Prins Carl Philip tackade nej till bröllop

Prins Carl Philip tackade nej till bröllop
Annons

Prins Carl Philip tackade nej till ett bröllop för någon vecka sedan. Han föredrog att mysa med sin Sofia.

Prins Carl Philip och hans Sofia Hellqvist har inlett hösten på skilda håll. Sofia befann sig i Sydafrika tills för några veckor sedan för att arbeta med välgörenhetsorganisationen Project Playground. Och medan flickvännen idkade filantropi lyste flitens lampa för studenten Carl Philip på lantbruksuniversitet Alnarp.

Mysa hemma

Annons

Men för någon helg sedan återvände Sofia hem från Sydafrika – en kär återförening och Carl Philip körde till Arlanda för att möta flickvännen vid flyget. Sedan tillbringade de helgen tillsammans helt privat. Enligt uppgift var paret bjudna på bröllop hos prinsens goda vänner Richard Nordström och hans fästmö Anna Rehnmark. Nu uteblev paret från festligheterna, de föredrog att mysa hemma i Carl Philips våning på Slottsbacken.

Av Camilla Spjuth-Palve.
Foto: IBL

Läs även:

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

75 kommentarer till “Prins Carl Philip tackade nej till bröllop”

  1. JJ skriver: 19 oktober, 2010

    Sofia Hellqvist´s favoritfilm sägs vara ‘Pretty woman’ med Julia Roberts och Richard Gere…tja, Ni kan själva dra den enkla slutsatsen.


  2. Hilde E. skriver: 19 oktober, 2010

    I utgangspunktet synes jeg at alle mennesker selv skal velge sin livsledsager. Men helt enkelt er det ikke når man observerer en tydelig lykkejeger som ønsker å oppnå kongelig status. Man behøver forresten heller ikke være kongelig for å bli utsatt for en slik person….


  3. Kattunge skriver: 19 oktober, 2010

    Jag tycker att inbjudan sa
    “Carl Philip” bara ingen Bride


  4. Malin skriver: 19 oktober, 2010

    Hahaha!!! Du JJ #1 det där var nog den roligaste kommentaren jag läst! Jag gillar också Pretty Woman väldigt mycket, säger det en massa om mig också då? (kan tillägga att jag är en förlovad 28-årig trebarnsmamma) Jag gillar även deckare, men aj då, då identifierar jag mig kanske med mördare, inte bra!! Om folk nu inte gillar Sofia (vilket jag tycker är helt befängt när man inte känner henne) så håll er åtminstone till en saklig nivå och framför något konkret. Men tack för dagens skratt JJ! 😀


  5. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 19 oktober, 2010

    Egentligen ska man inte tacka nej till en god väns bröllop.Men jag gissar!,vet ju inte,att Carl Philip nog har insett att Sophia inte passar in.Syrran kom ju.Och föresten,barndomsvän till Carl Philip,hur många av dem är hans EGNA kompisar?Inte handplockade av farsan?


  6. MaryK skriver: 19 oktober, 2010

    # 1 JJ:
    Ja, du har trukket en enkel konklusjon (slutsats)! Tror du alle trekker en så enkel konklusjon???

    # 2 Hilde E:
    Tenk om CP og Sofia er forelsket i hverandre????! Det er under 50% sjanse for at du har rett? Det er jo ikke Sofia alene som har avgjort at de vil være et par til tross for såpekokeri og ormpåkledning!


  7. MaryK skriver: 19 oktober, 2010

    # 4 Malin: Du ga meg en riktig god latter (skratt)! Holder med deg – 100 %! Ja, tenk om vi fikk til et sakligere nivå……..


  8. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 19 oktober, 2010

    Rättelse!Prinsessan Christina menarjag!Moster!


  9. Maryou skriver: 19 oktober, 2010

    Vad härligt att prinsen hittat en snygg tjej. Hans pappa hade antagligen samma smak i hans ålder och hade nog gjort samma val. Det är nog därför som prinsen och Sofia så småningom kommer att få till det hela och få varandra. Vare sig vi läsare blir irriterade eller gläds över detta.


  10. Maja Larsson skriver: 19 oktober, 2010

    #8 vad då moster?? Carl-Philip har väl ingen moster utan bara fastrar eller….


  11. Vicki skriver: 19 oktober, 2010

    C-P blev väl sur, om SH inte stod med på inbjudningskortet !


