & stöttar varann är ingen “Nyhet” i sig, d VET alla vid detta laget efter 4år


  118. PBoo skriver: 13 mars, 2013

    # 105 Mary K

    Grattis – du gjorde det igen! Du betedde dig som – för att citera dig – som en “hyenene”! Du kan ALDRIG skriva en kommentar utan att kritisera och även t.o.m. mobba P Madeleine! Du kan inte ens skriva en kommentar utan att dra in P Madeleine – även om det inte ens handlar om henne! Sjukt är ordet! Du vet detta – men jag kan upplysa dig igen – att P Madeleine under alla år hon bott i USA har representerat I SVERIGE, med undantag för höst/våren nu (+ USA), fler gånger än sin bror, detta trots att han hela tiden varit bosatt i Sverige! Med det facit så är det istället P Carl Philip, Kungen, Hovet som ska kritiseras – men absolut inte P Madeleine!


  119. PBoo skriver: 13 mars, 2013

    # 113 Ida

    Ledsen – ingen självironi utan bara konstaterande av fakta!


  120. emma_h skriver: 13 mars, 2013

    Tvärtom IDA_113 som jag de facto påpekat förr… JAG Anser det är trevligt att Norrmän o Danskar skriver här Breddar perspektivet oftast (exvis KristineOslo Laperla eller Hilde) – att negativt debattklimat uppstår ibland har m enskilda individers problem att hålla sig till ämnet/fakta & inte minst bemöta exakta inläggs-formuleringar Du är mer skribent-fokuserad än sakfråge/debatt-fokuserad Min åsikt är att man inte bör läsa in mer än Vad Som Faktiskt Står i andras inlägg – oavsett vilket språk som det skrivs på. Din snorkiga så kallade “analys” av Mig är varken saklig, verklighets-baserad eller korrekt – så jag rekommenderar Dig framledes hoppa över mina inlägg, liksom jag avser göra med Dina. Som Py brukar säga Ha en bra dag


  121. Eva M skriver: 13 mars, 2013

    Hej Moder Svea du kan väl inte missat att prins Bertil skrev i sitt testamente att prins Carl-philip skulle ärva Villa Solbacken men att prinsessan Lillian skulle bo kvar där till sin död. Mvh Eva M


  122. Utlänning skriver: 20 mars, 2013

    ……Therefore when thou doest thine alms, do not sound a trumpet before thee, as the hypocrites do in the synagogues and in the streets, that they may have glory of men. Verily I say unto you, They have their reward. But when thou doest alms, let not thy left hand know what thy right hand doeth……


  123. Utlänning skriver: 20 mars, 2013

    Kära redaktör, tack för att ni inte raderat Bibelordet. Bara hoppas att inga såna “fina” människor sysslar med välgörenhet för egen vinning. Det går inte att luras.


Annons