Nytt nummer ute nu – alla väntar på bröllop!

Annons

I det nya numret av Svensk Damtidning kan ni läsa mer om prins Carl Philip och Sofia Hellqvist som semestrat på Rivieran.

Prins Carl Philip och Sofia Hellqvist har setts sola och bada vid Franska Rivieran – i nummer 33 av Svensk Damtidning kan ni se fler bilder från parets heta semester. Nu väntar alla på ett bröllop!

Svensk Damtidning berättar också om prinsessan Madeleine och Chris O’Neills nya husplaner – paradvillan står redo.

Men det finns mer att läsa:

Prinsessan Christinas hemliga 70-års fest.

Annons

Stor kartläggning – kungliga semestrar.

Kate och baby George – de första veckorna hemma.

Restips i Provence.

Det här har kungligheterna i glaset.

Sommarens godaste grillmeny.

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

159 kommentarer till “Nytt nummer ute nu – alla väntar på bröllop!”

  1. Lee skriver: 7 augusti, 2013

    Så gulliga!!!
    ja nu ser vi alla fram emot bröllop!!!!


  2. Marguerithe skriver: 7 augusti, 2013

    Ett mycket sött par!!! Han ser så väldigt förälskad ut. Sofia är smal och vacker. Om henne kan man säga att hon är petite.


  3. Vivi skriver: 7 augusti, 2013

    De skal vel forloves officielt først? Men det vil da være en glædelig nyhed, hvis forlovelse kommer nu i høst og et bryllup til våren.


  4. Lee skriver: 7 augusti, 2013

    Svensk Dam får någ sätta in med extra personalstyrka nu för att godkänna alla kommentarer som kommer in.
    Snälla ni sila ordentligt vi orkar inte med att läsa alla kränkande och mobbnings kommentarer.
    Låt lyckan för detta paret för en gångs skull stråla!


  5. Kristiina från Turku skriver: 7 augusti, 2013

    Det är sorgligt att Svensk Damtidnings omslag är mer och mer lik med de värsta skvallertidningar i Sverige.
    Alla väntar på bröllop, det tror jag inte alls.


  6. Tove Brith Jakobsentbj skriver: 7 augusti, 2013

    Juuuuhu, så flott ett par.
    Gleder meg


  7. Marguerithe skriver: 7 augusti, 2013

    “4”
    Tack Lee för denna vädjan.
    Det vore så trevligt med en förlovning så att alla kunde vara samlade på Nobelfesten i höst.


  8. Tina skriver: 7 augusti, 2013

    5. Visst väntar vi svenska royalister på årtiondets vackraste bröllop..!
    Vad Turkuarna anser är irelevant..!


  9. Lotta skriver: 7 augusti, 2013

    Tycker det är dags att SvD stänger kommentarsfälten helt!


  10. Christina Helsinki skriver: 7 augusti, 2013

    #9

    Lotta,

    Tidningen tänker på försäljning. Sofia och CP säljer betydligt mera än Daniel, Victoria och Estelle.
    Kristiina från Turku,

    Det är inte ovanligt folk lever i förnekelse.


  11. Ingrid skriver: 7 augusti, 2013

    Turku

    Tidningen måste anpassa sig efter den nya kungafamiljen och nå en ny kategori av läsare.
    Förstasidan speglar de tre nya idealen – man ska vara smal, välklädd och armstark.


  12. Lina skriver: 7 augusti, 2013

    Hoppas att hon är bättre behandlad av kungaparet än Daniel var. Utfryst och nonchalerat behandlad värre än någonsin Diana var. Ovärdigt vårt kungapar.


  13. ingalisa skriver: 7 augusti, 2013

    Hoppas att S väljer en brudklänning som täcker tatueringen nedanför nacken!


  14. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 7 augusti, 2013

    Oj vilken framsida! Liknar verkligen hur Se och Hörs framsida brukar se ut. Men samtidigt alltid roligt med nya bilder på en lycklig prins. Skenet kan dock bedra. Det som kan förefalla vackert och glatt behöver inte vara det på insidan. Är det riktig kärlek mellan detta par spelar inte våra åsikter någon roll. De kommer då att få varandra, prinsen lägger ifrån sig titeln och de väljer att leva avlägset ifrån monarkins järngrepp så kan vår kronprinsessa på riktigt komma i rampljuset med en riktig (lill)prinsessa istället.


  15. Solstrålen skriver: 7 augusti, 2013

    #8 Tina
    Varför är det irrelevant vad Kristina från Turku tycker? Har vi inte nog med åsiktsförtryck ännu? Är det bara “rätt” åsikt som får existera?
    Tror att de gräver sin egen grav med det här. Jag ser inte fram mot det här bröllopet, tycker det är enbart pinsamt.


  16. allegra skriver: 7 augusti, 2013

    Allt gott Sofia och Carl Philip! Kärleken lyser om er.


  17. Hm skriver: 7 augusti, 2013

    Varför får kungligheterna inte vara i fred för fotograferna på sin semester? De behöver få slappna av och vara privata någon gång som alla andra.


  18. kristiansenkris skriver: 7 augusti, 2013

    # 9 Lotta:
    Vi må tåle kommentarer vi ikke liker – men evige og gjentatt elting av Sofias ungdomssynder – som for lengst er historie – er – når det gjentas i det uendelige – definisjon på mobbing når det samtidig er en evig sverting av Sofia i nåtid! Det er ingen som holder på slik i Norge vedr MM s ungdomstid! Vi kommenterer hva hun foretar seg i nåtid – ikke bare rosenrød jatting! Hun våger å gjøre kontroversielle saker – og får da kritikk fra de som ikke liker det – som t ex reisen for å hente sin ansattes surrogatbarn! Men også for dyre modellkjoler – når hun er til grader også fronter fattigdomsbekjempelse, bl. a sammen med verdens rikeste mann som nylig kom på familiebesøk til kronprinsparet på Dvergsøya!
    Det burde SvDam ha bilder av – kjøp det av Scanpix eller Se og Hør!


  19. Birgitta skriver: 7 augusti, 2013

    Såg en framsida på någon skvallertidning att det är slut mellan CP och SH! Låt dem vara ifred. Tids nog får vi veta hur det blir med förlovning och bröllop.

    Håller med #17 ang. fotograferna!


  20. Imp skriver: 7 augusti, 2013

    Skriv inte att dessa båda har semester. Det har man endast några veckor under året om resterande tid verkligen utför ett arbete, vilket ingen av dessa båda gör.
    Skriv möjligen att de under en viss period har bytt vistelseort.


  21. italloj skriver: 7 augusti, 2013

    Yttrandefriheten skall respekteras. Den visar när ngt är galet och garanterar demokrati och balans i samhället. …Andra offentliga personer blir ej kritiserade p samma sätt; varför? Det borde man ju undra över.


  22. Pensionär skriver: 7 augusti, 2013

    #14
    “Riktig prinsessa”? Har Sverige någon prinsessa som inte är riktig?


  23. Sthlm skriver: 7 augusti, 2013

    Visst unnar vi prins Carl Philip att få vara lycklig med sin vackra Slitztjej. Ett sött par som absolut önskas lycka till i livet, men regeringen får sannerligen se till att sätta stopp för kungens generösa apanage så att inte skattebetalarna ska försörja paret. Nog tror jag att Carl Philip är på väg att stjälpa lasset, men vi får se. Hovreportern Roger Lundgren längtar efter bröllopet, han vill väl ha mer jobb, hej och hå.


  24. Desiréesvenskdam skriver: 7 augusti, 2013

    #17 du behöver inte vara orolig. De har väldigt mycket tid att vara privata bakom slottsmurarna. De svenska kungligheterna är ute i samhället väldigt lite.
    #15 pinsamt var ordet!


  25. Tina skriver: 7 augusti, 2013

    15. Irelevant därför att Finland är republik..!


  26. Kristiina från Turku skriver: 7 augusti, 2013

    17, kungaparet och kronprinsessparet har fått vara i fred på sin semester på Öland. De vill ha en privat semester. Carl Philip och Sofia gjorde sitt val och gick till St Tropez där det finns hundratals fotografer.


  27. kristiansenkris skriver: 7 augusti, 2013

    # 10 Christina Helsinki:
    Ja, dette paret selger mye bedre enn resten av kongefamilien!
    De har mye større nyhetsverdi og markedsføringsverdi – det ser vi også i antall kommentarer her i bladet. De får opp temperaturen – for og i mot! Glatt “perfeksjon” er uinteressant og gjenspeiler heller ikke virkeligheten i samfunnet! CP og Sofia er rett og slett en bedre merkevare – og ville fått jobb som markedsførere – nær sagt hvor som helst – om de søkte slike stillinger!


