Madeleine och Jonas får sannolikt triss i barn

Madeleine och Jonas får sannolikt triss i barn
Annons

Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström.

Prinsessan Madeleine och Jonas Bergström.

Prinsessan Madeleine och Jonas ska snart gifta sig och är redo att bilda familj. Ett lyckligt äktenskap och en stor familj står högst på prinsessans önskelista. Sannolikt blir det triss i barn.

Både Madeleine och Jonas Bergström är yngst i en syskonskara på tre. Och mamma Silvia födde en kunglig trio, trippa, trapp, trull – Victoria, Carl Philip och Madeleine.

Hovets officiella bild på paret.

Hovets officiella bild på paret.

Kungen och hans fyra systrar har alla fått tre barn var. Och den en yngre generationen kungligheter gör likadant:

Kronprinsessorna Mette-Marit och Máxima, prinsessan Märtha Louise, prins Joachim, prinsessan Laurentien, prinsessan Claire och Monaco-sessan Caroline har fyra barn medan systern Stéphanie har tre.

Nu går det att bli rik på att spekulera i hur många barn Madeleine och Jonas får. På spelbolaget Unibet kan man också satsa pengar på vad paret får först – en pojke eller en flicka – och vad barnet ska heta.

– Vi har redan fått en hel del spel och många tippar att de får en dotter först, säger Anders Slätt marknadschef på Unibet till Svensk Damtidning.

Annons

Och vad ska dottern i så fall heta?

Unibet ger en rad namnförslag där Kristina ger 10 gånger pengarna och Birgitta 50.

– Båda är kungliga namn, men jag tror att Kristina är ett namn som ligger mer i tiden, säger Anders Slätt.

En högoddsare bland pojknamnen är Zlatan, som ger hela 500 gånger pengarna.

Ja, vem vet. Prinsessan Madeleine och Jonas har ju döpt sin hund till Zorro, så Zlatan kanske inte är helt otänkbart på namn på deras förstfödde.

Av Åsa Bönnelyche

Foto: Patrik Österberg/All Over Press och Hovet



Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

106 kommentarer till “Madeleine och Jonas får sannolikt triss i barn”

  1. Amanda skriver: 15 augusti, 2009

    Hoppas inte dom döper en tös till Kristina. Då tycker jag Desiree hadde varit mer passande !


  2. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Nu när vi redan vet antalet barn med stor sannolikhet, vad tycker ni om namnet SVEA för flickan som senare kan försöka bli prinsessa av något annat land. Varför inte i t.ex. Saudi Arabien?

    Fröken Svea Bergström, Svea skulle genast anknyta till Sverige, ha,ha


  3. […] View original post here:  Madeleine och Jonas får sannolikt triss i barn […]


  4. Gittan skriver: 15 augusti, 2009

    Ja, jag tror nog också att paret satsar på mera än ett barn…Men varför inte vara den första att sticka ut och skaffa FYRA ? Det kör jag på…Madeleine är väldigt barnkär och hon kan ju ha farmor som förebild…hon födde FEM ! Jag satsar alltså på Fyra….Amelie Renate, Sibylla Alice, Gustaf Hubertus och Carl Jonas ! Så får det bli…


  5. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Det där med att ´skaffa´x antal barn, är nog litet ytligt. Tänk på dem som trots alla försök, inte ens kan skaffa 1.

    Antalet barn för Madeleines del, är nog att gå tiderna i förväg. Hoppas hon får så många hon vill, men vi har ännu inte avklarat hennes bröllop ens.


  6. Anna skriver: 15 augusti, 2009

    Prinsessan Caroline har fyra barn.


  7. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Drottning Margrethe har tvä men kunde inte till sin stora sorg få fler.


  8. Anna skriver: 15 augusti, 2009

    Det var prins Henrik som ville ha fler barn, tror att Margrethe tyckte det räckte med två.


  9. lena nilsson skriver: 15 augusti, 2009

    Vilket bekymmer tids nog får vi veta,om vi lever.


  10. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Anna,

    Där har du fel. Drottning Margrethe har själv berättat, hur hon önskade en liten dotter. Vid Marys bröllop. tror jag det var, sade hon att Mary är som den dotter hon aldrig fick. I någon blaska läste jag också att någon form av inflammation föorsakade hennes infertilitet.

    P:S. Med tanke på, hur stark kvinna Margrethe är, så tror jag nog att prinsgemålen skulle haft mycket litet att säga i den frågan.


