Madeleine & Jonas – är det slut så berätta det!

Madeleine & Jonas – är det slut så berätta det!
Annons

Karin-och-Paul

Det givna samtalsämnet i tv-sofforna i morse var självklart prinsessan Madeleines och Jonas Bergströms kärlekskris. Det går inte att tiga ihjäl den här historien, den saken är helt klar!

I morse satt Svensk Damtidnings chefredaktör Karin Lennmor både i SVT:s Gomorron Sverige och tv4:s Nyhetsmorgon och diskuterade avslöjandet att prinsessan Madeleines fästman har haft en affär med norskan Tora. I Nyhetsmorgons debatt deltog också mediatränaren och krishanteraren Paul Ronge som inte gav hovet godkänt i hanteringen av Madeleines och Jonas kärlekskris.
– Det är patetiskt av hovet att vädja om lugn och ro för paret, säger Paul Ronge.

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

33 kommentarer till “Madeleine & Jonas – är det slut så berätta det!”

  1. signe skriver: 22 april, 2010

    Jag håller helt med vad Paul Ronge säger. Det bästa är att tala om ifall förlovningen ska brytas och det här dumpratet att de måste vänta till efter bröllopet är ju vansinnigt. Kungen tänker alltså låta sin dotter lida psykiskt ytterligare 2 mån bara för att det finns en urgammal hovregel som säger dittan och dattan.Har Kungen glömt sitt valspråk för Sverige i tiden…….hallå Kungen vakna och ändra dessa regler.Bryt förlovningen nu så vi kan fokusera på Viktorias och Daniels bröllop istället och låta oss glädjas åt deras lycka.Jag tycker så synd om Len och hoppas hon får distans till krisen genom att luta sig mot sina goda vänner hon har därborta.


  2. Astrid skriver: 22 april, 2010

    Trots allt är det inte media som ska bestämma om Madeleine och Jonas relation. Det måste de få göra själva. Och de behöver väl få
    tid och lugn och ro kan man förstå.


  3. Irena skriver: 22 april, 2010

    Now you´re talking, Astrid…
    Det är för bedrövligt att de inte kan få reda ut detta i lugn och ro, man kan väl säga att det går en vansklig gräns mellan vass journalistik i nöjesfacket å ena sidan och rena hyenatendenser å den andra??… Vet vi hur pressad Jonas har varit under sina “sju år för Rakel”??
    Det var ju inte i brådrasket de fick förlova sig, han och Madeleine, och han KAN ju ha misströstat just i den veva han seglade vilse Uppströms??
    Inget försvar för hans beteende i övrigt, och en komponent i det hela, är väl huruvida han visat sig opålitlig??


  4. Lena Nilsson skriver: 22 april, 2010

    Ja så kom det ut till slut vad många redan visste.Madeleine skall göra som hon känner,kan hon förlåta????????????Hon skall självklart inte hålla fast vid Jonas för att konvenansen säger det.Som någon sa `vi lever ju inte på 1800-talet.Dessutom har han nog i de flestas ögon tappat sin glans och de flesta känner nog ingen respekt för honom längre.Hur kan han vara så urbota dum att bära sig åt på detta sätt.Han visste att leva med Madeleine ställer många krav och det finns många tyckare.Så hur kunde han visa så dålig stil och strunta i respekten för henne.Att det skulle bli skriverier var han väl ändå medveten om,annars skall han nog byta yrke.Jag önskar Madeleine lycka till och det finns bättre.


  5. Malmoellen skriver: 22 april, 2010

    Det kanske inte är någon stor grej det här ändå. Den norska tjejen trovärdighet, är den prövad???
    Tycker media blåser upp det hela på tok för mycket.

    Men, det kan ju vara sant naturligtvis – Jonas kanske tröttnade på den bortskämda Madeleine, den temperamentsfulla Madeleine – han ville kanske känna sig lite fri. Herre gud, det är varken första eller sista gången det händer – inte ens i de kungliga familjerna.

    Så här efteråt verkar deras förlovning minst sagt förhastad, nästan lite att man ville ta bort fokus från kronprinsessan och hennes Daniel. Problem har Madeleine och Jonas haft genom hela sitt förhållande att tro att man kunde lösa det med en förlovning är ju urbotat dumt.

    Nu tycker jag att media ska fokusera på kronprinsessbröllopet istället!!!


  6. allegra skriver: 22 april, 2010

    HUR kan vad som inträffade FÖRE förlovningen innebära att prinsessfästmannen hängs ut som otrogen och gud vet allt
    Hans namn och rykte är i trasor genom en uppståndelse som inte kan motiveras med allmänintresset. Vad han gjorde FÖRE förlovningen äger knappast allmänintresse hur sant det inträffade än är.