  28. emma skriver: 7 augusti, 2013

    hm
    Inta brukar väl avd publicera sådana bikinibilder. Vad vill man förmedla?


  29. Maj-Britt skriver: 7 augusti, 2013

    Varför ska Svensk Damtidning köpa foton från Se og Hör på Mette-Marit? Vi i Sverige är inte särskilt intresserade av henne.


  30. Thomasine skriver: 7 augusti, 2013

    Alla ser inte fram mot bröllopet, jag är en av dem.


  31. Singoalla skriver: 7 augusti, 2013

    Prinsen kommer ICKE att avsäga sig någon titel. Han har inte uppfostrats på det viset. Han vet att han behövs som reserv än i många år. Och även som avlastning när kronprinsparet är barnlediga vilket vi hoppas blir många gånger till. (Nå, några i alla fall.) Sofia duger bra. Vad man gjort för ett antal år sen spelar ingen roll. Och nån utbildning behövs inte för att äta snyggt med kniv och gaffel, konversera kreti och pleti, hålla tal och klippa band. Det är inte svårt. Gör inte de kungliga titlarna till något gudabenådat.


  32. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 7 augusti, 2013

    # 15. Solstrålen.

    “Är det bara ”rätt” åsikt som får existera? Tror att de gräver sin egen grav med det här. Jag ser inte fram mot det här bröllopet, tycker det är enbart pinsamt.”

    Jag kan också få känslan av att man enbart ska tycka bra om Sofia. Håller med om att det är fånigt. Jag liksom många andra här tycker dock att det är rätt underhållande med alla kommentarerna här inne- för och emot- roligt ändå! Men kommentarer där folk kallar andra för fula saker ska tas bort omedelbart.

    För att vara ärlig så gör det inte mig ett skvatt om de gifter sig. CP har rätt att få välja kärleken framför tronen, men får då samtidigt ta konsekvenserna av detta.


  33. Luna Lovegod skriver: 7 augusti, 2013

    * plumpt skulle jag skriva…men en liten plump i protokollet åkte med 😀


  34. Annelie skriver: 7 augusti, 2013

    Varför måste C-P lägga ifrån sig sin prinstitel vid ett eventuellt giftermål med SH??

    Jag läser många kommentarer om detta par och jag kan inte påstå att dom är av nöjaktig läsning. Inte heller håller många av dom god ton.

    Det är tyvärr vuxenmobbing gentemot SH.. Hur kan SvD tycka att det är ok att släppa igenom sådana kommentarer?

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att C-P gifter sig med SH. För det lyser verkligen av kärlek dom två emellan..


  35. Ingalill skriver: 7 augusti, 2013

    De kunglig blir mindre och mindre kungliga, 1/4 har det väl blivit nu????


  36. farrah skriver: 7 augusti, 2013

    Jag kan hålla med om att omslaget till veckans Svensk Damtidning liknar Se & Hörs och det är onödigt för den tidningen är ett kapitel för sig och de som vill köpa den är nog inte riktigt samma läsare som SvD:s. sen kan jag tycka att våra kungliga bör få vara ifred på sin lediga tid och inte ha en fotograf i krokarna överallt.


  37. Louise skriver: 7 augusti, 2013

    Av bilderna att döma ser de så kära så kära ut. Turturduvor


  38. Jeanette Nilsson, banktjänsteman, Borgholm skriver: 7 augusti, 2013

    Snygga och coola tatueringar vår blivande prinsessa har!


  39. Annelie Johansson skriver: 7 augusti, 2013

    Alla som har god människosyn är för bröllopet och det har ju de flesta människor!


  40. Ingela skriver: 7 augusti, 2013

    8 Tina jag är rojalist men du behöver inte prata för mig! Jag ser inte fram emot detta bröllop om det blir något. Bryr mig inte om de gifter sig för det är en sak mellan cp och sofia. Men jag vill inte bli representerad av sofia varken i sverige eller utomlands. Annars önskar jag dem lycka till som prins cp och fru sofia bernadotte.


  41. Lilian Johansson skriver: 7 augusti, 2013

    Majoriteten av svenska folket är för ett bröllop mellan Sofia Hellqvist och Carl-Philip läste jag i en kvällstidning nyligen, 99 % var för ocg endast 1 % emot!


  42. Britt Perssonnyttnummerutenu skriver: 7 augusti, 2013

    För deras skull hoppas jag att drevet lugnas ned! Nr 18, du skriver klokt!
    Paret har säkerligen fått godkännande av familjen!
    Och vi medborgare i detta land måste lära oss att kungligheter gifter sig av kärlek numera


  43. Ingrid skriver: 7 augusti, 2013

    Plocka bort alla elakheter. Varför godkänner Svd dessa spydigheter.


  44. Birthe Vejrum skriver: 7 augusti, 2013

    # 18 kristiansen: Er helt enig med dig, grænserne for mobningen og fofølgelsen af Sofia er forlængst overskredet.

    Det er ganske mærkværdigt at Sverige som retsstat tolererer dette, eftersom der faktisk findes en lovgivning på området som jeg dybt misunder svenskerne. Her i Danmark er holdningen generelt, at børn må lære at håndtere mobning ellers bliver de ikke livsduelige.

    Det har lange og udsigter før DKs regering vil ændre på det.


  45. py skriver: 7 augusti, 2013

    Underbar bild på ett vackert och förälskat par!! så ge upp nu och låt kärleken segra! för det kommer att segra!! och det blir förlovning och bröllop! helt fantastiskt! önskar Carl philip och Sofia all lycka till i framtiden! ser fram i emot förlovning och bröllop!! trevlig onsdag alla! py.


  46. emma_h skriver: 7 augusti, 2013

    roligt att Villa Parkudden kom till användning ändå… verkligen på tiden att också gifta Madde får egen avsides bostad+trädgård som hemmabas i Stockholm under sina Stockholmsvistelser istället för den där pytte-2:an i Hovstallet – M och Chris vill väl kunna bjuda hem folk, umgås m vänner samt ha plats för utl.gäster på normalt sätt… för att inte tala om sen då familjen utökas…
    syskonen är ju välförsedda betr bostäder: V har ju H Slott, en ny stor villa på Öland(400kvm) inkl. pool & sommarhus hos Ds familj …emedan brorsan CP bor i stor lägenhet, ärvt PrinsB:s hus m trädgård, Ökenäs-gården, Värmlands-huset & snart också rätten att bo på Stenhammars Slott m sin fru


  47. Annica* skriver: 7 augusti, 2013

    Nu väntar vi på nästa stora bröllop! Kärleken blomstar även för detta par! =D


  48. Charlotte skriver: 7 augusti, 2013

    Hmm, har SD ikke nære kilder ved hovet som kan oplyse,
    hvornår den forlovelse kommer? Kommer den før Kongens
    40-årsjubilæum i september eller efter ?
    Medierne og kongehuset er afhængig af hinanden.
    Kongehuset af i dag var ingenting uden medierne. Skrev
    man ikke om dem til hverdag og fest, så var de totalt
    overflødige, havde ikke engang nogen PR-værdi.
    Man sige hvad man vil, men Sofia og Carl Philips
    kærlighed er som et eventyr i den virkelige verden.
    Og de er jo allerede blevet pressens yndlinge – og
    også mine. 😉


  49. Linnea skriver: 7 augusti, 2013

    Kära Sofia! Allt gott till Dig! Styrka o Kärlek! Till Dig och Din Prins!


  50. Marie skriver: 7 augusti, 2013

    Jag tror säkert att många tvättäkta rojalister ser fram emot denna förlovning/detta bröllop men jag tror även att många tvättäkta rojalister är besvikna över prinsens val. Eventuella åsikter åt det mer negativa slaget behöver faktiskt inte vara mobbing eller kränkning utan bara ett konstaterande att den här tjejen faktiskt har ett förflutet som hon aldrig kommer ifrån, oavsett om hon får en prinsesstitel eller inte. Men efter några intervjuer och vinkningar åt folket är hennes förflutna ett minne blott och alla kan börja spekulera i VILKEN BRUDKLÄNNING hon kommer att välja. Olidligt spännande!


  51. Christina Helsinki skriver: 7 augusti, 2013

    #14

    Moder Svea,

    Gillar dig för att du är en riktig lustigkurre här på sajten.Knugen tar aldrig bort sin sons prinstitel, isåfall skulle han vara en i***t. Prinsen från Ockelbo. PiiTii. skulle vara det enda svenskarna kan erbjuda, så lågt går inga seriösa svenska rojalister.

    Tur åtminstone att Olle och Eva håller en låg profil, så Europas kungahus har inga problem med Daniels bakgrund.


  52. Signe skriver: 7 augusti, 2013

    Det är nog långt ifrån att Svenska folket ser fram emot bröllop !!! Tycker SD ska stänga kommentatorsfälten för dessa odemokratiska människor som ber er stänga för oss som inte vill ha sofia till prinsessa ! Det är väl mobbning av stora egoistiska format……likaså be damtidningen kalla in X-personal ! Ja ja dessa stackars människor härinne som inte orkar läsa allas åsikter !! Skaffa er ett liv ! Jag respekterar alla er som vill se sofia som nästa prinsessa men lär er acceptera allas åsikter.


  53. Mona skriver: 7 augusti, 2013

    Varenda människa kan fota med sin mobil och sälja bilder idag.
    Men i Sverige är det numera enl. lag förbjudet med kränkande
    fotografering.Man kan ta bra bilder på avstånd från en annan båt.
    Tänk om denna tidning äntligen skulle stoppa alla kränkande kommentarer.
    Kolla in ni som ser dåligt tatueringar är mode idag.


  54. Bakom vattnet skriver: 7 augusti, 2013

    “Alla väntar på bröllop!” VEM? Vem är Svensk Dams de där ALLA?
    Om prinsen verkligen gifter sig med SH, hoppas att han, kungen och kronprinsessan verkligen förstår, att det kan inte hända på statens bekostnad! Inte i Slottskyrkan tex. Inga fest i Stockholms, Drottningholms, Ulriksdals eller Stenhammars slott osv. Inte i Haga heller. Inga kortege osv.
    Men kungen och prinsen har egna pengar och egna byggnader: Sollidens slott, Ökenäs gård ((Trosa), Villa Solbacken… Eller kanske vill familjen Hellqvist bjuda på i Dalarna eller familjen Bernadotte på Rivieran!? Vigda kan CPB och SH nog bli i alla vanliga församlingskyrkor, som alla andra människor i Sverige.


  55. Britt Perssonnyttnummerutenu skriver: 7 augusti, 2013

    Nu måste vi svenskar acceptera att våra kungabarn gifter sig av kärlek. Prinsen ska väl inte behöva vänta en massa år som prins Bertil och hans sedermera prinsessan Lilian!
    Bra skrivet av Dig nr 18 Kristiansen.


  56. Kenneth Sunesson skriver: 7 augusti, 2013

    Underbart att se två unga människor så kära!


  57. J.I. H-Musa skriver: 7 augusti, 2013

    Fy, vilka hemska tatueringar! Hon ser ju inte ut som en kunglighet!

    Ingen missunnar Prins Carl Philip ett lyckligt äktenskap. Sofia får han gärna gifta sig med, men ska då avsäga sig titeln till Sveriges tron.
    #14 Moder Svea, du har helt rätt!


  58. Anita skriver: 8 augusti, 2013

    Solstrålen! Ingen har bett Dig se fram emot någonting!


  59. Marie skriver: 8 augusti, 2013

    Vad jag kan se finns det mer än en tatuering på Sofias kropp. Carl Philip är väldigt lik sin far när han var ung, och då det cirkulerade liknande bilder på honom och en blond flamma han hade.


  60. camilla skriver: 8 augusti, 2013

    # 17 Hm
    Af de fotos, jeg har set fra det Sydfranske, virker det nu ikke, som det er en tilfældig paparazzifotograf, der har taget fotos af parret, uden at de er bevidste om det.
    Og det er meget forståeligt, at de gerne viser deres forelskelse overfor omverdenen efter alt det skriveri om, at de ikke er set sammen siden C og Ms bryllup, at han var alene i Båstad og …bla..bla…bla…så nu måtte de være på vej til et brud.
    Jeg håber, det bliver en stor flot safirring CP snart sætter på Sofias finger!


  61. Ingrid skriver: 8 augusti, 2013

    17
    Om man ankrar upp “.mitt i smeten ” så vill man inte vara ifred, man vill helt enkelt synas!


  62. Marguerithe skriver: 8 augusti, 2013

    Carl Philip som också blivit utsatt här för så mycket förföljelse av sin egen person är värd all upprättelse.
    Jag hänvisar återigen till Marcus Birros senaste krönika i Expressen. Andemeningen om tillståndet i landet är genial. Vänster- och feministrörelsen gör att männen får bokstavligen gömma sig för alla elaka.
    Det är Sverige och svenskarna som tappat greppet om tillvaron, INTE Kungen och hans familj!


  63. emma skriver: 8 augusti, 2013

    Tycker det verkar som att de valt att vara på en plats med många fotografer. DVS de måste varit helt medvetna om att allt de gjorde på båten dyker upp i pressen·


  64. Pensionär skriver: 8 augusti, 2013

    #14
    Väntar på ditt svar om Sverige har någon prinsessa som inte är riktig. Har jag missat något, visserligen är jag gammal men inte senil ännu.

    Har väldigt svårt att acceptera att inte olika åsikter accepteras här. En del är för Sofia och en del är emot. Acceptera det, alla kan inte tycka lika. Sofia har – enligt min mening – visat sig vara en stark person. Hur många skulle stå rakryggade efter flera års officiell kränkning på nätet. Hon kanske är den person som Sverige behöver.


  65. Ingela skriver: 8 augusti, 2013

    Gör de så här för att kungen och Riksdag och regering inte godkänner att de gifter sig eller? Är det inte 2 år sedan SvD hade en artikel inne om hur de planerade sin förlovning och bröllop då? Det blev inget den gången heller!


  66. AstridA skriver: 8 augusti, 2013

    # Maj-Brittt: Har du ikke forstått at Svensk Damtidning er Norges störste tidning om kungligheter? Svensk Damtidning riktar sig inte enbart mot svenska läsare. Det må du ha forstått nå?


  67. CHR skriver: 8 augusti, 2013

    # 53 Signe, # 55
    SD gør som de fleste her, inklusiv jer begge, skriver vi og alla ! 😉
    Flittigst brugt måske af Moder Svea og Ingela.
    #52 Christina, Helsinki
    Så forskelligt man opfatter andres kommentarer. 8)

    Hvordan kan samme personer mene, at Madeleine er født prinsesse og den titel ville hun altid beholde også efter ægteskab med en borgerlig -samtidig med at de råber op om, at CP skal blive hr. Bernadotte … lyder som mangel på logisk sans og også på mangel af lidt andet !


  68. Eva H. skriver: 8 augusti, 2013

    Har jag förstått saken rätt, ska Carl Philip och Sofia klä sig i säck och aska instängda i lägenheten under sin semester ?? Många svenskar med ordnad ekonomi firar sina lediga dagar vid Medelhavet, ska de också trakasseras. Lika lite som nynazister ska få ta den svenska flaggan ifrån oss, ska paparazzis få styra semesterorterna för offentliga personer. Så fortsätt att njuta av Medelhavet CP och S !!!


  69. Eileen skriver: 8 augusti, 2013

    #52 Christina Helsinki

    Det är ett stort nöje att läsa dina kommentarer här. Mycket roande!!! Vet inte om du underhåller läsare på någon annan sajt.


  70. Signe skriver: 8 augusti, 2013

    “66” Ingela……beror nog på att deras förhållande inte är stabilt för det har ju varit några uppbrott under resans gång !!!! Men jag hoppas ju också på din teori…..att de inte blivit godkända som Kungliga ! Tycker också det är konstigt att C-P inte då avsäger sig sin prinstitel och gifter sig med sofia och blir Herr och fru hellkvist !!


  71. Cissi skriver: 8 augusti, 2013

    Tycker inte att någon ska klanka på Mette-Marit, den norska kronprinsessan verkar ärlig.


  72. Christina Helsinki skriver: 8 augusti, 2013

    #70

    Eileen,

    Du skall komma ihåg att då jag skriver här, så skrattar jag för mig själv och berättar för FÅ UTVALDA, vad jag har skrivit och dessutom bekänner att jag skriver på denna Tidning

    Beträffande andra sajter så skriver jag på amerkanska och då är jag värre än Sherlock Holmes. Tror att jag är expert på “high profile criminal cases” i USA.

