Nu packar Madeleine lyxiga skötväskan

Annons

madeleine-ste

Det är snart dags för Madeleine att packa BB-väskan. Vad lägger hon i den? Endast det bästa är bra nog för en liten baby-sessa…

Prinsessan Madeleine har kanske redan nu packat sin BB-väska inför förlossningen senare i februari. För alla mammor är det en viktig uppgift. Man vill ju inte sakna något när babyn väl har kommit.

flower

Här följer något av vad hon kan tänkas lägga i sin väska. En klassiskt vit bukett “the Sweet Pea Posy” är inte bara fin att titta på. Varje blomma är ett par glamourösa, ihoprullade babysockor i mjukaste bomull.

skallra

Chris kan shoppa loss i den kungliga huvudstaden London, där han också har många affärsmöten. Från exklusiva och anrika Harrods hittar han den här gammeldags skallran.

blojan

Eftersom Madeleine säkerligen har influerats av “miljötänket”, den ökade miljömedvetenheten så vet hon att återvinning är bra.

Tygblöja

Trots det är kvalitet och design viktig för prinsessan. Det finns en exklusiv tygblöja från Goodmama som finns i USA.

nappen

Nappen hela Hollywood talar om! Tröst för en liten dyrgrip med briljanter. Den kan köpas för 170 000 kronor på Personalizedpacifiers.com, hemsidan med personliga nappar.

 

Dior

Ibland behöver babyn ersättning och då finns det en uppsjö av designade nappflaskor. Här ovan ser ni Armani Babys variant.

Dior-armani

Här var det Baby Dior – kanske något för prinsessan Madeleine och maken Chris O’Neill?
 

chloeHar man råd med en exklusiv smak, har även det franska modehusen Dior och Chloé i Paris egna nappflaskor.

Silvias favoritmärke

Baby Dior har på kort tid blivit Hollywood-mammornas favoritmärke.

Nappflaska

Med tanke på att Silvia har en förkärlek till huset Dior och valde en vit bröllopsklänning därifrån en gång i tiden, kanske hon köper en Dior-flaska i present till nya barnbarnet?

Stella-troja

Barn föds nakna och behöver kläder för att hålla värmen. Så bra att det finns en uppsjö av babyprodukter på marknaden. Plagg med stjärnglans slår aldrig fel i kungliga kretsar.

Den brittiska toppdesignern Stella McCartney gav kända Kim Kardashian de här fina babyplaggen i present. Kanske passar de även Madeleine i smaken?

Cardigan

En söt cardigan i design Marie-Chantal är skönt för babyn i februarivädret, när det blir dags för promenader i vagnen.

pyjamas

Pyjamas för en liten flicka, även den från Marie-Chantal, som är designer, affärskvinna och exkronprinsessa av Grekland.

Skor

Självfallet måste Madeleines dotter ha små tossor? Giuseppe Zanotti har designat ett par vita frans-boots och juvelbeströdda balletskor.

Annons

nappar

På Zazzle.com kan man hitta dessa söta nappar med både prinsar och prinsessor.

Av Åsa Bönnelyche
Foto: Instagram/Kim Kardashian

 

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

72 kommentarer till “Nu packar Madeleine lyxiga skötväskan”

  1. Hen skriver: 4 februari, 2014

    Eftersom Madde tydligen gjort sig känd för miljötänk får vi förmoda att hon ser till att återanvända allt som går att återanvända inom hennes stora vänkrets av shopoholics. Det finns med all sannolikhet berg av nästan obegagnade barnartiklar att önska i present till den nyblivna fröken O’Neill i var och varannan väninnas lager.
    DET vore något att visa upp för världen istället för den krävande och bortskämda Madde vi sett genom åren. Ett annat sätt att leva på andras pengar än det vi sett hittills!


  2. Marguerithe skriver: 4 februari, 2014

    Även om drottning Silvias bröllopsklänning kom från Dior, tror jag inte hon skulle komma på tanken att köpa nappflaskor av detta märke. Det för väl mer tankarna till dekadens bland miljardärer.


