Sofia Hellqvist jobbar på i Sydafrika

Annons

Sofia tar hand om barnen i Sydafrika.

Sofia tar hand om barnen i Sydafrika.

Prins Carl Philips flickvän Sofia Hellqvist jobbar nu vidare med välgörenhetsorganisationen Projekct Playground i Sydafrika. Här ser vi henne på några nya bilder från deras blogg.

Sofia Hellqvist i en skolsal i Afrika.

Sofia Hellqvist i en skolsal i Afrika.

Prins Carl Philips flickvän Sofia Hellqvist och hennes väninna Frida Vesterberg jobbar vidare med välgörenhetsorganisationen Project Playground i Sydafrika. Sofia och Frida har grundat projektet tillsammans och är just nu på plats för att arbeta vidare med organisationens mål – att skapa en meningsfull sysselsättning för barnen i kåkstäderna.

Yoga och fotboll

Hos Project Playground kan barnen prova på allt från dans, sång och yoga till att spela fotboll, pyssla med pärlor och måla. Syftet är att låta barnen få vara just barn och stärka deras självkänsla inför livet i en minst sagt tuff omgivning. Och vill man veta hur det går, kan man surfa in på Project Playgrounds hemsida, där Sofia och Frida bloggar om tillvaron i kåkstäderna.

Annons

Av Camilla Spjuth Palve
Foto: Project Playground

Läs även:

Se hur Lilian reagerade på Svensk Damtidnings oväntade fråga

Dela på:

98 kommentarer till “Sofia Hellqvist jobbar på i Sydafrika”

  1. berette skriver: 4 oktober, 2010

    Ja jobba på alltid retar det någon


  2. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 4 oktober, 2010

    Ha,ha!Står hon inte och bröstar sig !Tant Medea sr allt!
    Nej jag undrar HUR HAR SOFIA BETALAT DENNA RESA?Allt är skojeri bara från början till slut!


  3. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 4 oktober, 2010

    Var inne där på hemsidan!


  4. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 4 oktober, 2010

    Just nu var en tomte på Webben och saboterade.Talibaner?
    Vilket fall detta projekt är störande!ALLT för att visa upp sig hur barmhärtig Sofia är!USCH!


  5. Irene skriver: 4 oktober, 2010

    Hvilket konstrueret foto!
    Alle børnene er blevet bedt om, at gøre V-tegnet, inden fotoet
    bliver taget…..sådan virker det foto på mig.
    Men det er alle kampagne fotos for det meste også, så
    bare hendes arbejde kommer børnene til gode og det ser
    det ud til, så er det vel ok.


  6. Ann-Catrin Fransson skriver: 4 oktober, 2010

    Du gör verkligen ett fint jobb. Lycka till!!


  7. Lena Olsson skriver: 4 oktober, 2010

    Vet ni inte att det är slut mellan Kalle och Sofia? Ge Er nu.


  8. Ansan skriver: 4 oktober, 2010

    Bra om hon arbetar men varför måste vi läsa om detta i Svensk Damtidning???? Det finns många människor i Sverige som gör mycket bra saker i det tysta. Dessa upplägg från Svensk Damtidning är bara ägnade för att skada kungahuset. SH har idag INGEN anknytning till svenska kungahuset. Om Carl-Philip skulle förlova sig med henne kan ni återkomma med dessa skriverier. Men i sådant fall kommer CP ställning i succestionsordningen att ifrågasättas. I dagsläget finns alltså inget att skriva om!


  9. snickarjohn skriver: 4 oktober, 2010

    Go for it, Sofia!


  10. BEN skriver: 4 oktober, 2010

    Ja, kolla bilden – kommentar överflödig.


  11. Emma skriver: 4 oktober, 2010

    Varför så uringat?


  12. Tina skriver: 4 oktober, 2010

    Silvia och Sofia har engagemanget för utsatta barn gemensamt.
    Playground har ju samma mål som Childhoods devis:
    “Barn ska få vara barn”..!
    Sofia arbetar ju på plats med barnen i kåkstäderna och kan ge Silvia feedback från verkligheten.
    Säkerligen kommer släktskapet att resultera i samarbete om deras hjärtefråga…de utsatta barnen!!!


  13. Kristinasvenskdam.se skriver: 4 oktober, 2010

    Bra att hon jobba och gör nytta bland barnen, men hon visar upp ett dekolletage som för tankarna till andra yrken.


  14. Kattunge skriver: 4 oktober, 2010

    shameful,,,,,taking advantage of children to “clean” up its image………when his courtship….see if you still going to Africa


  15. Monie skriver: 4 oktober, 2010

    Om hon nu skall ha en seriös framtoning bör hon kanske tänka på sin urringning…


  16. Valentina skriver: 4 oktober, 2010

    Is she really working and helping or creating an image for herself to become a princess? I like the Swedish royals, but I think royals have no place in today’s day and age and much less with people like these.


  17. Sophia skriver: 4 oktober, 2010

    Bra!


  18. Henke skriver: 4 oktober, 2010

    Hoppas barnen uppskattade den djupa uringningen lika mycket som jag ha ha……….


  19. fridolina skriver: 4 oktober, 2010

    ja oavsett vad som händer mellan prins o vanlig sofia, tycker ja hon verkar vara en tjej som står med båda fötterna på jorden och verkar syssla med nåt som verkligen är viktigt! har själv 20 års erfarenhet av jobb med barn o ungdomar och vet hur viktigt de är att få leka, pyssla o bara vara just ett barn. heja sofia ja håller på dig!!


