Madeleines pojkvän Chris före detta – modell från Uzbekistan

Madeleines pojkvän Chris före detta - modell från Uzbekistan
Annons

Den norska tidningen Se og Hørs senaste nummer visar nu upp bilderna på prinsessan Madeleines pojkvän Chris tidigare flamma. Hon visar sig vara en underklädesmodell från Uzbekistan.

Chris O’Neill verkar vara en generös man, den norska tidningen Se og Hør berättar i sitt senaste nummer att han bjöd sin tidigare flickvän på dyra resor jorden runt. På en av bilderna i tidningen ser vi Chris och flickvännen, en underklädesmodell från Uzbekistan som heter Maryam Abdullina, under en resa till Österrike. De ska enligt uppgifter i tidningen ha kommit så bra överens att han till och med presenterade Maryam, 25, för sin mamma.
Men nu för tiden är det bara prinsessan Madeleine som gäller, de bägge verkar vara oerhört förälskade och ses allt oftare tillsammans i New York.

Annons

Av Agneta Nisbeth
Foto: Faksimil Se og Hør Norge.

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

105 kommentarer till “Madeleines pojkvän Chris före detta – modell från Uzbekistan”

  1. Pärlan skriver: 2 februari, 2011

    Upp med bevis. Norska Se & hör jämställer jag med de tyska veckotidningarna . Skräp.
    Men OM så är fallet så håller det inte länge med Madeleine. Å and ra sidan var han klok nog att avsluta det hela. Ungdoms
    ” lek ” kallar man det.
    Vi skall nog lita på Madeleine där. Hon ser att Carl Philip är på väg i fördärvet.


  2. Gittan skriver: 2 februari, 2011

    Eftersom det finns bilder av denna kvinna tillsammans med Chris kan man inte bortförklara en bekantskap….
    Men måtte Chris inte bli en ny skandal i “cirkus Bernadotte”…

    Han verkade ju vara en (mycket) tänkbar kandidat som “prinsessgemål”…
    Håller på Chris och Madeleine ett tag till….


  3. Marika skriver: 2 februari, 2011

    Dette ser ikke bra ut, hun kommer til å få seg en på trynet igjen…


  4. Irene Björkeroth skriver: 2 februari, 2011

    Nu tycker jag NI MEDIA ska skriva lika intressanta bakgrundshistorier om prins Daniel, förvisso storasysters make, varför letar ni fram “intressanta” bakgrundshistorier enbart vad gäller lillebrors och lillasysters resp partners?
    Likaledes gör ni om kungen och drottningen!
    Upp till bevis nu om ni vill vara trovärdiga!


  5. Des skriver: 2 februari, 2011

    Att folk orkar bry sig! Låt dem vara i fred! Pinsamt att ni ens publicerar detta!!


  6. Julia skriver: 2 februari, 2011

    Lägg ned! Chris är 36 år, han har säkert haft flera romanser tidigare. Vad spelar det för roll?


  7. pernilla skriver: 2 februari, 2011

    Fd flickvännen var söt på fotot där hon inte jobbade.


  8. Ann Ett skriver: 2 februari, 2011

    Drömprins – jaa, för en underklädesmodell från Uzbekistan!
    Är han en drömprins för en äkta prinsessa i Konungariket Sverige?? Det får tiden utvisa


  9. Sthlm skriver: 2 februari, 2011

    Nej, detta bör inte påverka parets förhållande. Jämför med Carl Philip. Han är enligt media sambo på Slottsbacken med ett utvik med högst tvivelaktig bakgrund. Utviket ligger fortfarande avklädd på nätet till hela världens beskådning – snusk.
    Att en tidigare flamma till prinsessan Madeleines pojkvän varit underklädsmodell går väl inte att jämföra med prins Carl Philips sambos strapatser.


  10. Ann Ett skriver: 2 februari, 2011

    De flesta har väl ett “ungdomsförflutet”! Speciellt bratsen vid Stureplan. Hoppas bara att Madeleine hittat rätt denna gån g.
    Ska “drömprinsen” också bli riktig Prins om dom gifter sej??
    Del av sv.kungahuset flyttar till New York.??


  11. Marita skriver: 2 februari, 2011

    Ja varför ta upp ev. gamla flickvänner till Chris? om Madeleine och han nu är ett par, låt dem vara,så varför ska ni dra´upp det som varit i hans tidigare liv, jag bara undrar????


  12. signe skriver: 2 februari, 2011

    “4” Irene Björkeroth.
    Daniel har inga intresanta bakgrundshistorier att skriva om ………kanske det finns någon gammal bild på honom med badbyxor !!!! Men vadå det är ju löjligt att skriva som du gjort. Daniel är en ordentlig och trevlig kille som är accepterad och omtyckt av de allra flesta. Han betyder mycket för Victoria och även för Sverige. Victoria gjorde ett bra val . Lyssna på de tal daniel har hållit så fattar man ju hans kompitens inför sitt nya “jobb” .


  13. Cecilia N skriver: 2 februari, 2011

    Chris har kanske lättare att acceptera Sofia om han kommer in i familjen än vad Madeleine har 🙂


  14. Hilde E. skriver: 2 februari, 2011

    God bedring til det svenske kongehuset!


  15. signe skriver: 2 februari, 2011

    När det gäller Maddes nya kille så är så DÅLIGT av medier att skriva och puplicera såna bilder på hans EX. det är bara för att skada. Alla har ju kommit en bit på vägen och är ju inte ungdomar längre och självklart finns det något intressant att berätta. Nu om man kan kalla detta intressant med en avdankad underklädsmodell hon var ju inte NAKEN iaf. som prinsens utvik som han “stolt” visar upp. Jag hoppas Madde får vara ifred med sin kärlek så får ju tiden utvisa vad hennes kille går för. Men C-P bör väl återigen ta sig en tankeställar om sin relation. Att Kungahuset ska dra in en nakenmodell i de kungliga salongerna är oacceptabelt. Ska han fortsätta med Sofia så är det bättre att avsäga sig sin prinstitel genast. Hennes bilder ligger ju ute på nätet över hela världen ……..Jättefin reklam för Sverige……Eller ????.


  16. Observant skriver: 2 februari, 2011

    # 4 Irene Björkeroth

    Nu igen!
    Om du har någon smaskig bakgrundshistoria på prins Daniel är det väl bara att kontakta media (ersättning?). Vi flesta är nog nöjda med all den information som har lämnats om vår nye prins. Media har med stor sannolikhet letat, men inte funnit något så intressant som du verkar ha att förmedla.


  17. Tina skriver: 2 februari, 2011

    Kaka söker maka!!!
    Chris gillar trash…men morsan ville ha en prinsessa..!


  18. Netaadika.bloggspace.se skriver: 2 februari, 2011

    4. Irène Björkeroth
    Intressanta bakgrundshistorier om Daniel?? hehe och vad skulle det vara? Karln är ju så trist så klockorna stannar. Totalt ointressant!!!


  19. M greestein skriver: 2 februari, 2011

    4 Ja Daniel är bra för Viktoria kan vi förstå. Hon behöver den tryggheten. Daniel springer ingenstans. Viktoria kan vara helt lugn. Men annars totalt ointressant.
    Madeleine är nog en annan typ. Vi behöver prinsessan Madeleine i Sverige nu när Carl Philip flippar ut totalt.
    Men först skall hon kanske i hamn.