  12. BEN skriver: 19 oktober, 2010

    Jösses, så mysigt! Tidningarna antyder ju att både kungen och kronprinsessan accepterat den nya “prinsessan”. Då är ju allt frid och fröjd. En annan tidning skriver att drottning Silvia har blixthemkallat Sofia Hellqvist från Sydafrika och bestämt möte för att utvikningsflickan ska få möjlighet att berätta vad som egentligen hände i USA. Oj, oj, oj – ska det vara så svårt att fatta.
    Kronprinsessan drar tydligen paraleller mellan Daniel Westling och Sofia Hellqvist, vilket också väcker en del frågor.
    Leve monarkin……………………..


  13. Maggie skriver: 19 oktober, 2010

    Nr 8

    Nej inte moster – faster Christina


  14. Midnattsol skriver: 19 oktober, 2010

    Klart att de tackade nej: Sofia är inte officiellt godkänd som prinsens flickvän, och därför får de inte gå tillsammans på bröllop. Och Carl-Philip ville inte gå utan sin Sofia… It’s as simple as that..


  15. kerstin skriver: 19 oktober, 2010

    hjälp, jag gillar också Pretty Woman!!! Jag känner flera som gillar den. Så antagligen är jag också en ” dålig” människa. Får försöka bättra mig. Håller med om att vissa kommentarer är “humoristiska”. Man kan inte annat än skratta.


  16. ATL skriver: 19 oktober, 2010

    Prinsessan Christina ar faster till Carl Philip.


  17. Evelyn,USA skriver: 19 oktober, 2010

    Riccardo Garcia, Sofia Hellqvist, April 9, 2008 (RG:s förnamn felstavat)
    På en av bilderna ser SH ut att hålla i ytterkläder. Antagligen en date.
    http://www.patrickmcmullan.com/site/…cardo%20Garcia

    Fler bilder på Ricardo Garcia (förnamn OK):
    http://www.patrickmcmullan.com/site/…6&sortdir=DESC

    RG skriver artiklar:
    http://scallywagandvagabond.com/author/ricardo-garcia/

    “You have all seen her, mimicking a European heiress (except she is chewing bubble gum) fresh off of the jet from Vienna or Munich. She is well traveled, wearing Christian Louboutin four inch pumps, carrying Louis Vuitton luggage, and possesses an above average positive self image with barely a high school degree to back it all up. She came to New York at 18 to 20 years of age and was hoping to make it in modeling, fashion or some glamorous industry. Now, she takes calls from one to three “boyfriends” that help her with rent, dinners, vacations and overall bills. She isn’t a hooker but also isn’t looking for a husband. She is looking for a good…., no…., a great time on someone else’s dime. She is every mother’s nightmare and sometimes every man’s wet dream. She can’t be labeled a “coke-whore” because that’s not what she ultimately needs. With an overpowering addiction to luxury, the fast lane, and most of all, YOUR wallet, her actions are all essentially no more than a “means to an end.” Does she get a kick out of her suitor? Or just what he can supply? Her target: successful, fun loving, attractive men who are 15 years and senior to her age with an above average discretionary income. Whether he is married, separated, divorced with or without children makes little to no difference.”


  18. hilde skriver: 20 oktober, 2010

    Nå står det i teksten at Sofia også var invitert i dette bryllupet. Det er naturlig når man ber venner i bryllup at man også inviterer deres partner. Det gjør man uansett selv om man ikke liker denne personen eller ei.
    Kanske Carl-Philip ville skåne Sofia for all presse og medieomtale.


  19. hilde skriver: 20 oktober, 2010

    Og JJ hvilken film burde hun like for at man kan dra den riktige slutsatsen?
    Hvilke bøker du liker å lese, hvilke filmer du liker å se osv forteller egentlig ikke så veldig mye om din personlighet og dine verdier. Vi mennesker er mer komplekse enn som så.


  20. Nanna skriver: 20 oktober, 2010

    Hvorfor bruger SD det gamle billede af Sofia, det er jo flere år
    gammelt, sådan ser hun ikke ud i dag!
    Og NU findes der altså billeder af dem sammen.
    Jeg undrer mig faktisk også over…. hvor den anden artikel om
    parret forsvandt hen, men man skal nok ikke stille så mange
    dumme spørgsmål, bare acceptere. 😉


  21. Hansen skriver: 20 oktober, 2010

    Jeg bliver mere og mere nysgerrig på hende Sofia – hvor kan man opleve hende? Optræder hun i tv for tiden?


  22. Lisbet skriver: 20 oktober, 2010

    #21 Bra skrivet Signe! Håller helt med Dig.Flickan har ingen respekt för monarkin.Troligtvis vet hon inte ens vad det betyder.


