Prinsessan Madeleine om livet med Chris “Det var lite svårt i början”

Prinsessan Madeleine om livet med Chris
Berättar i öppenhjärtig intervju.
Annons

prinsessan-madeleine-chris-ivl

Att gifta sig med en prinsessa har inte bara varit en dans på rosor för Chris O’Neill. Prinsessa Madeleine berättar i en ny intervju med Expressen att Chris hade en tuff tid med att hantera rampljuset.

– Det va lite svårt i början. Han är mycket av en känsloperson, så det var lite svårt först. Men nu tycker jag att han hanterar det väldigt bra, säger prinsessan till Expressen.

Livet i London har däremot förenklat situationen. Ingen känner igen vare sig Madeleine eller Chris och de kan leva ett mer anonymt liv än i Stockholm. Prinsessan Madeleine berättar att hon och Chris trivs väldigt bra i staden och med deras liv tillsammans.

Annons

– Jag känner att som par har vi det så himla bra, säger hon varmt.

Prinsessan berättar dessutom att hon planerar att släppa en bok. Läs om det här! Hon talar också ut om sitt dolda handikapp. Läs vad hon säger här! 

Av Margareta Gotthardsson
Foto IBL

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

16 kommentarer till “Prinsessan Madeleine om livet med Chris “Det var lite svårt i början””

  1. Stefan skriver: 15 februari, 2017

    I Expressen nämns: “Hon uppbär inte apanage för ett heltidsarbete – utan får pengar i proportion till de uppdrag som hon utför.”
    Detta med “heltidsarbete” och “i proportion” vet vi emellertid har en helt annan betydelse för de kungliga än för menigheten.
    Skall det då vara så svårt för Hovet att ange ett belopp? Varför detta smusslande? Som finansiärer har svenska folket rätt att få veta.


    1. Karin skriver: 15 februari, 2017

      Ja skulle folket veta att varje kungabarn får t.ex. 60.000 kr i “lön” per månad för t.ex. 35-timmarsveckor (bortsett från de föräldralediga) så faller ju hela apanagefrågan i ett helt annat ljus än om de får t.ex. 200.000 kr för 8-timmarsveckor.


    2. LopNor skriver: 15 februari, 2017

      Håller med dig Stefan. Läste också Expressen och undrar över uttrycket “i proportion till”. Varför inte säga summan hon får. Danska hovet klarar ju att ange vad varje familjemedlem får i kronor och ören. Det hade varit så mycket bättre. Än att vi som nu ska spekulera i om vi betalat för en blus, som kommer att användas en gång och som kostar 8 400 kr.


    3. My skriver: 15 februari, 2017

      Enbart kronprinsessparet som får heltidsapanage…och det vet vi ju hårt de sliter för dessa pengar…..


    4. demokrati skriver: 15 februari, 2017

      Stefan,
      Bra skrivet!

      Helt klart instämmer också med sign LopNor och My.


    5. A1Fia skriver: 16 februari, 2017

      Gillar….


    6. Skatteskulderna upprepar sig...Varför? skriver: 26 april, 2017

      Chris O’Neill har – än en gång – stora skatteskulder i USA.

      Skatter för lyxhuset i Florida på 354 000 kronor är obetalda, visar myndighetsdokument som Expressen tagit del av. En process har inletts som kan sluta med tvångsförsäljning om skulderna förblir obetalda. Samtidigt har hans bolag i Storbritannien miljonskulder, enligt senaste bokslutet.
      https://unvis.it/expressen.se/nyheter/chris-oneills-nya-stora-skatteskuld


  2. EllaBellaBingo skriver: 15 februari, 2017

    Det kommer inte att bli mer öppenhet från det svenska kungahuset så länge Sveriges riksdag inte har något krav på att de ska redovisa till 100%. Carl Gustaf har vid en tidigare intervju varit motståndare mot 100%-ig insyn. Han ville inte redovisa vilken “korv” han sätter på bordet, som han en gång uttryckte det. Han såg ingen mening med det.


    1. Karin skriver: 15 februari, 2017

      Det är antagligen bara kungen och några som brukar kommentera här (inte du) som tror att öppenhet innebär att redovisa kvitto för varje varmkorv.

      En alldeles tillräcklig öppenhet hade väl varit om samma regler gällde för familjen som för högt uppsatta statligt anställda. Redovisa skilt och öppet per krona det som har med det offentliga att göra (jobbkläder, representationsmiddagar osv.) samt hur mycket var och en i familjen får i “lön”. VAD de sen gör med lönen angår bara dem själva.


    2. Elise Wilson skriver: 17 februari, 2017

      Karin

      Gillar!


  3. Tomine skriver: 15 februari, 2017

    En intressant fråga är jo hur mycket av svenska skattebetalares pengar har gått till New York och London de 7 sista åren.
    En tom lägenhet på bästa adress står tom samtidig som denne prinsessa ömmar för hela världens barn. Trångboddhet i Sverige trodde man tillhörde historien.
    Men så fint Thorgren fick sig en tur till London.
    Var det marknadsföring av egen bok som var syfte visa upp sig?


    1. Elise Wilson skriver: 17 februari, 2017

      Tomine

      Den tomma lägenheten i NY var Chris’ , alltså var det han som stod för kostnaden. Enligt uppgift är det också Chris som står för familjens kostnader i London, likaväl som i NY.

      Madeleine (& Hovet) har många ggr berättat att hon inte får ersättning för arbetet med Childhood, endast för de HKH-uppdrag hon gör. Hennes uppehälle i NY bekostades av Bernadottska familjekistan.


  4. EllaBellaBingo skriver: 15 februari, 2017

    Jag tycker f ö att Madeleine ska anstränga sig och lära Chris att inte uttrycka politiska åsikter, och inte heller göra det i det dolda för att sånt här lätt kan komma fram. Det är inte lämpligt att han som prinsessgemål tar ut sådana här svängar, men Madeleine får gärna lägga sin krona på hyllan och avsäga sig både titel och apanage, och då blir läget ett annat.


  5. Mona skriver: 15 februari, 2017

    Man kan inte avsäga sig sin kungliga titel hur enkelt som helst.
    Född kunglig så förblir man kunglig hela livet.
    Det är inte kungafamiljen som bestämmer över redovisningen.
    Apanaget är ett årligt anslag från Riksdagen,som anger hur
    anslaget ska redovisas.Klaga hos rätt instans.
    Har aldrig sett Stefan Löfven redovisa kostnader för sin och hustruns
    galakläder, han får ju också betalt av skatte medel.


    1. Karin skriver: 15 februari, 2017

      Vad Stefan lägger på galaklädsel har nog inte stått i tidningen, men att likställa honom med kungen går ju inte. Kungen är ju inte redovisningsskyldig ens till dem som bestämmer apanagets storlek, vilket en riksdagsman gått ut med. Stefan är redovisningsskyldig gentemot dem som bestämmer om hans kostnader.


  6. Stefan skriver: 15 februari, 2017

    Mona!
    Nu gör du dig dummare än du är.
    Statsministern och hans fru har lön, och denna disponerar de naturligtvis som de önskar.
    För kungahuset gäller andra principer, det är ju just detta vi vänder oss emot.
    Kungahuset kan mycket väl och helt frivilligt ge en mer öppen redovisning, utan att för den skull gå in på detaljer. Privat respektive Offentligt uppdelat per person räcker gott!


Annons

Laddar