Prinsessan Madeleine – en av världens bäst klädda

Prinsessan Madeleine - en av världens bäst klädda
Annons

I det nya numret av Vanity Fair har man publicerat namnen på de bäst klädda i världen. Och en av dem är vår egen prinsessa…

Prinsessan Madeleine har utsetts till en av världens bäst klädda berömdheter. På bilden i tidningen Vanity Fair kan kan se prinsessan Madeleine i sin brudklänning som skapats av designern Valentino, ni ser honom på bilden ovan.
Det finns fler kungligheter på listan, bland annat kan man hitta Kate och kronprinsessan Letizia. Men också vår svenske hockeystjärna Henrik Lundqvist.

Av Agneta Nisbeth
Foto: Stella Pictures

Se hur Lilian reagerade på Svensk Damtidnings oväntade fråga

Dela på:

61 kommentarer till “Prinsessan Madeleine – en av världens bäst klädda”

  1. Tina skriver: 5 augusti, 2013

    Ha ha ho ho..!


  2. barbro skriver: 5 augusti, 2013

    Bara att betala Valentino så kommer man med!
    Babsan


  3. Hanne skriver: 5 augusti, 2013

    Der er altid en kongelig med…. og altid en, som har
    været mest omtalt i international presse i løbet af året og
    det må man jo nok sige at Madeleine, i sin brudekjole af
    Valentino, har været.
    Tillykke til Madeleine og Sverige… så får I lidt fin reklame for
    apanagen eller hur ?


  4. snickarjohn skriver: 5 augusti, 2013

    Kan man kalla detta för att göra reklam för Sverige?


  5. evalotta skriver: 5 augusti, 2013

    Vad roligt. Prinsessan Madeleine har klass.


  6. Lina skriver: 5 augusti, 2013

    Med tanke på vilka de andra är som är med så


  7. konsttantenDisquis skriver: 5 augusti, 2013

    Vilket ytligt liv! Hoppas innerligt att både Madeleine och Chris blir annorlunda när barn kommer in i tillvaron.
    Norska kronprinsparet är ett föredöme, och då bor de i världens näst rikaste land.


  8. Humaniora skriver: 5 augusti, 2013

    Dessa patetiska utnämningar “vackrast i världen”, “bäst klädd i världen”, “smartast i världen”………………..vem kan avgöra detta då
    vår värld består av ca 7 miljarder människor??!! Jag bara undrar??
    Ingen reflekterande och realistiskt tänkande person kan väl på allvar känna sig exklusiv och utvald av en sådan “utnämning” som
    med alla mått mätt saknar tillförlitlighet och istället baserar sig på en naiv och förljugen “världsbild” med ett utmärkande drag av eskapism!!


  9. snickarjohn skriver: 5 augusti, 2013

    Humaniora,
    Du har så rätt.


  10. Marco skriver: 5 augusti, 2013

    Good to hear. Agree with VF


  11. Mona skriver: 5 augusti, 2013

    Nu kan väl Prinsessan Madeleine knappast hjälpa att hon
    blir utvald på en Skäll på tidningarna istället.
    Men bäst av allt låt bli att läsa så slipper du reta dig på
    media. Läs en bok. Eller arbeta ideellt med något.


  12. Linnea skriver: 5 augusti, 2013

    Humaniora. Visst är det så! Men Damtidningarnas läsare är väl nöjda med den ytliga utdelning det ger att ” plöja bladen”.


  13. Desiréesvenskdam skriver: 5 augusti, 2013

    #11 Mona håller med dig den här gången. Annars har naturligtvis Humaniora fullständigt rätt.


  14. Emilia skriver: 5 augusti, 2013

    Kul!!!
    Folk får sluta tänka negativt med allt.


  15. Sthlm skriver: 5 augusti, 2013

    Måste kännas skönt för Madeleine att få lite cred för all tid hon lägger ner på shopping. Visst undrar man ibland vad hon kånkar runt på i de många shoppingkassarna. En sak är då säker att bortsett från kungaparet så verkar inte någon i kungafamiljen ha något riktigt arbetsschema. De har ofta semester från sina ansträngande ferier etc. Ofattbart att inte riksdag/regering drar åt svångremmen, eftersom kungen verkar helt ha tappat greppet.


