Just nu! Victoria och kungen på uppdrag i regnet

Just nu! Victoria och kungen på uppdrag i regnet
Ovanligt att far och dotter arbetar ihop.
Annons

Stockholm visade sig väl inte från sin bästa sida när kungen och kronprinsessan anlände till konstmuseet Artipelag nu på morgonen. De är där med anledning av en säkerhetskonferens som arrangeras av Stockholms internationella fredsforskningsinstitut. Men trots att regnmolnen hängde tunga verkade far och dotter glada över att arbeta tillsammans. De är ju ofta ute och representerar på olika håll. I år har konferensen rubriken “Säkra städer i en osäker värld” och förutom kungen och kronprinsessan deltar riksdagens talman Urban Ahlin och diplomaten Jan Eliasson.

Annons
Urban Ahlin och Jan Eliasson med kungen och Victoria.

Se filmen på när Victoria och kungen anländer till Artipelag:

Foto: Stella Pictures

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

95 kommentarer till “Just nu! Victoria och kungen på uppdrag i regnet”

  1. PernillaA skriver: 14 september, 2017

    Victoria har det riktigt jobbigt för tillfället;skogspromenader,gudstjänster, riksdagen,konserthuset och nu uppdrag i regnet.


  2. Anna Agebrink skriver: 14 september, 2017

    Tur att någon finns där och håller hennes paraply. Det skulle ju vara ett alldeles för “tungt” uppdrag.


    1. monica skriver: 14 september, 2017

      Ingen snygg kommentar!


    2. ATL skriver: 14 september, 2017

      Ar det nodvandigt att vara elak?


  3. Marguerithe skriver: 14 september, 2017

    Tack för att vi har Kungaparet och Victoria! Dessa människor behöver ingen mental förberedelse inför arbetet utan är alltid på G.


    1. m skriver: 15 september, 2017

      Då vet du mer än Victoria själv efter som att hon i senaste intervjun påtalade att hon mentalt behöver förbereda sig inför varje arbetsuppgift….


    2. AnnaS skriver: 15 september, 2017

      Vilken tramsig kommentar! Du må vara rojalist men har dålig koll. Det är klart att varje uppdrag kräver förberedelser, både mentalt och praktiskt, då de kungliga alltid kommer till nya platser och träffar nya människor hela tiden. Gå inte för långt i din avgudadyrkan, Marguerithe…!


    3. Marguerithe skriver: 15 september, 2017

      AnnaS,
      Du har helt fel. Jag känner till Kungafamiljen mycket väl och vet vilka som arbetar hårt.


  4. Allegra skriver: 14 september, 2017

    Slit och släp i ur och skur för kung och kronprinsessa där de stödjer och lyfter med sin närvaro – blir så rörd och gripen av hur talmannen Urban Ahlin strålar i undersåtligt mysande.


    1. H/B skriver: 14 september, 2017

      Inte ett spår bättre än hos Svensson i Fridebo, bara slit och släp…!


    2. Amama skriver: 14 september, 2017

      Är CG&V inte vattenfasta?


    3. Vera skriver: 14 september, 2017

      Vem stöttar dem?


  5. KMS skriver: 14 september, 2017

    Och nästan varje dag nya kläder för att gladja oss, som är intresserare av modet.


  6. EllaBellaBingo skriver: 14 september, 2017

    Är det bara kungen som kan hålla i ett paraply inom Bernadottefamiljen?


  7. Hanna skriver: 14 september, 2017

    Vädret kan man inte påverka. Kungen och Kronprinsessan Victoria bidrog säkert på ett positivt sätt på konferensen eftersom de bägge är så rutinerade och professionella.


  8. AnnaA skriver: 14 september, 2017

    Jag tror att hon är gravid.


  9. Anna Agebrink skriver: 14 september, 2017

    Marguerithe. Uppdrag som i stort sett vem som helst skulle klara. Kungafamiljens medlemmar är inte på något sätt unika som personer. Monarkister tillskriver de egenskaper just för att de är medlemmar av kungafamiljen.


  10. Humaniora skriver: 14 september, 2017

    Verkar vara en intressant konferens…Victoria klädd i en snygg kappa…Men paraplyet borde hon själv ta ansvar för…!!


