Prins Daniel har hälsat på hos Finansdepartementet

Prins Daniel har hälsat på hos Finansdepartementet
Annons

I onsdags besökte prins Daniel Finansdepartementet och togs emot av finansminister Anders Borg och finansmarknadsminister Peter Norman.

Prins Daniel ses här på bilden – tagen från hovets hemsida – tillsammans med finansminister Anders Borg och finansmarknadsminister Peter Norman under sitt besök på Finansdepartementet.  Daniel fick, förutom en rundvisning av departementet, också möta statssekreterarna och tjänstemännen på de olika avdelningarna. Tidigare har prinsen besökt bland annat Socialdepartementet och Utbildningsdepartementet.

Annons

Av Agneta Nisbeth
Foto: Faksimil Hovets hemsida/Finansdepartementet

Läs även:

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

43 kommentarer till “Prins Daniel har hälsat på hos Finansdepartementet”

  1. Monica skriver: 26 april, 2012

    Jag tycker att pins Daniel sköter sina åtaganden med den äran.


  2. Sthlm skriver: 26 april, 2012

    Så omåttligt populär som kronprinsessan Victoria verkar vara så är det nog viktigt att hennes make också är “uppdaterad”. Victoria ser inte ut att behöva vara orolig för att hennes make inte klarar av sina tilldelade uppgifter.


  3. Sussie skriver: 26 april, 2012

    Prins Daniel är en suverän representant för Kungahuset…


  4. Monica skriver: 26 april, 2012

    @ Sthlm nr 2,

    ‘Omåttligt populär’ är nog att ta i.

    Kronprinsessan Victoria har med åren blivit mer och mer kompetent men vi har ett svagt _kronprinsesspar_ utan den dynamik och professionella/internationella framtoning som ex. Danmark, Belgien och Holland har.

    Daniel är säkert en sympatisk person men är och förblir okvalificerad.
    Hans glest förekommande små praobesök på olika ‘lämpliga’ svenska institutioner gör inte intryck på någon och påminner mycket riktigt om den sortens uppvisning av verksamheten som demonstreras för en skolklass eller praktikant från gymnasiet.

    Det har visserligen bara gått två år sedan giftermålet,
    men på samma tid hade många av de ingifta kronprinsessorna redan hunnit skaffa sig ett par personliga fonder och rest internationellt för att representera på helt egen hand – och däremellan fött tronarvingar.

    Om kronprinsessan Victoria valt make med en smula omsorg hade kanske kungahuset haft en säkrare framtid än som det ser ut nu.
    Förtroendet för kungahuset har aldrig varit lägre;
    senaste siffran låg på ynkliga 4 %.

    Lägg till det faktum att prins Carl Philip snart skall begå sitt livs misstag och därmed med stormsteg påskynda republiken Sverige… ack, ja. 🙁


  5. Nordlys skriver: 26 april, 2012

    4# Du har en poäng, Monica.. Med denna utveckling blir det republik snart… Och särskilt Carl-Philip verkar vara mycket angelägen om detta. Hans val, framstår som ett bedrövligt misslyckande för den svenska monarkin..om hon blir prinsessa vill säga..


  6. Magdalena skriver: 26 april, 2012

    #4 Monica,

    Tror du tar helt feil. Gi ikke Daniel skylden for kongehusets stilling i det svenske folket. Det kan du ene og alene skylde din egen konge.
    Han alene har bevisbyrden når det gjelder å overbevise om familien Bernadotte`s berettigelse og fremtid.

    Jeg skulle gjerne vite hvilken dynamikkog internasjonelle / profesjonelle fremtoning f.eks. Fredrik og Mary har, som ikke Victoria og Daniel skulle matche. Kan du konkretisere det litt?


  7. Sthlm skriver: 26 april, 2012

    #4
    Du har helt uppenbart inte läst rapporterna på ett korrekt sätt.

    Jag kan dock hålla med om att det finns en uppenbar risk att prins Carl Philip kommer att stjälpa monarkin. Men grunden till detta är Victoria, som har sopat banan genom att gifta sig med en lågutbildad kille av folket. Hon är därmed nödgad att applådera Carl Philips val av sambo och detta gäller även Silvia. Kungen verkar vara i god form och tycker säkert det är trevligt att sonen tagit hem en utvikningstjej till familjen.Ingen i kungafamiljen verkar bry sig om vad det kan få för konsekvenser för monarkin.