  3. Louise skriver: 4 februari, 2014

    Det er vel ikke kun Madeleine, der evt. køber luksusbaby tøj,
    det har vi jo også set Estelle i flere gange.
    H&M må nøjes med os vanlige, som kunder til deres børnetøj. 😉


  4. kungenslillapiga skriver: 4 februari, 2014

    Moster Victoria har ju en förkärlek för exklusiva babykläder, så den lilla nyfödda kan nog ärva en hel del därifrån.


  5. Kerstin Bergström skriver: 4 februari, 2014

    Laptop så att hon kan skriva på fc,mobilen för att ta kort på underverket att sätta in på fc,kläder till lila damen.


  6. Birgitta skriver: 4 februari, 2014

    2 Marguerithe. Hur kommer Drottningens bröllopsklänning in i bilden?? De bilder som är upplagda här av Svensk Dam Tidning , är något denna tidning spekulerar om,……ock önskar få den "lättköpte" ….att tro……att detta har P.Madeleine i sin väska…… Så kära vänner……innan Ni börjar "hugga" på Madeleine……Betänk………Finns det en baktanke……..


  7. Gneta skriver: 4 februari, 2014

    #3 Men också att återanvända gamla kläder hon själv hade som liten.


  8. Maja den första skriver: 4 februari, 2014

    En napp för 170 000 kronor i en värld där ett barn dör av svält var femte sekund. Helt galet sjukt ju!!!


  9. Eva skriver: 4 februari, 2014

    Elak kolumn med svartsjuka gissningar.


  10. Birgit skriver: 4 februari, 2014

    Man blir nästan illamående av att se den mängd onödiga lyx som erbjuds. Mår en liten baby bättre av detta horribla slöseri med pengar – nej, men kanske mamman o. pappan. Borde inte vara vara nåt för någon som säger sig arbeta för Childhood Foundation.


  11. Karin skriver: 4 februari, 2014

    Så löjligt! Vad hon packar ner är hennes ensak!


  12. Irena skriver: 4 februari, 2014

    Jag säger bara: Drottning Louise av Sverige. I den turbulenta tid vi nu befinner oss, borde just hon vara av intresse för det svenska kungahuset. Som förebild.


  13. Marguerithe skriver: 4 februari, 2014

    "5" Birgitta,
    Läs texten i artikeln.


  14. Sthlm skriver: 4 februari, 2014

    Ja, nog är de tre kungabarnen fostrade till att spendera gigantiska summor på lyx samtidigt som deras mamma tragglar om välgörenhet.


  15. emma_h skriver: 4 februari, 2014

    Kerstin B – "…Laptop så att hon kan skriva på fc…"

    du behöver nog inte oroa dig för att M både måste föda OCH göra facebook-inlägg från BB själv
    Likt vid syrrans födsel/BBvistelse ombesörjs detta av Hovets webansvariga själva… det enda som behövs är ju 1 nytaget foto
    det lägger CGs personal upp samtidigt på maddes och hovets egna fbsida https://www.svenskdam.se/2012/02/kronprinsessparet-har-lamnat-karolinska/


  16. Titti W skriver: 4 februari, 2014

    #10 Karin
    Håller med dig – det är verkligen löjligt!


  17. Pboo skriver: 4 februari, 2014

    KP Victoria, vad packade hon i sin "lyxiga skötväska"?


  18. Anna skriver: 4 februari, 2014

    #3. kungenslillapiga

    ”Moster Victoria har ju en förkärlek för exklusiva babykläder…”

    Denna jacka kostar 195 SEK !!!
    https://www.svenskdam.se/2014/02/kungliga-modebloggen-om-estelles-jacka-2/

    btw – du kommer aldrig att få bli kungens lilla piga


  19. DesiréeSvenskDam skriver: 4 februari, 2014

    #7, 9 och 11 Ja, man blir riktigt illamående av allt detta! Titta på tv4 kl 21 i kväll!!
    Maddes dotter kan ju ärva en hel del från kusinens stora lyxgarderob.Dioroverall, Diorkappa ….

