Prinsessan Madeleine i kampanj på Elle.se

Prinsessan Madeleine i kampanj på Elle.se
Annons

madeleine-elle

Prinsessan Madeleine syns nu på tidningen Elles hemsida – i samband med kampanjen Thankyou för World Childhood foundation.

Om ni tittar in på tidningen Elle.se kan ni se denna nya bild på prinsessan Madeleine. Den blivande mamman Madeleine gör nu reklam för armband som man kan köpa i samband med kampanjen Thankyou som är en del av World Childhood foundation. På Elle.se kan man läsa:
– Gör någon lycklig med ett tack – och säg det genom att skicka en sång på Thankyou.org! Prinsessan Madeleine står bakom Childhoods nya globala initiativ (och tackar mamma).

Av Agneta Nisbeth
Foto. Faksimil Elle.se

Se knepen bakom prinsessornas Nobeldiadem

Dela på:

18 kommentarer till “Prinsessan Madeleine i kampanj på Elle.se”

  1. Eva H. skriver: 3 september, 2013

    Här kan man tala om styling !! Syftet med armbanden är iaf gott, jag kanske köper ett för att komplettera det ordinarie CH-armbandet.


  2. christin skriver: 3 september, 2013

    Var kan man köpa dessa armband! ? 🙂


  3. Ingrid skriver: 3 september, 2013

    Smaklöst!


  4. Marie Smithmls73.wordpress.com skriver: 3 september, 2013

    Köpa? Mina barn kan göra ett sådant armband. Då betyder ett “tack” så mycket mera.

    Gillar idén.


  5. C skriver: 3 september, 2013

    Det var en dålig blid på Madeleine. Helt livlös trots blåsten.
    4, det är tanken som räknas, varför är det finare att göra ett armband än att köpa ett?


  6. Anna skriver: 3 september, 2013

    # 4. Marie Smith
    Du behöver nog läsa på om grundtanken bakom välgörenhetsarbete och hur det fungerar.


  7. Kristiina frän Turku skriver: 3 september, 2013

    Måste prinsessan försöka att se ut som en supermodell för att göra reklam för Childhood? Kan hon inte vara sig själv?


  8. Lilla My skriver: 3 september, 2013

    #4. Så sant!


  9. Humaniora skriver: 3 september, 2013

    Armband i olika design för att gynna en eller annan ide´/verksamhet, är mycket populärt idag. – Många människor vill på detta sätt markera en ståndpunkt och det påvisar också att man är en engagerad person………..??.
    Detta armband ser alltför plastigt ut, ungefär som förskolebarnens
    egentillverkning. Då jag förmodar att det inte är direkt lågpris på
    armbandet, borde man vinnlägga sig mer om en snygg design i ett
    material av bättre kvalitet!!


  10. My skriver: 3 september, 2013

    Bra initiativ för att samla in pengar till barn som har det svårt. Viktigast är ATT få in pengar, inte hur man får in dom.


  11. christin skriver: 3 september, 2013

    Har childhoods vanliga armband och skulle gärna Köpa dessa också och kombinera:-)


  12. Mona skriver: 4 september, 2013

    Nu är arbandet en symbol, inte ett smycke. Kostar 100 kr
    Kolla på Childhoods sida skulle tro att man kan köpa ett armband där.
    Madeleine få inte välja hur hon ska se ut. Det gör stylisten
    och fotografen på ELLE.


  13. emma_h skriver: 4 september, 2013

    Kristiina från Turkku-CITAT “…Måste prinsessan försöka att se ut som en supermodell för att göra reklam för Childhood? Kan hon inte vara sig själv?…”

    M har väl som alla fotade individer följt de råd och direktiv från proffset som tar bilden
    har du synpunkter på Maddes foto eller stajling får du väl – istället för att döma “modellen” ifråga – vända kritiken mot intervjuande Elle vars medarbetare har stajlat och bestämt över fotograferingen… i rättvisans namn


  14. Ingrid skriver: 4 september, 2013

    Hade väl framstått som mer seriöst om hon inte ville leka modell i samband med välgörenhet.
    Kanske glömde hon uppgiften.
    Hon bestämmer HUR hon vill framhålla Childhood och inte Elle.


  15. Mona skriver: 4 september, 2013

    Gå in på childhoods hemsida både den svenska och den engelska,Så kan du läsa en seriös presentation.
    ELLE vill sälja tidningar, därför bestämmer de hur du ska framställas. Du ska sticka ut. Bilden kan ju vara bearbetad i
    foto shop, i detta fall fick nog Madeleine inget säga till om bilden.


  16. Marie Smith skriver: 4 september, 2013

    Vad kommentar 9 just skrev…håller helt med.

    Jag förstår mycket väl vad meningen är med välgörenhet #6. Det är en bra idé som föll lite pladask.


  17. Karin Nilsson skriver: 4 september, 2013

    Ingen med förståndet i behåll tror väl på att Madeleine låter sig fotograferas mot sin vilja bara för att en tidning vill sälja?
    # 14 har så rätt i det hon skriver.
    Madeleine är ingen modell som mot sin vilja kan låta sig stajlas eller låta andra bestämma hur hon skall fotograferas.
    Hon är fullt medveten om vad hon gör och det passar på inget sätt in med välgörenhet.


  18. Babsan skriver: 5 september, 2013

    Childhoods PR avdelning tycks jobba för högtryck. Har dom svårt att få in donationer??? Det verkar som om dom kör ett TopModel koncept vilket definitivt inte passar sig i ‘fattigdomsbekämpning’ tycker jag. Madde tycks dock trivas alldeles utmärkt i sin roll och vill nog synas mer än hon låter påskina, varför skulle hon annars låta sig fotograferas och stylas på det här sättet!!
    Kolla in kronprinsessan Marys insatser ute i världen, ett föregångsexpempel , enkel och flärdfri.


Annons

Laddar