Prinsessan Christina om kärlek och otrohet i kungahusets historia

Annons
Prinsessan Christina berättar om sin släkts historia.

Prinsessan Christina berättar om sin släkts historia.

I kvällens avsnitt av Familjen Bernadotte på TV4 är prinsessan Christina vår värdinna och vi får följa historien om hur Jean Baptiste Bernadotte hamnade på den svenska tronen. Prinsessan Christina pratar även om otrohet inom den Bernadotteska ätten.

Kvällens avsnitt är det näst sista i serien Familjen Bernadotte som gjorts av den Emmybelönade dokumentärfilmaren Gregor Nowinski. Avsnittet heter  “Arvet”  och vi får med prinsessan Christina som ciceron följa med på en resa i historien. Resan börjar hos en fransk borgarfamilj och sträcker sig genom två sekler fram till våra dagar.

Porträtt av Jean Baptiste Bernadotte som kronprins Karl Johan. Av Francois Gerard, 1811.

Porträtt av Jean Baptiste Bernadotte som kronprins Karl Johan. Av Francois Gerard, 1811.


“Inte så väldigt trogna”

Annons

Det är historien om hur Jean Baptiste Bernadotte tar över den svenska tronen som Karl XIV Johan och hur dynastin växer in i de europeiska kungahuset. Men också historien om kärlek, och även otrohet, inom den Bernadotteska ätten.
Så gott som alla europeiska kungahus strävande efter att knyta äktenskapsband med så många furstehus som möjligt. Under 1800-talet arrangerades de flesta giftermål och i bästa fall växte kärleken fram mellan de äkta makarna efter hand.
– Vi vet ju att mina anfäder inte var så väldigt trogna längre fram under sina äktenskap. Det kan jag bara beklaga, säger prinsessan Christina.

Jakt på ättlingar

Imorgon har också filmen “Blått Blod” premiär, en film som handlar om om jakten på kungahusets oäkta ättlingar idag och försöken att spåra dessa med DNA från bland annat kungens syssling Jan Bernadotte. Läs mer om det imorgon här på www.svenskdam.se.

Se prinsessan Christina i ett klipp från kvällens avsnitt redan nu ››

Av Ann-Sofie Lundin
Foto: IBL, All Over Press

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

63 kommentarer till “Prinsessan Christina om kärlek och otrohet i kungahusets historia”

  1. Pia skriver: 27 maj, 2010

    I kväll måste jag se prinsessan Christina, som jag tycker är en otroligt trevlig medlem av Bernadottefamiljen. Hon skulle ha blivit en strålande regent. Skärpt, social och arbetsam. Hon har skött familj och arbete, med ringa hemhjälp som det framkom vid en intervju. Stilig när det så krävs, enkel OCH även då stilig,i vardagslag. Hon har också visat sig ha den kulturella sidan, något som inte verkar finnas hos kungafamiljen i någon högre grad. Kul tycker jag. Heja fru Magnusson.


  2. allegra skriver: 27 maj, 2010

    Håller helt med Pia, prinsessan Christina är så kul, har huvet på skaft och glimten i ögat och världens skönaste skratt. Hon syns alldeles för sällan i media så det är kul att Bernadotteserien förstått att lyfta fram denna lödiga personlighet. Hon är dessutom första prinsessan att ta studenten och läste också konsthistoria vid universitetet. Tror att hon bra gärna velat fortsätta sina akademiska studier men hon fick ingen uppmuntran. I tidigt 70-tal var det inte lämpligt att en prinsessa odlade intellektuella intressen.


  3. MartinzzonSvenskDamtidning skriver: 27 maj, 2010

    #1 Håller absolut med dig.
    Har alltid tyckt mycket om
    Prinsessan Christina
    Det blir Tv4 ikväll


  4. Tina skriver: 27 maj, 2010

    Ja tänk bara tanken…att Christina hade varit vår drottning!!!
    Odiskutabelt den mest begåvad av syskonen!
    Dessutom med en fantastisk utstrålning!