    Nu är det Jodi Arias som gäller i Az, men tack i alla fall. Du är gullig. Har alltid förstått dina kommentarer, pga LOL xxx


  73. Ingela skriver: 8 augusti, 2013

    #71 Signe visst kan det vara så som du skriver och det verkar kanske troligast. Varit lite mycket onödigt under detta året. De behöver inte stora rubriker i slaskpressen i Kungahuset.

    C-P kan inte avsäga sig sin titel prins. Däremot kan han avsäga sig HKH precis som prinsessa Märta Louise i Norge har gjort.

    Men han kommer inte att göra det för som han sa vid en TV intervju så var han i första hand prins och det är han född till!

    Men allt verkar så tillgjort och oäkta när det gäller damen i fråga.
    Har bara sett henne på bild men hört henne prata aldrig träffat henne i verkligheten men det är bara en känsla jag har!


  74. Maggan skriver: 8 augusti, 2013

    Jag är rojalist men att SvD skriver att alla väntar på bröllop mellan CP och SH??? Inte jag och flera med mig.


  75. Karlsson skriver: 8 augusti, 2013

    #58 Tatueringar går väl att ta bort. Men sen och andra sidan. C.P kanske gillar dem? Förmodlingen är det så…


  76. AlmondSvenskDamtidning skriver: 8 augusti, 2013

    När jag nu har läst alla kommentarer så undrar jag hur många av de
    som kommenterat är Sofias egna släktingar, vänner och bekanta som skrivit. Jag förstår ju att de mer än gärna vill se Sofia som en blivande prinsessa så de kan få sola sig lite i den kungliga glansen.
    Varför är det så viktigt att alltid tjata om att hon ska bli prinsessa det är väl inte därför hon ska gifta sig med Carl-Philip utan för kärleks skull.


  77. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 8 augusti, 2013

    # 35. Ingalill. “De kungliga blir mindre och mindre kungliga, 1/4 har det väl blivit nu????” Lustig inställning du har. Så om du tex heter “von Skoog”, menar du då att ditt barn inte är en riktigt von Skoog utan “bara 1/2??” Det är blodsbanden man talar om här. Jag har själv aldrig sett kronprinsessan Victoria som en “halv Bernadottare”.

    # 39. Annelie Johansson. “Alla som har god människosyn är för bröllopet och det har ju de flesta människor!”

    Jag är för ett bröllop mellan prinsen och Sofia. Däremot är jag inte villig att riskera att Sofia en dag bli Svea Rikes Drottning vilket hon i teorin och praktiken kan bli om något inträffar kronprinsessfamiljen i framtiden.


  78. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 8 augusti, 2013

    # 41. Lilian Johansson. “Majoriteten av svenska folket är för ett bröllop mellan Sofia Hellqvist och Carl-Philip läste jag i en kvällstidning nyligen, 99 % var för och endast 1 % emot!” Tror inte ett smack på detta! Och din källa är en kvällstidning! Ja, okej, ett bröllop ja, men hade frågan varit ställt om Sofia bör får en prinsesstitel hade nog minst 65% varit emot detta- min gissning!

    # 45. py.
    “//…så ge upp nu och låt kärleken segra! för det kommer att segra!! och det blir förlovning och bröllop!”

    Många med mig är inte emot kärleken mellan dem-lägg ner det tjatet nu snälla.


  79. marianne skriver: 8 augusti, 2013

    # 60.# marie.
    Sofia har åtminstone en till tatuering, – på högra skinkan!

    #77.# Moder Svea.
    Ta mig tusan om inte Sofia även skulle klara av Drottningrollen, – hon har ju sagt att hon siktar högt!


  80. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 8 augusti, 2013

    # 65. Pensionär.

    “//…Sofia har – enligt min mening – visat sig vara en stark person. Hur många skulle stå rakryggade efter flera års officiell kränkning på nätet. Hon kanske är den person som Sverige behöver.”

    Har du glömt vad de andra i kungafamiljen har fått stå ut med i alla år? Först prinsessornas val av män; prins Daniel som hade ettt fläckfritt förflutet och hade arbetat sig upp och kämpat hade inte lätt för att få sin kronprinsessa. Drottningen har fått stå till svars för något som hon själv inte hade med att göra, något hennes far gjort 70 år tidigare och glöm inte att prinsessan Madeleine har fått läma pojkvänner som inte ansetts tillräckligt bra för kungahusets rykte- annat gäller (Erik Granath) Konungens son..


  81. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 8 augusti, 2013

    Prinsessan Madeleine dejtade Erik Granath i början av 2000-talet och hans ansågs inte vara tillräckligt bra för henne. Man menade att han “skriverierna som Erik hade skapat smutsade ner kungahuset och Madeleines rykte också” och att Kungen ville att prinsessan skulle tänka om när det gällde killar.

    Däremot verkar prinsen fått andra tyglar än sina systrar..

    http://www.youtube.com/watch?v=vj2C6vB0Mtk


  82. Humaniora skriver: 8 augusti, 2013

    Vad gäller Sofia H, har jag lika svårt för överdriven glorifiering och beröm liksom alltför mycken smutskastning och personangrepp! Faktum är att endast framtiden och därmed erfarenheten kan avgöra huruvida denna parkonstellation är lyckosam/konstruktiv eller ej. Vidare vad gäller hennes bakgrund, som tyvärr inte är så tilltalande,så vet vi att vore hon man, skulle hon inte bli så kritiserad och ifrågasatt som nu är fallet. – Vi vet att många av maktens män lever/levt ett liv som inte tål se dagens ljus…….men de är ju män och är därför som alltid “oantastliga” och deras eskapader överslätas/accepteras och förpassas till historien. ………….Ytterligare ett tydligt exempel på det kvinnoförakt och brist på jämlikhet som råder i vårt utpräglade patriarkaliska samhällssystem!!


  83. helene skriver: 8 augusti, 2013

    Is it really true? Swedish people wish to have royals as from a soap opera?
    With all respect to the private life of these people – if one is in the public , one shouldn’t present in this manner. This is the responsibility of a member of the royals house. A motorboat driving along the beach isn’t really privately.


  84. Inkan skriver: 8 augusti, 2013

    Underbar bild på omslaget på SvD, av ett förälskat par. Kungahuset är redan så pass urholkat så vad gör det om CP och Sofia till slut får varandra. Dessutom är jag helt säker på att Sofia kommer att bli en mycket stor tillgång för Sverige och utomlands vid kommande representationer i olika sammanhang. Hon har en glad och positiv utstrålning. Har alltid rätt klädkod, en av dom bättre vid jämförelse.
    #81 Hur kan du jämföra Sofia och Erik Granath? Då har du inte läst vad Erik gjorde på Gotland. M har en fallenhet för bad boys. Det var som en journalist uttryckte det, att han inte skulle köpa en begagnad bil av Chris O´Neil.


  85. Mona skriver: 8 augusti, 2013

    Jag tror att Sofias släkt och vänner varken läser eller kommenterar all strunt som skrivs här.
    Till er som skriver om S tatueringar hur jan ni veta var de finns,
    en del bilder som påstås vara Sofia är inte äkta utan fotomontage enl. en känd fotograf som jag ej minns namnet på.
    Nu får ni ger alla mobbare , sopa rent framför egen dörr.
    Sofia är precis som vilken annan svensk ung tjej.


  86. Marguerithe skriver: 8 augusti, 2013

    “84” Inkan,
    Erik Granath gjorde slut med Madeleine vilket hon tog mycket hårt. Sedan var det väl familjen som satte stopp för den relationen.
    Jag tyckte personligen att just det paret passade väldigt bra ihop. De hade bägge häftigt humör och hade nog kunnat bråka och försonas på samma nivå. Ingen stod över den andre och Madeleine verkade bekväm i hans sällskap. Madeleine är ju inte så intellektuell som man vill göra gällande. Tror att C O´Neill nu försöker få M att släppa sitt eviga Stureplansgäng och blir en självständig kvinna. Det var nog det drottning Silvia menade med svärmorsdröm.


  87. Malin skriver: 8 augusti, 2013

    De är jättefina ihop! Hoppas på förlovning i höst och bröllop till våren/försommaren!


  88. Helena skriver: 8 augusti, 2013

    All lycka till Carl-Philip och Sofia! Ni är jättefina ihop och kommer bli ett vackert brudpar och en tillgång för kungahuset.