  16. Hanne skriver: 5 augusti, 2013

    # 4
    Nu var det også et spørgsmål – og lidt ironisk!
    Men vi kan vel blive enige om, at også her hyldes man mest for det ytliga ?
    #11 og 13
    Jeg holder ikke med jer — for går man ikke i knalddyre og de rigtige designermærker, så havner du ikke på den liste. Og Kate og Madeleine er desuden også de to unge fra europæiske kongehuse, som har fået mest omtale i årets første seks måneder.


  17. Maggan skriver: 5 augusti, 2013

    #1
    Surt sa räven….


  18. magggan skriver: 5 augusti, 2013

    Inte svårt att vara välklädd när man slipper titta på prislappen .


  19. Marguerithe skriver: 5 augusti, 2013

    “4”snickarjohn,
    Nej det kan man inte göra. Madeleine borde ha avsagt sig sina titlar i Sverige och blivit Mrs O´Neill. Hennes 4 fastrar ville också bli hemmafruar och mammor och det var väl OK. Madeleine måste ha många uppdrag här hemma för att kunna kalla sig prinsessa fullt ut.


  20. Ki skriver: 5 augusti, 2013

    Prinsesse Madeleine har stilsans og er en flott kvinne. Enkelte mennesker blir født inn i en priviligert verden, sånn er det bare. Prinsessen er en av dem, og jeg tenker ikke være avundsjuk på at hun kan kjøpe dyre klær. Jeg unner henne klærne og det som er, og tenker at Sverige har en flott prinsesse. Det jeg skulle ønske jeg hadde, det var bedre stilsans selv. Man kan kle seg chic og flott for mindre penger enn hva man må betale til de store designernavnene.


  21. Dembarubin.bloggspace.se skriver: 5 augusti, 2013

    Marguerithe # 19
    ” Madeleine måste ha många uppdrag här hemma för att kunna kalla sig prinsessa fullt ut”.
    Vad menar du med detta? Kunna kalla sig prinsessa fullt ut? Hon är född prinsessa. Det är hennes titel.


  22. Margueritesvenskdam.se skriver: 5 augusti, 2013

    Håller helt med Humaniora, så sant så!


  23. Anna skriver: 5 augusti, 2013

    19. Marguerithe
    Varför förtränger du Prinsessan Christina, Fru Magnusson?
    Även på “gamle kungens tid” gick det att förena de båda rollerna. Varför i alla sina dar skulle det inte funka idag, 39 år senare?


  24. Lotta skriver: 5 augusti, 2013

    Den där Kate är också med på listan….


  25. Marguerithe skriver: 5 augusti, 2013

    “21” Demba,
    Trodde faktiskt att alla förstod meningen i min kommentar. Madeleine har behållit sina titlar i Sverige vilket medför att hon måste utföra uppdrag i landet för att få ha dem kvar och uppbära apanage (som det heter). Personligen har jag inga problem med att hon får del av apanaget.
    Våra Haga-prinsessor har titeln kvar som en hederstitel utan krav på motprestation (bortsett från Birgitta som gift sig kungligt).

    Alla får ros och ris av mig, även Carl Ph och Sofia idag.


  26. Dembarubin.bloggspace.se skriver: 5 augusti, 2013

    Marguerithe # 25
    Rätt. Hon måste utföra uppdrag för att få del av apanaget. Men inte för att förbli prinsessa. Om hon så aldrig åtog sig ett uppdrag skulle hon ändå förbli prinsessa såvida inte kungen bestämmer annat.
    Och det är väl knappast troligt att han gör.


  27. emma_h skriver: 5 augusti, 2013

    Marguerithe …apropå FruM “Ville bli mor/hemmafru”? C jobbar extra åt Hovet + CG vid behov. 1 egen Yrkeskarriär HAR C haft utöver familj!
    M gifte sig i enlighet m uppdaterade versionen av Sv Grundlag Succesionsordningen från 1974-75 Därför kunde M md CGs o Statschefs samstämmiga JA gifta sig m titeln Intakt. Så länge M & CG så önskar behåller M Rang & Titel. HKHjobbar gör M iSve & Usa än idag: enligt SvDam m.fl… M har Jobbplikt som uppväxt i 1Khus med Kognatisk tronföljd
    C.M föddes som Prinsessa av Sve Utan Jobbplikt EJ heller Tronföljare – då bara manliga arvingar erkändes Endast 1 av H-sessorna gifte sig m HKHare som DEN gr.lags-Versionen från 1800t:t krävde – övriga gifte sig okungligt varför HKH-rang & Titel försvann. C fick ny prinsesstitel(rang-lös)


  28. ingalisa skriver: 5 augusti, 2013

    #24 Lotta. “Den där Kate” som du kallar henne är många gånger vackrare och mera välklädd än Madeleine. Kate ser dessutom aldrig vampig ut!


