Busnels nya satsning – se härliga plaggen

Busnelplagg

Busnel går aldrig ur tiden. Sedan 2009 drivs Busnel av svenska Louise Falkenberg, som utvecklat märket för att passa dagens moderna kvinna utan att för den delen göra avkall på Busnels klassiska stil, en stil fylld av historia och själ.

Svensk Damtidnings moderedaktör Johanna Lejon har pratat med Busnels vd Louise Falkenberg om märkets höst och vinterkollektion 2019, en kollektion som rymmer en helt ny produktgrupp: dun kombinerat med stickat! Modernt och trendigt men samtidigt så klassiskt chict.

Berätta lite om kollektionen, varifrån kommer inspirationen?

– Inspirationen för den här kollektionen kommer från Paris där jag bott under det senaste året. Vi har adderat flera nya spännande material och modeller, samtidigt som vi alltid håller vår grund med de klassiska stickade plaggen. Målet är att man ska kunna bära Busnel till alla olika tillfällen, och även bygga sin garderob.

Har du något favoritplagg från kollektionen? Något plagg du är extra förtjust i?

– Den här säsongen älskar jag våra Double Faced Wool-ytterplagg. (reklamlänk från Apprl) En kappa och en jacka i kamel och svart där vi utvecklat en ny knapp. Jag har använt min jacka varje dag sedan den kom, ett riktigt lyxigt höstplagg!

Kappa från Busnel

Kappa från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Svart kappa från Busnel

Kappa i svart från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Hur stylar du dessa plagg?

Jag skulle kombinera jackan med den krispiga vita skjortan, Adrianne Shirt (reklamlänk från Apprl)och den perfekta byxan i läder Mira Leather Leggings (reklamlänk från Apprl)som ger en snygg och höstig look.

Adrienne Shirt

Adrienne Shirt från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Läderleggings från Busnel

Mira Leather Leggings från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Jag noterar lite nya typer av plagg, dunjackorna exempelvis, berätta om dem!

– Dun kombinerat med stickat är en ny produktgrupp som vi kommer att fortsätta utveckla varje säsong, vilket känns jätteroligt! Den här höstkollektionen har vi två modeller: en kappa med stickade ärmavslut, och en kort jacka med stickade ärmar och rygg, detaljerade med guldiga B-knappar.

Jacka från Busnel

Jacka från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Svart jacka från Busnel

Jacka i svart från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Röd jacka från Busnel

Röd jacka från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Dunkappa från Busnel

Kappa från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Kamelfärgad kappa

Kamelfärgad dunkappa från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Röd dunkappa från Busnel

Röd dunkappa från Busnel. Läs mer och köp här.  (reklamlänk från Apprl)

Vem är Busnels drömkund?

– Drömkunden för Busnel är den medvetna kvinnan som vill investera långsiktigt i sin garderob. Hon uppskattar den höga kvalitét som Busnel haft sedan starten i Frankrike 1920 och plaggen hon har i sin garderob är tidlösa.

Under dina tio år på Busnel, hur har märket utvecklats?

– Under de här tio åren har det hänt massor! Busnel och fabriken i Frankrike fortsätter att växa med hjälp av vårt duktiga team. Vi har satsat hårt på att förnya och förändra varje kollektion, vi når nya målgrupper och vi satsar digitalt.

Vad är viktigast för varumärket Busnel just nu?

– Att fortsätta värna om den höga kvalité som vi erbjuder våra kunder och att planera Busnels 100-årsjubileum nästa år!

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning: