Nytt nummer ute nu – Madeleines babystress

Annons

madeleine-omslag

Nu har det nya numret kommit av Svensk Damtidning. Läs mer om prinsessan Madeleines babystress nu när Jonas ska bli pappa….

omslag-36Det nya numret av Svensk Damtidning, nummer 36, finns nu ute i handeln. Familjen bekräftar – prinsessan Madeleines ex-fästman Jonas Bergström ska bli pappa!

Läs också om vår reporters möte med drottningen.
Intervju med drottning Silvia: Nu har vi det så fint, kungen och jag.

Men det finns mycket mer att läsa:

Följ med bakom kulisserna på kungaparets resor.

Nya söta bilder på prins William och hans Kate och deras gullunge.

Annons

Titta in på mäktiga Torups slott.

Naturlig skönhet – underbara ekologiska produkter.

Tina Turner har gift om sig.De tre junibrudarna, Silvia, Victoria och Madeleine.

Mode – fem nyanser av grått.

Prova på att prenumerera på Svensk Damtidning – Läs mer här››

 

 

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

89 kommentarer till “Nytt nummer ute nu – Madeleines babystress”

  1. Anna skriver: 28 augusti, 2013

    Återigen en liten glirring till prinsessan Maddeleine… Svd skulle aldrig (våga) ha denna rubrik om Victoria.


  2. Sabine skriver: 28 augusti, 2013

    Madeleine behøver ikke have baby-stress, hun er nygift og
    bare 31 år.


  3. Grace skriver: 28 augusti, 2013

    Så trevligt för Jonas och Stephanie att dom ska få en liten!


  4. Sandra skriver: 28 augusti, 2013

    Tror inte prinsessan Madeleine känner någon stress däremot en önskan att bli mamma.

    Läste på en löpsedel att både prinsessan Madeleine och kronprinsessan är gravida. Det återstår ju att se.


  5. caterineg skriver: 28 augusti, 2013

    Men lägg av, är det nån tävling?


  6. fireweed skriver: 28 augusti, 2013

    Varför skulle det vara ett race mellan dessa par i detta ärende? Det är väl något som de alldeles själva bestämmer över när och om de ska försöka bli föräldrar.


  7. ingalisa skriver: 28 augusti, 2013

    SvD förnekar sig aldrig! Vilken rubrik, man tar sig för pannan.


  8. Sthlm skriver: 28 augusti, 2013

    Nog verkar det på bilder som visas att vårt kungapar att de är harmoniska och lyckliga. De har ju också så mycket att glädjas åt, inte minst de två fina bröllopen och lilla Estelle. Inte behöver prinsessan Madeleine känna någon stress med att skaffa barn. Det var helt annorlunda när det gällde kronprinsessan, men kronprinsessparet fixade det och fick en helt bedårande liten flicka. Nu behöver inte heller de känna någon press.


  9. Hm skriver: 28 augusti, 2013

    Varför i hela friden skulle Madeleine bli stressad för att Jonas fru är gravid? Det är ju flera år sedan förlovningen slogs upp och båda är gifta på var sitt håll.


  10. Vicki skriver: 28 augusti, 2013

    Madde har väl låtit meddela pressen att hon känner sig stressad över det, så är det så klart 😀


  11. Singoalla skriver: 28 augusti, 2013

    Det är otroligt så mycket dumheter Svensk Damtidning nedlåter sig att skriva! Om prinsessan mot förmodan skulle känna någon press så lär hon inte ha anförtrott sig till tidningen.


  12. Eva skriver: 28 augusti, 2013

    Det där var ingen bra rubrik av Svd, är det bara för att sälja??


  13. Monica skriver: 28 augusti, 2013

    7. Ingalisa

    Jag håller fullständigt med dig. Detta är inte första gången man läser dessa låga rubriker och lär inte vara den sista heller.


  14. Monica skriver: 28 augusti, 2013

    11. Singoalla

    Instämmer till fullo.