  5. Grevinnanchintohs.blogspot.com skriver: 27 maj, 2010

    Ja Christina har lärt sig leva livet som fru Magnusson!Varför snappar inte tidningarna upp skvaller om sönerna?Det måste väl finnas?


  6. Irena skriver: 27 maj, 2010

    Christina har det de andra saknar: Kunglig värdighet , pondus och äkthet rakt igenom..


  7. Grevinnanchintohs.blogspot.com skriver: 27 maj, 2010

    Jo,Jean Baptiste hade också en älskarinna!Hovdam,så att säga.Men han hade tur att tidningarna inte kunde snoka så bra som nu.Det blev en son!


  8. Tina skriver: 27 maj, 2010

    Fyran har gjort det igen!!!
    Fantastiskt intressant och framförallt så underbart redigerat program..det tog slut alldeles för snabbt!
    SVT…se och lär!


  9. rasmus skriver: 27 maj, 2010

    Kunglig värdighet & stil står verkligen Prinsessan Marianne Bernadotte för, kuturvetare som hon är förrutom sitt stora och välkända engagemang för olika handikapp sedan snart ett halvt sekel permobilen, dyslexi, barnögonforskning……

    Marianne har aldrig haft någon hjälp med den privata marlkservicen eller annat som underlättar livet för officiella personer t.ex sekretarae, pressstab, chaufförer….en Prinsessa
    i tiden.

    Att hon fortfarande vid snart 86 års ålder arbetar i samma takt utan någon som helst hjälp hedrar henne och borde uppmärksammas när man tänker på hennes betydligt yngre släktiingar som har en hel del hjälp men kanske inte får mycket mer uträttat.

    Kungens faster är en heder för Kungahuset!


  10. Nina d'Este skriver: 27 maj, 2010

    Är som vi brukar säga, hade Christina varit Sveriges regent,
    hade Ni haft en i klass med Danmarks nuvarande!!!
    Bland hennes söner finns även 2 av hög kaliber….
    Ach ja…..


  11. LÖVIS skriver: 27 maj, 2010

    rasmus.

    Lägg märke till de administrativa minikostnaderna i PRINSESSAN Mariannes välgörenhet, mot kungahuset några procent som når det fonden är skapad för !

    Prinsessam Marianne, jag bugar för Er !


  12. mingo skriver: 27 maj, 2010

    Christina är naturlig, men har ändå pondus, till skillnad från vår drottning som verkar stel och obekväm i de flesta situationer.


  13. Britt Ohlson skriver: 27 maj, 2010

    håller fullständigt med #5 #9 och #10. Prinsessan Christina är helt i klass med Danmarks dronning Margrethe. Två RIKTIGA Bernadotter, kanske dom enda


  14. Thomasine skriver: 27 maj, 2010

    Prinessan Christina gjorde en mycket bra insats i kvällens program. Jag menar att hon har studerat konsthistoria men jag er inte säker på om hon tog examen.

    #8
    Grevinnan Marianne Bernadotte af Visborg är inte prinsessa, har aldrig varit och kommer aldrig att bli (som tur är).

    Det är riktigt att hon är kulturvetare men det hindrar inte att hon är en av de mest affekterade, arroganta och otrevliga passagerare jag någonsin träffat under min långa tid i luften. Hon var faktisk värre än Rolling Stones som är nr 2 på listan. Det hade varit en klar fördel om kulturstudierna hade gjort henne lite kultiverad också.


  15. Tina skriver: 28 maj, 2010

    #12 Thomasine:
    Affekterad var ordet!….Och förmodligen tror hon att hon ÄR prinsessa…Men vad värre är ..är hennes avklippta näsa…sämsta näsplastik ever!


  16. Bittan skriver: 28 maj, 2010

    Håller med många av ovanstående inlägg, Christina är skärpt, elegant, snygg, härlig humor och bjuder på sig själv, lätt till skratt och inte stel. Bra berättare i Tv programmet också! Mer representation av henne! Hennes man verkar enkel och trevlig!


