Prins Carl-Philip körde nytt lopp i helgen

Annons

Prins Carl Philip på racingbanan.

Prins Carl Philip på racingbanan.

Prins Carl Philip körde i helgen ett nytt race i biltävlingen Porsche Carrera Cup. Sedan åkte han raskt till Stockholm för att fira med Daniel Westling på hans svensexa.

Prins-Carl-Philip-2Prins Carl Philip var i helgen på racingbanan Ring Knutstorp för att köra att nytt lopp i Porsche Carrera Cup. Denna gång slutade prinsen på en hedrande åttonde plats och direkt efter loppet åkte han tillbaka till Stockholm.
För sedan var det nämligen dags att fira lite tillsammans med Daniel Westling som just då hade sin svensexa på stan, kronprinsessan Victoria var då som bekant i USA för att arbeta. Snart är det också dags att fira prinsen, Carl Philip fyller själv år den 13 maj, närmare bestämt på torsdag.

Av Agneta Nisbeth
Foto: IBL

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

61 kommentarer till “Prins Carl-Philip körde nytt lopp i helgen”

  1. Pia skriver: 10 maj, 2010

    Gör han inget annat än kör bil, Carl-Philip? Hur vore det om han hoppade in och representerade någon gång, särskilt i dessa bröllopstider? Kanske att Victoria kunde få ägna sig åt sina förberedelser som brudar brukar. Vad är det med småsyskonen? De har ju apanage de också. Sätt igång och gör rätt för er.


  2. Sickan skriver: 10 maj, 2010

    Pia..tror inte Vickan behöver tänka på det utan Hovet ordna till allt inför hennes bröllop :))


  3. Dembarubin.bloggspace.se skriver: 10 maj, 2010

    Nej Pia dom har inget eget apanage. Men strunt samma, pengarna kommer väl från pappa kungens apanage.
    Jag håller med dig. Vuxna människor ska göra rätt för sig. Vilka dom än är.


  4. Sickan skriver: 10 maj, 2010

    Tror att C-P kör sitt race på sin lediga tid,och på helger jobbar de väl inte ändå 🙂


  5. Dikte skriver: 10 maj, 2010

    Prins Joachim kører også racerløb.

    Racerløb forekommer mig hjernetomt – men alle skal jo heller ikke være intellektuelle.


  6. Håkan AlmgrenHåkan skriver: 10 maj, 2010

    Prins Joakim är inget föredöme. Sluta med racersporte C P och ta ditt ansvar och hjälp storasystern. Sök dig en representativ kvinna och inte en utvikningsbrud. Bli vuxen.


  7. Netaadika.bloggspace.se skriver: 10 maj, 2010

    Håkan tråkan…Du är lika dum som Ditt namn….vem heter Håkan nu för tiden SORRY alla Håkan. MEN Du har bara så fel, prins Joachim ÄR ett föredöme….tänk så fint han klarade av att bli av med häxan Alexandra som hånade honom….ingen trevlig flicka den.. tur att han blev av med den goldiggern….. fattar inte att hon fortfrarande får bo kvar i Danmark… den Du !!!


  8. Håkan AlmgrenHåkan skriver: 10 maj, 2010

    Prinsessan Alexandra var ingen häxa, hennes man söp och levde om. Stackars kvinna, jag visste inte att ni danskar hatar henne på det sättet.


  9. Sanne skriver: 10 maj, 2010

    Marie har ingen uddannelse men en fortid som kaffebrygger – så det er vel prinsesse Marie som er en golddigger 🙂

    Prinsesse Marie har videre en fortid i en sexfilm.
    Det er måske dit forbillede?

    Alexandra er akademiker og bestyrelsesmedlem – hun er ikke golddiger eller en heks. Hun er blot en kvinde som fandt ud af at den mand hun havde gift sig med – ikke var så intelligent som hun havde troet.


  10. Håkan AlmgrenHåkan skriver: 10 maj, 2010

    Just så Sanne, där ser du Neta!


  11. Axel skriver: 10 maj, 2010

    Skulle faktiskt tro att Prinsen får betalt för att köra racerbil. Det får ju de andra förarna.
    Kungahuset har också en motortradition, så det är helt i sin ordning att Prinsen fortsätter denna.
    Sluta med ert trams!