  15. Maggi skriver: 28 augusti, 2013

    Om hun har stress eller ej/inte, det återstår jo at se!
    Til gengæld vil jeg sige/säga at jeg tror i hvert fald der noget/nånting på vej/på gång. Kongeparret smiler/ler som aldrig før/förrut. Ligeså med kronprinsesseparret. Men om det er baby eller måske ægteskab, vil tiden vise. Tror da at Madeleine og Chris glæder sig til at blive forældre, men har også en fornemmelse/känsla af at det ikke varer/dröjer ligeså længe som det gjorde for Victoria og Daniel.


  16. Cissi skriver: 28 augusti, 2013

    Önskar paret Bergström all lycka med sin kommande familj. Prinsessan klarar sig nog också, på sitt håll.


  17. Maggan skriver: 28 augusti, 2013

    Och vem stressar på mest? SvD! Löjligt!


  18. Jeppe skriver: 28 augusti, 2013

    Singoalla, Eva och Monica. m.fl.
    Håller helt med. Tyvärr börjar rubrikerna dra åt Se & Hör-hållet allt mer. Lite konstigt eftersom SvDam har sin givna publik och inte behöver konkurrera med de allra värsta avarterna till skvallerblad.

    Vicki. Aha, så ligger det nog till. 🙂


  19. Kicki skriver: 28 augusti, 2013

    Vet ni ens själva hur det är och ha babystress?
    Usch, detta är det värsta som finns att få höra… speciellt för en som faktiskt inte blir gravid trots massor av försök. Så jag vet vad jag pratar om!
    Vi har INGEN aning om varken Victoria eller Madeleines fertilitetsstatus. Så tagga ner nu med detta… det kommer när det kommer, även för kungligheter.


  20. emma_h skriver: 28 augusti, 2013

    utdrag från SvDagbladet intervjun:
    “… Vi är båda väldigt familjeorienterade och vill, om vi kan, såklart ha barn så småningom, säger Chris medan Madeleine inflikar:
    – Men just nu njuter vi mest av att vara nygifta…”
    https://www.svenskdam.se/2013/07/madeleine-och-chris-vi-vill-ha-barn-sa-smaningom/
    dylik stress kommer sig nog mer av att biologiska klockan tickar och omvärlden tjatar… men M är ju drygt trettio så inte ens där är det nån “stress”
    betvivlar att hon tar beslut utifrån vad exet gör – men längta efter barn kan hon ju göra ändå…


  21. Lee skriver: 28 augusti, 2013

    Det låter som SvD hejar fullt ös på Jonas Bergström.
    Stressa in Madde, stackars henne att få stå ut med såna här kommentarer.


  22. Sarah skriver: 28 augusti, 2013

    Jeg tror måske ikke rigtig på baby-stress, men på, at Madeleine nøje følger med i, hvad der sker hos parret Jonas/Stephanie, hun kan jo få “førstehåndsviden” fra bl.a. Lussan.
    Og M lancerede sin “Tack-kampagne” samtidig med ex’ens bryllup.
    Jeg gætter på, der også kommer et eller andet i forbindelse med fødslen.
    Det er faktisk meget menneskeligt.


  23. Tanten skriver: 28 augusti, 2013

    Madeleine har säkert inte någon stress.
    Det är tidningarna som stressar. Låt allt få ha sin tid. Barn kommer när de kommer.


  24. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 28 augusti, 2013

    Jasså!Jonas var “tvingad” att gifta sig.Men det har väl inte Madelaine med att göra?Att känna stress menar jag!Hon har ju Chris och Jonasvar ingen att ha!


  25. Birgitta LöfgrenSvenskDamtidning skriver: 28 augusti, 2013

    Det är svårare att bli med barn om man känner att folk väntar på det.
    Hoppas inte Jonas och Madeleine tävlar, för det är det tydligen många som tror.


  26. christinavideotron.ca skriver: 28 augusti, 2013

    Rubriker säljer, är det inte så ?
    Varför skall Sivia alltid kalla sin make för kungen ? Har han inte ett namn som alla andra . Idiotiskt så det räcker .


  27. Marie skriver: 28 augusti, 2013

    Men hjälp…varför tittar alla på prinsessans mage nu när Jonas ska bli pappa?
    Hur tokigt kan det bli här?


  28. Irene HolmbergIrene skriver: 28 augusti, 2013

    Varför i alla dagar skulle Madelene bli stressad för att hennes ex väntar barn. Det är ju rene rama sandlådediskusionen och det tror jag inte henne om. Förmodligen har hon fått frågan om hon önskar sig barn i framtiden och svarat ja. och så är karusellen igång. Suck…..


