Vi avslöjar! Här ska prinsessan Estelle gå i skolan

Vi avslöjar! Här ska prinsessan Estelle gå i skolan
Tusentals barn står i kö.
Annons

Prinsessan Estelle fyller sex år i februari och ska börja i förskoleklass i skolan till hösten. Det har varit ett stort hemlighetsmakeri kring vilken skola Victoria och Daniel ska välja åt dottern, men nu kan Svensk Damtidning avslöja att Estelle ska börja i Djurgårdsskolan!

Förskoleklass, eller ”nollan” som det också kallas, är en bra förberedelse inför lågstadiet. Valet av skola har blivit allt viktigare för engagerade föräldrar, som vill att barnen ska få en bra start i livet. För prinsessan Estelle sägs den idylliska Djurgårdsskolan vara lämplig med en trivsam miljö, där alla lärare och elever snabbt lär känna varandra.

I nyaste numret av Svensk Damtidning kan du läsa mer om Estelles skola. Missa inte det!

Annons

Foto: IBL och Djurgårdsskolan

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

79 kommentarer till “Vi avslöjar! Här ska prinsessan Estelle gå i skolan”

  1. Julia Dahlgren skriver: 11 januari, 2018

    Så Manilla passar inte?


  2. Stefan skriver: 11 januari, 2018

    Är det inte märkligt att bara skolor på Östermalm, Djurgården och Lidingö var aktuella för den lilla Estelle.
    Varför inga skolor i Tensta, Rinkeby eller Rågsved. Kungafamiljen är ju sådana förkämpar för det mångkulturella samhället. Tänk, vad stolta vi är, sa kungen, att så många söker sig till Sverige. Vilken resurs!


    1. Eva H. skriver: 11 januari, 2018

      Vi skattebetalare,(du betalar väl också skatt i Sverige?)ska nog vara glada för att man inte väljer något av dina förslag. Med tanke på alla skjutningar som förekommit i en del av de områdena, så skulle nog säkerheten behövas höjas kring Estelle med en ökad kostnad för oss.


    2. m skriver: 11 januari, 2018

      Eva H, jag bidrar gärna med några kronor extra i skatt så att kungligheterna lär känna landet Sverige 2018.


    3. LopNor skriver: 11 januari, 2018

      Håller med Stefan och hur gick det egentligen med att Kungen var beredd att öppna slott och andra fastigheter för flyktingströmmen som 2015? Det blev väldigt tyst sedan…. Varför har vi inte fått höra mer i den frågan? Lever kungafamiljen som man lär? Man hyllar mångkultur men umgås själv och går i skolor med extremt homogena grupper. Man pratar miljö men flyger och konsumerar själva som om det inte finns någon morgondag. Det körs rally för nöjes skull…


    4. Kajsa och Kerstin Nilsson skriver: 11 januari, 2018

      Instämmer. I denna familj väljer man noggrant ut vem man ska umgås med. Av sk “säkerhets skäl” kan kungen, utan att någon protesterar, hej vilt dela ut lägenheter och hus – ägda av staten (dvs vi skattebetalare) till släkt och vänner. En folkvald president har, under sin karriär, umgåtts med alla människor oavsett social bakgrund. Och då handlar det inte om tillrättalagda, ytliga möten…


    5. Marguerithe skriver: 11 januari, 2018

      LopNor,
      Med allt ditt prat om att andra ska ta hand om flyktingarna undrar jag hur många av dessa du själv har boende i ditt hem? Man kan aldrig klaga på andra så länge man inte gör något själv. Jag känner till kungafamiljens hjälpprojekt men kan inte skriva det här då de alltid vill hålla låg profil om sådant.


    6. A1Fia skriver: 14 januari, 2018

      Om man tänker på miljön så borde hon kanske gå i en skola närmare så att de alla med sitt entourage minimerar utsläppen…..varför är inte detta viktigt…..


  3. ancibergfeldt skriver: 11 januari, 2018

    Tänkte exakt likadant som Stefan ,
    Bergshamraskolan i Solna gick jag som barn. Den ligger så nära Haga.
    Nyttigt att omges med barn ifrån andra kulturer.


    1. cissi skriver: 11 januari, 2018

      Andra kulturer? Våld och skjutningar? Nej, tack.


  4. ancibergfeldt skriver: 11 januari, 2018

    Med “tanke på säkerhet alla skolor ska vara säkra för våra barn!