  17. Sakara Irene skriver: 28 maj, 2010

    Alla kommentar bara avslojar att människor läser aldrig historiska böker ,speciellt meroarer. De saknar hellt och hålet forståelse om epocher och plikter..
    De läser skvaller och drömmer att komma närmare rika och berömda som något prostitute har gjort för att nå publitcitet och pengar…..


  18. hilde skriver: 28 maj, 2010

    Flott og interessant program.
    Kongen og Christina er et godt eksempel på hvor ulike søsken egentlig kan være.


  19. Tina skriver: 28 maj, 2010

    # 15 Sakara:
    Oj…så språkligt handikappad du blev ..av att läsa historia!
    Gå över till SFI..i stället!


  20. sofia skriver: 28 maj, 2010

    Ja, Christina är verkligen en frisk fläkt! Hon är lik den danska drottningen på det sätt att hon utstrålar lugn och intelligens. Det hade inte varit dumt med henne som regent. Och hennes söner är ju även de begåvade och studerar!


  21. sofia skriver: 28 maj, 2010

    …. på tal om studier. Läste i en tidning häromdagen, tror att det var i Svensk Dam, kan ha varit i S, att Madeleine är det endas av kungabarnen som studerat och lyckats få en examen utan privilegier och tentat som alla andra. Det är ju faktiskt klockrent!


  22. caterine skriver: 28 maj, 2010

    Håller verkligen med alla här som entydigt har berömt prinsessan Christina. Hon skulle ha varit perfekt som regent, trevlig, chosefri men ändå värdig och elegant. Jämför man med kungen som med sitt mumlande och handviftande och “självfallet” är hon outstanding i kungahuset. Aldrig har man hört en skandal eller kritik mot henne. Mycket sevärt program i går kväll.


  23. Alexandra skriver: 28 maj, 2010

    15 # Men memoarer är sanningshaltiga och bygger på verkliga subjektiva upplever!!! De kan man lära sig något av för att förändra sig själv eller andra. Skvaller skall man hålla sig långtborta i från och aldrig ta till sig


  24. Anita skriver: 28 maj, 2010

    Även jag håller med alla lovord om Christina (antimonarkist som jag är 😉 ) Christina är mycket begåvad, trevlig, chosefri och kulturell dam som skulle ha varit en värdig statschef!

    Hon har samma chosefria sätt som Carl Johan Bernadotte.

    Va´ synd att kungafamiljen inte har fått någon av dessa egenskaper!


  25. Maggie skriver: 28 maj, 2010

    Instämmer helt med Irena m.fl. Prinsessan Christina hade varit en utmärkt drottning! Intelligent, verbal, trevlig ,kunnig och med integritet utan att vara det minsta otrevlig. Där har vi svenskar missat en fantastisk drottning. Hon är mycket lik sin kusin drottning Margrethe och sin faster drottning Ingrid.

    Varför har inte prinsessan Christina representerat Sverige i olika sammanhang, det hade verkligen varit önskvärt.


  26. Netaadika.bloggspace.se skriver: 28 maj, 2010

    Instämmer helt med alla lovord över Prinsessan Christina, fru Magnuson. Aldrig har man hört ett ont ord om henne. Och aldrig någonsin har någon skandal nuddat vid henne.
    Humor har hon också !!!!!!


  27. Pia skriver: 28 maj, 2010

    Ja, nu har jag sett programmet och säger än en gång: den kvinnan är en helt suverän person. Hon är naturligt trevlig och behöver inte lyfta sig, inte behålla sin ungdoms midja eller färga håret. Hon är bara bäst!! Dessutom är hon både beläst och bildad, vilket är två helt skilda saker. Å, det var fint att få höra henne. Det sker bara alltför sällan. Hennes tre söner verkar också i det tysta. “Grevinnan”som ville ha skvaller om dem borde väl vara nöjd med allt annat skvaller som den här tidningen tillhandahåller.
    Mariana Koskull hette den kvinna som pekats ut om Karl XIV:s älskarinna. Hon hade tidigare innehaft samma roll hos Karl XIII. En gång flirtade hon med blivande Oskar I, varåpå dennes hovman utbrast: “För Guds skull, fröken – skona den tredje generationen! Ni fördärvar ju dem allihopa på en gång” Eventuellt ska hon ha fött en son åt K XIV J.


  28. Birgitta, Stockholm skriver: 28 maj, 2010

    Gårdagens program i serien om Bernadotterna var i mitt tycke det absolut bästa. Till största delen tack vare den suveräna prinsessan Christina. Underbart med en så bildad, humoristisk och naturlig person. Vilken drottning skulle inte hon kunnat ha blivit! Där har Sverige verkligen gått miste om en statschef i ordets rätta bemärkelse, som hela landet skulle kunna sluta upp omkring. Se till att prinsessan Christina får möjlighet att företräda Sverige i högre utsträckning än nu! Det skulle vi alla ha stor glädje av.

    En annan person med stor empati, bildning och god förmåga att på sikt med litet mer erfarenhet kunna representera Sverige på ett mycket bra sätt är den ofta underskattade prinsessan Madeleine.


  29. Johanna skriver: 28 maj, 2010

    #21 Inte för att vara den som är den men hon har väl inte dyslexi? Eller inte så grav som sina syskon i alla fall.


  30. Evelyn skriver: 28 maj, 2010

    Det var ju bra att Ni är eniga om något här på skvallerpressen 🙂


  31. Irena skriver: 28 maj, 2010

    Ja, Christina enar. Även skvallerpressen, 🙂


  32. Margareta skriver: 28 maj, 2010

    Vilken naturlig prinsessa Christina är. Var helt suverän igår. Hon är precis lika sympatisk privat, har vänner som träffar henne o. hennes man emellanåt vid deras sommarställe och de är båda mycket trevliga, enkla och har samma chosefria sätt.


  33. Marguerithe skriver: 28 maj, 2010

    #21. Kul skrivet Johannna.

    Trevligt progam med en naturlig person, men nu vill man upphöja prinsessan Christina till något helgonlikt. Det är ju så att varken hon eller drottning Margrethe (som alltid tas som exempel) är några skönhetsdrottningar och därmed inte något hot mot andra människor.

    Om man är vacker som drottning Silvia får man alltid vara beredd på kritik. Man kan inte vara både vacker och klok i Sverige.


  34. Marguerithe skriver: 28 maj, 2010

    Ursäkta #29 Johanna ska det vara.


  35. Evelyn skriver: 28 maj, 2010

    #33 Marguerithe..vem säger att man inte kan vara både klok och vacker??!! Det har jag många vänner som är.


  36. Tine skriver: 28 maj, 2010

    Jeg synes nu, at kronprinsesse Victoria “stjæler” billedet fra ALT og ALLE i den kongefamilie!
    Jeg har set alle fem afsnit.


  37. smulan skriver: 28 maj, 2010

    Jag föredrar hellre en naturlig, intellegent och chosefri statschef isf en vacker, reaktionär och onaturlig..


  38. Marguerithe skriver: 28 maj, 2010

    #35. Det säger politiskt-korrektmaffian i Sverige, men du och jag Evelyn faller väl inte i den fällan. Vi kan väl vara generösa med beröm.

    #37. Vet inte vilken statschef du antyder som skulle vara reaktionär!!
    Vem kan vara naturlig när man är utsatt för hård kritik. Det är ju omänskligt.


  39. Bittan skriver: 28 maj, 2010

    Svar till nr 33, Jag tycker Christina är snygg och ser elegant ut.


