Prins Nikolai läste en dikt på morfars begravning

Annons

Alexandra

Alla var rörda till tårar då grevinnan Alexandras far, Richard Nigel Manley, begravdes i Katolska Kyrkan i Wien. Alla hans döttrar höll tal och prins Nikolai läste en dikt på engelska…

Grevinnan Alexandras röst brast då hon höll sitt tal till avlidne fadern Richard Nigel Manley. Alexandras pappa blev 85 år och han och Alexandra var inte de såtaste vänner då föräldrarna lämnade Danmark för att flytta till Wien. Utskuffade ur Schakenborg, då prins Joachim fann en ny hustru, kände sig föräldrarna besvikna på Alexandra. Enligt deras åsikt var det Alexandras tilltagande intresse för Martin som definitivt satte punkt för äktenskapet med prins Joachim.
Men källor nära grevinnan berättade nyligen att pappa Richard och Alexandra försonades strax innan han dog. Alexandra satt hos honom på sjukhuset och de pratade ut. Det känns skönt för henne!
– Det är en svår tid för oss alla. Som tur är har jag en familj som stöttar mig, sa Alexandra strax efter nyheten om Richard Manleys död.
Vid sin sida på begravningen hade Alexandra, förutom sina två systrar och mamma Christa, sin make Martin Jørgensen och sönerna Nikolai och Felix då hon tog ett sista farväl.
Prins Nikolai läste också tillsammans med en av sina kusiner en dikt till sin avlidne morfar. Då var inte ett öga torrt i kyrkan.

Av Eva Österlind
Foto: All Over Press

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

51 kommentarer till “Prins Nikolai läste en dikt på morfars begravning”

  1. Christina. Helsinki skriver: 2 februari, 2010

    Vad i fridensnamn har hänt med Grevinnans utseende?

    Martin Jörgensen lämnar Alexandra förrän hon fyller 50.


  2. Inger Rozén-ChintohChintohsblogg.se skriver: 2 februari, 2010

    Ursäkta !
    Detta är väl för mycke t
    Tycker det är för familjen blott.


  3. Catharina skriver: 2 februari, 2010

    Lady Inger,

    Angående ämnesrubriken så instämmer jag med Dig. Grevinnan Alexandra tillhör ju inte kungafamiljen längre, och begravningen borde vara privat och endast förbehållen för de anhöriga.

    Men det verkar som om Alexandra inte hade något emot “intrånget” från pressen, ens där. Den delen av sitt forna liv håller hon fast vid.
    Det finns fortfarande ett intresse för henne (och maken Martin).


  4. Margarethasolsken skriver: 2 februari, 2010

    Det är inte så mycket att skriva om i pressen.En angelägenhet för familjen.


  5. Sanne skriver: 2 februari, 2010

    Jeg finder det meget upassende at journalisten sidder og digter om en uoverensstemmelse mellem Alexandra og hendes forældre.
    Det er ikke en passende lejlighed at komme med historier om den slags.
    Alexandra har lige mistet sin far og det er altså ikke i den anledning at Damtidende skal gøre sig mærkelige spekulationer om skilsmissen skyldes utroskab med hendes nuværende mand eller skyldes Joachims utroskab med Marie i 2002 eller en mand.


  6. Marianne skriver: 2 februari, 2010

    Mycket bra sagt Sanne!
    Varför ska ni på Svensk Damtidning alltid spekulera i osanningar?
    Har ni suttit med när Alexandra och hennes far talat med varann?


  7. Anna skriver: 2 februari, 2010

    Christina H.

    Alexandra har alltid sett ut så där förutom frisyren..


  8. Anna skriver: 2 februari, 2010

    Undrar var Alexandras systrar bor..
    Hongkong?


  9. Kristine, Oslo skriver: 2 februari, 2010

    Det er da vel ikke Alexandra som er på bildet, men hennes to søstre? Dette burde Svensk Dam klargjøre for oss.


  10. Christina. Helsinki skriver: 2 februari, 2010

    Kristine, Oslo

    Visst är det Alexandra. hur eländigt det än ser ut


  11. Michael skriver: 2 februari, 2010

    Undskyld, men det er nogle underlige kommentarer og beskyldninger du fremkommer med !!!