  29. kristiansenkris skriver: 28 augusti, 2013

    # 1 Anna:
    Men så har jo ikke Victoria hatt et så forvirret kjærlighetsliv som M heller! Victoria har trofast holdt seg til sine langvarige forhold! Og er av en helt annen støpning!


  30. MammaMia skriver: 28 augusti, 2013

    Tagga ner, inget hets,,lämna det åt paret att sköta själv..Jonas är ett avlutat kapitel, lämna det år sidan..


  31. Ullaullaullstrumpa.wordpress.com skriver: 28 augusti, 2013

    Så himla trist att Svensk Damtidning börjat med samma låga och bedrövliga rubriksättning som Se och Hör. Skärpning! Bättre kan ni!


  32. Eva M skriver: 28 augusti, 2013

    18 jeppe känner samma som du. Ska tidningen jämföra dessa två par till dödagar. Tänk om det varit prinsessan som varit gravid vid vigseln vilka svarta kommentarer det varit här då. Inse att storken inte kommer på en gång den har många leveranser precis som tomten till jul.


  33. P-O.T skriver: 28 augusti, 2013

    Borde det inte vara en större stress hos Sofia och CP, med tanke på att Sofia fyller 29 i december, – med varken förlovning eller bröllop i sikte? Nu får väl SvD ta och lägga på ett kol så att vi läsare än en gång får veta hur snart det är dags för förlovningen, som vi ju har lovats så många gånger tidigare!!!


  34. sollan skriver: 28 augusti, 2013

    Varför i hela världen skulle Madeleine ha babystress bara för att Jonas skall bli pappa? Helt knäppt!!


  35. Birgitta skriver: 28 augusti, 2013

    SvD. Nedlåt Er inte mera till dylika rubriker!! Det räcker nu! Ingen “normal” människa tror på sådana rubriker, det är enbart Ni själva som förlorar!!


  36. Eva H. skriver: 28 augusti, 2013

    Varför skulle hon känna sig stressad? Det finns ju inte en chans att hon kan hinna ikapp, eller ….?


  37. Ingela skriver: 28 augusti, 2013

    Jag håller med er andra om skriverierna i Svensk Damtid ang p Madeleine och babystress. Tidningen visar upp en mycket ful sida som jag inte gillar. Sluta upp att trakasera p madeleine och låt pcp ex emma få vara ifred. Gäller även jonas med fru

    Leta upp något gammalt ex till sofia och skriv om honom istället för nog finns det väl en sådan i denna “söta blivande prinsessa som inga fel har” liv.


  38. johanna pohjanen hollsten skriver: 28 augusti, 2013

    Babystress? Vad är det för löjlig rubrik?


  39. Caroline IngoCaroline skriver: 28 augusti, 2013

    Mycket idiotiskt ska man då läsa. Jag tycker det är lågt av SvD att ha en sådan rubrik och överhuvudtaget ta upp det i tidningen. Den nummern köper jag då inte.


  40. Hen skriver: 28 augusti, 2013

    De varmaste lyckönskningar till det sympatiska paret S&J Bergström


  41. gunilla skriver: 28 augusti, 2013

    Vad har Madeleines privateliva att gora med f.d. fastmannens?!
    Och vice versa.
    Hur illvilligt att pasta att dessa “konkurrerar”.
    Hoppas att de valt en person som kan anpassa sig till deras livsstil.
    Inte kan det vara trevligt for Stephanie af K. att hela tiden jamforas med en prinsessa.
    Vad vet vi egentligen om Chris? Nog har han mycket att vanja sig vid och behover inte skadegladje pa vagen!


  42. Margueritesvenskdam.se skriver: 29 augusti, 2013

    Och så klagar man på att prinsessan inte är förtjust i pressfolk, förstår henne fullständigt. Osmakligt att skriva om henne i samband med att Jonas och Stephanie väntar barn. Även om man är kunglig har man känslor som alla andra, och att den brutna förlovningen var ett trauma råder det ju ingen tvekan om. Taktlöst av SvD!!!!


