Inne- och utelista vecka 20

Annons
INNE



1

kungafamiljen

Kungafamiljen (ny)

Alla var där när prins Carl Philip fyllde år och de kungliga damerna matchade varandra i brudvitt. Tjusigt!

2

oscar magnuson

Oscar Magnuson (ny)

Nu möblerar han om i folkhemmet Sverige. Hans nya design-fåtöljer för EM lär bli en sto(l)r – säljare.

3

kronprins haakon

Kronprins Haakon (ny)

Prinsen i oljeriket Norge tankar grönt och åker snålskjuts med miljövänlig rallybil.

4

kronprnsessan maxima Máxima

Kronprinsessan Máxima (ny)

Svettigt värre för glödheta latinskan, som i veckan visade upp blöta dubbel-cd under armarna – coolt!

5

Prins william

Prins William (ny)

Annons

Gav bort sig själv i present. Prinsen överraskade 109-åring på födelsedagen i hennes hem.

UTE
1

kronprinsessan letizia

Kronprinsessan Letizia
(3 ute)

Försvinnande lik en vandrande pinne. Nu får hon inte bli smalare!

2

kronprinsessan mette-marit, kronprins haakon

Kronprinsessan Mette-Marit (ny)

Kronprinsessan vill inte vara “bond(e)-brud” utan har peppat Haakon att sälja ut bördig jordbruksmark på Skaugums ägor.

3

emma pernald

Emma Pernald (ny)

Mystiken kring prinsens exflamma ökar. Vad händer egentligen bakom Emmas nikotinblossande rökridåer? Har hon fortfarande chans på den nybakade 30-åringen?

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

71 kommentarer till “Inne- och utelista vecka 20”

  1. Gun skriver: 15 maj, 2009

    De två äldre damerna hade väl vitt så de inte skulle ta fokus från sonen.


  2. Irena. skriver: 15 maj, 2009

    Men det är sant som någon sa här tidigare, att de ser ut som små sjuksköterskor, de kungliga damerna bakom Carl-Philip.


  3. Gun skriver: 15 maj, 2009

    Ja nu ser jag Irena de ser ut som vårdare. Detta fäckar ner min favoritgosse Carl Philip, eller som föräldrarna kallar honom CP.


  4. Neta skriver: 15 maj, 2009

    CP är det inte förkortning för ngn sjukdom?


  5. Britt skriver: 15 maj, 2009

    Emma hoppas jag verkligen inte haq någon chans på Carl-Philip, jag tycker inte om hennes otrevliga uppsyn!


  6. Birgitta skriver: 15 maj, 2009

    Argentinska takter Máxima visar upp..Men varför skämmas över en naturlig reaktion ? Jag hade däremot avstått från att fäkta med armarna i uppvisningsmatch.


  7. Gitte skriver: 15 maj, 2009

    Är det dagligvårdarna som står bakom Carl-Philip.. ?
    Eller tvångshålls han och får inte släppas ur sikte ?
    Usch vilken tråkig bild av en glädjens dag… Kan inte tantgänget hålla sig hemma nästa gång?


  8. Gun skriver: 15 maj, 2009

    Neta:
    Jag hade aldrig tänkt på det tidigare innan jag började skriva här och kände Carl Philip var så långt att skriva. Har förstått att andra har gjort det, men vad tänkte föräldrarna på när de döpte pojken? Fast det är klart Silvia förstod inte (hon kan ju inte språket) och kungen var väl som vanligt frånvarade i tanken och bara höll med regeringen (Silvia inte den riktiga).

    Antagligen är jag lika frånvarande i tanken som kungen kom jag på nu, men jag kom ju på DET iaf.


  9. NeahInneoUtelistan skriver: 15 maj, 2009

    Stackars Carl Philip, kallar föräldrarna honom för CP? Inte så underligt att han alltid höll sin mamma i hand.


  10. Christina Helsinki skriver: 15 maj, 2009

    När månne Svensk Damtidning börja informera om svenska kungahusets representationsuppdrag? Vad gör Madeleine, Carl-Philip, Victoria, Silvia och kungen under en månad för att förtjäna sitt apanage? Ni skriver aldrig som danskarna om ert kungahus. På Internet finns massor av information om de europiska kungahusens aktiviteter. Norge och Sverige verkar som om de engagerar sig mycket litet i PR syfte.