  29. Dembarubin.bloggspace.se skriver: 5 augusti, 2013

    emma_h # 27 och alla andra kommentarer.
    Är detta ditt kall? Alltså att leta info på nätet och slå alla kommentatorer här på fingrarna med “dina kunskaper”?
    Undrar just hur många timmar om dagen du sitter på nätet efter länkar och info för att vara “bäst i klassen”.
    Ofta får vi bra info av dig men för det mesta orkar man inte läsa hela den illa skrivna harangen.
    Du skrev lika illa innan regeln om 10 rader kom så det kan inte vara orsaken.


  30. Annica* skriver: 5 augusti, 2013

    Prinsessan Madeleine kan ju knappast rå för att hon blir vald till något hon inte bett om, och det gäller ALLA sådan tramsiga tävlingar/utmärkelser av liknande rang! Jag skulle inte klä mig som prinsessan Madeleine även om jag hade utseende och pengar för det är inte MIN stil, men hon är strålande vacker i SIN egen stil! Många kändisar och kungligheter får kläder eller får köpa till BRA rabatter då det är reklamvärde för företaget! Tyvärr har ingen erbjudit mig liknande för jag har inte det reklamvärdet! Men jag är inte bitter! 😉


  31. Gunilla Sjöbäck skriver: 5 augusti, 2013

    Hon har både god smak och massor med pengar, den kombinationen har inte alla…


  32. Alexia skriver: 5 augusti, 2013

    Vad kul att vår Prinsessa fick vara med
    listan bland de flesta övriga kungahus.

    #7# Konsttanten!
    Norska kungahuset är ett föredömme??!!
    Mette-Marit !! skämtar du ??


  33. allegraä skriver: 5 augusti, 2013

    Heja Madeleine! Här är prinsessan som bygger sitt eget drottningrike. Hon vägrar ett liv i storasysters skugga, hon vägrar den grå anspråkslöshet som hennes fyra prinsessfastrar använde prinsesstiteln till. Madeleine ger järnet. Hon utvandrar och väljer solklart västvärldens mest glamorösa stad, New York för en värdering av att vara kunglig utan motsvarighet nån annanstans i världen. Första steget – den internationella succé hon skapade med sitt bröllop alltifrån klänningen till den mycket New Yorkmedvetna gästlistan. bröllopet. Redan nu kommer nästa steg med den glamorösa platsen på inflytelserika Vanity Fairs lista.
    Det är djärvt, det är kul, det är nya tag för monarkin.Och ger PR för Sverige.
    Madeleine är spännande.


  34. Christina Helsinki skriver: 5 augusti, 2013

    #26

    Demba, både Madeleine och CP kommer alltid att var prinsessa och prins, oberoende av vad de gör. Ingen här kan veta hur mycket Kungens apanage används för att försörja “de mindre bemedlade” i Sveriges kungahus. Kungahuset är enligt skriverier här, otroligt förmögna, då har de också råd att välja en fattiglapp, eller hur?


  35. Liza skriver: 5 augusti, 2013

    Fy vad många elaka kommentarer det blir så fort Prinsessan Madeleine kommer på tal! Det spelar tydligen ingen roll vad hon gör, så klankas det. Som alltid så kommer folk in på saker som inte har ett dyft med artikeln att göra. Skäms!


  36. helene skriver: 5 augusti, 2013

    Pfffffffff…. the question is: who – for gods sake – creates those lists? And who cares for it?