  23. Malin skriver: 20 oktober, 2010

    Oj oj Signe #21! Vaknat på fel sida kanske??? Tycker du ska ta och tagga ner lite. Du känner INTE Sofia och inte Carl-Philp heller. Så om det är någon som är oförskämd så är det du som uttalar dig på ett sådant sätt om folk du inte känner. Jag har sagt det förut och kan säga det igen; människor kan faktiskt förändras, även omdet verkar bvara svårt för dig att förstå.Och än så länge så är de ju inte förlovade eller ett officiellt par, så vad de gör på sin fritid har vi väl inte ett dugg med att göra. Och let’s face it, vill han gifta sig med henne så gör han det vare sig det finns gnällkärringar eller inte 😉 Men som jag skrivit tidigare; har man ingan större bekymmer i sitt liv än att oja sig över vem som blir kär i vem så är det inte ett dugg synd om en. Var glad för det du Signe och dina medsystrar i gnäll 😀


  24. Kattunge skriver: 20 oktober, 2010

    för Nº 18…..SH… denna desperata genom inbjudan precis som bröllopet, eftersom det är vad du vill…..berömmelse, pengar och ses som en prinsessa.
    men igen för att dölja, Hon vill inte denna,,,hon vill bli sedd och erkänd……..Jag tror inte det Stamina


  25. Sarah skriver: 20 oktober, 2010

    Sofia er så naturlig. Victoria har et kunstigt smil.


  26. Prinsessan av Världen skriver: 20 oktober, 2010

    Håller med #21 signe jag också!


  27. Bakom vattnet skriver: 21 oktober, 2010

    # 11. Kanske det, SH eller avec stod inte på prinsens inbjudningskort. Men må vara så eller så…
    Det viktigaste synpunkt för svenska stantens och monarkins del var det, ATT PRINSEN VAR INTE MED, NÄR MAN ÖPPNADE RIKSDAGEN – utan hämtade sin ormflicka från flygfältet Arlanda!!! VILKEN NONCHALANS!


  28. Svea skriver: 21 oktober, 2010

    Kungen var också rätt flitig i umgänge med den tidens “flammor”, men lyssnade till farfar kungen och senare till farbror Bertil när det var dags att på allvar välja sig en brud. Vad nu drottningen kan ha för dolda olämpligheter” i bagaget, bortsett från pappans tvivelaktiga affärer, vet man väl inte, men hon verkar ju ha varit rätt väluppfostrad. Hon har fungerat som drottning och även om hon synes mig tråkig och fåfäng, så passar hon och kungen bra ihop. De verkar ha en gemensam brist på kulturella intressen och har blivit “det gamla strävsamma paret”. Nu hoppas man bara att prins C-P också lyssnar till vad föräldrarna säger och att dessa talar om vad som gäller om denna vamp ska bli hans lagvigda. Då måste han avstå från sina titlar och privilegier och försörja sig och sin fru själv.


  29. Malin skriver: 21 oktober, 2010

    Men alltså, är ni bara bittra eller helt enkelt korkade??? Carl-Philip är INTE tronföljare, Han får inget eget apanage, det är kungen som “styr” över dem pengarna och den del som Carl-Philp tar del av är ju främst vid representation och officiella uppdrag. Och dessa kommer han ju fortsätta vara med på oavsett om han gifter sig eller inte. I övrigt så kommer ju både han och hans fru (vem det än blir) att tjäna egna pengar. Han är prins ja, men även en människa som har känslor precis som alla andra. Inte många trodde te.x att Mette-Marit skulle passa som kronprinsessa men se, det gjorde hon visst det. Carl-Philp är över 30 år! Att hans föräldrar skulle bestämma vem han ska leva med är inget annat än förnedrande. Men i era ögon är väl konservatism, egoism och elakhet viktigare än att folk är lyckliga. Och till syende och sist så handlar detta om två unga människor som är kära i varandra. Om det kan väcka så mycket agressioner så kan man konstatera att man har i-landsproblem! 😀 Ha en bra dag alla! 😛


  30. pernilla skriver: 21 oktober, 2010

    Malin # 24 o # 30

    Jag håller helt med dig!


  31. BEN skriver: 21 oktober, 2010

    #30
    Det där med MM:s lämplighet som kronprinsessa kan vi lämna därhän. Då det gäller prins Carl-Philips förälskelse håller jag med dig, om det är på det sätt som du beskriver; Då har svenska folket inte med detta att göra, då är det upp till kungen. Hoppas innerligt att prinsens kärlek är besvarad på riktigt och att inte utvikningsflickan använder honom som en “språngbräda” in till andra rika män. Jag tror inte att det är så smart om kungafamiljen jämför Sofia Hellqvist med Daniel Westling. Att många läsare rasar tror jag är därför att vi gillar prins Carl-Philip.


  32. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 21 oktober, 2010

    !0,OJ!Då blev det fel igen!Faster så klart!


