Gästlistan till bröllopet har många överraskningar…

Gästlistan till bröllopet har många överraskningar...
Annons

Gästlistan till prinsessan Madeleines bröllop med Chris O’Neill innehåller både kungligheter, kändisar och så modeskaparen Valentino…

Nu kan vi nog räkna med att den italienske designen Valentino är den som fått äran att göra brudklänningen, något som vi skrivit om redan den 18 maj. För Valentino Garavani finns nämligen med som en av gästerna på gästlistan till prinsessan Madeleine bröllop med Chris O’Neill på lördag, det avslöjade igår tidningen Aftonbladet.

Annons

Även Anders Bagge bjuden

Men det finns fler överraskningar på gästlistan, Anders Bagge från Idol, golfstjärnan Jesper Parnevik, modellen Caroline Winberg, artisterna Peter Jöback och Marie Fredriksson.

Charlene kommer

På den kungliga sidan hittar vi både furstinnan Charlene, prinsessan Tatiana och prins Nickolaos, prinsessan Marie Chantal och kronprins Pavlos. Vi hittar också prins Carl Philips flickvän Sofia Hellqvist och hans för detta Emma Pernald och naturligtvis prinsessan Madeleine väninnor och en stor del av Chris släkt.

Av: Agneta Nisbeth
Foto: Scanpix

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

78 kommentarer till “Gästlistan till bröllopet har många överraskningar…”

  1. ultra Nivea skriver: 5 juni, 2013

    Kollade gästlistan på aftonbladet och hittade min gamla grannes dotter med på den i en högt uppsatt possition utan att nämna namn så vill jag säga grattis till en fantastisk karriär! Hon för det är en hon har rötterna i en norrlänsk stad.


  2. Bittan skriver: 5 juni, 2013

    Hoppas att detta blir P M och Chris dag och inte att TV fokuserar på SH.


  3. lwi skriver: 5 juni, 2013

    Vem som har trängt sig på vet vi ju redan annars skvallrar pojkvännen för mamma stod det i kvällstidningen igår 🙂


  4. Tulla skriver: 5 juni, 2013

    Danske prinsesse Marie må være den af gæsterne, som har mest tilfælles med både Chris og Madeleine — uden for vennekredsen og den nærmeste familie. Marie har boet og studeret i både Boston og New York. Og Madeleine og Marie har begge studeret kunsthistorie. Den eneste rigtig overraskelse for mig, når jeg ser listen, var: fyrstinde Charlene.
    Men jeg kender jo heller ikke så mange af de svenske kändisar og til svensk adel. Valentino og Peter Jöback overrasker ikke, de har jo begge været omtalt tidligere i forbindelser med brylluppet.


  5. Julia skriver: 5 juni, 2013

    Många utländska namn. Många är vänner till Chris får man förmoda. Intressanta kretsar Madeleine kommer att röra sig i. Ett riktigt lyft för prinsessan ut från ankdammen Sverige.


  6. Bittan skriver: 5 juni, 2013

    # 3, Iwi, det är säkert så. Tror inte tidningen hittar på detta!


  7. Signe skriver: 5 juni, 2013

    “3” lwi……..ja det är skandal hur sofia bär sig åt och C-P är jättelöjlig ! Det är på sandlådenivå ! Om hon hade varit en reko tjej hade hon hållit sig undan och låtit C-P gå på sin systers bröllop. Men istället ställer hon till kaos i Kungafamiljen ! Hoppas C-P blir så vuxen snart att han ser eländet och skippar tjejen ! De flesta genomskådar fasaden och hade Madde själv fått bestämma så hade inte sofia varit bjuden men Madde som är väluppfostrad har väl tvingats till det för syns skull ! Önskar Madeleine och Chris lycka till och hoppas verkligen att fokus kommer att vara på Brudparet !


  8. Bittan skriver: 5 juni, 2013

    # 5, Signe, så är det säkert som du skriver. SH, när hon väl bitit sig fast. Kan inte förstå att de inte genomskådar henne!


  9. Lisa Lusth skriver: 5 juni, 2013

    Är det någon slags markering att Fröken Hellqvist placeras långt ner i listan Personliga vänner?


  10. Alice skriver: 5 juni, 2013

    Jeg har kun læst listen på Aftonbladets website, men går
    ud fra, at den er lig med den officielle fra Hovet ?
    Og igen, igen, som ved Victoria og Daniels bryllup, så
    bruger man titler på det tidl. græske kongehus, som
    er ukorrekte ifølge enhver protokol.
    Pavlos og Marie Chantal er IKKE hhv. Kronprins og
    kronprinsesse. Og hverken MC eller Tatiana er andet
    end prinsesser af Danmark. De er blevet indgift i familien,
    adskillige år efter, at Grækenland afskaffede kongehuset
    og blev republik.


