Sofias nya modeval – bär tröja från Soft Goat

Sofia och Stephanie Bergström

Prinsessan Sofia har en ny röd tröja. Den kommer från Stephanie Bergströms märke Soft Goat.

”Igår närvarade jag vid en dialog hos @global_utmaning om vikten av socialt entreprenörskap och utmaningar inom jämställdhet och hur vi gemensamt kan hitta lösningar. Jag imponeras så av alla deltagares passion och driv i dessa frågor!”

Så skrev prinsessan Sofia på prinsparets officiella Instagram häromdagen. På Global utmanings Instagramkonto fick vi reda på mer:

”Idag samlades Sofianätverket för att diskutera socialt entreprenörskap, feministisk utrikespolitik och hur nätverket kan skapa förutsättnig för kvinnlig inkludering framöver. Stort tack till alla som närvarade”, skrev man där. ⠀

Det bar prinsessan Sofia – röd polotröja från Soft Goat

Dagen till ära satsade prinsessan Sofia på en nygammal outfit. Ett par gamla byxor men en ny tröja. Byxorna kommer, enligt bloggen The Royals and I, från märket Vince. Toppen däremot är ny och kommer från det svenska kashmirmärket Soft Goat.

Tröja från Soft Goat. Läs mer och köp här. (reklamlänk från Apprl)

Det är inte första gången Sofia bär Soft Goats (reklamlänk från Apprl) design, det har hon gjort ett flertal gånger förr. Hon, och prins Carl Philip, har dessutom använt deras babyfiltar (reklamlänk från Apprl) till sina två söner: Alexander och Gabriel.

Att Sofia använder sig av Soft Goats (reklamlänk från Apprl) fina plagg är inte så konstigt. Soft Goat har sedan flera år tillbaka ett samarbete med välgörenhetsorganisationen Project Playground, som Sofia ju startade och nu är hedersordförande för.

Soft Goat såg dagens ljus för nästan tio år sedan. Märket, som specialiserat sig på lyxiga och mjuka kashmirplagg, startades av Stephanie Bergström, som i dag är gift med Jonas Bergström, prinsessan Madeleines exfästman.

Stephanie och Jonas Bergström

Stephanie och Jonas Bergström, 2018.

– Det bästa jag vet är att se våra plagg på personer som jag inte vet vilka de är, det kan vara i kön på mataffären, på en restaurang eller bara på gatan. Jag gillar vetskapen av att plaggen används till alla tillfällen! Men en drömkund hade varit Michelle Obama, jag tycker hon är så cool, har Stephanie Bergström berättat i en intervju med svenska ELLE.

Foto: TT

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning: