Glass och galamiddag för Charles och Camilla

Glass och galamiddag för Charles och Camilla
Annons

Under prins Charles och Camillas tredje dag i Danmark gick de en rundtur kring Helsingör bland annat till Kronborgs slott. Rundturen omfattade även att smaka på glass. Och till sist vankades galamiddag.

Under sin vistelse i Helsingör besökte paret en kyrka, Kronborg slott och en möbeltillverkare. Många besökare var förväntansfulla och spända inför Charles och Camillas besök, då de hade samlats vid deras ankomst.

Gott med glass

De hann även göra ett stopp vid den 90 år gamla glassbutiken på Brostræde och i imponerade stora glasstrutar fick de ett smakprov därifrån. Säkerligen uppskattades det av de kungliga munnarna.

Kalkmålningar och Hamlet

Sedan fortsatte promenaden till klosterkyrkan där de tittade på kalkmålningar. Gatan kantades av entusiastiska danskar och svenskar som ville få en skymt av kungligheterna. Och kanske till och med växla några ord med paret. Till Kronborgs slott tog man sedan bilen och där hölls en Hamlet-workshop.

Annons

Margrethe höll galamiddag

Senare på kvällen höll drottning Margrethe galamiddag vid Christian VII:s palats i Amalienborg. Även maken prins Henrik, kronprinsparet Frederik och Mary, prins Joachim och prinsessan Marie och Margrethes syster Benedikte fanns på plats.

Blått, svart och lila

Medan drottning Margrethe i svart, Mary i brunt och Marie i mörkblått  satsade på mörkare kulörer på klänningarna, valde Camilla och Benedikte desto ljusare toner på sina – Camilla i havsblått och Benedikte i syrenlila.

Av Eveline Eriksson

Foto: Stella Pictures, All over press

Läs även:

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

42 kommentarer till “Glass och galamiddag för Charles och Camilla”

  1. Lollo skriver: 27 mars, 2012

    drottningen bar “golden puppies”


  2. Lollo skriver: 27 mars, 2012
  3. Gunillanillan skriver: 27 mars, 2012

    Roligt att prinsessan Marie är med på banan igen.


  4. Christina Helsinki skriver: 27 mars, 2012

    Kom inte och säg att de kungliga inte arbetar.

    Att tvingas att äta glass fastän man hellre kanske skulle kasta glassen i soptippen och ta ett smörrebröd med snaps. Icke lätt att vara kunglig, fastän det låter så glamouröst.


  5. Esther skriver: 27 mars, 2012

    Hva slags veske er det Margrethe har? Huff!


  6. Sthlm skriver: 27 mars, 2012

    Så stiliga Camilla och Benedikte är. Underbart par prins Charles och Camilla. Av bilderna att döma verkar prins Charles ha haft allra roligast tillsammans med vår kung.


  7. ZZ skriver: 27 mars, 2012

    Hansen har skickat denna länk vid en annan sida – sanslösa bilder från galakvällen!

    http://www.b.dk/billedeserier/charles-og-camilla-til-gallamiddag-paa-amalienborg

    Alla Kungligas klänningar var fantastiska. Måste jag välja 1 så väljer jag Kronprinsessan Marys – supersnygg klänning och passade henne perfekt (undrar bara om den var så pass genomskinlig att man såg en vit “teddy”/underdel eller om det var ljuset som spelade mig ett spratt på i princip samtliga bilder? om det var en vit underdel, då borde hon valt en mörk!). Kronprinsessan Mary klär och för sig alltid elegant och med värdighet. Drottningens Margarethes klänning kommer 2:a – elegant – men nog första gången jag sett henne i brunt, tycker nog hon passar bättre i de starka härliga färgerna hon brukar ha.

    Börjar faktiskt bli lite putt – det är så uppenbart att Hertiginnan av Cornwall valt att klä ned sig mer eller mindre totalt i såväl Norge som Sverige. Till och med när hon äter glass i Danmark är hon snyggare klädd än under hela Norge och Sverige besöket (undantag i Sverige middagen på Drottningholm)! Tycker faktiskt det är lite oförskämt mot de norska och svenska värdarna/värdinnorna! Självklart ännu mer mot de norska kungliga som de är närmast släkt med! Ja, ja – Norge och Sverige får väl acceptera att den engelska kungafamiljen prioriterar den danska!


  8. Marianne skriver: 27 mars, 2012

    Vad snygga de danska prinsessorna är!