  33. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 21 oktober, 2010

    Svea!Den tiden är förbi då barnen lyssnar på föräldrarna.Vare sig det är kärlek eller annat!Försår så väl varför stackars Prins Bertil fick vänta så länge på Lilian.Hon var ju inte direkt bildad.Dansat på naken på attklubb.Inte bättre än Sofia!


  34. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 21 oktober, 2010

    Rättelse1Naken på NATTKUBB!


  35. Gneta skriver: 21 oktober, 2010

    34 Medea, anledningen till avtt Prins Bertil fick vänta så länge att gifta sig med Prinsessan Lilian, hade inte att göra med hennes eventuella dansande på någon natklubb.. vilket förresten nog är mer ettt illasinnat rykte än sanning.

    Att de fick vänta, var helt enkelt, att Prins Bertil skulle vara Stand by för kung Gustaf VI Adolf då vår nuvarande kungs pappa dog i en flygolycka.. Då på 40-talet, hade ju Prins Bertil mist sin prinstitel och arvsrätt till tronen om han gift sig med Prinsessan Lilian.


  36. Kattunge skriver: 24 oktober, 2010

    den här tjejen kommer inte att stödja vara hemligheten flickvän……bara vill berömmelse och att erkännas¡¡¡¡¡¡¡¡¡
    kan inte stå fler lögner….kan inte stå ut att vara hela tiden hemlig….
    i Sydafrika visade sig inte vara så välgörande reser 15 dagar innan än väntat….visar att den är falsk…..och kommer inom kort
    några månader småningom slutar


  37. Margaretha skriver: 24 oktober, 2010

    Så mycket bitterhet,avund och hat som bara väller fram. Positivare tankar om medmänniskorna skulle göra många lyckligare!


  38. Pia skriver: 24 oktober, 2010

    Mrs Craig är gammal nu, men ändå måste jag säga att någon stilfull prinsessa blev hon aldrig. Risken med prinsarna är att de alltid kommer att dra till sig intresse från kvinnfolk och en del av dessa har, liksom Hollywoodfruarna, en äregirighet och en ambition att försöka bli “fint ” gift. Det kan säkert vara svårt för en föälskad ung människa att verkligen se vad som döljer sig bakom en attraktiv fasad och en välsvarvad kropp. Tycker synd om prins C-P, som nog inte är i ståd att rätt bedöma unga Sofia. Hoppas att vi slipper henne INOM kunghuset i alla fall.


  39. Maja Larsson skriver: 24 oktober, 2010

    21# signe
    Vad är det hos dig själv som ploppar upp när du läser om Sofia och skriver om henne och Carl Philip som om du var granne med dem?

    Kanke har du själv en del betänkligheter i bagaget?

    Städa framför egen dörr innan du ger dig på andras.


  40. Benedikte skriver: 25 oktober, 2010

    Jeg synes Sofia ligner Mary. Samme porcelænsudseende.
    Jeg tror da, at 99% i Danmark ville synes om Sofia, som
    de gør om Mary. (Sammmenlign selv med billedet af Mary
    øverst på siden)


  41. Emma_H skriver: 25 oktober, 2010

    Maja L. Dylika personangrepp som du gjorde på Signe i #42 hör ej hemma här!!
    Håll dig till vad debatten handlar om dvs För/Emot rörande Sofias ev lämplighet och trovärdighet såsom prinsesskandidat – det finns tillräckligt med framtagna fakta om hennes liv o leverne då&nu. Såsom skattebetalare och arbetsgivare åt kungahuset lär debatten fortsätta med eller utan dig, så var hövlig gentemot dina meddebattörer som ev ej delar din åsikt.


  42. Kristinasvenskdam.se skriver: 25 oktober, 2010

    Flitens lampa???? Enligt en av våra kvällstidningar har den lille prinsen inte klarat en enda kurs på Alnarp under två år. Två år!!!!!
    Stig av och lämna studieplatsen till någon mera seriös student säger jag.


  43. Midnattsol skriver: 25 oktober, 2010

    45# Ja, man garvar nästan när man läser det.. Och så säger hovet att det beror på åtaganden.. Öhh, vilka åtaganden??.. Han har ju knapp några officiella plikter i sin kalender.. Men att köra racerbil kanske är att representera det med?.. Inte vet jag. (Och han var inte ens med när riksdagen öppnades. Ville kanske gosa med SH istället?..alt. vara hemma och tjura för att SH inte är godkänd..)