  89. Mette B skriver: 8 augusti, 2013

    #Moder Svea: Det med de 99 % er nok lige i overkanten, men jeg har aldrig set andre steder end her i kommentarfeltet, at nogen er imod Sofia bliver prinsesse og du står nok for de 50 % af dem. Det er ikke mange af dine kommentarer der ikke omhandler din modstand. Én meget aktiv person ud af over 8 mill. svenskere. Men hvilken kongelig person er elsket af alle undersåtter ? Der er altid et eller andet at udsætte på alle. Ikke alle nordmænd jubler over MM og ikke alle danskere jubler over Mary. Marys adfærd overfor bl.a. Marie, som måske er udvundet af jalousi lige fra starten, gør at nogle ikke bryder sig om hende. Men Mary kan tillade sig alt, og for BB er hun ‘et guldæg’, de skal leve af fremover, så hun ved, at de aldrig kritiserer hende. Det er en ensidig fremstilling af kongefamilien og især af Mary. Der er det svenske søsterblad SD langt, langt mere alsidig i sin dækning af det svenske kongehus.


  90. Kerstin BergströmFirefax skriver: 8 augusti, 2013

    #62 Ingrid Kan du se att det är mitt i smeten?? Rivieran vid den tidpunkten trängs båtarna tätt .Har inte sett ngn båt i närheten.
    #58 J.I H-M #75 Karlsson Har ni inte sett Stefanie av Monacos tatueringar fr fotknöl upp till axlar.Tyvärr tror jag att vi får se mycket sådant.Ta bort är nog mycket svårt att göra.Färgen är ju giftig.
    #63 Marguerithe Ett mycket bra inlägg.Särskilt sista meningen.


  91. Kerstin BergströmFirefax skriver: 8 augusti, 2013

    #71 Signe Nu är du där igen.Det är enl. dig.Det är väl din drömcenario.Du får ha din åsikt men du ska inte spekulera i ngt.Du kan ta upp det du vet inget annat för det är inte mycket du vet eftersom du vid ett flertal ggr.har deklarerat att du ej köper tidningen när Sofia är med i den .Jag vet ju vad du och en Eva skrev i höstas när hon var i Sydafrika som de sedan gick ut i press och dementera.


  92. Malmoellen skriver: 8 augusti, 2013

    Slitzmodellen må falla CP i smaken MEN en kungafamilj kan inte bestå av vilka familjemedlemmar som helst! Trots att man är “för Sverige i tiden” Vill han gifta sig med henne – och jag är övertygad om att hon kommer att lura skjortan av honom – så får han göra det men INGEN prinsesstitel till henne!
    Helst inget bröllop överhuvudtaget för då får republikanska föreningen ett rejält uppsving.
    CP, en uppmaning, lek av dig nu med henne och hitta en kvinna som kan vara ett stöd för dig i ditt uppdrag som prins av Sverige.


  93. Eva skriver: 8 augusti, 2013

    Vet ni vad, ni som just skrivit, jag och väldigt många med mig tycker precis tvärt om!

    De får vara hur kära som helst, men blanda inte in dem i kungahuset!

    “Någon jävla ordning får det ju vara” som en känd politiker sa.


  94. Gabriella skriver: 8 augusti, 2013

    Fina prinsen och Sofia! Gläder mig mycket åt deras framtida bröllop!


  95. Birgitta skriver: 8 augusti, 2013

    # 84 Inkan. Bland alla fullkomligt skrattretande kommentarer här, blir du utnämd till dagens roligaste skratt! Du skriver ang.S.H. Citat: HON HAR ALLTID RÄTT KLÄDKOD. Slut citat….


  96. Midnattsol skriver: 8 augusti, 2013

    Ständigt dessa uppvisningar: “Se så förälskade vi är!”
    Ändå har det fortfarande inte blivit förlovning och bröllop. Varför?..
    Nu tycker jag att de ska slå till… Carl-Philip kan behålla sin titel, han är ju ändå född prins, och Hellqvist kan bli Fru Bernadotte. Och så levde de lyckliga…
    Eller?…


  97. Henriette skriver: 8 augusti, 2013

    At læse Moder Sveas og Signes kommentarer, er som
    at ‘turn back time’. De har skrevet det samme og det
    samme i to år: De må gerne gifte sig bare de bliver hr. og fru Bernadotte eller som Signe skriver Hellqvist.
    Dette par vil få omtale og koplet sammen med Sverige og
    kongehuset for good – uanset hvad de hedder eller hvilke titler
    de har eller ikke har – og om de repræsenterer/ses som privatpersoner eller officielt .Sofias fortid er den samme, om
    hun hedder Sofia Bernadotte eller prinsesse Sofia. Medierne og
    udlandet er bedøvende ligeglade. Derfor virker det hele blot
    som avundsjuka hos jer, for at hun får en prinsessetitel.


  98. Mari skriver: 8 augusti, 2013

    Jag är rojalist. Men Kungliga familjen har tappat bort sin kungliga glans. Tycker bara synd om dom nuförtiden. Och Miss Sofia H…. Hon blir kanon bra Mr Bernadotte, men en prinsessa, det är hon inte.


  99. Ingrid skriver: 8 augusti, 2013

    88
    En tillgång för kungahuset kanske om Victoria behöver hjälp, men inte För Sveige.


  100. Ingela skriver: 9 augusti, 2013

    # 92 Malmoellen tänk jag har också funderat i dessa banor och jag håller fullständigt med dig.

    #93 Eva håller med dig!

    # Birgitta visst fick man ett gott skratt när man läste att det fanns de som tycker att frk Hellqvist alltid har rätt klädkod. Sedan när har hon det undrar jag?


  101. helena.a skriver: 9 augusti, 2013

    Jag önskar att jag kunde se det söta i detta par men tyvärr det går inte… undrar bara vad det är de vill med dessa bilder… de är väl medvetna om att de är fotograferade.


  102. Olga skriver: 9 augusti, 2013

    Till # 84 , Inkan – ” Har alltid rätt klädkod, en av dom bättre vid jämförelse. ”
    Tack , snälla rara Inkan för dagens leende )
    Det är regnigt och trist idag i Mälardalen, man behöver allt skratt som man kan få ))


  103. Olle skriver: 9 augusti, 2013

    92,93 101,102-Instämmer med er. Låt dom gifta sig i hennes hemkyrka, som brukligt är. Paret kan sedan leva som Bernadottar i kungafamiljen, utan press på sig. Då kan paret hålla på som dom vill i stort sett. Ingen inblandning i konungahusets uppgifter.


  104. Signe skriver: 9 augusti, 2013

    “97” Henriette….oj vad upprörd du måste vara !! Men jag förstår inte varför ni Danskar/Norrmän lägger er i eller bryr er vilka vi vill ha som representera vårt land !!?? Ni har ju fantastiska Kungahus i era länder som representerar er . Så låt oss själva få ge våra synpunkter utan att bli påhoppade av er !!! Det är våra skattepengar som “avlönar” dessa lyxlirare . sofia har varken utbildning eller jobb. Hon vet inte hur man uppför och struntar totalt i hovetiketten. För henne gäller det att synas så mycket som möjligt och hennes tidigare liv kommer aldrig att sluta förfölja henne.


  105. Signe skriver: 9 augusti, 2013

    Är det någon som vet om dessa bilder är nytagna eller är de från våren eller försommaren ? Tycker jag känner igen dem på något vis eller så är det bara bikinin som hon haft på andra bilder !!!!


  106. emma_h skriver: 9 augusti, 2013

    OLD NEWS…Ja Mona, Du repriserar detta “påstående” m jämna mellanrum – dock ger du Motsatt Effekt alltså Tjatandet därom stjälper snarare än hjälper Sofia Bilderna h-a-r redan innan Sv.Media vågade “släppa” dom kollats av flera Experter. Publicering var i samband m att S/CPs Relation “lanserades” utåt 2010 – vad sagda sv-fotograf (SHs kompis T.K) vagt/luddigt några år EFTER sa i kvällstidning var ungefär lika trovärdigt som om Sofias Mamma sagt detsamma… dvs Ej alls Objektivt men givetvis av omtanke för Sofias skull …Pboo & andra här har förr publicerat länk fr Stajlisten anlitad av A.V. för sagda fotografering – hennes text bekräftade att SH jobbat då + mindre inklippt bild fr bildserien. Stajlisten hade likt SH även hon Barbro E som Mentor & ingick BBB-nätverket…


  107. Marguerithe skriver: 9 augusti, 2013

    “108” emma_h,
    Du behöver inte nedvärdera Barbro Ehnbom som en gång var Sveriges skickligaste unga student och idag har höga poster i världen. Hon har nog koll på unga talanger.


