Mary och Benedikte på resa i Tyskland

Mary och Benedikte på resa i Tyskland
Annons

Kronprinsessan Mary och prinsessan Benedikte var häromdagen på en gemensam resa i Tyskland.

Det var ett något regnigt Tyskland som mötte kronprinsessan Mary som under måndagen besökte Aachen i Nordrhein-Westfalen i Tyskland.
Med sig hade hon även prinsessan Benedikte, som själv bor i Bad Berleburg, ni ser dem vinka till fotograferna på bilden ovan.

Mary besökte bland annat Hannelore Kraft på stadshuset i Aachen men var också där för att titta på de internationella hästtävlingarna CHIO.

Kronprinsessan Mary bar en blåmelerad dräkt en av dagarna i Tyskland.

Mary skrev sitt namn för att föreviga besöket.

En bild till på Mary som just nu besöker Tyskland.

Prinsessan Benedikte och kronprinsessan Mary.

En närbild på Mary.

Mary på besök i Tyskland.

Mary och Benedikte tittade på hästtävling i Tyskland.

Av Agneta Nisbeth
Foto: IBL Bildbyrå

Ni kan se en film från dagen här:

httpv://www.youtube.com/watch?v=jmIlKZXIxeg

Se hur Lilian reagerade på Svensk Damtidnings oväntade fråga

Dela på:

55 kommentarer till “Mary och Benedikte på resa i Tyskland”

  1. Eva H. skriver: 26 juni, 2013

    Benedikte besöker Tyskland, nu känner jag mig enfaldig. Jag trodde att hon bodde där?!


  2. Ingela skriver: 26 juni, 2013

    #1 Eva H då är vi två enfaldiga då. Jag trodde också hon bodde där för visst är hon väl gift med en tysk prins?


  3. Sthlm skriver: 26 juni, 2013

    De danska skattebetalarna försörjer väl även Margrethes systrar så alla “bor” väl i Danmark, men lever sina liv i andra länder.


  4. Karina skriver: 26 juni, 2013

    Hmmn !! Jeg har svært ved at se, hvad et halvtofficielt besøg i Aachen, Tyskland, skal gøre af gavn for Marys vedkommende ? Et helt unødvendigt besøg for en 4-småbørns mamma som Mary, og det samtidig med, at Frederik er på besøg i Grønland.
    Altså en hästtävling er vigtigere for Mary end at være sammen med sine børn. Slet og ret en fornøjelsestur.
    Benedikte er protektor for dansk hestesport, hun havde nok klaret jobbet alene, eller kunne have taget Carina Axelsson med!


  5. esse skriver: 26 juni, 2013

    varför vinkar inte damen i blått?


  6. Thor skriver: 26 juni, 2013

    #4, Karina,

    Der tager du helt fejl. Hele formålet med at Mary og Benedikte, samt regeringsmedlemmer tager til Aachen er at promovere Danmark.
    Hesteshowet er kun en del af det.

    Der er en stor udstilling om Danmark i forbindelse med showet. Det er blandt andet også derfor Garde Husarerne og Livgarden er der.
    Det her handler om penge, eksport og om at tiltrække turister.


  7. Maggi skriver: 26 juni, 2013

    Hvis det er så god en repræsentation af Danmark, hvorfor er der så ingen aviser der skriver om det udover de kongelige blade? Jeg holder med Karina, det virker som om Mary bare er ulykkelig i sin situation og gør alt for at “slippe væk”. På den anden side kan en flerebørnsmor vel have behov for at komme lidt væk af og til, men med Mary er det virkelig ofte! Jo flere arrangementer man ser de danske kongelige til, f.eks. Marie og Joachim der går til modeshows, desto mere virker det som om de bare vil “visa upp sig” og bruge penge. Jeg er så træt af vores kongelige, ville meget hellere bytte med Norge eller Sverige!