  12. EA skriver: 10 maj, 2010

    C-P kunde ju åkt till USA istället för Victoria.


  13. Calle skriver: 10 maj, 2010

    Tuta och kör Calle PH!
    Något roligt ( förutom Sofia ) skall du väl ha.
    Även din pappa Kungen roade sig ( roar ? )kungligt på sin tid.


  14. Britt Ohlson skriver: 10 maj, 2010

    Hej Håkan: det är symptomatiskt att du kallar lillebror i kungl.familjen för C P! Hjälp verkar dom behöva alla tre. Särskilt storasyster: Anorektisk, kroppsfixerad,( bra att gifta sej med sin egen personliga tränare så det stannar i familjen). Fly till USA för ett sprucket förhållande, det gjorde storasyster också. Den psykiska balansen verkar lite i gungning på Drottningholm. Dom borde ta några verkligt kungliga personer som förebilder i stället för att försöka vara “så vanliga”. T.ex. Majestätet Drottning Margrethe


  15. allegra skriver: 11 maj, 2010

    det är en ynklighet att Carl Philip inte sysslar med annat än bilkörning.
    I Paris uppmärksammade ambassaden 200års minnet i veckan av Bernadottarnas val till svenska tronen och inte en enda medlem av kungafamiljen orkade infinna sig, Varför var inte Carl Philip på plats om kungen eller drottningen inte tyckte det var mödan värt att resa till Paris inför detta fransk-svenska evenemang?
    Det är en slöhet så man skäms.
    Den enda medlemmen som fanns på plats var Marianne Bernadotte, grevinna kallad på inbjudan till ceremonin.
    Att just hon fanns på plats förklaras av att ambassaden lånat in en utställning från Helsingborg till 200 årsminnet om kungens farbror Sigvard Bernadotte och dennes många designade produkter från kastruller till tunnelbanevagnar.
    Visst hade Carl Philip varit en naturlig närvaro med sina designade bestick och gnistskydd.
    Pinsam frånvaro.


  16. Birgitta Jonsson skriver: 11 maj, 2010

    Charl-Philip tycker jag ska fortsätta att tävla med bilar som han tycker är roligt.

    Jag vill också gratulera honom på hans födelsedag och önskar att han får en trevlig födelsedagsfest.


  17. Margaretha skriver: 11 maj, 2010

    Oh, så mycket gnäll och skäll över kungafamiljen,m.fl. Carl Philip,
    charm prinsen är ung och har motorintresse han för motorsport traditionen i familjen vidare.Den konstnärliga begåvningen har han också fått i arv. Härligt!


  18. Nina skriver: 11 maj, 2010

    Sanne
    Så har vi danske Sanne på banen igen, med sine hadske kommentarer mod Marie og Joachim.
    Du benytter enhver lejlighed uanset emnet til at svine parret til.
    Underligt hvad de har gjort dig ?.
    Du mangler i hvert fald selv den dannelse som en studentereksamen giver, og den har både Carl Philip, Marie og Joachim.
    Både jeg og andre danskere ved, at hos dig er det KUN Alexandra og Mary, der duer. Og du gentager dig selv i en uendelighed!

    Go for it, Carl Philip ….spændende hobby du har !


  19. Cecilie skriver: 11 maj, 2010

    # 10
    Haha 🙂 Håkan, dig kan man få til at tro på alt! 😉
    Ingen hader vel Alexandra, men mange har ændret syn på hende, efter at det kom frem, at hun havde et “one night stand” med Martin Jørgensen ude i Hong Kong i 1999 og at forholdet udviklede sig og kunne gøre det “legalt”, eftersom Martin var lydtekniker på “JJ Film” , som var hyret til at følge prins Nikolais første 10 år.
    Det siges, at prins Joachim var parat til at leve med det af hensyn til kongehuset, men Alexandra ville skilles, og resten af historien kender alle….
    Vi har haft vores egen Camilla, Charles og Diana historie!