  8. Ulrika skriver: 26 april, 2012

    4 och 5#

    Jag håller med er. Daniel är bevisligen en genomsympatisk kille med många fina egenskaper, varav den mest beundransvärda i Victorias ögon kanske är att han är VANLIG och därmed blir en trygghetsfaktor. Jag är glad över att hon får leva sitt liv med den man hon valt och älskar, men jag är nog böjd att hålla med 4#; det saknas lite av dynamik vid jämförelse med andra kungahus.

    Det är inte Daniels fel, men jag håller med om att det blir lite av praktik-känsla över dessa studiebesök där han visas runt, får lära sig lite om verksamheten och sedan poserar med några utvalda personer. Hur länge ska han behöva gå i prinsskola?

    Jag skriver detta också som reaktion på en del inlägg som höjer kronprinsessparet till skyarna bara de visar sig. De är duktiga och kompetenta och gör ett bra jobb, men därvidlag skiljer de sig inte från de flesta andra människor. Jag undrar om inte den avgudadyrkan som börjat dyka upp i sammanhanget hänger samman med kungens eskapader och alla negativa skriverier kring honom; vid en jämförelse framstår Victoria och Daniel som stabila, pålitliga och trovärdiga. Carl Philips kritiserade förhållande spelar säkert också in; jämfört med S H framstår Daniel som ett mycket bättre val.


  9. La Principessa skriver: 26 april, 2012

    #4 Monica,
    Jag håller helt med dig. Man kan absolut tycka att kronprinsessparet är sympatiska personer, men utbildnings- och bildningsmässigt verkar det vara klent beställt för båda. Ganska knackiga språkkunskaper och i övrigt – ja, vad? Inga uppenbara kulturella intressen, ingen fallenhet för naturvetenskap, kanske sport, men även nivån på det är oklart. Det är ärligt talat svårt att förstå vad som anses så fantastiskt med deras prestationer? Är det så att kunskaps- och bildningsnivån halkat efter så ohjälpligt här i landet att man godtar vad som helst? Och med Sofias ingifte höjs ju inte precis nivån…


  10. Anna skriver: 26 april, 2012

    Det har ju ofta sagts att det var ett genidrag av kungen att gifta sig med Silvia, och att hon troligen kom i rättan tid och räddade monarkin. Hon tycks redan från början ha haft alla de egenskaper en drottning behöver. Alice Trolle-Wachtmeister sa i en intervju att drottningen från dag ett skötte sitt nya uppdrag med bravur och inte behövde lära sig någonting. Förklaringen var säkert en kombination av tidigare yrkeserfarenhet (OS-värdinna och biträdande protokollchef vid vinter-OS i Innsbruck) och naturliga förutsättningar. Hon var vacker, språkkunnig, representativ och hade och har en väl utvecklad känsla för diplomati. Dessutom tycktes hon kunna ta alla människor hon kom i kontakt med, från dagisbarn till presidenter. Med andra ord: en lyckträff för Sverige.

    Men ingenting är evigt och förtroende är ingenting man kräver utan förtjänar. Kungahusets och i synnerhet dess yngre medlemmars uppförande påverkar direkt monarkins popularitet och på sikt förmodligen också dess överlevnad. Att Silvia gjorde succé 1976 och har gjort ett bra arbete för Sverige i alla år räcker inte längre för att uppväga alla brister som uppdagats på senare år. Många hoppades i samband med V & D:s förlovning och bröllop att de skulle överta en del av rollen som folkkära representanter för Sverige. Har de gjort det eller inte? Där går åsikterna isär. Men det är väl ingen överdrift att påstå att monarkin har ett imageproblem, och där har det väl bara gått utför sedan Elisabeth Tarras-W slutade vid hovet…


  11. mona skriver: 26 april, 2012

    Oj vad elaka ni är återigen en massa sura damer som spyr galla!
    #9 principessa. Viktoria är inte outbildad. Från Hovets hemsida
    Kronprinsessan avlade en filosofie kandidatexamen med freds- och konfliktkunskap som huvudämne, våren 2009. Kronprinsessan har 60 högskolepoäng i statsvetenskap från Stockholms universitet samt 90 högskolepoäng i freds- och konfliktkunskap från Uppsala universitet. Därutöver har hon 30 högskolepoäng i annan utbildning.
    Dessutom studier i Frankrike, USA, UD:s Diplomatutbildning
    som är mycket krävande.
    Danel är absolut inte o kvalificerad tvärtom, det är inga vanliga studiebesök. Han ska lära sig hur samhället fungerar och vad är väl bättre än just dessa besök.
    Vårt Kronprinsess par är lika dugliga som sina kollegor.
    Vilka intressen har Mette Marit, Mary,Maxima? dessa damer har haft 10 år på sig att lära sig sitt nya jobb. Daniel bara 2 år.
    Mette Marit har ingen akademisk utbildning.
    Många kända personer inom politik m.m har kommit långt ut akademiska studier: Anders Borg har ingen examen.