  20. Pia skriver: 4 oktober, 2010

    Ja, vad gör man inte för att imponera i rätt riktning. Jag har svårt att på allvar tro att detta är utan biavsikter. Men jag kan förstås missta mig. Tiden kommer att utvisa om det är ett slugt drag för att slå an på kungaparet. Ett försök att bli “rumsren”.


  21. Bakom vattnet skriver: 4 oktober, 2010

    Och när man jobbar i Afrika, man behöver sexika kläder. Eller hur!? PLUMPS!


  22. P.E skriver: 4 oktober, 2010

    Prinsen har god smak. Skitsnygg är hon i alla fall. Tycker trots allt att det är lite imponerande att hon över huvud taget vågar vara där. Jag såg ett program på TV om situationen i kåkstäderna i Sydafrika. Dödligt våld, misär och elende i massor – skulle inte våga sätta min fot i landet. Hoppas det går bra för henne.


  23. lorena skriver: 5 oktober, 2010

    Trabajando????? pobre chica..lo que hay que hacer para no trabajar mas…


  24. Gneta skriver: 5 oktober, 2010

    Gogglade lite, och det finns kåkstäder och kåkstäder.. Kåkstäder, som numera är lite “finare” och kåkstäder som fortfarande är fattigdom och misär.. Hmm.. tror nog dessa bilder och bilderna på hemsidan är fårn de lite “finare” kåkstäderna.. Kolla skolbyggnaden, kolla fotbollsplanen.. så förstår ni mitt resonemang..


  25. Bittan skriver: 5 oktober, 2010

    Håller med de som kommenterat urringningen, det passar inte i detta sammanhang. Det ser ut som om bilden är uppgjord och leendena påklistrade. Nej tummen ner för Sofia. Men det är ju bra för barnen får vi hoppas!


  26. Kristina skriver: 5 oktober, 2010

    Det förflutna kan inte förnekas…. hur kan hon klä sig så !!!


  27. Gittan skriver: 5 oktober, 2010

    Gå ut på de skitiga gator Sofia, och visa att det är den översvämmande problematiken i den verkliga slummen du jobbar för…
    Det ökar inte dina aktier för prinsen, men din trovärdighet för ett äkta engagemang…


  28. Midnattsol skriver: 5 oktober, 2010

    Som vanligt osmakliga bilder.. Vad håller hon på med? Återigen: Om SvD vill skriva om henne, varför inte göra lite granskande journalistik om hur hon finansierar sina resor alt. vem som finansierar hennes resor.. Ni är väl jounalister?
    Och är det bara jag som fått nog av detta falska, påklistrade och överspända leende? Så sjukt tillgjord. Och billig klädsel.. Bedrövligt.

    #7 Stämmer det? Hur vet du det?


  29. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 5 oktober, 2010

    Gneta!Bra inlägg.Så är det!Jag har inte varit i Sydafrika,men väl i Ghana och Kenya.Barnen här har redan en fin skola enligt deras mått.Jag vet hur en vanlig skola i mina länder ser ut.Kolla gärna!Somliga har inte ens en skolbänk!Och i Projekt playground tigger dom kläder till barnen.För dyrt att skicka på posten!Vore bättre att Sofia lät sy kläderpå plats.Det blir billigare!


  30. Lisbet skriver: 5 oktober, 2010

    Det här köper jag inte! Arrangerad bild.Hur länge stannade hon bland dessa välmående barn?Så sjukligt tillgjord .Jag saknar också granskande journalistik-Kontroll av konton och så vidare.


  31. A-K skriver: 5 oktober, 2010

    Projekt Playground verkar inte ha något “90-konto” i alla fall, enl hemsidan bara ett vanligt plusgirokonto… Det skulle också vara fint om man kunde få veta lite mer om ev lokala samarbetspartners…. Jag menar, det verkar ju vara ett bra hus de håller till i. När byggdes det? Av vem? För vilka pengar?


  32. Marie skriver: 5 oktober, 2010

    Ja, det är skillnad på kåkstäder och kåkstäder. Jag har arbetet i skolor i Sverige som inte har lika fina lokaler eller resurser till fotbollar och pärlor som de visar på hemsidan.

    Organisationen på hemsidan verkar seriös, men när man sedan läser bloggen får man en chock. Det de skriver och engelskan är så dålig, attityden så fruktansvärd och mycket barnslig. Där föll all min respekt för denna organisation!!!

    Bara att använda ordet “kids” (ongar) i stället för “children” (barn) är väldigt respektlöst. Sedan kan skrivaren inte ens skilja på singular och plural, presens och imperfekt, adjektiv och adverb etc. etc. Pinsamt!!!

    Då de inte kan skriva på engelska, borde de skriva på svenska, ha en spökskrivare eller hålla tyst helt enkelt!!!


  33. Helena A skriver: 5 oktober, 2010

    Jaha, då var det dags för SvD´s propaganda för Sofia igen. Det spelar ingen roll vad hon gör, hon ser ut som en pinuppa i alla fall.


  34. Gittan skriver: 5 oktober, 2010

    Det här projektet verkar ” fernissa” för att skapa goda rubriker och en ny image..