  11. PernillaA skriver: 14 september, 2017

    Victoria är kanske trött i armen eftersom hon jämt kånkar på Oscar


  12. Stefan skriver: 14 september, 2017

    Jan Eliasson uppträder alltid korrekt, anses vara en toppdiplomat och har varit vice generalsekreterare i FN.
    Han har kort och gott en utomordentligt kompentent CV.
    Men vad har karln egentligen åstadkommit annat än att själv skapa sig en egen toppkarriär? Vilka är hans diplomatiska resultat?


    1. H/B skriver: 14 september, 2017

      “Vad stort sker, det sker tyst.”


    2. Stefan skriver: 14 september, 2017

      Bror!
      Det som sker borde dock synas kan man tycka.
      Vad FN har åstadkommit kan man också fråga sig, mer skada än nytta eller i bästa fall ingenting är jag rädd för.
      Men trevliga cocktailpartyn är de synnerligen duktiga på att arrangera.


    3. H/B skriver: 14 september, 2017

      Stefan (12:27)
      Här har du nog blandat samman vad som faller på politiken respektive diplomatien.
      Lätt hänt.


    4. H/B skriver: 14 september, 2017

      Stefan (12:27) Forts.
      Ett litet förtydligande
      Utöver fredsuppgörelsen i Dayton 1995 kan inte mycket politiskt bekant kopplas till namnet Richard Holbrooke. Ändå är han en av de mest inflytelserika bland de amerikanska toppdiplomaterna någonsin.
      Till skillnad från den Höge Representanten från Sverige lät Holbrooke resultaten tala. Och han lät det ske tyst.


    5. Mona skriver: 14 september, 2017

      Diplomati handlar ofta om det som sker i det tysta.
      Som kidnappningar skriver man inte om för även kidnappare är
      läskunniga.


  13. Madame skriver: 14 september, 2017

    Jag tror också hon är gravid.


  14. CVM skriver: 14 september, 2017

    Mentalt förberedelse för vad?????
    Lyssna på hur samhället blir säkrare det behöver varken KungaParet eller
    KronPrinsessParet som har Säpo som sköter säkerheten för dom.
    Tillåt mig le hur Royalistiska vänster falagens försök att smutskasta andra
    medlemmar i KungaFamiljen med sina mentala uttalanden.
    CVM


    1. H/B skriver: 14 september, 2017

      Och det ska komma från en man, som utan skammens rodnad flammande på sina kinder, tillstår att han röstar sverigedemokratiskt samtidigt som han upplyst oss om sin judiska hustru och hur hennes föräldrar räddade sina liv genom att på 30-talet fly det nazistiska Tyskland.
      Sätt genast tillbaka huvudet där det hör hemma – ovanpå axlarna!


    2. Marguerithe skriver: 14 september, 2017

      Claes,
      Att ge sig iväg varje morgon till olika uppdrag, resor m m som våra kungliga gör medför också att de kan mötas av surprises av olika slag som de måste kunna hantera och agera efter. Kungaparet och Victoria kan ju improvisera och har blivit experter på detta. Andra i Kungafamiljen har inte den säkerheten. De visar dock alla upp en bildning som många andra saknar idag.


    3. Stefan skriver: 14 september, 2017

      Bror!
      Den kopplingen förstod jag inte riktigt, SD är som jag uppfattat det, det mest pro-Israeliska partiet i Riksdagen. Nu skall vi förvisso inte blanda ihop judendom, judar och Israel men ändå…
      Om vi skall gräva i olika partiers historieböcker så är det många som bör skämmas, inte allra minst Annie.
      Men varför skall vi nu kivas om detta, det är ju sakpolitiken som nu alla bör diskutera som vuxna män och kvinnor, och vad som är bäst för Sverige. Smutskastning kan vi väl lämna oss bakom tack!


  15. Humaniora skriver: 14 september, 2017

    PernillaA..tack för ditt humoristiska bidrag, alltid välkommet och i de flesta sammanhang!!


  16. LopNor skriver: 14 september, 2017

    En rycker till sig ett paraply, på ett nästan aggressivt sätt, utan en tanke på att låta den tjänande anden få fälla upp ytterligare något av de paraplyer som han kånkar på, så att även han kunde gå torrskodd. Den andra kan inte själv hålla paraplyet utan det får någon annan göra, som då inte kan fälla upp sitt egna paraply. Himmel, förstår de hur bortskämda och egoistiska de ser ut? I smått och stort?