  108. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 9 augusti, 2013

    # 90. Mette B.

    Jag förstår om det var svårt att lyda min text; den var i h o p t r y c k t med själva citatet. Givetvis tror jag inte heller på att 99% är för Sofia och bröllop med prinsen. Det var också detta som jag kommenterade i min text. Däremot gjorde jag en gissning i att minst 65% av Sveriges befolkning önskar prinsen att vara lycklig. Är han lycklig med sin Sofia skall han naturligtvis vara med henne.
    Trots detta kan inte vem som helst bli prinsessa av Sverige – hur vore det?! Då skulle vi ju lika gärna kunna lägga ner kungahuset på en gång.

    Mvh Moder Svea


  109. Marguerithe skriver: 9 augusti, 2013

    “106” Signe,
    Vad får dig att skriva att alla andra länder har fantastiska kungahus? Peka på en enda sak som gör att vårt eget på något sätt skulle vara sämre!!
    Det är ganska allvarligt att du försöker manipulera vissa här att tro något som inte finns.


  110. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 9 augusti, 2013

    # 90. Mette B.

    ”Men hvilken kongelig person er elsket af alle undersåtter ? Der er altid et eller andet at udsætte på alle. Ikke alle nordmænd jubler over MM og ikke alle danskere jubler over Mary.”

    Där har du rätt. Självklart kan inte alla bli älskade av alla hela tiden. Däremot kan man som skattebetalare kräva både seriösa politiker, samt andra seriösa representanter utav vårt kära land.
    Har själv bott en del utomlands och tycker att det räcker med de skriverier som vi svenskor får upptryckta i ansiktet mot oss redan om att vi är lättf*tade s*xsymb*ler. Blir Sofia prinsessa blir inte bildern av oss svenskar mer rättvis. Sedan är det svårt att jämföra Mary, Marie och MM med Sofia. *Lite komiskt faktikskt…*


  111. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 9 augusti, 2013

    # 98. Henriette.
    ”At læse Moder Sveas og Signes kommentarer, er som at ‘turn back time’. De har skrevet det samme og detsamme i to år: De må gerne gifte sig bare de bliver hr. og fru Bernadotte eller som Signe skriver Hellqvist.”

    Det finns många nya läsare här som inte har något större uppfattning om prinsens flickvän eftersom de kanske inte har varit så insatta i ämnet tidigare. Dessutom är det en klick personer härinne som skriker: ”mobbare, hyen*r, s*tkärringar” mm till dem som motsätter sig Sofia som prinsessa af Sverige. Då vill jag naturligtvis – nyansera bilden – lite och förklara att vi är flera som inte hatar Sofia, men som inte vill bli representerade av vem som helst. Förstår du?


  112. Signe skriver: 9 augusti, 2013

    “111” Marguerithe….. läs vad jag skrivit innan du börjar med ditt påhopp ! Var har jag skrivit att ALLA kungahus är bättre än vårat ? Jag svarade på “97” Henriettes inlägg ! Hon är väl dansk eller norsk (kan inte skilja på språken ) Men nu verkar det som hennes inlägg är borta ! Vårt kungahus är fantastiskt men stora skamfläcken är att C-P har en relation med sofia som det talas om utomlands och hennes bilder som visas ! Jag tycker om C-P men tycker det är synd om honom som fått en sån stark kvinna som inte släpper greppet. Önskar verkligen C-P en ny kvinna som har utbildning och stil ! Vem skulle jag manipulera ??


  113. Birthe Vejrum skriver: 9 augusti, 2013

    # 81 Moder Svea.. du skriver ” om man har glemt, hvad de andre i kongefamilien har måttet stå ud med i alle år bla. a. prinsessernes valg af ægtemænd og andre fortrædeligheder o.s.v. o.s.v.”. Til dette er vel kun at sige, at kongeparret har vel indset/lært at deres modstand har været virkningsløs.
    #97 Midnattsol… Disse evige opvisninger.” Se så forelskede vi er” og alligevel bliver der ingen forlovelse. At de unge mennesker i kongehusene giver sig god tid skyldes vel, at de vil være sikre på hinanden!


  114. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 9 augusti, 2013

    # 115. Birthe Vejrum.

    Precis så. Man har särbehandlat prinsessorna från prinsen.
    Jonas Bergström och prinsessan Madeleine fick inte ens vara sambo på pappret trots att det varit tillsammans i över fyra år och hade bott tillsammans under en längre period. Detta ansågs inte riktigt “fint”. Dessutom har prinsessan varit tvungen att dumpa bl a Erik Granath eftersom man ansåg att han “smutsade ner kungahuset”. Annat gäller det prinsens boendestatus och hans val av flickvän. Sjukt var ordet.

    http://www.youtube.com/watch?v=vj2C6vB0Mtk 4:10-4:27
    “Jonas bor på Gärdet” heter det.


  115. emma_h skriver: 9 augusti, 2013

    Marguerithe – som slutkläm på min 115 så stämmer DINA EGNA ORD till Signe nyss in på Dig SJÄLV… “Det är ganska allvarligt att du försöker manipulera vissa här att tro något som inte finns.”


  116. Olga skriver: 9 augusti, 2013

    Till # 86, Mona – ” Sofia är precis som vilken annan svensk ung tjej.”… Det är en väldigt intressant påstående faktiskt… funderade lite grand om ” unga ” tjejer i min omgivningen…en (19 år ) studerar nu till jurist , andra (20 år också , tredje ( 23 år ) avslutade internationella ekonomi -studier vid Edinburgh – universitet och kommer att fortsätta med sina master – studier i Belgien, Brugge , fjärde ( 26 år ) nybakad läkare och jobbar på akuten ( och då hann hon jobba som vårdbiträde före läkare-studier ) …osv osv…
    De alla fr något sort av ” mellanklass ” hem ..känner också flicka som valde väg utan högre utbildning – hon började jobba på kaffe och sedan startade eget, som snabbt blev väldigt populär i området… De ” unga ” är väldigt olika med en gemensam – alla är arbetsamma ungdomar…


  117. Marguerithe skriver: 9 augusti, 2013

    “114”,
    Nåja Signe, du besvarar “98” Henriette där du menar att “norrmän och danskar har enastående kungahus som representerar dem”, underförstått att vi inte skulle ha det. Våra kungliga har alltid uppträtt värdigt och vi har aldrig sett någon av dem i någon pinsam situation under alla år.
    Kungaparet har mycket höga krav, och jag tror inte att de är nöjda med sina barns val. Dock får de svälja sin stolthet (som andra föräldrar) och se till barnens personliga lycka.


  118. Camie i Borgholm skriver: 9 augusti, 2013

    Grattis Sverige, vi kommer att få en fantastisk prinsessa!
    Vacker, trevlig och begåvad!


  119. helene skriver: 9 augusti, 2013

    This (young) man is 34 not 17! Due to his education he has to know, how one behaves in the public eye. And Sophia isn’t able to learn, that life isn’t a daily soap.
    Members of all royal houses do without a title, because they want a private life.
    Here in Germany a minister an a candidate for chancellorship fell over such photos.


  120. Ingrid skriver: 9 augusti, 2013

    111
    Om vi ska se till verkligheten så är väl i varje fall samtliga kungahus mer intellektuella och bättre utbildade än det svenska.
    Men vi föredrar ju skönhet som ni säger!


  121. Pboo skriver: 9 augusti, 2013

    # 98 Henriette

    Självklart kommer P Carl Philip m partner bli omskriven oavsett han behåller eller avsäger sig sin titel HKH (Prins blir alltid kvar då han är född till det). P Madeleine har i intervju sagt att diskussion fanns om hon skulle avsäga sig HKH, men med familjen/kungen bestämdes att hon inte skulle göra det. Helt rätt, då hon el brodern aldrig skulle behandlas som privata – oavsett (o behövs som ev. tronföljare). MEN Chris som ingift utan titel – liksom exv. Sofia – tillhör INTE Kungahuset (men Kungafamiljen) o därmed representerar han (hon) inte Sverige själv, utan enbart i form av stöd till sin partner (maka/make). MYCKET STOR SKILLNAD!


  122. Christina Helsinki skriver: 9 augusti, 2013

    Handen på hjärtat Marguerithe m. fl. Skäms ni inte ett skvatt över Kungens Henemark historie?