    USCH !!


  35. A-B skriver: 5 oktober, 2010

    Tidigare på deras hemsida framkom namnet på deras hittills största bidragsgivare, ett namn som ett seriöst välgörenhetsprojekt eller företag m.m. aldrig någonsin skulle vilja bli förknippat med. Det är skrämmande läsning om den mannens gärningar i historien. Inte svårt alls för journalister att göra det som journalister från början hade som uppgift, kritisk men neutral granskning, om de vill. Kanske inte journalister på Svensk Damtidning i första hand, men visst skulle även det fungera. Ytterligare bidragsgivare är en lokal fotbollsklubb från S hemtrakter och sen är den andra projektägaren Fridas sambo mångmiljonär och de bor tillsammans i en glamorös villa i Sydafrika. Nåja, det ser ut som barnen här har det bättre än många barn i Sverige, inte minst barn i förorterna till de tre större svenska städerna!


  36. Helena A skriver: 5 oktober, 2010

    Ja A-B, Sveriges välfärd håller på att krackelera, Det finns så mycket härhemma som faktiskt Både Drottningen och Madeleine skulle kunna idka välgörenhet för.


  37. nea skriver: 5 oktober, 2010

    Sofia är åtminstone på riktigt tillsammans med barnen i deras egen livsmiljö – vilket inte kan sägas om madeleine och silvia som flyger från den ena galamiddagen till den andra…. Så lite credit skall hon väl ha för sitt agerande (oberoende av vad motiven är)…?

    Och ni alla som tycker att satiren mot daniel är fruktansvärd verkar inte ha några dubier då ni spyr galla över sofia…sick!

    Någon “neutral” forskning om kungligheters tilltänkta existerar inte, daniel är ett ypperligt exempel på detta. Sofias officiella bild blir alltså precis lika tillrättalagd som daniels, och det måste vi svälja…


  38. A-B skriver: 5 oktober, 2010

    @37 nea

    På vilket sätt är den officiella bilden av Prins Daniel tillrättalagd? Och av vilket skäl skulle den officiella bilden av Prins Daniel behöva vara tillrättalagd? Vad vet du som vi andra inte vet?


  39. Prinsessan av Världen skriver: 5 oktober, 2010

    Ja, jag har också reagerat på hur jättefina lokaler m m de här afrikanska “kidsen” har. Skulle önska att mina barn och alla andra här i Sverige kunde få ha det så fint!!!

    Hur mycket tid ägnar Sofia åt De här barnen? Några veckor då och då? Det räcker tydligen för att hinna fixa några arrangerade bilder på sig själv tillsammans med “kidsen”!

    Jag hoppas verkligen att barnens föräldrar har tillåtit att bilderna läggs ut på nätet……..


  40. Gneta skriver: 5 oktober, 2010

    #37 Nea, Det har genom åren publicerats åtskiliga bilder från när både Drottningen och P. Madeleine var ute på fältet och arbetat…Sök på nätet och du skall finna…


  41. Midnattsol skriver: 5 oktober, 2010

    # 39 Emma_H: Som vanligt ett intressant och bra inlägg. Du har så rätt.
    Jag är trött på denna SH-propaganda…


  42. Linnea S skriver: 5 oktober, 2010

    Emma H – bra skrivit. Jag säger det igen, har sagt det förut. Det är bekämmande att se bilder och läsa om detta projekt. Det handlar enbart om att “lansera” Sofia. Frida, har tidigare skrivit i bloggen, innan den blev redigerad, att hon hållit på med detta i fem år. Ville göra något då hon flyttade till Sydafrika.

    Med sambo och vänner som är superrika har Frida kunnat få ihop massor av pengar för detta projekt. I de här kretsarna ger man ju bara dricks på summor som motsvarar en årslön för oss medlelinkomsttagare!

    Allt är ett enda stort PR-jippo. Jag “oroar” mig fortfarande för den stora bidragsgivaren som hade så mycket oseriöst bakom sig. Vad kan en sådan hitta på när han blir ifrågasatt?


  43. Tina skriver: 5 oktober, 2010

    Som sagt…måste kännas underbart för Silvia att ha fått en själsfrände i sin blivande sonhustru!!!
    Deras gemensamma engagemang för världens olycksbarn har naturligtvis påverkat kungahusets positiva mottagande av Sofia..
    Carl Philip kan var riktigt stolt över sin vackra och empatiska blivande prinsessa!!!
    Well done Sofia!!!


  44. Prinsessan av Världen skriver: 5 oktober, 2010

    #39 Emma_H! Kristallklart!!!
    Nej, det här PR-jippot går vi INTE på!


  45. Evelyn, USA skriver: 5 oktober, 2010

    Honest charity does NOT need journalists and cameras!!! If Sofia was NOT dating the prince she would
    A) not do charity at all
    B) not be posing for pictures for her own ambitions

    All people should not forget that Sofia only started doing charity because the prince was interested in her. She does not care about those children!!!!!!! She just uses them to change her image and to make Mom Silvia like her.

    Honestly: Queen Silvia actually must get sick, seeing how Sofia tries to manipulate media and people with her stupid-lip-gloss-idea!!!
    My neighbour works for WWF, and even HE does a lot more serious actions than her—-without any media!!!!

