Nytt nummer ute nu – Victoria om den svåra krisen

Nytt nummer ute nu - Victoria om den svåra krisen
Annons

victoria-estelle-omslag

omslag-8I det nya numret av Svensk Damtidning som är ute nu kan ni läsa mer om kronprinsessan Victoria och hennes Estelle.

I nummer 8 av Svensk Damtidning kan ni läsa följande: Kronprinsessan Victoria om den svåra krisen. Prinsessan Estelle är min räddning.

Men det finns naturligtvis mer att läsa; Därför tar Chris O’Neill inte pappaledigt.

Äntligen nya bilder – Kate och baby George på solsemester.

Stor intervju med Agnetha Fältskog: Känslan att vara kär är oslagbar.

Pst! Bästa tipsen, så här kan du fria prins Carl Philip.

Annons

På prinsesspaning i London.

Möt David Hasselhoff.

När lillan kom till jorden – litet kungligt retro…

 

 

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

57 kommentarer till “Nytt nummer ute nu – Victoria om den svåra krisen”

  1. Marguerithe skriver: 12 februari, 2014

    Det har vi ju sett på Victoria länge att hon tagit drevet mot föräldrarna mycket hårt. Det verkar dock som att hennes glädje börjar komma tillbaka eftersom hon orkar tala med pressen om det. Intervjun gjordes väl i Tyskland.


  2. My skriver: 12 februari, 2014

    Drevet mot hennes syster då?, bara att läsa bland kommentarerna här på Svd.


  3. Catherine skriver: 12 februari, 2014

    1# & 2#: Drev – nåja. Kungen med sitt leverne och Drottningen med sin fars förflutna och så sopas det under mattan så gott det går?

    Undra på att det uppstår "drev". Man lever som man vill och får ta konsekvenserna, kunglig eller ej.

    Kungen har enligt min mening själv tjänat ihop till sitt genmäle. Gällande Sommerlaths affärer är dottern Silvia naturligtvis oskyldig men åtminstone jag tycker Drottningens attityd i frågan varit mindre lämplig.

    Att prinsessan Madeleine/mrs O’Neill blivit omskriven är oundvikligt, vi lever inte på 1800-talet. Naturligtvis smärtsamt för henne men nog har hon också haft möjligheten att försvinna utomlands och slippa en hel del uppmärksamhet?

    Vi ska vara mer än glada för kronprinsessan Victoria med familj, de gör ett fantastiskt jobb.


  4. Marguerithe skriver: 12 februari, 2014

    "3" catherine,
    Som rojalist måste jag upplysa dig om att du tagit TV4 som sanningsvittne och dina åsikter utgår från program som var ett stort försök att krossa monarkin. Detta har ju naturligtvis skakat hela familjen och de har alla fått försöka hitta tillbaka på något sätt igen.


  5. marykMaryKristiansen skriver: 12 februari, 2014

    # 3 Catherine:
    110 % enig! Det er jo en årsak til at kongens privatliv ble et "drev"! Han levde et ungkarsliv lenge etter at han fikk familie – og fikk dette blottlagt i mediene! Men han har tatt "selvkritikk" ved å si at han har "vendt blad"! og har startet et klokere "leverne! Det må jo for alle i familien ha vært en påkjenning å få det på trykk i alle media!


  6. Ingrid skriver: 12 februari, 2014

    Om kungafamiljen fattar kontroversiella beslut så få det naturligtvis konsekvenser, det måste man veta om.

    Man kan inte skylla detta på undersåtarna samtidigt har man ju tillgång till Sveriges bästa rådgivare.


  7. Catherine skriver: 12 februari, 2014

    4#: Nej Marguerithe, jag har inte mina uppgifter från tv4.

    Att blint försvara monarkin när dess representanter gör vad som får betraktas som okloka val gynnar den inte.


  8. Sthlm skriver: 12 februari, 2014

    Kungafamiljen verkar leva i sin egen lilla lyxbubbla. Verkliga kriser pga arbetslöshet, bostadsbrist, fattigdom etc. har de väl aldrig varit i kontakt med. Om Victoria genomgår en svår kris på grund av att media sköter sitt jobb åt svenska folket så får hon nog vara beredd på att den krisen blir bestående. Det kan heller inte vara acceptabelt att hon och maken arbetar så lite som de gör. De flesta föräldrar njuter väl av att umgås med sina barn, men eftersom Victoria än så länge är Sveriges blivande statschef och åtnjuter en rad förmåner så borde hon ha större krav på sig att jobba än vad hon har haft det senaste året.


  9. Maja den första skriver: 12 februari, 2014

    "Arbetslinjen" gäller nog inte för dem. Bara för oss "undersåtar".


  10. Kate skriver: 12 februari, 2014

    Det blir väl rätt så uppenbart att Victoria inte är det minsta folklig eller jordnärd.

    8: De lever i en lyxbubbel och totalt ovetandes om verkligheten.
    Mycket bra kommentar Sthlm

    Kungfamiljen verkar på fullaste allvar tro att allt de gör , att de svenska folket är okej.


  11. Kate skriver: 12 februari, 2014

    Är ens kungafamiljen medveten eller bryr de sig ens om hur mycket stödet för monarki har sjunkit i Sverige.

    Det finns en mycket stor chans att Victoria aldrig blir drottning.


  12. Paulina skriver: 12 februari, 2014

    Bra skrivet # 8 sthlm, håller helt mig dig # 10 Kate.


  13. Marguerithe skriver: 12 februari, 2014

    "7" catherine, "6" Ingrid,
    Har vi allmänheten något att göra med statschefens privatliv, om denne sköter sin arbetsroll perfekt? Tveksamt säger jag, om det inte handlar om brottslighet.
    När det gäller drottning Silvia var det högst orättfärdigt att låta henne bära detta ok som hon inte kunde känna till. Att se henne rusa gråtande från Nobelfesten av utmattning efter plikttroget värv, är inte att ta hand om vår drottning.
    Vår fina kungafamilj är luttrad och trött idag, helt utan anledning.


  14. Annichen skriver: 12 februari, 2014

    På denna sida kan man aldrig riktigt på allvar diskutera de kungliga privilegierna kontra den fattiga svensken eftersom Svd systematiskt gallrar bort kommentarer som är politiskt okorrekta. Den som orkar traggla sej igenom en hel Svd tidning kan ju själv kontatera att där aldrig fälls en negativ kommentar om kungafamiljen. Tidningen utför i god Putin anda en självcensur som vilken diktator som helst skulle avundas. Mera kan jag dessvärre inte kommentera ärendet eftersom det då med största sannolikhet kommer att censureras.


  15. Yankee skriver: 12 februari, 2014

    Kollade av nyfikenhet den kungliga kaledern och undrar nu vad jobbar KP med mellan den 20 februari och 12 mars?


  16. snickarjohn skriver: 12 februari, 2014

    Marguerithe 13,
    Kul att Du skriver
    "Vår fina kungafamilj är luttrad och trött idag, helt utan anledning".

    Jag får påminna om att Du ofta påpekar hur dum man är mot dem och att det är förståeligt att de är trötta och slitna.

    Så bra att Du ändrat Dig!


  17. Ingrid skriver: 12 februari, 2014

    13 marg…….
    Att inte våga ta avstånd från nazismen är inte samma som att ta avstånd från sin pappa.
    Hon vågade inte markera och idag vet vi inte var hon står i frågan.


  18. Marguerithe skriver: 12 februari, 2014

    "16" snickarjohn,
    Jag får skylla mig själv om jag skrivit för snabbt och det blir syftningsfel.
    Vår fina kungafamilj är trött och luttrad idag, på grund av all omänsklighet de får vara med om.
    Jag ser också syftningsfel varje dag men är för vänlig att berätta det för vederbörande. Jag förstår ändå vad andemeningen var/är.


  19. DesiréeSvenskDam skriver: 12 februari, 2014

    #8 STHLM och #10 kate Bland det bästa jag har läst här ! SÅ sant.
    Marguerithe 13 Ja du har rätt, de har ingen anledning att vara luttrade och trötta. Med de arbetsuppgifter som de har och det lyxliv som de lever med tjänstefolk och täta semestrar samt allt fjäsk så.


  20. Mona skriver: 12 februari, 2014

    Allt som skrivs om kungafamiljen är absolut inte sant. Inget parti driver frågan om att avskaffa monarkin då det inte finns något stöd för att avskaffa monarkin Kungafamiljens kalender innehåller bara ett urval av deras program enl. hemsidan.Allt arbete syns inte utåt. Kungliga hovförvaltningen är ett företag med många anställda, så ni får räkna in möten och olika förberedelser som inläsning inför resor och annat i arbetet. Ni går inte oförberedda till jobbet så det gör absolut inte kungafamiljen heller. vist det finns talskrivare men du måste själv vara med i den processen annars kan du inte hålla ett trovärdigt tal. Om du vill ha tjänster utförda så kan du utnyttja rutavdraget. Kungafamiljen får inte ta politisk ställning så därför kan inte Silvia uttala sig om dt som gäller hennes far. Neutralitet är viktigt. Om hon skulle uttala sig negativt om Tyskland så kan det få politiska och diplomatiska konsekvenser.
    Tänk innan ni skriver.,ibland baxnar man när man läser det ni skriver.


  21. Lisa skriver: 12 februari, 2014

    Om man tittar i den kungliga kalendern verkar hela kungahuset ta långledigt från den 18 feb och långt in i mars. Att drottningen och kungen åker över till USA och Madeleines förlossning är förståligt men hela familjen kanske ska åka. De har tagit ledigt i alla fall. Så snacket om att de jobbar så hårt tycker jag verkar vara rena rama nonsens. De var ju nyss på en skidsemester. Kungafamiljen har ju all upptänklig service både hemma och på jobbet så det kan ju inte vara så betungande. Något måste man ju fylla sina dagar med när man är försörjd av svenska folket.


  22. Olga skriver: 12 februari, 2014

    Till # 14, Annichen – Bästa medskribent ! Vi alla ( med olika inriktningar))) refuseras då och då…om man skriver utan personliga påhopp ( åt alla hål ) då ofta kommer man fram… känns inget fel med lite ordning …yttrandefrihet betyder inte att man slutar tänka vad man skriver och kastar olika mentalskräp på varandra för allmänna beskådan …
    Och vad den hela med Putin har att göra ? Tvekar att Du har egen kvalificerad uppfattning om saker och ting där borta och upprepa andras media- skriverier känns också lika onödigt …


  23. My skriver: 12 februari, 2014

    #4, är det så att vår monarki försvinner så har kungafamiljen enbart sig själva att tacka.


  24. My skriver: 12 februari, 2014

    #20 hon har sin fulla rätt att fördöma nazismen till 110%, detta är varken politik eller landsförakt utan ren humanism!


  25. Pamela P skriver: 12 februari, 2014

    Det är synd att det finns så få bilder på lille prins George!


  26. caterineg skriver: 12 februari, 2014

    13: Vadå rusande gråtande ut från nobelfesten? Nej inte jobbar dom väl så hårt, tror nog att deras resor privat är nog jobbiga att ha säkerhetsfolk omkring sig hela tiden, pressade tider, flygresor, alltid se bra ut, alltid nån fotograf i faggorna, för mig skulle det vara jobbigare än att titta lite, le, ta emot blommor och bevista olika arrangemang.


  27. Annica* skriver: 12 februari, 2014

    21. Lisa. Skidresan var ju bara fyra dagar. Inte alla men väldigt många är ju lediga mellan jul-nyår-trettondehelgen och ser till att få lite extra ledigt genom att pussla med semesterdagar. ALLA verkar ha missat att kungen firat 40 år på jobbet med en STOR rundresa under året till ALLA län. Så alla ni som tror att det är en promenad i parken att representera, TÄNK OM och TÄNK EFTER.


  28. Annica* skriver: 12 februari, 2014

    8 Sthlm. Jag tycker hela kungafamiljen verkar väl insatta i de eventuella problem som kan finnas i det svenska samhället. De är ju ute på många uppdrag och visst lär dem sig väl ett och annat om både vid sina resor och studiebesök?! Dessutom är de starkt engagerade i olika projekt som Childhood, Scouterna, Lilla barnet, Min stora dag, Dyslexi-stiftelsen… Jag gå in på deras hemsida så kan ni se en fullständig förteckning, och DE är många. Lite trist när OKUNNIGA kommentatorer sitter och förminskar deras arbete och engagemang. Då är man väl inte själv större än så?


  29. Linda skriver: 12 februari, 2014

    Hoppas Estelle får ett litet syskon snart.


  30. emma_h skriver: 12 februari, 2014

    utdrag från ovan
    _RUBRIK: Pst! Bästa tipsen, så här kan du fria prins Carl Philip.

    ? Varje brud har väl rätt till själva överraskningsmomentet däri??
    Det vill säga när o hur…
    …precis som förlovningsartiklar med fördel kan väntas med tills efter eklatering…


  31. Realisten. skriver: 12 februari, 2014

    Victoria, upplever en kris? Om hon hade fått leva i verkligheten en månad, då hade hon säkert hamnat i en krissituation. Nu lever hon ett priviligerat liv med så gott som inget arbete över huvudtaget. Trots detta har hon all tänkbar service som verkligt dubbelarbetande mammor bara kan drömma om.


  32. Kristiina från Turku skriver: 12 februari, 2014

    Victoria arbetar på 20 februari och Carl Philip den 3 mars. Victoria och Daniel närvarar den 6 mars vid invigningen av utställningen "Carl Larsson – L’imagier de la Suède" på Petit Palais i Paris. Fin utställning, Larsson år underbar.


  33. ATL skriver: 12 februari, 2014

    I do not understand this relentless hounding of the Royal Family by some of you. There will always be haves and have nots. There will always be people richer than you and me, so what is the big deal. I work hard so that I can make more money – some of which is going to pay for the illegals healthcare. What is wrong with staying home with a baby. I was a housewife for 14 years. Loved every minute of it – almost. As far as I understand the Royals go to the office every day, there is planning, mail to respond to, maintenance of properties, staff and etc. Get rid of your absolutely sick envy! And, besides, the sort of clothes the Crwon Princess buys for princess Estille is none of your buisness!!


  34. Sandra skriver: 12 februari, 2014

    Är det trots allt inte så att i dagens samhälle är monarkin en förlegad institution som hela tiden måste bevisa sitt existensberättigande? Dagens monark har ingen politisk makt, utan en rent ceremoniell och representativ funktion. Vad är viktigt för en person med dessa uppgifter? Jag skulle spontant svara: heder och ära, inga skelett i garderoben, inga skandaler som kan dras fram, föregå med gott exempel…

    Då funkar det inte med kungliga personer som lever lyx- eller drönarliv på skattebetalarnas bekostnad, tar ett par uppdrag då och då när det passar dem, men för övrigt inte bidrar till monarkins fortbestånd. Det funkar inte heller med en monark som inte förkroppsligar de ideal som en person i den ställningen måste stå för, just för att han inte har någon formell makt eller andra uppgifter än att representera konungariket Sverige inom och utom riket. Detta verkar drottning Silvia ha förstått och upphöjt till en skön konst…all heder åt henne.

    Om det hölls en folkomröstning om monarki eller republik är jag inte säker på utfallet…det sägs ofta att inget politiskt parti vågar driva frågan då monarkin har en så stark ställning i Sverige, men är det verkligen sant…?