  37. Marguerithe skriver: 5 augusti, 2013

    “27” emma_h,
    Blandar du inte ihop yrkeskarriär med välgörenhetsuppdrag? Pr. Christina var kyrkvärd i Hovförsamlingen förr och sedan har hon haft olika uppdrag för Röda Korset. Ungefär detsamma som pr. Madeleine kommer att göra i fortsättningen, vara ett ansikte utåt i USA för Childhood. Yrkeskarriär är väl ändå något annat (vilket i och för sig prinsessor aldrig fått göra).
    Konsthistoria läste Christina efter gymnasiet, men jag har aldrig hört att hon arbetat inom detta område.


  38. Pallesen skriver: 6 augusti, 2013

    Hvem der var på listen sidste år er allerede glemt……
    Gætter på bl.a. Máxima.
    Men man kan jo altid slå det op.
    Og Vanity Fair er jo ikke den eneste.
    Hello Magazine havde forøvrigt en online afstemning om bedst klædt til M og Cs bryllup. Der fik Mary flest stemmer, mere end dobbelt så mange som M i sin brudekjole.


  39. Bettina skriver: 6 augusti, 2013

    At Madeleine er med på årets VF-liste er ingen overraskelse, det går ikke upåagtet hen at blive gift i en Valentinobrudekjole til over 1/2 million kroner, hvis hun har betalt fuld pris, men Valentino er jo ikke blind for PR-værdien, så der er sikkert blevet givet rabat. Hun så også helt bedårende ud og uden for Skandinavien, er man vilde med blonder/spets.
    Men at finde Henrik Lundqvist der, synes jeg siger alt om, hvor tilfældigt navnene på listen er valgt. Hvem udenfor hockeykredse kender ham, men det er måske hans hockeypåklædning, der har bragt ham ind på listen og det, at han spiller i USA ? Jeg gør det kun, fordi jeg her på webben læste om, at HL var en af dem, man satte Ms navn “sammen med” efter bruddet med JB.


  40. Irmeli Wikman skriver: 6 augusti, 2013

    Madeleine är nog bra och det bästa med henne är att man märker att hon har en god självkänsla, annars hade hon väl bantat ner sig som ett benrangel, för att duga!

    Finländare!


  41. silvia skriver: 6 augusti, 2013

    och vad kostar det att vara bland dem best kledda och se bra ut? och hur kan man ha samvete att kopa so dyra kleder ner man jobbar ideelt med dem fattigaste?


  42. emma_h skriver: 6 augusti, 2013

    Tänk Marguerite_37 – 1 DéjaVu Moment… Återbruk av 1 inlägg från April 2013 (artikelMadeleine-&-Chris på CHF cocktail i USA)
    CITAT: “…Marguerite (som svar på din fråga) Även om Christina M av-o-till ägnar sig åt enstaka välgörande ändamål på fritiden o stöttar sin bror ibland…har hon givetvis uppburit LÖN såsom R.Korsets ORDFÖRANDE under åren 1993 till 2002. Därtill har CM också haft yrkesuppdrag för Internationella Röda Korset. BEVIS:Utdrag från DNartikel_18OKT2009: ”Röda korset toppar löneligan” ”…Röda korset är den hjälporganisation som betalar sin Ordförande och Generalsekreterare i särklass bäst.
    Det visar 1 jämförelse bland 10 största hjälporganisationerna som den ideella föreningen Charity Rating gjort åt DN…”
    Klart C (ej längre HKHare) måste jobba likt alla PrivatPersoner m ansvar f egen försörjning Kvinnor av Idag är ej 100% H-fruar eller Förlitar sig på män – utan förverkligar sig själva inom valfritt område (Priv-Förmögenhet brukar va upplåst i investeringar)


  43. ATL skriver: 6 augusti, 2013

    41 Silvia. Just det hon jobbar “ideelt, UTAN lon!!!!!!!!!!! Du verkar lida av en enorm avundsjuka. Vad prinsessan Madeleine spenderar pa klader har varken du eller nagon annan med att gora. Det ar hennes pengar – jag antar att Du gor vad Du vill med Dina slantar.

    SvD, det ar pa tiden att en del av dessa spalter stangs av. Bara upprepningar av elaka kommentarer, bade angaende de kungliga och andra skribenter. It is like “free for all”. Skammas borde manga gora. Inte ar det “trivsam” lasning.