    F.ö. var det sin brudklänning Silvia köpte hos Dior.


  20. Monica skriver: 4 februari, 2014

    Lyx. lyx hur rimmar det, att själv jobba i den organisationen där de jobbar med utsatta barnen? Hon väljer själv vad hon vill kosta på sin dotter, med andra ord har dom råd. Barnet vet ju inte själv vilka lyxkläder hon kommer få, och blir säkert inte lyckligare av all lyx. Själv skulle jag ta tillvara min systers kläder, då det är så kort tid av användning. Barnen växer så fort, samtidigt klart hon vill ha en egen uppsättning. Det första barnet är alltid något speciellt även om de andra också är små individer. Lycka till!


  21. Birgitta skriver: 4 februari, 2014

    OBS! Alla Ni som snabbt hugger på P.Madeleine! ——- Det är INTE hon som lagt ut dessa bilder——Det är Svensk Damtidnings Tidning—-som SPEKULERAR —om vad som skulle kunna finnas!!! Till Marguerithe…Du har helt rätt! Tack!


  22. Annica* skriver: 4 februari, 2014

    "Buketten" med de vita sockorna var ju helt bedårande, men det här är ju bara spekulationer, bara prinsessan Madeleine själv vet vad hon packar. Hon har nog fått mycket fina saker av sina amerikanska vänner redan! Snart är det dags för lilla babyn att göra entré! =D


  23. Eva skriver: 4 februari, 2014

    Det är Sv Dam och alla dessa kommentarer från en mängd ovetande damer som gör Madeleine till den hon blivit i våra ögon.

    Stackars Madeleine.


  24. emma_h skriver: 4 februari, 2014

    det var inga exklusiva dvs extremt dyra klädesplagg som stod på önskelistan till babyshowern så ÅsaBs förslag ovan iartikeln verkar lite uppskruvade http://bloggar.aftonbladet.se/hovbloggen/2013/10/ja-men-vad-ar-det-prinsessan-onskar-sig-da/


  25. Eva skriver: 4 februari, 2014

    Stackars, nja, hon lider säkert inte materiellt sett, men jag vet efter 25 år utomlands, gift med annan nationalitet, annat språk, fött barn i andra länder, att det inte självklart är så lätt att vara "invandrare". Speciellt då hon mer eller mindre blev tvungen att ge sig av. Lyxflykting!

    Men hennes mamma förstår henne säkert, då hon gjort precis samma sak. Men livet i lyx kan kanske kompensera något.

    Det gjorde det för mig!


  26. caterineg skriver: 4 februari, 2014

    Inte kan väl Sv Damtidning veta vad hon packar, det är löjligt, men jag förvånas inte över detta slöseri bland kungligheterna, hutlöst dyra kläder på Estelle, nya kläder på Victoria hela tiden. Håller med om at den enkla stilen som drottning Louise hade borde vara en förebild för dagens slösare. Det sticker i ögonen och ser inte bra ut.


  27. Maja den första skriver: 4 februari, 2014

    #10 Birgit. Instämmer till fullo!!! Childhood och detta går liksom inte hand i hand. Det blir bara fult och fel. Eller är Childhood en fasad som dölj personlig lyx och överdåd?


  28. KatarinaSweden skriver: 4 februari, 2014

    Jag hoppas verkligen inte att hon visar upp sin amerikanska dotter i nappar med diamanter, designade nappflaskor, lyxiga barnkläder m.m.
    Gör prinsessan Madeleine något av det ovan nämnda så har hon helt blivit av med sitt sunda, svenska förnuft och uppfostrar ungen att bli kräsen, bortskämd och totalt osvensk. Isåfall är jag tacksam om hon inte flyttar tillbaka till Sverige.