    Tycker att ni ska sluta med att klaga på allt. man är ingen bättre människa med eller utan akademisk utbildning.

    i S


  12. Marianne skriver: 26 april, 2012

    Vet inte herrar ministrar att man knäpper kavajen!!??


  13. Inger K skriver: 26 april, 2012

    #7. Och du menar att lågutbildade i Sverige inte kan föra sig?? Och du är högutbildad och kan föra dig menar du? Inte med de kommentarerna får jag säga! För med dem så visar du hur ynklig du är! Och vad menar du med lågutbildad? I min värld, eftersom jag jobbar med det här, så är lågutbildade de som inte har gått ur grundskolan. Eller har gått ur och har noll i sina betyg! Och Monika du som alltid är så redig. Anmäl dig till hovet så att du får representera Sverige i fortsättningen, eftersom hela kungafamiljen är kass på det här! Du kommer naturligtvis att klara det med bravur, så duktig som du är!


  14. Inger K skriver: 26 april, 2012

    Kors jag missade #9. Vad vet du om deras kulturella intressen? Tror du det bara är folk från Östermalm som har det?? Då har du inte ens varit utanför Stockholms gränser. Vi utanför Stockholm är nog mer kulturella än vad ni är!! Och jag är övertygad att vi för oss betydligt mycket bättre än vad ni gör!! Det märks på ert språk!


  15. Eva skriver: 26 april, 2012

    Jag håller så fullständigt med de ovanstående. Vi har ett jätteproblem med kungahusets ställning.

    Tyvärr räcker det inte att vara “sympatisk”. Det finns mycket att tillägga.

    Vi måste förstå att kunskap är nyckeln till framgång. Detta gäller såväl i skolan som i kungahuset.


  16. Marguerithe skriver: 26 april, 2012

    “4” Monica,
    Du har missförstått Expressens artikel om dessa 4 %. Läs på bättre!

    “7” Sthlm,
    Det tror jag säkert Kungaparet gör, bryr sig om vilka konsekvenser det ena eller andra får.
    Jag har ännu inte hört någon offentlig person som gått ut i media och beklagat sig över sina barns ev fel och brister. Jag tror nog man har haft/har många sömnlösa nätter på Drottningholm över diverse chocker man ska hantera på något sätt.


  17. Eva skriver: 26 april, 2012

    #7
    “lågutbildad kille av folket”…

    Vad skall vii då kalla Magnussonskillarna: Porscheförsäljare, glasögondesigner, är de bättre än Daniel utbildnings-, yrkesvalsmässigt? Eller alla andra gemål till våra prinsessväninnor på Östermalm och Djursholm. Vad är det nu de brukar arbeta med…finansiella sektorn, reklam, banking, af Klercker gör skjortor. Skulle Daniel vara sämre med sin hälsoinriktade utbildning, även om den inte var på GIH? Aldrig! Daniel svävar högt högt över alla dessa ovan nämnda, han göra sitt bästa, han är enkel och hederlig. Finns inget bättre och högre än det.


  18. Eva skriver: 26 april, 2012

    Jag skulle vijha gå så längt som att Daniel kvalitetsmässigt står högt över vårt kungahus medlemmar. Inget tvivel om det. He´s too good for them.


  19. hilde skriver: 27 april, 2012

    #6 magdalena

    Jeg er enig med deg.
    I denne undersøkelsen som Monica refererer til oppnådde Victoria den høyeste score noen person noen gang hadde fått så hun er umåtelig populær. det gjelder også hennes mann. Han har også scoret høyt på slike undersøkelser.
    Det er kongen som er kongehusets svakeste ledd.
    Victoria og Daniels kalender skiller seg ikke spesielt mye fra f.eks Mary og Frederiks kalender så jeg vil også gjerne ha en konkretisering av hva som menes med dynamisk og profesjonell framtonig.