  44. Malin skriver: 25 oktober, 2010

    Emma #44 Att prata om personangrepp ska väl knappast komma från er som spyr galla över en person man inte känner??!! Ja, det finns mycket som sagts/skrivits om Sofia. Men det betyder INTE att man känner en person och vet vad hon går för bara för att man läst skvaller om henne och lyssnat på “insatt källor” Så om det är någon som kommer med personangrepp är det ju ni, och jag tycker det är riktigt vidrigt att uttala sig så nedlåtande om en person man inte känner. Debatten för/emot monarkin kommer att pågå, och det tycker jag är bra. Men håll det då till en saklig nivå och diskutera monarkin som statsskick. Att gå till personangrepp tycker jag bara är lågt. Har man inga bättre argument än så så tycker jag det är sorgligt. Vad gäller skattepengar så är det ju, som jag sagt innan, pengar som kungen styr över och Carl-Philip kommer ju som alla andra att tjäna egna pengar, så även hans fru. Sen tar de del av apanaget ja, när det fodras, som tex. representation och resor. Förresten var det ju även så att många var skeptiska till Daniel också de första åren, men sen när folket väl fick “träffa” honom så visade det sig ju att han kommer passa utmärkt vid Victorias sida. Så man kanske inte ska vara så snabb med att döma folk man inte känner…. Om Sofia vet jag lika mycket/lite som de flesta och därför dömer jag henne inte heller. Tiden får väl utvisa hur seriös deras relation är och vad hon går för. Och till sist: VARFÖR verkar det så omöjligt för vissa att förstå att människor faktiskt kan förändras??


  45. zohreh skriver: 25 oktober, 2010

    ILOVE MARRY WITH PRINCE CARL PHILIP.
    PURE LOVE YOU


  46. Dembarubin.bloggspace.se skriver: 25 oktober, 2010

    Om detta är sant om Carl-Philip så undrar man lite varför han fortsätter. Vad är meningen med det??

    http://www.aftonbladet.se/temautbildning/article8013929.ab


  47. Pia skriver: 25 oktober, 2010

    Men, hallå! Nämn inte Daniel och Sofia på samma dag ens. Jag behöver nog inte förklara varför, men kanske begreppet stil respektive ingen stil räcker.


  48. Magdalena skriver: 25 oktober, 2010

    Kanskje skal vi snu på hodet noe av den tankegangen som kommer til uttrykk her.

    F.eks.; Jeg håper at prinsen mener alvor med Sofia, og ikke bare bruker henne som sengehygge? Det vil kunne ødelegge hennes selvbilde og fremtid.

    Jeg spør meg hva som får kvinner som skriver her til nesten utelukkende å bebreide Sofia, tilegne henne uærlige motiver og sverte henne som lykkesøkerske?

    Hvorfor er dere kvinner mer kritiske til kvinnen enn mannen i dette (og lignende) tilfeller?

    Er dere så desillusjonert at dere tror at status og penger er det som styrer alle forhold?

    Kanskje er vi kommet dit hvor nettopp kjærligheten og følelsene har første prioritet,- og hvor den kongelige status bevisst settes på spill fordi den av den nye generasjonen kongelige ikke ansees attraktiv nok?


  49. Vicki skriver: 25 oktober, 2010

    Sofia er lige så fræk og sexy som Marie.


  50. krisantishoppingbyme.blogspot.com skriver: 25 oktober, 2010

    C-P blev väl sur, om SH inte stod med på inbjudningskortet ! Jag håller med Vicki. Men ändå helt klart när man är kåta är mysigare hemma med topless modellen.


  51. tove skriver: 25 oktober, 2010

    47 Malin
    Jag instämmer i det du skriver, det är avskyvärt med personangreppen på Sofia.


  52. Håkan AlmgrenHåkan skriver: 26 oktober, 2010

    Det principiella i dethär beslutet är dogmatiskt men gäller för all del för alla prinsens rättigheter.


  53. Susanne skriver: 26 oktober, 2010

    “45 Kristina og #46 Midnattsol
    Aftonpostens artikel, om at prins Carl Philip ikke har bestået
    et kursus på Alnarp på 2 år ,cirkulerer også rundt i de danske
    medier. Også begrundelsen, at han har haft forpligtelser til
    anden side, hmm….
    Man begynder at forstå, at der måske er en grund til, at han
    ikke repræsenterer så meget alene og slet ikke i udlandet


  54. Malin skriver: 26 oktober, 2010

    Pia #50 Jag jämför dem inte. Pekar bara på principen att man inte bör döma någon man inte känner. Media är ju ganska bra på att visa upp vinklade bilder. Och man ser ju det man vill se….. Som sagt, debattera monarkin är en sak, men personangrepp och vilda spekulationer är bara lågt och jag kommer aldrig ta folk med sådana åsikter på allvar!


  55. Irena. skriver: 26 oktober, 2010

    Är denne prins inte klar med en enda kurs på Alnarp? Efter två års studier? Hmm?? Varför inte ge honom en uppgift inom kungens köttproduktion och så vidare, på Stenhammar?