  11. anders skriver: 5 juni, 2013

    Ser att herr och fru von Ribbentrop finns med på gästlistan. Undrar om det är släktingar till Hitlers utrikesminister under krigsåren, den fanatiske antisemiten och nazisten Joachim von Ribbentrop? hmmm..


  12. Palle skriver: 5 juni, 2013

    blr det något racerbilskörande för cp samma dag?


  13. Snorkfröken skriver: 5 juni, 2013

    Det finns flere intressanta namn bland de “övriga”, några även släkt med (ex)kungafamiljer.


  14. Anna skriver: 5 juni, 2013

    Jag saknar Sofi Fahrman i listan, de är väl vänner? Hon har ju precis fått barn, men av det jag tror mig veta om henne så har jag svårt att tänka mig att hon skulle banga än sådan här tillställning!


  15. Ingela skriver: 5 juni, 2013

    Det ligger nog mycket i att Frk Hellqvist tvingat C-P att ordna inbjudan till dop begravning och nu bröllop. Men han lyckades inte med tärna.

    Men en tanke slog mig. Om det är 4-6 småttingar som ska knalla in behövs det inte någon äldre som håller ordning på dessa barn och sedan håller brudbuketten? Är det denna rollen som Frk Hellqvist fått tro? Skulle baske mig inte bli förvånad!!!!! Eller är jag för misstänksam och fantasifull nu??


  16. Julia skriver: 5 juni, 2013

    # 15 Ingela Jag hoppas verkligen inte att Sofia Hellquist har fått en sådan roll. I så fall är det skandal och man börjar undra vad hon har för hållhake på dem. Skulle vara på kungen i så fall.


  17. Eva K skriver: 5 juni, 2013

    Er det den gæsteliste, som gælder for samtlige inviterede,
    altså både til vielsen og bryllupsmiddagen på Drottningholm ?
    # Signe, # Bittan
    Hvad vil I finde på, at skrive om efter Madeleines bryllup ??
    Tilsyneladende er jeres emne-område ret indskrænket !
    Den dag Chris forstår svensk, vil han være glad for,
    han ikke valgte at blive svensk medborger. Han har fået en
    god opdragelse/väluppfostrad og bagtaler ikke andre,
    datede jo selv en model i flere år.
    Svensk intolerance virker stærkt på udlændinge, ikke mindst
    hvis man kommer fra Guds eget land – og Janteloven er et ukendt begreb!


  18. Bittan skriver: 5 juni, 2013

    # 15 Ingela # 16 Julia håller med Er!


  19. C.C. skriver: 5 juni, 2013

    Indkvarteringen af de mange udenlandske gæster, må alt
    andet lige, blive den største udgift for kong Carl XVI Gustaf.
    Har Stockholm overhovedtaget så mange hotelsuiter ?
    Man gør nok klogt i, at reservere den fineste til Valentino,
    eller lade ham sove på Stockholm Slott. Han er krukket
    udover alle grænser og enormt besværlig…. så en
    tv-dokumentar om ham for kort tid siden.
    Det havde ikke været så dyrt for Majestæten, hvis gommen
    havde været svensk. 😉


  20. Katarina skriver: 5 juni, 2013

    Helt ärligt… Vilken otroligt låg nivå vissa håller här! Det är ni som lägger fokus på C P och S. Känns väl väldigt naturligt att hon är inbjuden till bröllopet, behöver ju inte ens ifrågasättas.
    Låt oss alla glädjas istället för M och C skull.


  21. Gunnel skriver: 5 juni, 2013

    Bittan och Signe och alla övriga som lever I forntid; Släpp tjatet om Sofia! Det är kommentarer som era som skadar och förstör, speciellt om saker som absolut inte angår er! Sluta tro att folk är idioter! Håller fullkomligt med Eva K och jag anser att ni och era beska kommentarer illustrerar den värsta småstadsmentalitet man kan tänka sig. Ni skämmer ut övriga svenskar! Försök nu att koncentrera er på bröllopet, klänningarna och annat festligt och släpp tjatet huruvida Prinsens flickvän bör vara med eller ej. Tack.


  22. Gigi skriver: 5 juni, 2013

    Ettt barnbarn till Hitlers Ribbentorp,vän från N.Y.till Chris är inbjuden.Anländer till Sthlm.torsdag,reser hem söndag.
    Men arvssynden är kanske avskaffad?


  23. ingalisa skriver: 5 juni, 2013

    #3 lwi. Du behöver väl inte hänvisa till vad som står i kvällstidningarna, eftersom du är nära vän till kungahuset och är bjuden på bröllopet så känner du väl till det rätta förhållandet. Eller…?


  24. sussiÅ skriver: 5 juni, 2013

    hallå hallå mina damer!
    vem är det åter igen som lägger fokus på SH? ingen mer än ni själva.
    för övrigt så tror jag att hade M inte velat att hon skulle vara bjuden, då hade M fått som hon önskat! det är ju hennes & Chris bröllop framför allt. det är tur att det inte är ni som kommenterar här skriver artiklarna… ni hade ju skapar RUBRIKER som KATASTROF I KUNGARIKET & KOAS I KUNGAHUSET.


  25. Ingela skriver: 5 juni, 2013

    # 20 Katarina det känns inte alls naturligt att hon helt plötsligt som oförlovad tillhör kungafamiljen och är bjuden på bröllopet.

    Det känns istället väldigt konstigt!


  26. Sthlm skriver: 5 juni, 2013

    Trevligt att furstinnan Charlene kommer, hon är superstilig, kanske bär hon Armani. Den som kommer att stjäla föreställningen är med stor sannolikhet Sofia Hellqvist. Hon har råd att anlita en dyr stylist och frisör. Att hon har en välsvarvad kropp är vida känt. Var det inte så att utländsk media trodde att S H var Chris blivande fru. Det ska bli intressant att se vem som ska var bestman. Om det är Carl Philip faller pusselbitarna på plats. Att Carl Philip skulle gå med på att Sofia skulle hålla sig i bakgrunden tror jag inte på. Kungaparet har säkert fått direktiv hur det ska gå till och det är nog bara på pappret som S H inte tillhör familjen, se familjeporträttet.


  27. AnneSvenskDamtidning skriver: 5 juni, 2013

    Det kan inte vara så roligt att vara bjuden utifrån att ens fästman ev
    tvingat fram en inbjudan till sin systers bröllop. Sofias bakgrund är så kontroversiell så det verkar oundvikligt att hon hamnar i fokus när hon deltar i kungliga sammanhang. Både prinsen och Sofia måste ju förstå att deras relation väcker uppmärksamhet och lätt blir en del av medias bevakning vid de kungliga begivenheterna. Jag hoppas för Madeleine och Chris att det är deras önskningar som få vara gällande på deras bröllopsdag och att deras önskemål blir respekterade.


  28. Anne Sofie skriver: 5 juni, 2013

    Det er ikke mange familiemedlemmer, der er inviteret med
    fra Chris O’Neills familie…. når man tænker på, at han
    alene har 5 ældre halvsøstre.
    20 personer mener jeg det var, der står på gæstelisten!
    Men nu er det jo også kun i kongehusene, man regner
    farfarfarsbarn, som nær familie!
    Var Eva O’Neill skilt fra Chris’ far, inden han gik bort i 2004 ?


  29. gunda skriver: 5 juni, 2013

    Jeg har en gang blitt fortalt at det for leeeeenge siden ble bestemt at konglige som mister tronen bestandig skal ha sin tilttel, og at det aldri tar slutt. Tåpelig. Hellas hadde folkeavstemming og de sa NEI til kongehus, da mener jeg man er ferdig med det.
    Er det noen her som vet mer om denne praksisen


  30. Christina Helsinki skriver: 5 juni, 2013

    Bra kommentarer här, man får uppfattningen att Sofia kommenderar Sveriges statschef, Konungen och tom, Madeleine.


  31. Signe skriver: 5 juni, 2013

    “21” Gunnel……..det är väl du som är ute och cyklar med ditt påstående ! Du känner tydligen inte till hovprotokollet och varken Victoria eller Madde fick vara med sina respektive innan förlovning och varför ska då C-P behandlas annorlunda ? Kungen särbehandlar verkligen sina barn ! varför ska vi som genomskådar spelet sluta tjafsa ? det borde väl du och dina kompisar här på bloggen som slutar hoppa på oss som har åsikter ! det är inte vi som fokuserar på sofia utan massmedia och då kommenterar vi. Vet inte hur många ggr jag har sagt att det är inte privatpersonen sofia utan det är henne som representant för Kungahuset jag inte gillar !


  32. Jacobi skriver: 5 juni, 2013

    #27 Anne Har du været en flue på væggen hjemme hos CP og S? Som sambo er det naturligt, at deltage i familiebegivenheder. Og CP’s tidl. kæreste kommer også med kun en sambo. Desuden er der i forvejen ikke meget protokol over dette halvt kongelige — halvt society bryllup.
    Bare Valentino og hans kæreste ikke stjæler for meget opmærksomhed, bekymrer det dig/jer ikke ? Den gode tone vil forhindrer mig I at skrive, hvad jeg
    synes om kommentarens åndelige niveau. Men til gengæld skal du nok få medhold af Signe, Birgitta, Lisa m.fl. LOL……


  33. AnneSvenskDamtidning skriver: 5 juni, 2013

    Hej Jacobi!
    Jag har inte varit någon fluga hemma hos paret Carl-Philip och Sofia.
    Min källa till dessa mina rader är Expressens Tv som har program inför Madeleines och Chris kommande bröllop.