  29. point skriver: 4 februari, 2014

    10. Birgit
    Touche


  30. ♥ Moder Svea ♥ skriver: 4 februari, 2014

    # 10 Birgit.

    "Man blir nästan illamående av att se den mängd onödiga lyx som erbjuds. Mår en liten baby bättre av detta horribla slöseri med pengar – nej, men kanske mamman o. pappan. Borde inte vara vara nåt för någon som säger sig arbeta för Childhood Foundation."

    Nu är det ju inte så att Prinsessan har gått ut med detta, utan tidningen Svensk Dam har gjort det. Så var god kasta inte en massa skit på den nyblivna mamman Madeleine.

    Lycka till Prinsessan med födseln av din dotter. Vi alla håller tummarna!

    Mvh Moder Svea


  31. Mona skriver: 4 februari, 2014

    Madeleine lever inte på andras pengar hon har egna medel
    minst 30 milj. Cris är förmögen och kan nog försörja sin familj.
    Gifta har ju skyldighet att försörja varandra.
    De Madeleine får av anslaget är reseersättning och ersättning för utlägg vid representation det får alla som jobbar och reser
    i tjänsten.
    #1 Hen din kommentar är plump elak och visar bara att du är avundsjuk, ta reda på fakta innan du skriver.
    Du kan inte veta något om Madeleine om du inte känner henne privat.Vad media skriver är inte alltid sant.


  32. sigrid ingemarsson skriver: 4 februari, 2014

    Varifrån har man fått att prinsessan tänkt sig dessa tokdyra grejor till den lilla??? Om prinsessan är en trovärdig representant för dem som vill hjälpa barn som har det svårt i vår värld – då kan hon helt enkelt inte satsa dessa svindlande belopp på utrustning till ett enda barn – sitt eget! Då måste hon besitta en moral som gör att hon skaffar OK men helt modesta saker till sin egen dotter. Och skänker åtskilligt mer till andra, mer behövande. Har den är artikeln förankrats hos prinsessan eller övriga kungahuset?
    Moi


  33. Maja skriver: 4 februari, 2014

    Barnet är inte fött ännu – så hejda er lite.


  34. Hilde skriver: 5 februari, 2014

    Men kjære vene. De aller fleste reiser vel hjem samme dag eller dagen etter så man trenger neppe mer enn toalettartikler og litt kær til seg og barnet.

    #4 nå kan det jo hende at mange av de klærne Estelle har hatt på seg er arv eller gave. Er vel ganske normalt at den nyfødte får arve/låne noen av Estelles klær.


  35. Pia skriver: 5 februari, 2014

    Vi har ju kunnat följa både Victoria och Madeleine genom åren, visserligen mest via media, men nog är det väl ganska klart att Madeleine är den som älskat att shoppa. Alltså kan vi väl på goda grunder anta att den lilla babyn kommer att kläs i all tänkbar lyx. Jag tycker som flera här att det rimmar illa med välgörenhetsarbete. Att modetrender och designer firmor tar sig ända in i barnkammaren är motbjudande också med tanke på hur miljoner barn inte ens har mat än mindre kläder. Självklart vill varje förälder att de egna barnen ska vara fint klädda men det går med normala plagg (som de snabbt växer ur). Våra egna barn föddes dagen efter drottning Louises död och hennes minne lever för alltid i vår familj. Hon var en enkel och flärdfri person med ett varmt hjärta. 12 "Irena", du har rätt.


  36. Hm skriver: 5 februari, 2014

    Det är ju SvD som har fantiserat ihop innehållet i "lyxväskan", men det är direkt obehagligt att se vad som saluförs för spädbarn som inte har det minsta intresse av vilket skrytmärke blöjbyxan har.


  37. Titti W skriver: 5 februari, 2014

    Det skall var nr 11 Karin – inte nr 10!