    Journalisten hverken digter eller spekulerer, men skriver blot om et hændelsesforløb, som er velkendt.
    Det er ikke SD, der gør sig spekulationer om Joachim og Alexandras skilsmisse men dig, der mener og har en anden opfattelse, som du åbenbart skal fortælle om og om igen.


  12. Michael skriver: 2 februari, 2010

    # 10
    Er et svar til # Sanne.


  13. Inge L. skriver: 2 februari, 2010

    Kristine (9)
    Det er Alexandra på billedet, men forkert – og overbelysning kan give skygger og få en til at se 10 år ældre ud, sammen med sorgen, forstås.

    http://www.seoghoer.dk/Nyheder/Royalt/Alexandra%20bisaetter%20far.aspx


  14. chris skriver: 3 februari, 2010

    hon har blivit äldre det är vad som har hänt. men vad tråkigt att det tycks vara fult att bli gammal. Spekulera inte i kärlek o skönhet det stämmer inte riktigt överens tack o lov. Men jag tror också det tar slut- kärlek gör ofta det om det bara bygger på passion.


  15. Kristin skriver: 3 februari, 2010

    Alexandra sørger over sin far!! Da er det vel ikke så rart at hun ikke ser ut som om hun er i bryllup eller på fest!! (Men hun ser ikke så bra ut, jeg er enig i i det….)


  16. Netaadika.bloggspace.se skriver: 3 februari, 2010

    En iskall golddigger som har blivit gammal i förtid. Så gammal ser man normalt inte ut i hennes ålder. Men det kanske är elakheten som lyser igenom. Hon var inte snäll mot Joachim och inte snäll mot sina föräldrar.
    Jag tycker iaf inte att det är roligt att vare sig se eller läsa om henne. Hu!


  17. Jenny skriver: 3 februari, 2010

    Nej det var inte Alexandras bästa dag utseendemässigt, men utseende är kanske inte det som är högsta prioriterat på ens fars begravning!


  18. Sanne skriver: 3 februari, 2010

    Hej Neta
    Du kalder Alexandra for en golddigger. Alexandra var en kvinde med en fantastisk karriere – vicedirektør med en årsindkomst Joachim kun kan drømme om.
    Det er synd når kvinder trækker sine fordomme og mandschauvinisme om andre kvinder frem. Havde Alexandra været Alexander med en vicedirektør stilling og million indtægter ville du aldrig kalde en Alexander for golddigger.


  19. Sanne skriver: 3 februari, 2010

    Hej Michael
    Kan det tænkes at mange ikke bryder dig om en kvinde der finder en yngre mand og derfor foretrækker at give Alexandra skylden for skilsmissen. Sagen er den at både Joachim og Alexandra har et fantastisk forhold til hinanden nu – de går ikke op hvem som har skylden – måske fordi de ved at ingen havde nogen skyld i den skilsmisse.
    Sagen er også den at vi ikke kan vide hvem som var utro først – i sagens natur kan SD heller ikke vide det. Derfor bør SD være for god til at bringe deres spekulationer frem – ved graven så at sige.

    Jeg synes heller ikke at vi andre skal finde os i den slags gisninger som åbenlyst ikke er andet end gætterier.

    Nu elsker mænd jo at proklamere at de er logikere. Så lad os tænke logisk. Sandsynligheden for at det er manden som er utro 90 pct. større. Tænker vi os et ægteskab der varer eksempelvis 7 år så vil kvinden jo med 2 børn have været gravid i ca. 2 år og stærkt optaget af børnene ihvertfald 2 år mere.

    Statistikken siger også at risikoen for mænds utroskab er højere under graviditeter og endnu højere ved graviditet nummer to end ved nummer et. Alt peger således på at det har været Joachim som har været utro. Vi kan jo så indvende at Alexandra står med en smoking gun ved at møde Martin under ægteskab nummer et og senere gøre ham til ægtemand nummer 2. Hertil skal man dog lige huske at Joachim vel også står med sin egen smoking gun – han møder Marie i 2002 hvor Alexandra lige har født Felix en måned før.