    Madeleine t.ex, för mig räcker inte Childlhood Foundation i Brasilien, när mammas skall repareras.

    Tag exempel av Danish Royal Watchers. Man vet att danska kungligheterna faktist också jobbar för sitt apanage.

    SvD berättar ingenting, senaste stora nyheten var att Kungen och Silvia åt på en restaurant, då de bilade till Stockholm.


  11. signesigne skriver: 15 maj, 2009

    Jättekul att Oscar Magnuson uppmärsammades denna vecka för han möbler är grymt fina. Jag ska provsitta dem när de kommer ut i handeln i böjan på hösten Jag såg att tv4 hade fåtöljerna i morgonprogrammet. För övrigt tyckte jag inte att listan var särskilt bra denna vecka.


  12. Ulrika skriver: 15 maj, 2009

    Madeleine ser lite mullig ut i sin kostym:)


  13. JacquelineInne-ochutelistavecka20 skriver: 15 maj, 2009

    Trist att Jenny lämnar tidningen. Jag kommer att sakna hennes reportage speciellt de från utlandsresorna.


  14. Gun skriver: 15 maj, 2009

    Undrar om Oscar Magnusson rider något på att mamma är prinsessa? Hans glasögon var då inga höjdare.


  15. Bella Donna skriver: 15 maj, 2009

    Neta: CP är förkortning för Cerebral Pares, en hjärnskada som kan yttra sig på flera sätt, t ex talsvårigheter, klumpighet osv. Den kan påverka intellektet, men behöver inte nödvändigtvis göra det. Finns det någon sjukvårdskunnig som kanske kan reda ut begreppet lite mer?
    Hur som helst tycker jag att det är väldigt opassande att använda den förkortningen på prins Carl Philip…


  16. LizetteInne-ochutelistavecka20 skriver: 15 maj, 2009

    Leti har aldrig varit så smal som hon är nu. Om hon lägger på sig några kilo blir kläderna för trånga. Äter hon bara näringsrika soppor? Hänglås på kylskåp, skafferi och frysskåp? Näringscoachen har nyckeln?


  17. Gun skriver: 15 maj, 2009

    Bellla Donna: du har så rätt, av sjukdomen blir man många gånger rullstolsburen. CP var också ett begrepp förr i tiden man kalla någon man var ovän med eller mobbade, med den underförstådda antydan utvecklingsstörd, dum. Hemskt, hemskt, hemskt, jag vet, när jag upptäkte att förkortningen av Carl Philips namn blev CP fattade jag att det hade folk för längesen uppfattat. Jag undrade då hur kungen och Silvia tänkt när de döpte honom. Jag vill absolut inte kalla honom det eftersom jag gillar honom skarpt och jag kan inte tänka mig att han går under den förkortningen i sin bekantskapskrets. Men hans namn är långt att skriva eftersom det är uppdelat också.


  18. signesigne skriver: 16 maj, 2009

    Svar till Gun Nej jag tror inte Oscar Utnyttjar sin ställning att han är Prinsessan Kristinas son och kusin med kungabarnen. Det har aldrig skrivits något speciellt om Oscar och hans bröder de har levt väldigt anonymt. det har bara varit vid spec. högtider de har synts på bild. Jag skulle aldrig känna igen dem på stan. Har Oscar glasögon? Jag har försökt tittat på bilderna men inte sett det. Du kanske menar Daniel?


  19. Gun skriver: 16 maj, 2009

    Signe: Oscar designade glasögon tidigare och nog vet branschen och media vem han är. Därmed inte sagt att han inte besitter talang det har jag ingen kunskap om, däremot föll inte glasögonen i min smak.


  20. Irena. skriver: 16 maj, 2009

    Christina Helsinki: Du har helt rätt, och jag tror att svensk medias vana att inte uppmärksamma kungahusets göranden och låtanden för Sverige i tiden, är att slags bakvänd snobbism: Om man negligerar dem, kanske de försvinner. För , tycker nog de flesta av redaktörerna, nog är det väl en aning ytligt och en kärringangelägenhet med kungafamiljen, de har ju ingen makt.
    Men det är ett kortsynt och korkat tänk, för även om de saknar formell makt i staten, har de, och särskilt populära Victoria, ett rätt så stort inflytande på opinionen….
    Men jag tror att deras taktik är att försöka att tiga ihjäl även denna.


  21. Irena. skriver: 16 maj, 2009

    Christina Helsinki, part two:
    Lotta Bromée har varje måndag i sitt program “efter tre i P4:a” i radio, alltså , en genomgång av veckans kungliga agenda. Men du har alldeles rätt i att det borde bevakas mer systematiskt.


  22. signesigne skriver: 16 maj, 2009

    hej Gun Tack för upplysningen jag visste inte att Oscar hade designat glasögon.Jag har väl aldrig läst så mycket om kungligheter och kändisar som jag gjort nu då jag börjat gå in på svensk damtidning och hittat de här reportagen som man kan kommentera. Jag tycker tidningen blivit mycket bättre och roligare sen den ändrades om. Det kommer flera nyheter varje dag. Som idag tex fick jag reda på att det finns en prins Maximilian som dessutom är gift med en mycket söt och vacker brun kvinna. Det har jag aldrig vetat tidigare. För att återgå till våra egna kungligheter så finns det en konstnärlig ådra hos flera.


  23. Gun skriver: 16 maj, 2009

    Ja Signe du har rätt med konstnärskapen. Det måste ha varit roligt för Carl Philip när han vann den där designtävlingen i New York inkognito, för tankarna måste nog ändå florera får jag uppmärksamhet för att det är bra eller för min ställning. Jag tycker också det är kul att kolla på den här sidan man går in lite då och då för att se om det kommit in något nytt. Och också kul om de fortsätter skriva om de lite okända kungligheterna.


  24. Anna skriver: 16 maj, 2009

    Kommentar angående förlossningsskadan Celebral Pares , i förkortning C.P.

    Barn har ofta i sin okunskap skrikit C.P. efter någon som de retat. Detta i betydelsen förståndshandikapad.
    MEN….I de flesta fall är skadan enbart av motorisk karaktär.
    Vi har alltså allt ifrån professorer till normalt begåvade i denna grupp.

    MEN …Det händer att inte enbart det motoriska centrumet i hjärnan skadats utan ÄVEN intelligenscentrum. I dessa fall blir det då ett multihandikap.
    Om man vill förkorta prinsens namn är det väl lämpligt att skriva C-PH


  25. Anna skriver: 16 maj, 2009

    Kommentar angående förlossningsskadan Celebral Pares , i förkortning C.P.

    Barn har ofta i sin okunskap skrikit C.P. efter någon som de retat. Detta i betydelsen förståndshandikappad.
    MEN….I de flesta fall är skadan enbart av motorisk karaktär.
    Vi har alltså allt ifrån professorer till normalt begåvade i denna grupp.

    MEN …Det händer att inte enbart det motoriska centrumet i hjärnan skadats utan ÄVEN intelligenscentrum. I dessa fall blir det då ett multihandikapp.
    Om man vill förkorta prinsens namn är det väl lämpligt att skriva C-PH


  26. Lin skriver: 16 maj, 2009

    Kronprinsessan Letizia är ett varnande exempel på hur en ung kvinna förstör både utseende och hälsan.
    Mager som en koncentrationsfånge, opererad näsa och till denna utmärglade kropp har ett par proteser inopererats.

    Hon behöver läggas in för psykisk ohälsa, för hon verkar mycket sjuk och störd.
    Dessutom ser hon ut som en plastig Barbiedocka. Vågar ingen person i hennes närhet varna henne? Hennes man har tydligen inget intresse av den saken.


  27. Gun skriver: 16 maj, 2009

    Jag tycker det var väldigt synd att Letizia opererade sin karakteristiska näsa, men det är det nog fler med en sådan som gjort. Konstigt att hon gjorde det så sent i livet. Annars ser hon väldigt rädd ut på många bilder men det kan ju vara en slump.