  43. Ingegärd Erikson skriver: 29 augusti, 2013

    Varför envisas ni med att varje gång ni skriver om Jonas att kalla honom “exfästemannen” som
    nu i nummer 36 på 1a sidan och inne i artikeln om Stephanies graviditet. Det finns ju ingen anledning att påminna
    om en sedan länge uppslagen förlovning. Som plusprenumerant tycker jag det är mycket dålig stil och gör mig besviken
    på er tidning. Fortsätter ni med detta mister ni mig som prenumerant


  44. G 48 skriver: 29 augusti, 2013

    Hvis Madeleine havde håbet at være først ude med at kunne fortælle om en familieforøgelse, hun var først med forlovelse og bryllup, så blev det altså Stephanie, som også ser ud til at være blevet gravid, før hun og Chris overhovedet blev gift. Og selvom Madeleine selv er blevet lykkelig gift med sin soulmate, så vil der altid være en interesse hos hende for, hvad der sker hos parret Bergström: han var hendes kæreste gennem mange år og hun hendes veninde – måske endda også lidt jalousi nogle år endnu. Jeg håber hun traf det rigtige valg for hende, men et “sidespring”, tror jeg havde været lettere at tilgive end at glemme manden, der gjorde det.


  45. My skriver: 29 augusti, 2013

    Hon är precis nygift…suck. Då har nog Victoria betydligt starkare krav på sig att föda fler barn nu när hon är så pass gammal.


  46. Hm skriver: 29 augusti, 2013

    # 26 Vilken konstig kommentar som dessutom inte har något med artikeln att göra. Det skulle väl vara ännu konstigare om drottningen hänvisade till sin man som Carl-Gustaf när den person hon talar med inte är du och Carl-Gustaf med kungen.


  47. Teyodora skriver: 29 augusti, 2013

    Och så klagar man att princessa inte gillar Sverige media bakgrund detta. Sluta och skriva dumheter om negativa sidor. Både hon och Jonas har gift sig , så klart man gifter vill skaffa barn. Den tar tid det ingen tävling som SvD skriver. Det betyder att hon är Princessa har inga känslor , fel hon var väldigt ledsen det som hände henne, hennes kille var otrogen, levat med honom många år,plötsligt allt var borta som salt. Tack att Chris med henne gör henne lyckligt hon förtjänar all lycka vackra Princessa Madeleine. God Bless You Madeleine med din man Chris.


  48. kristiansenkris skriver: 29 augusti, 2013

    # 24 Medea:
    Var Jonas tvunget til å flytte sitt bryllup – skulle ikke også Jonas sitt bryllup være et vårbryllup, som jo er så vanlig for andre unge par også? Og hva skjedde med ternene, som skulle være terner i Jonas sitt bryllup? Heldigvis fikk Jonas sitt bryllup mer presse enn den idiotiske “takke”-videoen – som ikke kommer til å gjøre noe for verdens barn – hvis den er gjort på vegne av Childhood!! Virker mer som et rop om oppmerksomhet fra Ms side – og at hun er ufin nok til å ville konkurrere om oppmerksomheten med sin ex sin viktige dag! Nei, hun virker i overkant hevngjerrig!


  49. Tanja skriver: 29 augusti, 2013

    # 26 christina
    Kanske har du ikke bemærket, at de fleste af os, på tværs af grænserne, mest skriver dronning Silvia, dronning Margrethe, Kongen…, mens man oftest bare skriver Victoria, MM, Mary, Daniel osv.
    Tiltaleformen har noget at gøre med alder, respekt og hvem man henvender sig til/omtaler og det gælder for såvel vanlige som for kongelige !!
    # 46 hm
    Er altså af helt samme mening!


  50. Sthlm skriver: 29 augusti, 2013

    Nu har vi hört till leda om kungabarnens och deras respektives tidigare partners, men inte då det gäller Sofia Hellqvist. Nu är det dags för att Svensk Damtidning att börja ta reda på lite fakta om hennes tidigare partners. Visst undrar man varför det är så tyst om dessa. Istället skriver tidningen oförskämdheter om Madeleines babystress t ex. Ingen vet om paret ens kan få några barn. Jonas har väl försökt med andra partners istället för med Madeleine under deras förhållande.