  7. Ines skriver: 22 april, 2010

    Jag är överraskad att många tar det här snacket om otrohet som om det var bevisad sanning. Det där uttalandet av norskan är väl knappast något “avslöjande” – vem som helst kan påstå sådant!! Det här är bara skvaller och knappast värd att kommenteras.
    Jag förstår hovets position, skulle inte heller ta ställning till sånt skitsnack.


  8. Jenny skriver: 22 april, 2010

    Vilken människa vill inte känna sig fri. Madeleine verkar vara en bestämd ung dam som gör som hon vill, detta innebär säkerligen att ofriehet är det värsta hon vet! Tror knappast hon ville pracka på Jonas något sådant, när det är det värsta hon säkerligen vet själv och skulle känna sig kvävd av detta. Hon är ju känd för att vara den av barnen i kungahuset som är den mest impulsiva och ostyrbara. Det brukar ju heta som kaka söker maka intessant ?och bara för att Madeleine är bortskämd innebär inte detta att hon har för vana att styra över andra och deffenitivt inte Jonas. Detta tror jag nog inte var anledningen till den såkallade otroheten med “Tora”

    Sluta nu upp med sådana dumma missuppfattningar om Madeleine, hon är säkerligen en jätte bra tjej!


  9. Irene skriver: 22 april, 2010

    Herregud, om det är någon sanning i detta, hände det ju långt innan förlovningen.
    Om det stämmer att förhållandet har krisat under lång tid, varför väljer man att förlova sig innan problemen är utredda? Fick kanske storasyster med fästman för stort utrymme i media för att lillflickan skulle vara nöjd och måste stjäla lite av intresset från Victoria.
    Den yngre prinsessan verkar obotligt bortskämd och egocentrerad.
    Tex, att hon inte enl pressen gillat att fästmannen lägger tid på arbete och karriär, som varje normalt funtad ung kvinna skulle vara jättestolt över. Jag säger nog, att den som förtjänar en annan partner är Jonas. Förmodligen brist på uppskattning som ev har gjort att han sökt sig till andra tjejer, (om han nu gjort så).


  10. Emelie skriver: 22 april, 2010

    Nä bara för att Madde verkar vara bortskämd innebär inte att hon vill styra och ställa över andra. Deffinitivt inte över Jonas tror jag. Hon verkar vara en tjej som gör som hon vill och tycker om att känna sig ofri själv. Nä hon är ju känd av barnen i kungahuset att vara den som går sin egen väg och sådana människor, har nog inte för aviskt att vilja styra andra.

    Nä sluta nu upp med att ha sådana förutfattade meningar om prinsessan madde


  11. Elise skriver: 22 april, 2010

    Herregud, mon tro om utbrudd av tredje verdenskrig hadde fått like stor dekning i media ??
    La paret få være i fred, stakkars mennesker som blir forfulgt av media døgnet rundt !!
    Takk og lov for at jeg ikke er kongelig, bli forfulgt av pressen til enhver tid og bedømt for klesstil, frisyre og gud vet hva .Huff, dette nettstedet er kanskje for de som opplever seg selv som “besserwissers”???
    Jeg gremmes !!!!!


  12. Euromum skriver: 22 april, 2010

    hmmm jo längre det dröjer innan förlovningen är över desto surare blir jag. Här och nu är det inget som bara kan lösas med lugn och ro och av det förlovade paret.

    Det angår oss all därför att vi kan råka ut för att en man som springer på juppifester och bedrar sin festmö skall representerar vårt land ut i världen.

    SNÄLLA än är de inte gifta. Jag vill absolut inte se en sådan kille med en fin titel och på stora statsmidagar. Det är inte rätt mot skattebetalarna och Sverige.

    Madeleine har vald fel livspartner så enkelt är det. Vi vill inte ha den där mannen i närheten av slottet!


  13. Sandra skriver: 22 april, 2010

    Nu tycker jag vi ska sansa oss lite här va Malmoellen.
    Varför skulle Madeleine vilja styra och ställa med Jonas, hon vill väll säkerligen honom inget illa. Hon är ju som sagt själv det barn i kungahuset som är den som går sin egenväg och tycker om inte om att bli styrd och är nog som sagt säkert själv en frihets älskare 🙂
    Men jag håller med dig, om Madeleine på något sätt behandlat Jonas på ett orätt sätt tycker jag också att han ska lämna henne…
    Det gäller bara att han får passa sig för lycksökerskor som Tora, som ständigt vänder kappan efter vinden och väljer att tala ut i pressen och offentligt förnedra honom!!


  14. Marika skriver: 22 april, 2010

    Hej Nr 8 Irene!

    Du vet, det är inte alls så synd om stackars Jonas.
    Man kan nämligen göra slut om man inte är nöjd med sitt förhållande!
    Men..av någon anledning ville han inte bryta med “bortskämda” och “krävande” Madeleine.
    På Dig låter det som om det vore hennes fel om han vore otrogen.
    Hoppas att Du är lika vidsynt den dag Du själv hamnar i samma sits – själv anser jag att man, som vuxen, inte kan skylla sitt beteende på andra människor.


  15. Louise skriver: 22 april, 2010

    Euromom du är så insnöad.


  16. Louise skriver: 22 april, 2010

    Marika om min kärleksrelation är tippen toppen och han skulle vara otrogen klart jag dumpar honom. Men om relationen svajar så skulle jag nog ta en paus från honom eller göra slut och om han under den tiden gängar med andra så har han i mina ögon inte varit otrogen och om känslorna är starka kan man försöka på nytt igen och varför inte fira det med förlovning?!


  17. I.MartinssonSvenskDamtidning skriver: 22 april, 2010

    #2 Håller med dig.


  18. Sandra skriver: 22 april, 2010

    Detta börjar bli en alltför salig röra nu, en riktigt trötsam sådan. Jag kan förstå att Madde börjar tröttna rejält på detta nu. kanske borde hon dra sig ur detta nu och köra sitt eget race. Som sagt man ska spela huvudrollen i sitt eget liv, det hoppas jag prinsessan i fortsättningen oxå har i åtanke när hon kommer göra viktiga livsval. Ett litet tips som kan vara intressant att ta med i beaktning för alla andra oxå, som är inblandade i denna saliga röra. Det finns faktiskt rimliga proportioner på allting, suck!

    Tack och hej, ha d så gott!


  19. Melina Gurgel Levi skriver: 22 april, 2010

    om det är sant att det var förräderi, skulle hon anmäla honom för skadestånd, efter allt hon är en offentlig person i världen och inte bara i Sverige.


  20. Margaretha skriver: 22 april, 2010

    Klart är att prinsessan Madeleine har fel partner.Han kan inte bli en i kungafamiljen.Att han skulle representera Sverige tillsammans med övriga familjen är otänkbart.Det enda valet för prinsessan är att gå vidare ensam ,utan en otrogen man i framtiden. En ny trogen kärlek är prinsessan värd.


  21. Lena Lind skriver: 22 april, 2010

    Alla män är otrogna. Det sitter i deras gener. Även om Madeleine byter partner pga den sorgliga händelsen, så är det ju ingen garanti för ett troget äktenskap för henne, som hon verkligen värd för. Även den nya mannen kan vara otrogen. Tyvärr, så är det i vårt samhälle. Det finns gott om promiskuösa kvinnor som vill stegra i sin “karriär” genom att ligga med kända män. För dem är det en sport. En man tackar aldrig nej till en invit, om de tror att den kommer att förbli hemlig. Prins elelr borgare – det är ingen skillnad.


  22. nea skriver: 22 april, 2010

    #6,7,8 tack för kloka kommentarer!

    Och så rasande som de flesta skribenter här är på jonas – och samtidigt subjektiva i sina tolkningar är ju helt otroligt…?

    Madde går det nog ingen nöd på – hon hittar någon man som kan passa upp henne till lust och leda och sina kärleksbekymmer kurerar hon med shopping..

    Hoppas dock att Jonas orkar – all empati gentemot honom och hans familj som måste stå ut med detta…


  23. Christina Helsinki skriver: 22 april, 2010

    Nea,

    Känner inte Jonas, men min feeling är, att han är jättenojd med sig själv.

    Han är inte beroende av Drottningholm, jobbar hårt, festar likaså.

    Kan du föreställa dig, att varje söndag, traska till Drottningholm, då alla andra tar sin eftermiddagsöl, för att kallprata med Kungen och Silvia?

    Jonas räknar sig som tusenfallt bättre än Daniel, han har ingenting att förlora.

    Undrar, varför Kungen inte har varit mer ungdomlig mot Madeleine. I dagens läge kunde hon redan varit en gullig mamma för några telningar

    Skenhelighet, isynnerhet av Silvia. Leker någonting, medan egna barn vore bra exempel för utsatta barn..


  24. klara skriver: 22 april, 2010

    Vad är detta för fars egentligen? kan någon tala om det för mig egentligen. Finns det egentligen någon sanningshalt i dessa kommentarer som diskuterats ovan överhuvudtaget? Hur som helst tycker jag att det är synd om både Madelenie och Jonas, som har fått utstå den här offentliga syningen av det svenska folket.
    Å vem säger egentligen att det är över mellan prinsessan och Jonas? Å jag tror nog Madelenie vet Jonas värde själv och beror den här uppståndelsen på att ” Tora” förtalat Jonas är detta mkt fult gjort? Men det kommer vi kanske aldrig att få reda på om fallet är så.