    Alla kungahus har benrangel i skåpet men skillnaden mellan de andra och Sverige är att de andra kungahusen har en stum överenskommelse med pressen, man förnedrar inte kungahusen offentligt. Dessutom är de andra kungahusen snabba att uttala sig offentligt. Gäller tex.Dianas och Joachims skilsmässor.
    I Sverige slingrade sig Silvia undan Madeleines brutna förlovning, genom att skylla på Victorias bröllop.
    Med lite krut borde Madeleine ha fått stöd av sina föräldrar och offentligt informera. De som kommer ihåg Peter Townsend och Margaret, hon var ung, men blev tvungen att uttala sig sig i radion.
    Heder åt mitt favoritkungahus, Englands.


  123. Lee skriver: 9 augusti, 2013

    “123”
    Det räcker att man lyssnar på en mening av vad Camilla Henemark säger så säger det allt om henne.
    Alla dessa rövarhistorier som hon gått ut å berättat, usch!!!
    lyssna på en intervju med henne så förstår du kanske vad jag menar…..


  124. Cissi skriver: 9 augusti, 2013

    Visst ser det ut som att prins Carl Philip får en helt annan behandling än sina systrar, jag håller med om det. Det kan ju också vara så att efter publiceringen av “Den motvillige monarken” har kungen svårt att moralisera över sina barn?


  125. Eva M skriver: 9 augusti, 2013

    Jag undrar varför dessa bilder visas det finns bilder där hon är snygg i en hel baddräkt vit/svartrandig.Kunde dom båda visas?????


  126. Marguerithe skriver: 9 augusti, 2013

    “124” Christina Helsinki,
    Vi hade detsamma i Sverige, en stum överenskommelse med pressen om att inte förnedra någon i kungahuset offentligt. 2010 bestämde sig andra krafter i media att strunta i detta och gav ut böcker byggda på gangstermaffians uppgifter, göra TV på bästa sändningstid, allt för att sätta familjen i dålig dager och tjäna pengar på kungafamiljen med oerhört lidande som följd för de utsatta. Nu när pengar kommer i första rummet försvinner all heder och diskretion. Detta var alltså en planerad statskupp, vilket kungafamiljen fortsatt försöker hantera. forts


  127. Marguerithe skriver: 9 augusti, 2013

    forts “124 Chr Helsinki,
    Jag tror inte att ni i Finland eller någon annan heller förstod det som hände. Många människor i Sverige som knappast vetat att vi har en kungafamilj vaknade också till liv, vilket du ser här nu i kommentarerna. Det är klart att vi andra kämpar för monarkin. Vi är rojalister forever. Det vore fint om fler förstod att ge dem stöd och credit.


  128. Henriette skriver: 9 augusti, 2013

    #122 Pboo: NEJ, udadtil er der INGEN forskel om man er medlem af kongehuset eller kun kongefamilien – og jeg mener INGEN. De fleste der læser gossipmagasiner, ER bedøvende ligeglad med om personen er medlem af kongehuset eller ej. Og selvom Sofia hverken er medlem af familien eller huset endnu, så bekymrer du dig allerede om den omtale, hun har fået, og mener den skader dit ellers “pletfrie” kongehus i udlandet. Et andet eks. er Ari Behn, hvor mange tror du ved, om han er medlem af kongehuset eller kun kongefamilien, når han får omtale for sit tigger- stunt i London ?
    I forbindelse med Madeleines bryllup blev hun omtalt som partyprinsessen, hvilket du og andre “forsvarede” med, at det var da hun var ung! N-billederne af Sofia var fra HUN var ung. Kom videre som M og S har gjort !


  129. LaPerla skriver: 9 augusti, 2013

    23. Sthlm, Augusti 7, 2013 12:12 Visst unnar vi prins Carl Philip att få vara lycklig med sin vackra Slitztjej. Ett sött par som absolut önskas lycka till i livet, men regeringen får sannerligen se till att sätta stopp för kungens generösa apanage så att inte skattebetalarna ska försörja paret. Hovreportern Roger Lundgren längtar efter bröllopet, han vill väl ha mer jobb, hej och hå.
    Og Moder Svea, Midnattsol etc. Jeg holder med dere!
    Oooog…jeg venter spent på det forestående bryllup, for 3-året på rad, eller noe sånt ;D
    PS: Nei, ikke alle i Norge er fan av kronprinsesse MM, jeg var, men nå tviler jeg litt…


  130. Kerstin BergströmFirefax skriver: 9 augusti, 2013

    “32 Moder Svea Citat: Men kommentarer där folk kallar andra för fula saker ska tas bort omedelbart.Vad har hänt?har du vänt blad ? Då skulle det inte vara många inlägg från dig förra året,som du gick på.Tydligen är det fritt fram för dig att man får kränka SH och C-P hur mycket som helst och även SH:s familj.Du försvarar dig med att det har kommit många nya.Tror säkert att det vet vad hon gjorde för många år sedan.Det är flera tidningar som har skrivit om det och haft ormbildsfotot inne.Det finns fler avisor än SvD.Jag tycker att man inte ska kränka ngn,men du ,signe och Ingela är duktiga på det.LÄS DITT INLÄGG 111 och tänk sedan-Förslaget vae bra att kommenterar som innehäller kränkande vilken person det än är ska tas boty.


  131. Ingela skriver: 10 augusti, 2013

    #131 Kerstin Bergström precisera mitt kränkande av SH, C-P tack!


  132. emma34 skriver: 10 augusti, 2013

    Skulle SH vara som vilken annan ung tjej! !!!
    Nej verkligen inte. De flesta skaffar sig utbildning och
    arbete.
    Min dotter t ex utbildar sig till sjuksköterska trots att hon mycke
    väl skulle kunna välja en annan väg då hon är mycket vacker.
    Ja detta är inget skryt bara ett faktum.


  133. Pboo skriver: 10 augusti, 2013

    # 129 Henriette Wow – du skriver o anklagar mig för saker jag överhuvudtaget inte skrivit i mina kommentarer under den här artikeln! Du har fel – det är stor skillnad på om en person tillhör Kungahuset eller enbart Kungafamiljen. Precis den jag skrev, nämligen att en person som inte tillhör Kungahuset är inte heller en formell representant för detta eller Sverige varmed den inte heller representerar själv men däremot kan följa med sin hustru/make som stöd vid vissa representationstillfällen. Att du anser att de flesta människor inte är intelligenta nog att förstå skillnaden – det får stå för dig! P Madeleine fick epitet ‘partyprinsessa’ av media, trots att hon var ute mindre än de flesta i tonåren/20-års åldern o trots att hon aldrig varit full/påverkad utan alltid uppfört sig väl. KP Victoria gick ut men det omskrevs aldrig pga är KP. P Carl Philip går fortfarande ut (minns förra året?!) men han är man, då okej! Jämför ALDRIG gå ut o festa m att ta betalt för publicerade nfoton!


  134. Solstrålen skriver: 10 augusti, 2013

    #Marguerithe
    Det är väl de personer som UTFÖR handlingen som är orsak till lidandet och att familjen blir ytterligare förnedrad genom skriverier? Personer i den ställningen är nog medvetna om vad som händer när saker och ting läcker och då BÖR man ju inte GE dem ngt att skriva om!


  135. Signe skriver: 10 augusti, 2013

    “118” Marguerithe…..men snälla du …fattar du fortfarande inte…eftersom Henriette är dansk/norrman så tog jag upp deras Kungahus för dom har ju ingen “sofia” där .Återigen Vårt Kungapar, Victoria och Daniel, Madde och Chris är fantastiska ambassadörer för Sverige. Även C-P om han skaffar sig en annan kvinna vid sin sida. Om du fortfarande inte förstår får du väl ha dina fantasier för dig själv för jag svarar inte mer på dina påhopp !


  136. P-O.T skriver: 10 augusti, 2013

    Att uttrycka sin åsikt om Sofia Hellqvist är väl inte att förnedra Kungahuset, – för hon tillhör väl knappast Kungahuset ännu?


  137. Signe skriver: 10 augusti, 2013

    “131” Kerstin Bergström…….ställer samma fråga som Ingela “132” ? Du kan väl läsa på vad kränka och mobba betyder ! Du kränker ju oss genom att påstå något som inte är sant !! Det jag gör är att tala om min åsikt !!!!!


  138. Systra Mi skriver: 10 augusti, 2013

    Det heter Tyst överenskommelse i hyggligt språk. Betydelsen i en Stum överenskommelse kan man inte nog skratta sig lycklig åt.
    Henemark har rätt att bli trodd, hon såväl som Majestätet.
    Men, en smörklick har större chans i helvetet än vad Camilla Henemark har i kvinnohatar-Sverige.