  11. Inger Rozénchintohs.blogspot.com skriver: 15 augusti, 2009

    Du lilla Amanda!Varför då om jag får fråga?JAG har Kristina som tredje namn,efter min farmor!Så min dottr fick heta Kristina och det är ett mycket gammalt hederligt namn!Internationellt också!


  12. Inger Rozénchintohs.blogspot.com skriver: 15 augusti, 2009

    De får döpa sina barn till vilket namn som helst!


  13. Helena M skriver: 15 augusti, 2009

    Jag tycker personligen att vi inte har med hennes eventuella barn att göra. de får skaffa så många de vill och döpa dem till egna namn.

    Kram Helena.


  14. Helena M skriver: 15 augusti, 2009

    Inger Rozén,

    Kristina är ett släktnamn i vår familj, min lillasysters tredje namn är Kristina och det är ett väldigt vackert namn tycker jag.

    Min farmor heter det oxå i tredje namn och det skall följa oss på vägen genom livet.


  15. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Inger,

    Drottning Kristina var känd för sin vishet. Amanda menar bara att det representerar ett litet för intelligent namn. fniss.

    Kristina förekommer ofta på listor i USA och England, bland de mest sexiga kvinnliga förnamnen. I det fallet skulle det nog passa för Madeleines ofödda dotter, som alla vet med bestämdhet att hon kommer att få. Bergströms har tre söner, Kungens syster också tre.


  16. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    Kristine Du fragade pa annan plats om sommaren I California…sa har skulle jag kanske svarat…..den borjar den 10 April och slutar den 15 Oktober…i vart fall tycker vi det,,,Ni i Norge skulle nog saga 15 Mars till den 15 November…:) i princip regnar det aldrig mellan den 10/4 och 15/10….sol nastan varje dag…:) detta galler Norra Cal. LA har naturligtvis battre vader…:) hehe och San Diego…!!!


  17. Hilma skriver: 15 augusti, 2009

    Madeleine har samma stela evighetsleende som mamma Silvia. Och det tycker folk är så charmigt. Ja, smaken är som baken…


  18. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Hilma,

    det där med solvargsgrinet lider de alla tre damer av och Madeleines haka blir också accentuerad av detta spända leende. Jag tycker att Madeleine är vacker p.ga hennes ljuvliga blå ögon och näpna näsa som sitter rätt iett annars också välformat ansikte.

    Prinsessan Marie ler ju också ganska mycket, men där finns ingen hysterisk spändhet. Mary, däremot, är nog benägen till ett litet konstgjort leende.


  19. tina skriver: 15 augusti, 2009

    Håller med dig Hilma, evighetsleende var ordet. Viktoria däremot är så naturlig så då är det verkligen äkta. Det finns ingen tillgjordhet där hos Viktoria.


  20. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Va?


  21. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Jeg tror at smilet og skrattet ofte dekker over en viss nervøsitet. Jeg har sett det samme hos Märtha, som var meget blyg og rødmet mye da hun var yngre. Nå er hun mye tryggere. Samtidig har Märtha også helt naturlig lett for å skratte, dette har hun arvet etter Harald. Enten dere tror det eller ikke har Harald en vidunderlig humor og et fantatisk skratt. Det synes offentlig i blant, men de som skjenner ham privat sier at han en en fantastisk morsom gubbe.
    Jeg synes ikke dere skal kritisere de kongelige damene for sine litt anspente leende og skratt. Det er ikke så lett å stå i fokus og virke avslappet og uberørt hele tiden.


  22. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    triss?? jag tror pa en fyrklover….!! kanske en femetta t.om……:)


  23. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Kristine,

    Du har säkert rätt, men borde inte Silvia vid det här laget blivit av med sin nervositet?

    Men om de olika åsikterna om hur man ler eller i Victorias fall hysteriskt skrattar, nu följer säkert snart en kommentar om Daniels charmiga, sexiga leende!! lol


  24. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Jaså tina? Victoria naturlig. Släng dig i väggen, hon har ett hysteriskt skratt för det mesta på alla bilder. Kan absolut inte vara “naturligt”


  25. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Martin,

    Men det tror inte jag. Åttlingar, som numera 14 barns mamman i USA. Enkelt allt och bara en gång.


  26. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Miss Universum, ja Daniels charm kan vi väl inte motstå. lol


  27. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Jo, men skrattet til Victoria ligner mye på Märthas for noen år siden. Med tiden vil hun bli mer trygg. Selv om Silvia og Sonja har lang fartstid, så kan de fortsatt ha en viss nervøsitet med alles øyne på seg. Det viser bare at de er mennesker, og ikke roboter, takk og pris.


  28. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    ja jag sade ju det … en fem etta…:)


  29. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    He-he, her parallellsnakker vi omtrent som 2-åringer i barnehagen. Morsomt.
    Min 17 år gamle sønn opplyste nylig at 14barnsmoren i USA nå angrer seg på det hele. Jeg vet ikke hvor han plukker opp den nyheten.


  30. Helena M skriver: 15 augusti, 2009

    Evighetssmile är det rätta orden, så påklistrat så det inte är sant. Känns oäkta in i själen,

    Jag tycker det var en ful räd att Madde skulle förlova sig strax efter kronprinsessan Viktoria, hon stjäl hela showen om man kan säga så.

    Viktoria har ett normalt pålitligt utseende iallafall.


  31. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Kristine, Victoria är snart medelålders nu. Hon borde ha kommit över det värsta, särskilt nu som hon känner sig så TRYGG. 😀 (enligt vad hon sa vid det förskräckliga förlovningsmeddelandet i soffan) Med herr Westling vid sin sida. Och barnehagen är väl lite rätt, Kristine, men vi har morsomt alligevel….


  32. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Helena M. Normalt pålitligt urseende, helt rätt, he he he….lol


  33. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Det er mulig jeg ikke forstår alle nyansene i den svenske humoren. Men jeg synes dere er litt slemme som anklager dem for å le, mer eller mindre naturlig. Det må vi bare sette pris på at de gjør. De som er nervøse og blyge i sin ungdom blir ikke trygge før laaangt opp i middelalder, jeg snakker av egen erfaring.


  34. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Helena M,

    Tycker nog att ordet pålitlig gör henne tråkigare än vad hon är. Om man börjar beskriva den blivande drottningen som pålitlig och den blivande prinsgemålen som solid av kärnvirke, stänger nog presumtiva TV tittare TVn förrän sändningen av bröllopet börjar.

    Litet glamour, please


  35. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Nei, nå tror jeg vi snart får sette korken i vinflasken.


  36. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    hehe mina damer you are indeed on a roll…:) den dar 14 barns modern har ju fatt nagot TV kontrakt for en TV show om alla hennes barn sa det ska val ge lite intakter..!! man ar inte fullvaxt vid trettio ar Neta forst nar man fyllt fortio kan man begara full kontroll pa situationen och Bernadottarna utvecklas sakta dessutom….sags det..glamour dvs utstralning ar bra….och det bor man ha !!


  37. Helena M skriver: 15 augusti, 2009

    Ok, lite glamor, Vickan ser normal ut och hennes utseende med ekorrögonen kan nog busa till det för vi vet att hon har ett kort irockärmen allt som oftast, men att vara pålitlig är väl en positiv sak eller???

    Kram Helena


  38. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Helena M. Inte glamour, det får stå för filmstjärnorna, men stil och skönhet uppskattas alltid.


  39. Hariettdeleted skriver: 15 augusti, 2009

    Personligen tycker jag att flickan (om de nu får en flicka först) ska heta Desirée. Det skulle passa väldigt fint. Får de en pojke först tycker jag att Gutav är ett fint namn eller Carl. Zlatan är omöjligt, däremot är Waldemar vackert som en utstickare. Vi får se gott folk..


  40. buttan skriver: 15 augusti, 2009

    Håller med Helena M att det var mycket fult av Madeleine att stjäla showen från Victoria med sin egen förlovning.
    Nåt mer egotrippat får man leta efter.
    Det är redan nåt så sorgligt över Victoria. Hennes kille passar absolut inte in i mallarna och så är han inte frisk heller med sin medfödda
    ärftliga njursjukdom. Förstår om kungen är förtvivlad.
    Madeleine eldar på.
    Vad vi bevittnar är hur kungahuset avskaffar sig självt.
    Se på dom danska prinsarna, dom hittade partners med hjärna och klass.


  41. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Vilken vinflaska? Inte min, iaf, men kanske jag öppnar en snart, vem vet, inte jag….


  42. Helena M skriver: 15 augusti, 2009

    Jamen precis så Neta, jag håller med. Mumin kan kanske förklara hur en perfekt “Glamorprinsessa” skall vara, det är ju inte Angelina Julie som vi talar om.