  51. Sally skriver: 29 augusti, 2013

    Helt utroligt, hvilke hensyn, der skal tages til “lilla Sessan”! Ifølge visse så må der ikke skrives om Jonas, hverken her eller i SD — uha, uha, hun kunne blive så trist af at læse det — Ni behandler hende, som VAR hun et “pattebarn”. Hun er 31 år og forhåbentligt voksen, selvom visse ting hun foretager sig ikke ligefrem tyder på, at alt hun gør, er lige velovervejet, synes faktisk man kan spore lidt barnlig hævnagt i flere af de ting, hun gør.
    Jeg har aldrig oplevet lignende hensyntagen i nogen situation til andre i kongefamilien, dem betragter man trods alt, som voksne personer, der får tage imod kritik, også selvom den er uretfærdig og det er den ofte.


  52. gunda skriver: 29 augusti, 2013

    Jeg synes det bør være slutt med alt skriveriet om jonas. han er nå en helt vanlig mann, så dropp alt som har med ahm å gjøre. Håper Madeleine snart blir gravid, men da får en vel beskjed via hoffet. ønsker også at lille estelle snart blir storesøster, og dessverre er jo kronprinsessen i en alder hvor ting kan ta lenger tid. lykke til for begge parene.


  53. Ingela skriver: 29 augusti, 2013

    24 Medea att jonas ändrade deras bröllopsdag tror jag beror på att de har samma bekantskapskrets och vilket bröllop hade flest tackat ja till? Jo prinsessan Madeleines troligtvis.


  54. Titti W skriver: 29 augusti, 2013

    #35 Birgitta

    Instämmer till 100%!


  55. Vi som vet skriver: 29 augusti, 2013

    Lat mig formulera mig sa har da eftersom mitt tidigare inlagg blev refuserat; Det ar ett valdigt starkt rykte har i Stockholm att han har blivit far IGEN…


  56. Dorthe skriver: 29 augusti, 2013

    # 37 Ingela
    Underlig dobbeltmoral ! Og skrives der om Sofia eller er hun på forsiden, så meddeler du jo hvergang, at så køber du ikke veckans SD, tihi!


  57. Birgitta skriver: 29 augusti, 2013

    Så löjligt! Det är väl ingen tävling. Lämna både Jonas och hans fru ifred!
    Om han inte varit förlovad med M hade väl inte detta varit något att skriva om?

    Och Madeleine! Varför skulle hon känna stress för att J ska bli pappa?


  58. Annie skriver: 29 augusti, 2013

    I have never liked Jonas very much. Chris is much more suitable for the royal family and for Princess Madeleine.


  59. Zilva skriver: 29 augusti, 2013

    #55. Vi som vet. Ja, jag minns också ryktena om att Jonas Bergström fick barn tidigare. Talades om att mamman var ngn arbetskollega.
    I övrigt anser jag, att det är dags att sluta skriva om denne man i SvD. Han är inte av riksintresse längre. Hans privatliv är hans och låt det så förbli.
    “Hertig Bergström” blev ingen hertig men kanske en duktig jurist!


  60. Marie Smithmls73.wordpress.com skriver: 29 augusti, 2013

    Vilken dålig stil att skriva så om någon, prinsessa eller inte! Har alltid trott att Svensk Dam har haft bättre klass än andra kändis tidningar men här bevisade ni mig att jag har FEL.

    Visa nu i framtida tidningar att ni kan bättre!


  61. AlmondSvenskDamtidning skriver: 29 augusti, 2013

    SvD verkar ha en förkärlek för att skriva oförskämdheter om
    Madeleine. Vems agenda är det tidningen företräder när den alltid
    ska vända allt emot Madeleine.


  62. monica skriver: 29 augusti, 2013

    Jag tror inte Madelene lider av någon stress. Jag tror hon vill få leva i de fina salongerna ett tag till. De har ju inte varit gifta så länge, att andra får barn runt omkring henne. Det är ingen garanti för att vi alla kan få barn. Jag ser framemot C-P och Sofias bröllop, inte behöver jag veta om hennes bakgrund. Jag vill se två lyckliga människor som får varandra. Vi är många som inte fått några barn, men vi kan göra mycket för andra barn. Vi blev fosterföräldrar och de barnen har gjort vår familj lycklig. De är mycket kärleksfulla mot oss. Kanske inte livet alltid blir som vi önskar.