    #11 Karin
    Håller med dig – det är verkligen löjligt!

    #32 sigrid ingemarsson
    Självklart har inte artikeln förankrats hos prinsessan eller kungahuset! Det är väldigt dåligt av SvD att lägga ut en massa lyxsaker och låta påskina att Madeleine kan tänkas ta med några av dessa lyxartiklar till BB. Visserligen skriver man att
    "Här följer något av vad hon kan tänkas lägga i sin väska" men kommentarerna visar ju tydligt att många inte läser SvD:s text ordentligt. SvD gör vad man kan för att få "liv i luckan" nu på Madeleines bekostnad.


  38. Kerstin Bergström skriver: 5 februari, 2014

    #15 emma-h Vilken tur du hade att du hade mig att hacka på.Det är mycket konstigt att du måste hacka på ngn under alla artiklar.Dessutom hänvisa till andra länkar.som jag aldrig tittar på för gör man det kommer massa skit med så man måste rensa datorn.


  39. amj skriver: 5 februari, 2014

    12 Irena
    Jag är glad att du skrev om att Drottning Louise borde vara en förebild för nuvarande kungligheter.
    I en rubrik till en artikel om henne skrevsen gång: Med anspråkslös värdighet . Det stämde. När hon var färdigklädd för gala en gång skulle hon ha sagt: Men nu ser jag väl i alla fall ut som en julgran.


  40. emma_h skriver: 5 februari, 2014

    bästa medskribent kerstin!
    jag "hackar" ej det är din felaktiga tolkning och arga tillstånds fel
    synd att du ilsket tolkar allt så negativt Kerstin
    jag skrev inte om Dig – utan om ÄMNET packningen av Ms väska
    detta är ett diskussionsforum vilket innebär 2vägskommunikation
    utan motsatta synvinklar åsikter varken uppstår eller fortsätter nån debatt – och det är vad SvDam eftersträvar att få
    under varje artikel reagerar bemöter person A vad person B påstått och Voìla! …så uppstår debatt, diskussion
    egentligen vet du detta mycket väl då du frivilligt bemöter andras texter SJÄLV vecka efter vecka
    Som sagt att påpeka att Hovet fixar Maddes BBinlägg på FB är 1Upplysning till dig – icke att "hacka"


  41. emma_h skriver: 5 februari, 2014

    förresten…till babyshowern önskade sig M&Chris enligt den önskelista SvDam nosat upp själva bla annat
    en söt ekologisk leksaksgiraff á 150kr
    samt
    3pack rosa tvättlappar á 100kr
    samt
    en rosamönstrad åk-påse á 130kr
    samt
    ett klädesset á 120kr (bestående av mjukisbyxor, söt mössa, pyjamas & helkroppströja)
    billigt & oglamoröst, med säkerhet nu nedpackat i sagda LYXväska


  42. Birgit skriver: 5 februari, 2014

    Mitt "illamående" kommer av att det överhuvud taget finns dylika produkter avsedda för bebisar, som inte själva väljer vad dom ska ha. Och att Madeleine som jobbar för Childhood skulle välja sån här lyx vore mycket konstigt, så var mina tankar.


  43. karin skriver: 5 februari, 2014

    Tänk ändå vad vi svenska skänker till behövande, sjuka och hemlösa, så ska denna flicka leva i överflöd!

    Jag blir väldigt ledsen när jag läser om detta!


  44. kungenslillapiga skriver: 5 februari, 2014

    #18, Anna

    Min signatur syftar på en gammal barnvisa och är ej ett uttryck för eventuella yrkesdrömmar från min sida.


  45. Irena skriver: 5 februari, 2014

    # 39 amj: Tack för det! Visserligen håller jag med de skribenter som hävdar att det ibland vinklas för hårt i Ladyns artiklar om Madeleine, och att det sätter bilden av henne som amerikansk lyx-addict.
    Någonstans måste man tro, att det finns ett redaktionellt agg mot Madeleine, som luftas på ett inte särskilt juste sätt.
    Men jag vidhåller ändå att den livsstil och framtoning som drottning Louise stod för, är föredömligt för alla människor i, symbolisk eller verklig, ledande ställning.