  35. Karin Nilsson skriver: 12 februari, 2014

    " så ni får räkna in möten och olika förberedelser som inläsning inför resor och annat i arbete"?
    Så lite som de arbetar kan det väl inte ta så mycket tid att förbereda sig för det. Och det är nog inte den kungliga familjen som håller personalmöten för anställda inom Hovstaten.
    Vilken anledning skulle Silvia ha att uttala sig negativt om Tyskland? Vad har hennes fars bakgrund att göra med dagens politik i Tyskland?


  36. lotta skriver: 12 februari, 2014

    Det är patetiskt med denna arbetsdiskussion kring kungafamiljen. Ännu mer patetiskt är det att kritisera drottningen för hennes fars agerande. Hon varken behöver eller skall kommentera detta!


  37. solan skriver: 12 februari, 2014

    Kan någon förklara vad det är för "svår kris" det skrivs om när det gäller Victoria?


  38. Hilde skriver: 12 februari, 2014

    Yankee og Lisa
    Det er tydelig at dere ikke har forstått hvordan den kongelige kalenderen fungerer. Det at den er tom over en lengre periode betyr ikke at de ikke har oppdrag. Det er nemlig sånn at noen oppdrag legges ut dagen før,andre en hel måned i forveien.
    I morgen(torsdag) sto Victoria oppført med to oppdrag. Da jeg sjekket kalenderen rett før jeg skrev dette innlegget var et nytt oppdrag kommet til.
    Flere oppdrag har også kommet til. Blant annet skal kronprinsesseparet til Paris den 6. Mars.
    Kalenderen fylkes på hele tiden.
    I Norge og Danmark kan man kun se 14 dager framover i tid i kalenderen.


  39. Hilde skriver: 12 februari, 2014

    Dere har også tydeligvis glemt at Madeleine snart skal føde. Når det skjer skal det holdes en konselj og en gudstjeneste. Ettersom man ikke vet eksakt når fødselen skjer kan den jo kollidere med andre oppdrag som kanskje må avlyses eller flyttes på,på grunn av konseljen og gudstjenesten. Da er det jo dumt å legge usikre oppdrag ut i kalenderen.


  40. Hilde skriver: 12 februari, 2014

    Lisa #21
    Nyss på en skidsemester?
    Ja i julen når det er normalt at de fleste av oss har ledig.
    Skolebarn har jo ledig fra ca. 20 desember til 4-5 januar. Kongefamilien har vel som alle andre rett til selv å bestemme hva de vil bruke sine fridager til. Om de reiser for å stå på ski ,ligge på stranden eller sitte hjemme i sofaen spiller vel ingen rolle.
    Er det ikke vinterferie,eller sportlov som dere sier i Sverige, i Sverige i slutten av februar?
    Kan ikke kongefamilien ta sportlov fordi de hadde semester i julen?


  41. Margueritesvenskdam.se skriver: 13 februari, 2014

    Ibland undrar jag om någon ur kungafamiljen läser dessa kommentarer!

    Om jag hade varit kunglig hade jag nog avsagt mig mina kungliga uppdrag och flyttat utomlands, haha! Kan ju inte vara roligt att läsa dessa kommentarer, kanske därför de ser så trötta ut? Kritik får man tåla ibland, men är den konstant är den förödande!

    Vilket önskescenario för vår republikanska falang, eller hur???


  42. elsalena skriver: 13 februari, 2014

    nr 21-elaka ord från dig…det svenska kungaparet gör ett jättejobb på sina resor utomlands med b la svenskt näringsliv. det ger enorm respons på företag o pr för vårt vackra sverige.har man vistats i länder de besökt på sina resor ser man o hör vilket jobb de faktiskt gör!!!


