Senaste uppdateringen om Meghans brudklänning

Senaste uppdateringen om Meghans brudklänning
Förberedelserna inför prins Harrys och Meghan Markles bröllop är i full gång. Den 19 maj kommer vi att få se Meghan skrida nerför altaret. Men vilken klänning kommer hon bära?
Annons

Vi har tidigare skrivit om att Meghan Markle drömmer om Carolyn Bessette-Kennedys bröllopsklänning, och nu har det börjat ryktas om att hennes nära vän Roland Mouret kommer att designa brudklänningen. Däremot vill han inte bekräfta om ryktena stämmer.

“Mmmmm, jag vill inte berätta. Ingen kommentar. Jag tänker inte kommentera det. Hon är en vän. Och det… Jag kan inte berätta”, sa han till tidningen Women’s Wear Daily.

Den Londonbaserade desigern är känd för sina moderna kreationer och Meghan har burit hans design flera gånger tidigare.

Annons

“Meghan vet vad hon tycker om och det viktiga är att lyssna och sammarbeta med henne”, har han sagt till the New York Post.

Foto: IBL

 

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

42 kommentarer till “Senaste uppdateringen om Meghans brudklänning”

  1. Lene skriver: 5 mars, 2018

    Meghan burde slet ikke være i en hvid brudekjole med slør, som fraskilt.
    En anden amerikaner fik en konge til at afgå/abdicere – og jeg tror på længere sigt Meghan vil blive en medvirkende årsag til det engelske kongehus fald. Hun er “godt stof” og populær i den kulørte presse, men off the record ikke særligt populær hos hardcore britiske royalister. Under min vinterferie i London (i uge 7), mødte jeg kun enkelte som synes om hende, de fleste sagde, hun er en ny Wallis eller en Fergie afløser.
    Men hvad … hvilket kongehus er andet end en anakronisme i det 21. århundrede ????


    1. Audun skriver: 5 mars, 2018

      det er greit!


    2. Siv skriver: 5 mars, 2018

      Så flott at du vet då mye.
      Jeg har hele min svigerfamilie i England. De sier noe helt annet.


    3. Birthe Vejrum skriver: 5 mars, 2018

      De dage, hvor bruden ved bryllup nr. 2 skulle bære lyseblåt ( det var normen i Danmark frem til ca. 1970) eller en anden farve ved et rådhusbryllup is gone with the wind – tak og lov for det!
      Der spekuleres vildt i hvem, hvad, hvor og denne ven lader gamet køre…
      Meghan bliver en forfriskende tilgang til det engelske kongehus, som i alt for lang tid har kørt på “rutinen”!


    4. Kajsa och Kerstin Nilsson skriver: 5 mars, 2018

      Håller helt med angående kungahusens existens i vår moderna tid. Ofattbart att man, i vår moderna tid, inte kan tilltala vissa människor med du eller att de själva inte kan omnämna någon i sina familjer utan att lägga till prins/prinsessa. Silvia är värst där (typiskt uppkomling?). Och så detta nigande. Bara sååå odemokratiskt!

      Därmed intet ont sagt om Megan Markle. Säkert en utomordentlig person utan att behöva vara prinsessa.


    5. Bror skriver: 5 mars, 2018

      Damerna Nilsson (10:32)
      Fy på sig! Så får man inte säga om drottning, nig och kuta runt, Silvia!
      Att låta antyda uppkomlingsbakgrund eller andra grumligheter i drottningens antecedentia är här på siten ett majestätsbrott av allra värsta slag.
      Säkrast nu att ta betäckning, för snart kommer sitens pretoriangarde (Custodes Silviae) stormande med bajonetterna på. Och de är minsann inte att leka med.


  2. gunda skriver: 5 mars, 2018

    Tror det blir en nedtonet kjole, men i skala hvit/off white/østers osv.
    min familie og deres venner igjen i England synes hun er veldig søt, glad på Harrys vegne osv. men de synes dette har gått vel fort og hun er veldig opptatt av publisitet.
    jeg krysser fingrene for et godt ekteskap


  3. Marguerithe skriver: 5 mars, 2018

    Bror kl 11.33
    Nej jag är inte att leka med när det gäller vår Drottning. Hennes bakgrund har inga grumligheter som du uttrycker det. Hon har vuxit upp i en för ovanlighets skull, värdig familj där vad som helst inte gick för sig. Hon gifte inte “upp sig”. Hon hade den stil och klass som krävs från början.
    Fam Sommerlath fick ju svåra problem under kriget då Drottningens mor blev svårt sjuk och fick ECT-behandlingar under många år.