  8. Pboo skriver: 26 juni, 2013

    Prinsessan Benedikte blir bara snyggare med åren! Hon var väldigt snyggt klädd vid P Madeleines o Chris bröllop. Förvisso var faktiskt samtliga jag såg – med två (el 4?!) STORA undantag – mycket snyggt klädda, faktiskt ovanligt snyggt jämfört med andra bröllop mm. Det var verkligen en njutning att se alla vackra kreationer! Med tanke på att P Benedikte är P Madeleines gudmor borde hon fått en större plats i media. Överhuvudtaget missade SVT grovt att visa samtliga kungliga ordentligt – mycket dåligt!


  9. Thor skriver: 26 juni, 2013

    #7 Maggi,

    Du mener bortset fra BT, Berlingske, Jyllands Posten, ZDF, og flere tyske aviser?

    Jeg er sikker på at du kan få job i Norge eller en bolig i Skåne. Så er dit problem løst, ikke sandt?


  10. Sarah skriver: 26 juni, 2013

    … nu mangler vist bare Violet, men denne gang kan hun ikke skrive, at de ikke rejser fra børnene samtidig. De er begge ude mere end hjemme hos deres fire prestige-børn.
    Jeg er også træt af Mary, men det er dronning Margrethe, som bærer skylden for, at vi kun fik udenlandskfødte prinsesser: I det danske kongehus gifter man sig ikke dansk!
    Ellers havde de måske heddet Katja og Iben ?
    Af udseende minder en ung Katja forøvrigt meget om Mary.


  11. Norskinnen skriver: 26 juni, 2013

    Det står jo at Benedicte bor i Tyskland, men er på reise sammen med Mary.

    #10: men det er “lov” å gifte seg med dansk adel, ikke sant?


  12. Pia, CPH skriver: 26 juni, 2013

    # 11 Norskinnen. En af reglerne for at modtage apanage er: at man BOR i Danmark, så det gør Benedikte, det meste af året, hun deler Amalienborg -palæ med Joachim og Marie. (I stueetagen er der museum).
    Hun overtog en del af dronning Ingrids protektioner efter hendes død. Og det var vist også først deromkring, hun flyttede hjem og fik apanage. Jeg mener apanagen var et af de sidste privilegier, dronning Ingrid nåede at sikre hende, inden hun døde, også at døtrene Alexandra og Nathalie fik dansk statsborgerskab, selvom de ikke bor i Danmark. Dronning Ingrid havde stor magt, hun blev også fungerede rigsforstander, som den eneste hidtil, som IKKE har haft arveret til tronen. Egentlig forstår jeg godt, Henrik er sur over, at han ikke har fået samme ret.


  13. Violet skriver: 26 juni, 2013

    #6 Du har helt ret; de er inviteret til Experience Denmark (men for nogen er det så kedeligt at orientere sig om den slags petitesser, før man starter mudderkastningens glæder ikke 🙂 Man nænner næsten ikke at afsløre, at Mary er der efter en invitation fra ministeren fra Nord-Rhein Westphalen, Hannelore Kraft, vel?
    #9 Du kommer da også med sådan nogle fremragende forslag 🙂

    Til glæde for Karina, Maggi og Sarah som en lille tak for den positive tilgang, de altid har i hver en tråd med Mary i, er her nogle YNDIGE billeder af genstanden for det, der fylder så meget i deres liv 🙂

    http://imageupper.com/i/?S0200010020011R13722332551541641 – er det ikke fint? Det er vist fra i dag

    http://www.aachener-zeitung.de/bildergalerien/kronprinzessin-zu-besuch-mary-von-daenemark-in-aachen-1.603773?ot=zva.PopupPageLayout.ot
    Og – en video! 🙂 – men pas på, man risikerer at blive informeret om formålet med besøget også! http://www.zdf.de/ZDFmediathek/kanaluebersicht/aktuellste/392#/beitrag/video/1929262/Prinzessin-Mary-besucht-Deutschland


  14. Birthe Vejrum skriver: 26 juni, 2013

    # tak, tak, tak og endnu engang tak for dit gode indlæg her Violet.
    Der er så laaaaaaaaangt imellem deltagerne her, som overhovedet gider gøre sig den ulejlighed at tjekke relevante hjemmesider for seriøs information om de personer de rakker ned på. Og det er virkelig mærkeligt eftersom “alle” er så rappe på tasterne.
    Violet du reddede mit blodtryk.