  43. Hm skriver: 13 februari, 2014

    De har all anledning att vara luttrade och trötta. Det måste vara oerhört tungt att hela tiden bli angripen och ifrågasatt trots att man gör sitt bästa. Att ryka på drottningen med hennes fars (OBS!) förflutna just när hon var stressad efter "kungaboken" var spekulativ elakhet och inget annat. Det är svårt att reparera det förflutna, isynnerhet när det inte ens gäller en själv. Att tro att en person med dottningens engagemang skulle acceptera nazismen är absurt. Däremot är det väl känt att det fanns gott om både nazister och nazisympatisörer i Sverige under 30- och 40-talet. Ni som anklagar drottningen, hur har ni det med era egan släktingar?


  44. Marguerithe skriver: 13 februari, 2014

    "36" lotta,
    Håller helt med dig. Man bara utnyttjade drottning Silvias plikttrogenhet där. Hon hade absolut inte behövt lägga ner så mycket arbete och tid på denna stora utredning hon gjorde, bara för att gå det otacksamma folket till mötes och de ojusta männen på TV4 som ville "sätta dit" en ensam kvinna. Jag hoppas vi slipper se fler sådana "tilltag" i fortsättningen.


  45. Marguerithe skriver: 13 februari, 2014

    "43" Hm,
    Mycket bra kommentar!

    "41" Marguerite,
    Jag hade gjort detsamma, om jag blivit personligt förföljd. Nu valde man att sätta Sverige före sig själva och har man fått credit för det? Nej det tycker jag inte.


  46. Pia skriver: 13 februari, 2014

    Drottning Silvia och den undersökning hon beställde, var blott och bart ett försök att rentvå sin far. Ingen har sagt att hon kan rå för vad fadern gjorde, men att försöka ändra vad som skett var ett misstag.
    Vad gäller kungen och hans arrogans och "affärer" passar ordstävet: "Som man bäddar får man ligga". Kungafamiljen måste försöka fatta att de är tjänstemän i staten och avlönade av densamma. Att tro att man är förmer och kanske rent av att man är utsedd av en högre makt är inte "i tiden". Mer än en gång har jag undrat hur monarken kunde välja ett sådant valspråk när han samtidigt är verkligt gammalmodig i sitt sätt att tänka och vara.
    3 "Catherine" En mycket väl tänkt och formulerad kommentar. Det är en rasande tur att Victoria har Daniel som hjälper henne att hålla "kursen" i sitt värv. I hans familj finns det sunda förnuftet och där kan hon "tanka".


  47. Marguerithe skriver: 13 februari, 2014

    "33" ATL,
    Thank you. This sentence "get rid of your absolute sick envy" ought to be a mantra for every swedish person today, and could be placed on the breakfast-table every morning as a reminder.


  48. Ultra Nivea skriver: 13 februari, 2014

    Ett derv är inte ok! Jag tycker att det är ett schysst kungahus som verkar försöka att göra sitt bästa. Det är väl nice m lite flärd och glans över vårt lilla land i norr. Det finns absolut människor i vårt land som inte har det lätt och som behöver hjälp och stöd. Då kan det ju vara bättre att själv hjälpa än att bara hacka på kungen och hans familj. Alltid kan man göra nåt Sprida lite gläde och värme kanske! Och nog finns det större problem än DS pappa!!
    Men man ska inte vara taskig mot någon bara för att dom toppar taxeringskalendern! Det är inte ok att vara taskig mot någon!!


  49. snickarjohn skriver: 13 februari, 2014

    Marguerithe,
    Det var nog inte en ensam kvinna man ville "sätta dit",
    som Du uttrycker det.
    Det var de smutsiga och förljugna amsagor som slagits i svenskarna från dag 1.
    Återigen – faderns nazistböjelser kan hon inte lastas för.
    Däremot för hanteringen av fakta därom.


  50. Victoria Mannberg skriver: 13 februari, 2014

    #31, Realisten
    Möjligheten finns att krisen är hämtad ur verkligheten. Även om stöd uttalas för dottern, innebär inte det med automatik att arbetstillfällena droppar in! Föräldrarna har ju lanserat familjeidyllen så hårt och länge så en upprepning lätt sätter sig i halsen. Att fira födelsedag är en stor sak ?? En tom kalender betyder i sig inte allt men heller inte säkert något annat. Naturligtvis måste det åtgå tid till att administrera sig själva, hus och hem! Hårvård, manikyr, skönhetsvård e.t.c , skapa inköpslistor för egna shoppingen. Hon torde vara just så arbetslös som vi andra är flåsande när vi gör jobbet som följer med att leva.