    Videre er det en velkendt sag at Joachim deltog i Martins polterabend. Selvom Joachim sikkert er en gentleman i mange henseender – tror jeg ikke Joachim ville deltage hvis Martin var årsagen til ægteskabets forlis. Martin ville heller ikke være så fræk at invitere Joachim til polterabend hvis det var Martin der ødelagde ægteskabet.


  20. lotta skriver: 4 februari, 2010

    Alexandra är en Golddigger. Igentligen var det Frederik hon ville ha.
    Många, många gånger var hon själv ute på galej i Köpenhamn under äktenskapet med Joakim . Hon lämnade bara barnen till de två barnflickorna hon hade. Detta har det inte skrivits ett ord om.
    Joakim är en mycket mycket lojal person och skulle passa bättre till stats-
    chef än Frederik.
    Det var Alexandra som var otrogen mot Joakim . Personalen hos det kungliga sällskapet blev mycket mycket glada när hon flyttade ut.
    Nej du lilla Alexandra. Nu har du fått det precis som du nästan vill ha det.
    En stor betald villa precis i det området som önskades och ett mycket kraftigt underhåll. Vad du inte räknade med var att du blev glömd.
    Alexandra gör i dag altt för att stanna kvar i den invanda sociteten.
    Hon har skadat det danska kungahuset enormt mycket. Vad Joakim har gått igenom är det nog svårt att förklara.


  21. lotta skriver: 4 februari, 2010

    Jag trodde inte 20 kom med. Därav den dubbla kommentaren.


  22. Magdalena skriver: 4 februari, 2010

    #20 lotta

    Jag tror att Du har rätt i det Du skriver.

    Vad beträffar Alexandras föråldrade utseende
    får vi komma ihåg
    att asiatiska kvinnor åldras mycket snabbt.

    Så med tanke på det ser hon relativt bra ut.–
    men gammal.

    Joakim är en person som imponerar vid varje intervju
    man ser.


  23. Tine K. skriver: 5 februari, 2010

    # 19 Sanne
    Din svarkommentar til Michael, får mig til at tænke på, om du skulle lide af korttidshukommelsestab ?
    Ingen andre har her viderebragt mere ondsindet sladder, spekulationer og falske fakta ……..end netop danske Sanne ( fx under : “Prins Joachim och Prinsessan Marie visar frem sitt private hem”).

    Det meste er “vandrerhistorier” ,som har stået i Se & Hør- og det siger lidt om sandhedsværdien!

    Jeg har også hørt flere af dem – og det er gået med dem, som det gik i eventyret om “en fjer, der blev til 5 høns”!
    Eventyret hedder ” Det er ganske vist !” og er af H. C. Andersen :

    http://rakontoj2.googlepages.com/hca0106_da.html


  24. Sanne skriver: 5 februari, 2010

    Hej Tine
    Mine spekulationer foregår for det første ikke ved graven så at sige.

    Dernæst har jeg ikke spekuleret i om hvem der var utro først – nej jeg har netop påpeget at man ikke skal blive ved at gå op hvem der var utro først og blive ved med historier om at Joachim var utro med en mand eller at Marie er naiv og ubegavet og optræder i en sexfilm med exkæresten. Det er netop løse rygter.
    Jeg har netop sagt at de er lykkelige og glade for hinanden – og det er det som er vigtigt.


  25. Sanne skriver: 5 februari, 2010

    lotta du er en mandschauvinist – og det er altid sørgeligt når det er kvinder som er mandschauvinister.
    Begrebet golddigger dækker ikke over en vicedirektør med en millionindtægt der går efter en landmand med det grønne kort og med et forgældet landbrug. Apanagen fik han helt uforudset da han blev gift. Der var altså ikke noget gold.
    Tværtimod har Alexandra opgivet sit land, sin karriere for en mand uden de store fremtidsmuligheder – der var kun udsigten til at sidde langt ude på landet i et dengang ubrugeligt landbrug – folkegaven som stedet blev restaureret med kom jo også helt uforudset.