  139. Marguerithehotmail.com skriver: 11 augusti, 2013

    “139”
    Jag svarar kommentatorn med samma (lite äldre uttryck) som hon själv använder. Om det passar dig bättre kan jag skriva gentleman´s agreement.


  140. Marguerithehotmail.com skriver: 11 augusti, 2013

    Till redaktionen!
    Har köpt papperstidningen denna gång och vill tacka Marianne Rolfstadius för den fina artikel hon skrivit om Carl Ph och Sofia, allt i hennes som vanligt klassiga anda.


  141. Christina Helsinki skriver: 11 augusti, 2013

    #140

    Marguerithe,

    Någon frågade nyss om man blir klokare om man kommenterar här.

    Klart att man lär sig, får gratisundevisning i både norska och danska. Men språkbegåvade kunde faktiskt använda istället för stum överenskommelse, gentleman´s agreement eller silent agreement.


  142. Birgitta skriver: 11 augusti, 2013

    #141 Marguerithe. Köp 2!!!


  143. Kerstin BergströmFirefax skriver: 11 augusti, 2013

    #138 Vad är srtta d¨som du skriver “de kan bli herr och fru Hellqvist”Det är väl kränkning öm ngt.Bara ett exempel.


  144. ATL skriver: 11 augusti, 2013

    #140 – I think you mean gentlemen’s agreement. An agreement requires at least two participants.


  145. Signe skriver: 11 augusti, 2013

    “144” Kerstin Bergström …ojoj vad du måste vara fel påläst…har bett dig läsa på vad kränkning betyder !!! Det är inte kränkning att ge ett förslag….för idag är det ju inte ovanligt att killarna tar tjejernas namn !!! Men givetvis bestämmer ju C-P och sofia vad de ska heta om de gifter sig !!!! Har aldrig sagt ett ont om damen och har ingenting emot att de gifter sig. Men jag har rätt att framföra min åsikt och som du vet vill jag som många svenskar att C-P avsäger sin prinstitel i så fall (precis som Madde hade tänkt att göra men eftersom Chris inte villa ha några titlar så löste det sig att Madde fortfarande är Prinsessa.)


  146. emma_h skriver: 11 augusti, 2013

    Henriette apropå ditt Ex om MLs make Ari Behn: Många vet…Och för övriga är skillnaden i sig är Ej Svårt att räkna ut – med logiskt tänkande…1// Såsom DEL AV 1 KungaHus brukar Du förlora Efternamnet vid vigsel PLUS 2// erhålla 1 Titel& HKH-rang -enligt internationella regler som man tituleras av media i artiklar.
    Att ABs fru avstod HKHrang inför vigsel är allmänt känt
    För övrigt h_a_d_e AB varit del av Kungahuset så skulle AB väl inte haft samma valfrihet att göra de projekt AB nu yrkesmässigt ägnat sig åt ändå eller hur? dvs Hovet/Khuset hade stoppat A beträff. mycket redan på förhand – likaså haft detaljkoll på de intervjuer A velat ställa upp i såsom “hypotetisk HKHare”… likaså betvivlar jag att A i den situationen övervägt göra/tillåtits av ML att iscensätta Tiggeri-grejen (annat än som privata AB/relativ doldis)


  147. Sthlm skriver: 11 augusti, 2013

    #141
    Prenumererar inte du på tidningen som vet så mycket om kungahuset. Hur väl känner du egentligen Sofia Hellqvist. Det skrivs ju en del i media om att någon på denna webb har påstått att Sofia Hellqvist är nykterist. Det är nog bara hennes allra närmaste som känner till detta.


  148. Ingela skriver: 12 augusti, 2013

    #148 Sthlm hur vet du att det bara är hennes närmsta som känner till att hon är nykterist? Då måste ju du vara en som känner henne eller känner någon nära henne.


  149. emma_h skriver: 12 augusti, 2013

    Ingela
    det var ursprungligen en av kvällstidningarnas bilage-tidningar som hade artikel om inhämtat info via 1 av Ss vänner som p å s t o d att S drack mindre nu än när hon var yngre & festade som singel mer regelbundet – alltså mer “lagom” idag så det där med “nykterist” kan man nog ta med en nypa salt, Ingela…hon sågs ju inmundiga både vin på bröllopet och välkomstchampagne ombord på båten i Juni. Inget konstigt m det hon är stadgad nu o umgås m folk på annat sätt


  150. Ingela skriver: 12 augusti, 2013

    #150 emma_h tack för den informationen. Blev lite förvånad när de skriver att hon är nykterist. På festen innan bröllopet fanns ett kort på henne när hon och C-P gick hem och då var hon inte helt nykter såg det ut som. Till alla som kommer skriva och protestera jag vet att man kan vara trött också men människan är ju ung inte ens 30 år och då orkar man! Eller???


  151. Marguerithehotmail.com skriver: 12 augusti, 2013

    Låt den stackars flickan vara ifred. Hon kanske inte gillar själva beteendet att dricka, vilket inte Carl Ph heller verkar göra, men kanske känner sig tvingad att köpa och bjuda när det kommer vänner. Är detta verkligen något att diskutera?


  152. Ingela skriver: 13 augusti, 2013

    #152 Marguerithe varför är det synd om Frk Hellqvist?


  153. Marguerithehotmail.com skriver: 13 augusti, 2013

    “135” Solstrålen,
    Vi skriver här av olika anledningar. Jag har sett att många slutat skriva här sedan Madeleines bröllop. De personerna kände att det var viktigt att föra en kamp för henne. Nu fortsätter drevet mot Carl Ph och Sofia och det kommer inte att ändras förrän de förlovar sig.
    Den största anledningen att jag skriver här är att jag vill se en offentlig ursäkt från Sverige till drottning Silvia för det drev som fördes mot henne och hennes familj i Tyskland och Brasilien. Hon har alltid gjort gott för det land hon kommit till.


  154. Birgitta skriver: 13 augusti, 2013

    #154 Marguerithe. Ang. de sista raderna i din kommentar ang. drottning Silvia. Jag brukar inte hålla med i dina kommentarer ang. Frk. Hellqvist, Men det du skrivit ang. D.Silvia är jag fullständigt enig med dig. Helt befängt att anklaga henne som var ett barn då detta hände. Vad kunde hon veta,ock ta ställning till som barn? Ock sedan behöva försvara ock bespottas för något som hände då? D.Silvia är nog den “enda” i Kungafamiljen som försöker hålla ihop familjen ock det är nog inte lätt alla gånger när “Kungen” styr ALLT! Hon har säkert haft många tunga dagar.


  155. P-O.T skriver: 13 augusti, 2013

    Även jag har många gånger tänkt på att Drottningen inte kan ha det så lätt, – hon som enligt mitt tycke är den enda i kungafamiljen som har ett oklanderligt beteende! Det kan ju inte vara så lätt att ständigt ha att göra med tölpar omkring sig och svälja allt, och sedan gå vidare som om inget hänt. EN SAK lyckades Kungen med till 100 procent, – att ha den oväntat goda smaken att välja den bästa tänkbara för rollen som hustru och Sveriges Drottning! Hoppas han har till fullo förstått att uppskatta hennes insatser och betydelse för Sverige!


  156. Marguerithehotmail.com skriver: 14 augusti, 2013

    “155” Birgitta, “156” P-O.T,
    Ja vi kan nog vara överens om att drottning Silvias självdisciplin och pliktkänsla håller ihop kungafamiljen nu. I början av Kungaparets äktenskap försökte drottningens pappa att ge Kungen goda råd typ ” du kan inte sitta och vänta på att saker ska hända, du måste ta egna initiativ”. (Läst i boken om prinsessan Madeleine).
    Jag är glad för Drottningens skull att hon har sina bröder och syskonbarn som nog är mycket tacks


  157. Marguerithehotmail.com skriver: 14 augusti, 2013

    forts 157.
    tacksamma att bli bjudna till Frankrike, som alla väluppfostrade människor med stil och klass.


  158. Cissi skriver: 16 augusti, 2013

    Jag är också glad för drottningens skull ,att hon har sina fina bröder. Det var mycket rakryggat av brodern att ge stöttande kommentarer när han fick frågor av journalister då drottningen blev som mest attackerad. Om jag hade en bror är det precis en sådan lojalitet jag skulle önska att han visade mig.


  159. tomas skriver: 17 augusti, 2013

    Tänk att Hellkvist vänner åker i kungens båt och lever livet på skattebetalarnas pengar. .Det är inte konstigt att de skickar bilder tagna på paret för att få publicitet 25000kr från hänttidiningen!


Annons