    Sofia is just posing for photos! IMO


  46. Marie skriver: 5 oktober, 2010

    Jahapp..Det är så ljusblått alltihopa. Barnen ser välmående ut, och de är ordentligt klädda. Sofia är klädd som en trashank.
    Det här “projektet” är lurt, och bara ett spel för gallerierna som någon skrev i en föregående kommentar.
    Vemsomhelst kan gå in i en skolsal och bli plåtad. Jag köper i alla fall inte detta!


  47. Evelyn, USA skriver: 5 oktober, 2010

    That Sofia started charity at all – the way how and when she started- just shows that she wants to be Royal! For her it is like a price to win and she uses the prince, too!!! I think she is very dishonest, also with herself! If she would not date Carl Philip she would not care for kids in Africa, and if Carl Philip was not Prince, she wouldn’t care for HIM either! I am sure about that!!!
    She is not true to herself even!


  48. SusanneG skriver: 5 oktober, 2010

    Det passar inte att ha ett sånt urringning när man är tillsammans med barn.


  49. Prinsessan av Världen skriver: 5 oktober, 2010

    Nej, hennes klädsel är mycket opassande. Jag har arbetat i många år inom barnomsorgen och skulle aldrig visa större delen av brösten. I ett sådant arbete ser man till att vara ordentligt klädd, både inför barnen och deras föräldrar!


  50. Lydia skriver: 5 oktober, 2010

    Förstår inte hur hon tog sig till Sydafrika och av vad hon lever där när hon ingen inkomst har. Alla pengar från projektet ska ju oavkortat gå till insatserna, så varifrån får hon pengar till sitt uppehälle?


  51. Emma_H skriver: 5 oktober, 2010

    TINA #44_Replik
    ditt citat “underbart för Silvia att ha fått en själsfrände i sin blivande sonhustru!!!” skojar du..?
    FAKTA:
    Sofia har ALDRIG officiellt välkomnad i kungafamiljen oavsett vad du önskedrömmer om
    Enda Anledningen till att Nina Eldh ovanligt nog went public så att säga – bekräftade relation – i somras om CP dejtade S var att Tidningen Slitz plötsligt utsåg Sofia till sexigaste kvinnan i Sv.+ tog beslut om publicering av dittills opublicerade utviksbilder. Något som Slitz tvingades backa från sedermera. Under sommaren bjöd kungaparet in Sofia på lunch för att träffa o prata m henne. Prinsessan Madeleine har varit avogt inställd vet vi.
    Sen dess har läget ändrats till Sofias nackdel betydlig – ju mer info som sipprat fram till hovet

    obs Se länk_Expressen-artikel 5 sept: ”Därför vill Silvia slippa Sofia”
    http://www.expressen.se/1.2123069

    Därtill info från Se & Hör_Nr 39 Utdrag
    ” Carl Philip väljer kärleken. Men mamma Silvia vill till varje pris röja undan Sofia”
    …Vidare nämns en “Initierad källa” nära hovet att Drottningen själv bedrivit en kampanj tillsammans med sina vänner för att få bort Sofia. Källan citeras ” Jag vet att drottningen i allra högsta grad ogillar Sofia – och det är inte bara Paradise Hotel, Utviken i Slitz som stör henne utan något som rör tiden när Sofia bodde i USA” Man uppger i samma tidskrift att Victoria ska må mycket dåligt av det som nu pågår mellan hennes yngre syskon. Silvia själv ska ha berättat “sanningen” för sina vänner som har barn som umgås med kungabarnen.

    Räcker det Tina för bli övertygad??


  52. Vicki skriver: 5 oktober, 2010

    7# Lena Olsson
    Du har säkert bara läst rubriker, och det vet vi ju, de stämmer aldrig, ser bara till att innehålla ord som lurar oss, att köpa tidningar FUUUUULT, inte undra på om man läser tidningen i hyllan, och sedan ställer tillbaka den, man betalar inget för att bli lurad.


  53. Inger skriver: 5 oktober, 2010

    Det är mycket varmt i Afrika nu!
    Då vill man inte ha så mycket på sej!
    Det är roligt att Sofia är lika vacker i jobbet som när hon representerar för skönhetsprodukter i Sverige.
    Jag tycker bilden utstrålar äkthet!
    Beträffande hennes uppehälle där, det är klart att hon blir sponsrad för flygresan och övrigt.!


  54. anita skriver: 5 oktober, 2010

    Vore trevligt att veta vad hon sysslat med tidigare.( före Sydafrika). Vid 26 års ålder borde det vara något annat än hennes Stureplansliv. Är det prinsen som inte hittar något bättre?


  55. snickarjohn skriver: 5 oktober, 2010

    Om det inte är något seriöst med denna organisation har jag svårt att förstå hur man har kunnat få Marcel Desailly som ambassador.
    Han är även UNICEF-ambassadör.
    Läs hans självbiografi Le Capitaine.
    Hans uppväxt är minst sagt spännande och
    han har gott anseende.
    Han kommer från Frankrike men föddes i Ghana.


  56. ATL skriver: 5 oktober, 2010

    If it looks like a duck, walks like a duck, quacks like a duck……….it is a duck! Randerna gar aldrig ur. Urringningen passar inte pa nagot jobb, dvs. riktigt jobb. Hade ett av mina barn varit i den skolan so hade jag klagat.