    Hvis hun derimod havde fået fat i Frederik kunne der vel med lidt velvilje være tale om en golddigger – men er man en golddigger når man ikke får fat i guldet? svaret må være nej.
    (iøvrtigt – Du kan ikke alvorligt mene at du ved at Alexandra var ude efter Frederik. Medmindre du er synsk.)


  26. Kirsten skriver: 5 februari, 2010

    Efter skilsmissen fra prins Joachim har Alexandras forældre flere gange udtalt, at de holdt ligeså meget af prins Joachim, som de altid havde gjort. Skilsmissen var også en stor sorg for dem.

    Og på billeder, der er taget inde i kirken kan man se, at kransen fra Joachim og Marie er placeret på stativ sammen med de tre søstres i en lige linje foran kisten.

    Om det er Fru Christa Manley eller Alexandra, der har besluttet det, får stå hen i det uvisse………


  27. Christian skriver: 5 februari, 2010

    Sanne, her, der og allevegne

    Kvinder, der render med sladder kaldes “sladderkællinger”.

    Hvorfor blive du ved med at gentage og gentage dig selv og den sladder og de slibrige rygter som DIT ugeblad og DIN avis ekselerer i (- eller noget du har hørt fra din familie eller venner venners).
    Man genkender, hvor du har det fra. Det er faktisk på grænsen af at være æreskrænkende, det du skriver.

    Du skulle hellere tage og læse eventyret af H.C. Andersen, som er linket ovenfor, det er kort og lærerigt, men måske på et for højt niveau.


  28. Christina. Helsinki skriver: 5 februari, 2010

    Sanne,

    VARFÖR VILL DU SMUTSKASTA JOACHIM?

    Någonting personligt.??

    Låt Joachim och Marie vara i fred. De har nyligen bildat en familj.

    Jag håller stenhårt på Joachims sida. Han är en gentleman mot Alexandra.

    Betyder att han är en intelligent människa.

    Och lämna bort “otrogen med en mand” Usch!!


  29. Sanne skriver: 5 februari, 2010

    Christian kan du ikke læse indenad – jeg skriver netop det er løse rygter at Marie har været med i en sex film.
    Det er iøvrigt kun folk over 110 der henviser til hc andersen og fjer der bliver til 5 høns.


  30. Emma F. skriver: 6 februari, 2010

    Hvis det skal betragtes, som et “offer”, at opgive sin karriere og flytte til et andet land, for at blive prinsesse og gift med den mand, man må formode
    hun elskede på det tidspunkt………
    …….så har Alexandra de sidste 6 år haft mere end rig lejlighed til at genoptage sin karriere, og nu kan hun yderligere skrive grevinde på cv’et !


  31. Sanne skriver: 6 februari, 2010

    Når man er vicedirektør med million indtægt vil det være offer at flytte til et sted i Danmark hvor der ingenting er – andet end et faldefærdigt landbrug. En vicedirektør vil ikke synes en prinsessetitel er noget særligt – men selvfølgelig hvis man er underbetalt sygeplejerske eller rengøringskone vil det være et trin op – ellers ikke.
    Medmindre selvfølgelig man er meget snobbet.


  32. Pia Hansen skriver: 7 februari, 2010

    Jag tycker också att det är anmärkningsvärt att hon inte har fått jobb!!!

    Och att prins Joachim och den danska regeringen ska finansiera henne och Martin Jørgensens hushåll.
    Hun är och blir en golddigger och en snobb, grevinnan Alexandra av Svanemøllevej 15.


  33. Malene A. skriver: 7 februari, 2010

    Den køber jeg ikke ! Et offer…..
    Vicedirektører findes der millioner af overalt og ikke alle vicedirektører er lige fine…… det gælder i øvrigt indenfor alle titler.
    Prinsesser er der også mange af, men få er H.K.H. prinsesse af Danmark.
    Min søster er gift med en fransk professeur, i Danmark kalder man det gymnasielærer.
    Og tænk vi er altså nogle, som tillader os at finde grevinde Aleksandra snobbet !!