  9. Trine skriver: 27 mars, 2012

    # 7 ZZ
    Gallakjolen som Camilla havde på er den samme som hun havde på til middagen under besøget i Spanien.
    Jeg synes det er en mærkelig måde at skrive, at hun klæder sig ned i Norge og Sverige og at det er lidt uforskammet, men det er vel humoristisk ment. 😉
    I Danmark har de været meget udendørs og derfor ser man mest Camilla i kappa/frakke, hvad hun har faft på indenunder, kan man kun gætte på.
    At prins Charles er ægte engageret i økologi, klima, energi og miljø kan man også se ved, at han straks kendte minister Martin Lidegaard (bildspel) samt ønskede at få gjort plads i det stramme program til et møde med miljøminister Ida Auken.


  10. Trine skriver: 27 mars, 2012

    Ups …der skal naturligvis ikke stå “faft” men derimod haft.


  11. sofia skriver: 27 mars, 2012

    E Mary gravid igen?


  12. Sthlm skriver: 27 mars, 2012

    “7 ZZ
    Tack för länken!
    Intressant att se hur olika vi tolkar bilder. Inte tycker jag att det är något “sanslöst” över de här bilderna, utan upplever dem som ganska trista. Eftersom Mary knappast har någon byst borde hon valt en annan modell på klänningen och Margrethes klänning är riktigt ful.
    Jag tycker Camilla har klätt sig passande både i Norge, Sverige och Danmark. Det där med att engelska kungafamiljen prioriterar den danska tror jag inte ett dugg på.


  13. Christina Helsinki skriver: 28 mars, 2012

    #7

    ZZ

    Varför skulle Camilla medvetet klä ner sig eller upp sig i varken Norge, Sverige eller Danmark? För Camilla är det representation precis som alla andra. Hon glömmer respektive länder snabbt och säger åt Charles “gud ske lov att det är över”.

    Är det oförskämt mot ett land att klä sig som man själv planerat?

    Börjar tro på det som jag aldrig tidigare riktigt trott på, den svenska avundsjukan


  14. Bettina skriver: 28 mars, 2012

    #7, ZZ
    Smag og behag er heldigvis forskellig, for min favorit i Camillas garderobe under besøget er den velourgallakjole hun bar til middagen i Oslo!


  15. Annakf skriver: 28 mars, 2012

    Jag tror att C&C trodde det skulle vara kyligare väder i Sverige och Norge, därav den litet tråkigare tjocka kappan. Däremot tycker jag att de blev väl omhändertagna i Sv och hade roligt här. Sämre i Danmark, där ser du ut som att de inte hade sällskap av danska kungligheter alls på en del bilder. Bl a kyrkobesöket och glassbaren.


  16. Esther skriver: 28 mars, 2012

    Mange vakre kjoler i Danmark. Dronning Margrethe var dessverre helt forferdelig denne kvelden.


  17. Charlotte skriver: 28 mars, 2012

    #15
    Jeg tror Camilla og Charles har haft en arbejdsuge på over 37 timer, alene de 3 hele dage de var i Danmark… og kronprinsparret har haft svært ved “at følge med”.
    Og det er kun et officielt besøg, jo ikke et statsbesøg.
    Men ja, Joachim eller Benedikte kunne vel have ledsaget parret til Helsingør og i Jylland! ?
    De har ikke samme rang, men det har Edward og Sophie heller ikke, når de deltager for England til tronfølgerbryllupper i Europa.


  18. Hansen skriver: 28 mars, 2012

    Det sjoveste ved modtagelsen på Amalienborg var næsten, da Sofie Gråbøl, hovedrolleindehaveren i tv-serien Forbrydelsen, skulle hilse på prins Charles. Han lyste op, da han genkendte hende – Forbrydelsen er åbenbart en af parrets favorit tv-serier – og ville tilsyneladende gerne veksle nogle ord. Men hun havde tydeligvis fået besked på, at det skulle gå hurtigt, så hun måtte næsten flå sin hånd til sig. Alt sammen med store smil fra begge parter, naturligvis. Desværre er situationen ikke med i de billedgallerier, jeg har tjekket. Kan være det dukker op senere. Det var på tv, jeg så det.


  19. Marguerithe skriver: 28 mars, 2012

    Vid besöket i Sverige hade Camilla uppenbarligen fått en ny frisör som tonat bort det gula i hennes hår, så att det fått en kallare ton. Mycket smickrande för hennes utseende.
    Lite kan göra mycket.