  46. Birgitta skriver: 5 februari, 2014

    45 Irena.:citat: Någonstans måste man tro, att det finns ett redaktionellt agg mot P.Madeleine, som luftas på ett icke juste sätt———-Irena, –jag instämmer till fullo! Därav tar jag alla tillfällen att "försvara" Madeleine! —Jag är inte– "stum av beundran"– över Carl-Gustav Bernadotte med familj,—-men Madeleine har min beundran pga. att hon är den enda av syskonen, som har civilcurage att visa att hon ej tolererar sin Fars många fadäser—-ock möjliga otrohetsaffärer—-Hon lyder ej sin Fars minsta vink! Respekt för detta!


  47. margaretha lindblom skriver: 5 februari, 2014

    Och vem bryr sej!!!! Hon vill ju inte veta av Sverige, så varför ägna tid åt henne????


  48. Kastberg skriver: 5 februari, 2014

    Det er SD, der har "pakket" en BB-väska for Madeleine med babyting, der kan købes på markedet — ikke hvad Madeleine har købt.Som Emma_H skriver, er det ikke bare luksusting, hun har skrevet på sin egen ønskeliste. Og Madeleine blander også "billigt og dyrt" i sin garderobe, som alle prinsesserne gør, mere eller mindre.
    # 34 Hilde
    Det var nok ikke ligefrem en barselgave eller fødseldagsgave Estelle var iført til kongens jubilæum i september, men Victoria der havde købt kendte internationale designermærker til både sig selv og Estelle ?


  49. Anna skriver: 5 februari, 2014

    #44. kungenslillapiga

    ”förkärlek för exklusiva babykläder”

    Men det viktigaste i mitt inlägg, Estelles jacka som kostar 195:-, det struntade du i 🙂


  50. Alexander Hed skriver: 5 februari, 2014

    Vad far caterineg & PIA det ifran att Drottning Louise(fodd Battenberg)
    (1889-1965) var en "enkel" person..visseligen var hon till synes ansprakslos pa promenader i 1960-talets Stockholm,visserligen hade hon arbetat som sjuksyster i 1;a Varldskriget och hennes familj forlorat sin formogenhet i Ryska Rvolutionen…men Drottning Louise bar sakerligen skraddarsydda klader, gamle kungen hade sakert kopt henne dyra smycken och hon levde ingalunda "ansprakslost"
    Katarinas agressiva satt att uttrycka vadMaddeleine skall kopa och inte kopa till sitt barn ar osmakligt..sjalvklart kommer Maddeleine att skamma bort sitt barn som foraldrar som har rad gor..det ar mannskligt.


  51. Alexander Hed skriver: 5 februari, 2014

    Vad far caterineg & PIA det ifran att Drottning Louise(fodd Battenberg)
    (1889-1965) var en "enkel" person..visseligen var hon till synes ansprakslos pa promenader i 1960-talets Stockholm,visserligen hade hon arbetat som sjuksyster i 1;a Varldskriget och hennes familj forlorat sin formogenhet i Ryska Rvolutionen…men Drottning Louise bar sakerligen skraddarsydda klader, gamle kungen hade sakert kopt henne dyra smycken och hon levde ingalunda "ansprakslost"


  52. Alexander Hed skriver: 5 februari, 2014

    Katarina skriver om bortskamdhet, avsaknad av sunt fornuft och "osvenskt"?? vill papeka att alla svenskar ar inte medelosa, svenskar kan visst sakna sunt fornuft och vara bortskamda, speciellt om de har rad..och folk har ratt att spendera sina egna pengar som de behagar..glom inte att dessa dyra babby-produkter salufors till ytterst formogna mammor som absolut inte lever i nagot symbios med varldens fattiga..och det gor inte kungahusen heller.