  34. Sanne skriver: 7 februari, 2010

    Malene, tænk det kunne være det er dig som er snobbet, når du synes det er bedre at være prinsesse af den sønderjyske marsk og et nedslidt landbrug.

    Man skal virkelig være snobbet hvis man synes det er “guld” at være landmandskone end vicedirektør i kæmpe firma med millionindtægt.


  35. Kristine, Oslo skriver: 7 februari, 2010

    Morsomt med denne interne danske diskusjonen, her går også meningene på kryss og tvers. Sanne, du minner meg om vår finske venninne Christina Helsinki, like stridbar. Tidlig i sommer gikk det en kule varm mellom henne og noen svenske damer her på siten. Da døpte jeg meg om etter henne, og heter derfor Kristine, Oslo, selv om det første ikke er mitt virkelige navn.


  36. Christina. Helsinki skriver: 7 februari, 2010

    Kristine Oslo,

    Jag undrade också varför du bytte namn, flere gånger.


  37. Malene A. skriver: 8 februari, 2010

    # 29, 33 Sanne
    Jeg har respekt for mit kongehus også respekt for, at andre har en anden mening inkl. din, end min, men det fremgår med stor tydelighed af dine kommentarer:
    AT du hverken respekterer fødte medlemmer af vort kongehus eller har respekt for, at andre kommentatorer IKKE deler dine synspunkter mht. Mary og Alexandra.

    Dit sprogbrug er så groft og uforskammet, at jeg ikke håber, at svenskerne forstår det, men fortsæt…… så vil du snart være ene dansker her på websiden, er mit gæt !
    Jeg savner i hvert fald flere, som tidligere skrev kommentarer.


  38. William, Kbh. Ø skriver: 9 februari, 2010

    Ja, varför har inte Alexandra ett jobb? Kanske därför att hon känner sig fortfarande som ex-prinsessan?

    Alla medlemmar av den adliga ätten Rosenborg har ett civilt arbete och prinsessan Elisabeth (kusin till drottning Margrethe) har arbetat i det danska utrikesministeriet och bl. vid ambassaden i Washington.

    SD skriver också fortfarande ex-prinsessan under porträttet av henne på sidan av kunglikheter, hon har annars en andra titel i dag, grevinna – och hon tillhör inte längre kungahuset.


  39. Sanne skriver: 13 februari, 2010

    #37Malene du kræver at jeg respekterer din holdning – og din holdning er at det er bedre at være landmandskone i sønderjylland – når der er en prinsessetitel – end at være vicedirektør med en millionindtægt.
    Du kræver altså at jeg skal respektere dit snobberi – det har jeg faktisk ikke tænkt mig.


  40. Sanne skriver: 13 februari, 2010

    #38 Alexandra er jo bestyrelsesmedlem i en kæmpe global medicinkoncern. Der er ingen tvivl om at Alexandra også er blevet tilbudt utallige andre bestyrelsesposter qua hendes kæmpekompetencer som internationalt uddannet økonom, erhvervserfaring som vicedirektør, sprogkundskaber mv. Der er dog i den danske presse mange meninger om at hun ikke kan tillade sig at tage et arbejde som enhver anden. Kritikere kræver at hun holder sig ude af det almindelige arbejdsmarked. Den kritik har hun taget til sig ved kun at sige ja til den ene bestyrelsespost – det er dog min personlige opfattelse at hun ligesom Märtha skulle frasige sig apanagen og kræve sit liv tilbage.
    Det er forståeligt at Frederik har påtaget sig det tunge ansvar at være kronprins og senere regent.
    MEN
    Der er ingen grund til at Joachim eller for den sags skyld Alexandra skal blive på denne uriaspost.
    Den danske befolkning kan vel nøjes med Frederik som gidsel for befolkningens krav på kongerøgelse.