  34. Elisabeth Aronsson skriver: 5 juni, 2013

    Ja jag ska köpa prinsesstårta på lördag och i alla fall vid några
    tillfällen trycka ner min käre make i soffan och så ska jag njuta
    av bröllopet, ärligt så “skiter jag i” om Sofia är där eller inte och
    vad hon gör, detta är Madeleine o Chris stora dag, de ska vara i
    centrum så är det bara!!
    Väntar på lördag med spänning.


  35. Christina Helsinki skriver: 5 juni, 2013

    #34

    Elisabeth A.

    Kanske bröllopet också sänds i Finland. Kanske ser jag eller inte men jag skiner också blankt om hon är med eller inte.

    Problemet är endast det, att ingen som skriver här kan förhindra vad TV tittarna ser på. Ingen kunde heller förhindra att TV tittarna i världen satt och glodde lika mycket på Pippa Middleton som stal showen på Kates bröllop.

    Väntar med spänning på kommentarerna efter bröllopet. Om Sofia ser glad ut, hur täcks man, ser hon allvarlig ut , fnurra på tråden eller avundsjuk, har hon något av en snutta vitt på sig, stjäl uppmärksamheten HEEELP!

    Sveriges kungahus är redan så vana med skandaler och har blivit så “folkligt” så Sofia hit eller dit ändrar ingenting.
    .


  36. Sven L. skriver: 5 juni, 2013

    Expressens gästlista!

    Ingen från hovet har verifierat att den stämmer med verkligheten.

    Expressen har i sin(!) gästlista till bröllopet diverse politiska företrädare. Ex.vis så är regeringspartierna representerade (vilket väl EVENTUELLT kan vara logiskt).
    Det konstiga är att även oppositionen påstås ha blivit inbjuden – men ENDAST representanter för Miljöpartiet och INTE den övriga oppositionen i riksdagen, enl. Expressen.
    Detta förfarande stämmer inte med hovets regler när det gäller politiska företrädare.
    Kungahuset är mycket noga med att framstå som politiskt neutrala!

    Men vem litar blint på Expressen!?


  37. Julia skriver: 5 juni, 2013

    # 35 Jag skulle vilja säga att Sveriges kungahus inte har råd med mer dålig publicitet.

    Norge klarade av en ogift mor som rört sig i drogkretsar, Danmark överlevde en ingift prinsessa som var otrogen mot sin prins. Hollands kronprins gifte sig med Maxima vars far tillhörde militärjuntan i Argentina. Föräldrarna fick inte visum till Holland för bröllopet och fick titta på TV i Spanien.

    Det svenska kungahuset har inte mycket kvar av prestige och förtroende hur mycket Silvia och Victoria än ligger i.

    Ibland stjälper även liten tuva hela lasset.


  38. Evita Jansson skriver: 5 juni, 2013

    Jag har läst att Lövén har tackat nej och jag antar även att Jonas Sjöstedt också har gjort det. Jag har ingen kunskap om skälen till varför de tackar nej. Båda partierna har på sitt program att avskaffa monarkin. Ohly gick inte på kronprinsessbröllopet.


  39. PBoo skriver: 5 juni, 2013

    Intr. artiklar;

    “Tilde, 9, får sin dröm uppfylld”
    http://www.aftonbladet.se/brollopet/article16903418.ab

    “En unik inblick Chris liv”
    http://www.aftonbladet.se/brollopet/article16902969.ab


  40. Ingela skriver: 5 juni, 2013

    #14 Anna jo visst har jag läst Sofi Fahrmans namn på någon lista eller där de räknade upp alla väninnorna.


  41. Birthe Vejrum skriver: 5 juni, 2013

    Det ville være virkelig underholdende, hvis ikke det er så tragisk med al den focus på Sofia Hellqvist.
    Jeg synes jo nok, at den virkelige skandale leverer Cris med invitationen af von Ribbentrop. Det er virkelig et udtryk for dårlig stil og forstår ikke, at Madeleine og kongeparret har godkendt dette.


  42. Birthe Vejrum skriver: 5 juni, 2013

    Hej Gunda.

    Alle eks-kongehuse bevarer deres titler.

    Der har været et “valg” i de forskellige lande om de skal fortsætte som monarkier eller blive en rebublik. En konge vedbliver at være konge sin levetid ud, derefter er kronprinserne de som “gør krav” på tronen og deres ældste efter dem.
    Men konger bliver de ikke – medmindre forholdene ændres.


  43. Gunnel skriver: 5 juni, 2013

    Signe, jag har inte påstått något annat än att ni skämmer ut er med ert tjat. Vi får helt enkelt anta att kungafamiljen diskuterat denna fråga och bestämt sig att det var ok att bjuda Prins Carl Philips flickvän till bröllopet, som faktiskt är mer av en offentlig familjetillställning än något annat. Varför ska utomstående bry sig om hur en far behandlar sina barn? Ännu så länge handlar det inte om att representera Kungahuset så vitt jag vet. Försök nu att ha lite roligt!


  44. chriss skriver: 5 juni, 2013

    Hoppas Sofia Hellqvist INTE har tilldelats någon specialuppgift på bröllopet (såsom på lysningen då hon tog sig an de Sommerlathska barnen), utan smälter diskret in bland de övriga gästerna.
    Hoppas också att media koncentrerar sig till hundra på brudparet och låter dagen verkligen bli deras, och lämnar Sofia Hellqvist därhän! Hon står ju på tur inom kort och kommer därefter att åtnjuta all den uppmärksamhet hon förtjänar.
    Hoppas Brudparet får en riktigt underbar och oförglömlig dag tillsammans!


  45. caterine skriver: 5 juni, 2013

    Gästlistan är nog lite förbryllande, Daniels föräldrar är inte bjudna, t ex, det måste ha varit svårt att sortera ut dem man ville ha med. Självklart att Sofia är bjuden, hon är ändå sambo med Carl Philip.


  46. Marguerithe skriver: 5 juni, 2013

    “36” Sven L,
    B Ternert har uttalat sig till Metro att Hovets officiella gästlista kommer väldigt nära vigseln, (vilket jag anade tidigt) så Expressens lista tror jag inte stämmer med verkligheten. Vissa släktingar är väl självklara men resten?????


  47. Linnea skriver: 5 juni, 2013

    3 och 7. ivi och s igne
    Låg nivå på debatten!


  48. Annica* skriver: 5 juni, 2013

    2.3 och 7. Kvällstidningarna skriver mycket skit, ni kan väl inte på allvar tro att det stämmer!? Nej, nej och åter nej! Att vara bjuden som personlig vän är väl det finaste man kan vara!? DE gästerna bjuder man ju för att man VILL ha de där inte för att etiketten kräver det! Bröllopet kommer att bli underbart vackert! =)


  49. Emilia skriver: 5 juni, 2013

    #7 Signe: ursäkta, men de enda som beter sig på sandlådenivå är ni här inne som raljerar i lögner om Sofia. Vad hände med källkritiken och att kanske veta lite mer om en person innan man hittar på förutfattade meningar? Usch så tråkigt.


  50. Sabine skriver: 5 juni, 2013

    Expressen tror, at der kan være små brudnäbbar fra den
    danske kongefamilie. Det tror jeg ikke på, Mary og Frederik
    kommer først den 8. til selve vielsen og middagen.
    Joachims er enten for store eller for små.
    Derimod kan det tænkes, at en af Pavlos 5 børn vil
    være det. Der er 4 drenge og en af dem, er Victorias
    gudsøn, men han var overraskende nok ikke en af
    hendes brudnäbbar.
    Men der skal vel også være nogen fra Chris familie og vennekreds – ikke kun Madeleines ?


  51. H. Jensen skriver: 5 juni, 2013

    Chris’ mamma Eva O’Neill giftede sig for 4. gang i 1988,
    men hun har vælger åbenbart at bruge navnet fra sin 3.
    ægtemand og ikke efternavnet Stewart fra nr. 4.
    Lader til, at hendes 3 børn alle er blevet skilsmissebørn
    i en meget tidlig alder.


  52. Hilde skriver: 5 juni, 2013

    De mest interessante navnene for oss nordmenn er Celina Midelfart og Katherine Fredriksen.
    Celina er en av Norges rikeste kvinner og skal visstnok ha blitt kjent med Madeleine gjennom Madeleines jetset-venninne Camilla Olsson.
    De ble kjent da Celina bodde og studerte i New York. På den tiden var Celina kjæreste med Donald Trump. Hun var også sammen med kronprins Haakon men det er bortimot 20 år siden.
    Katherine Frederiksen er datter av skipsrederen John Fredriksen som visstnok er god for 75 milliarder. Han bor og arbeider både i London og Kypros. Begge hans døtre er visstnok en del av sosieteten i London og Kathrine har kjent Chris og hans mor i mange år.


  53. Birgitta skriver: 5 juni, 2013

    Hoppas verkligen att allt fokus är på Madde och Chris och att de känner att det är deras dag!
    Jag hoppas pressen har den goda smaken att inte ha fokus på SH.


  54. mona skriver: 6 juni, 2013

    Alla partiledare är bjudna, men Stefan Lövfen har ett annat åtagande den 8 juni. Jonas Sjöstedt har tackat nej.
    Jag tror att listan står i någon form av bokstavsordning, inte efter rang alltså bland övriga gäster. Varken expressen på papper eller som Webb TV är att lita på. Tänk efter vem har lämnat uppgifter som florerar om osämja osv. Det är skvaller och rykten som ni tror på hur osannolika de än kan vara. De kommer inte från hovet.
    Expressen kan skriva vad som helst de har skyddade källor som ingen kan kolla . Carl-Philip & Sofia förnekade alla skriverier som osanna i samband ,med Vasaloppet. Ta nu er skämskudde titta på bröllopet och skriv hur många gånger som Sofia nämns i SVT och hur många gånger hon syns i bild. Såg henne två gånger på dopet. Det är skvaller media som väljer vad de ska skriva om inte Sofia. Nu får ni ge er… jag har så svårt att förstå varför kvinnor är så elaka mot varandra och avundsjuka. Signe det är inte åsikter du har om Sofia det är mobbning.


  55. de Polignac skriver: 6 juni, 2013

    Mr Alejandro Santo Domingo är en spännande gäst! Mycket nära släkt med Tatiana Santo Domingo som är förlovad med Andrea Casiraghi. Son till Prinsessan Caroline av Monaco och Hanover. Då Alejandro har en förmögenhet uppskattad till 9.5 Billion USD, så har han nog köpt en fin bröllopspresent 🙂


  56. Anita skriver: 6 juni, 2013

    Det er godt Kong CGs danske kusiners familie kan kaste
    lidt ekstra kongelig glans over gæstelisten, man deltager
    med hele 11 ialt, flest er Anne Maries børn og svigerdøtre
    – og blandt dem Glamourstjernen Theodora.
    Så det bliver også hyggeligt at følge på denne side af
    Øresund, hvor der ellers er meget langt imellem kendte
    navne blandt de over 400 gæster.
    # 42 Birthe
    Du fortsætter med at fortælle udfra din egen lommefilosof,
    pinligt – tag rede på fakta!


  57. Christina Helsinki skriver: 6 juni, 2013

    #41

    Birthe Vejrum,

    Håller helt med dig. von Ribbentrop väcker onda känslor och ännu då Silvias fars förflutna har varit på tapeten.

    Men trösta dig med att det finns många här som inte har aning om att han faktiskt var nära Hitler. Skulle jag vara hans barnbarn skulle jag ändra mitt namn av säkerhetsskäl.

    Igen en uppenbart fadäs att bjuda vR till bröllopet.


  58. Ansan skriver: 6 juni, 2013

    #46. # Marguerithe,

    Du är väl förvånad för att “ensamvargen” Chris har vänner? Men a det med ro. Det blir säkert en fin gästlista när SH gifter sig.


  59. Nasira skriver: 6 juni, 2013

    v Ribbentrop? På Madeleines eller O’ Neills sida? Eller kanske på bådas?
    Köra i bussfilen och hävda åtalsimmunitet? Njaa
    Tveksamheten växer.


  60. Marguerithe skriver: 6 juni, 2013

    “57”
    Det är inte säkert att Kungaparet kan påverka detta. I vilket fall tror jag att Eva O´Neill bjuder och betalar för sina gäster, utanför den egna familjen.
    Jag ser fram emot att jämföra Hovets gästlista med den som kvällspressen lagt ut.


  61. Karina skriver: 6 juni, 2013

    # 53 Birgitta
    Jeg tror hele Madeleines bryllupsdag vil blive ødelagt for dig. Du når knapt at se bruden på tv i din iver efter at holde øje med, hvor mange splitsekunder Sofia er på tv! Og sekunder bliver nok til minutter for dig.
    Men faktum er, at de fleste af os gerne vil have et glimt af gæsterne også!
    Det er simpelthen utroligt så meget Sofia fylder hos Madeleines fanatikere: Det er hos jer, Sofia er i centrum, det er jer, der giver hende mest plads i spalterne.
    I er så bange for, at hun skal blive mediernes yndling fremover, det er vist mest, det det handler om!