    1. Gneta skriver: 11 januari, 2018

      Fast här talar vi nog om en annan säkerhet – SÄPO vill nog ha ett ord med när det gäller val av skola –


  5. PernillaA skriver: 11 januari, 2018

    Mycket bra kommentar, säkerheten gäller alla barn


    1. MarieS skriver: 12 januari, 2018

      Tyvärr så ser ju inte Sverige till att det blir och är så.


  6. Sus skriver: 11 januari, 2018

    Då kommer snart reportage om alla drottningar som får leva sina liv i skuggan av sina män. Jag tror att färre och färre är beredda att ställa upp på detta.
    Var det inte en av Williams flickvänner som inte ville “vara ihop” längre eftersom ett förhållande med en prins kunde skada hennes karriär? 😀


    1. josefin skriver: 14 januari, 2018

      Sus, jag tror det var en av Harrys flickvanner – Chelsey Davis eller Cressida Bonas


    2. Kim skriver: 15 januari, 2018

      Sus och josefin!
      Det var Cressida Bonas, lika klok som vacker.


  7. Marguerithe skriver: 11 januari, 2018

    Idag kan inte barn gå i den skola som ligger närmast hemmet. Man måste välja och det står alla fritt att göra. Disciplinen som finns i engelska skolor är fantastisk och barn från alla samhällsklasser och länder går där. Det kostar inget extra. Man måste bara stå i kö länge. Att alla skolor ska stå för säkerhet är ju önskvärt men en utopi just nu.


    1. josefin skriver: 11 januari, 2018

      Just det Marguerite – sa säkert kan man välja skola utanfor slussen.
      Savitt framgar av skolans hemsida sa ar det inte en englesk skola, sa Din kommentar ter sig lite osammanhängande.
      Ja ja, Estelles skolniva blir val som foräldrarnas sa hon tar sig genom gymnasiet, och sedan gar hon in i ett ämbete, vinkar till undersatarna, vilket tarvar respekt enligt hennes mor.


    2. Helene skriver: 11 januari, 2018

      Marguerithe, absolut, Engelska skolan håller en mycket god standard, med utmärkta lärare med disciplin pedagogik. Men tyvärr tror jag inte alla föräldrar tar sig tid att i god tid före skolstart ta reda på de bästa skolor för sina barn.


    3. Anna Agebrink skriver: 11 januari, 2018

      …..och hur länge stod Estelle i kö för att få komma in på den skolan. För hon stod väl i kö??? För Sverige – i tiden.


    4. Kajsa och Kerstin Nilsson skriver: 11 januari, 2018

      Hur länge tror du att Estelles föräldrar har stått i kö? Kön till denna skola består av MÄNGDER av barn. Undrar när denna familj ställde sig i kö? Antagligen lika länge som Victoria när hon gick en genväg in på UD:s eftertraktade utbildning. För denna familj gäller inte “lika för alla”. Alla de alltför många ungdomar som aldrig har en chans att välja skola och inte heller att få en bostad inom rimlig tid borde man kanske tänka på.


    5. m skriver: 11 januari, 2018

      Engelska skolans kvalitet varier kraftigt ute i landet, i vår egen stad står den för odiciplin och ständig vandalisering av lokalerna samt stölder. Skulle aldrig någonsin ha satt mina barn i den skolan.


    6. Marguerithe skriver: 12 januari, 2018

      Kajsa och Kerstin Nilsson 11/1 kl 18.50
      Alla barn har samma möjlighet att stå i kö och välja skola idag. Problemet är att alltför många föräldrar inte bryr sig överhuvudtaget om detta utan tror att samhället ska lösa alla problem åt dem.


  8. Desirée skriver: 11 januari, 2018

    Håller med Stefan och Anci! Självklart ska resurserna läggas på alla barns säkerhet! Kungafamiljen är inte viktigare än andra familjer.


  9. konsttanten skriver: 11 januari, 2018

    Marguerithe: Instämmer; du är en här som besitter verklighetsförankring.

    Självklart vill ingen gå i skolor på områden med skjutningar.
    VAR är alla föräldrar i de utsatta områden?


    1. Marguerithe skriver: 11 januari, 2018

      Konsttanten,
      Tack. Ja de föräldrar som tänker till och inte tror att samhället ska ta hand om deras barn måste söka aktivt till värdiga utbildningar till sina barn. Alltför många skolor i Sverige idag saknar fullgoda lärare och engagerade rektorer som vågar sätta ner foten. Här talas mycket om att resurser ska läggas på trygghet för barnen, men det ser vi ju att så inte sker. Vi får alltså ta ansvar själva. Det borde alla förstått för länge sedan.