  57. anna skriver: 5 oktober, 2010

    Varför ligger detta under kungligt? Sofia är inte kunglig så vitt jag vet…


  58. Vicki skriver: 5 oktober, 2010

    Sofia förblir den hon är, figurerar på bild, med halva brösten bara.
    Kan väl vem som helst göra.
    Synd att världen är så här förvriden och urbota idiotiskt………….

    Ingen går på denna bild media försöker skapa, tydligen med god hjälp av många andra.

    Hoppas verkligen inte Kungen och Drottningen låter sig luras !
    Det räcker gott att sonen åkt dit på detta.
    Visst är kärlek blind, i detta fall dubbel ögonbindel ;-(

    Emma H, väldigt bra inlägg !


  59. Magdalena skriver: 5 oktober, 2010

    Forstår ikke at dere orker å forfølge denne unge damen hvor hun enn beveger seg, når dere i det store og hele er så misfornøyd med henne?

    Hvorfor ikke heller ignorere ved å tie ihjel all oppmerksomhet om Sofia?

    Å lese disse spaltene er som et stort, langt gjeeesp 🙂


  60. Bella Donna skriver: 5 oktober, 2010

    #44 Tina! Nu är du verkligen ute och cyklar!
    Varifrån har du fått att Sofia H är Silvias blivande sonhustru?
    Dina egna drömmar, möjligtvis!
    Varför denna idoldyrkan av Sofia?


  61. Lisbet skriver: 5 oktober, 2010

    #39 Emma, mycket bra skrivet! Jag hoppas att Ditt inlägg hamnar på bordet hos Kungen.

    Barnen ser ut att vara mycket välnärna och harmoniska.Hela omgivningen är som en förskola för bättre förmedelade afrikaner.Att detta skulle vara projekt för fattiga barn kan väl ingen med normal syn påstå.
    Min känsla är att Sofia bara tittar in när fotografen är på plats.


  62. Pia skriver: 5 oktober, 2010

    Jag kan bara hålla med “Emma”. Det är för billigt att utnyttja “Afrikas fattiga barn” för att framstå som en ödmjuk och osjälvisk välgörerska. Osmakligt och besvärande. Jag hoppas verkligen att allmänheten talar om vad den anser om den här “kuppen”.


  63. Sally skriver: 6 oktober, 2010

    Hvis Sofia arbejder med udsatte og misbrugte (abused)
    børn, er hendes tøjvalg til denne konstruerede fotosession
    dybt, dybt kritisabel og sender et meget uheldigt signal.
    Hun ligner mere en pin-up, der er på besøg end en, der
    arbejder på stedet.
    Hendes mentor og PR-agent Barbro Ehnbom har forregnet sig,
    for det ikke er den måde, hun skal sælge…haha… Sofia på,
    i hvert fald ikke til befolkningen.
    Både billederne og den tidligere video er bare lidt for smart,
    og falder helt igennem alt, for hvis man er kæreste med en tronarving (CP er nr. 2) er normen, at man holder LAV PROFIL!


  64. Sophie Magnusson skriver: 6 oktober, 2010

    Inte ens en så ung tjej kommer undan med dessa urringningar och tighta kläder i alla sammanhang. Hon putar med brösten och ler tillgjort på varenda bild. Hon poserar som om hon vore modell av den lättklädda sorten. Trodde att hon lagt detta bakom sig, men icke! Tyvärr är detta projekt bara ett PR-jippo.


  65. Tina skriver: 6 oktober, 2010

    Göta Petter…!!!
    Vilken manisk avundsjuka ni plufsiga kärringar uppvisar gentemot den vackra blivande prinsessan Sofia!!!
    Ni kan väl ändå inte inbilla er..att C.P. skulle välja en av er?
    Riktigt patetiska är ni …
    Sofia blir Sveriges nästa prinsessa…fråga gärna Silvia o kungen som redan älskar henne…!!!
    Sverige behöver vacker goodwill!!!


  66. Maggie skriver: 6 oktober, 2010

    Det är beklämmande!

    Är man seriös och arbetar för att t ex hjälpa barn och andra utsatta så gör man det i tystet, man arrangerar inte bilder och kallar på pressen.

    T.ex. har prinsessan Christina under många, många år ägnat större delen av sitt liv åt att arbeta för Röda Korset. Har hon någonsin ringt efter pressen och stått och åmat sig framför pressens kameror.
    Nej hon har säkert aldrig kommit på den tanken, hon har ett äkta engagemang.


  67. Vicki skriver: 6 oktober, 2010

    66: Tina

    Nej riktigt så naiva är vi inte vi plufsiga kärringar ha ha ha….
    Men Du Tina tycks gå på vad som helst !
    Om det nu är så varmt i afrika, varför bär hon då detta svarta långärmade över, hade väl passat med typ ett linne, med inte så djup urringning tycker jag nog.


  68. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 6 oktober, 2010

    TINA!NEj har aldrig inbillat mig att Carl Philip skulle välja en gammaal kärring.HA,ha!


  69. Vicki skriver: 6 oktober, 2010

    Jag tycker Sofia kan stanna hemma i sverige och hjälpa ensamstående mammor i sverige, med låg inkomst, som får jobba dygnet runt för att få pengarna att räcka till, dessa barn hon har runt sig, i dessa fina lokaler, ser verkligen inte ut som de haft brist på mat eller annat under hela sitt liv.