  63. Marie skriver: 29 augusti, 2013

    Madeleine tävlar inge med Victoria. Hon tävlar med Jonas. Hon var tvungen att gifta sig samma år som Jonas och nu måste hon väl ha barn samtidigt med honom också.
    Jag tror INTE att Madeleine har kommit över Jonas ännu. För hade hon varit lycklig med Chris så hade hon väl struntat i vad Jonas gjorde eller icke gjorde.


  64. Julia skriver: 29 augusti, 2013

    Kristiansen utgår alltid från att Madeleine skulle vara hämndgirig och att hon vill ha uppmärksamhet. Jag tror nog att prinsessan fått så mycket uppmärksamhet i sitt liv att hon tycker att det räcker och blir över.

    Vad gäller hämndgirigheten får den stå för Kristiansen själv som alltså aldrig försitter ett tillfälle att förolämpa henne.

    Genom sig själv känner man andra.


  65. Ingela skriver: 29 augusti, 2013

    60 Almond vem är det tidningen alltid skriver possitivt om och alltid höjer till skyarna?


  66. Inge L skriver: 29 augusti, 2013

    #50 Sthlm
    Jeg ved en masse om Sofias baggrund, hendes familie har SD skrevet om – og 2- 3 stykker af jer her, har skrevet og lagt links ud om hendes jobs og privatliv de sidste to år– også den del, hvor hun færdes i de samme cirkler som Chris i New York. 😉
    Det kan du da ikke have “misset” ?!
    Og rygterne om Jonas ligger der også masser af kommentarer om, det er sikkert de samme, som skrev sidst, der starter dem igen.
    Der er ikke meget, der ikke allerede er blevet skrevet om hhv. Sofia og Jonas — til gengæld ved jeg ikke ret meget om Chris’ private fortid!


  67. Marguerithe skriver: 29 augusti, 2013

    Vilken hysteri om graviditeter! Det är ju damerna här som är värst. Madeleines bröllop är lyckligt överståndet och maken försöker få Madeleine att släppa beroendet av Stureplansgruppen. Det är väl så man får tolka media som skriver att M har lämnat de forna “vännerna” i Sverige.


  68. Julia skriver: 29 augusti, 2013

    Kristiansen Ta en titt på din egen kungafamilj.

    Märta Louise utnyttjar sin ställning för att tjäna pengar på sina böcker och utbildningar. Hälften av norska folket anser att hennes engagemang i Astarte Inspiration är skadligt för kungafamiljens rykte.


  69. Madeleine forever! skriver: 29 augusti, 2013

    # 42 Marguerite. Håller helt med dig!! För mig är det obegripligt varför Svensk damtidning har valt ett så negativt sätt att skriva om Madeleine. Helt obegripligt.. T.o.m tyska och spanska tidningar skriver bättre om henne. Hon har gått igenom en livskris med uppbruten förlovning, och då spelar det ingen roll om man är prinsessa eller inte- hon har även känslor. Nu har hon ju påbörjat ett nytt liv, och vi borde stödja henne och vara stolta över henne istället.


  70. marianne skriver: 30 augusti, 2013

    Hade tänkt börja med prenumerera men nu tror jag att jag avstår.


  71. Annica* skriver: 30 augusti, 2013

    Jag hoppas på förlovning mellan prins Carl-Philip och Sofia, och sedan den glada nyheten att kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine väntar smått! =) Behöver nog inte vänta länge på något! 😉


  72. Charlotte skriver: 30 augusti, 2013

    Det eneste pres og krav prinsesse Madeleine kan have efter kun 2-3 måneders ægteskab, er dem hun eventuelt selv måtte stille, de kommer i hvert fald ikke udefra.


  73. Lee skriver: 30 augusti, 2013

    Denna tidning köper jag inte!
    såg att det va massa i hyllan på MAXI så tydligen är det andra som också tänker så.