  20. Britt Ohlson skriver: 11 maj, 2010

    men det gick bra för svenska kungaparet att resa till Monaco för ett endagarsmöte för scouter och två dagar champagnefest med Albert på slottet i Monte Carlo. Drottningen flög f.ö. in till Monaco via Paris.Och Victoria kan ju shoppa där med sina väninnor! Samma uteblivande för att slippa hedra den svenska soldat som dödades i Afganistan. Kungen var på “Statschefsmöte” i Helsingfors och lilla kronprinsessan Victora på ett seminarium i GRÄNNA i två dagar. Det skulle bli för besvärligt att ta sej till Arlanda och hedra den dödade soldaten. Skulle inte förekomma i annat civiliserat land!!! Där skulle liknande händelser prioriteras.


  21. Grevinnanchintohs.blogspot.com skriver: 11 maj, 2010

    Men Carl Philip designar emellanåt.Han får säkert bra betalt.Och flickor,visst är han en snygging!?Tänk,om man vore ung!


  22. Lars skriver: 11 maj, 2010

    De fleste mænd er helt fra drengetiden vilde med biler og motorløb, og for både prins Joachim og prins Carl Philip er det en hobby, som hovedsalig praktiseres i weekenderne.
    Nogle samler på frimærker — andre kører race, sådan er det.
    Hver sine interesser.


  23. Kiana, Norge skriver: 11 maj, 2010

    Det forundrer meg stort at Prinsen slitter så tilsynelatende lett unna kongelige oppgaver og forpliktelser. Hvorfor må Kronprinsessen og Prinsesse Madeleine ta alt av representasjoner? Gjør Prinsen noe som helst av representasjon alene? Det burde han gjort. Prinsesse Madeleine har fått så hatten passer fordi hun ikke arbeider og representerer nok, men hva med mellomste broren deres da? Han er til og med foran Prinsesse Madeleine i tronfølgerrekken, og ser ut til bare å kjøre racerbiler, designe bestikk og stå ved sine søstres side ved offentlige anledninger.

    Prinsen kunne med fordel representere mer. Hva skjer om og hvis den tid kommer at Kronprinsessen venter barn? Og Prinsesse Madeleine fortsetter med så lite representasjon som hun har gjort. (Jeg ser med unntak på det som er skjedd de seneste uker, det regner jeg ikke med.) Prinsen bør begynne å ta i et tak nå, og ikke la søstrene gjøre alt. Prinsen gjør nok litt, men det er ikke mye.


  24. Sickan skriver: 11 maj, 2010

    #15 allegra…orsaken till att Kungaparet inte var i Paris är nog att Marianne Bernadotter var där.
    Du kanske inte vet att alla Prins Bertils bröder var osams med Kungen..dem umgicks inte alls.

    Detta beskyddaskap har Carl Philip, och då kan han inte åka till USA för han tillhör inte samma som Madde eller Victoria.

    •Innocenceorden
    •Kungliga Motorbåtklubben
    •Kungliga Svenska Segelsällskapet
    •Lilla Barnets Fond
    •Mustaschkampen
    •Soldatens Hus i Vaxholm
    •Svenska New Forest Föreningen
    •Svenska rallyt
    •Sällskapet
    •Volvo Ocean Race


  25. Pia skriver: 11 maj, 2010

    När man är över 30 år så är det dags att lägga av “tonårsursäkterna” och agera som en vuxen man. Han får köra bil hur mycket han vill om han dessemellan gör nåt för sin försörjning. F ö så är Victoria och Daniel i högsta grad delaktiga i planering av sitt bröllop även om andra självfallet står för utförandet. Hon kunde väl få koncentrera sig mentalt på sin dag. Så undrar jag varför så många blandar in allt möjligt under denna rubrik. Vad har vissa personers antipati eller sympati visavi Alexandra av Danmark att göra i detta sammanhang? Det var ju C-P:s biltävlingar det var fråga om. “Missuppfattninga av ämnet” kallas det här.


  26. Sickan skriver: 11 maj, 2010

    #24 Pia

    C-P försörje sig på att köra racebil och designa bestick 🙂

    Prinsen är på uppdrag som vi inte vet om…pressen hänger ju inte honom i hasorna hela tiden!!!!