  41. Nina skriver: 13 februari, 2010

    Sanne
    Det har intet med snobberi at gøre!
    Vi ved alle, at der findes rangklasser – og kongelige tilhører højeste rangklasse.
    Kongehusene er efterhånden få, men de er stadigvæk en lille priviligeret elite.
    Og ja, det er altså langt finere at være H.K.H. Prinsesse af Danmark end vicedirektør i Hong Kong, det tæller faktisk ikke særligt højt internationalt, det er bare et blandt mange jobs. Take it or leave it…..du kan ikke ændre på det.
    Vicedirektører er der altså bare dusinvis af derude. Hong Kong var et mega businesscenter, mens den var en britisk koloni indtil sidst i 1990’erne, hvorefter den blev kinesisk – og rigtig mange med europæiske rødder forlod H.K. inden “overdragelsen”.
    Jeg har selv arbejdet derude for et dansk firma i 2 år.
    Og jeg mener ikke, at Alexandra har ofret noget, tværtimod! Foruden sin grevindetitel har hun i dag en apanage på godt 2 mil. og retten til at finde sig et ønskejob, apanagen beholder hun oveni!


  42. Sanne skriver: 14 februari, 2010

    Nina.
    Jeg opponere mod at kalde Alexandra for en golddigger.
    Min pointe er at man skal være ret snobbet hvis man synes det er bedre at være landmandskone i Sønderjylland med en prinsessetitel end at være vicedirektør med millionindtægt.
    Jeg synes det må være åbenlyst at det landmandskoneliv i Sønderjylland er så umådeligt en nedtur, at man virkelig skal være storsnobbet hvis man synes en titel kan gøre landsmandskonen til en golddigger.
    Det er kun hos meget snobbede personer at en vicedirektør med millionindtægt vil blive betragtet som golddigger ved at ende med et liv som landmandskone i Sønderjylland.
    Jeg synes heller ikke det er fair at kalde Marie for en golddiger – det kan godt være at hun kun har en grundskoleuddannelse og kun har arbejdet som kaffebrygger i sin stedfars firma.


  43. Björk skriver: 14 februari, 2010

    # 42 (Sanne)
    Egentlig havde jeg besluttet ikke, at kommentere yderligere på det du skriver her på websiten

    Det er simpelthen bare too much og røber en uvidenhed uden lige.
    Jeg forstår ligesom Christina, Helsinki, IKKE din hensigt med at nedgøre prinsesse Marie og prins Joachim.

    Prins Joachim er ikke kun godsejer i Sønderjylland, men prins af Danmark og har også bolig på Amalienborg – og hvis du ,som jeg boede i København K, ville du vide, at parret opholder sig rigtig meget i København. Det gjorde man også i Alexandras tid.

    Det er så latterligt, at du bliver ved med at skrive, at Marie kun har en grundskoleuddannelse. Hun er student og man kan i øvrigt ikke blive immatrikuleret ved et universitet uden en studentereksamen eller lignende, at hun så ikke har færdiggjort sine studier, er noget andet.
    Og studentereksamen skal have et vist gennemsnit, derfor var fx kronprins Frederik også kun gæstestudent på Harvard, et 8-tal efter 13 skalaen rækker ikke der.
    Og Marie har desuden studeret kunsthistorie. Det hører ligesom med til almen dannelse i de kredse, det har bl.a. Marie-Chantal (af Grækenland)også gjort i USA.

    Er det Maries overklassebaggrund, der irriterer dig? Maries mor ejer et slot nær Avignon i Frankrig og hendes farmor er baronesse.
    For både Mary og Alexandra kommer fra jævne familier og dem, har du kun positivt at skrive om.
    Der må være et eller andet, der “generer” dig ! Det virker nærmest som en hetz mod parret.


  44. Gigiriddarhuset.se skriver: 14 februari, 2010

    Men himmel så spännande! Detta måste Du svara på Sanne!!!


  45. Sanne skriver: 16 februari, 2010

    #42 Björg
    Du har ret Marie har taget nogle timer i kunst.
    http://avisen.dk/se-og-hoer-marie-cavalliers-cv-er-fup-hun-var-kaffeb_8257.aspx
    Jeg er også enig med dig – som jeg også skriver ovenfor – at Marie ikke er en golddigger bare fordi hun kun har en uddannelse og kompetence til at bestride et job som kaffebrygger.
    Jeg er dog ikke enig med dig i at inddrage forældre og bedsteforældres baggrund og arbjde – det er ligevel overfladisk nok for mig. Jeg mener ikke man skal bedømme folk efter deres slægtninge men efter hvad de selv har præsteret.
    Det er rigtig at Maries mor driver et lille hotel og at hendes bedstemor har giftet sig med en baron – men hvad så?