  56. Poul skriver: 26 oktober, 2010

    #52 Vicki
    Enig – også i, at du ( #26) synes S har et naturligt smil.
    Ja, de er ikke 2 fede single so-sujyder at se på! 😉


  57. Gneta skriver: 26 oktober, 2010

    58, kanske bara så att han inte har lust att låta kvälls- och veckopressen rota i hans eventuella betyg på tentorna, och då är det smartare att läsa utan att göra klara alla tenrona.. Kunskaken har man ju, men inte betygen.


  58. TantLila skriver: 26 oktober, 2010

    Jag önskar paret lycka till. Pretty Woman är min absoluta favoritfilm, kan se den hur ofta som helst.


  59. Irena. skriver: 26 oktober, 2010

    Gneta: Tyvärr så är det Kvälls och veckopressen som i stor utsträckning bestämmer vilken bild människor i Sverige har av kungahuset, och vilken bild gemene man har av kungahuset, bestämmer till sist dess “öde”. D.v.s dess vara eller icke vara. Synd men sant.


  60. signe skriver: 26 oktober, 2010

    Malin “24”
    Om du verkligen läser vad jag skrivit så har jag inte belyst hennes privatliv.Jag har snackat om den officiella Sofia i egenskap av flickvän till vår prins. Den bilden av Sofia är verkligen inte representativ en blivande “prinsessa”. Hennes CV cirklar runt hela världen och skämmer ut vårt Kungahus.Att hon har snurrat runt på Stureplan för att hitta den rätte är sanning och att hon ska nå höjderna och bli något stort är hennes eget uttalande. Att C-P inte har någon erfarenhet utan faller för denna tjej utan att först ta reda på hennes förflutna visar ju hur naiv och godtrogen han är och nu har det gått troll i hela historien han är sååå barnslig och envis så han tänker INTE ge sig och Sofia har säkert hejat på och påverkat honom. Jag tror C-P kommer att ångra sig i framtiden när detta förhållande ebbar ut vilket jag och många med mig hoppas. Detta ger bara näring åt alla som vill ha president istället.


  61. signe skriver: 26 oktober, 2010

    Det är ju också bedrövligt att C-P inte läser färdigt sina kurser och får sina betyg. Nu är det nog dax att ta ut killen i verkligheten och eftersom han skrivit på att han vill tjänstgöra utomlands så hoppas jag att han snart kommer att skickas iväg !


  62. Gneta skriver: 26 oktober, 2010

    62, kan bara hålla med dig….


  63. pernilla skriver: 26 oktober, 2010

    @ 63 Ingen utomstående kan veta vad Carl Philip visste eller inte visste om Sofias förflutna när de blev ett par. Han visste kanske allt om hennes bakgrund när de startade sitt förhållande., Förnedrande för prinsen att tro att han är lurad, han är över 30 år och kan ta vara på sig själv.


  64. Siv Johansson skriver: 26 oktober, 2010

    Om han håller fast vid denna flicka så måste han ta konsekven serna och göra som kungens farbröder d.v.s. avstå från apange och kunglighet


  65. Malin skriver: 26 oktober, 2010

    #66 Pernilla. Riktigt bra sagt!! Det är ju skrattretande att en del här tror att de känner Sofia bättre än Carl-Philip. Han vet nog bra mycket mer om henne än vad vi alla här gör. Vad gäller att avstå prinsrollen så behöver vi inte bry oss ett dugg om det. För det är upp till kungen om så skulle ske. Och som sagt Signe #63 du går ju bara på tidningsuppgifter. Människor kan ju förändras (hur många gånger ska jag behöva säga det??) Två unga, men likväl VUXNA, människor är kära. Kan man inte glädjas åt det kan iaf inte jag tolka det som annat än bitterhet