  62. Pallesen skriver: 6 juni, 2013

    Der er mange navne under personlige venner, mon ikke en skulle være så nær ven, at han kan være best man ? Jeg finder, det vil være et brud med den kgl. protokol, hvis det bliver brudens bror. Men det går måske an, når det drejer sig om M og C. Ellers skal alt jo helst være, som det var, før CG blev konge.
    Eva O’Neill bliver altid omtalt som østriger, men jeg har læst, at hun oprindelig kommer fra Tjekkoslovakiet og familien flygtede til Østrig. Men blandt familien (og venner), som deltager, er der ikke rigtig navne, der lyder tjekkisk med sprogets alle konsonanter efter hinanden, ofte håbløse navne at udtale.


  63. Ingela skriver: 6 juni, 2013

    #58 Ansan skojar du eller menar du det du skriver???


  64. Ingrid skriver: 6 juni, 2013

    Är det därför hon är väninna med Ivana?


  65. PBoo skriver: 6 juni, 2013

    # 41 Birthe

    Citerar; “…en virkelige skandale leverer Cris med invitationen af von Ribbentrop. Det er virkelig et udtryk for dårlig stil og forstår ikke, at Madeleine og kongeparret har godkendt dette.” Du o flera som kommenterar detta; arvssynden är avskaffad o det borde alla respektera! Hur kan du anklaga människor för vad deras förfäder/förmödrar har gjort?! Sjukt, sjukt, sjukt! Underbart att se att Chris respekterar människor för sin egen skull o inte sina släktingars skull! Detsamma gäller P Madeleine o Kungaparet! Är mkt stolt över en Kungafamilj som respekterar människor som individer o behandlar alla utifrån det o med samma respekt!


  66. PBoo skriver: 6 juni, 2013

    # 54 Mona

    Citerar; “Alla partiledare är bjudna, men Stefan Lövfen har ett annat åtagande den 8 juni. Jonas Sjöstedt har tackat nej.” Men i Expressen står inget om att SD-partiledare Jimmie Åkesson tackat nej, o han m sambo/partner står inte heller m på listan, men kan säkert vara Expressen som tar tillfället i akt att insinuera! För jag har också oerhört svårt att tro att Kungen/Hovet skulle göra något så ovärdigt som att inte bjuda samtliga el ingen partiledare. Partier/politikerna visat respekterar inte demokratin, demokratiskt valda partier, respekterar inte sitt folk. Kungen tidigare visat respekterar demokratin, hoppas så oxå nu.


  67. Christina Helsinki skriver: 6 juni, 2013

    #60 Marguerithe, Den envisa finnen Chr. får alltid den uppfattningen att Kungen har ingenting att säga till om. Klart att Kungen har sista ordet i vem som skall bli inbjuden och vem inte, oberoende av vem som betalar. Men kontroversiella namn som vR skapar ingen goodwill och om man vill värna om hovets image utomlands så tycker jag att de borde vara försiktiga med vem som blir inbjuden. Alla som gnäller om vad som är passande eller inte får Kungen att framstå som en toffelhjälte eller internationell pajas för det är han som bär ansvaret i kungahuset. Gäller isynnerhet Daniel och Sofia. Kungen har godkänt båda två och that´s it.


  68. PBoo skriver: 6 juni, 2013

    Alltid retar det ngn att det kommer så många miljadärer! Intr. ny info – ny för mig i alla fall – att Chris är delägare t en restaurang.

    http://www.aftonbladet.se/brollopet/article16910677.ab


  69. PBoo skriver: 6 juni, 2013

    “Men bland Chris bröllopsgäster hittar vi även indiern Arvind Singh Mewar. Han tillhör visserligen en av Rajasthans äldsta exkungliga familjer, men startade sin hotellkarriär i USA genom att diska, byta lakan och städa. I dag är han djupt engagerad i miljöfrågor, solenergi och välgörenhet. Här finns även Keu Zafar som har jobbat med att rusta upp utsatta innerstadsskolor och som samlar in pengar till forskning kring hjärnskador. Madeleine och Chris har vikt en speciell plats åt Tilde Svensson från Falun. Efter att ha kämpat hår mot sin njursjukdom är nioåringen värd att njuta all kunglig glans som finns att uppbåda på lördag.”

    http://www.aftonbladet.se/brollopet/article16910756.ab


  70. Malene skriver: 6 juni, 2013

    #37# Julia: Det at MM har vandret i dopkretser er en myte. Ja hun røykte marihuana og vandret i partymiljøet 1 år i løpet av sin ungdomstid,men sluttet da hun ble fikk kjæreste og ble gravid. Hvor mange kongelige og rike ikke har brukt tyngre stoffer i flere år av sitt liv? I Norge skrives det mye om at unge i Oslo rike vestkant flørter med narkotika. Og det gjør rike i Sverige også. Forskjellen er at MM var en vanlig jente og hadde behov for å gå til alteret og hun ble dømt, de rike skjuler det og har foreldre som gjør alt for at det ikke skal komme ut. Og det er også derfor at MM ble fort tatt inn i varmen, ikke noe hykleri blant dem. Det er vanlige folk som hykler og dømmer en vanlig person hardt, og tilgir rike bare fordi de er rike. Hvor mange av vanlige har ikke prøvd et el. annet og hvor mange av vanlige ikke går på fylla i årevis, og hvor mange av dagens unge som ikke lager skandaler der sex, nakenhet, fyll og dop er en del av partystedene i Syden?