    Disse besøkene som Daniel gjør er akkurat det samme som alle andre kongelig gjør. Lenger ned på siden ser man Haakon besøke Wikipedia,han skal snart også på bedriftsbesøk til Jotun(sllik Daniel besøkte Volvo), Kong Harald besøkte for noen dager siden en fritidsklubb,og skal snart besøke et område i Norge som ble rammet av flom.Mary gjør besøk hos f.eks. UNICEF,KFUM,på sjukehus etc.
    Hvorfor er ikke disse besøkene studiebesøk når Daniels besøk er det?
    Kan noen fortelle for meg hva de gjør annet enn å bli vist rundt,få informasjon om virksomhetn/organisasjonen/nye prosjekter,hilse på og snakke med de som jobber der/beboere og bli tatt bilde av?


  20. hilde skriver: 27 april, 2012

    Monica
    Daniel har også reist alene internasjonalt for å representere.
    Ingen kronprinsesser hadde mer enn et barn ved to års ekteskap.Hvorfor er det så viktig at de har eget fond?
    Disse fondene drives jo av et styre og har egne ansatte som tar seg av den daglige driften. Mary stiftet sitt fond i 2007 ,etter 3 års ekteskap.

    Anna
    Mitt inntrykk ,her fra Norge, er at kronprinsesseparet er veldig populære i sitt hjemland og også utenfor landegrensene.
    Det er jo nettopp deres evner til å kunne omgås alle typer av mennesker,deres varme og naturlighet som alle som treffer dem beretter om.
    Har sett Daniel omtalt som et sosialt geni. Han har,akkurat som sin svigermor, yrkeserfaring der han er vant til å omgås alle mulige mennesker,måtte kunne kommunisere etc. Slike erfaringer er vel også viktige og nyttige som medlem av et kongehus.

    La principesa
    hvorfor må kongelige ha kulturelle interesser og fallenhet for naturvetenskap?
    Hvorfor er de områdene viktigere enn andre områder man kan engasjere seg i?


  21. La Principessa skriver: 27 april, 2012

    #14,
    kära Inger K, jag bor inte i Stockholm och är fullt medveten om att det finns ett rikt kulturliv i övriga landet . Deltar också i det både yrkesmässigt och på fritiden. Men när såg du senast ngn från kungafamiljen delta i något sådant evenemang – jo, förresten, Silvia besöker emellanåt konstutställningar, så där får jag väl bakläxa då. Mea culpa!
    Men det ÄR ett faktum att kungafamiljen (med undantag av främst Silvia) har en låg BILDNINGSgrad – det är inte samma sak som att man inte är utbildad.
    Tröttsamt också att man alltid beskylls för avundsjuka när man framför berättigad kritik. Det handlar om att man vill se sitt land representeras på ett värdigt sätt och det tycker jag och fler med mig att kungafamiljen inte lyckas så bra med. Vad Christinas söner sysslar med hör för övrigt inte hit, de har ingen officiell roll. Nej fy, vilken lång drapa det blev, trevlig helg säger jag nu!


  22. Indra skriver: 27 april, 2012

    Hur kan ni känna Prins Daniel så väl att ni kan skriva så negativt om honom?
    Han kan mer än vad ni “klandrare” tror annars skulle han inte få göra egna uppdrag som han ju klarar med den äran.
    och man kan ju inte tro på alla undersökningsinstitut vare sej det gäller kungahuset eller politiken.
    Det här kronprinsessparet är bättre än de andra för “våra” ställer ju inte upp pa allehanda jippon.


  23. Ansan skriver: 27 april, 2012

    # 9 & 21#La Principessa,

    Vad menar du med låg bildningsgrad? Tror inte att det är många i detta land som så kontinuerligt bildar sig i div frågor som kungahuset. Detta utöver formell utbildning och ett högt EQ. Kungahuset är i det avsseendet bra nog för svenska folket.Vad gäller EQ här på dessa sidorna så är det på mågna håll stora brister. Din kritik är inte berättigad utan framstår som avundsjuka där du försöker att göra dig själv bättre än vad du är genom att racka ner på kungahuset. Mycket lätt att genomskåda genom att du försöker verka bildad genom användadet av en fras av latin. Man kan också skriva att jag var vårdslös.


  24. Eva M skriver: 27 april, 2012

    Till 11,13,17,19+20, och 23 håller med er kronprinsessparet representerar utmärkt utbildar sig också fortlöpande.


  25. Magdalena skriver: 27 april, 2012

    #11 Mona,
    Jeg vet ikke hvor du har det fra at MM ikke har noen akademisk utdanning? Gå inn på Kongehuset.no og les deg opp på hennes biografi.
    MM studerer fremdeles. Siden 2008 ved BI i Oslo, hvor hun nå er i avslutningsfasen av sin MASTERGRAD i LEDELSE.