  20. Kerstin OdahlKerstin skriver: 2 februari, 2011

    Media är total vridna i huvudet någon man tyvärr måste vänja sig vid när det gäller journalister.
    Alla har vi ett förflutet om ni journalister vet vad detta ord beryder?
    Denna underklädesmodell hade ett arbete hon var ingen glädjeflicka.
    Den ena modellen såväl som den andra, var finns skillnaden?
    Många av modellerna bär inte kläder under dressen, men den här
    modellen har dom på och visar sitt syfte.
    Media skärp er, ni får ändå ingen sympati.


  21. Inge L. skriver: 2 februari, 2011

    Ha, ha svensk dobbeltmoral eller hur ? Der har absolut ingen grænser været for at få alt at vide om Sofia H.s baggrund
    og fremlægge det her på SD.
    Men når det gælder Madeleines amerikanske kæreste Chris,
    så stikker man hovedet i busken som strudsen og ønsker
    ikke at vide noget om hans baggrund. Han har sikkert været
    en playboy, som de fleste, der tilhører den ny-rige generation
    og omgivet sig med fotomodeller.
    Men det vil man ikke høre om – præcis som flere fortrænger
    kongens utroskab.
    Og Madeleine må da være et scoop for for ham, hvis hans tidligere erobringer var undertøjsmodeller. 😀


  22. Ronja skriver: 2 februari, 2011

    Ja ja, Neta, vi vet att du älskar otrohet. Chris kommer inte att svika dig 😛


  23. Christina Helsinki skriver: 2 februari, 2011

    Neta,

    Det som är intressant med Daniel är pappa Olles uppgifter om att Daniel aldrig har presenterat en flickvän för föräldrarna tidigare.

    Victoria var den första och då hade Daniel redan närmat sig de trettio.

    Daniel verkar mera oskuldsfull än kronprinsessan. som redan hade varit sambo med Daniel Collert, något år.

    Hans tidigare liv är nog ganska otroligt men är en garanti för evig trohet.


  24. Anna skriver: 2 februari, 2011

    Varför ska inte media skriva om detta? Det är ju uppenbarligen sant. Och om nu kungahuset, däribland prinsessan Madeleine lever på “våra pengar” så ska vi väl rimligen få veta avd de sysslar med. I Maddes fall glassigt liv i New York, Sverige är ett minne blott. Hon verkar inte ha någon ansvarskänsla, tvärtemot sin beundransvärda storasyster. Kläder, fester och pengar är hennes intressen.


  25. Christina Helsinki skriver: 2 februari, 2011

    Om Madeleine och Chris har allvarliga tankar, borde hon undvika att presentera Chris för “prinsessan in spe”, Sofia.

    Chris tycks gilla, lättklädda damer med mannekängmått och tror att det inte skulle skada om Madeleine börjar använda måttbandet.


  26. Ronja skriver: 2 februari, 2011
  27. AM skriver: 2 februari, 2011

    Hvis man skal tro bare lidt af det, der har været skrevet om
    prinsesse Madeleine….. så tror jeg, at hun har fundet sin
    soulmate i Chris O’Neill.
    Det amerikanske jetsetlivet passer hende sikkert meget bedre
    end livet i kongeriget Sverige.
    Hun stiller allerede op og lader sig fotografere sammen
    med Donald Trump, så er stilen ligesom lagt……


  28. Gittan skriver: 2 februari, 2011

    Vi får hoppas att kungaparet tar ett nappatag med Madeleine och Carl-Philip… Som två och trea till tronen, är de tydligen inte själva medvetna om vad som krävs av dem, och vad vi som håller dem där förväntar oss av dem…
    Det duger inte med trilskhet och “gå egna vägar”… Här gäller att fortleverera en rang av en betydelse som få behöver brottas med…Men SJÄLVKLART kräver detta egenskaper hos både tronarvingarna som deras tillkommande…

    Sofia ska INTE in i den här familjen…Det är bara så… Kungahuset nedgraderas rejält om valen blir fel…Tänke er henne som “drottning Sofia” om det skulle hända något dramatiskt…
    Chris verkar ha förutsättningarna för att bli en bra “Hertig av Gästrikland och Hälsingland”… Hans tidigare flamma kan han inte belastas för i dagsläget…


  29. Anita skriver: 2 februari, 2011

    De flesta av oss bär underkläder och tycker oftast att det är bra att se dem på modeller innan vi köper. Varför då denna nedlåtenhet mot kvinnor som under några ungdomsår har detta som yrke. Det förefaller som om modellyrket jämställes med prostitution. Att se en vacker kvinnokropp i snygga underkläder kan väl inte göra ont, eller …?
    Vakna upp, moralister!


  30. Emma skriver: 2 februari, 2011

    Kontakten med Donald Trumph har nog Chris förmedlat. Chris mamma är väninna med Donalds exfru Ivana. Men det kan ju vara bra för Childhood att knyta kontakt med det amerikanska Röda Korset som väl förmodligen också verkar i USA.

    Att visa underkläder som lika gärna kunde vara bikinis är väl inget att bry sig om. Kate Middleton gjorde ju också en visning av underkläder under sin studietid. Chris f d flickvän har inget att skämmas över.


  31. BARBRO NTANDOU skriver: 2 februari, 2011

    Den norska tidningen är bara ute efter en sak – att vara elaka och förstöra.


  32. Bittan skriver: 2 februari, 2011

    Håller med 29 och 30, förhoppningsvis så har vi alla underkläder, och ibland kan de jämföras med bikini.

    Det är ju inte som en viss SH som är helt utan kläder och skyler sig nödtorftigt med en orm. Fotomodell är en sak och nakenmodell alt strippa är en annat yrke!


  33. Bente skriver: 2 februari, 2011

    Dronning Margrethe var imod at få Katja Storkholm til
    svigerdatter og dansk kronprinsesse, fordi hun bl.a. havde
    vist sig i undertøj på catwalken.
    Der blev endda talt om, at Frederik havde friet til hende…..
    og hun udsendte også en pressemeddelelse, hvilket var udsædvanligt om at hun havde brudt med Frederik.
    Men ingen kender rigtig sandheden, det meste er jo oftest
    sladder.


  34. Irene Björkeroth skriver: 2 februari, 2011

    #12#16 kommentar: min poäng var att Media ska skriva inte bara illa om familjen Bernadotte utan även om de “vanliga” inblandade i kungafamiljen! dessa nidskriverier pågår hela tiden, och många här hejar på…så i rättvisans namn skall alla i hovet behandlas lika, betr Daniel så har han säker dejtat någon tjej innan, vore kanske konstigt, så det är bara att leta fram dessa tjejers bakgrund osv……det är Media som startat den här trenden och min uppmaning var en irono och en cynisk kommentar till media!


  35. Observant skriver: 2 februari, 2011

    Kungaparet och hovet verkar nonchalera svenska folkets syn på Carl Philips val av flickvän. Vad har hänt med vårt fina svenska kungahus? Någon måste väl kunna förklara för prinsen vilka regler som gäller i hans fall. I nuläget är den flitiga “porrdamen” skrämmande nära tronen.


