Madeleines hemliga lunch i Stockholm – bilderna inifrån
Det var vårens snackis när nyheten exploderade i slutet av mars:
Alla hade en åsikt om prinsessan Madeleine och hennes nya oväntade satsning: Hudvårdsmärket MinLen som riktar sig till barn. Men sedan har det varit ganska tyst, fram tills nu.
För i dag dånade den igång: Madeleines svenska charmoffensiv.
Ett gäng internationella influencers anlände till Stockholm under gårdagen, där de checkade in på boutiquehotellet The Sparrow vid Stureplan, innan några av dem besökte Kungliga slottet. Och vid 12.00-tiden hölls den första svenska presslunchen, där även svenska journalister och influencers som Michaela Forni och Emma Unckel anslöt.
Alla som deltog fick dock förbinda sig att följa Weledas strikta restriktioner, det framgår av det dokument som Expressen har tagit del av. Och det var mycket som var hemligt – från prinsessan Madeleines ord till platsen där detta ägde rum. Enligt Expressens uppgifter har den dock en viss kunglig glans: Madeleine valde ”Ulriksdals slottsområde” för sin lansering.
Weleda välkomnade däremot alla på plats att dela bilder och klipp på sociala medier: Allmänna intryck är tillåtet och applicering av produkten är ”ytterst tillåtet”. Ja, Weleda är till och med så konkreta att de föreslår exakta fraser som de uppmanar dagens eventgäster att använda. Som ”Är så pepp på att testa denna”, ”Älskar texturen” eller ”Den känns så len”.
Prinsessan Madeleines influencerlunch i Stockholm – lanserar MinLen
Bilderna som har sipprat ut på de handplockade gästernas sociala medier visar Madeleine Bernadotte – som hon ska kalla sig – i nya rollen som företagsledare: Hon tog emot, klädd i pastellgrön businesskostym, och vid sin sida hade hon Weledas vd Tina Müller, precis som vid den tyska lanseringen i våras.
Svensk Dam söker Weleda.
Foto: TT, Instagram.