  70. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 6 oktober, 2010

    Studerar man bilderna ser man att det är ett lyxkvarter!Vore det i en kåkstad,faller gardinerna bort direkt.Barnen ser mycket välmående ut.Inga trashankar!


  71. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 6 oktober, 2010

    Nej mina vänner,detta är bara ett försök att tvätta bort porrstämpeln.Men vem betalade afrikaresan?Miljonären?


  72. Prinz Heiniken skriver: 6 oktober, 2010

    Drottningen skall besöka Sofia i Afrika. Hon tar Då samma minkpäls som vid riksdagens högtidliga öppnande.


  73. MaryK skriver: 6 oktober, 2010

    # 11 Emma – # 13 Kristina – # 14 Monie – # 18 Henke m fl:
    Jeg måtte hatt enda mer utringet decolletage i så varmt klima!
    Hvorfor er Marie og Mary og Madelene så utringet i vårt kalde klima i nord!
    Usaklig å kritisere klesdrakta når saken gjelder noe helt annet!
    Trist!!
    # 12 Tina:
    100 % presist!
    # 19 Fridolina:
    Godt at noen her ser verdien av å gjøre en hjelpeinnsats blandt svake! Også undertegnede har deltatt i flere hjelpetiltak og prosjekter – og vet hvor mye som kreves av mange typer innsats for de involverte. Det er bare deprimernede at Sofia kun får negativ kritikk fra “internett-konsumentene” som stort sett er passive og negative – og som avslører hvor lite de forstår hva som skal til for å jobbe i et av verdens verste fattigstrøk! Sofia er langt unna glamouren og gallakjole-prosjekter – men svetter på plass der ting skjer! Flott at hun har lagt bak seg de “kriminelle”, “skitne”, “umoralske” og “statsundergravende” ungdomsaktivitetene sine! Det er jo slik det må oppfattes her, i o m at hennes utringning og fortid provoserer tantene her så inn i hel…….
    # 22 P. E.:
    Jeg tenker som deg! Det er ikke alle 26-åringer som bedriver hjelpetiltak i et av de verste fattigstrøkene i verden!
    Sofia har mot, drive, organisasjonstalent, leder-potensiale og må ha skaffet seg mye kunnskaper for å komme i gang med sitt hjelpeprosjekt! DETTE KAN INGEN TA FRA HENNE, uansett hvor mange surmagede kommentarer som produseres på bloggene her om henne! Stå på Sofia med ditt nye liv og positive aktiviteter som mange flere unge burde involveres seg i, det er mye kompetanse å hente i det! En av døtrene til min kusine skal til Afrika for å skaffe seg kompetanse – på nettopp slike saker som Sofia jobber med – i forbindelse med hennes doktorgradsarbeid! Så det kan nok Sofia også klare i framtiden!
    # 28 Midnattsol:
    Enig i at alle hjelpeprosjekter som får offentlig støtte skal dokumentere pengebruken….
    Men hvem har sagt at alle private hjelpetiltak skal synliggjøre hvem som er givere – mange givere ønsker å være anonyme, og har det som forutsetning for å gi. Men her er vel den største giveren kjent, i tilleg til make-up-salget! Alle har ikke dokumentert sine øk. tilskudd på langt nær så godt som disse 2 damene!!!!!!!!!!!!!!!
    Har vi sett Childhood F s regnskaper og budsjetter???
    # 43 Linnea S:
    Mener virkelig så mange på sidene at det er galt av Fridas sambo å gi penger til Frida og Sofias Playground.prosjekt????????????????
    Er det noen som tror at de fleste barn i Sør-Afrika har det bedre enn i Sverige????????????? Før man rakker ned på prosjektet og synliggjør så mye ukunnskap om fattigkvarterene i Sør-Afrika, burde vi sette oss inn i de store fattigdomsproblemene der! Hvorfor la seg blende av at milliardæren har støttet og bygd et “barnas hus” – hvor fattigbarna kan komme. Det er ikke de rike barna som tør komme dit . De oppholder seg stort sett bak høye gjerder i sine fine haver!
    Også i norske hjelpeprosjekter bygges det hus, sykehus, skoler og andre nyttige lokaliteter som ikke er standard på stedet. Ingen har sagt noe negativt om det!!!! Hvorfor sånn irritasjon over at Sofia er i stand til å initiere og drive et slikt prosjekt! Hurra også for Sofias venner som bruker av sin overflod til fattigbarna!!!!!Hva er galt med det!!!!!!!!!!!!


  74. Prinz Heiniken skriver: 6 oktober, 2010

    HALVA BRÖSTEN BARA.

    Det är tydligen skillnad på skola i Afrika och när prinsessorna går på Nobelfest ?


  75. BEN skriver: 6 oktober, 2010

    Varför väljer den kungliga veckotidningen att ägna så stort utrymme åt en icke kunglig person på sin hemsida? Borde inte detta ifrågasättas mer än vad som görs. Om inte vårt kungapar helt “spårar ur” så är med stor sannolikhet denna utvikningsflicka inte i närheten av att bli någon prinsessa av Sverige. Förresten kan man undra varför prins Carl Philip uteblev från sitt uppdrag igår – han fanns med i kalendern. Sur?