  66. Emma_H skriver: 26 oktober, 2010

    Malin_Det är helt upp till dig om du önskar ”spy galla” på andras åsikter/inlägg. Själv föredrar jag sakliga faktabaserade argument och väljer att hålla mig till sakfrågan – Sofias ev lämplighet och hennes hittills uppvisade grad av trovärdighet såsom hoppfull prinsesskandidat. Nuvarande o tidigare beteende
    Hurdan SH är privat är helt ointressant för mig och gemene man. Det insåg S själv då hon under längre tid förgäves tagit hjälp av PR-kvinnan Barbro Ehnbom: smöriga artiklar i media, ny frisyr o klädstil, “välgörenhet” m.m. Däremot är Sofias CV (vuxna bakgrund) ofrånkomlig om hon väljer att söka jobbet som Sveriges o Carl Philips prinsessa: Den rollen är MER än att bara vara fru med generöst klädkonto – utan ett YRKE dygnet/året runt med krav på viss bildning o vissa egenskaper.
    Sofia som eventuell prinsessa representerar Sverige, Sveriges folk och är del av den PR-maskin som kungafamiljen utgör. ”en kedja aldrig starkare än dess svagaste länk” – oavsett goda insatser av kungaparet och kronprinsessparet.
    INGEN inom europeiska hov anställs garanterat idag ENKOM på basis: “Ignorerad CV, att man är söt m bra framtidsambitioner.” Du tror S är förändrad och ångrar sig. Visst, om så vore – så försvinner tyvärr inte Bilderna för det… Var bild ägs av andra än Sofia själv dvs TV, fotografer, media, bildbyråer – som kan göra Vad de vill med den När de vill – något som alltid står i modellernas kontrakt. Ju mer känd/i fokus, desto Oftare kommer bilderna dyka upp – detta OAVSETT hur mkt Sofia ångrar sig, vilket kan bli ödesdigert för såväl henne som Kungahusets o vår Monarkis fortlevnad. (och Nej MMsituationen är Ej alls jämförlig… )
    FAKTA: Dagen INNAN bröllopet 18/6 var Stödet bland folket ang kungahuset 40% För och angående Monarkin 46% För – jämfört med 1996 då bägges siffror låg runt 70%
    SFIs Årliga mätning visade nu också enligt DN att kungafamiljen förlorar stöd snabbare än monarkin… gissa vad som sker med dom siffrorna vid eventuell kunglig förlovning med Sofia… med tanke på hur hon nu bemöts inom hovet, ute bland folket och den allmänna negativa opinionen utomlands.
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/stodet-for-monarkin-har-sjunkit-kraftigt-1.1124340
    Så länge Sofia väljer att dejta en PRINS är det därmed hon själv som utsätter sig resp. inbjuder till närgången granskning och uppmärksamhet – helt frivilligt alltså, men frågan är om det är värt det..?


  67. P.E skriver: 26 oktober, 2010

    Den allmänna uppfattningen tycks vara att Sofia bara är en “golddigger” och främst är ute efter att bli försörjd. Om man har de ambitionerna så måste en kunglighet eller annan offentlig person vara det absolut sämsta valet med all den publicitet det för med sig. Nej då är det bättre att gå på den rike anonyme personen som strör pengar kring sig mer diskret. Är hon ute efter spänning? Kanske det men brukar förhållande baserat på spänning hålla så länge? Jag tror det hade varit slut för länge sedan om det bara hade varit för spänningens skull. Hur som helst så tror jag aldrig att det kommer att tillåtas att gå länge i deras förhållande förrän en tronarvinge har kommit. Och då har kanske glöden hunnit falna….


  68. signe skriver: 26 oktober, 2010

    “67” Siv
    Håller med dig
    Det är väl just som många menar han får gifta sig med vem han vill MEN är det en olämplig person som Sofia måste han avstå alla sina fördelar ..


  69. Tanja skriver: 26 oktober, 2010

    Sofia kom hjem fra Afrika dagen før brylluppet og efter hvad
    jeg har læst mig til her, var det 2 uger før beregnet.
    Altså må man formode, at hun har været indbudt – men noget
    er hændt. Har Kongen eller Dronningen mon blandet sig ?


  70. Pia skriver: 26 oktober, 2010

    “Signe” 63. Din kommentar är både saklig, genomtänkt och välformulerad. Jag håller med Dig i allt. Det finns unga kvinnor som har siktet inställt på ett “fint” gifte med någon rik man med position. Prins C-P har växt upp intill mammas kjolar och vill inte veta hur världen ser ut. Att han blir ett lättfångat offer för en målmedveten vamp av Sofias sort är han inte ensam om, men det är tråkigt när han fötts till prins. Om han på sikt blir olycklig är en sak – att hon skulle bli prinsessa är en katastrof för Sverige. Måtte hovet sätta stopp för detta.