  27. Britt Ohlson skriver: 11 maj, 2010

    att pressen inte hänger Carl Philip eller andra svenska kungligheter i hasorna hela tiden beror framför allt på en urusel information från dom som sköter Hovet. I utländsk press, såväl dags- som veckopress, ser man ständigt reportage om dom danska, norska, engelska, holländska, spanska, belgiska och monegaskiska kungligheterna. Info om den svenska kungl. familjen/släkten hör till undantagen utom när Madeleine bryter sin förlovning t.ex. Inte ens bröllopsföreredelserna märks nämnvärt utomlands (undantag kanske Tyskland, som tycker att Silvia är deras drottning. Den avlönade staben, som arbetar för Hovet, borde marknadsföra det svenska kungahuset lite bättre. Då fick vi kanske veta om dom gör skäl för sitt apanage (lön?)


  28. allegra skriver: 11 maj, 2010

    Ja nog undrar man hur det står till med proffsigheten inom hovet när Sverige officiellt begår 200 års minnet av Bernadottarnas val till svenska tronen i Paris och inte en enda företrädare för kungafamiljen är närvarande vid evenemanget.
    Man invigde alltså en utställning från Helsingborg (borgmästaren var med minsann) om den mest utsparkade medlemmen av familjen, Sigvard Bernadotte. I staden Paris almanacka är denne utnämnd till hertig vilket han ju inte var alls. Han blev fråntagen alla svenska kungliga titlar när han gifte sig borgerligt l934, grevetiteln är tänkvärt nog en gåva från belgiska kungafamiljen.
    Marianne Bernadottes närvaro är självklar precis som hon stick i stäv med verkligheten alltid titulerar sig prinsessa när hon är i Frankrike. Även svenske ambassadören gick på det och kallade henne prinsessa i ett officiellt tal.
    Men nu har dom läst på och nu är hon “endast” grevinna på ambassadens inbjudan.
    Som sagt nog hade prins Carl Philip bort ha bege sig till Paris för 200årsminnet när han själv nu arbetar med design.
    Vi är många som tycker hovet agerar nonchalant.


  29. Axel skriver: 11 maj, 2010

    Misshandeln av Prins Sigvard är ett Kungafamiljens mörkaste kapitel.
    Det är stor förbannad skam hur man bar sig åt mot en familjemedlem.


  30. Renate skriver: 11 maj, 2010

    Jomenvisst instämmer om prins Sigvard…han borde få sin prinstitel tillbaka, postumt, och fler med honom… Kan kungen adla herr Westling, så kan han återupprätta dem som fått sina prins/prinsesstitlar annullerade.


  31. Sickan skriver: 11 maj, 2010

    #28
    #29
    #30

    Varför inte skriva till hovet eller Victoria och prata om det.
    För det hjälper ju inte att gnälla här om det!!


  32. Renate skriver: 11 maj, 2010

    Sickan.
    Hur vet Du att det inte redan är gjort??


  33. Nina d'Este skriver: 11 maj, 2010

    Britt Ohlson, #27

    nej Drottning Silvia är inte “vaar” drottning (tyskars) o nej,
    vi rustar oss inte till bröllopsförberedelser! Är ett önsketänkande av svenskar….
    Däremot har vi oerhört professionella statliga TV-kanaler, med stora resurser, som sänder alla royala bröllop, egalt Spanien eller Sverige –
    i sin bevakning nutidshistoria.
    De hyllningar Ni oftast ser i svensk press över Silvias besök i Tyskland, gäller främst besöken i de utlandssvenska organisationer o representanter i Tyskland.
    När tyskar brukar faa fraagan, vilket kungahus som är viktigast o samtidigt mest interessant idag, är det allmängiltiga svaret Englands.
    Titeln “Kungen av Sverige” för övrigt, skulle nog Ingvar Kamprad lätt ta hem i Tyskland (fast han bor i Lausanne….), IKEA är älskat/avskytt o det tror jag är Ert lands topp-ambassadör maanga ggr om….


  34. Nina d'Este skriver: 11 maj, 2010

    Tillägg #33,
    tror inte svenskar som inte bott utomlands, förstaar hur mkt IKEA verkar för varumärket “Sverige”…..det är inte bara som möbelhus (med namn paa alla produkter paa svenska spraaket…),
    utan Sweden-Shop med svensk mat o alkohol, firande av Lucia, Jul, Paask, Midsommar paa svenskt sätt med svenska tillbehör,
    happenings som ABBA-Party i 70-talsstil, alla svenska flaggor, personal i blaa-gula kläder mm….


