Johan T Lindwall efter nya uppgifterna om Märtha Louise: "Helt mållös"
Det stormar rejält kring prinsessan Märtha Lousie och schamanen Durek Verrett just nu.
Efter nya uppgifter om paret har Svensk Damtidnings Johan T Lindwall reagerat starkt.
Nya uppgifter om prinsessan
Det är nog få som har missat den nya dokumentären om den norska prinsessan Märtha Louise och schamanen Durek Verretts kärlekshistoria.
Rebel Royals: An Unlikely Love Story skildrar parets kärlekshistoria och har skapat rubriker över hela världen sedan premiären under tisdagen.
Att det skulle komma en dokumentär stod klart redan i samband med Märtha Louise och Dureks bröllop i augusti förra året – och under onsdagen kommer norska Nettavisen med ny information om bröllopet.
Tidningen har tagit del av dokument som visar att paret i samband med bröllopet erbjudit sponsorpaket till flera amerikanska företag värda över 120 miljoner norska kronor.
"Helt mållös"
Johan T Lindwall, chefredaktör på Svensk Damtidning, reagerar på Nettavisens uppgifter:
– Man blir helt mållös. Vid någon tidpunkt trodde man att den här idiotin som pågår skulle nå sitt slutgiltiga mål, men det bara fortsätter och fortsätter. Det är helt otroligt.
Johan T Lindwall har följt den norska kungafamiljen under många år och reagerar särskilt på att Märtha Louise ska ha använt sin prinsesstitel i och med sponsorpaketen.
– Nu måste både kung Harald och drottning Sonja reagera och agera. Det här går över alla gränser. Märtha verkar ha ett fantastiskt liv som kunglig, hon överlever allt.
Senare under onsdagen svarar prinsessan Märtha Louises manager, Carina Scheele Carlsen, tidningen och menar att sponsorpaket-förslagen inte var menade att skickas ut – och att de avbröt processen när det upptäcktes:
"Jeff Boodie från Connect Media ville undersöka möjligheten att få sponsring till bröllopet, vilket är vanligt förekommande i USA. Vi ville dock först se en presentation av hur detta skulle kunna presenteras innan vi fattade ett beslut. Senare fick vi veta att en presentation redan hade gjorts och skickats ut till företag utan vår vetskap, medverkan eller inflytande på utformningen. När vi upptäckte detta avbröt vi processen omedelbart, och företaget var tvunget att dra tillbaka det som hade skickats ut. Vi hade aldrig någon avsikt att presentera eller sälja detta som ett kungligt bröllop," skriver hon.
Foto: TT