  76. Vicki skriver: 6 oktober, 2010

    Har en utbildning med barn, det är några år sedan, men vi fick inte bära kläder som visade mage, och byst, både med tanke på barnen och deras föräldrar, inte heller ha långa naglar, för de kan man ofrivilligt råka riva någon med.
    Vad jag kan se har tjejen bakom Sofia mer passande klädsel.


  77. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 6 oktober, 2010

    Mary K,detta projekt ser man ju direkt att det är en av kvarteren som har lyx!Du förstår, i den delen av världen där de är fattiga HAR DE INTE SÅDANA GARDINER:Barnen ser inte direkt undernärda ut.
    Jobbar man i den miljön ä inte urringat direkt passande.Visserligen varmt,men då klär man sig i nåt anständigare!Typ,solklänning eller shorts.Nej jag tror inte alls på Sofia! Ni får ursäkta.


  78. Henrik M. skriver: 6 oktober, 2010

    Maryk
    Du har det tydeligvis ikke så godt med vores danske
    prinsesser !
    Hvorfor skal Mary og Marie og deres påklædning drages ind
    i din historie om Sofia Hellqvist ? Ingen af dem beskæftiger
    sig med projektarbejde for børn i Afrika.
    Og hvis der er SÅ varmt i Sydafrika, hvorfor har SH så en ulden
    cardigan på ?
    Billederne er desuden taget af Playground Project selv.

    Problemet med Playground Project og Sofia er: at der ikke er
    åbenhed omkring hverken økonomi eller arbejdet!
    Det vi ser (og hører) er, hvad de (og Barbro Ehnbom) ønsker
    at vise os, der er ingen beviser på noget. Udover altså, at
    Sofia er i Afrika.

    sign/ malmödansker


  79. Midnattsol skriver: 6 oktober, 2010

    76# Makalöst. Om Carl-Philip inte deltog igår, när det stod att han skulle det, så är det bedrövligt! Han borde avsäga sig sin titel nu på en gång..och han kan ta Sofia med sig..


  80. Midnattsol skriver: 6 oktober, 2010

    66# Tina:
    1. Jag är inte en pluffsig kärring, utan en 27-åring. Pluffsig är jag inte heller 😉
    2. Jag vill inte ha Carl-Philip. Han tiltalar mig inte alls.

    Men det är min fulla rätt att få kritisera SH, när det finns så mycket tveksamheter vad gäller hennes bakgrund och framtoning, och man behöver inte vara bitter eller avundsjuk bara för att man är kritisk till något.
    Jag har ett bra liv och jag vill inte bli prinsessa. Och jag vill inte att Sofia blir det heller..


  81. MaryK skriver: 7 oktober, 2010

    # 79 Henrik M:
    Jo – jeg har det godt med deres pene prinsesser!
    Men det latterlige i at Sofia ble angrepet for å ha litt utrigning, et sted hvor det er mer normalt enn her – var for dumt for meg! Derfor henviste jeg til at også nordiske prinsesser har utrigninger – t o m i det kalde Norden!
    Skal vi da angripe de for umoral – eller er det personavhengig! Nei – ingen av disse – hverken Sofia eller prinsessene – fortjener å bli vurdert ut fra mer eller mindre utrigning – ikke engang Madelene den gang hun var mest vågal på Nobelfesten – slikt er bagateller- jfr badestrendene! Derfor er det andre ting vi må vurdere og ikke bli med på “dobbeltmoraltantenes evige hugning/sågning av Sofia – slikt Daniel også ble utsatt i årevis! Han motbeviste jo det meste – og det kan Sofia også komme til å gjøre!
    Hvis Sofia har mottatt offentlig pengestøtte skal hun offentliggjøre regnskapene – men hennes første regnskapsår (redovisning eller hva?) er jo ikke over! Da må alle de som krever at hun offentliggjør hvor pengene kommer fra kreve det samme av Childhood!!!!!!!!!
    Vi kan ikke ha dobbeltstandarder! HVEM ER FORRESTEN GIVERNE TIL Childhood???????????????????????????????? Det er ikke godt nok svar – å fortsette å angripe Sofia uten å gjøre det samme med Childhood………Sofia har faktisk allerede etter kort tid kommet med en finansieringsplan – salg av make-up, sponsing fra Make-up store, støtte fra sin rike venninnes milliardær. HVA ER GALT MED DET?
    Du etterspør åpenhet:
    Hvis vi skal kreve den samme åpenhet fra Childhood som har eksistert i mange år, så har jeg ikke sett noe som beviser hvilke plasser de jobber – og hvor mye penger de får – har kun sett Madelene i Africa i dyr gallakjole og i New York med dyr veske og dyre sko… er det noe bevis på hjelp til fattige barn…..Nei, DOBBELTSTANDARDER STINKER!
    Og forresten: Har vi egentlig krav på å vite hvem som er Childhoods og Playgrounds givere – hvis disse er private og har krevd å være anonyme?
    Sofias prosjekt er privat – med private økonimske midler – hvilken lov (lag) støtter vi oss til når vi krever åpehet – det er ikke sikkert vi kan kreve det…..
    Jeg vet ikke om Childhood er et privat venneprosjekt som Sofias Playground, men hvis det ikke er – så er det større krav til åpenhet der – og særlig hvis de har mottatt offentlige tilskudd eller starthjelp fra mange!
    Hva er galt med Barbro Ehnbom? Er hun kriminell? Eller beviselig umoralsk, slik at Sofia ikke bør befatte seg med henne – hvis hun vil holde sin sti ren nok til å være CPs sambo? En som er for “skitten” til å ha som venn?