  15. Sarah skriver: 26 juni, 2013

    #13 Violet, Er det ikke lidt dumt at skrive, at Mary fylder meget i vores liv, når du samtidig skriver, at vi er dårligt orienteret ?
    Jeg har i hvert fald ikke tid til på mit job, at sidde og finde links på nettet i arbejdstiden. 😉
    Konstaterer bare, at parret igen er ude at rejse. Men det er åbenbart den nye trend for kronprinsesser: hjemme godt – ude bedst!
    Men Mary er “dit ømme punkt”, selvom det er længe siden, du har hidset dig op her over andre, Thors positive indflydelse måske, tihi ?
    Jeg har forbehold overfor Mary, er det ikke det, du har skrevet før , at du har overfor Joachim ? So what ?
    Ser at BW er glade for dine links, men arbejder I ikke samme sted ? 😀


  16. Skotten skriver: 26 juni, 2013

    #13 Violet
    Bare Mary dog ikke dratter ned fra den piedestal, du har
    anbragt hende på, LOL.
    Det er lige før, du kan slå PBoo i hendes beundring for
    Chris O’Neill ! Men hun vinder på antal links og kommentarer.


  17. Violet skriver: 27 juni, 2013

    #15 Hvor er du sød Sarah – tihi (woops skal lige have den her med – 🙂
    Nej, det jeg ville sige er: tillykke med dit nye job som registrator af andres indlæg hos SV. Jeg bliver altid så glad, når jeg hører, at det er lykkes for folk af enhver beskaffenhed at få godt arbejde.
    Om jeg arbejder samme sted som BW? Jo da, vidste du ikke det? Thor arbejder lige nede ad gangen, og hver dag stikker vi hovederne sammen over en af vores daglige 17 kopper kaffe og konspirerer lidt – for sådan er vi 🙂

    Hils din ghost writer, som laver de indlæg her, som du ikke selv har tid til at skrive – tihi – eller: ti hi – vælg selv.


  18. Violet skriver: 27 juni, 2013

    #16 Nej hvor ærgerligt, vinder hun. Pokkers, jeg er ellers så konkurrenceminded.
    Ja det er forfærdeligt med de piedestaler, som diverse kongelige kommer op på, hvis vi indsætter links med billeder osv. af dem. Hvad er det også for noget mærkeligt noget at gøre på en diskussionsblog, der omhandler royale?


  19. Jojo skriver: 27 juni, 2013

    #18 Violet
    Hvorfor altid så ubehagelig mod andre danskeres meninger ? Det er vel ikke en fan-site for Mary dette her ?


  20. Violet skriver: 27 juni, 2013

    #19 Nej og heller ikke et hate-site vel? Overdrivelse fremmer forståelse af, at det hos nogen ikke er velset bare ikke at være fjendtligt stemt over for Mary. Man kan godt synes godt om en bestemt person, uden at være dediceret fan. Man kan f.eks. bare synes, at vurderingen af den pågældende person ikke er rimelig.
    Det er da kedeligt, at du synes, at man er ubehagelig mod andre danskeres mening, hvis man ikke deltager i det negative tankespind, som ethvert billede af Mary sætter i gang hos nogen. Men det er bare ærgerligt. Jeg følger mig ikke forpligtet til at bræge sammen med de negative for at føle mig berettiget til at deltage i trådene her.