    Kommer Alexandra fra en almindelig familie?
    Alexandras far var en så legendarisk forretningsmand at man mener at han er inspirationen til bogen Noble House. Alexandra behøver dog ikke leve på sine forældres præstationer men har selv haft en glorværdig karriere.
    Marys far er vel heller ikke helt “almindelig”. Han er immervæk professor i matematik.

    Jeg snobber bestemt ikke opad som du gør. Men jeg snobber heller ikke nedad.

    Det er vist dig som kun ønsker at forestille dig en eller anden lyserød forestilling om Marie og en opdigtet historie om et slot som i virkeligheden er et lille hotel og en baronessefarmor som blot er et giftermål imens Alexandras berømte far – kæmpe forretningsmand – og Marys ligeså dygtige far – professor i matematik – lader dig kold. Det er vist dig som er mærkelig partisk.


  46. Tine skriver: 19 februari, 2010

    Åh, så klart, at det sætter sine spor, når man udover at skulle bære på sorgen også har med i baggagen, at man har svigtet sin far, sin familie, prins Joachim og det danske kongehus.

    # 45
    Sanne
    Tænk, at være så hadefuld mod en person, som du ikke kender og må jeg nok også lige tilføje til en verden, der må forekomme dig helt ubekendt ellers ville du ikke skrive, som du gør.
    De fleste af os har under vores studietid haft småjobs og ja, jeg har også været kaffebrygger og taget fotokopier, som yngste ansat, inden jeg blev færdiguddannet cand. mag.

    Og svenskerne må undrer sig over din enorme viden om Alexandra og hendes far (danskerne ved, at den stammer fra Se & Hør) ! Richard Manley var et sympatisk menneske, men nogen stor karriere havde han ikke – og ved forlovelsen blev han også nævnt som nuværende pensionist. (arbejdede på ambassaden på det tidspunkt).
    Og at det var en middel klassefamilie uden nogen formue – og kun havde en lille pension, gav de selv udtryk for, da de forlod Danmark, idet de fandt det for dyrt at leve her, som pensionister.
    At Alexandra altid har været målrettet er vist ingen i tvivl om !!
    og det er dog utroligt hvilke superlativer du tager i brug, når det gælder Alexandra og Marys familiære baggrund ! Men gå ikke længere tilbage end til forældrene!
    Det virker nærmest som et “blindt had” du nærer overfor Marie og Joachim. De er begge født med “en sølvske i munden”, giver det dig næring til misundelse ?
    Alt vedrørende kongehuset vil vel på den ene eller anden måde være snobberi. Du deltager selv aktivt i forherligelsen…..af visse af medlemmerne!


  47. Sanne skriver: 20 februari, 2010

    #46Tine
    Det er ikke et udtryk for had når jeg skriver at Marie kun har haft job som kaffebrygger – jeg skriver jo netop at det ikke er fair at kalde hende for golddigger.
    Du skrivet at du selv har haft job som kaffebrygger under din uddannelse som cand mag. Hvad kommer det os ved?
    Marie har ingen uddannelse og har kun haft job som kaffebrygger – det skal hun ikke skamme sig over. Hun skal heller ikke skamme sig over at hendes mor udlejer hotelværelser.
    Det virker på mig som om du skammer dig over det. Lad være med at være så snobbet.
    Marie har sikkert hjertet på rette sted- også selvom hun ikke lige har uddannelse eller erhvervserfaring eller en adelig baggrund eller – alt det du åbenbart mener der skal til for at det er fint nok for dig.