  36. Alexandra "Midnattsol" skriver: 2 februari, 2011

    Och vad har denna exflickvän med Chris och Maddes förhållande att göra om jag får fråga??.. Denna donna verkar ha varit en proffessionell fotomodell, till skillnad ifrån desperata SH som bara vek ut sig för att komma upp sig. Det är skillnad. Inget fel att vara underklädesmodell, men att syssla med utvik för att ta sig in i dom fina salongerna är bara bedrövligt.

    Visserligen tror jag att Chris verkar vara lite av en playboy, men man får hoppas att det inte är så.
    Men löjligt att publicera en sådan här artikel om en exflickvän.. Det var ju slut mellan dem sedan två år tillbaka. Så tramsigt när tidningarna försöker skapa skandaler av ingenting!


  37. Prinsessan Pottsork skriver: 2 februari, 2011

    Det existerar troligen ingen som helst svartsjuka på denna kvinna ifrån Madeleines sida. ALLA kvinnor är inte besatta av att jämföra sin kropp med toppmodellers. Snygg tjej, den där uzbekistanskan, by the way!


  38. inger skriver: 2 februari, 2011

    hej
    jag tycker nu får det vara nog att skriva om madeliene. man behöver väl inte gräva i gammalt som har varit. att madde har hittat en ny kille tycker jag bara att det är trevligt. hoppas bara hon kan få vara sig själv i sverige med och kunna vara prinsessa med folket. och att hon nu håller fast vid chris, och att dom kan bosätta sig här i sverige. hoppas han lär sig lite svenska, tack för mig


  39. berette skriver: 2 februari, 2011

    Så intressant har tidningar inget annat att skriva om var ju före Madde om nu det är sant jag har lärt mig att dra av 50% av allt i tidningarna


  40. lena nilsson skriver: 2 februari, 2011

    Nej nu får det vara slut med alla skit skriverier och funderingar kring Madeleines pojkvän.Han är 36 år? och om han då inte haft några förhållanden ,ja det hade kanske sett konstigt ut.Men att han har haft ett liv innan denna relation med Madeleine kan väl alla begripa.Han har väl inte någon spåkula att titta i ,för om han hade haft det skulle han säkert levat i cellibat ,just för att vara all till lags.Men nu är det inte så och om nu Madeleine är glad och lycklig och han förhoppningsvis inte sviker och är otrogen mot henne ja,då tycker i allafall jag att vi skall önska dem lycka till.Dessutom är det en kvällstidningen som skriver att det är 7-8 år sen bilderna på fd.flickvännen var tagna.Och det kanske till och med vara före Chris tid i modellens liv.Jämförelsen är absurd när det gäller Sofia,än har inte pressen kommit på att han deltagit i äckelsåpan Paradis Hotell.Så där har han nog inte varit deltagare. Ha det gott och gläd er för att Madeleine ler igen.


  41. Agda skriver: 2 februari, 2011

    Hoppas att M. inte “går på pumpen” igen, med den nya killen. Om han har smak för fotomodellbrudar så kan det bli kämpigt för M. att hålla kvar honom. Rik, bortskämd(?)man, van att kunna välja och vraka så får sessan hålla sig i trim, men hon är ju kunglig så det kan ju också väga tungt(!)


  42. Sophia skriver: 2 februari, 2011

    Lika barn leka bäst!


  43. Christina Helsinki skriver: 2 februari, 2011

    Inger,

    Fastän jag är en optimist och drömmer, måste jag säga att du också är det, men utan realism.

    Chris flyttar till Sverige och deltar i representation, ha, ha.

    Han är amerikan och beträffande Kates och Williams bröllop, säger amerikanarna ” Not our nice cup of tea”.

    Mao, intresset för kungligheter i USA är lamt. Det är bara “kungliga bloggare” som får folk att tro, att kungligheter väcker uppståndelse där. De är vana att sådana kommer och går.

    I USA finns det tre saker som gäller; money, money and money,


  44. signe skriver: 2 februari, 2011

    Håller med “35” Observant
    Tycker också Kungaparet MÅSTE sätta ner foten så C-P fattar vad det handlar om. Han står efter Victoria i tronföljden och då kan han INTE ha sofia vid sin sida.!!! Men det är och skriva till KUngen och Drottningen hela tiden och framföra sina synpunkter ang. Sofia


  45. allegra skriver: 2 februari, 2011

    Är kläder och erotik det enda som gäller?


  46. Måntand skriver: 2 februari, 2011

    Intressanta bakgrundhistorier om Daniel? Det finns inga “skandaler” och sånt om han. Jag menar, han är redan med i familjen, dom är gifta och det är accepterat och han är dessutom väldigt omtyckt..precis som Victoria. Inga skandaler här inte. Klart man kartlägger ev. “nya” familjemedlemmar innan..


  47. eva skriver: 2 februari, 2011

    Till er som klagar på journalisten (ni är helt fel ute) det är deras skyldighet att upplysa oss om vilken information som finns tillgänglig!
    Kungahuset representerar Sverige alltid och i alla lägen, är man inte nöjd med det så får man avsäga sin titel.
    Ska ni klaga på något så klaga på deras OERHÖRT dåliga smak när det gäller valet av partner, detta gäller samtliga.


  48. ingrid skriver: 2 februari, 2011

    All heder till Svensk Damtidning som har en objektiv syn på kungahuset, det är verkligen professionellt.


  49. Trött på avundsjuka skriver: 2 februari, 2011

    Anna –

    Eftersom de (kungafamiljen) drar in mer pengar till staten än de kostar så “lever” vi mer på dem är de på oss!
    Att det ska vara så svårt att fatta…
    Men vissa är så avundsjuka att det förblindar.
    Bara den tyska turismen (som ökat markant sedan kungen gifte sig med Silvia – det är fakta) drar in mångdubbelt till statskassan än apanaget – någon gång borde poletten trilla ned – kan man tycka – men vissa har tydllgen svårt för att förstå orsak och verkan…


  50. eva skriver: 2 februari, 2011

    Kära Anna,
    Var och en blir salig på sin tro, men med risk att göra dig ledsen kan du ju plocka fram lite fakta till dina påstående.


  51. Emma skriver: 2 februari, 2011

    #33. Frederiks gamla flickvän Katja, visade genomskinliga underkläder – hon kunde lika gärna gått naken på catwalken. Klart att drottningen reagerar. Kronprinsessan Mary har nog i allt hon kan, undvikit att bli fotad ens med bikini eller baddräkt för att inte väcka förtret och bli sammankopplad med Katjas nakenpromenad.


  52. PIM VALBORGSDOTTERamelia.se skriver: 2 februari, 2011

    Trist att ni anser att De Kungliga lever på våra pengar???…. En kanelbulle är de väl värda??? Så skulle jag hoppas – att – även pressen skulle sluta med alla dessa skriverier, tills dess hela och fulkomliga bevis finns! Taska till er själva istället !!! Gör ingen något galen, så att ni måste hitta fel i Kungafamiljen eller i kändisar överhuvudtaget????? Lite stil och smak även i kändisvärlden, tack! Ingen människa är mer värd än någon annan! men alla förtjänar eloger för vad de gör, även om resultatet genast bli fullkomligt! Bingo i alla fall, att vi har en ny Prins som är en av oss…


  53. Emma skriver: 2 februari, 2011

    Mr Chris får nog se upp så han inte blir “herr dörrmatta”. Madeleine lär ju vara en person som vet vad hon vill och är van att få som hon vill. Får väl hoppas han inte är så dum att han flyttar till Sverige, han har mycket större frihet i USA.


  54. Alexandra "Midnattsol" skriver: 2 februari, 2011

    Saken är den att detta är en icke-nyhet och en tidningsanka som heter duga.. Med dessa bilder på Maryam, försöker tidningarna få oss att tro att Chris varit tillsammans med en utviksbrud, och på detta sätt jämföra hans smak av kvinnor med Carl-Philips. Då Madde sägs avsky Sofias utvik, försöker man skapa rubriker med att Chris minsann också varit med en utvikstjej.

    Men börjar man forska på denna vackra unga dam, (Maryam alltså) så ser man att dessa underklädesbilder enbart är en del av hennes modellyrke.
    Ty, hon har varit en seriös fotomodell och tillhört agenturen Next Model Management i N.Y. Denna agentur har kända namn såsom Alice Dellal (syster till Alex Dellal, som råkar vara pojkvän till en viss Charlotte Casiraghi i Monaco)
    Andra kända namn som tillhör/ tillhört Next är: Petra Nemcova och Milla Jovovich, samt Victorias Secret’sänglarna Miranda Kerr och Ana Beatriz Barros.
    Chris exflickvän var fotomodell av den högre skolan eller vad man nu ska kalla det.
    Sofia däremot är en kändiskåt wannabe som ville bli känd genom utvik i Slitz, och andra desperata s.k. modelljobb.. Det går alltså inte jämföra dessa två damer. Chris har absolut inget att skämmas för när det gäller exflickvännen, och Madde kan vara lugn..
    .. eller kanske inte.. Maryam är nämligen väldigt vacker, och i ärlighetens namn tror jag inte att Chris hade tittat åt Madde om hon inte råkat vara prinsessa av Sverige.. Tyvärr. För en man av hans sort älskar att omge sig med vackra damer, (“finansmannen och hans vackra fotomodell” – låter det bekant?) Och inte för att var elak, men let’s face it: N.Y kryllar av fotomodeller etc, som är sjukt mycket vackrare än Madde.. Mamma Eva är säkert nöjd nu..

    Så tyvärr, men jag tror inte att Madde har hittat drömprinsen ännu. Han kan vara en riktig padda. I nya SvD hyllar man denne Chris för att han ingår i N.Y högsta societet. I Sverige hade vi societeten runt Stureplan, något som man påpekade att Madde tröttnat på. Men i grund och botten är nog bratsen likadana på Manhattan… Skillnaden är nog bara att de är fler…
    Men, men.. Jag kan ha fel.
    Vi får vänta och se vad denne man går för..


  55. miayahoo.se skriver: 2 februari, 2011

    Jag tror att madde är ff kär i jonas som hon var i 7-9 år . Kärleken till honom som hon har sagt i många intervjuer försvinner inte pga problem bara över en natt och sticker utomlands i en annans famn. Guldburen som hon är i gör att hon kände att hon var tvungen att bryta fort, men det är inte verkligheten och som vi andra lever ett liv förlåter, går i rådgivning, lappar ihop och går vidare eller göra slut . Jag tror på jonas att hon gör detta som undermedveten som hämnd,dtta på löpsedeln varje dag om henne och chris. hon tror jag ger igen och vill såra honom, Madde ring jonas och tala ut innan du går vidare.Och förhoppningsvis satsar på varandra utan hänsyn till “hovet.


  56. Bakom vattnet skriver: 2 februari, 2011

    Konstigt nog man kan nästan tänka, att Sv.D arbetar för ormflickan!? Och det kan man inte förstå, om någon där i tidningen har någon aning, vad en nakelmodel i huset Bernadotte kommer att betyda. Ja menar, att inte ens nära kungahuset.

    Och att SH skulle bli Sveriges prinsessa – tror ni verkligen? Om om ni inte tror, varför skriver ni så? Och att Älvdalen är ny Ockelbo? Eller att alla har varit svarta får och gjort sina synder!? Hur många av oss eller av er har klätt sig naken för bilder gång efter annan och år efter annan!? Tex.

    Och om Christopher O’Neill: Det vore bra, att prinsessan M hinner vänta tillräckligt för att leta upp fakta om hans “eskapader”. Han kan vara en ärlig människa utan stora “smutsigheter”, men… Och det väl förstår alla – hoppas också prinsessan själv – att C är ingen “kapning” för prinsessan utan prinsessan är en “kapning” för Chris.


  57. hilde skriver: 3 februari, 2011

    Irene # 4 og # 34

    Da har du sovet i timen. Selv jeg som bor i Norge har lest side opp og side ned om Daniels fortid, bakgrunn osv både i svenske og norske medier.
    Alle har ex. kjærester, også Daniel. Se Ronjas link # 26.
    Det er vel ingen skandale å ha en ex.kjæreste og hvilken bakgrunn disse exene har er vel egentlig uinteressant.
    Det er vel bra at media ikke har funnet noen skandaler i Daniels liv. det betyr ikke at han har levd et tråkig og uinteressant liv men det er selvfølgelig tråkig for media (og leserne) som ikke får noen interessante overskrifter.


  58. hilde skriver: 3 februari, 2011

    Å date en modell er vel ingen skandale. Ikke er det skandale å være modell heller. Mange jobber jo som modeller mens de studerer og for de fleste er det et yrke man ikke blir gammel i.
    Det er skillnad på det å gå motevisninger, vise ansiktet sitt i en reklame for en parfyme og det Sofia H driver med. Det er en skalndale.


  59. Anita skriver: 3 februari, 2011

    Visst är Chris en riktig playboy! Det var inte svårt att se…


  60. Bakom vattnet skriver: 3 februari, 2011

    #49#50 Det är lätt att plocka fram litet fakta. Tex. räkna hur många turister från Tyskland kom till Sverige 1970 (bröllopsåret 1976), 1980, 1990, 2000 (bröllopsåret 2010)… Det finns statistik. En ganska stor del av ökningen kan man tacka kungahuset för, tror jag. Och det finns också statistik, hur mycket man räknas att varje turist “lämnar” i Sverige under sitt visit, per dag osv.


  61. Eva Lundevalund.wordpress.com skriver: 3 februari, 2011

    Tidningen Se og Hør Norge verkar vilja att Prinsessan Madeleine ska ha en adlig kavaljer eller prins som är oskuld, vilket blir svårt att hitta 2011
    Eva Lund


  62. Lydia skriver: 3 februari, 2011

    #57 hilde de fann ingen skandal i Silvias liv heller!


  63. Sally skriver: 3 februari, 2011

    Pressen er først lige begyndt at “søge” i hans fortid…… vi må håbe
    for Madeleine, at der ikke dukker for mange tidligere veninder
    op som evt. kan belaste forholdet og det svenske kongehus.
    En 36 årig fra det jetset-miljø….. har sikkert taget godt for sig
    af “de goder”, det giver, at være ung, ganske snygg og
    milliardær (?).
    Madeleine er ikke den første skandinaviske pige, der er faldet
    for en amerikaner, der har haft netop de “kvalifikationer”.