    2. Marguerithe skriver: 11 januari, 2018

      konsttanten,
      Tack. Har skrivit en kommentar som inte passerat. Skriver så här istället: Människor i Sverige har inte förstått att samhället inte längre tar hand om barn eller vuxna. Man får således ta egna goda initiativ.


    3. josefin skriver: 11 januari, 2018

      Ja Du Konsttanten, föräldrarna i sk utsatta omraden kanske forsoker hitta en ny grund i ett nytt land – vilket ju kanske inte ar sa latt om man flytt fran krig och elande. Sa de kanske inte maktar med “fria skolval” som bara ar “fria”om man ar tillrackligt resursstark for att veta var skolorna ligger. Kanske du kan hjalpa dem?


  10. EllaBellaBingo skriver: 11 januari, 2018

    Alla dessa jul- och/eller nyårstal som görs av monarker från de olika europeiska kungahusen och övriga predikningar som görs inför media går under avdelning: mycket prat och lite verkstad. Det finns väl inga människor idag som verkligen tror på att kungahusets medlemmar själva lever som de försöker lära ut?


    1. Leo skriver: 11 januari, 2018

      Tyvärr finns det många godtrogna, blåögda……..!


  11. Helene skriver: 11 januari, 2018

    LapNor (10.23)

    Hur gick det egentligen? Ja, LapNor, många fina visioner har flugit ur både kungens ock de övriga sk.kungligas mun. Sofia skulle ju arbeta för integration av dessa Sofias ord: Nyanlända svenskar,,, Det du räknat upp är bra, men det finns så mycket att peka på som enbart är örongodis för den godtrogne som sedan glömmer att betänka: Vad blev det av allt prat? En Chimär.


  12. EllaBellaBingo skriver: 11 januari, 2018

    konsttanten, föräldrarna kanske är där ute i verkligheten och arbetar för sig och sina barns uppehälle och har fullt upp med det dagliga vardagslivet att göra? d v s de lever sina liv som övriga svenskar gör och som du vet så får vi inte apanage heller. Så KONSTigare än så är det inte *välkommen till folkhemmet*.


  13. Vivi skriver: 11 januari, 2018

    De har sikkert valgt en skole,hvor Estelle kommer til at gå i klasse med børn af vennerne!
    Sådan var det med Mary og Frederik, hedder ganske vist, at det er en vanlig folkeskole, men den er nøje udvalgt, og flere af Christians klassekammerater er børn fra vennekredsen, en af pigerne er fx datter af Caroline Heering, Marys tidligere hofdame, som nu arbejder i Maryfonden og faderen er Frederiks ven siden barndommen. Desuden har de valgt en skole i det område, hvor jetsettet bor, langt fra de skoler tæt på Amalienborg, der går sikkert for mange indvandrerbørn, de er i flertal i mange københavnske folkeskoler! 😉 Men de kommer da trods alt ud blandt andre jævnaldrende børn!


  14. ludde skriver: 11 januari, 2018

    Varför inte Hagalundsskolan i Solna? Nära till för barnet och hennes entourage…


  15. Stefan skriver: 11 januari, 2018

    Om kungen inte lever upp till sina uttalanden, eller vet vad han talar om, så bör han överhuvudtaget inte öppna munnen. Han kan då i intervjuer prata om väder och vind och svenska idrottsframgångar. Det räcker så!


  16. Allegra skriver: 11 januari, 2018

    varför törs inte kronprinsessparet starta skola på Haga – då slipper flickan åka bil till skolan inne i stan eftersom kollektivtrafik inget alternativ är ur säkerhetssynpunkt. Med skola på Haga kan klasskompisar väljas ur alla samhällsklasser inklusive Rinkeby. En särskild skolbuss ordnas för klasskompisarnas resor.


  17. CVM skriver: 11 januari, 2018

    Kajsa och Kerstin Välkommna till SVDam
    Byt gärna sättet att skriva på så blir ni eventuellt mer trovärdiga.
    Lycka Till
    CVM


    1. Kajsa och Kerstin Nilsson skriver: 11 januari, 2018

      Alltid lika sorgligt när människor inte klarar av sanningen…


    2. MarieS skriver: 12 januari, 2018

      CVM
      Tillhör du redaktionen på SVD?
      Har aldrig sett välkomsthälsningar och tillrättavisningar i texkommentar tidigare.


  18. Monlec skriver: 11 januari, 2018

    Cvm, dettaforum är väl fritt, du bestämmer väl inte hur någon ska skriva, eller…


  19. CVM skriver: 11 januari, 2018

    Jag förstår föräldrar som avsätter pengar på sina barns utbildningar har gjort
    precis samma sak.
    Vårt samhälle är uppbyggt på detta sätt oavsett om vi lever i en republik eller
    Monarki.
    Som förälder vill man hoppas jag sina barns bästa oavsett om man är Kunglig
    eller en vanlig Svensson.
    En annan sak som slog mig hur många av er har låtit flyktingar sova över
    hemma hos er?
    Jag svarar ärligt INGEN eftersom jag gärna vill sova 7 timmar utan att bli
    störd!
    Däremot hjälper jag gärna till ekonomiskt.


    1. Helene skriver: 11 januari, 2018

      Claes, jag kan ställa mej till skaran som ärligt svarar Nej, ingen! Däremot skänker vi familjen pengar till UNICEF. När våra barn (de flesta) här i Sverige har allt ock lite till, kan jag ej se de små barnen springa i lervälling, ingenstans att ta skydd, ingen mat. Det gör mej så ont.


    2. Stefan skriver: 11 januari, 2018

      Claes!
      Som svar på din fråga: Icke jag heller. Men nu förespråkar jag ej heller den politik som Majestätet framhåller.
      Vidare: Nu är det inte främst personer med flyktingstatus, enligt FN:s definition, som kommer till Europa. Ca 90 % kommer av andra skäl.


    3. Marguerithe skriver: 11 januari, 2018

      Stefan,
      Vilket hallå det skulle bli om Kungen hade samma åsikter om politiken som vi har.


  20. Meta skriver: 11 januari, 2018

    Och så har Margareta Thorgren precis dementerat Svensk Dams avslöjande i Expressen!


  21. CVM skriver: 11 januari, 2018

    Monlec
    Självklart gör jag inte det och har inte heller gjort
    det!
    Med tanke på alla dom som byter signaturer så
    skrev jag « gärna » och så vitt jag vett är ordet
    gärna inte bestämmande över någon utan en recommandation!
    Ni kanske också tillhör dom som behöver berömma
    sina egna inlägg???????
    Trevlig Eftermiddag
    CVM


  22. Daga skriver: 11 januari, 2018

    De har säkert valt en skola där hon har några av sina kompisar och med bra pedagoger och välrenommerat chefskap.Vem vill inte ha den bästa och tryggaste skolan att lämna sina barn på.
    En del barn har bättre tur än andra.För många barns skolgång, ett spel på lotteri om hen får duktiga pedagoger och vuxna som ser just det lilla barnets förmåga , kunna se och plocka fram det unika i varje liten unge.Det är stort.Mvh Daga.


  23. PernillaA skriver: 11 januari, 2018

    Helene, Claes, jag beundrar de männiksor som hjälper flyktingar i vardagen, lär dem tyska eller integrerar dem i sina familjer.
    Även jag tillhör dem som INTE gör något.


  24. PernillaA skriver: 11 januari, 2018

    Allegra skriver:
    11 januari, 2018 kl. 12:06

    jag gillar din ide att blanda barnen
    min kollegas dotter går på en privatskola och den skolan har tagit upp några flyktingsbarn som får gå där gratis.


  25. Eva M skriver: 11 januari, 2018

    Förstår kronprinsessparet. Det gäller att hon får en lugn och bra skoltid i en liten skola med kamrater och där alla förstår att man tar inte smygbilder och pratar bredvid mun. Samt säkerheten. Inte kungafamiljens fel det beror på hur allt blivit. Förr gick kungligheter utan Säpo i hälarna och mobiler som man tar bilder med. Jag är uppvuxen i arbetarhem, blandat med adel och direktörer i huset ingen skillnad på vem som var vem. På Östermalm kom ofta kungliga som hälsade på vänner.Inget Säpo mm.


  26. Isabella Casiraghi, Borgholm och RomI skriver: 11 januari, 2018

    Vilken tur den skolan har!


  27. konsttanten skriver: 11 januari, 2018

    Själklart skall det inte komma ut vilken skola Estelle skall gå på!! Det blir problem med att några väljer den skolan bara för att deras barn har chans att bli kompis med Estelle!
    Även Säpo har ett ord med!


    1. Stefan skriver: 11 januari, 2018

      Desto större skäl att de borde valt en skola i Rinkeby. Tänk vilket uppsving förorten skulle få.


  28. Obs skriver: 11 januari, 2018

    ALLA barn är lika viktiga i dagens samhälle och ska ha samma rättigheter och skyldigheter, oavsett fattig eller rik. Att den här tjejen skulle vara viktigare än andra tillhör det förgångna och gäller absolut inte i ett s k demokratiskt samhälle år 2018. På med mössorna och sträck på er istället för att vara underdåniga.


    1. Kajsa och Kerstin Nilsson skriver: 12 januari, 2018

      Instämmer till 100%. Självklart har Estelles föräldrar all rätt att välja skola till sin dotter. Frågan är bara: Har de stått i kö sedan dottern föddes som andra föräldrar eller har de gått i, för dem, den vanliga gräddfilen? När det gäller denna privilegierade familj så tycks vanliga regler inte gälla. Oavsett om det gäller utbildning/examen eller andra ting. Ständiga genvägar…Tråkigt.


  29. konsttanten skriver: 11 januari, 2018

    Obs,
    OM du har barn, så skulle du vilja deras bästa, så sluta! ALLA här, tycker att alla barn är lika viktiga; DET handlar om olika syften med skolgången!


    1. josefin skriver: 11 januari, 2018

      Hur sa konsttanten: ar det olika syfte med skolgangen for olika barn?? Star det sa i laroplanen? Skulle val tro att syftet med skolgangen ar att kunna lasa, skriva o rakna. Vinka behover man inte kunna, det far man gora extracurriculum


  30. CVM skriver: 11 januari, 2018

    Stefan
    Som vanligt ett klokt svar från dig och även andra.
    Tyvärr är det många kända som okända som lovar guld och gröna skogar.
    Europas flyktingpolitik är så dålig att det är skam med tanke på att dom som
    behöver komma till säkrare länder ofta inte har en chans att fly.
    Trevlig Kväll
    CVM


  31. Kerstin Bergström skriver: 11 januari, 2018

    Det är väl i 1:a hand föräldrarnas ansvar att se till att barnen får en bra skolgång.Jag förstår föräldrar som sätter sina barn i svenska skolor utomlands. Jag har aldrig hört något illa om någon av dem. Har själv haft min dotter i svensk utomlands skola.De följer kursplanen kan ha ett språk mer beroende i vilket land det är.Inte helt fel.Jag fråga en barnläkare vad hon tyckte.När jag tala om vilken skola jag tänkte på,sa hon att kunde rekommendera för hon hade fler patienter som gick där.


  32. Britt Berglund skriver: 11 januari, 2018

    Småskuret! Låt föräldrarna själva bestämma! De är väl inte slavar/trälar för att de har titlar som kronprinsessa och prins. Alla föräldrar månar väl om det bästa för sina barn. Sandlådeavundsjuka gynnar verkligen ingen!


    1. Kerstin Bergström skriver: 11 januari, 2018

      svar t.Britt Berglund 11jan.2018 kl:17:28 Tack,för en bra kommentar.


  33. Monarkist skriver: 11 januari, 2018

    Estelle är faktiskt kronprisessparets barn. Hon behöver en initial skolgång som är trygg på alla sätt som bara går, till exempel friheten att slippa allmänheten, ofta representerad av media, till vardags. Dessutom måste säkerheten vara hög. I dagens läge krävs så oändligt mycket mer utbildningsmässigt än under tidigare generationer. Estelle kommer att behöva en gedigen utbildning framöver, om hon ska klara av vara med och representera Sverige när hon blir mogen för det.


  34. Pensionär skriver: 11 januari, 2018

    Victoria kanske bör tänka efter om hon ska prata så mycket om miljön. Har inte sett att hon någongång levt efter de miljöbevarande möjligheter som hon gång på gång anser som viktiga. Bilresor från Haga till Djurgården fram och tillbaka varje dag, har hon tänkt på miljön då?


  35. Anna Agebrink skriver: 11 januari, 2018

    Är det kösystem till skolorna ska det gälla ALLA barn. Punkt slut!