  35. Sophia skriver: 11 maj, 2010

    # 24, Sickan: ditt bristfälliga språk gör det mesta du skriver oklart; dock är Carl Johan Bernadotte både prins Bertils bror och på tämligen god fot med kung Carl Gustaf. Dessutom var ju kungens far även bror till Prins Bertil…


  36. Netaadika.bloggspace.se skriver: 11 maj, 2010

    #34 Nina,
    Jag har aldrig varit i någon IKEA butik utomlands, men däremot en enda (och sista) gång i Sthlm. (Blev ditsläpad av en väninna) Det var inte särskilt upplyftande eller inspirerande. Fast man kunde handla billigt förstås om man nu ville ha någonting alls.
    Men kan ju tänka mig att som utlandsvensk med viss hemlängtan så kan det vara lite roligt.
    Firande av Lucia, Jul etc….? Ja, jag hoppas ju att det i så fall görs med lite stil ? Personal i blågula kläder ? Hmm…. tror nog inte att jag skulle vara så trakterad.
    IMO IMO IMO


  37. Magdalena skriver: 11 maj, 2010

    Legg merke til hvor lite påaktet Carl Philip er i utenlandsk presse til tross for at han er utrolig pen!

    Det kommer nok av at han er uinteressant. Har aldri hørt han uttale seg om noe viktig og vesentlig.

    Han virker være en blyg gutt som liker seg i bakgrunnen og gjemmer seg bak de andre.

    Han vil nok med tiden trives på sin arvede bondegård sammen med en søt liten pike av folket……………..


  38. Nina d'Este skriver: 11 maj, 2010

    Neta, #36

    inte heller jag är trakterad av dessa möbler…..men har under aaren lärt känna ett par av deras chefer o därignm förstaatt konceptet….när man kliver in i deras varuhus i Frankrike/England/Tyskland osv….känslan förmedlas, man ÄR i Sverige – o ja, det är riktigt bra gjort med sillfrukostar, pepparkaksbak osv, naturligtvis med försäljning lämpliga produkter därtill (svenska kokböcker, svensk musik t.ex.).
    Ha ha, t o m varuhusen är ju blaa-gula (vet ej hur det är i Sverige?) o syns paa laangt haall…..


  39. Netaadika.bloggspace.se skriver: 11 maj, 2010

    Nina, det är säkert bra, jag tror Dig. Och framförallt är konceptet bra!!! Roligt att Du berättar. Visste inte att det var så fint ordnat.
    Och Kamprad har jag iofs alltid varit lite svag för. Ett geni ?
    God natt…. och kram
    Agneta


  40. Nina d'Este skriver: 11 maj, 2010

    Neta, visst är Kamprad ett geni….Kram o God Natt paa Dig….


  41. Sickan skriver: 12 maj, 2010

    # 35 Sophia, jag vet det. Vet du varför dem två kom bra överens med Kungen….JO..dem var de enda som inte tjatade tillbaka prinstiteln.


  42. Pia skriver: 12 maj, 2010

    Nu har vi kommit långt från ämnet:Carl-Philips biltävlingar,men apropå prins Bertil, så kunde han äta kakan och samtidigt ha den kvar. Dvs han levde med sin Mrs Craig och behöll prinstiteln. (Dessutom var pressen oförklarligt lojal) När det var dags kunde han gifta sig, forfara att vara prins och som grädde på moset fick hans fru prinsesstitel!!! Det haltar rejält när man minns hur den åldrige Sigvard aldrig fick sin upprättelse och man undrar hur kungen tänkte/tänker.


  43. Anna skriver: 12 maj, 2010

    Sickan, när du skriver att två av prins Bertils bröder kom bra överens med kungen så förstår jag inte vad du menar.

    Prins Bertil hade endast två bröder (bortsett från kungens far), nämligen Greve Sigvard B och Grev Carl Johan B.
    Greve Sigvard B förhållande till kungen var ganska kyligt medan Greve Carl Johans förhållande till kungen har varit och är fortfarande bra.