  64. Ketty Magnusson skriver: 3 februari, 2011

    Har media inget annat att skriva om? Är det nyhetstorka? Vi skulle kanske börja rota i journalisternas privatliv, hur oskyldigt är det som Ni klampar fram över andra, Ni borde skämmas FY


  65. Trött på avundsjuka skriver: 3 februari, 2011

    Kära Eva, (50.)

    Jag svarade Anna…min signatur är; “trött på avundsjuka”….till och med det hade du svårt att klura ut…

    Förra året stod tyskarna för nästan 2,4 miljoner övernattningar i Sverige, ta det gånger priset på vandrarhem, hotell eller stugor.
    För din information hyr de oftast stugor. En stuga kostar allt från 5000 kr – 10.000kr i veckan. 5000/7 (dagar…) blir 714 kr per natt x 2,4 miljoner övernattningar – 25% moms = sköna momspengar till svenska staten.

    Tysken handlar för 1400 kr om dagen i genomsnitt och så äter “han”- och så tar du momsen på den…ska jag fortsätta?

    Gå in på statistiska centralbyrån och se själv.
    Tyskarna är vår största utomnordiska turistgrupp – för din information.

    Bernadottarna finns på löpet i Tyskland varje vecka = pr/reklam.
    De (tyskarna) åker kanske inte hit för att titta på kungafamiljen men sannerligen för att de påverkas av att se denna ständiga påminnelse om det vackra landet i norr – Sverige – hela tiden.
    Nästan 7 miljoner tyskar såg Victorias bröllop oavbrutet i 6 timmar – vad säger du om den reklamen, där Stocholm fick visa upp sig i sitt pampigaste och vackraste jag mitt i sommaren!
    Så ökade också turismen rejält efter det – inte bara från Tyskland vill jag påpeka.

    Faktum är att turismen är en av de största inkomstkällorna som Sverige har – då är det rent korkat att vilja avsätta kungahuset!

    Förnekar man detta självklara – förstår man verkligen inte orsak och verkan…
    Om man inte påverkas av reklam/pr – varför är det då så mycket reklam i tv…?
    Lägg av med tjatet om kungafamiljens kostnader och att vi försörjer dem – det är faktiskt tvärt om!


  66. Trött på avundsjuka skriver: 3 februari, 2011

    Tillägg;
    Priset 714 kr ska naturligtvis delas på antalet i hushållet – men ändå – det blir mycket moms till staten.


  67. caterine skriver: 3 februari, 2011

    Är det nån härinne som är så dum som tror att denne *Chris skulle vilja bli prins i Sverige? Varför skulle en rik, relativt snygg amerikan vilja bli prins och offra hela sitt liv för att stå och le och klippa band och dessutom bli nagelfarig i allt han gör. Never. Det är bara Daniel soml är så kär i sin Victoria som offrar hela sitt liv för kärleken, det är strålande gjort av honom men Chris gör det inte var så säker. Låt Madeleine gifta sej med den som vill ha henne men låt henne och honom slippa den kungliga ståten.


  68. Sylvia skriver: 4 februari, 2011

    Madde kan bli i USA och träffa hur många Playboys hon vill. Här vill vi inte se henne!
    Och Sofia längtar vi efter! Hoppas det blir förlovning snart!


  69. Lotta skriver: 4 februari, 2011

    68 Det var det värsta jag har hört !
    Madeleine är en bra prinsessa av sverige. Hon får väl resa til USA om hon vill.
    Sedan kan det alltid diskuteras varför hon inte ställde upp på vissa saker i höst och jul.
    Förhoppningsvis pratar hon Carl Philip till rätta , nu när föräldrarna inte klarar det Carl Philip visar tydligt sin omognad med det här förhållandet.


  70. Emma_H skriver: 4 februari, 2011

    Re TRÖTT PÅ AVUNDSJUKAs svar (till Anna) som vimlade av FELaktigheter både faktamässigt & uträkningsmässigt!! Jag har inte tagit mina siffror ur luften utan baserat det på FAKTA fr Tillväxtverket/SBC (dvs de som gör beläggningsstatistik o turismfakta årligen)

    För det 1:a_
    Turismrelaterad – mat o logi – verksamhet har enligt Skatteverket 12% MOMS – o inte 25% som TRÖTT PÅ AVUNDSJUKA hävdar

    För det 2:a_
    Antal övernattningar fr Tyskland var sagda period inte 2,4 Milj – utan 2.628.885 st

    För det 3:e_
    Dessa övernattningar är EJ detsamma som ANTAL personer… Att TRÖTT PÅ AVUNDSJUKA tvärsäkert påstår att ”alla dessa tyskar” spenderat 1400kr per dag är absurt. Märk väl att… Affärsresenärer o Nöjesresenärer resp gamla/unga har olika stor/liten budget & olika mkt tid per dag att spendera pengar på.

    För det 4:e_
    så påverkas/styrs deras köpbeteende betr mat o logi o transport o ev. shopping inte av vårt kungahus – då tysken även reser, shoppar o äter även hemma i republiken Tyskland – och ett flertal andra republiker worldwide.

    För det 5:e_
    TRÖTT PÅ AVUNDSJUKAs s.k. Uträkning blir fel åxå då hon baserar ett fantasi pris för HYRD STUGA för ALLA sina Miljoooner övernattningar då hon vill påstå att ”de hyr främst stugor” FEL… Hyrd stuga enligt SCB utgör bara 30% i TyskSve Turism, OCH i princip lika vanligt är att bo på Hotell o Tälta på Camping eller exvis Vandrarhem vilket kan variera väldigt i pris Upp/Ner per natt.

    För det 6:e_
    hävdar TRÖTT PÅ AVUNDSJUKA att det är främst tack vare kungliga bröllop är så mkt tysk turism i Sverige. Alltsedan 1976… Ökad välfärd, Globalisering o Berlinmurens fall bidrog till att de blev mer rörliga! Fakta: Tyskar är idag nr 2 inom EU som reser MEST utrikes – inom/utom EU. Därtill har Sve jätte-mkt Affärsrelationer m Tyskland, o har så haft lång tid. Turism= Omfattar ALLA aktiviteter när man reser till o vistas på platser utanför sin vanliga omgivning för kortare tid för Fritid, Affärer eller andra syften. Kungahusets påverkan i detta sammanhang är minimal – annat än när de säljer tyska skvaller tidningar.

    För det 7:e_
    Apropå PR o Tyskens beslut att resa hit… Vad folk i utlandet MEST associerar m SVE enl undersökningar är Vacker Natur, Ingmar Bergman, diverse författare typ A Lindgren, IKEA, Björn Borg, god Mat, Skansen, TVdeckare typ Van Veeteren – sånt gör många tyskar nyfikna på att resa hit. Därtill svenska Besöksmål & Sevärdheter varav de 30 populäraste under 2009 attraherade 3MILJ besökare – utan påverkan/närvaro av vårt kungahus…

    Observera dock i samband m Love Sthlm + Bröllopet ifjol uppstod ju Sälj-Flopp utifrån. Sv Handels tidigare prognos – då ALL media gav rapport om att de tyska turisterna UTEBLEV o hotellrum stod tomma & även handeln missade många miljoner på det tyvärr APROPÅ ORSAK & VERKAN…

    Nej Du ”TRÖTT PÅ AVUNDSJUKA” det finns i dagsläget inga MÄT-bara kungliga inkomster, bara dito utgifter. Än viktigare att se till att utvärdera deras faktiska PRESTATION = VALUE.4.Money o att ställa kvalitativa krav!!!
    Vissa Synpunkter motsatta Dina Egna handlar inte om som du påstår att ”avsätta dom” – snarare ilska över att inte alla i vår kungafamilj gör sitt yttersta i yrkesutövandet av sitt kungliga uppdrag åt Sve eller som i C.P:s fall Val av Lämplig Framtida Partner

    Hälsn. en Ekonom inom International Hotel Mgmt & Tourism


  71. Christina Helsinki skriver: 4 februari, 2011

    #65

    Höll på att dö av skratt, tänkte svara redan igår. Tror du själv på vad du skriver?