  40. Irena skriver: 28 maj, 2010

    Men är man vacker, då är man automatiskt kanoniserad?? A propós skönhet och politisk korrekthet, i Sverige är man antingen vacker eller klok. Basta!!


  41. Gittan skriver: 28 maj, 2010

    Men Irena…Hur ställer du dig till en”klok kvinna som ser bra ut”…
    Där passar väl Christina in… Det är inget oävet fruntimmer ! Dessutom ett väldigt rejält och omdömesgillt praktexemplar av kvinnosläktet…


  42. Evelyn skriver: 28 maj, 2010

    # 38 Det skada inte att vara generös med beröm här Marguerithe 🙂

    # 40 Säger du det Irena. Då måste ena halvan här vara vacker och andra halvan klok 🙂 🙂


  43. colle21 skriver: 28 maj, 2010

    Prinsessan Christina= En folkets Prinsessa. Hon är långlivad hos folket som en äkta folkets prinsessa, bara glamouren tillåter.

    Jag förstod igenom att läsa texter om vilken prinsessa Christina och så förstod jag att buga mig för henne precis som Lövis. Jag bugar mig.


  44. colle21 skriver: 28 maj, 2010

    Prinsessam Marianne, jag bugar för Er !


  45. Magdalena skriver: 28 maj, 2010

    Ja Christina er et lysende eksempel på hvor mye lettere det er å være naturlig,(og ikke bli kritisert for det) når du er født kongelig.

    Hun fremstår som en intelligent, moden, belest og trygg middelaldrende kvinne. Hun har alltid vært beskrevet som den mest intellektuelle av søskene.

    Men å sammenligne henne med dronning Margrethe er å strekke det vel langt, synes jeg. M er en unik person med en bredde av talenter, og en enestående evne til å berette, – som få kan matche.

    Være fornøyd med den kongen som finnes for Sverige i tiden,- det er hans og deres øde. Kan hende prinsesse Christina ønsket seg et liv i anonymitet med mann og barn?


  46. bibi skriver: 28 maj, 2010

    #33 Marguerithe. Du menar väl inte att Drottning Silvia är vacker IDAG efter alla kirurgiska skönhetsop. och botox-insprutningar? Hon var otroligt söt och man kan även säga vacker när hon förlovade sej t.ex. och flera år efter de också. Men numera…. Skräck-exempel på dåligt kirurgarbete. Prinsessan Christina bär sina år med heder och är därför vacker utan konstgjorda medel. Och hon kan skratta stort utan att masken spricker.


  47. caterine skriver: 28 maj, 2010

    Hoppas bara att prinsessan christina läser dessa kommentarer så hon förstår hur beundrad hon är. inte en enda syrlig kommentar.


  48. Irena skriver: 28 maj, 2010

    Det jag syftade på när jag nämnde Silvia som förebild, var hennes arbete med sociala frågor, ett arbete som varit både modigt och betydelsefullt. Hon var ex.vis den första som vågade tala om trafficking och sexuellt utnyttjande av barn.. Då spelar hennes utseende en mycket underordnad roll.


  49. Marguerithe skriver: 29 maj, 2010

    #45 Bibi,
    Jag är mycket medveten om drottning Silvias ansiktskorrektioner men jo, jag tycker att hon fortfarande är outstanding alla andra kungligheter. Hennes båda döttrar kommer inte i närheten av hennes skönhet. Silvia har ju en inre skönhet och utstrålning som lyser igenom.
    När hon är utomlands där hon verkligen är beundrad slappnar hon av. Svenskarna skriver att hon är onaturlig och stel, det tycker inte jag är konstigt i så fall. Om en människa är beredd på att få kniven i ryggen blir man nog rädd att uttala sig fritt.

    På 70-talet väntade vi ju länge på att kungen äntligen skulle hitta en tjej som skulle accepteras av Hovet och det gjorde han ju med råge.

    OBS! Detta är en kommentar som endast handlar om skönhet om nu någon misstycker.


  50. Astrid skriver: 29 maj, 2010

    Kungens storasyster er klok og sjarmerende. En förebild for alle unge kongelige!


  51. bibi skriver: 29 maj, 2010

    #48. Kungen behövde ine alls vänta på acceptans från Hovet eller någon annan heller. Som KUNG kunde han själv och enväldigt bestämma vem han ville gifta sej med. Han gjorde ett utmärkt val.
    F.ö. vad ska en drottning kunna ägna sej åt? Sociala frågor är alltid populära. Det håller dom flesta drottningar och även andra kvinnliga kungligheter på med (Rania i jordanien, Caroline i monaco, Diana på sin tid, Sofia i Spanien m.fl.) Synd bara att Silvia är så utseendefixerad. Det har ju smittat av sej på döttrarna


  52. Evelyn skriver: 29 maj, 2010

    #46 caterine…eftersom Hovet läser vad som skrivs här i bloggen så får säkert Prinsessan Christina veta det.


  53. Kristine ;Oslo skriver: 29 maj, 2010

    Enig i alle honnør-ord til Christina. Vi har et godt inntrykk av henne på andre siden av kjølen også. Hun kunne blitt en regent med substans og elegans hadde lagnaden blitt annerledes.


  54. Annikki Andersson skriver: 29 maj, 2010

    Den yngsta Hagasessan, prinsessan Christina var som liten ett sött, rart och lockigt charmknippe, som vi, nu 70+-tanter, beundrande såg i veckotidningarna på 1940-talet.
    Åren har gått, även hon har kommit i farmor-åldern med naturligt grå lockar, livserfarenhet, klokhet och intelligens.
    Hennes medverkan i programmet om familjen Bernadotte var helt enkelt strålande!
    Hon borde medverka mer i offentliga sammanhang!
    Hon är en tillgång för kungahuset!
    / Farmor 74 år


  55. Irena skriver: 29 maj, 2010

    #50 (m.fl) den debatten borde väl egentligen vara avslutad, här tuggas Silvias skönhetsoperationer om och om igen i oändlighet.
    Och visst både kan och skall man kunna diskutera detta, det finns en hel kader av unga, modeintresserade flickor därute, som borde slippa få sig itutat att man måste vara vacker som en nyutslagen ros långt upp i sextioårsåldern, och att allt utom perfektion går bort. Så är det ju inte.
    Därför är det bra att kunna peka på en annan typ av kvinna, nu Christina, som valt att lägga sitt krut på andra saker här i världen, och ändå utstråla någon form av inre skönhet, att tankeverksamhet kan avspegla sig på ett charmant sätt på vederbörandes utsida.
    MEN gå in på Lottas modeblogg och se foton på drottning Silvia från Nobelbanketten 1979 och se vilken förödande skönhet damen var i besittning av. Det kan inte vara lätt att spegeln varje dag se en sådan slående skönhet förfalla med åldern. Skönhet ger makt, vad vi än må anse om det moraliskt riktiga i detta, och tänk att ha varit så vacker som Silvia och sedan långsamt förlora detta. Hemskt är vad det är, och i det perspektivet kanske man kan förstå även om man inte gillar det, att man försöker hejda tiden genom att lägga sig “under kniven”??


  56. Pia skriver: 30 maj, 2010

    Nu har jag i och för sig aldrig deltagit i den allmänna hyllningskören när det gäller Silvias skönhet. Dock har jag undrat hur hon skulle ha sett ut med lite naturliga rynkor och ett naturligt grånat hår. Det skulle ha gett henne en värdighet som livserfarenheten skänker en mogen vinna. Med sitt tjocka mörka hår borde hon ha fått just den där vackra stålgrå färgen som vi med mera nordisk hårkvalitet bara kan drömma om. Hoppas nu att drottningen kan “ligga lite lågt” när Victoria ska uppleva sin stora dag. Det är grymt att med uppseendeväckande kläder sätta en brud i skuggan. Det hände vid ett av de danska bröllopen, då Silvia bar en färgsprakande röd klänning, som jag minns fick mig att haja till. En aning tragiskt också, när en 60+-kvinna vill hänga kvar i en ungdomlighet som “passerat bäst-före-datum”. Vi duger fast vi kommit i mormorsåldern.