  53. snickarjohn skriver: 5 februari, 2014

    Fast Ni har redan skrivit femtioen kommentarer om detta så tidningen har ju lyckats. och besöksbetet svaldes.
    Även jag är ju här och bidrar till annonsförsäljningen.
    När "Märtha Louise sörjer" inte får fler kommentarer trots omplacering till "mest läst" tar man nya tag.


  54. Birgitta skriver: 5 februari, 2014

    snickarjohn…….Jaja men…


  55. kungenslillapiga skriver: 5 februari, 2014

    #49 Anna,
    Och du struntar uppenbarligen i Estelles Dior-overall?


  56. Eliza skriver: 5 februari, 2014

    Det är helt otroligt! Vad vet SvD vad Madeleine packar i sin väska?
    Inga sådana lyxsaker får vi hoppas. Det är otroligt fult av tidningen att insinuera det här. Det syns ju i kommentarerna att folk går på det och börjar oja sig över Madeleine. Har ni ingenting annat att skriva om?


  57. Aino Samuelsson skriver: 5 februari, 2014

    Ja, Madeleine verkar ju vara shoppinglysten, jag hoppas det inte smittar av sig på dottern. Fast den där lyxväskan tror jag inte på. Den är nog ett önsketänkande från Sve.dam. som vill ge ett sken av en prinsessa i lyx – precis som i sagans värld. Och prenumarenternas antal kan ju stiga på det sättet. Ej endast prinsessor har som hobby att shoppa. Vi vanliga svenskar strosar gärna i köpcentren. I synnerhet vi som egentligen ej har råd!


  58. Marguerithe skriver: 5 februari, 2014

    "55"
    Victorias väninnor hade väl gett Dioroverallen som present.
    Jag ser Estelle mest klädd i Livly och Pomp de Luxe, fina och prisvärda barnkläder som man inte ser på alla.


  59. amj skriver: 5 februari, 2014

    50-51 Alexander Hed
    Från en som var med: Drottning Louise var inte populär till en början, det kan man inte säga, men blev med tiden mycket omtyckt och respekterad. Hon var inte vacker men förde sig väl och hade värdighet. Om hon nu hade skräddarsydda kläder var väl detta en självklarhet – hon behövde ju inte vara inte illa klädd. Men hon satte inte lyxen som en norm för kungligheter.


  60. AFia skriver: 6 februari, 2014

    Det är väl inte frågan om vem som lägger ut bilderna, eller…..

    31

    30 miljoner eller avkastning på dessa räcker inte långt om man spenderar mycket och är pga sin börd eller var man bor (område I USA), mer eller mindre är tvungen att föra en viss livsstil med dess kostnader…..

    Vad har vi för fakta som säger att CON är "förmögen"…

    Känner du personerna ifråga….. tror inte det, eller…….


  61. emma_h skriver: 6 februari, 2014

    anna_18, 49
    obs! vad sagda jacka egentligen "kostade" var snarare 650kr ordinarie pris

    …men den "reades ut" för 165kr då modebloggaren i efterhand gjorde reportage om sagda plagg – då du saknar kännedom om hur länge E haft denna jacka kan V&D likväl ha köpt den i början på säsongen till just ordinarie pris eller hur…? …så Kungenslillapiga kan ju likväl ha rätt i sitt argument


  62. emma_h skriver: 6 februari, 2014

    För all del Birgit… men omsatt till annan typ av produkt/person – Är det samma "Bliv vid din läst-tänk" á la Birgit dvs hårddraget…OM exvis prins Daniel köper Lexusbil nr1 och Lexus nr2 (extremt luxuöst bilmärke) vilket D de facto HAR gjort, Blir du lika "Illamående" då? Med tanke på att "det finns ju enklare billigare och t.o.m begagnade bilar" eller "det rimmar illa med DWs enkla arbetar-ursprung" Inte? Nä jag anade det… Killars beteende blir aldrig ifrågasatta oavsett PrisNivå! Och DW är ju gift med den i Sve mycket populära V…
    Varför ifrågasätter Du exvis inte CPs dåliga luftpåverkan via racing-hobbyn då just Värna Miljön är CPs jobbfokus? Nä om babyns nära&kära är givmilda så varför inte? Just babypresenter specifikt har noll inverkan på CHF-barnens livssituation på kort sikt ändå, vare sig till det bättre eller sämre!!!.