    Så vidt jeg har sett på f.eks. det danske kongehus sine hjemmesider, har f.eks. Mary en bachelor. Skal også sjekke Maxima`s CV. Kanskje du vet?


  26. La Principessa skriver: 27 april, 2012

    #23,
    Ansan, där avslöjade du mest dig själv tror jag. “Mea culpa” betyder INTE “jag var vårdslös” utan närmast “skulden är min”. Jag har f.ö. inget behov av att göra mig märkvärdig, men tycker att jag lyckats ganska bra utbildnings- och yrkesmässigt hittills. Vad ligger bakom ditt maniska försvar av kungahuset, där du inte drar dig för att förolämpa alla som dristar sig att tycka annorlunda??


  27. Marguerithe skriver: 27 april, 2012

    “23” Ansan,

    Håller med helt. Sign la Principessa “21” förväxlar bildning och utbildning.


  28. mona skriver: 27 april, 2012

    #21 Principessa. Försök inte slingra dig. Du vet inget om Kunga familjens bildningsgrad
    Detta klipp är från Hovets hemsida och gäller ikväll 27 april
    Närvaro vid föreställningen “Spamalot”, Oscarsteatern, Stockholm
    Deltagare: Konung Carl XVI Gustaf, Drottning Silvia
    nu kan ju inte kungafamiljen av säkerhetsskäl göra saker spontant.
    Man ska inte uttala sig när man inte vet du hade fel eller hur?


  29. sonja skriver: 27 april, 2012

    Hvofor kritiserer dere DANIEL. Han gjør verkeligen Victoria veldig lykkelig. Dei samen er verkeligen nordens dyktigaste par. D anil er kansje litt usikker endå men eg synest han klarer seg bra . O til 11-
    Har ikkje hørt att MM har fulført noen av sine studier. Men evighets student skal hun ha ros for å vere.


  30. snickarjohn skriver: 27 april, 2012

    Vad Silvia Bs utbildning anbelangar är den ju hemlig.
    Ingenstans har de skolor som hon sägs ha gått på, nämnts vid namn.
    Vet någon?


  31. Marguerithe skriver: 27 april, 2012

    “30”

    Drottningens utbildning är inte hemlig, varför skulle den vara det?

    Luisen-Gymnasium, Düsseldorf med studentexamen 1963.

    Tolkutbildning 1965-1969 Sprachen & Dolmetscher Institut, München SDI.


  32. Ansan skriver: 27 april, 2012

    # 26# La Principessa,

    Culpa = vårdslöshet
    dolus= uppsåt.!!!


  33. Sophia skriver: 27 april, 2012

    Ja, Principessa, tyvärr har du alldeles rätt i ditt antagande om svenskarnas erbarmligt låga bildnings- och kunskapsnivå (nr 9). De flesta svenskar av i dag går att lura i vad som helst, eftersom det saknas grundläggande kunskap.

    Se bara på de här spalterna. När argument inte är till finnandes drämmer man till med mer eller mindre grova beskyllningar. Språket är ofta bedrövligt, och då tänker jag inte bara på stavfel och särskrivningar. Jag nämner inga namn..


  34. Sophia skriver: 27 april, 2012

    Dolo malo, Ansan! Tua culpa est?


  35. Marguerithe skriver: 27 april, 2012

    “33” Sophia,

    Det är sorgligt att Kungafamiljen alltod ska blandas in i varjehanda problem svenskarna har. Alla medlemmar där har adekvata utbildningar för sina roller.
    Att svenskarna generellt har en mycket låg bildnings- och kunskapsnivå är ju dock helt korrekt.

    Debatten förra veckan där Dick Harrisson påtalade svenskarnas nonchalans för kunskap, gjorde människor mycket engagerade men också maktlösa.
    Vi har ju snart inga skolor kvar i landet som uppfyller de krav man kan ställa, Inga svenska ungdomar har idag läst våra stora svenska författare.

    Man upphöjer också sportprestationer till något enastående. Jag har rekommenderat att man sätter bra litteratur i händerna på barnen ett par dagar i veckan, d v s tar bort 2 sportaktiviteter och ersätter med en kvälls lugn och ro i en fåtölj med en bra bok. Det är ju inte livsfarligt att inte gå på träning 7 dagar i veckan.