    T.ex, varje vecka får Sverige PR i Tyskland genom media.
    Har flere gånger undrat varför de tyska tidningarna är värst då det gäller Sveriges kungahus genom sin smutskastning.

    Så till turismen.

    Tur att rättelser kom i #70.

    Utan att ha fördjupat mig i tyskarnas turistande i Sverige, har jag bara tänkt;

    Sverige är ett mycket attraktivt land pga naturen. men det gäller Norden i allmänhet.

    Sverige har väldigt stort utbud av möjligheter för familjer som verkligen vill semestra på landet och dessutom barnvänligt,

    Men sedan landar vi som vanligt, på den ekonomiska aspekten.

    Valutaeffekten, lågprisflyg och att folk idag lägger ner mycket mer pengar på att resa och shoppa. Tyskarna kan nog räkna, billigt och bra.

    Tror att ingen som skriver fakta här har ett brinnande hat mot Sveriges kungahus, men med de resurser som kungahuset har, utnyttjar de minimalt sin ställning, för att åstadkomma något konkret i positiv mening..

    De vägrar att anpassa sig till tidens förändringar.

    Om Sveriges handel och turism är baserat bl.a på ett bröllop 1976, är det bara att beklaga.

    Till all lycka representerar, inlägg 65, ren och skär inbillning, som få intelligenta svenskar skulle skriva under.


  72. nea skriver: 4 februari, 2011

    70 och 71 tack för inläggen! oerhört tröttsamt med tjat om att kungahuset skulle ge pr – no way. Det är naturen i norden som attraherar tyskar, de är också en enorm turistgrupp i finland, som inte har något kungahus.

    så fort det är någon som kan tänka med sin egen hjärna blir man kallad republikan, hatisk, bitter etc. etc. Det är faktiskt möjligt att vara för monarkin men inte för familjen bernadotte.


  73. Irena skriver: 4 februari, 2011

    Ja, de närmast föregående kommenatrerna här: Den turistande tysken ville hellre få syn på en älg än på en Bernadotte. Även om de stundtals går att sikta vid samma tillfälle.


  74. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 4 februari, 2011

    Så nu ska tidningarna gå igenom alla föredettingar!Gud så tröttsamt!


  75. Netaadika.bloggspace.se skriver: 4 februari, 2011

    73 Irena 😀 😀


  76. Trött på avundsjuka skriver: 4 februari, 2011

    Emma (70.)
    Christina (71.)

    Det står ingenstans att matmomsen är 25 % i mitt inlägg – det står bara ta momsen på det…är du läskunnig?

    Tysken spenderar igenomsnitt 1400 kr om dagen under sitt besök i Sverige – det är fakta och momsen på pryttlar – saker överhuvudtaget – ÄR 25%! Precis som på boendet.

    Och du Emma ska vara ekonom…


  77. Trött på avundsjuka skriver: 4 februari, 2011

    Tillägg:

    Ett godisföretag gjorde en gång en test med bioreklam som flipprade förbi så snabbt att det knappt var märkbart – efter filmen stannade ovanligt många människor till och köpte just det märket…så omedvetet påverkningsbara är vi.

    Så vissa är nog inte så “intelligenta” som de inbillar sig : )


  78. Lelia skriver: 4 februari, 2011

    Faran ligger väl i att Madeleine är en medelmåtta och inte har något annat att erbjuda en sin kungliga ytlighet, utseende, tittel och pengar. Kanske tröttsamt i längden. Chris smak för kvinnor tyder på lättsinne och “slit och släng” -attityd. För övrigt tycker jag han ser blasée, uttråkad och föraktfull ut.


  79. lime skriver: 5 februari, 2011

    Instämmer med 78, Chris – som klippt och skuren
    för en stjärnroll i en amerikansk gangsterfilm…


  80. Helle skriver: 5 februari, 2011

    Hans favorittype af kvinder tyder nu mere i retning af en
    Sofia H. end en prinsesse Madeleine. Og Miss Maryam Abdullina kan ikke være den første og eneste kvinde i en
    36 -åriges liv. Der dukker sikkert flere op hen ad vejen.
    Måske har Paris Hilton også været en af hans fhv.! 😉
    Jeg deler ikke begejstringen for ham – måske fordi jeg selv
    har boet i New York.


  81. Estella skriver: 5 februari, 2011

    Tycker hans ex flickvan betydligt snyggare an Madeleine . Frn en snygg sexig fotomodell till halv mullig alldaglig prinsessa.
    Varfor kan man fraga sig nar man sjalv ar framgangsrik och kan fa stort sett vem som helst till livspartner.Chris verkar vara bortskamd frn alla fronter de finns oerhort manga som Madeleine for hans del. Tror knappast han bryrs sig om hennes kunga rike och titel. Killen ar mer formogen an svenska kungahuset.


  82. Anita skriver: 6 februari, 2011

    36 år och fortfarande ogift… Vad har denne Chris i bagaget? Han ser som sagt, inte speciellt pålitlig ut.

    Madde har nog hoppat i fel tunna igen…


  83. miayahoo.se skriver: 6 februari, 2011

    Tar kärleken slut till nån man har varit tillsammans med i 9 år bara för denna har varit otrogen? Jag tror man kan vara besviken,förbannad arg bryta upp förlovningen m.m. men kärleken ligger kvar. Det tar tid för det att försvinna. Jag tror inte det är klokt alls att dejta andra några månader efter brytningen eller bli ihop med nån inom ett år.
    Jag hoppas Jonas ges en ny chans för man måste kunna förlåta väl? Och så vingklippt som han är och bedrövat olyckligt så skulle han vara en helt annan man. Ödmjuk! Skriv kärleksbrev Jonas c/o Slottet är mitt bästa råd.


  84. miayahoo.se skriver: 6 februari, 2011

    Han är inte snygg eller stilig tycker jag och han är ganske gammal. Hans rika mor i Palm Beach och han säkert ser madeleine som det största kapet de nånsin kommer i närheten av.Klart han är kärleksfull.Men han är inget kap för henne.Det skulle ha varit bäst för henne att leva singel/ensam för en gångs skull ett tag efter många år som flickvän och inte rusa in i ett nytt förhållande.Man hinner samla sig och landa efter ett stort uppbrott som en bruten förlövning är. Starkars Jonas som måste se bilder och artiklar om detta varje dag.Hon ger igen verkligen.


  85. Helena K skriver: 6 februari, 2011

    Låt folk vara lyckliga. Unnar Madeleine kärlek ! Jag tycker att det är lågt att gräva i gamla relationer. Alla vuxna människor har en historia.
    Jag blir nästan arg på att några är så missunsamma. Och jämföra en fd. tjej utseendemässigt med Madeleine, som är så söt. Alla vi har vår personlighet. Tur är väl det ändå.
    Lämna Madeleine och Chris i fred och önska dem lycka till.


  86. Helena K skriver: 6 februari, 2011

    Estella!
    Känner du Chris väl, eftersom du har sådan insyn i hans ekonomi? Hur mycket pengar har han på sitt konto?
    Dåligt av dig att kritisera Madeleine. Jag tycker att hon har haft det tufft nog.
    Är utseendet allt? Är titlar allt? Kärleken och respekten är det viktigaste i en relation. jag förstår att Madeleine inte vill bo här. Hon blir aldrig lämnad i fred.


  87. Helena K skriver: 6 februari, 2011

    Är utseendet allt? Är titlar allt? Kärleken och respekten är det viktigaste i en relation. Jag förstår att Madeleine inte vill bo här. Hon blir aldrig lämnad i fred. Avundsjukan följer henne överallt.


  88. Elisa skriver: 6 februari, 2011

    Tyvärr.
    Denne Chris ger ett ett osympatiskt intryck. Tycker inte om hans utstrålning, en arrogant hårding.
    Påminner på något sätt om killen från Gottland och det var ju ett riktigt bottennapp.
    Nej Madelenes smak för dessa män är oroväckande.


  89. fridolina skriver: 6 februari, 2011

    kära gittan! ska sofia behandlas annorlunda bara för att hon är kvinna??? snacka om dubbelmoral… du har väl inte med å göra vem som blir kär i vem! kärleken övervinner allt! och jag lever på 2000-talet, du verkar ärligt tala höra hemma i ett helt annat sekel…


  90. caterine skriver: 6 februari, 2011

    Jag tror nog att Madeleine har hoppat i galen tunna med denna amerikan, men det är ju hennes sak, det är ju lustigt som det står i kvällstidningarna att Silvia vill träffa honom och kolla vem han är, när hon helt tar avstånd från Carl Philips tjej. Är det bara pengar som betyder nåt, om den här Chris vore en fattiglapp men lika “rejäl och charmig” har han dugt då? Det är en vidrig människosyn att bara det är pengar som gäller, vem vet vad han har i sitt bagage, en 36-årig jetsettare har nog mycket bakom sej men det passar nog Madeleine, men inte som HKH, det borde hon avsäga sej omedelbart och återgå till att bli en Bernadotte utan titel.


  91. Christina Helsinki skriver: 6 februari, 2011

    #82

    Håller med dig. Verkar farligt och lätt “karlsjukt”. Madeleine och Chris, kanske håller ihop i evighet, men där finns många MEN.

    Ofta blir sårade människor utnyttjade. Å andra sidan är Madeleine ingen första resas flicka, inte Chris heller.

    Madeleine har haft otur, med sina boyfriends.Tyvärr tror jag, håller inte det här, så är det Madeleine som är den sårade och efter vad jag läst från tidningarna, så går Chris visslande vidare med en till fjäder i hatten.


  92. Emma_H skriver: 7 februari, 2011

    Till TRÖTT PÅ AVUNDSJUKA
    Jag rekommenderar starkt att du läser om tidigare inlägg så inser du VEM som missat innebörden av tidigare inläggs innehåll o formuleringar – och dito Fakta (#70 & #71)
    http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/vadarmoms/2512eller6procentsmoms/12procent.4.58d555751259e4d66168000348.html
    Länken till Skatteverket styrker det jag hävdat hela tiden att moms på turismrelaterad verksamhet (boende o ätande) är TOLV % o INTE som du angav 25% (återfinns även omnämnt på SCBs hemsida). Jag har överhuvudtaget inte fokuserat specifikt på Mat i inlägg#70 apropå din kommentar i ditt senaste inlägg … Det som fick fler än mig att reagera på Ditt inlägg nr 65 (följt av #76/77) var din s.k. uträkning i SEK baserat på fel momssats och det handlade då om LOGI-intäkter enligt Dig tack vare kunga-familjen dess PR o televiserade bröllop… som du själv valt att fokusera på!! I Ditt inlägg #65 angav Du – o jag citerar – följande: ”…En stuga kostar allt från 5000 kr – 10.000kr i veckan. 5000/7 (dagar…) blir 714 kr per natt x 2,4 miljoner övernattningar – 25% moms = sköna momspengar till svenska staten…”
    Turisten oavsett om han/hon är svensk utländsk privat eller affärsresenär – konsumerar huvudsakligen logi mat o resor. Inte till det fasta belopp Du anger 1400kr/dag utan sker som alltid variabelt efter individens plånboksstorlek, tycke o smak enligt sina individuella krav på standard. Vissa bor i tält andra på lyxhotell, vissa äter på hotellet eller ute emedan andra lagar sin mat själva på semestern – precis som i andra länder o som alltid skett oberoende om turisten befinner sig i republik eller monarki
    Apropå det du nu nämner först i inlägg #76 dvs PRYTTLAR enligt Sv Ordbok definieras dessa som saker dvs fysiska grejer och betr shopping (till 25%) av detsamma – räknas detta för övrigt UTANFÖR turismsektorn som s.k. sidoshopping o hör därför hemma i Svensk Handels försäljningsstatistik & siffror
    Beträffande Ditt tillägg i inlägg #77 har vare sig jag eller Christina Helsinki ifrågasatt ATT turisten innan avresa gör ett medvetet val utifrån egen vilja, budget, annan extern influens o faktorer. Det gäller alla köp-situationer. Det diskussionen här handlat om är snarare VAD som lockar turisterna hit. PR Kungahus o kunga-bröllop har ytterst liten del i det även om du ej håller med om detta. Annars skulle turism industrin inte kunna blomstra o ständigt expandera i omvärldens alla republiker…


  93. Charlotte skriver: 7 februari, 2011

    Det er virkeligt roligt, at så mange ikke mener at man skal
    grave i Chris O’Neills fortid, at den er uinteressant og man
    skal lade den ligge, ha, ha! Han er MAND og RIG så betyder
    alt andet ingenting.

    Det ville være klædeligt om man have samme holdning til
    Sofia Hellqvist og hendes fortid som ganske ung teenager !!

    Man ved ikke engang hvem, der er Chris’ pappa, om han
    lever eller ikke. Måske har hans mor giftet sig til sin rigdom
    med en gammel amerikansk rigmand. Er han søn af hendes ægteskab nummer 1,2 eller 3 ?

    I ved ingenting om manden – alligevel anser mange ham
    som den perfekte ægtemand for prinsesse Madeleine.
    Hvad skal man sige…. eller rettere skrive ? 😀 😀 😀


  94. Emma_H skriver: 7 februari, 2011

    Charlotte #93__ Ditt resonemang i inlägg #93 är av arten vad vi i sverige kallar “jämföra äpplen med päron” Chris O visavi Sofia H

    Vare sig media gräver eller granskar mycket/lite betr dessa 2 så framstår endast EN Gemensam Nämnare; de har båda valt att dejta en av sveriges kungabarn vilket medför exponering av ens tidigare liv i och med att de blir extremt offentliga personer

    Chris född inom sociteten o uppväxt inom det internationella jetsetet, välutbildad m framgångsrik karriär inom finans och vet hur man uppför sig i officiella sammanhang. med den CVn har media inte så mkt mer att fokusera med än tidigare flickvänner samt att mamman tidigare haft en fling m Prins Charles.