  28. signesigne skriver: 17 maj, 2009

    Jag kommer inte ihåg Letiza såg ut innan hon opererade näsan. Men jag tycker alla ingrepp på vår kropp för att få ett “vackrare ” utseende är helt fel.Det är ju ofta kändisar och kungligheter som håller på med sånt där. Se på Silvia sanningen om ingreppen kommer ifatt henne till slut. Det är väl en sak om någon har ett fult födelsemärke på ett olämligt ställe då kan det vara okey och ta bort . Till LIN Det är väl att ta i för mycket och påstå att Leitzia är psykiskt sjuk och störd, så tycker inte jag man skriver om en människa man inte känner,jag kan hålla med om att hon är väldigt tunn men orsaken vet ju bara hon själv och hennes familj


  29. Gittan skriver: 17 maj, 2009

    Vad hemskt det är att en människa känner ett sådant behov av att stöpa om sig, att man väljer ta bort det som är den egna särprägeln och istället försöker efterapa någon annan som man har som idealbild.
    Titta på Silvia..Stram och stel som en mask i ansiktet..Vanliga människor har ju en inbyggd mjukhet i dragen, som ofta gör dem mycket charmiga.
    Vore det inte viktigare att bli hågkommen för den insats man bidrager med i sitt liv istället för att man spenderade stora slantar på en plastikoperatörs vällevnad?


  30. Gittan skriver: 17 maj, 2009

    ..och på tal om det…Måste väl väcka oerhörda lustar att kladda runt på silikoninlägg…


  31. Gun skriver: 17 maj, 2009

    Ja, Gittan vi har fått ett väldigt ytligt samhälle. Unga män blir ju häpna nuförtiden när de ser en naturlig kvinnokropp och tror att det är något fel eller att tjejen är missbildad. Ex. såhär ser väl inte bröst ut?


  32. Irena. skriver: 17 maj, 2009

    Det är riktigt otäckt med perfekta utseenden, och de är definintivt inte vackra, snarare antingen skrämmande eller skrattretande.


  33. Neta skriver: 17 maj, 2009

    Tack Johannes, för kommentaren på min blogg. Love you.


  34. Johannesjoberg.blogg.se skriver: 17 maj, 2009

    Ingen orsak Neta. Kram.


  35. observer skriver: 18 maj, 2009

    Hallå Åsa! Ang. Mette-Marit är det mobbing på gång igen???


  36. Neta skriver: 18 maj, 2009

    Du får nog förklara dig närmare,Observer. Mobbning, vadå? Fattar inte vad du menar. Men att Mette Marit (konstigt namn för en kunglighet, eller?) inte är kungligare än Nalle Puh, det vet ju alla.


  37. Neta skriver: 18 maj, 2009

    Nu på onsdag är det jubileum för Childhood med prinsessan Madeleine. Det skall bli middag med dans. Vi får väl höra mer om det senare.


  38. observer skriver: 19 maj, 2009

    Vad jag menar är att:
    1) Jag tror inte att Mette-Marit har påverkat detta alls. Jag tror att Hakon är kapabel att sköta detta själv. Alltså användes detta för att ha något negativt att skriva om henne!
    2) Om hon har påverkat detta borde hon ha placerats på innelistan för det är väl positivt om fler får tillgång till den bördiga jorden eller…
    3) Av alla bilder som finns av henne finns det givetvis en trevligare att använda än den här. Såna här bilder finns med säkerhet av alla prinsessor men de används inte, bara av Mette-Marit.
    4) Mary, Marie,Maxima, Mathilde och Letitzia är mig veter´ligen inte kungliga heller om det nu var det saken gällde?!


  39. Irena. skriver: 19 maj, 2009

    Observer: Du har inte helt fel! Men, vi måste undanta´ Mathilde, som i alla fall är adlig, grad minns jag inte. Frälse finns även i Maries bakgrund.
    men Mette är inte sämre än någon annan ingiftesessa, det där är bara mediadramaturgi.


  40. Gun skriver: 19 maj, 2009

    Observer: Mathilde har kungligt blod i sina ådror.

    Irena: Visst är väl Mette Marit något sämre prinsessämne än de övriga om vi går till hennes tidigare leverne. Hur var det med den lättklädda video-inspelningen? Den diskussionen försvann spårlöst, men stämde den? Annars tycker jag att hon och maken har äktenskapstycke och passar för varandra men när de gifte sig tyckte jag att Haakon Magnus skulle abdikera. Tråkigt nog hade då Norge blivit utan kungahus efter Harald, genom att dottern gifte sig med en ännu värre. P.S tror Mette Marit är en bra människa D.S


  41. Neta skriver: 19 maj, 2009

    Demba, var är du? Ingenting nytt på bloggen heller. I Stockholm? Vi är många som saknar dig här.