  21. Pboo skriver: 27 juni, 2013

    # 13 Violet

    Tack för mycket fina bilder och video, med bra info!


  22. margarmargar skriver: 27 juni, 2013

    Til violet
    Ja undskyld men jeg finder at du meget uforskammet og overlegen overfor andres meninger. Her skulle vel være plads til både at være enig og uenig i hvordan opfatter de mennesker man skriver om, de er jo dog i det offentlige rum.


  23. Jojo skriver: 27 juni, 2013

    # 20 Violet
    Beklager, men mit svar til dig fandt ikke nåde hos redaktionen, måske fordi jeg nævnte, at SD da vist er glade for alle kommentarer. Lidt ærgerligt, for det giver en skæv debat.


  24. Alfine skriver: 27 juni, 2013

    Mon ikke vores kronprinspar er ude at rejse fordi det er deres arbejde? og mon ikke børnene bliver passet ganske forsvarligt af folk de kender og er trygge ved?

    Jeg er dansker og kan da SLET ikke se det kommer hverken svenskere eller normænd eller andre ikke danskere ved, hvem vi betaler for at arbejde for vores land.


  25. LA skriver: 27 juni, 2013

    #20 Violet
    Faktisk synes jeg, det er lidt synd for dig, at du tager kommentarer om Mary sååå personligt og ikke kan acceptere andres, uden at blodtrykket stiger voldsomt, men nogen personers udstråling bryder man sig bare ikke om, det gælder politikere, kendisser og … kongelige. # 24 Birthe Vejrum
    Det er godt, når kolleger har samme mening og støtter hinanden, især hvis den ene også er chefen, jf omtale i nr.17.
    Forøvrigt deler du dit fine efternavn med en af mine kolleger, han har et Andersen efter, men bruger det aldrig, måske familie ? Spørger ham i morgen.


  26. Amalie skriver: 27 juni, 2013

    Violet, jeg er også glad for at du forklarer sagernes sammenhæng. Desværre er der nogen her som er udenfor rækkevidde.


  27. Violet skriver: 27 juni, 2013

    #22 Det er da beklageligt at du synes, at jeg er overlegen, fordi jeg ikke er med på den gængse Mary-linje, men det kan jeg desværre ikke rigtigt gøre noget ved. Det undrer mig måske lidt, at du ikke synes at nogle af de meget markante anti-Mary personer, som har en vis forkærlighed for latterliggørelse eller konspirationsteorier vedr. alle, der kommer til at ymte noget positivt om Mary, er nedladende?

    #23 OK, ked af at høre, at de fjernede dit svar. Prøv evt. igen – det er da interessant at debattere det her emne.


  28. Sanne skriver: 28 juni, 2013

    #24, 25 Alfine-Amalie
    Tak for sangen.
    Men hvem er det egentlig, der er udenfor rækkevidde ?
    Dette er et kommentarfelt, hvor meninger kommer til udtryk, men du vil sammen med Violet begrænse andre synspunkter? Tonen hos jer begge synes jeg ærlig talt er grov.
    Hvad med at starte med at begrænse dit forbrug af navne ? Godt sted at begynde!


  29. Thor skriver: 28 juni, 2013

    #25 LA,

    Hov, hvad med mig? Skal jeg ikke også have et dask i nakken?

    Men hør her, hvis man ikke har argumenterne i orden eller i det mindste forsøger at sætte sig lidt ind i tingene, så bliver man udstillet med bukserne nede.
    Og det er så sket for et par stykker her – igen!

    Og så nytter det ikke at sige piv, piv og kalde folk der faktisk HAR læst lidt på lektierne modbydelige og arrogante. For så er der dømt tudefjæs.

    Næste gang du eller andre føler trang til at kritisere Mary, så prøv i det mindste at gøre det baseret på saglige argumenter.