  36. MONA skriver: 11 januari, 2018

    Vi har inga privata skolor där man betalar en skolavgift idag.
    Alla barn har en skolpeng som går till den skola föräldrarna valt.
    Alla barn är lika viktiga att värna.Men det är skillnad på hur utsatt
    man är för exponering i media.Risken att högre för kända barn än
    för barn som inte syns i offentligheten.


  37. Sofia skriver: 11 januari, 2018

    Jag förstår inte riktigt alla syrliga kommentarer om exklusivitet eller disciplin i engelska skolor med tanke på att Djurgårdsskolan är en kommunal skola som tillhör samma rektorsområde som Gärdesskolan, Östermalmsskolan och Hedvig Eleonora. Jag har massor av vänner som själva gått där eller haft sina barn där under de första skolåren. De flesta är helt vanliga Östermalms-/innerstadsbor. Samma typ av liten kommunal skola som Smedslättsskolan i Bromma där kungabarnen gick sina första år.


    1. Susanne Blomgren skriver: 12 januari, 2018

      Djurgårdsskolan är en Stiftelse, alltså inte en kommunal skola. Har också för mig att det var föräldrar som “läckte” på Estelles första förskola, gick ju väldigt fort att få henne flyttad till en annan förskola.


    2. Aurora skriver: 12 januari, 2018

      Djurgårdsskolan är en friskola. Tidigare var den kommunal, men sedan många år är den alltså friskola.


  38. Julia Dahlgren skriver: 12 januari, 2018

    Estelle må ha många förmåner men har också en ställning som gör henne utsatt. Det är väl inte fel att hennes föräldrar vill förvissa sig om att hon får en säker och trygg skoltid.


    1. josefin skriver: 14 januari, 2018

      Nu drar sig ju inte foraldrarna fran att exponera/exploatera E i offentligheten, nar de sa onskar. Inte sa sallan heller.


  39. Maritta skriver: 12 januari, 2018

    Ingen skola i Sverige är säker. Det är i princip bara att knalla in i skolan för vem som helst. Eftersom vi har skolplikt i landet så är det statens skyldighet att skydda våra barn i grundskolan. Att barnen är helt oskyddade diskuteras tyvärr aldrig. Det är inte meningen att vaktmästare och skolledning ska skydda barnen mot våld. Jag har sett en hel del skumma människor ta sig in i skolorna under mina 40 år i skolans värld.


  40. Eva M skriver: 12 januari, 2018

    Mona vi har visst privatskolor bland andra Lundsberg och Sigtuna Humanistiska där kungen tog studenten.


  41. MONA skriver: 12 januari, 2018

    Lundsberg och de andra internatskolorna får inte ta ut avgift för undervisningen.
    Internat kostnaden får de betala själva.
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/article19295845.ab


  42. CVM skriver: 12 januari, 2018

    Eva M
    Tack Eva M för att ni har koll på läget när vissa andra påstår motsattsen.
    Trevlig Helg
    CVM


  43. konsttanten skriver: 12 januari, 2018

    Folkhögskolornas undervisning är kostnadsfritt, men elevhemmen kostar, så….


  44. Eva M skriver: 12 januari, 2018

    Läste nyss i Expressen 12/1 kl 16.30 att dom har INTE bestämt sig dom undersöker diskret flera skolor efter skolornas slut.


  45. Sofia skriver: 12 januari, 2018

    Alltså, bara så att alla förstår. Alla föräldrar på Östermalm framför allt ställer sina barn i kö till alla populära skolor den dag barnen föds och ALLA vet att det finns knep för att gå förbi kön till var och en av dessa skolor. Att arvprinsessan går före alla köer tror jag faktiskt att de flesta ändå tycker är rätt ok. Hon är ju trots allt blivande statschef. All heder åt kronsessan och Daniel som vill att Estelle skall gå i en vanlig (fri-)skola. Det gör inte mitt eget barn.


  46. EllaBellaBingo skriver: 13 januari, 2018

    Monarkist, ALLA barn behöver en trygg skolgång. Estelle har redan fostrats till att vara i blickpunkten p g a att hennes föräldrar har hårdmatchat henne inför media och åkt runt med henne ända sen hon var en liten baby. Att rent teoretiskt kunna bli Sveriges drottning innebär inte att gå före alla andra i kön, och det är ju det alla barn i Bernadottefamiljen har gjort och kommer fortsätta att göra så länge monarkin är Sveriges statsskick *folkhemmet Sverige*.


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Annons

Laddar