  43. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Martin, du har faktiskt rätt i det där med med förtio. Det stämmer ganska bra. Desssutom behöver man sina förädrar ända tills dess och senare med….


  44. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    ja och barnbarnen behover dom anda mer…!!


  45. Helena M skriver: 15 augusti, 2009

    Jag har en fråga till nån av er därute, när Viktoria ärver tronen och kungen avgått vad blir kungen och drottningen kallade då???


  46. Netaadika.bloggspace.se skriver: 15 augusti, 2009

    Buttan. Nadas problemas. Madeleine kommer att överglänsa Victoria med hästlängder på sitt bröllop. Är man vacker och naturlig och med en helt underbar man vid sin sida…….Victoria kan slänga sig i väggen om det inte hade varit en statsanlägenhet så hade jag s-t i hennes bröllop. Förlåt Christina för det fula ordet.


  47. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    kungen avgar inte Helena. han avdör…:) Kungen ar dod, leve eh drottningen..!! och da blir Silvia änkedrottningen


  48. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Oops, systemet mitt brøt helt sammen. Så snakket maskinen om at Windows måtte gjenopprette en uventet hendelse, deretter fikk den hikke. Det er vel disse meldingene mine som sendes opp i verdensrommet fra Norge og ramler ned i Sverige.
    Neta, du tar feil. Victorias bryllup blir det flotteste. Kommer knapt nok kongelige til Madeleines, bare noen av samme generasjon fra Norge og Danmark. Jonas er da ikke så vakker, bare vent til han snart mister håret får du se.


  49. buttan skriver: 15 augusti, 2009

    Neta det är just det som är problemet: att Madeleine stjäl showen genom förlovningen nu och senare med sitt bröllop.
    Det är så sorgligt med Victoria ända in i hennes dötrista förlovningsklänning.


  50. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    jo da Jonas ar mkt stilig med eller utan har..:) har sagt det forut sa forlat om jag tjatar men Madeleines brollop borde sta i host, fa det ur varlden nu sa alla spekulationer slutar…(och som general repetition) sen koncentartion pa Victorias 2010…och da faller bitarna battre pa plats…
    som kungen nu kor tagen kommer en massa spekulationer att “stora” Victorias brollop man kan redan lasa pa dagens SvD om dessa…!!


  51. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Madeleine og Jonas kan kalle barna sine Lucas og Tobias og hva det nå som er på moten for tiden. Victorias navnevalg blir viktigere. Får de en datter først blir det Kristina, etter Sveriges viktikstre dronning gjennom tidene. Blir det en gutt kommer de muligens ikke utenom Gustav, med et eller annet tillegg. Adolf er vel greit nå? Vi kan vel se bort fra den herre med bart nede i Tyskland for noen tiår siden.


  52. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Helena M.

    Du frågar så svåra frågor. Den närmaste Glamourdrottning jag kan tänka mig, är Rania av Jordanien.

    Victoria kunde ge en bild av att vara

    1) Modern (skippa det där att bli kallad Kronprinsessan i tid och otid), göra någon riktig insats för samhället som syns (hon kan ju inte förbli den eviga studerande i 20 år framåt)

    2)Självständig (sluta tala om tryggheten via Daniel. Han är nog den som behöver tryggheten).

    3) Elegant (en stylist som kan göra underverk). Det skulle ge en touch av glamour.

    Tja och sportig, för det är väl det enda paret har gemensamt, så länge de inte är gifta.

    Jag är ändå realist, någon glamourdrottning blir hon aldrig.


  53. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Nei, gud skje lov blir hun ikke glamourdronning a la den meget falske Raina. Hun hadde et stort underbitt og en diger krokete arabisk nese før hun la seg under skalpellen for å bli vestlig og “glamourøs”, Fy, sier jeg bare.


  54. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    Trollet…..aldrig ar en laaaaaang tid…..never say never..:)


  55. Martin skriver: 15 augusti, 2009

    innan jag avgar for i dag vill jag paminna om artikeln pa Bunte om likheten mellan Jonas o Kungen som ung,,,Bunte haller bra klass..:
    http://www.bunte.de


  56. Hilma skriver: 15 augusti, 2009

    Vi är nog många som tycker att Neta kan slänga sig i väggen. Tänk vad skönt det vore att slippa hennes på hopp på vår kronprinsessa.


  57. anitaHämeenlinna,Finland skriver: 15 augusti, 2009

    Jonas mamma heter Elisabeth. Det kan vi inte glömma.
    Elisabeth Sylvia Alice Desiree 🙂 🙂 Jag tror att de skall få pojken först.

    Victorias dotter skall naturligtvis heta Daniela Alice Sylvia Ewa Kristiina 🙂


  58. Gittan skriver: 15 augusti, 2009

    Hej alla…Tydligen har ni inte behövt jobba idag.. Massor av kul kommentarer, och jag som tyckte jag slängde en brandfackla i morse med min kommentar 4…Den fick jag tydligen ingen respons för..
    Men jag ser Martin att du beskriver Californiens härliga väder…Jösses karl, vad du missar du anar inte ! Hör här…Svensk sommar….Myggor stora som jetplan, oupphörligt hällregn med blytunga moln som släpar nära backen, knotthorder som knäcker den starkaste och mördarsniglar som äter allt de ser…Och du snackar om Californien…


  59. Helena M skriver: 15 augusti, 2009

    Mumin, Jag förstår,tack.


  60. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Hei Gittan
    Det er min absolutt siste dag av sommerferien idag derfor har jeg vært på siten en del, men nå har det visst tørket ut her, om det ikke blir liv i leiren snart igjen.


  61. Gittan skriver: 15 augusti, 2009

    Kristine…Men jag hoppas att du har tid att gå ut här på sajten även när du börjat jobba..Vi behöver Dig och dina kommentaren..Det är kul att höra vad våra grannar tycker… Och det lär ju bli många spännande artiklar framöver att kommentera..


  62. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Gittan,

    Hej, sörj inte. Mitt förslag om Svea fick absolut ingen respons heller. Tvärtom kände jag uteblivna gensvar betydde att alla var fyllda av vämjelse, för att jag täcktes ens nämna Svea.

    Därför har jag kommit på en ny stråålande idé! Hur skulle det vara om man skulle införa Svea som ett nytt kungligt namn (Svealand, Moder Svea) MEN stava det Swea? Verkar det bättre? Istället för Bergström kunde de ändra namnet till Cliffstrohm (med ett h förstås).

    Blir det bättre Miss Swea Cliffstrohm? Vill bara hjälpa till med det lilla jag kan.


  63. Gittan skriver: 15 augusti, 2009

    Christina…Tydligen har America “slocknat” så vi får väl vara vitsiga på götborgvis… Jag tänkte på tal om (Berg)-Ström !
    Ja, visst alla måste bidra med glada tillrop och idéer och varför inte Swea ?
    Gammalt hederligt bonnanamn…. Men det får väl bli fröken Mountainstream, eller….?


  64. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Tänkte börja med Mountain…tyckte det blev för långt. Men nu när du säger det, strålande, Mountbatten. Då har vi första delen. Stream gillar jag kanske inte, strohm låter en aning tysk adel. Mountstrohm!! Hurraa!!

    Lilla fröken Swea Mountstrohm.

    Tycker nog att man ha litet kul, eftersom hela ämnet nog är ett exempel på ytterst lättvägande information.


  65. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Nei, jeg kommer ikke til å klare å holde meg unna denne gøyale siten, men det blir på ettermiddag/kveld. Jeg jobber på et departement, og kan ikke sitte og skrive på Svensk Dam der, he-he.
    Jeg synes Svea er et utmerket forslag. Når det gjelder Madeleine og Jonas tror jeg de kommer til å velge moderne navn, men sikkert elegant og klassisk nok. Men kronprinsparet, eller hva de nå blir hetende, må velge tradisjonelt, i hvert fall på første barn. Hvis det blir jente, mener jeg at hun må kalles opp etter Christina og meg, nei jeg mener den sagnomsuste Kristina (som riktig nok frasa seg tronen for å bli nonne i Roma, eller hva det var?) Hva om det blir en arveprins da?


  66. Martinecremefraiche.blogg.no skriver: 15 augusti, 2009

    Jente: Amelie, Therese eller Josephine (en av Madeleines navn)

    Gutt: Gustav, Bertil eller Oskar


  67. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Varför glömmer alla Jean Baptiste Bernadotte?

    Arvprinsen Jean-Gustaf Daniel Olé (Olle blir väl litet fånigt)


  68. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Ha-ha Olé! Den var flott – ser for meg en matador i full mundur. Men Olle er vel en modernisering av Olav eller Oluf, som dere sier. Dere hadde jo denne skötkonungen i middelalderen, men etter karolinerne og bernadottene har det visst blitt et brudd i navnetradisjonen. Da heller jeg heller til Oscar, som Martine. Det er et godt Bernadottsk navn.