  30. Inge L skriver: 28 juni, 2013

    # 24 Alfine Hvis du ikke synes, at svenskerne må udtale sig om, hvem der får dansk apanage, er det så okay, at jeg gør det ?
    Jeg synes, at ingen udover regentens børn dvs. Frederik og Joachim skulle have apanage – ikke regentens søster
    Benedikte eller en ex-kone, som Alexandra. Jeg undrer mig over, hvordan alle hestene er blevet transporteret den lange vej til Aachen, forhåbentlig ikke via de tyske motorveje…. men det er en hel anden sag. 😉


  31. Thor skriver: 28 juni, 2013

    #30 Inge L, Nu er jeg godt nok ikke Alfine, men med hensyn til den sidste del af dit indlæg:
    Det vil for mig være mere sandsynligt at de er blevet transporteret med tog. Alene Gardehusarerne udgør 40-60 heste og så kommer de heste, der trækker de forskellige vogne, samt vognene selv der fylder en hel del! Og der er vel også grænser for lang tid man må have sådan nogle hestefiduser i en trailer. – Der er mere plads i en godsvogn. Lige med hensyn til Alexandra: Der er ikke blevet lagt skjul på fra politisk hold at apanagen, eller årpengene om man vil, går til at drengene kan leve standsmæssigt. – Det bliver spændende at se om der kommer en seriøs politisk debat om at fratage Alexandra pengene, når først Felix er fyldt atten og i stedet give pengene til drengene.


  32. Violet skriver: 28 juni, 2013

    #20 Tak for bekymringen LA men no worries 🙂 Mit blodtryk er fint – jeg kan ikke svare for dem, der altid farer frem med en svada af kvindefjendske og nedladende kommentarer her, så snart de ser skyggen af et billede af Mary. Er du bekymret for dem også?
    Intet personligt – men en stærk irritation over det antikvariske kvindesyn, der diskes op med, så snart Mary er på banen. Selvfølgelig har man anti- og sympatier. Men der er vel ingen der dør af at holde sig bare nogenlunde til de faktiske forhold – heller ikke selv om de ikke bryder sig om den person, de skriver om?


  33. emma_h skriver: 28 juni, 2013

    Danmark har verkligen en duktig & flitig kronprinsessa i Mary
    Med tanke på att Gifta HKHare numer både jobbar – ihop + på Egen hand – inrikes o utrikes – så förvånar det & r trist ATT det alltjämt kommer kommentarer som insinuerar att Mary “övergett” sin plikt som Mor (likt ovan) då hon är “on-the-job” medan manliga jobbande HKHare sällan beskylls för detsamma…
    med tanke på att det ändå är 2013…
    Det ligger i jobb-uppdragets natur (året om 24/7 livet ut) att HKH-föräldern måste balansera privatliv m yrkesliv Har alltid varit viss bort-delegering av tillsyn/uppfostrans-ansvar via Nannies Guvernanter, privatskolor!
    HKHare avIdag typ V&D, M&F är långt mer aktiva & “närvarande” i sina barns liv & vardag än CGBs/Margeretes föräldrar nånsin va då Hovliv var mer strikt & traditionsbundet m annan syn på Barn


  34. Violet skriver: 28 juni, 2013

    #28 Jeg kan ikke give dig ret i, at fordi man ikke er på Mary-tæskeholdet, så forsøger man at holde andres mening nede – eller holder en grov tone. Det kan jeg med lige så god ret sige omvendt. Men det bliver en lidt kedelig skyttegravsmentalitet i en diskussionstråd.


  35. Birthe Vejrum skriver: 28 juni, 2013

    # 25: – Alle de der hastige antagelser uden saglig viden giver altså bagslag.

    Jeg er IKKE på det danske arbejdsmarked – bare til orientering. Lidt mere seriøsitet, tak!

    Og det er vel ikke OS, som er tema i debatten?


  36. margarmargar skriver: 28 juni, 2013

    til Thor og Violet og Amalie
    Nu må det snart hører op med jeres belæring af andre menneskers mening. Violet at du desværre ikke kan gøre noget ved at jeg finder din tone nedladende, det tror jeg gerne du ikke kan eller vil, men jeg syntes nu nok jeres kommentarer om at andre ikke ved eller har sat sig ind i tingene, syntes jeg er at gå noget over stregen, vi ved vel alle det samme går jeg da udfra


  37. Thor skriver: 29 juni, 2013

    #36 Margar,

    Det er ikke en belæring for mit vedkommende. Det er en mening. – Som jeg begrunder.
    Og jeg er til gengæld træt af at blive angrebet personligt, blive beskyldt for at konspirere og for at have forskellige identiteter her, bare for at nævne nogle eksempler.
    – Især når det kommer fra mennesker, der gang på gang ikke kan forsvare deres usaglige indlæg.

    Hold op med at klynke og skriv om emnet i stedet.


  38. G 48 skriver: 29 juni, 2013

    # 37 Tho.r Som den sidst ankomne, i hvert fald efter Violet
    og flere år efter mig… så vil jeg godt kort sige, at du ikke har kendskabtil Vs tidligere kommentarer, hvor hun fortalte os, at
    hun uddannelsesmæssigt kunne give alle baghjul, henviste os
    barnlige sjæle til at læse ungdomsbøger, for dér var vores
    niveau, bare et par eks., det skal jo gøres kort og i en
    pæn tone. Altsammen hvis nogen havde ANDRE synspunkter
    på Mary og især, hvis der samtidigt blev skrevet positivt om
    Marie, blev det til skriftlig bersærkergang. Sagligt i din optik ?
    I min manglende respekt for andre synspunkter end ens egen.
    Men tillykke til Mary, der har så fanatiske fans som bl.a. V !


  39. Ida skriver: 29 juni, 2013

    #35 Birthe Vejrum
    Hihi… man sidder med en fornemmelse af, at det er et ældrecenter, der er rykket ind her med personale og brugere ! 😉
    Stor udskiftning, der er i hvert fald mange nye navne. Og det kom pludseligt.


  40. Birthe Vejrum skriver: 29 juni, 2013

    #…3 Sthlm. Forsørger de danske skatteydere Margrethes søstre som du påstår? Nej, men Benedikte og Anne Marie har altid haft lejligheder på Amalienborg og Fredensborg, de er ofte i Danmark, ligesom deres børn.
    Benedikte har de senere år modtaget ca. 800.000 kr. årligt til dækning af udgifter til sekretær og repræsentation, dette har hun tidligere betalt af egen lomme. Benedikte har 34 protektioner ( beskydderskap på svensk) + 10 udenlandske.
    Den græske familie har ikke behov for hjælp. For nogle år siden fik de via EU tilkendt erstatning fra den græske stat på ca. 1milliard euro + ret til at få deres ejendele udleveret fra Grækenland. Man kan ikke bare smide en kongelig familie ud.


  41. Dorthe skriver: 29 juni, 2013

    #14 Birte Vejrum
    Det var sandelig godt for dig, så du kunne skrive din seriøse kommentar og fortsætte med det. 😉
    Er det useriøst ikke at dele din mening om kongehusets medlemmer? Kender du Mary personligt eller som de fleste kun fra blade og tv ? Sikkert kun det sidste og alligevel tillader du dig, at anfægte andres synspunkter på hende, hvordan begrunder du det ? Og hvor godt kender du “alle” her!


  42. Thor skriver: 30 juni, 2013

    #38, 39 & 41,

    Jeg kan kun gentage min opfordring til at man koncentrerer sig om emnet og holder sig for god til at komme med personangreb.

    Og til at sætte sig ind i tingene, inden man kommer med en påstand eller en potentiel kontroversiel mening.
    En af de ting jeg nyder ved at komme på royale fora er alt det, jeg lærer. Især af folk der virkelig har sat sig ind i tingene.
    Det giver et langt mere nuanceret billede IMO. Også af kongelige jeg indledningsvist ikke har haft et specielt godt indtryk af.