    Sofia H – å andra sidan – är arbetarklass fr landet m NOLL eftergymnasial utbildning o ett CV omfattande bl.a servitris, poker-värdinna, yogaledare, nattklubbsvärdinna, samt Sofias huvudsakliga “karriär” 16 till 25år m att ta hel o halvnakna bilder framför kameran till herrmagasin o dylikt utöver sin medverkan i Sprit/Sex Dokusåpa på TV
    Denna typ av opassande bakgrund har TRE kungahus i europa redan tackat nej till då dess prinsar dejtat liknande tjejer

    Därför faller din teori om att Chris behandlas snällare av media för att han är just MAN… Att många här anser honom vara ett kap är väl dels beroende på det samlade intryck han ger men även att många unnar Madde lycka sen den kraschade relationen m Jonas.
    Vem Chris far är saknar betydelse, liksom vilka han dejtat förut. Huvudsaken är väl ändå att C är en bra vän pojkvän åt Madeleine?


  95. Guri Malla skriver: 7 februari, 2011

    Har man tid, lyst og anledning til å skrive kommentarer på websiden til Svensk Damtidning, skal man ligge relativt “lågt” med å kritisere hva pressen skriver om kongelige og andre kjendiser. Noen (magasiner) er sikkert verre enn andre, men også Svensk Damtidning har nok sine svin på skogen.

    Se og Hør representerer en type journalistikk som ikke alltid er like OK for den som får gjennomgå. Men det har imidlertid vist seg at Se og Hør har teft for dette, gode kilder osv. Å sammenligne det med tyske sensasjonsblader, er nok ikke helt rettferdig. Til orientering kan det jo sies at det var Se og Hør som fikk Tora i tale..(Hun som hadde hatt en affære med Madeleine sin ex..).

    Nok om det. En mann på 36 år må gis lov til å ha en fortid. Det vil jeg jo også påstå at Madeleine har. Stå på!


  96. Charlotte skriver: 7 februari, 2011

    #94 Emma
    Vi har også udtrykket om “æbler og pærer” i Danmark! 😉
    MEN læs din egen kommentar en gang til – den siger meget
    om snobberi og dobbeltmoral.
    Det samme så man mht. Daniel Westling og Jonas
    Bergström.


  97. Emma skriver: 7 februari, 2011

    Sluta jämföra Madeleine med fotomodeller. Hon har aldrig eftersträvat att vara fotomodellsmal och ägnat sig åt någon bantningshysteri. Lägger hon på sig några extrakilon, så ska det väl ändå inte vara så svårt att gå ned i vikt igen med rätt mat och då menar jag inte bara ett salladsblad om dagen utan riktig måltider. Hur många är det inte som “bikinibantar” för att få bort några extrakilon!

    Chris gör ett kap med Madeleine. Han får en fin titel att lägga till sitt visitkort och kanske även nya kunder inom kungliga kretsar. Är han klok stannar han i USA, där möjligheterna är större. Madeleine kan bosätta sig där, hon har inte uträttat särskilt mycket som prinsessa i Sverige. Lika bra hon går in för Childhood i NY och får leva relativt anonymt.


  98. Carrie skriver: 7 februari, 2011

    Charlotte
    Du har jo ret.

    Dem som kritiserer Sofie er jo dobbeltmoralske når de uden tøven accepterer Chris.


  99. Trött på avundsjuka skriver: 7 februari, 2011

    Emma,

    Du har så långa inlägg så man orkar inte läsa…

    Sverige är ett litet land och vi behöver all pr vi kan få för att potentiella turister ska upptäcka oss…

    Det är rent korkat att ge upp ett vinnande koncept vare sig du och dina gelikar vill inse det eller inte..

    Dålig publicitet är också en slags pr har det visat sig….

    Ge dig/er nu….det börjar bli fånigt.


  100. Pia skriver: 8 februari, 2011

    #94 Emma_H
    ____
    “Chris född inom sociteten o uppväxt inom det internationella jetsetet, välutbildad m framgångsrik karriär inom finans och vet hur man uppför sig i officiella sammanhang…… ” etc. etc.
    ____

    Såvidt jeg ved, er han først blevet færdig med sine studier
    ved Columbia Uni i 2005, da har han været 31 år. Det må
    næsten have gjort ham til alderspræsident der, for langt
    de fleste, der studerer økonomi m.m., er færdig med
    studiet senest ved 25- års alderen.

    Så enten er han dumpet adskillige gange eller også har
    han været 10-12 år om studiet eller han er først begyndt
    at studere sent.
    Jeg tror ikke hans CV og karriere er så flot, som den du
    tillægger ham.


  101. Emma_H skriver: 8 februari, 2011

    Pia #100 – mitt inlägg #94 var ett svar på inlägg #93 där jag ifrågasatte begreppet dubbelmoral då jag vid jämförelse helt enkelt hade svårt att se någon gemensam nämnare mellan Chris och Sofia såsom potentiella framtida medlemmar av vårt kungahus. Har inte fördjupat mig i detalj i Chris CV och lägger inte nån värdering i vare sig bakgrund eller personlighet så häng inte upp dig på detaljer för min skull.
    De inhämtade uppgifter jag erhållit av flera goda vänner i New York som råkat honom flertal gånger både i jobbet och i fest-sammanhang under årens lopp är samstämmiga med mina inhämtade uppgifter fr utl & sve media. det räcker för mig tills vidare (Även SofiaHs faktauppgifter är sen länge vederlagda från flera håll o så finns ju de hundratals bildbevisen)
    Ingifte i vårt kungahus är mer än bara ett bröllop o äktenskap utan tillika ett livslångt yrkesliv att göra PR för Sverige o vara dess representant så att svenska kungabarnen väljer m både hjärta OCH hjärna är nog mer än viktigt, vem det än blir


  102. Irena skriver: 8 februari, 2011

    # 92 Emma: det var det roligaste inlägg jag någonsin läst här, och jag är inte ironisk. Är du revisor? Revisorer är mina favorit-människor, och min idol här i livet heter Inga-Britt Ahlenius. Det där torra sättet att vederlägga luddig argumentation med brutala fakta har min fulla beundran, även OM jag, i något fall, inte skulle hålla med!


  103. Emma skriver: 9 februari, 2011

    Enligt norska Se og Hor lär Chris vara vice administrativ chef, alltså inte vice verkställande direktör.


  104. lilith skriver: 9 februari, 2011

    Oavsett titel och utbildning. Han är tydligen intresserad av Madde-Padde. Undrar om han föll för hennes intelligens och intressanta konversation, stora bröst eller hennes titel….? Tanke: om hon hade städat trapporna i hans hus och haft samma intelligens, intressanta konversation och stora bröst – men ingen titel – hade han uppvaktat henne ändå?


  105. Bakom vattnet skriver: 10 februari, 2011

    Vore roligt om Sv. D. kunde berätta ens något om Christopher O’Neills pappa och varifrån kommer pengarna, om de nu är så rika. Och vad betyder egentligen mammas bakgrund i Österrike. TACK!


Annons

Laddar