    1. Marguerithe skriver: 14 september, 2017

      LopNor,
      Kungen som alltid vill passa exakta tider tog det uppfällda paraplyet och sprang själv i ösregnet. Jag hade nog gjort exakt detsamma i det läget.


    2. Elise Wilson skriver: 15 september, 2017

      LopNor

      Instämmer!


  17. eva skriver: 14 september, 2017

    jag håller fullständigt med dig LopNor hade precis samma reflektion 🙂


    1. SysterK skriver: 14 september, 2017

      FN:s allmänna förklaring Artikel 1
      Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter. De har utrustats med förnuft och samvete och bör handla gentemot varandra i en anda av gemenskap.
      Om man delar uppfattningen ovan,då undrar jag om de kungliga är människor eller gudar. De är ju fantastiska, underbara, vackra, kloka, listan är lång. De är inte födda fria, lever i sin lyxbubbla. Förnuft och samvete ? Tur för de att de har sina trogna tjänare som beundrar och försvarar de. Tufft liv


  18. Eva skriver: 14 september, 2017

    Hahaha! Det är alltid lika roligt att gå in här och läsa kommentarerna. Vad är det för barnsliga och avundsjuka barnrumpor? Reta sig på att Victoria inte håller paraplyet själv, herrejösses!


  19. ane skriver: 14 september, 2017

    Gravid? Enda en svensk baby?


  20. PernillaA skriver: 14 september, 2017

    Tack Humanoria !!!


  21. CVM skriver: 14 september, 2017

    Bror
    Eftersom cencuren inte släpper igenom kan ni läsa mitt svar till dig på mitt Instagram conto!
    PS. Ni kan vara anonym där med .Ds
    CVM


  22. caterine skriver: 14 september, 2017

    Nej det såg inte bra ut att kungen ryckte åt sig paraplyet och rusade in, medan de andra blev blöta, han har ett rätt så burdust sätt ofta, kungen. Sen att det ska vara så märkvärdigt att ställa upp på ett möte i regnet, de ska väl inte vara ute?


    1. ananas skriver: 14 september, 2017

      Instämmer


    2. Elise Wilson skriver: 15 september, 2017

      Caterine

      Instämmer!


  23. Humaniora skriver: 14 september, 2017

    Bästa Eva..”barnsliga och avundsjuka barnrumpor”..Det handlar inte om det,vilket jag tror du egentligen förstår..


    1. Eva skriver: 14 september, 2017

      Bästa Humaniora. Jag tror det är ni som inte förstår hur ni framstår med era fåniga kommentarer.


    2. Hilde skriver: 14 september, 2017

      Kanskje ikke barnslig og avundsjuk men det er trist å lese alt det negative folk kommer med.
      Hvordan kan man klage på at noen ikke holder paraplyen sin selv uten å kjenne bakgrunnen til hvorfor det er slik? Mannen ville sikkert være hyggelig og gi henne skydd for regnet. Hva er galt med det? Hva skulle hun gjort? Hva ville du selv gjort?
      Trist at man kan klare å finne noe negativt i hver eneste ting de gjør. Sitter de, sitter de feil. Ler de, ler de for mye eller lite etc etc


  24. Marion skriver: 14 september, 2017

    Jag hâller med Eva. Förstâr inte alla som dagligen och stundligen läser SvDam och sedan kommer med mycket elaka kommentarer.


  25. CVM skriver: 14 september, 2017

    Margurithe
    Skönt att ni ändå förstår mitt syfte i min kommentar tidigare idag men såå
    är ni också akademiker något min granne här på Rivieran saknar även om
    hennes litteraturanalyser är ganska pålästa och intressanta.
    KungaParet är och förblir proffisionela när det gäller att möta folk.
    Många undrar varför Drottningen alltid är glad och ler joo ett leende öppnar
    alltid upp till en dialog!
    Ungdomarna i den Kungliga familjen har en lååååång bit kvar innan dom
    kan mäta sig med sin föräldrars class.


    1. Sus skriver: 14 september, 2017

      Är kungen i så fall professionell???
      Nej, kanske han kunde lyssna på drottningen om hur man bemöter folk, för inte ser det snyggt ut nu. Eller har gjort de senaste 30 åren.


    2. H/B skriver: 14 september, 2017

      Vem är den där “grannen” egentligen? Hen brukar ju dyka upp lite då och då.
      Det där med “litteraturanalyser” lät intressant.
      Berätta gärna lite mera.