  63. Cissi skriver: 6 februari, 2014

    Apropå drottning Louise så hade hon uppenbarligen humor, i tidningen Majestys januariutgåva berättar man att drottningen under "särskilda kännetecken" i sitt pass angivit "walks like a parrot"!

    Hoppas att även prinsessan Madeleine har humor för det lär hon behöva. Jag tycker nog att hon är den i kungafamiljen som är minst obegriplig, inte konstigt alls att hon lämnat Sverige.


  64. Eliza skriver: 6 februari, 2014

    # 63

    Mycket bra skrivet.


  65. Alexander Hed skriver: 6 februari, 2014

    Till "amj" angaende Prinssessan sedemera Drottningen Luise (Fodd Battenberg) av Sverige och hennes "enkelhet"

    Nehej Louise var verkligen inte vacker, inte heller var hon flardfri eller nojeslysten…och vad har vardighet med med lyx att gora?..hon levde i en annan tid och hade upplevt saker( som 1.a varldskriget & blivit ruinerad)..men hon levde som svensk kunglighet ingalunda "enkelt"
    Pressen pa 1960-talet var bara mer hovsam..och Jante hade annu inte planterats i det svenska klasssamhallet.


  66. Annica* skriver: 6 februari, 2014

    Är hälften av svenska folket numera analfabter och kan inte LÄSA innan man kommenterar strunt. 47, Margaretha, Prinssessan Madeleine struntar verkligen inte i Sverige, MEN hon blev kär i en amerikansk man och de bor just nu där. Lillsessan kommer nog att bli tvåspråkig ifrån början! Jag har två vänninor som också bor utomlands och något SVENSKARE får man leta efter! Det blir katastrof om man man inte har blågula servetter vid festliga tillfällen! Tack vare dagens kommunikations-möjligheter så är det gud ske lov enkelt att hålla kontakt! =D


  67. amj skriver: 7 februari, 2014

    #65 Alexander Hed
    Den tidning jag har citerat var tidskriften VI. Den tidskriften kunde inte beskyllas för att vara hovsam, och denna artikel om en kunglighet var ett verkligt undantag.


  68. Aura A. skriver: 8 februari, 2014

    Hoppas att det går bra med amningen, så att det inte behövs några nappflaskor.


  69. caterineg skriver: 8 februari, 2014

    Lillsessan, hej och hå.


  70. Ingegerd skriver: 9 februari, 2014

    Så fullständigt onödigt!


  71. Alexander Hed skriver: 11 februari, 2014

    Du har fel "amj"..Lyx ar norm for de flesta kungahus, de reser dyrt, de har dyra klader & smycken och nar de privat shoppar sa ar det inte pa lagprismarkander eller loppmarknader..att Drottning Louise var ansprakslos ar inte samma som att hon var billigt kladd eller hade billiga smycken..det hade hon absolut inte..men hon levde i en tid fore markessnobbismen med dess varunamn och "boutiquer" i varje storstadsvra..och 1960-talet var en tida nar man fortfarande visade hovlighet och respekt..pa det radikala 1970-talet blir kritiekn och karikatyrerna frana ibland oanstandiga.


  72. surre skriver: 14 februari, 2014

    Det är fantastiskt bra marknadsföring med diamantnappar. Givetvis köper ingen den. Men mekanismen är att det känns lyxigt att köpa en vanlig napp av samma märke!


Annons

Laddar