  69. Christina Helsinki skriver: 15 augusti, 2009

    Nu börjar jag bli trött på namnen.

    Skall spara min hjärna för morgondagens stora frågor.

    Nyligen oanvända flicknamn är också Catherine ( Jean Baptistes svärmor, de tre Katarinorna) , Bernardine, men bäst av alla är Swea, för Moder Svea.

    Varför alltid samma uttjatade namn.

    Swea, uttal Swiii of Swiiden. Bra namn. God Natt!


  70. Kristine, Oslo skriver: 15 augusti, 2009

    Good night, sleep well!


  71. chris skriver: 16 augusti, 2009

    hilma i kommentar 56.
    Kanske behöver hon inte gå in i väggen- neta alltså. Men håller med dig om att dessa påhopp knappast gynnar en person som ju ibland kan vara riktigt saklig och klok. Jag kan inte begripa varför det ska hackas i tid och otid på Vicktoria. Och den där konkurrensen som ska pågå mellan systrarna tror jag endast finns i huvudet på läsarna. Det känns lite konstigt att människor liksom håller på den ena och smutskastar eller förlöjliga den andra. Det är väl inga fotbollslag vi talar om?


  72. Netaadika.bloggspace.se skriver: 16 augusti, 2009

    Det var ju skönt, Chris, att jag kanske slipper slänga mig i väggen. Men faktum är att jag själv tycker att jag börjar bli tjatig. Får nog ransonera påhoppen ett litet tag…..


  73. Martin skriver: 16 augusti, 2009

    hehe men “kvinnor skall vara varma och ömma”….om man slaenger dom pa elementet sa blir dom det……:) lol


  74. Netaadika.bloggspace.se skriver: 16 augusti, 2009

    Ja, Göteborg…….


  75. Martin skriver: 16 augusti, 2009

    hehe nej det fick jag höra i Kalmar, pa Börjes kontor….:)


  76. Helena M skriver: 16 augusti, 2009

    Martin, är det sant att kungen skall dö innan Viktoria tar över eller driver du gäck med mig? låter konstigt???


  77. Martin skriver: 16 augusti, 2009

    nej det ar sa traditionen foreskriver…kungligheter avgar ej de avlider..
    det vet Du Helena att jag aaaldrig skulle driva gaeck med Dig…:)
    kram fran mig for jag har fatt sa manga fran Dig..:)./M


  78. Kristine, Oslo skriver: 16 augusti, 2009

    Martin, min venn, du er en go’ing, men ingen realist. Den norske sommeren er som den svenske, verdens vakreste, men akk så kort! Noen ganger går den seg bort i nedbør, som i år. Fordi du er så stor optimist når det gjelder norske årstider skal du få en gave av meg: Våren av Grieg. Du kan sikkert høre fjellbekkene risle og lerkens triller i sky, men kan du som den latino du er høre det nordiske vemodet? Værsågod:

    http://www.youtube.com/watch?v=3zGRQsYZE7U

    Er det noen operaelskere på siten? Dere skal også få en gave av meg – Våren med deres vidunderlige Birgit Nilsson, KYSS! From Norway to Sweden with love:

    http://www.youtube.com/watch?v=eJc5i93vLnU

    håper linkingen gikk bra, noen ganger blir det rot når jeg skal gå tilbake til dem.

    Dersom ett eller flere av Madeleines og Jonas fremtidige 3 barn blir vårbarn vil jeg anbefale at denne synges i kirken under dåpen – av Malena Ermann som har så vakre lyder i sin strupe.

    Og dermed klarte jeg med et lite kunstgrep å linke saken om hvor lang den norske sommeren er opp mot denne artikkelens tema, hip, hip!


  79. Gittan skriver: 16 augusti, 2009

    Helena M…… Korrigering i frågan och svaret ovan…Jo, naturligtvis KAN kungen avsäga sig tronen till förmån för något av sina barn. Skulle han bli sjuk eller orkeslös, kan man ju tänka sig den lösningen. Den diskuteras ju runt om i Europa..Ska Elizabeth avstå tronen till förmån för Charles ? Ska Beatrix dra siog tillbaka så att Máxima och Willem-Alexander får ta över innan de blir lastgamla..