  74. Birgitta LöfgrenSvenskDamtidning skriver: 30 augusti, 2013

    Varför skall Madeleine stressa. Jag förstår inte. Det är ju alla rubriker och tidningar som stressar


  75. D. Pedersen skriver: 30 augusti, 2013

    # 70, # 73 Lee
    Jeg tror faktisk ikke det har den store interesse for andre her om I/du køber eller ej!
    SD udkom i går, så du, Lee er nok lige hurtigt nok ude med at kigge “på hyllan” til at drage konklusioner.
    Men man må gerne skrive om andre ex’er, det må bare ikke være nogen, der er blevet ex’er i tilknytning til svenske kongelige.


  76. Söstra Mi skriver: 30 augusti, 2013

    Nu tror jag att det är nog med alla negativa och illvilliga vinklingar på skriverierna om Madeleine här i Damen. De flesta ställer inte upp på en mediabild av henne som den onda systern med ständig hämnd i sikte. Särskilt Damenläsare kan tänkas vara positivt inställda till henne.
    Och någon som helst rivalitet mellan Victoria och henne finns inte.
    Troligare då att man gör Victoria ledsen genom att skriva som man gör om Madeleine.


  77. kristiansenkris skriver: 30 augusti, 2013

    #22 Sarah:
    Svært sannsynlig at det er slik du skriver!


  78. Ingela skriver: 30 augusti, 2013

    # 71 Annica förlovningen mellan CP och Frk Hellqvist har väl tidningen skrivit i snart 3 år att den är nära men inget har hänt ännu. Så det kanske dröjer ytterligare 3 år till!

    Orsaken vet ju bara CP och Frk Hellqvist och jag bryr mig inte!


  79. kristiansenkris skriver: 30 augusti, 2013

    # 24 Medea:
    Ja, det overrasker jo ikke meg at du spiller ut ditt “trumfkort”: “Jonas måtte gifte seg”! Men Jonas hadde jo planlagt forsommerbryllup – og at barnet var planlagt slik det nå¨er på vei – av en eller annen personlig grunn – som vedrører deres yrke eller arbeid eller noe annet i familien. Barnet blir uansett født innenfor ekteskapet – hvis det er så viktig for tantene her. Men nå er det jo bevist at Stephanie ikke var jomfru på bryllupsnatten! Kan det være et problem for deg?
    Men i o m at Madeleine ikke ser ut til å være gravid, så må vi nok gå ut i fra at hun var jomfru på bryllupsnatten! Vi kan ikke fortsette med slik tåpelig liksom-moral!


  80. emma_h skriver: 30 augusti, 2013

    22 CITAT: Og M lancerede sin ”Tack-kampagne” samtidig med ex’ens bryllup.
    Tack-kampanjen är del av 1 större CHF-projekt planerat för & sjösatt lååångt innan JBs förlovning – fascinerande associationsförmåga en del har
    Madde lever sitt liv på en annan kontinent – nygift & förälskad och fullt upp med “sitt” men ändå inbillar sig vissa övertygat att M skulle bete sig på sandlådenivå om sånt som pågår i Sverige utanför Ms intressesfär – helt utan att känna M
    – Enig med Irena: ge upp nån gång & håll er till verklig fakta
    verkar som Jonas fått några hjärtan “i brand” här


  81. Sarah skriver: 30 augusti, 2013

    # 80 Emma_h
    Og kan du så henvise til hvornår planlægningen og søsætningen gik igang, det må du jo have læst fakta om ?
    Eller er det noget, du bare slynger ud, fordi du regner med, at så længe tager det? Okay så, men hvorfor komme med det på præcis dette tidspunkt?
    Jeg, der arbejder i reklamebranchen, kender det og bruger det selv i konkurrenceøjemed. Alexandra brugte det også, da Joachim og Marie skulle giftes, hun ville også have opmærksomhed og stillede op i et tv-interview, enorm foromtale: Alex fortæller alt om skilsmissen. Hun sagde præcis: ingenting !!! Selvfølgelig ikke – hun havde været utro i flere år og det ville hun naturligvis ikke ind på.