  43. emma_h skriver: 30 juni, 2013

    NejDU BirtheV_40… det rörde sig aldrig om “1 Miljard EURO” …utan betydligt mindre… i slutändan. GR kan idag knappt betala ut sina pensioner dvs Stor Kris OCH har inte glömt X-Kungens beteende under kriget f.övrigt.
    X-Kungen begärde 320 MILJoner GBP men enligt år 2002s Beslut erhölls 7.7 MILJoner GBP som “kompensation f 2 konfiskerade hus” dvs istället för
    http://www.guardian.co.uk/world/2002/nov/29/helenasmith
    Som tidningslänk anger var Utbetalningen enligt EUDomstolen & Mr Simitis från Grekland “…a tiny fraction of the 320Milj GBP he had sought almost a decade ago…”
    Att Gr Exkungahuset haft det knackigt ekonomiskt är mkt på gr av familjens lyxiga livsstil. Därför ingen slump att han såg till att få in 2 oerhört förmögna SvärDöttrar… Likaså har QE2s familj som lojala släktingar bistått hans familj ekonomiskt genom åren


  44. Pallesen skriver: 30 juni, 2013

    #40 B. Vejrum
    Det er godt vi har fået en pensionist her med masser af tid og som har taget patent på sandheden og hvilke synspunkter vi må have. 😉
    Pas nu på det blodtryk!


  45. HM skriver: 30 juni, 2013

    # 40 Hvad med at opdatere dine gamle dataoplysninger på computeren: 800.000 var det beløb hun fik fra start i apanage, beløbet er dyrtidsreguleret.
    Protektionerne er ikke statslige opgaver, men for private organisationer…. hvorfor skal hun have apanage for dem? Det får kendisser og skuespillere ikke. Jeg kan ikke se, at vi overhovedet har brug for hende og skal betale for hendes hesteinteresse. De opgaver kunne Mary klare, hun er selv hesteinteresseret og rytter.


  46. LA skriver: 30 juni, 2013

    #29 Thor
    Hvorfor skriver du den kommentar adresseret til mig,
    hvad har alt det du hælder ud med mig at gøre ? SU!
    Du føler åbenbart, du som mand, skal svare for Violet
    og Birthe; ser ud som om det er blevet en dårlig vane
    hos dig !!!
    #42 Thor
    Hvad med #17, hvorfor inkluderer du ikke den ?


  47. Violet skriver: 1 juli, 2013

    #38 Sikke en gang postulater du kommer med. Men som man siger – det gør ikke noget man lyver, bare man underholder.
    Problemet med polariseringen i enhver tråd om Mary på SV er efter min mening, at det er i orden at latterliggøre og håne dem, som egentlig ikke synes, at der er grund til konstante verbale udfald mod Mary. Læs bare ovenfor – om folks meninger, der bliver kaldt pensionistagtige osv.
    Dit udfald mod mig er da i mine øjne også kun begrundet af, at det er sådan du og dine ligesindede håndterer alle divergerende meninger. Trist men sandt.
    Jeg håber da, at dem der ikke gider overfalde Mary verbalt konstant, bliver ved med at skrive her, bliver ved med at holde fast i, at deres meninger er lige så rimelige at komme med. Og uendelige mere interessant end ‘du skriver under flere navn’, ‘kender du måske xxx’, ‘arbejder du måske samme sted’. Det opfatter jeg som klare falliterklæringer i en diskussionstråd.


  48. Violet skriver: 1 juli, 2013

    #38 Lidt faktuelt: Fortæl mig lige om én gang “besærkergang” (man ser det for sig 🙂 ) fra min side i forbindelse med Marie? Jeg har ikke og har aldrig haft problemer med at rumme to kongelige kvinder fra samme royale familie, hverken den danske eller andre. Og Marie er fin og virker utrolig sød – og ikke mindst engageret i det lokalområde, hun bor i nu, hvilket jeg tror er en stor gevinst for både Joachim og lokalområdet.