  71. Vivi skriver: 6 juni, 2013

    I morgen starter bryllupsfestlighederne! Hvis kongehuset vil oplyse gæstelisten FØR … tja, så er tiden vel inde til at gøre det nu ?
    Ligeledes hvem der skal være brudnäbbar!
    De har ikke ligefrem været særligt hjælpsomme over for presse -og medier, som skal fortælle og skrive om brylluppet !


  72. emma_h skriver: 6 juni, 2013

    Marguerithe tror att “…Eva O´Neill bjuder och betalar för sina gäster, utanför den egna familjen…” nä, finns ingen anledning till då Kungaparet är ensamt inbjudande värdpar som gifter bort dotter i dotterns hemland. på så sätt är CG mkt konservativ! Chris vänner o familj är lika självklara gäster som Ms dito. Han har råd
    UD bidrar troligen till login för inbjudna HKH-kollegor likt 2010. 36_Sven Läste i EXP att L hade “förhinder” så nog var Löfvén tillfrågad Hovets slutgiltiga gästlista brukar komma rätt sent inpå. Tills dess ringer kvällstidningarna runt o tjatar fram 1 Ja/Nej fr troliga individer & de olika Khusen för att knåpa ihop 1 egen lista – som alltid ges HKH-gäster x-chans till att ge återbud/skicka reserv vid sjukdom + nödvändiga sena omprioriteringar.


  73. SA skriver: 6 juni, 2013

    #72 Emma_h Skal UD ( Udenrigsministeriet ?) betale/bidrar de udenlandske kongeliges hotelophold (og rejse) ???
    Madeleines bryllup er semi-privat og det hed sig, at Kong Carl Gustaf ville betale! Victorias var til modsætning et statsbryllup.
    Udgiften til politi og sikkerhedsvagter betales nok af det offentlige, men da ikke hoteller m.m. – hva’ ? Til Victoria og Daniels boede det meste af den danske kongefamilie på “Dannebrog”, dennegang bliver det på de svenske skattebetaleres regning ….. ?


  74. Sthlm skriver: 6 juni, 2013

    Nog var det S H som passade på att glida ut genom slottsportarna i sin stora bil när fotograferna ännu fanns kvar. Varför uppträder hon inte lite diskret när hon inte är välkommen att åka med i vagnen.


  75. ATL skriver: 6 juni, 2013

    von Ribbentrop, are they to be blamed for the grandfathers’ actions. I do not think so,. If that was the case there would be a lot of Germans that would be unacceptable in today’s society. Nazi regime was in the 30’s and 40s, not it in 2013 and you cannot blame grand or great granchildren for their longe since departed ills. The same goes for the lovely Queen Silvia who had nothing to do with her father’s affairs.


  76. Tove M skriver: 7 juni, 2013

    Er en af overraskelserne på gæstelisten Eva O’Neills
    samlever gennem de senere år, en New Yorker advokat ?
    Der findes jo mange ‘papirløse-par’ blandt gæsterne på
    listen og ikke mindst mange navne, som må være
    ukendte for de fleste.
    Savner den officielle liste på dette tidspunkt !!


  77. Pboo skriver: 7 juni, 2013

    # 75 ATL

    Shockingly enough a lot of germans are blamed – just for being germans and because of the IIWW- at least in Sweden! That would actually be like blaming russians – or actually another group who you are never allowed to even mention – as the majority of the leaders who killed the tsar-family and ‘introduced’ communism in Russia and by that created the former Sovietunion, and the workcamps Gulag etc, do belong to this ‘group’, but this never happens and this will never happen – eventhough communists killed more people than any other ideology up till today – but this left ideology communism is never in Sw. spoken about or blamed!


  78. Sven L skriver: 7 juni, 2013

    Apropå diskussionen om huruvida alla partiledare i riksdagen är bjudna eller ej.

    Alla partiledare är bjudna, men Lars Löfvén (S), Jonas Sjöstedt (V) och Jimmie Åkesson (SD) har tackat nej pga att de är upptagna av andra engagemang.

    Kungen är politiskt neutral och förhåller sig officiellt likvärdigt till riksdagspartierna.


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Annons

Laddar