  25. Ronja skriver: 22 april, 2010

    Fick kanske storasyster med fästman för stort utrymme i media för att lillflickan skulle vara nöjd och måste stjäla lite av intresset från Victoria.

    Och lilla Madeleine slog honom till han frågade? Han är ju vuxen.
    Om han trodde att hon är tråkig, bortskämd eller omogna, kunde han ha lämnat henne.
    Och om saken med Tora är inte sant…han kan förneka det.
    Och män är inga apor, vissa har hjärna & hjärta och är inte otrogen


  26. Inge L. skriver: 22 april, 2010

    nea
    ” kloka kommentarer” ? Jaha….det er altså klogt at have samme synspunkter som dine!!
    Kunne du ikke nøjes med at skrive, at du er enig i kommentaren?
    Her kommer så en uklog kommentar:

    At Jonas har haft ” a one night stand” er vel indiskutabelt ellers havde advokaten in spe lagt sag an….. og at Madeleine har kendt til det i længere tid, forklarer starten på kærlighedskrisen allerede i vinter.
    Nu er en royal skandale ligeså interessant for medierne, som et royalt bryllup….så parret Madeleine og Jonas vil få samme mediebevågning som brudeparret i kirken, man vil følge enhver bevægelse og blik. Hvis altså begge kommer, for det er vel stadigvæk et åbent spørgsmål ?


  27. Ronja skriver: 22 april, 2010

    Kan du föreställa dig, att varje söndag, traska till Drottningholm, då alla andra tar sin eftermiddagsöl, för att kallprata med Kungen och Silvia?

    Visst. Detta låter åtminstone roligare än att vara med kvinnor, som tycker att otrohet är n-o-r-m-a-l-t


  28. Annika Bengtsson skriver: 22 april, 2010

    Ja usch, vissa kvinnor som ” Tora” lever bara på att skapa olycka för andra människor! När dom märker att dessa mår bra, eller att någon annan har någon egenskap som dom själva inte har. Jag säger bara stackars Jonas om så är fallet, fy fn! Å jag hoppas Madelenie är såpas smart att hon inte går på sådana där manipullativa rykten och stöttar Jonas… Det tror jag säkerligen att hon fortfarande gör… Den här affären är ju så sjukt upblåst så det inte är sant. Å vilken människa i världen tar upp sådana här obetydelselösa historier som skedde innan “förlovningen” då madde och Jonas inte ens var ihop kanske. Jo sådana människor som “Tora” som bara lever på att vältra sig i andra människors elände och för att svarta ner dom.


  29. Ronja skriver: 22 april, 2010

    Om de inte ens var ihop, varför kallade han sig “Jakob”?


  30. Annika Bengtsson skriver: 23 april, 2010

    Du får ursäkta mig Ronja, men jag hänger inte alls med i vad du pratar om nu. Vill du förklara dig ytterligare? Jag tyckte det bara var synd att Jonas att utpekas som falsk och notorisk otrogen, av en människa som kanske inte ens känner honom?


  31. Susanne skriver: 23 april, 2010

    Hur många titlar har Paul Ronge egentligen? Mediakonsult, krishanterare, säkert många andra också?


  32. Axel skriver: 23 april, 2010

    Sluta nu!
    Prinsessan Madeleine och Herr Bergström är ett par sedan så länge att de nästan är sammanväxta.
    En fnurra på tråden är inget onormalt utan helt i sin ordning.
    Det onormala är denna löpsedelshysteri som trotsar all beskrivning!
    Jag är säker på att vi nästa år får se Prinsessan Madeleine och Herr Bergström vid altaret och inför Gud den allsmäktige lova varandra evig trohet.


  33. Annika Bengtsson skriver: 23 april, 2010

    Ja ta nu och lägg ner det här eviga tjatandet och häxjakten och låt nu både prinsessan Madeleine och Jonas vara i fred. Dom är vuxna männsikor och låt dom nu ” reda ut” den här “patetiska” “otrohetsaffären” själva. Om det nu överhuvudtaget finns någon att hänga upp sig på angående detta egentligen. Enligt min mening verkar det då inte finnas det överhuvudtaget… Alla andra spekuationer kring det är ju bara ren löja.
    Nej lev era egna liv i stället. Försök att koncentrera er på erat egna arbete eller studier i stället. För var finns tiden att hålla på och mala om detta


Annons

Laddar