  48. Jesper & Patricia skriver: 20 februari, 2010

    Haha Sanne, det er morsomt. at læse…. som du optræder som forsvarer for Alexandra imod Marie 🙂

    Min kone er kinesisk og hun var ved “at falde død om”, da Alexandra til forlovelsen med Joachim mødte op i en rød Chaneldragt-kopi made in Hong Kong og” guld sko” – og næste dag på pressemødet gentog det bare med en pink Chanel-kopi og alle sine uægte smykker.
    Det viste en total mangel på klasse. og stil….
    Men hoffet stillede gode rådgivere til hendes disposition.
    Og millionindtægten, du omtaler hun tjente, rakte kun lige til en 2 vær. i et højhus og til at gå ud de finere steder, hvor europæiske mænd i prestigefyldte og højt betalte jobs kom, Inkl. A.P Møller/ Mærsk ansatte.

    Hendes danske apanage kan give hende en noget højere levestandard her inkl. kæmpevilla i” Ambassadekvarteret”. Men du betaler vel med glæde til den over skatten? Og fy da, man skal bestemt ikke stille krav til dem, vi skal bare “forgylde” helt almindelige menesker som du og os….. med hjertet på rette sted.
    Så nu venter jeg bare på også at blive beskyldt for at være snobbet.!
    For du ser det vist som din opgave at kommentere alle danske indlæg på websiten.! Ingen lader til at være ukommenteret hidtil…..


  49. Sanne skriver: 21 februari, 2010

    #48Jesper og Patricia
    Jeg synes det er vigtigt at kommentere når der kommer ufine kommentarer om at Alexandra, Marie, Daniel eller CP’ kæreste er golddiggere.
    Du derimod mener at Alexandra måske har tjent millioner som vicedirektør men i Danmark har hun det bedre – underforstået at det har du ondt i rumpen af.
    Jeg kan kun sige at hvis man bor på Lars tyndskids mark kan man ganske rigtigt få mere ud af sine penge – hvad så?
    Jeg synes også det er meget kritisabelt at mene Marie er en golddigger – bare fordi hun ingen uddannelse har og kun har kunnet få job som kaffebrygger.
    Joachim har altå heller ikke anden uddannelse end et grønt kort.


  50. Birgitte B.O. skriver: 3 mars, 2010

    Sanne, DU kan umuligt være så “naiv og ubegavet “som du her giver udtryk. for.
    At du ikke bryder dig om Marie og Joachim er okay, de fleste af os føler altid mere sympati for nogen end for andre. MEN du kan da ikke i fuld alvor mener, at Marie ikke har nogen uddannelse og Joachim kun det grønne kort! 🙂
    Så har Alexandra heller ingen uddannelse, jævnfør dine uvidende konklusioner, for hun har også “bare” gået på universiteter UDEN at få en kandidatgrad og efter studierne arbejdet i salg og marketing ( herunder hører også kaffebrygning til møde r!!!)….. og så blev hun (gjort til) vicedirektør 1993 EFTER at hun havde mødt prins Joachim, hun var jo en kommende prinsesse af Danmark, så flot er Alexandras karriere!

    NÆRLÆS HENDES CV, som hun selv har lagt ud på nettet ! Hun har ingen færdiguddannelse! For du regner jo ikke universitet studier for andet end “nogle timer”, hvis man ikke har fuldført de 5-7 år det tager!
    Det samme gælder for Frederiks Harvard studier, han gik der bare et år uden at få en eksamen.
    Summa summarum: Du aner intet om højere uddannelser overhovedet!

    I øvrigt er det hendes og Martin J. 3 års bryllupsdag i dag….fremgår det også af cv’et . Må håbe det bliver længere end hendes første….

    http://www.frederiksborg.eu/grevinden.html


  51. Susanne skriver: 17 augusti, 2010

    Dikte
    Hallo ….det er psykologisk interessant. Du har skiftet navn for
    at kunne fortsætte med at hetze Marie og Joachim, for det er
    de samme kaffebrygger-historier og en hel del af samme
    skuffe, som jeg har læst. under “MM berätter om kampen mot
    aids “. Det er samme diskussion mellem dig og andre.
    Det har du altså holdt på med i mere end et ½ år !!! Jeg er lidt
    rystet…..


Annons

Laddar