Kronprinsessan Mary har precis lanserat kampanjen “Red en mors liv på Mors Dag” i Köpenhamn – för att hjälpa kvinnor och barn i Afrika.
I veckan lanserade kronprinsessan Mary organisationen Maternity Worldwides kampanj “Red en mors liv på Mors Dag” i Köpenhamn.
Rädda kvinnoliv
Kronprinsessan har arbetat med den danske biståndsorganisationen i många år och de driver en kampanj för att rädda kvinnors liv i Etiopien, med inriktning på kvinnornas graviditet och barnfödsel.
Besökte bank
Under dagen besökte kronprinsessan också Saxo Bank i samband med National Association Conference.
På bilden här intill ser vi kronprinsessan hålla upp ett IPhone fodral som säljs till förmån för Maternity Worldwide.
Av Agneta Nisbeth
Foto: Stella Pictures
Vi baserar våra artiklar på verifierade källor, officiella uttalanden samt egna intervjuer. Svensk Dam följer de pressetiska reglerna. Krönikor och analyser uttrycker skribentens egna åsikter. Läs mer här.