  36. snickarjohn skriver: 27 april, 2012

    31,
    Strålande. Det var ju utmärkt.
    Jag betvivlar inte uppgifterna ett dugg
    men varför nämns det inte på bio-hemsidan?
    Det kan ju inte du veta, men övriga familjemedlemmars skolgång
    är ordenligt redovisad.


  37. Eva skriver: 28 april, 2012

    Det går aldrig att fejka den utbildning som D inte har.

    Det är så spännande att vi nu äntligen kommer in på sådant som betyder något.

    Fortsätt med latinet!


  38. Ansan skriver: 28 april, 2012

    #34# Sophia,
    ubi est deceptio ?
    Credit quod verum sit necesse est scribere Latine dolor.


  39. Sophia skriver: 28 april, 2012

    Nr 35, Marguerithe. Jag blev glad över ditt kloka och insiktsfulla inlägg.

    Kära lilla Ansan: du håller så hög svansföring, även när du måste ha insett att du har fel, att jag inte kunde motstå frestelsen. Poängen var ju din brist på insikt om ordalydelsen i “Confiteor”, där det ståra “mea culpa mea culpa mea máxima culpa”; det var ju detta som La Principessa alluderade på. (Den här ordalydelsen i Confiteor har varit densamma i långt över tusen år.)

    Ansan i nr 34: menar du möjligen DISCEPTO? I så fall förstår jag. Svaret på din fråga är nekande, men förklaringen har du i andra stycket i detta inlägg.


  40. Marguerithe skriver: 28 april, 2012

    “37” Eva,

    Daniel har aldrig fejkat en utbildning han inte har. Vart vill du komma egentligen?

    Han startade tidigt i livet ett eget företag, d v s han hade/har visioner och ville framåt. Skulle det vara något fel?
    Det lilla antal jobb vi har i landet får alla dela på i framtiden.Hur många som än studerar till doktorsgrad kommer det likaväl bli så att det inte finns några arbeten för dem.

    Håller i övrigt med dig om latinets betydelse för all bildning, denna bildning som saknas i Sverige idag. Man har mycket listigt sett till att skolorna har slopat litteraturen för att få människor att sluta tänka självständigt och övervärderar istället idrotten som den enda sanna läran.


  41. mona skriver: 29 april, 2012

    #31 Snickar John hur vore det om du läste ordentligt.
    Klipp från hovets hemsida Silvias Biografi.
    Utbildning och yrkesliv
    Silvia Renate Sommerlath tog studenten i Düsseldorf 1963.
    Efter tolkutbildning i München 1965–69 utexaminerades hon med behörighet i spanska.
    Talar sex språk
    Därefter arbetade Silvia Sommerlath på Argentinas konsulat i München. Drottningen talar förutom svenska också tyska, engelska, franska, spanska och portugisiska.
    Arbete inom Olympiska Kommittén
    Organisationskommittén för de Olympiska Spelen i München 1972 anställde Silvia Sommerlath som utbildningsvärdinna 1971–1973.
    Därefter blev hon biträdande protokollchef i organisationskommittén för OS i Innsbruck, Österrike.
    Familj


  42. Kerstin Bergström skriver: 29 april, 2012

    #26 La P..+#32 Ansan + # 34 Sophia Tack för underhållningen!!!
    Jag skrattar ännu fast det är 3 tim.sedan jag läste det.Önskas det hink och spade också.Man behöver inte vara högutbildad för att kunna föra sig och bete sig vettigt .Jag hänger skapligt med i frågesport ex.postkoden. när det gäller kultur är det väl lite beroende var man bor.Jag har fått den känslan att ju mer högutbildad man är desto mer kan trycka ner andra människor.Vore jag er skulle jag skämmas.Här skriver folk ifrån andra länder och påpekar att kungafamiljen gör samma saker och lika mycket som i andra länder.Har skrivet tidigare att ni ska skriva ut era namn och inte dölja det bakom signaturer gäller även #Sthlm,lw,och !. Någon annan tidning får ni inte in utan t.o.m.Foto.Skönt att vara pensionär.Det behövs ingen utbildning.


  43. La Principessa skriver: 2 maj, 2012

    #28 mona,

    du har helt rätt i att spontana teater- och biobesök försvåras av säkerhetsaspekten. Utställningar och/eller pjäser kan även ha ett politiskt innehåll som gör att det rentav är olämpligt att kungaparet går dit, då det skulle kunna tolkas som ett ställningstagande.

    # 39, Sophia,
    tack! Du begrep vad jag menade…


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Annons

Laddar