  42. Irena. skriver: 19 maj, 2009

    Håller med, Neta.


  43. observer skriver: 19 maj, 2009

    Tillrättaläggande.
    Idag är Mette-Marit och de övriga prinsessorna Kungliga. De är medlemmar av ett kungahus och deras titulatur är “Ers kunglig höghet”.
    Däremot är dom inte av kunglig börd men det är en annan historia. I och med det är det utifrån detta dom idag ska värderas , dömas och bemötas!


  44. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Observer: Är det någon lag du hänvisar till angående utifrån hur prinsessorna ska värderas, dömas och bemötas?

    Jag förstår inte heller riktigt vad det är du tillrättalägger, är det att dessa prinsessor inte är av kunglig börd? Isf. tror jag att de flesta redan vet det förutom att Mathilde ha kungligt blod i sina ådror och eftersom det tydligen finns adel i Maries släkt så finns en chans att det finns några droppar i henne också.


  45. observer skriver: 20 maj, 2009

    Neej jag hänvisar inte till nån lag utan till att det är vad som sker så gott som varje vecka i den här tidningen och dess blogg.
    Tillrättaläggandet avser “Netas” påstående att Mette-Marit inte är mer kunglig än N alle Puh. Men idag är hon alltså det vare sig det passar Er eller inte!!


  46. Lillan skriver: 20 maj, 2009

    Börjar bli lite trött på alla dessa kungligheter, det händer liksom ingenting. Varför engagera sig??? Just nu i denna stund tycker jag bara att dom är sååå tråkiga och nästan fåniga.
    Men vad jag kan beundra är att dom orkar klä upp sig( fast det är klart dom får väl hjälp med förslag till olika utstyrslar) fixa håret smink etc så att de ser representabla ut inför kamerorna.
    Kan också förstå att det kan bli en noja. Att dom kastar sig över de senaste bilderna för att se hur dom tog sig ut. Och det är då problemen kan börja. Som “där ser jag en ansats till dubbelhaka, måste åtgärdas, tänderna är icke kritvita, måste åtgärdas, hjälp jag börjar få hängögonlock måste åtgärdas.
    Ja det mesta går väl att ordna med rena pengar, utom övervikt då. Jag nämner inga namn, så har jag inget sagt heller. För då gäller enbart sträng disciplin och motion, och inget annat.
    Ja man kan operera magsäcken visst, men det är väl lite drastiskt ändå.


  47. Lin skriver: 20 maj, 2009

    Jag håller med Dig Lillan.
    Visst kan det hela framstå i ett löjets dager.
    Men så borde det inte vara, om de kungligas profiler vore lite mer seriösa,
    Som det nu är framhålls enbart utseende, kläder och ett evigt partajande.
    Vad skall vi ha sådana personer till??
    Men det danska kungahuset , läs dronning Margrethe, verkar göra rätt för sitt apanage.
    Hon har späckat program enligt den kungliga sajten.

    En undran…Varför har Daniel gått under jorden????Får han inte längre visa sig? Vad är syftet med detta? Man befarar mobbing på högsta nivå…


  48. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Observer det är väl det vi gör, utifrån att de är prinsessor värderar vi dem. Inte skulle vi bry oss om Mette Marits vilda, osmakliga kalla det vad du vill leverne om hon inte var kronprinsessa av Norge.


  49. Lillan skriver: 20 maj, 2009

    Ja Lin ungefär så är det. Var finns respekten, den så kallade vördigheten (heter det så ?) inför de kungliga? De ska ju stå inför nåt som vi vanliga inte ens kommer i närheten av.
    Lite distans, lite mystik, som att allt får vi inte reda på. Men så är det inte längre i dessa tider med internet och all snabb rapportering. Och med det kommer också bristen på respekt, som dom säkert tar för givet och självklart att vi ska känna ändå. Men det gör vi inte längre.

    Det räcker inte längre med att visa upp sig då och då för ex.vis de olyckligt drabbade barnen. Man= jag, vill se det äkta engagemanget, nåt de verkligen brinner för, det räcker inte med att visa upp sig och låta sig fotograferas och se lagom passande sorgsna ut i sammanhanget.

    Vad jag menar är: ge då dessa stackare pengar, det är ju det dom behöver. Dom, de kungliga får ge av sina egna pengar. Ska det vara så svårt för dom att fatta en så enkel sak?
    Vad gäller Danmarks drottning verkar hon gilla sin roll och gör ett otroligt bra jobb, men är inte så insatt. Men drottninglik är hon, visst är det så.