    Men traditionen, som Martin nämner, är att Bernadotterna sitter kvar tills de dör.. Och de brukar bli väldigt gamla, så Victoria lär vara en välmogen kvinna när hon tar över..Eller Carl-Philp…Eller……


  80. Helena M skriver: 16 augusti, 2009

    Martin, förlåt att jag misstrodde dig och Gittan tack även du för svaret.

    Kram igen ( vill skriva kram det låter konstigt men jag tycker såå mycket om er allihop här)


  81. Martin skriver: 16 augusti, 2009

    jag tog det inte som ett misstroende….bara en forfragan vi gillar Dig ocksa Du ar sa go o gullig mot alla…!!


  82. Helena M skriver: 16 augusti, 2009

    Tack snälla Martin för de fina orden, nu kan jag somna lycklig.

    Kram Helena.


  83. Christina Helsinki skriver: 16 augusti, 2009

    Helena M.

    Jag tycker också om dig, och på Internet skulle det räcka om du istället bara skriver H, istället för kram. Vill du ännu utöka det hela, skriv HNK, hugs and kisses. Det enklaste är ändå bara x= en puss eller xx, beroende på hur du känner det.

    H, Christina


  84. Helena M skriver: 16 augusti, 2009

    chris Jag tror inte heller att det skulle vara rivalitet mellan V och M

    Christina, jag skall försöka bryta en ful ovana

    /h


  85. Kristine, Oslo skriver: 16 augusti, 2009

    Hei
    Sendte en kommentar, mest til Martin. Det kommer opp en melding på den: din kommentar granskes av en redaktør.
    Er det gamle Edvard Grieg som er så farlig? Wow!


  86. Martin skriver: 16 augusti, 2009

    nej Kristine Du hade nog mer an en laenk i Ditt meddelande??


  87. Kristine, Oslo skriver: 16 augusti, 2009

    Kom den frem da? Som nr. 78 ovenfor her?


  88. Martin skriver: 16 augusti, 2009

    nej tror inte det..??


  89. Kristine, Oslo skriver: 16 augusti, 2009

    OK – Prøver igjen. Da får du ikke din egen lenk, men den som resten av det svenske folk får av meg. Her er meldingen jeg forsøkte å sende, minus den ene lenken.

    Martin, min venn, du er en go’ing, men ingen realist. Den norske sommeren er som den svenske, verdens vakreste, men akk så kort! Noen ganger går den seg bort i nedbør, som i år. Fordi du er så stor optimist når det gjelder norske årstider skal du få en gave av meg: Våren av Grieg. Du kan sikkert høre fjellbekkene risle og lerkens triller i sky, men kan du som den latino du er høre det nordiske vemodet?

    Er det noen operaelskere på siten? Dere skal også få en gave av meg – Våren med deres vidunderlige Birgit Nilsson, KYSS! From Norway to Sweden with love:

    http://www.youtube.com/watch?v=eJc5i93vLnU

    håper linkingen gikk bra, noen ganger blir det rot når jeg skal gå tilbake til dem.

    Dersom ett eller flere av Madeleines og Jonas fremtidige 3 barn blir vårbarn vil jeg anbefale at denne synges i kirken under dåpen – av Malena Ermann som har så vakre lyder i sin strupe.

    Og dermed klarte jeg med et lite kunstgrep å linke saken om hvor lang den norske sommeren er opp mot denne artikkelens tema, hip, hip!


  90. Christina Helsinki skriver: 16 augusti, 2009

    Helena M.

    Det är ingen ful ovana. Det är ett absolut gulligt sätt att visa att man uppskattar varandra.

    Så sluta inte med kram, men det är enklare med x eller h. Tycker bäst om x, för det är det mest använda, och så åt Martin kan du ladda på med xxx, då blir han stolt som en kalkooooooon.Han är mycket för den här fågelvärlden ännu. fnisselifniss! xx


  91. Christina Helsinki skriver: 16 augusti, 2009

    Kristine,

    Börjar nästan gråta, när du talar om Griegs Våren. För mig är den som en bild av livet, mitt i all lycka finns alltid ett vemod.


  92. Martin skriver: 16 augusti, 2009

    jaha har vi sagt A far vi saga B…..:
    http://www.youtube.com/watch?v=afUFvbVwq-I


  93. chris skriver: 16 augusti, 2009

    kram helena m- vad är det för snack om x o annat? varma människor är varma inte v. fniss. och Neta jag gillar din kunskap så tack om du tar till dig att strunta i påhoppen. Det räcker med Expressen som tycker att en vackrare brud än “madde” är svår att hitta. Samt att Jonas är favorit i hela kungafamiljen. Jag kräks nästan på deras journalistik.