  71. Malin skriver: 27 oktober, 2010

    Ja då fick jag skratta lite igen då! Tack ska ni ha! 😀 Ni är riktigt roliga som tar det här så seriöst. Som om Sofia var någon ni känner som svikit er personligen. Jag håller om att är hon tillsammans med prinsen så visst, då får hon räkna med att bli granskad. Men jag tycker inte det ger andra rätt att uttala sig om huruvida hon är en lycksökerska, inte kär på riktigt, att hon lurat prinsen etc. För det vet vi faktiskt ingenting om! Hennes dokusåpa medverkan och bilder, ja de kan man diskutera och det är väl inte det lämpligaste. Men om, märk väl, OM! det nu är så att hon och Carl-Philip faktiskt är kära i varandra, ja då är dem det. Och det var nog knappast något hon tänkte skulle hända innan. Men livet tar vändningar och många gånger är det ju just när man träffar någon som livet förändras mycket. Pekar återigen på Mette-Marit. Nej, vi behöver inte jämföra dem personligen, men det är samma sak där: En ung tjej som festade mycket, testade gränser, blev gravid och ensamstående mamma när hon var ung. Inte sjutton tänkte hon i det läget: “Oj, men jag kanske blir ihop med kronprinsen om några år” Sedan gjorde hon det och livet förändras drastiskt, inte minst hon personligen förändrades. Och sen är ju inte Carl-Philip tronföljare, han och hans fru kommer inte på långa vägar ha lika stor roll i det offentliga och representativa som kronprinsessparet! Så ja, granska gärna, men att på förhand döma och säga att hon aldrig kommer passa tycker jag är både fel och fördomsfullt.


  72. signe skriver: 28 oktober, 2010

    “74” Malin
    Din saklighet är väldigt diffus. Jämföra M-M och Sofia det är ganska lågt. Visst M-Marits tidigare liv vet vi men jag tycker hon va en vilsen tjej med dåliga uppväxtförhållanden som kom snett i livet i sin förvirrade tonårsperiod. Hon kom på fötter igen och så småningom träffade hon prinsen. Det är inte så skandalöst som det Sofia hållit på med. M-Marit är förlåten och accepterad och har förklarat,gråtit och bett om ursäkt på TV. Det Sofia har sysslat med är både äckligt och skandalöst. Hennes filmer och bilder kommer att förfölja henne hela livet. Hon har skämt ut Kungafamiljen. Sofia har haft en mycket stark målsättning hon vill bli något stort finna den rike mannen i sitt liv som kan ge henne ett lyxliv. Detta har hon helt medvetet gjort genom vägen i sänghalmen med div. män. Det är det som kallas lycksökerska.!
    Men ingen kan förbjuda C-P att deita denna tjej med då måste han avstå sin kunglighet för denna donna kommer aldrig att kunna bli prinsessa för Sverige.


  73. Malin skriver: 28 oktober, 2010

    Men snälla Signe! Du läser ju det jag skriver som Fan läser Bibeln. Som jag sa, vi behöver INTE jämföra Sofia och Mette-Marit personligen. Men jag pekade på principen, ett vilt leverne, om det är orsak av trasslig barndom eller annat who knows. Sen tar livet ändringar och saker förändras. Ja, Mette-Marit har gråtit ut och ångrat sig, men det fick hon möjlighet till först EFTER att hennes förlovning med Haakon blev offentlig. Jag säger inte att Sofia kommer passa som prinsessa, eller att hon är Carl-Philips stora, stora kärlek. Det vet jag inget om och det får tiden utvisa. Tidigare prinsar som fått avstå sin titel levde dels i en annan tid än nu och dels var det kungens beslut, inte folkets. Så jag undrar med vilken rätt du uttalar dig om att hon aldrig kommer bli prinsessa?? Så länge Sofia och Carl-Philip inte är ett officiellt par så kommer hon aldrig kunna gå ut i media och svara för sig själv, därför tycker jag det är väldigt fegt att hoppas på henne som ni gör. Hon har varit med i en dokusåpa ja, hon har vikt ut sig, ja. Inget av detta gör hon idag och jag håller med om att det absolut inte är till hennes fördel att ha det i bagaget. Men, återigen, det ger er ändå inte rätt att uttala er om henne personligen, att hon är lycksökerska, luras, utnyttjar prinsen mm. Det du säger om henne är säkert sant och det har du läst i diverse tidningar eller hur? Vad gör dig så tvärsäker på att det är den enda sidan av henne? VARFÖR skulle inte hon få en chans att visa vem hon är och vad hon går för?? Eftersom hon inte kan försvara sig själv är hon ju ett väldigt tacksamt byte att hoppa på.


  74. signe skriver: 28 oktober, 2010

    Malin
    Hon har inget att försvara.! hennes CV cirkulerar ! Detta har inget med hennes privatliv att göra för det vet inte jag något om. Men den officiella Sofia känner alla till och det är grundat på fakta !
    C-P står som 2:a man till kronan. Där har du fakta. Tänk tanken att något skulle hända Victoria något………då är det C-Ps tur att bli kronprins……….sen får du väl tänka fortsättningen själv…


  75. Izaasweetiiiiiee.blogg.se skriver: 8 april, 2011

    Varför är alla emot Sofia? Hon har inte gjort er något!!

    Så jävla omoget.. Totalt!! Väx upp!!!


Annons

Laddar