    1. Bror skriver: 5 mars, 2018

      Kära Marguerithe (12:12)
      Du har all min respekt för ditt ståndaktiga försvar av såväl kunglig dygd som person. Inte ens att en idémässig avgrund skiljer oss åt vad gäller ditt “stil och klass”, rubbar detta.
      Eftersom jag på goda grunder antar, att jag inte kan övertyga dig med sakskäl, vill jag ändå försöka via ombud. Och det är inget dåligt sådant i dessa yttersta av tider: Arthur Koestlers Natt klockan 12 på dagen. Läs den!
      Mitt sargade hjärta av Martin Doerry ger också många (goda) tankar.


    2. Marguerithe skriver: 5 mars, 2018

      Bror 13.08,
      Jag håller med om att vi lever i den yttersta av tider. Inte minst viktigt då att tänka stort och fritt. Att låta sig manipuleras av div kollektiva rörelser är slutet på en människas liv enligt mig som är extremindividualist. Det ska inte heller ta ett helt liv för en människa att förstå vad som är rätt och riktigt. Mycket olyckligt att man haussar upp NMR. Man borde bara nonchalera dessa figurer så försvinner de automatiskt. Någon annan nazism finns inte i landet.


  4. PernillaA skriver: 5 mars, 2018

    Jag tycker nog att hon gifte upp sig och hur värdig familjen är kan inte jag uttala mig om.
    Jag instämmer om att Silvia inte kan klandras för sin far men helt rumsren var han väl inte


  5. Marguerithe skriver: 5 mars, 2018

    Bror, forts på min kommentar 12.12,
    Jag har talat med många ungdomar i helgen, där unga killar tycker att Kungen är “stekarnas kung”. Det är ju sant. Ingen är elegantare än han i något sammanhang. Kul också att de yngre uppskattar detta. Det är kul när lite äldre män inte förgubbas i förtid, utan kör häftiga bilar och kastar sig utför skidbackar. Sverige kan inte ha ett bättre kungapar än vårt.


    1. Bror skriver: 5 mars, 2018

      Kära Marguerithe (12:57)
      Även här kör vi i olika spår!
      För egen del ligger det nog närmare att se dina redovisade majestätsdrag som typiska utslag av det som sägs känneteckna den manliga grenen av Bernadottear: de mognar långsamt!


  6. Christina Kari Helsinki skriver: 5 mars, 2018

    Problemet med Sommerlath är helt enkelt, han talade inte sanning, tillfrågad om partiboken. Silvia har ingen skuld men omgiven av hovets dåliga rådgivare så började hon utföra ”privata” undersökningar om vad pappa gjorde när jag var liten. Långsam tändning. Till råga på allt så börjar Silvias bror hota med åtal. Sanngen är välkänd via media men någon skuld har Silvia inte. Inte Maxima heller. Olika öden i två europiska kungahus.


  7. Christina Kari Helsinki skriver: 5 mars, 2018

    Marguerithe min vän
    Nu får jag väl säga som grannfruns man på mitt sommarställe då frun lade ut texten om sina perfekta barn; Signe,Signe, det är väl nog inte riktigt sådär. Kungen har åldrats till utseendet precis som alla andra. Varken snyggare eller värre. Nu får man bara hoppas på god hälsa. Känns ibland då du skriver om Kungen som om du skulle tala om din lilla kelgris eller pet.
    Lol.


    1. Marguerithe skriver: 5 mars, 2018

      Christina Kari,
      Nej Kungen är inte min kelgris. 🙂 Sanningen är väl ändå att Kungen i sin person är så elegant, något hans son och svärsöner bara kan drömma om. De är bleka kopior och slår inte an. (Jag är lite svag för män som alltid kan klädkoder).


  8. Christina Kari Helsinki skriver: 5 mars, 2018

    Vem har påstått att Daniel eller Chris är eleganta. CP har nu ändå utseendet för sig.


  9. Eliza skriver: 5 mars, 2018

    Man väljer inte sina föräldrar! Ett barn kan ALDRIG göras ansvarig för sina föräldrars fel. Ett barn har rätt att älska sin mor och far oavsett situation.


  10. Helene skriver: 5 mars, 2018

    Läser igenom kommentarerna, –varför ser jag helt plötsligt Hyacinth Bucket framför mej,,,,,,


  11. evchen skriver: 5 mars, 2018

    Wow, den har konversationen sparade ur ordentligt. Jag tycker Meghan kan ha vilken brudklanning on vill. Att jamfora henne med Wallis Simpson ar ju fel; Harry star ju ganska langt bak i tronfoljden.


  12. Singoalla skriver: 6 mars, 2018

    Kungen är elegant, verkligen. Drottningen också, för den delen. Hon kom ur övre medelklass, det är väl inget fel? Hennes fars agerande under kriget är ointressant. Många vände kappan efter vinden för att skydda sig och sin familj. Jag tycker det är magstarkt att sitta här i trygga Sverige klanka ner på människor som gjorde fel eller tvivelaktiga val, för vem kan veta vad man själv gjort i det läget!? Det går ju an att påstå nu att man aldrig skulle fallit undan för t ex nazizter.


    1. Bror skriver: 6 mars, 2018

      Singoalla (00:36)
      Tack och lov för att lagstiftaren och domstolarna inte resonerar som Singoalla när hon säger, att “beviskraften” i anklagelsen minskar eftersom:
      1. den som “anklagar” själv lever under “bättre” villkor än den som “anklagas”
      2. ingen vet hur den som anklagar själv skulle ha agerat i motsvarande situation.
      Om punkterna 1 och 2 får vara riktningsgivande vid domstolsförhandlingar, lär det inte bli särskilt många fällande domar. Om det ens går så långt som till förhandling.


  13. PernillaA skriver: 6 mars, 2018

    Singoalla, jag har oftat funderat på hur jag hade agerat om jag levt i DDR eller under nazisternas regim.
    Som yngre människa var jag helt övertygad om att jag varit aktiv i Resistance men ju äldre jag blir ifrågasätter jag om jag verkligen varit så modig; i DDR blev människor hotade ovh förföljda barn bortadopterade ovh människor gjorde som de blev tillsagda i hopp av att se sina barn igen , men uppvuxen i frihet är det lätt att döma ( gäller även för mig);jag har däremot svårt för uttalande som


    1. Bror skriver: 6 mars, 2018

      PernillaA
      Du är inte ensam om att ha funderat i dessa banor.
      Lyckligtvis har jag endast konfronterats med frågan som bleka skuggor av det som för många handlat om liv eller död. Problemet har därför i hög grad blivit intellektuellt på litterär grund.
      Men en sak vet jag säkert. Jag hade aldrig gjort det som den tyske soldaten i exekutionsplutonen under 2:a världskriget gjorde. Han som tog av sig stålhjälmen och vapenrocken, lade ner geväret och gick och ställde sig bredvid de som skulle dö.


  14. PernillaA skriver: 6 mars, 2018

    Forts maximas far gjorde igenom att påstå att han inte visste vad som pågick runt omkring honom.
    Silvias far hade kunnat tala sanning, det är alltid det enklaste och bästa


  15. Singoalla skriver: 6 mars, 2018

    PernillaA, jag tänkte också som du när jag var ung! Klart man skulle varit moståndshjälte! Nu är jag inte heller så säker. Det där med ens barn… Silvias pappa kan ha trott att hon skulle få lida för vad han gjort om han varit uppriktig, och tigit fördenskull. Nu fick hon ju lida för det i alla fall, men det slapp han ju veta. Jag tycker det var onödigt att pressen grävde i det. Vad skulle det tjäna till?


  16. Birthe Vejrum skriver: 6 mars, 2018

    Singoalla + PernillaA – :)!

    – og så den der gamle bibelske sandhed om fædrenes synder…!


  17. Marguerithe skriver: 6 mars, 2018

    Bror 6/3 kl 10.22.
    Både Singoalla och PernillaA har skrivit mycket adekvat och bra i den här frågan. Jag har skrivit på samma sätt många gånger. Det är mycket svårt att veta vilket svar du vill ha. Du är ju missnöjd med svaren!


  18. Singoalla skriver: 6 mars, 2018

    Bror, nu var det ju inte fråga om någon domstolsförhandling, utan om anklagelser mot en död man som inte kan försvara sig! För min del tror jag att hela avsikten var att misskreditera kungahuset. Dåligt. Man kan vara emot statsskicket utan att tillgripa sådana metoder. Och varför inte fokusera på dagens nazister? Judarna i Malmö t ex kunde behöva stöttning, men där tigs det.