  94. Helena M skriver: 16 augusti, 2009

    Då fortsätter jag med mitt kram,

    Kram Helena, (det sitter i märgen (skratt)


  95. Christina Helsinki skriver: 16 augusti, 2009

    Chris,

    Läs först, skriv sedan. Kram=x. MAN KAN FÖRKORTA ordet med x, betyder detsamma och det kallar Du för påhopp, Internet slang ger möjliheter att skriva kortare. Helena M FÅR skriva Kram, men kan ersätta det med x. punkt.

    Påhopp,yaafm. Borde jag skriva ut alla ord, då man kan göra det med en bokstav per ord.

    Sluta reta dig på Madeleines utseende, hon är vacker, nothing you can do about it. lol


  96. Christina Helsinki skriver: 16 augusti, 2009

    Jonas är dessutom gudomligt snygg. Välutbildad, kommer från en passande bakgrund, Kungens favorit, talar FLYTANDE engelska. Vad mer kan ett kungahus begära? Jag nästan kräks av lycka över att Kungen får en sådan underbar svärson. Kommer att bli världens vackraste prinsessbröllop. Han kan säkert också segla, så han passar jättebra med de andra seglarprinsarna, fastän han endast blir hertig.ROMFL.


  97. Christina Helsinki skriver: 16 augusti, 2009

    Eftersom det endast är Neta och Martin som känner till att man kan förkorta skratt med lol, etc…är diskussionen om hur man gör det lättare att skriva för min del lika avslutad som om Daniels utbildning.Skrev fniss för att det finns sådana som Chris, som inte känner till annat än fniss och skratt. Så om jag undertecknar med lol så betyder det fniss eller skratt=laughing out loud.

    Kursen avslutad, Chris yaafm.


  98. Martin skriver: 17 augusti, 2009

    Kristine o Christina kollade Ni laenken pa nummer 91 den var till Er båda…speciellt fran mig..!!


  99. Christina Helsinki skriver: 17 augusti, 2009

    Tusen tack, Martin

    Blev mycket stolt och glad. Finlandia är för mig helig och Jean Sibelius har genom den musiken återspeglat Finlands historia, utan ett enda ord, bara musik.

    Än en gång tack, Martin xx


  100. Martin skriver: 17 augusti, 2009

    Varsagoda tankte nog att det skulle gillas…:)


  101. chris skriver: 17 augusti, 2009

    vad tog du åt dig över christina- sa inget om att helena utsatts för påhopp. Jag talade om en helt annan sak som var ett svar till det Neta skrev(och jodå jag känner till förkortningar) Himmel så känsliga vissa är- skulkänslor eller?


  102. Kristine, Oslo skriver: 17 augusti, 2009

    Martin
    Tusen takk for Finlandia og Sibelius. Flott! Vakkert Har ikke sett det før nå. Idag var første dag på jobben etter 5 uker fri som fågelen. Måtte fly i så mange møter at jeg ikke rakk å kjenne etter om jeg hadde første-dag-på-jobben-etter-ferien-blues. Det var like bra.


  103. Martin skriver: 19 augusti, 2009

    Kristine…dom tva verken haenger ihop pa nagot satt….Grieg ar fin men svarmodig Finlandia pampig och brusande och stolt…!! har ar min favorit fran “Tjejer” av Robban Broberg…
    http://www.youtube.com/watch?v=ryOUBCH-lj8


  104. Cajsa skriver: 19 augusti, 2009

    Varför spekulera i hur många barn hon/de får? De kanske tillhör den delen av befolkningen som inga får. Det är ju inte alltför ovanligt. Med tanke på pressen man känner från sina anhöriga som vanlig svensson så kan jag bara fäöreställa mig hur det skulle kännas för en person som är så vansinningt mediabevakad.


  105. JacquelineMadeleineochJonas skriver: 14 september, 2009

    Tvillingar lär de inte få för det är ärftligt och ska ha visat sig generationen innan.


  106. camilla skriver: 1 januari, 2014

    Ja, man må sige, der er sket meget overraskende siden august 2009, når man læser tråden med kommentarerne ovenfor.
    I 2014 får både Madeleine og Jonas barn…… men ikke med hinanden !!!
    I øvrigt interessant at gå tilbage i tiden og læse, hvem der skrev hvad – og mange skriver jo stadigvæk på webben. 😉


Annons

Laddar