    Tror för övrigt att paret hade väldigt trevligt och avspänt i Sverige. Både Kungen och Drottningen är ju specialister i att få sina gäster att känna sig bekväma.


  20. Charlotte skriver: 28 mars, 2012

    #18
    I hvert fald Camilla fik møde Sofie G dagen efter, da hun sammen med Mary overværede optagelserne til et nyt afsnit af “Forbrydelsen”.
    Der er masser af billeder fra det møde rundt omkring på nettet.


  21. snickarjohn skriver: 28 mars, 2012

    ZZ,
    Din kommentar om att kvinnan ‘klätt ner sig” måste
    väl ha varit ett skämt.
    Var den på allvar är du precis lika tokig som jag befarat.


  22. annica skriver: 28 mars, 2012

    Herreminje, denna tragikomiska “landskamp” mellan Norge, Danmark och Sverige! Kommentarerna om var Charles och Camilla trivdes bäst, var de blev bäst emottagna,vilken av de kungliga damerna Charles var mest förtjust i, vilket land Camilla – kantänka – värderade högst genom sitt val av klänningar! Jag vet inte om man ska skratta eller gråta…

    Dessutom är det inte Jesus (med fru 🙂 ) som nedstiger till Norden. Även om det engelska kungahusets (åtminstone äldre) medlemmar anser sig som förmer än andra länders, så behöver folk och kungliga i Norden inte haka på.


  23. Forestlady skriver: 28 mars, 2012

    # 22 annica
    Tack för gott skratt!
    Irena har rätt: Man ska verkligen inte underskatta humorn som en säker framgångsfaktor 🙂


  24. Stig-Arne Lövis / Löfström skriver: 28 mars, 2012

    Annafk.

    Troligen har C sett bilder på drottningen. Hon har ju pälsar inomhus på våren, tidig höst.

    Min far var kunglig hovmästare, ibland flera andra. På kungatåg var han dock ensam. Vid ett antal gånger fick jag och kompisar uppdrag att köpa snabbmat åt gästande monarker etc, som bodde på slottet. Portionerna vid bankett gjorde ingen mätt. Jag vet inte om det är sant, men jag hörde om Gustaf V. När han lade ner besticken slutade alla äta, det dukades av. De skulle då hänt att vissa inte hann tugga innan maten togs bort.


  25. Henri skriver: 28 mars, 2012

    Mary igen igen i genbrug, hun slægter daisy på som igen genbrugte sin øhhhh sin øhh spindelsvævskjole. men rart at se at alle faktisk så nogenlunde stilige ud.


  26. Irena skriver: 28 mars, 2012

    Han blir säkert glad att få välkomna Charles och Camilla till Himmelriket när det väl är dags, men jag tror inte att han kränger JAS-plan.
    Jesu JAS-plan till himmelen? Troor inte det… 😉


  27. Magdalena skriver: 28 mars, 2012

    Takk og takk Hansen for en flott billedserie. Jammen har den danske dronning vært heldig med sine svigerdøtre! Og det synes jeg også dronning Elisabeth har vært!
    Camilla er en nydelig, godt voksen dame. Hun virker både trevlig og full av humor. Ikke rart at Charles falt for denne interessante kvinnen.

    Margrethe var mildt sagt lite smuk denne kveld,- men det er tilgitt da vi alle elsker Daisy…………. 🙂


  28. Kristine, Oslo skriver: 28 mars, 2012

    Puh, nå kan de puste lettet ut, etter besøket hos fetterne og kusinene på landet (= Norge, Sverige og Danmark).

    Men de hadde jo invitert seg selv. Det vil si, det var mum, ma’am som hadde invitert dem til fetterne og kusinene på landet. Det er en litt merkelig måte å feire et 60års-jubileum på. Men, la gå. Det var hyggelig, trevligt så lenge det varte.

    Jeg lurer på hvorfor mum, ma’am tok dette initiativet? Jeg mener, jeg forstår meget godt at hun ikke orker å reise på besøk selv, det må hun få lov til å slippe når hun har kommet opp i så høy alder. Men hvorfor sende familien ut på turné?

    Jeg lurer fortsatt på om hun synes det er viktig at etterkommerne knytter kontakter med kollegene i utlandet. Tidene er utrygge for kongehusene, ingen vet hvor lenge det varer, og de vil holde på privilegiene så lenge de kan.


  29. johanna pohjanen hollsten skriver: 28 mars, 2012

    Charles och Camilla verkar lyckliga tillsammans, men kan inte låta bli att tänka på Diana när jag ser dem, så märkligt ödet är!