    Det betyder att en av prins Bertils två bröder kom bra överens med kungen!


  44. LÖVIS skriver: 12 maj, 2010

    Vallonblodet framträder mer och mer.

    En Vallonsk visa är: ” Född jag är resa vida kring” jag trodde inte att det innebär runt på mantorps motorbana.

    valloner = Keltogermansk – Romansk härkomst. Från början nomadfolk från INDIEN !

    Prins Nertil hade dessutom halvsyskon i stor mängd.

    Bl.a syskon med Hertiginnan Quensel från Skottland, egentligen Stuart ätten. En havbror var riksmarskalk, en var mentor på Sigtuna skola för vår nuvarande kung.


  45. Margaretha skriver: 12 maj, 2010

    Så mycket hat och galla det prids ut här!,varför alls gå in på sidan,när så många är hatiska.Kanske olyckliga i sig själva,när man ondgör sig så över allt och alla. Gläder mig åt att vi har ett utåtriktat kungahus och att vi kan får ta del av mycket som händer där och i övriga europa,via Svensk damtidning.


  46. Sickan skriver: 12 maj, 2010

    # 43 Anna..Det är ju det jag menar.

    Jag lägger inte min energi på det ämnet mera.


  47. Lennart von Hovstallet skriver: 12 maj, 2010

    Prinsen kör bara bättre och bättre samt hans studier pa Alnarp går visst mycket bra…roligt att han tager efter >Joachim i >Danmark som ar en duglig och trevlig människa….vive le prince !! enfin vive les princes !!


  48. Sickan skriver: 12 maj, 2010

    #47 Lennart von Hovstallet

    Känner tyvärr inte till denna Joachim så mycket om hans körning.


  49. Agnetha skriver: 12 maj, 2010

    Lekastuga å en 31a nja men han kanske ej vill bli vuxen o ta några ansvar utan låta livet fortsätta leka… jobba får WICTORIA göra


  50. Anita skriver: 12 maj, 2010

    Jeg kan bestemt heller ikke se noget galt i, at hverken prins Joachim eller prins Carl Philip kører race på baner.
    Langt bedre end de unge og ældre playboys, der racer rundt på motorvejene i deres Ferrarier og Porscher og gør livet usikkert for os andre. 🙂
    Jeg blev forøvrigt for nogle år siden overhalet af prins Richard i en sort Porsche på en tysk motorvej nær Lübeck : Fartbølle !!


  51. Pia skriver: 12 maj, 2010

    Lövis framhärdar med sitt vallonsnack. Varifrån skulle Carl-Philip ha fått vallonblodet? Vallonerna kom/kommer från Belgien. Ingen av hans familj har något med dessa att göra, vad jag vet. Att man är mörkhårig och har bruna ögon betyder inte att man är vallon. I Victorias och Carl-Philips fall är det ett arv från mormor Alice, brasilianska. Vallonerna är också mörka, men det är en annan sak.


  52. Dikte skriver: 12 maj, 2010

    Danskerne hader bestemt ikke Alexandra.

    Kronprins Frederik og kornprinsesse Mary mødes da også ofte med Alexandra og Martin både privat, men også i venners lag da de har fælles venner.

    Alexandra og kronprinsesse Victoria har også et glimrende forhold til hinanden.


  53. Agneta skriver: 15 maj, 2010

    Carl-Philip borde faktiskt kunna delta mer när det gällelr representation av kungahuset. Han lever lite i skymundan tycker jag – bortsett när man skriver om hans kvinnoaffär. Det som jobbar mest tycker jag är Victoria. Hon verkar vara en mycket duktig och ansvarstagande kvinna.

    Vet man verkligen hur “gott” förhållandet är mellan Alexandra och t ex Victoria eller danska kungahuset???


  54. Dikte skriver: 15 maj, 2010
  55. Kristine, Oslo skriver: 15 maj, 2010

    Dikte
    Det kan vel hende de har skværet opp – som det heter på norsk, etter at det kom for en dag at det var Alex som var den utro. Jeg trodde forresten at de nordiske kongehusene var godt informert om hverandre om slike ting, og ikke henvist til å få informasjon om hverandre fra sladderpressen. Snakker de ikke sammen på telefon? Det tror jeg i hvert fall Margrethe og Sonja gjør, de er venninner. Da kunne Margrehe ymtet frempå til sin fetter Carl Gustav at sannheten var et annet steds enn det som fremgikk av pressen.


  56. Dikte skriver: 15 maj, 2010
  57. Dikte skriver: 15 maj, 2010

    #55
    Der er i vores kultur et særligt had overfor kvinder der er utro imens vores kultur er meget mere overbærende overfor mænd der er utro.

    Jeg ved ikke om det er interessant hvem der var utro først.

    Hvis vi skal gå ind i den vurdering er dit gæt lige så godt som mit. Jeg ved ikke hvem der var utro først og det ved du heller ikke!

    Men når vi kan konstatere at prins Joachim er med til Martins polterabend (fest med nærmeste venner før et bryllup) så tyder det på at Martin ikke er den som har ødelagt Joachim og Alexandras ægteskab.
    Når Joachim er med til en så privat begivenhed som kun er for de nærmeste af Martins venner er det beviset for at Martin ikke er den tredjepart der ødelagde ægteskabet.

    Som du selv nævner så ved Frederik, Mary og Victoria nok mere om den sag end du og jeg eller pressen.


  58. Dikte skriver: 15 maj, 2010

    #55
    Der er i vores kultur et særligt had overfor kvinder der er utro imens vores kultur er meget mere overbærende overfor mænd der er utro.

    Jeg ved ikke om det er interessant hvem der var utro først.

    Hvis vi skal gå ind i den vurdering er dit gæt lige så godt som mit. Jeg ved ikke hvem der var utro først og det ved du heller ikke!

    Men når vi kan konstatere at prins Joachim er med til Martins polterabend (fest med nærmeste venner før et bryllup) så tyder det på at Martin ikke er den som har ødelagt Joachim og Alexandras ægteskab.
    Når Joachim er med til en så privat begivenhed som kun er for de nærmeste af Martins venner er det beviset for at Martin ikke er den tredjepart der ødelagde ægteskabet.

    Som du selv nævner så ved Frederik, Mary og Victoria nok mere om den sag end du og jeg eller pressen.


  59. Dikte skriver: 15 maj, 2010

    #55
    Der er i vores kultur et særligt had overfor kvinder der er utro imens vores kultur er meget mere overbærende overfor mænd der er utro.
    Jeg ved ikke om det er interessant hvem der var utro først.

    Hvis vi skal gå ind i den vurdering er dit gæt lige så godt som mit. Jeg ved ikke hvem der var utro først og det ved du heller ikke!

    Men når vi kan konstatere at prins Joachim er med til Martins polterabend (fest med nærmeste venner før et bryllup) så tyder det på at Martin ikke er den som har ødelagt Joachim og Alexandras ægteskab.
    Når Joachim er med til en så privat begivenhed som kun er for de nærmeste af Martins venner er det beviset for at Martin ikke er den tredjepart der ødelagde ægteskabet.

    Som du selv nævner så ved Joachim, Alexandra, Frederik, Mary og Victoria nok mere om den sag end du og jeg eller pressen.


  60. Caroline skriver: 15 maj, 2010

    #54 Dikte
    Spændende så, at se om der er dukket en invitation til brylluppet op i grevinde Alexandra og Martins postboks !

    Eller måske er sandheden bag skilsmissen, som var ukendt for de fleste i flere år – også nået til Stockholm Slot.

    Kronprinsesse Victoria deltog i brylluppet mellem prins Joachim og prinsesse Marie, men ikke i Alexandra og Martin Jørgensens.


  61. Pia skriver: 15 maj, 2010

    # 54
    Sædvanlig Ekstrablads historie (og Se & Hør), når der ikke rigtig sker noget lige efter nytår, så tager de noget gammelt sladder frem.
    Artiklen er fra januar 2009.
    Billedet af Victoria og Joachim fra statsbesøget sommeren 2007…… og så mangler Jan Körner lige at fortælle, at Kronprinsesse Victoria deltog i Marie og Joachims bryllup den 24. maj 2008 !

    Men så forsvinder sandhedsværdien i historien jo, så det undlader han.


Annons

Laddar