  19. Bror skriver: 6 mars, 2018

    Marguerithe (13:27)
    Jag söker inte något svar överhuvudtaget. Jag pekade bara på några konsekvenser av att resonera som Singoalla gör.

    Singoalla (14:26)
    Alla meningsfulla samtal förutsätter att deltagarna är överens om vad man ska tala om.
    Sett på det viset befinner du dig här klart off-side! Frågan är om du ens är klar över vad sorts spel som ska spelas.


  20. Singoalla skriver: 6 mars, 2018

    Bror, du har rätt antagligen för nu förstår jag inte vad du menar. Jag menar att det var fult att klanka ner på en död man för att bakvägen komma åt hans dotter. Hon råkade bli kär i en kung och har gjort sitt bästa sen dess. Att det är monarki här är knappast hennes fel – eller någon annans av kungafamiljen. Man kan slåss för det man tror på men det ska vara med justa medel.


    1. Birthe Vejrum skriver: 7 mars, 2018

      Singoalla – vel talt! 🙂


    2. Bror skriver: 7 mars, 2018

      Singoalla (18:52)
      Allt du här pådyvlar mig saknar helt och hållet stöd, direkt eller indirekt, i det jag nu och tidigare sagt om drottningen, hennes familj och bakgrund. Ren projicering från din sida alltså!

      Birthe Vejrum (09:32)
      Antingen har den nordiska språkförbistringen slagit ut i full blom, eller också är det något jag helst inte vill kännas vid.


  21. bofinken skriver: 6 mars, 2018

    £ 400.000 lär den kosta…


    1. Birthe Vejrum skriver: 7 mars, 2018

      Ja, jeg har også set den sum omtalt.
      Vi skal nok lige tænke på, at der står, at de £400.000 omfatter brudekjolen + alt det andet (min oversættelse – og den kan være forkert) vi skal huske, at det er to kjoler = den til kirken og den til festen bagefter. Beløbet omfatter jo også sko/skoene, frisøren + alt det løse, og så kan 400.000 let få “ben at gå på”!
      Det oplyses IKKE om de 100.000 Meghan spenderer på bryllupsrejsen – ja, hun giver den som en gave til Harry – skal inkluderes i den sum.


  22. Marguerithe skriver: 7 mars, 2018

    Bror kl 12.01
    Jag tycker att du måste vara tydligare i den här frågan. Du motsäger alla men säger inte exakt vad du menar.


    1. Bror skriver: 7 mars, 2018

      Marguerithe (12:21)
      Hur gärna jag än skulle vilja, klarar jag inte att formulera mig tydligare än vad jag här gör. Då kan heller inte rekommendationen bli annan än att den som har svårt att förstå får gå igenom mina kommentarer en gång till, men då på ettans läsväxel.
      Det går också bra att ställa direkta frågor till mig. Jag svarar gärna.


  23. Birthe Vejrum skriver: 7 mars, 2018

    Bror – Singoallas tekst er enkel og ligetil, intet problem.
    Jeg tror som Singoalla, at den eneste interesse med at grave i Hr Sommerlaths agerende i Tyskland under krigen er at genere kongehuset.
    Er der skrevet en bog om dilemmaet, så er den sikkert skrevet fordi forfatteren manglede penge til et nyt badeværelse/badrum!


    1. Bror skriver: 7 mars, 2018

      Det här Birthe Vejrum (13:07) är så lågt att det är ovärdigt dig.


    2. Birthe Vejrum skriver: 8 mars, 2018

      Bror – der findes mange eksempler på dette i Danmark, så at Sverige skulle være ren og pur i denne genre, er urealistisk.


  24. Ann Elisabeth Bergstrom skriver: 7 mars, 2018

    Meghan Marple…. bor valja en Brudklanning som passar for en Kunglig person…
    inte en liten romantisk flirt….. med det pa snudden omoraliska…………..
    passar sig verkligen inte…
    Det ar dags att kanna “flakten” av de…. Kungliga…hoppas att hon forstar det…..och att hon framfor allt respekterar och uppskattar det….


  25. Pensionär skriver: 8 mars, 2018

    Det måste väl ändå vara den blivande brudens rätt att välja sin brudklänning. Det blir säkert den finaste hon provat, som det är för de flesta brudar.


Annons

Laddar