  82. Prinsessan av Världen skriver: 7 oktober, 2010

    Jag är heller ingen pluffsig kärring, tycker ändå inte att en person som bl a har poserat på helnakna närbilder/shower/dokusåpa ska representera Sverige.
    Snälla nån, Silvia arbetar ju mot porr!!!!
    OBS! Jag har ett väldigt bra liv och är inte avundsjuk.


  83. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 7 oktober, 2010

    Childhood liksom Sofias Play….samt postkodslotterier är alla skumma!Childhood är grundad av en miljadär i Brasilien!Playground förstår man att det är Fridas sambo som vill glänsa lite!Postkodslotteriets är det värsta skämt!Undrar hur en del blir så rika på sk.Hjälpinsatser.Man kanske skulle starta eget?


  84. Kattunge skriver: 7 oktober, 2010

    is true, it was expected that Carl Philip was the opening of parliament ¿was why not? they are giving a lesson or something?


  85. Bakom vattnet skriver: 8 oktober, 2010

    # 66 OSV. Prins C P kan bli Herr Hellqvist och försvinna till A-djungeln med sin S så snabbt som möjligt. Om han verkligen älskar SH, kan det inte vara så svårt att välja. Eller tror han verkligen, att flickvännen kan förvandlas till någonslags “prinsessan Daniela”?
    Prins C P är nästan 30 år gammal eller…? Hur är det möjligt, att hän inte förstått, vilka skador hans beteende har redan orsakat till monarkin och svenska kungahuset? De nyaste siffrorna är väl lätt att hitta, läsa och uttyda!


  86. Emma_H skriver: 8 oktober, 2010

    journalisten Johan T Lindwall fr Expressen avslöjade nyss på Kanal5s TVmorgon program att Sofia H landar på Arlanda inom kort idag o att Carl Philip väntar ute på Arlanda. Dock kunde man förstå på JTL att Sofias relation m kungafamiljen fortfarande INTE är bra…


  87. Lisbet skriver: 8 oktober, 2010

    Hur kan CP vara i Stockholm på en fredag fm.Sköter han inte sina studier.Otroligt från en 30 årig man som Svenska folket delvis försörjer.Jag vill inte att mina pengar går till denna flicka.


  88. Vicki skriver: 8 oktober, 2010

    Bakom vattnet :

    Prins C-P är 31 år om jag inte missminner mig !
    Han kan ju omöjligt ha uppmuntrats till detta förhållande varken av nära vänner eller familj ?
    Det är väl ett sent tonårsuppror mot mamma !?

    Tråkigt är det iaf.


  89. Anita skriver: 8 oktober, 2010

    Aha, prins Carl Philip er på plads i Arlanda – men han kunne
    IKKE deltage i Riksdagens åbning i tirsdags !!!

    Man kan kun undrer sig over, hvad det er, der sker i det
    svenske kongehus.


  90. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 8 oktober, 2010

    Förstår Carl Philip,men ändå inte!Han har en sen tonårsattityd.Skiter i riksdagen och studier! Väntar på Sofia!Sängen han köpte måste ju användas!


  91. Vicki skriver: 8 oktober, 2010

    Nu har hon jobbat på att som hon tror stärka mediabilden av henne, låtit sig fotagrafera, med ett barn i sitt knä, i utmanande klädsel, stående i en sal där barnen jobbar, med slarvig klädsel.

    Tror hon vi är dumma, ska vi gå på detta ?
    Näe inte jag iaf…………..!


  92. BEN skriver: 8 oktober, 2010

    Efter allt som framkommit under den senaste tiden om Sofia Hellqvists förflutna, som liknar i mångt och mycket det som drottningen jobbar för att förhindra, är det väl dags att avkräva ett besked från hovet huruvida de håller fast vid att prins Carl Philip och Sofia Hellqvist fortfarande är ett par. Detta borde väl ligga i den kungliga veckotidningens intresse när prinsen inom kort ska vikariera som statschef.


  93. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 8 oktober, 2010

    Vicki,bästa man skyndar sig att göra inlägg.Snart blir det dött!
    Ja carl Philip han gör som Jesus.Lite rebell mot föräldrar och staten.


  94. Kattunge skriver: 8 oktober, 2010

    I sincerely believe that is not all that bad,,,,because it will explore whether we can marry in a civil ceremony and that’s it I do not see so naive, I think it will live its history and let you get bored over time as he did with Emma.
    If the subject was so serious it would not be studying….He must have another program in your head for life but the King will take at least 3 or 4 years to accept


  95. Christina Helsinki skriver: 8 oktober, 2010

    #95

    ???


  96. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 8 oktober, 2010

    Kattunge!Skriv svenska!


  97. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 8 oktober, 2010

    Löjligt att inte skriva svenska i en svensk blaska!You know,I speak English too,but I am lazy to read bad English!Goodbye!Kitten!


  98. Lisbet skriver: 8 oktober, 2010

    Bara det att Sofia så envist hänger kvar visar att hon inte respekterar Kungahuset.Hon är mycket medveten om skriverierna om hennes bakgrund .En äkta golddigger alltså! En annan person med känsla för Monarkin hade redan tackat för sig.


Annons

Laddar