  50. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Lillan: Ja lite mer iniativ att starta något från de själva skulle inte skada. Jag skrev på en annan sida om att prinsessan Margareta startade sveriges första bandylag för damer, det är ett exempel och bra för jämställdheten.


  51. Neta skriver: 20 maj, 2009

    Demba har haft ett åskväder som har slagit ut hennes dator, stackars människa. Hon har en kompis som bloggar i hennes ställe, det är så jag fick veta det. Johannes har också varit inne och beklagat “sorgen” såg jag.
    Vi får hoppas att det fixar sig med hennes dator snart, så att hon kan komma in här som vanligt med sina pigga inlägg.


  52. Neta skriver: 20 maj, 2009

    Gun, jag läste tidigare ditt inlägg om Kronprinsessan Margaretha (Daisy).
    Jag visste om allt vad du skrev. Men det är svunna tider. Och mystiken, var är den nu? Vi har faktiskt ingenting alls att se upp till längre. (Om vi nu skulle vilja det) Och nu blir det Westlings och dittan och dattan. Jag blir bara så trött….


  53. observer skriver: 20 maj, 2009

    Gun.
    Är det rätt uppfattat att du i din värdering av Mette-Marit idag som kronprinsessa väger in hennes tidigare leverne?
    För min del började hon på noll den dagen hon blev kronprinsessa.


  54. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Neta, det verkar som varken kungahuset självt eller hovet är så värst bevandrad i vad tidigare medlemmar åstadkommit. För visst finns både bu och bä men också, vad jag tror mycken inspiration.


  55. Neta skriver: 20 maj, 2009

    Nej Gun. DET NUVARANDE HOVET verkar inte veta om sin egen historia. Det finns mycket bu också, men Carl Gustavf börjar kännas lite historielös. Eller också så vill han inte ha monarki längre. Ibland verkar det nästan så. Kan det vara så, himlen förbjude, att han skiter i alltihop?


  56. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Observer, varför skulle jag inte göra det? Och det gäller inte bara henne, därmed inte sagt att hon lever ett annat liv nu och att människor inte kan förändras. Om du nollställer andras liv och erfarenheter är det upp till dig. Men alla blir nog inte så glad, tex bortseende av Letitzias TV karriär, Marys PR-utbildning och Mathildes adelskap. Mette Marit kan kanske göra något bra av sina erfarenheter, men när Haakon Magnus bestämt sig för henne var norrmännen (Harald) ganska bakbundna det fanns inget alternativ om man ville behålla monarkin. Hade det skett i Sverige tror jag han antingen fått abdikera eller inte gift sig. Dessa två har ett enormt äktenskapstycke och har det säkert bra med varandra. Mette Marit har även vidareutbildat sig och talar en utmärkt engelska. Så där har du lite positiv kred från min sida om henne. Men kollar man som sagt alla ingifta prinsessor på senare tid var hon absolut den sämsta kandidaten.


  57. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Neta kungen verkar nästan lite trött och, gud förlåte mig, galen på bilder. Har du sett hans uppspärrade ögon men med ett leende på läpparna. Det ser ut som han tänker stick härifrån idioter. Hans far ska ju ha varit svår att ha att göra med så han kanske börjar likna honom på äldre dagar, liksom vi kvinnor blir lika våra mödrar.


  58. Neta skriver: 20 maj, 2009

    Till obsever. Jamen så klart måste vi kunna diskutera Metta Marits tidigare leverne. Hon kom från absolut ingenstans, servitris och knarkhora. Hon vampade Haakon, i sängen förmodligen. Kan du verkligen, om du skall vara ärlig, tycka hon är en kunglighet? Nalle Puh är finare än hon.


  59. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Neta det kan hända även som du säger att han skiter i kungahusets fortlevnad. Han kanske är sur för att inte det blir Carl Philip som efterträder honom och att dottern vann slaget om Daniel. Helt enkel han bryr sig ej.