  44. Pboo skriver: 6 augusti, 2013

    # 28 Ingalisa

    Citerar “Kate ser dessutom aldrig vampig ut!” Smak o uppfattning är verkligen olika! Är långt ifrån ensam (se bl.a. engelska tidningar o kommentarer f både sminkexperter o andra) att D Catherine kan – ditt val av ord – se “vampig” ut pga att hon verkar ha tatuerad eye-liner, vilket gör att hon ser aldrig helt ‘naturlig’ ut då hon alltid är sminkad o likadant oavsett tillfälle. Alla tycker vi olika men eye-liner som går hela vägen ser ‘billigt’ ut, den ska bara appliceras längst ut, blir annars för mkt Reperbahn över det hela (undantag fest). Jag är som sagt knappast ensam om att tycka det – sök på “Catherine (el Kate) Middleton eyeliner” så kommer du få upp en massa artiklar med roliga titlar o mkt kritik av hennes sminkning.


  45. Pboo skriver: 6 augusti, 2013

    # 38, 39 Pallelsen, Bettina

    Pallelsen – Gäster jämförs med gäster (om man nu ska jämföra), men aldrig med bruden – billigt av Hello Magazine o de som röstat!

    Bettina – nej Henrik L och P Madeleine har aldrig varit ett par – bara i media – utan han har varit tillsammans med sin fru i massor med år! Henrik L anses inte bara i VF vara en av de mest välklädda kändisar/celebriteter. Kan bara hålla med VF både ang. P Madeleine och Henrik L!


  46. Dembarubin.bloggspace.se skriver: 6 augusti, 2013

    Silvia # 41
    Korkad fråga.
    Då kan man lika gärna fråga: Hur har läkare och sjuksköterskor mage att vara friska när de jobbar med sjuka människor.
    Det är väl inte meningen att man ska ägna sig åt sitt arbete 24 timmar om dygnet året runt?
    Eller gör du det?


  47. Christina skriver: 6 augusti, 2013

    nr1 .Vilken avundsjuk bitter och patetisk kommentar!
    Madeleine är en skönhet som passar i allt.


  48. S.P.H. skriver: 6 augusti, 2013

    # 33 allegra
    Jaså, det er din ønskeskapelon til prinsesserollen for skandinaviske prinsesser?
    Din kommentar virker som et oplæg til et manuskript for, hvordan Hollywoodudgaven af prinsesser skal defineres. Heldigvis er der da endnu forskel i virkeligheden på de fleste HKH’er og nouveau riche- shopaholic-jetsetterne.
    Heja, Victoria, Heja Christina og Heja dronning Silvia!


  49. Birgitta skriver: 6 augusti, 2013

    # 19 Marguerithe. Jaaaa, “hon” borde avsäga sig sin Prinsesstitel, hon går ju klädd…snyggt dessutom..fyyy vilken skam…


  50. esse skriver: 6 augusti, 2013

    det spelar ingen roll hur välklädd man än är


  51. Tjohanna skriver: 6 augusti, 2013

    Tihi! Knappast!


  52. Beata skriver: 7 augusti, 2013

    24. Lotta
    “Den där Kate” klär sig med stil och elegans, det är jag inte så säker när det gäller Madeleine, men… det är ju bara som jag tycker och tänker.


  53. Marguerithe skriver: 7 augusti, 2013

    “52” Beata,
    Vi behöver inte be om ursäkt om vi har någon åsikt som inte är helt positiv om Madeleine. Hon ingår ju här som diskussionsämne som alla andra.
    Själv tycker jag att hon är slående vacker ibland, på sitt bröllop, på förra Nobelfesten och på middagen i Wilmington i våras. Det mesta beror på hennes frisyr. Strikt bakåtkammat, uppsatt eller att man har volym i frisyren ger hennes utseende rättvisa.
    På alla bilder där hon har håret hängande ser hon inte så classy ut som vissa vill påstå. Bilden ovan hade fått ett helt annat mottagande om hon haft håret annorlunda.


  54. Cecilie skriver: 7 augusti, 2013

    Ifølge et interview med Madeleine, hvoraf dele kunne læses her, så var det i samråd med Kongen, at hun valgte ikke at afsige sig HKH og blive prinsesse Madeleine, Mrs. O’Neill, altså må det have været på tale.
    # 46 Demba
    Giver dig kun delvist ret, for dette gælder ikke for politikere og kongelige, dér forventer man, at de lever, som de prædiker.
    Alle ‘lønnes’ udfra dette princip, det gælder om man er folkevalgt eller har arvet sin stilling. Altså kan man stille krav til begge grupper, IMO.