  49. G 48 skriver: 1 juli, 2013

    # 47, 48 Violet
    Aha, du vil altså benægte det, du tidligere har skrevet ? Ja så, ser man det – og hvad kaldes det ?
    Altid på pletten hverdage efter kl. 9. 😀
    # 39 Ida
    Jeg sidder lidt med samme fornemmelse og synes egentlig den begrunder sig selv! 😉


  50. Thor skriver: 1 juli, 2013

    #46 LA,

    Fordi du konsekvent og i den grad gik efter personen i stedet for bolden.
    Jeg nævnte kun nogle af de senere posts som eksempler fordi jeg ellers kun remse næsten halvdelen af indlæggene i denne tråd op.

    Jeg kan kun opfordre dig til at slappe af og lære at le, især af dig selv. Det er sundt og så har du altid noget at more dig over, ikke? 😉

    – Og så kan vi måske begynde at diskutere emnet? – Eller skal vi slutte nu og fortsætte med at mundhugges i næste tråd om Mary?


  51. Birthe Vejrum skriver: 1 juli, 2013

    # Ida.

    Pensionist? HE he! Endnu en hastig skudsalve fra hoften, uden at tasten med eftertanke var sat på ON.


  52. Birthe Vejrum skriver: 1 juli, 2013

    # Emma. Erstatningens størrelse til den græske kongefamilie afhænger helt af hvilket medie man læser/ser. Uanset beløbets størrelse, så er pengene indsat i/på non-profit service company Anna-Maria. Fonden støtter kun projekter i Grækenland. Den kongelige græske famile var ALDRIG involveret i/med militærjuntaen. Familien blev holdt som gidsler i landet indtil Konstantins mislykkede modkup, hvor de flygtede fra Grækenland. Et luxiriøst privatliv? Ja, sådan må det jo se for de personer, som ALTID misunder naboens nye gardiner! Familiens unge har alle solide uddannelser og er udmærket i stand til at tjene deres penge selv. De ældste er også blevet godt gift og med det havde farmand intet at skaffe. Hvad angår Grækenland og grækerne så må de på den hårde måde erfare, at det at de lever i demokratiets vugge ikke er en kvalitet i sig selv. Der skal arbejdes, tjenes penge og betales skatter for at et samfund kan fungere. EU skal IKKE betale for morskaben. INGEN GRUND TIL AT HAVE ONDT AF GRÆKERNE, DE LIGGER SOM DE HAR REDT. Hvis man vil vide mere kan man gå ind på Det græske Kongehus Hjemmeside. Teksten er på både græsk og engelsk, og man er velkomen til at stille spørgsmål.


  53. Birthe Vejrum skriver: 1 juli, 2013

    # 40.

    Jamen herregud, alle ved da at alting er dyrtidreguleret, det er din indkomst da også.

    Ja, ja hver fugl synger med sit næb.


  54. LA skriver: 1 juli, 2013

    # 50 Thor.
    “Kykeliky”… siger hanen i hønsegården!
    JA, til dit sidste spørgsmål eftersom, og så længe , du svarer på vegne af dine høns. LOL.
    At du og Violet har sat jer for, at der kun er et synspunkt om Mary, behøver ingen at følge, selvom I optræder som et tæskehold! End og story.


  55. Hanne J skriver: 1 juli, 2013

    Det ser da ud til “Birthe Vejrum” godt selv kan svare, tihi.
    6 ud af de 10 seneste kommentarer i feltet til venstre,
    har hendes signatur!
    Forstår ikke, hvorfor folk ikke kan få lov at mene om de
    kongelige, hvad hver især har lyst til, alle betaler til deres
    apanage, både pensionister, godtfolk og ledige.


Annons

Laddar