  60. Neta skriver: 20 maj, 2009

    Ja Gun, jag tror faktiskt att kungen är ganska trött på alltihop. Vore ju konstigt annars. Kanske längtar han tillbaks till de glada dagarna med gänget. Dom kallar ju Silvia för den där sura. (hans gamla gäng, alltså)


  61. Gun skriver: 20 maj, 2009

    Neta inte undra på att Silvia är sur hon fattar ju inte vad de säger.


  62. Neta skriver: 20 maj, 2009

    Ha ha, Gun !


  63. Neta skriver: 21 maj, 2009

    Lillan, jag håller med dig om att det börjar bli uttjatat med våra kungligheter. Snart står dom väl oss upp i halsen. Bilder, bilder, bilder, kul att titta på visserligen, men snart måste det hända något roligt. En liten skandal, kanske. Bara så att vi inte tröttnar alldeles. Som tur är finns det ju annat att intressera sig för i livet.


  64. observer skriver: 21 maj, 2009

    Jaa jag har förstått att det är svårt för Er att smälta att Mette-Marit med sitt
    enl. Er hemska liv snodde åt sig en kronprins. Och vilken kronprins sen , snygg, inteligent, utbildad,sympatisk enl. min mening och med alla möjligheter när det gäller kvinnor och vem väljer han jo Mette-Marit! Att påstå det Ni gör om henne är sannerligen att å det grövsta nedvärdera Hakon. Tror Ni på fullt allvar att han skulle ha tittat ens en gång på en knarkhora??


  65. Irena. skriver: 21 maj, 2009

    Inte tror jag att Mette- Marit varit något annat än en vild partytjej, vilka Stockholm är fullt av. Kokain spär på partystämningen, inget jag försvarar, men jag tror knappast att hon hölls på bakgator med pundarna där…Istället så tror jag att det är hennes uppenbara känslosamhet som skapar ilska hos vissa. Hon är grejt och inte sämre än någon annan ingiftesessa. Och inte lika angelägen att axla mannekängrollen som vissa.


  66. Gun skriver: 21 maj, 2009

    Signe: Diskussionen om Mette Marit har handlat om, iaf. sedan jag blev delaktig i den, om hon var en lämplig prinsesskandidat. Och svaret är givetvis nej. Att påstå att det inte hör hit att hon blivit ingift i en kungafamilj är väl ändå befängt. Sedan har jag just fått reda på att även Bernadotterna kan skryta med en ingift porrstjärna, nämligen Jill Bernadotte, grevinna af Wisborg. Så det så det är inte bara norrmännen som kan.


  67. signesigne skriver: 21 maj, 2009

    Till GUN Du har nog missuppfattat mig. Vad jag menar är att det hör inte hit om det nu som idetta fallet var Kronprins Hakon eller en annan man av folket som Mette-Marit förälskade sig i och som hjälpte henne ur sitt dåliga förflutna. Nu råkade bli kungasonen som hjälpte henne det kunde också varit en “Per Svennson” från Oslo. Nu ska jag snart titta på det här lekprogrammet från Japan hoppas Anna Book klarar sig en gång till. Ha en trevlig kväll! I morgon kommer en ny inne-ute lista. Jag tror Mary Len och Silvia är på innelistan. Silvia kan också vara på utelistan. Ja vi får se


  68. Gun skriver: 21 maj, 2009

    Signe: Okej och alla även Mette Marit har rätt att få positiva omdömen när man gör något positivt.


  69. Irena. skriver: 21 maj, 2009

    Vi lever i 2000-talet…skulle kungligheterna bara gifta sig sinsemellan skulle de snart sitta där med snabel och dubbla tandrader, ett öde som Mette-Marits och Hakons barn inte riskerar.
    Och att det är en synd att få en son, intresserar mig, då jag känner dem som har flera!
    Det blir till sist suspekt med monarki och för att citera någon annan kommentator på den här siten: Ur led är tiden. Och en och annan hjärnvindling…


  70. Renee skriver: 16 september, 2010

    Min pappas namn var Karl Gustav och han kallades “Kalle” av sina vänner. Varför inte “Kalle P” för vår prins?


  71. Renee skriver: 16 september, 2010

    Kung Haakon och drotning Maud var kusiner, Olaf och Märta var kusiner. Tack och lov kom det in litet nytt blod i den norska kungafamiljen. Tack Sonia, Mette Marit och Ari Behn! Någon har
    givit stil, någon mjukhet och värme och någon humor och pajas
    stil!!!!


Annons

Laddar