  57. Louise skriver: 30 maj, 2010

    Prinsessan Christina blir här beundrad med rätta.
    Intelligens och börd har slipat denna diamant.

    Att leva på sitt utseende går bra i unga år. En vacker dag blir det enbart tragiskt.
    Åldern tar ut sin rätt.
    Det är då de inre egenskaperna framträder till fullo.

    Prinsessan Christina hade blivit en fantastisk drottning, som mycket väl kunnat jämställas med den danska Dronningen.

    Men här är en av avigsidorna med att den förstfödde skall ärva kronan.
    Nej, den mest lämpade i syskonskaran borde det vara.


  58. Pia skriver: 30 maj, 2010

    Ja, Louise, och i nästa generation blev det tack och lov så, genom lagändringen. Ändå anade väl ingen den gången att det skulle bli så rätt. Nu får vi hoppas att Victorias och Daniels förstfödda visar sig vara den mest lämpade, men sånt vet man ju aldrig i förväg. Visst ligger det mycket i vad du säger. Och Christina är ju klart mest begåvad av alla fem syskonen, både rent intelligensmässigt och socialt.


  59. EA skriver: 30 maj, 2010

    Jag gillar också Christina. Hon är en mkt god representant för kungahuset.
    Men Silvia är både vacker för sin ålder och gör och har gjort mycket för Sverige.


  60. bibi skriver: 30 maj, 2010

    #55. Men det är ju just förfall av skönhet som drabbat Silvia. Hade hon struntat i kirurgknivar och botoxinsprutningar skulle hon ha varit oändligt mycket vackrare i paritet med sin ålder. Hon ser ju inte yngre ut för att hon gjort alla dessa op. Tvärtom! Prinsessan Christina är ett strålande exempel på naturlig skönhet för sin ålder. Heders! Dessutom charm och intelligens och naturlighet. Hon är väl egentligen den enda i svenska kungahuset som har alla dom attributen


  61. Milla skriver: 30 maj, 2010

    All honnør til prinsesse Christina! Hvilken dame, dere kan med rette være stolte av henne. Søt og naturlig. Håper hun kunne kommet mer fram. Men kanskje en grunn for at hun ikke blir tatt mer fram? Tror Silvia kunne vært mye penere idag om hun ikke hadde tatt alle de mislykkede operasjonene. Hun var jo så søt.


  62. Kiana, Norge skriver: 31 maj, 2010

    Litt avsporing fra tema, men Dronning Silvia hadde sett mye vakrere ut uten å ha gjort kirurgiske inngrep. Det er jeg overbevist om. Hun er fortsatt vakker, men det er så tydelig at hun har blitt operert. Det er ikke så ille at det ser ut som en katt som myser mot motvind, men det er ikke langt unna. Ansiktet legger seg ikke i natrulige folder når Dronningen smiler, derfor er hun etter operasjonene dessverre ikke så vakker hun kunne ha vært om hun hadde greid å leve med de rynker som er vekke.

    Men dronningen virker å være en varm og fin person, det er tross alt det indre som teller. Men som offentlig person er det ikke til å komme fra at også utseende blir kommentert og lagt merke til, så presset var kanskje der? Jeg hadde ønsket hun lot være å operere seg.Jeg husker Fru Sommerlath – hun var en pen dame med lite rynker for sin alder. Hadde bare Dronningen kunne blitt eldre på naturlig vis og ikke operert seg.

    Nåvel, det var hennes valg. Jeg liker henne likevel. 🙂


  63. Bo skriver: 20 maj, 2011

    Ja Christina Magnusson kunde berätta mycket om kungars otrohet – fast hon gjorde det inte!


Annons

Laddar