  51. Victoria Mannberg skriver: 13 februari, 2014

    #10+11 Kate
    Mycket sakligt. Och med en hårdsatsning på att bli statschef (ett jobb som dessutom inte tycks bli ledigt..) tror jag -om jag ett ögonblick skulle hemfalla åt Konungens egen vana att diagnosticera andra- att Victoria nog löper stor risk att återfalla i sjukdom. Och det är lika tragiskt som oförenligt med arbetslinjen att nu igen fly till USA och en anonym tillvaro. Kungaparets förmenta arbetslinje vilar ju nu på prinsessparets axlar utan att de når målet. Vardagen i äktenskapet med småbarn är inte sagoskimrande jämt. Det vet alla som bor i verkligheten. Åldrade föräldrar som står i skon och handhar plånboken ä r också.


  52. caterineg skriver: 13 februari, 2014

    Man får förstå att talet om kris för Victoria, det är ju inte hon som har sagt det utan tidningarna vinklar ju till allting så det ska se intressant ut. Jag tycker också att Silvia gjorde fel när hon protesterade emot TV-programmet om hennes far, hon skulle helt enkelt sagt tydligt och klart att hon inte visste hur det egentligen det var och att hon tydligt tog avstånd om nu hennes far var skyldig. Jag håller just på att läsa en bok om hur Sverige uppträdde under kriget och det är en skrämmande läsning om hur många kända och s k fint folk var nazister, och hur falskt svenskarna uppträdde.Många härinne har säkert föräldrar som var skyldiga till ett och annat i judefrågan.


  53. Kerstin Bergström skriver: 13 februari, 2014

    #42 elsalena,43 Hm Mycket bra skrivet.De,som skriver att de inget gör.Förstår inte vad alla dessa resor tar på krafterna.Drottning Silvia är 70 -år .Hur många 70-åringar arbetar.
    #21Lisa Är det inte vänliga veckan den här veckan??Har du glömt det.


  54. CHR skriver: 14 februari, 2014

    En overskrift er, at Chris ikke tager pappaledigt. Hvad skulle han også ta’ ledigt fra ? Han har ingen ansatte, ingen erhvervsadresse og arbejder så formodentlig hjemmefra – og at se efter datteren, hvis Madeleine er ude at shoppe og barnepigen har fri, klarer han nok uden at forsømme den hjemlige arbejdsplads. Tror ikke, at han bliver mere overanstrengt af sit arbejde og har en fyldigere kalender, end de kongelige, men han slipper for at få den offentliggjort!


  55. Maryou skriver: 14 februari, 2014

    Vilken kris?


  56. Pboo skriver: 14 februari, 2014

    #54 CHR

    Personer som arbetar hemifrån respekteras ofta inte för detta, utan personer som inte arbetar hemifrån förstår oftast inte att personen faktiskt ‘är på jobbet’ även om personen är ‘hemma’! Chris – lika lite som andra som arbetar hemifrån – kan inte samtidigt ta hand om barnet, lika lite som en person som arbetar ‘bortifrån’ på en arbetsplats utanför hemmet kan göra det. I USA kan jag tänka mig – men vet inte – att de inte har samma möjligheter och krav på pappaledigt som i Sverige. Egenföretagare – även om det finns undantag – har det ofta slitsamt och utan regelbundna arbetstider samt de kan sällan ta lika mycket eller lika regelbundet semester och (barn)ledigt som de som är anställda.


  57. Ingrid j skriver: 15 februari, 2014

    #Alt Regarding your comment about illegal immigrants:
    You must have been an immigrant yourself!? Or you married into the citizenship? Omit your republican views on this site, please!


Annons

Laddar