  30. ZZ skriver: 28 mars, 2012

    Oj vad många som blev upprörda här! Lustigt – annars brukar minsann alla kommentera kläder och då är det helt okej!

    Jag tycker att bilderna från Danmark på festkvällen var j-t snygga och jag tycker att Kronprinsessan Mary var sanslöst snygg och elegant i sin. Men det är min smak – andra har givetvis sin – inget lustigt med det. Eller?!

    Däremot anser jag att Hertiginnan av Cornwall klädde sig mycket enklare i såväl Sverige som Norge, åtminsone på dagtid. Jag har inte tidigare kommenterat hennes klädsel i Norge och Sverige (förutom lovsång för hennes val på kvällen vid Drottningholm), men det har däremot många andra och det var mycket kritik från olika håll! Låt säga så här, i Norge och Sverige var hon den gamla inte så modriktiga och inte iordning i håret som man såg för flera år sen, medan i Danmark har hon sett ut som hon gjort de senare åren, mycket snyggt klädd, och mycket snyggt friserad. Oavsett vad andra tycker, så finns det faktiskt vissa dress-codes, och jag tycker inte att hon följt dessa på dagtid i Norge och Sverige. So sue me! Men kan tillägga att det finns andra som också kommenterat just den stora skillnaden i sättet att klä sig i Danmark jämfört med Norge och Sverige! Men visst jag kan ta smällarna – det är helt okej!


  31. Monica skriver: 28 mars, 2012

    @ Sthlm nr 12,

    Kronprinsessan Mary har visst byst;
    en avundsvärd fin och kvinnligt sådan (efter fyra barn!).
    Riktigt synliga urringningar med iögonfallande klyfta bör en kunglig undvika och det gör kronprinsessan av Danmark – till skillnad från exempelvis prinsessan Madeleine (tänk Nobelfesten 2002).

    Faktum är att en nättare/mindre byst klär bättre i axelbandslöst än storbystade vilket lätt ger ett vulgärt intryck.
    * * * * *
    Släktbanden och den ömsesidiga förståelsen är avgjort starkare mellan Danmark och Storbritannien;
    drottning Elizabeth, drottningmodern, var t.ex gudmor åt prinsessan Benedikte och prins Philip är ju ursprungligen prins av Grekland och Danmark.
    Kung Konstantin och drottning Anne Marie står nära det engelska kungahuset och även där har det knutits band genom fadderskap mm.

    Vidare trivs nog prins Charles och hans Camilla bättre med den charmiga och humoristiska drottning Margrethe vars utmärkta engelska efter åren i England säkert underlättade samtalen dem emellan – liksom det faktum att Charles och Margrethe bägge är ivriga ‘amatörmålare’.

    Den danska kronprinsessans engelska modersmål är guld värt i ett sammanhang som detta, samtidigt som Mary med sina skotska rötter och klansläkt har sin familjs (ursprungliga) hemland gemensamt med Charles egen skotskfödda mormor!
    Kronprinsessan Mary älskar ju också hästar och ridsport vilket närmast är en religion i det engelska kungahuset.

    Prins Charles har faktiskt tidigare gett uttryck för ett allmänt ogillande för det svenska kungahuset – ända sen hans syster (och han själv instämmandes) fnös högt åt förslaget att bilda ett ‘gott parti’ tillsammans med vår kung … och nu senast kungens osedligheter, och drottningens fars naziförflutna som knappast gått spårlöst förbi.

    Men speciellt för det faktum att de svenska ‘kungabarnen’ tillåtits att flytta ihop med sina olika kärlekspartners utan att vara förlovade – det är ett grovt faux pas i den konservativa kungavärlden och även för prins Charles principer.
    I Danmark har ingen av drottningens söner ‘levt i synd’ utan först flyttat ihop efter giftermålet och det inger givetvis en helt annan respekt.

    Att den svenska tronföljaren dessutom gift sig med sin obildade gymtränare och hennes bror är sambo med en
    n-modell torde knappast öka det engelska kungahusets aktning för Bernadotterna …


  32. ZZ skriver: 28 mars, 2012

    #27 Monica

    Ojdå!

    Själv tycker jag – och andra – att Kungen och Prins Charles verkade trivas helt superbt ihop och sågs fnissandes på flertalet bilder – här är en av alla dessa!

    https://bakomkulisserna.svenskdam.se/prins-charles-en-rosmarodor/

    PS. Sen angående att rynka på näsan åt att Kronprins Haakon och Prins Carl Philip är officiella sambos före giftemål, det undrar jag verkligen om Prins Charles har gjort, inte minst med tanke på hans egna eskapader under sitt äktenskap och hur han ville vara Camillas tampong! Snacka om faux pas!