  82. emma_h skriver: 30 augusti, 2013

    Sarah – CHF har alltid handlat om barn och likaså denna kampanj – att påstå ngt annat är löjeväckande
    (danska kungligheter& deras privatliv har NOLL m CHF att göra)

    madde inser säkerligen att det inte hjälper nå ut till alla med att ställa upp på informativa seriösa tidningsintervjuer och berätta om sitt liv yrkesuppgifter etc
    finns alltid 1 litet urval individer fördomsstyrda & m förutfattade meningar, istället för att se verkligheten som den är, sorgligt nog!
    det M ägnar sig åt är seriöst och gör nytta men det lär anti-Madde-klicken aldrig upptäcka ty de har fullt upp med att koka ihop olika insinuanta såkallade “sanningar” som vi övriga sen tvångsmatas frenetiskt med //Slutdiskuterat för min del om detta!!


  83. Lee skriver: 30 augusti, 2013

    “75”
    Du kanske ska flytta till Sverige för att se vilken åtgång det är i våra större butiker på tidningar.
    Ofta är DAM slut i den MAXI jag går till.


  84. Linnea skriver: 30 augusti, 2013

    Bästa Ingela 78. Om Som Du ” Citat, inte bryr Dig, Varför skriver Du så ofta, om fröken Hellqvist ? Ofta i insinuanta ordalag!!!’ Inte tror jag på när Ingela framhäver ej bryr mig ” Slut på citat.” 78.


  85. Sarah skriver: 30 augusti, 2013

    #83 Emma_h: Du svarer aldrig på det du bliver spurgt om, men begynder dine sædvanlige lange udenoms-fortællinger!
    Ved du hvornår kampagnen blev planlagt, det var det du påstod, men ikke svarer på. Madeleine “søsætter” det samtidig med, at ex’en skal giftes, det var det samme opmærksomhed Alexandra søgte, derfor min sammenligningen og den opfattelse er min, men du skal altid fortælle alle din, ingen går fri !!! Jeg har til gengæld ikke påstået, at Childhood ikke handler om barn/børn, navnet siger sig selv. Og både dronning Silvias initiativ med WCF og indenfor demens, er noget jeg beundrer. Du virker faktisk ret ubehagelig i dine svar! Men du har åbenbart ikke andet, at bruge din tid på.


  86. Kerstin BergströmFirefax skriver: 30 augusti, 2013

    #37 Ingela Citat: leta upp något gammalt ex till sofia…. Har du ej skrivit tillräckligt med elaka och negativa ord om henne??
    “79 Ingela 42 inlägg emellan skriver du …..jag bryr mig inte! Du vände blad fort.


  87. emma_h skriver: 31 augusti, 2013

    85_Sarah J&S ändrade sitt BröllopsDatum TRE GGR!! Vilken fråga? Ditt inlägg hade mest Påståenden + Jämförelser: irrelevanta Ex på vad jag antar ska vara medvetna PRknep för vissa i erat K-hus(!?) EJ likvärdigt m M som privat-person eller CHFkampanjen isig! Skriver Du Retoriska Frågor förväntar man sig ej ngt svar, eller hur? Finns t-artiklar sen drygt 1år sen om förberedelserna inför Lanseringen, Ms SpindelRoll från isomras om “det internationella CHFprojektet” med sitt ursprung från 2010 t.o.m! CITAT: “The “Thank U” Campaign was created to remind us that we need to act & to speak up. Developed as part of the Stop Child Abuse campaign 2010. Both initiatives were supported & developed with JWT Melbourne + with the help of Director K Farrent along with committed,production team.” http://www.childhood.org.au/news-and-media/view-all-videos/thank-you-tvc J:s närliggande Bröllopsdag 1SLUMP m.2a Ord


  88. Ingela skriver: 1 september, 2013

    #84 Linnea för du statistik över de gånger jag skriver ett inlägg eller?

    Om jag ska vara ärlig är jag väldigt trött på Sofia och skriverierna om henne. Det har blivit för mycket. Sanningen förvanskas och blir till en annan sanning. Sådant gillar inte jag.


  89. Ingela skriver: 1 september, 2013

    # 86 Kerstin Bergström vill du vara vänlig och skriva vilka elaka och negativa ord jag skrivit om Sofia! Tack!

    Jag vänder inte blad tro inte det. Min åsikt om Sofia är den samma och inte har hon förbättrat den heller.

    Den dagen förlovningen är ett faktum kanske jag bryr mig och dyker upp som den svarta gubben med horn!


Annons

Laddar