Artikeln innehåller reklamlänkar
Populärt: Drottning SilviaKronprinsessan VictoriaPrins DanielPrinsessan MadeleinePrinsessan Sofia

Madeleines väninna Sofi Fahrman startar nytt klädmärke

15 maj, 2019, 20:00 
AvJohanna Lejon
Sofi och Frida Fahrman
Prinsessan Madeleines nära väninna Sofi Fahrman ger sig in i klädbranschen tillsammans med syster Frida. Nu startar Fahrman-syskonen badklädesvarumärket Seaquelle.
Annons

I maj 2019 lanseras Seaquelle, ett nytt badklädesvarumärke skapat av systrarna Sofi och Frida Fahrman.

”Med en naturlig känsla för stil sida vid sida med respekt för naturens skörhet har de utvecklat en kollektion av eleganta, flirtiga och smarta badkläder. Sortimentet består av baddräkter och bikinis tillverkade av Econyl®, ett material som är hundra procent återvunnet av fiskenät och plast som samlats upp från haven”, skriver man i ett pressmeddelande.

Håll dig uppdaterad med vårt nyhetsbrev och få kungliga nyheter från hela världen!

Få nyhetsbrev med massor av tips på rolig läsning, spännande nyheter inom kungligt och nöje, repotage och mycket mer till din e-post varje vecka. Nyhetsbrevet är helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy.

Designen har ”ett tidlöst uttryck med välarbetade detaljer som klädda knappar, smock och volanger samtidigt som det finns sportiga referenser”. Färgskalan domineras av blå toner med inslag av solgult och korallrött. Plaggen speglar skandinavisk design och kvalité men andas också femininitet, där komfort och passform värderas högt.

Bakgrunden till Seaquelle

– Vi har byggt ett varumärke efter våra följares önskningar och efterfrågan. Vi kommer vara lyhörda gentemot våra följare och inkludera dem i designprocessen framåt, de kommer vara en viktig del i skapandet av Seaquelle. Vår affär bygger på en direct to consumer-modell. Vi har hittat ett hål i badklädesmarknaden där hög modegrad möter hundra procent återvunnet material, säger grundaren Sofi Fahrman i en kommentar.

Annons

– Kvalitén och detaljarbetet i varje plagg är något vi är otroligt stolta över, att våra plagg skall leva över tid ser vi som en naturlig del när vi utvecklar våra kollektioner, fortsätter Frida Fahrman.

Sofi och Frida Fahrman lanserar nu badkläder
Sofi och Frida Fahrman lanserar nu badkläder.

Seaquelles ambition är att ”skapa en ny typ av flärd genom att definiera en livsstil som utgår från miljön”. Syftet är att inbjuda till ”fartfyllda såväl som välgörande bad”, året runt. Man kommer kontinuerligt släppa nya produkter oavsett säsong, där man går ifrån den traditionella produktionen av fasta kollektioner för att möta konsumentens behov.

Utöver damplagg kommer man också att erbjuda utvalda plagg för barn i matchande kulörer och design. Den första kollektionen släpps den 22 maj 2019. Produkterna finns tillgängliga för köp via den egna hemsidan www.seaquelle.com och exklusivt via Åhléns e-handel. (reklamlänk)

Foto: Seaquelle

Annons