  33. nea skriver: 29 mars, 2012

    27 Monica, tack för en bra kommentar!

    Och till Sthlm – du kanske öredrar silvias och madeleines på gränsen till vulgära urringningar – där nästan inget lämnats till fantasin…?


  34. Hansen skriver: 29 mars, 2012

    Jeg synes da, den kongelig britiske norden-turne ser ud til at have været en succes i alle tre lande?


  35. Beatrice skriver: 29 mars, 2012

    @ ZZ nr 32,

    Prins Charles är traditionellt konservativ i allt som omfattar det formella och offentliga kungliga livet – kort sagt;
    i det som hörs, sägs och syns utåt och de signaler som monarkin sänder ut med sitt offentliga agerande.

    Hans egna söner har, helt enlig kunglig grundregel,
    inte fått flytta ihop med någon käresta.

    Att en så ‘principfast’ man under större delen av sitt liv haft en älskarinna och viskat oanständigheter till henne i telefonluren
    är – enligt honom själv – privat och ingenting som statschefen offentligt tvingats stödja eller hovet behövt befatta sig med.

    Om Du anser att han är en dubbelmoralist och hycklare så har Du helt rätt.


  36. Magdalena skriver: 29 mars, 2012

    #32 ZZ,
    Monica`s sammenligning berørte ikke Kronprins Haakon,- kun forskjellen i forholdet mellom det brittiske kontra det danske versus svenske kongehuset.

    #31 Monica,
    Hadde vært roligt og også få din analyse av forholdet mellom det brittiske og norske kongehuset, med utgangspunkt i dette offisielle besøket………….. 🙂


  37. ZZ skriver: 29 mars, 2012

    #36 Magdalena

    Kommentaren jag svarade på handlade om att Prins Charles var emot att kungliga par bodde ihop före giftemålet. Om han är emot det angående det svenska kungahuset måste han rent logiskt vara emot det angående det norska kungahuset! Eller menar du att han enbart är emot kungliga som sambos gällande Sverige?! Då är han ännu mer som Beatrice bra svarade mig; “Om Du anser att han är en dubbelmoralist och hycklare så har Du helt rätt.”!


  38. Magdalena skriver: 29 mars, 2012

    #37 ZZ
    Monica`s analyse av hvordan Charles muligens ressonerer dreier seg om det svenske kontra det danske kongehus!

    Og det er eksemplet om at bror til tronfølgeren er sambo med en n-modell som får deg til å reagere.

    Og da må du for å forsvare ditt kongehus ære, trekke Haakon inn i ditt ressonement?

    Jeg mener ingenting om disse spekulasjonen ZZ. Ikke tror jeg Charles heller mener noe om CP samboerskap.

    Dette er oppkonstruerte meninger som Monica slenger ut og du biter på og lager din egen vri av. Slik utarter diskusjonen her seg til rene parodier på saklighet…………. 🙂


  39. ZZ skriver: 30 mars, 2012

    #38 Magdalena

    Citerar det från Mona som jag bl.a. kommenterade;

    “Men speciellt för det faktum att de svenska ‘kungabarnen’ tillåtits att flytta ihop med sina olika kärlekspartners utan att vara förlovade – det är ett grovt faux pas i den konservativa kungavärlden och även för prins Charles principer.”

    Okej, så enligt Monica är prins Charles emot att SVENSKA “kungabarnen” tillåts flytta ihop utan att vara förlovade, men inte de NORSKA?! Om nu Prins Charles skulle tycka det, något jag skrev jag betvivlade, då skulle rent logiskt detta gälla även det NORSKA kungahuset. Eller menar du att Prins Charles, om Monas analys är korrekt, gör undantag med det NORSKA kungahuset av känslomässiga skäl?

    PS. Jag har inget behov av att försvara varken Prins Carl Philips eller Kronprins Haakons samboskap före förlovning och giftemål. Vad jag kommenterade var att jag har svårt för att tro att Prins Charles verkligen har yttrat sig om samboskap, och om han har gjort det och gör skillnad på olika kungligheter, och rynkar på näsan trots sitt eget beteende under giftemålet med Prinsessan Diana och beteendet med Camilla – före förlovning och giftemål; då är han, som jag redan en gång skrivit, ännu mer som Beatrice bra svarade mig; ”Om Du anser att han är en dubbelmoralist och hycklare så har Du helt rätt.”!

    Mina svar handlar om Prins Charles och vad Monica tycks tro att han tycker och inte om Prins Carl Philip eller Kronprins Hakkon – de utgjorde enbart rekvista som exempel, liksom tampongen. Got it?!


  40. ZZ skriver: 30 mars, 2012

    Ska givetvis stå Monica och inte Mona i min #39.


  41. Magdalena skriver: 30 mars, 2012

    #39 ZZ
    Selvinnsikt saknas!
    Gå til ditt innlegg # 32,- det oser av forsvar!

    Du svarer på #31 Monica`s innlegg! Det innlegget omhandler som jeg igjen skriver FORHOLDET CHARLES HAR TIL DET SVENSKE KONTRA DET DANSKE KONGEHUS,- slik Monica ser det! (neppe sannheten).

    Monica nevner overhodet ikke Haakon eller det norske kongehuset i sitt innlegg.

    Det er du i ditt innlegg #32 som under PS plutselig får behov for å bruke Haakon for å vise at også andre kongehus har “samboet”.
    Og det kaller jeg forsvar for ditt eget, ved å trekke andre med i dragsuget. Det blir som barn som sier, “ja men de andre gjør det også”

    At du så i dine senere innlegg har behov for å gjøre Monica`s opprinnelige innlegg til et spørsmål om samboerskap i kongehusene generellt, viser bare hvordan du manipulerer en diskusjon dit du vil ha den.

    Mye rakere om du konsentrerte dine svar til å gjelde innholdet i Monica`s #31. I mitt innlegg #36 bad jeg Monica om hennes analyse av forholdet Charles har til det norske kongehuset,- uten å ha fått svar.

    Dette blir mitt siste svar i denne diskusjonen,- orker ikke slik manipulativ forbisnakk…………
    Og jeg sier som deg,- got it?


  42. ZZ skriver: 30 mars, 2012

    #41 Magdalena

    Kära nån – Kronprins Haakons samboskap måste vara en het potatis! Eftersom det var så känsligt ber jag självklart om ursäkt om jag nämnde den samtidigt som Prins Carls Philips.

    I Sverige är det nämligen oerhört vanligt att man bor ihop, vissa bor ihop hela livet och gifter sig aldrig, så det intryck jag fått i media i Sverige är att det inte är någon stor grej heller för en kunglighet att göra det, att Prins Carl Philip är sambo med Sofia. Men som sagt jag förstår efter dina kommentarer att det tycks ha varit ett mer känsligt ämne i Norge. Det var inget försök att – som du anklagar mig för – att “manipulera”, utan för mig var det ingen stor sak att Prins Carl Philip (och/eller någon annan kunglighet) är sambo, och eftersom Prins Charles besökt just de nordiska länderna var det naturligt att göra en jämförelse med Norge, inte minst då släktskapet är så djupt mellan England och Norge. Inget mer än det! Ledsen att du tog åt dig så, det var verkligen inte min mening.

    “Oser av forsvar” – det osandet finnas bara i din överstekta fantasi! För mitt citat nedan från min #32 (inklusive länk), är nämligen vad jag svarar Monica när hon skriver – det jag brukar bli anklagad för – en uppsats om vad Prins Charles tycker och tänker om det Danska hovet, om det Svenska hovet (det Monica skriver om sambos har jag redan svarat dig i tidigare kommentarer och också några rader upp, så det kommenterar jag inte igen!).

    “Själv tycker jag – och andra – att Kungen och Prins Charles verkade trivas helt superbt ihop och sågs fnissandes på flertalet bilder – här är en av alla dessa!”

    https://bakomkulisserna.svenskdam.se/prins-charles-en-rosmarodor/

    Jag skriver alltså min uppfattning om det intryck jag har fått av relationen mellan Kungen och Prins Charles (liknande intryck har andra också kommenterat om vid olika artiklar) och det är inget “försvar” – finns inget att försvara – utan igen det är min uppfattning och intryck efter Prins Charles besök i Sverige!

    Nej, vi kommer verkligen inte längre i det här!

    PS. Har aldrig förstått alla som gör jämförelser mellan Kronprinsessan Mette-Marit och Sofia, då jag personligen anser att det inte finns något att jämföre. Däremot anser jag att samboskap är i princip desamma och därför går att jämföra. Men jag förstår som sagt att du tog illa vid dig av min jämförelse – ska inte ske igen!


Annons

Laddar