    3. yrsa skriver: 14 september, 2017

      CVM kl 14.24
      Man har inte så stora krav på en akademiker, om man tycker att det räcker med någon enstaka kurs i engelska för att betraktas som en sådan


    4. Marguerithe skriver: 15 september, 2017

      yrsa 14/9 kl 19.26

      Vilken vänder du dig till egentligen? Svar emotses.


    5. H/B skriver: 15 september, 2017

      yrsa (14:24)
      Om du med det här inlägget syftar på mig så nödgas jag tillstå, att jag har lite mer i den akademiska ränseln än enbart förlovningskursen i engelska.
      Att mina limerickar på samma språk knappast platsar på topp 100-listan kan jag leva med. Men skäms för dem gör jag inte.


    6. Catherine skriver: 15 september, 2017

      CVM,

      Definiera gärna “akademiker” då jag utgår från att du inte känner alla kommentatorer här personligen…så hur vet du vem som är akademiker eller inte, och hur påverkar det i så fall din bedömning av vederbörandes inlägg…? Vore intressant att veta.


    7. yrsa skriver: 16 september, 2017

      Marguerite

      Till alla som har passerat kursen i engelska på ett universitet och betraktas som akademiker.
      Var jag otydlig?


    8. H/B skriver: 18 september, 2017

      Yrsa (16 sept. 16:19)
      Tack för det förtydligandet. Det var upplysande.
      “Kursen”, “ett universitet”, “akademiker”.
      Den enda rimliga slutsats som kan dras av detta är att du saknar all personlig kunskap om universitets- och högskolevärlden och den verksamhet som där bedrivs.
      Noga betänkt behöver det inte vara ett problem. De flesta klarar sig utmärkt väl utan den erfarenheten. Värre är det med lånta kostymer.


  26. CVM skriver: 14 september, 2017

    Bror H/D _ _ _ _ _ _ _ _
    cvonmc
    CVM


  27. CVM skriver: 14 september, 2017

    Syster K
    VÄLKOMMEN TILLBAKA
    CVM


    1. SysterK skriver: 14 september, 2017

      TACK !


  28. Mona skriver: 14 september, 2017

    Vem av er skulle klara av att hålla tal på en konferens?
    Eller kunna föra samtal om fredsforskning med de olika deltagarna?
    De pratar inte om vädret eller bullarna som serveras.
    Viktoria har läst 90 p konflikt och fredsforskning.
    Konferensen handlar inte om personlig säkerhet.
    Utan om samhällets säkerhet.


    1. H/B skriver: 14 september, 2017

      …eller hur man skyddar hönsen från att räven gräver sig in i hönsgården och norpar bästa värphönan. Sånt är viktig kunskap också. Inte för alla kanske, men för vissa. Hönsen oräknade…


    2. m skriver: 15 september, 2017

      Vore intressant att se hur dessa tentor och arbetsuppgifter genomfördes…


  29. PernillaA skriver: 14 september, 2017

    Mona, i mitt jobb måste jag jämt hålla tal, dessutom måste jag ha spontana ideer som jag måste formulera på rätt sätt.
    Att föra ett ytligt samtal om fredsforskning kan man som utomstående göra om man informera sig lite innan.
    90 p konflikt och fredsforskning låter mycket avancerat men jag tror knappast att Victoria har de kunskaper som man behöver för att gå till djupet med dessa frågor


  30. H/B skriver: 14 september, 2017

    Bästa Allegra!
    Det är något visst med dem som håller Sven Delblanc högt.
    Ditt ordval “slit och släp” fick mig att tro det. Vilket som, var det just det min referens till Svensson i Fridebo alluderade på.
    Du har väl inte glömt hur den började, Åminne, En berättelse från Sörmland.
    Detta är den skickelsedigra dag, då Fjärsman föresatt sig att inmana Handlarn i fängsligt förvar.
    En sån mening! Bättre kan det inte bli.


  31. Humaniora skriver: 14 september, 2017

    Hej Eva igen,jag tror nog vi alla människor uppfattas ss fåniga ibland och speciellt i sammanhang,då vi uttalar oss och det vi säger inte stämmer överens med andras åsikter..


  32. Marie S skriver: 14 september, 2017

    Ser absolut inget fel i den paraplybilden. Kungen håller självklart sin egen paraply och en artig man håller ett paraply över Viktoria. Artighet kan aldrig bli fel.


  33. Mona skriver: 14 september, 2017

    Pernilla det tror jag att Viktoria klarar.
    Klipp från hovets hemsida
    Kronprinsessan avlade en filosofie kandidatexamen med freds- och konfliktkunskap som huvudämne, våren 2009. Kronprinsessan har 60 högskolepoäng i statsvetenskap från Stockholms universitet samt 90 högskolepoäng i freds- och konfliktkunskap från Uppsala universitet. Därutöver har hon 30 högskolepoäng i annan utbildning.
    Diplomatutbildning tillkommer.


  34. Anna skriver: 14 september, 2017

    DET är ju så att dom är pålästa vilket inte är så svårt när man vet vilket ämne/ frågor ska komma upp. Man övar till tal som många andra!


  35. yrsa skriver: 14 september, 2017

    Allegra 10:26

    Oj! En ursnyggt formulerad uppfattning! Tummen upp!


  36. Helene skriver: 14 september, 2017

    Marguerithe (13.11)

    Skummar igenom kommentarerna. Ser mycket onödig klagan på detta lilla “tjafs” om paraplyhållning eller inte. Det du skrivit kl.13.11 Instämmer jag helt med dej. Kungen är rådig nog, tar sitt paraply ock sticker. Toppen! Krut i denna äldre man! 🙂 🙂


    1. Marguerithe skriver: 15 september, 2017

      Helene,
      Ja Kungen är rådig och har inga fasoner. Vi såg hans prestigelösa sätt på Solliden när han iklädde sig sin svarta sopsäck i ösregnet. Hela familjen skrattade glatt.


  37. Agda skriver: 15 september, 2017

    Käre Bror! Klok som en uggla! Parerar dig gott och intelligent bland tupparna och hönorna.Kuckelikuuu.De små nykläckta kycklingarna behöver en värmande vinge till skydd och vila.Du har min allra godaste och lättsammaste eloge för det humanistiska och intelligenta språket i framförande och sak.Så vinner Du också i längden då det som din penna förmedlar alltid blir något att fundera lite djupsinnigare på under vardagens bestyr.Kram.P.s. Räven i hönsgården har blivit angripen av skabb.


    1. H/B skriver: 15 september, 2017

      Du Agda, min allra käraste lilla höna!
      Både jag och Cornelis där uppe i sin himmel är så glada i dig.
      Tack!


    2. Agda nr.2 skriver: 15 september, 2017

      Agda.

      Läser din kommentar till H/B. Mycket välskriven, du har täckt in allt väsentligt på ett humoristiskt sätt, men andemeningen finns där. Ber därför att få “dela” dina ord ock tankar, samt förmedlar dem till H/B. Men en fråga till H/B : Vad blev det av dej? Varför sitter du ock ödslar din tid här? Med din knivskarpa penna/iakttagelseförmåga, (som tyvärr sviker dej ibland) borde du inte skriva i annan typ av media?


    3. H/B skriver: 15 september, 2017

      Agda nr 2
      Jag tillhör nog den frigående sorten.


  38. Elise Wilson skriver: 15 september, 2017

    EllaBellaBingo

    Madeleine bar sitt paraply själv i samband med begravningceremonien för Alice Trolle-Wachtmeister. Så alltså är Kungen inte helt ensam om att bära sitt eget paraply 🙂

    https://www.svenskdam.se/2017/07/svensk-damtidning-pa-plats-i-dag-begravs-alice-trolle-wachtmeister/


  39. m skriver: 15 september, 2017

    Vrför ser man aldrig Daniel representera tillsammans med sin svärfar Kungen?


  40. CVM skriver: 15 september, 2017

    Agda
    Tur att ni är grannar du och H/B att ni inte spelar Bingolotto med hönorna
    imorgon kväll.
    CVM


  41. EllaBellaBingo skriver: 15 september, 2017

    Vem tror att Viktoria skriver sina tal själv om hon ev ska hålla tal? Hon har säkert hjälp med det som med allting annat. FN liknar mer en elitistisk organisation och har inte gjort så mycket nytta som den hade kunnat göra. På 80-talet började man också mycket riktigt ifrågasätta FNs roll och tankegångarna gick i de banorna att den lika gärna kunde läggas ner. USAs tillsättande av FN-ambassadören Haley innebar att man inte tillsatte en nickedocka på den platsen och det var bra gjort.


  42. Agda skriver: 15 september, 2017

    Käre Bror! Tack för de rara orden.Fortsätter läsa Dina närande, lärande o underfundiga texter.Ha en riktigt fin höst och njut av färgprakten i träd och busksnår.Ännu finns det lite, lite känsla kvar av sommar i rabatterna och vid de vilda ängarna. Kramar.


    1. H/B skriver: 15 september, 2017

      Tack kära du!
      Ännu en kort stund håller sommaren emot. Den glädjen delar vi säkert även om alla slags avsked är svåra.
      Snart nog får vi, med Tove Jansson, tända våra ljus…


  43. PernillaA skriver: 15 september, 2017

    Agda, det var mycket bra skrivit.
    Bror har förmågan att uttrycka sig både humoristikst och intellegent, gärna sarkastiskt ibland.
    Go for it Bror


  44. Helena skriver: 15 september, 2017

    Här ser men att Victoria gör ingenting själv, inte ens håller sitt paraply utan låter adjutanten gå i rengnet bredvid hennes kungliga höghet. Och kungen, vilket gest!


  45. PernillaA skriver: 15 september, 2017

    MOna, du frågade om någon här kunde hålla tal och det svarade jag på.
    Att Du är övertygad om att Victoria kan et har jag förstått.
    Men du ska nog inte underskatta de flesta som skriver här.
    Om Victoria är en sådan duktig talare, borde hon kunna säga mer än: det är allvarligt, det värmer, underbart, fantastiskt.


  46. Stefan skriver: 15 september, 2017

    Bror!
    Du får hålla koll på dina burhöns bättre, de värper allt sämre.
    Jag kan skicka över några av mina härliga frigående hönor, de kacklar som aldrig förr och jag fullkomligt älskar deras fria toner.


  47. Anna skriver: 15 september, 2017

    Att rösta på och/eller hylla någon från ett annat land – och inte behöva betala för konsekvenserna – är lika illa, båda delar.


  48. Ingrid skriver: 15 september, 2017

    m
    Någon stolthet måste han väl ha våran kung.


  49. Agda nr.2 skriver: 15 september, 2017

    H/B (12.32)

    🙂 🙂


  50. Daga skriver: 15 september, 2017

    Kära Agda Nr 2. Förlåt jag använt Din nick,hade ingen aning om En annan Agda på sajten, den passade så fint till ämnet i sak.Lovar att inte använda de redan upptagna bokstäverna.Tack för dina trevliga ord och Du inte blev irriterad över tilltaget.Ha det bra trots de spridda skurarna.Vänligen en smålänning i förskingringen.


    1. Agda Nr.2 skriver: 15 september, 2017

      Daga, jag blir enbart så glad, ja faktiskt lite smickrad, över att Du använder dej av en liknande nick, samt bokstäver fast i omvänd ordning. Daga, vill endast berätta att jag som är 2:a uppskattar det lilla, om än enbart spridda skurar.


  51. CVM skriver: 15 september, 2017

    Bror
    Ni är verkligen ingen akademiker men klarar dig ändå med frigående hönor
    mycket bra i era ordval!
    Trevlig Helg
    CVM


    1. Stefan skriver: 15 september, 2017

      Bäste Claes!
      Bror är nog akademiker, det tvivlar då inte jag på – hen är en produkt av universitetens 68-rörelse och som vad jag tror landade som lektor.
      Men, oavsett vad, så lovar jag vid Gud att dubbla alla de akademiska poäng hen här presenterar.
      Dessa kulturmarxister är gudskelov inte allena rådande.


    2. H/B skriver: 15 september, 2017

      Här, min gode man, räknar vi inte i poäng.
      Diplomen på väggen säger mer.


  52. Daga skriver: 15 september, 2017

    Pernilla A.
    Tackar för eloge!Går jag in här med min lilla surf så ser jag efter och läser gärna dina korta små uppriktigheter.Vad jag förstått Du håller dig längre söderöver.Själv tar jag ett glädjeskutt för mitt trivsamma lilla tjäll vid svenskt kustband.Hade bra kära Du.Tack.


  53. PernillaA skriver: 15 september, 2017

    Daga,tack snälla, jag sitter här nere i Stuttgart i kylan och väntar på att den gyllene hösten ska göra entre, en mycket vacker årstid här nere med ofta upp till 20 grader på dagen och vacker färgskiftnig i skogen.
    Ha en fin helg!


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Annons

Laddar