  55. barbro skriver: 7 augusti, 2013

    Glömde i mitt tidigare inlägg att nämna det där med Childhood, dom fattiga barnen (utan mat o kläder) måste väl tycka att deras välgörare är jättetjusig !!!!! Glamour hör nog inte hemma i deras värld.
    Babsan


  56. emma_h skriver: 7 augusti, 2013

    när Kvinnliga HKHare fastnar på bild med 1 finare Bag blir det ett jäkla liv (även om den vore gammal, kan va privat inhandlad på Rea alternativt vara 1Present fr någon)…

    …men när deras manliga Kollegor som exvis Daniel köper sig en Lexus-Bil för mellan 600.000 o 700.000SEK /andra dyra statusprylar typ Motorbåt, Segelbåt i mångmiljon-klassen ELLER som CP på fritiden aktiv med Bilsport som kräver stora Privata Belopp årligen (oavsett om stallet sponsras för vissa omkostnader) DÅ är det heeelt knäppTYST – konstigt…


  57. Marguerithe skriver: 7 augusti, 2013

    “39”Bettina,
    Det är nog så att Valentino själv har haft en del att säga till om när det gäller Vanity Fair-listan, med tanke på hur mycket klänningen kostade och PR-värdet för honom.


  58. Marguerithe skriver: 7 augusti, 2013

    “33” Allegra,
    Det är klart att det är kul med en prinsessa som inte bugar och bockar för folket, vilket Madeleine aldrig skulle göra. Hon kör sitt race vilket hon har möjlighet till.
    Victoria är bunden till sin framtida roll och att vara drottning utan en kung är nog både ensamt och krävande.
    Det oroar mig lite att hon är så osynlig. Man kan umgås på heltid med sitt barn och ändå visa sig någon gång.


  59. emma_h skriver: 8 augusti, 2013

    MargueritheCITAT “…V är bunden till sin framtida roll…att vara Drottning utan 1 Kung är nog både ensamt & krävande.Det oroar …att hon är så osynlig. Man kan umgås på heltid med sitt barn & ändå visa sig någon gång…”
    Marguerithe… Gäller ju hela CGs familj…Är fult att på dylikt sätt skuldbelägga V som Mor OCH ha E som Argument f Din tes…V är de facto Next-in-line på Egna meriter(1stborn) m tanke på vår Kognatiska Tronföljd. V har fått kompetens för framtida behov Ej heller är V därtill “bunden” – utan kan kliva av närhelst V vill precis som utl.kollegor på frivillig basis accepterat medfödd Roll. Att Sv HKHare är osynligare än Utl.kollegor är 1 personligt val tack vare svenssonfieringen präglar OffWork-tillvarons livsstil då ingifta hälfter idag är just “svenssons”. E har barnflicka & aktiv Pappa.


  60. Marguerithehotmail.com skriver: 10 augusti, 2013

    “59”
    Ja emma_h, är inte Victoria bunden av en roll som hon är fostrad till från barndomen? Hennes pliktkänsla är stor och hon kan inte bara sticka iväg som Madeleine gjort. JAG SKULDBELÄGGER INGEN GENOM ATT VARA OROLIG FÖR NÅGONS HÄLSA. Tänk att du alltid måste anstränga dig för att missförstå.


  61. emma_h skriver: 11 augusti, 2013

    Marguerithe… jag behöver inte “anstränga mig” – ditt sätt att formulera dig ger det intrycket per automatik till ett flertal av oss (av inläggen att döma). Jag och andra som bemöter dina inlägg utgår från vad du de facto formulerar i textform
    V har av fri vilja accepterat (hitintills) den roll hon fötts in i och i praktiken tillträdde vid sin myndighetsdag – det är du som upprepat (här/vid andra artiklar) problematiserar V:s privata mammaroll helt SJÄLV i tron att det skulle påverka jobbrollen.
    Majoriteten av oss bedömer tronföljare som yrkespersoner likvärdigt oavsett kön samt erkänner faderns självklara roll i Es uppväxt – även innan din uttalade “3årsgräns”


Annons

Laddar