Se filmen med prins Joachim som hela Danmark talar om

Annons

Under julhelgen har detta korta klipp med prins Joachim tydligen blivit en riktig snackis hemma i Danmark, ni kan se det här.

Detta korta filmklipp har delat det danska folket i två delar enligt Ekstra Bladet, de som håller med honom – man måste hålla på protokollet – och de som tycker han framstår som en otrevlig snobb. Anledningen till uppmärksamheten är att prins Joachim avfärdar en journalist på grund av att han duar prinsen. Och en som tycker det hela är rejält pinsamt är hans maka prinsessan Marie som inte vet vad hon ska göra.

Av Agneta Nisbeth
Foto: YouTube/TV2

Läs även:

Annons

Ni kan själva se klippet här nedan:

httpv://www.youtube.com/watch?v=9TTltfY1dZw

Se hur Lilian reagerade på Svensk Damtidnings oväntade fråga

Dela på:

96 kommentarer till “Se filmen med prins Joachim som hela Danmark talar om”

  1. Emma skriver: 27 december, 2010

    Här i Sverige säger vi ju du till alla efter du-reformen i slutet av 60-talet, så fadäsen att säga du till de svenska kungligheter hade nog inte varit lika stor som till danska kungligheter. Jag har dock hört att kung Carl-Gustaf vill att man kallar honom kungen och drottningen tilltalar man med drottningen och kronprinsessan med sin titel o.s.v. i hela familjen Bernadotte.


  2. Pia skriver: 27 december, 2010

    Prins Joachim lär vara den i danska kungafamiljen, som är allra mest noga med att alltid tituleras formellt. Lite löjeväckande med tanke på hans minst sagt festprisseaktiga uppträdande tidigare. Hans fru verkar vara mycket rar och det är nog pinsamt för henne att bevittna hur hennes man mästrar en stackars felsägare. Inte mycket överseende eller humor hos prinsen. Trist.


  3. Poul skriver: 27 december, 2010

    Synes ikke rigtig prins Joachim “swinger” med sin samtid!
    Men der skulle have været en lignende episode med kronprinsesse Victoria engang.
    Citatet er fra en kommentar i EB:
    Den svenske kronprinsesse håndterede som ganske ung
    en emsig journalist med stor elegance:
    “Hvorfor skal jeg sige De til dig ? Det ville jeg jo aldrig gøre
    til en almindelig teenager.”
    “Nej, men jeg er heller ikke nogen almindelig teenager.”


  4. Kristinasvenskdam.se skriver: 27 december, 2010

    Högfärdig!!! Men att supa och rumla om offentligt gick mycket bra för något år sedan….


  5. Pärlan skriver: 27 december, 2010

    Ja, det kan kanske diskuteras! Men jag håller med Joakim, man säger inte du man säger Ni. Joakim har gått i den hårda skolan hos sin mor Drottning Margrethe Joakim fortsatte ju att prata med journalisten.
    För övrigt är Joakim en värdig representant för Danmark. Han står högt högt ovanför kronprinsen Fredrik. Fredrik kommer nog att leka sig livet igenom. Han har en del av vår kungs ” divalater “. När börjar det skrivas om dessa.


  6. Pärlan skriver: 27 december, 2010

    Svar till 4 med flera.
    Prins Joakim ” rumlade” som ni säger pga av sina svårigheter med Alexandra. Joakim fick skulden för det hela. Vad som inte framkom DÅ var att Alexandra varit otrogen under en mycket lång period . Dessutom var hon en golddigger av första rang. Man kan rysa av bara tanken.


  7. Beata skriver: 27 december, 2010

    Buga och niga för extrafint folk!


  8. caterine skriver: 27 december, 2010

    Stroppar som låtsas vara märkvärdiga utan anledning. Jag såg ett program där man intervjuade kronprins Haakon och där blev han duad hela tiden, och inte rörde det honom. Och kungen och Silvia har då verkligen inte anledning att stroppa sej. Respekt kräver man inte, den förtjänar man.


  9. Maggie skriver: 27 december, 2010

    Han är pinsam – vi är alla människor, vad är det som får honom att tro att han är för mer än andra människor.

    Journalisten ställde en artig fråga och Joakim väljer att visa vilken sorts människa han är, han är PRINS och får inte tilltalas med ordet du! Journalisten måste förödmjukad ställa om frågan och tilltala honom med Ni.


  10. Emma skriver: 27 december, 2010

    Är han full och rumlar runt, kan man gott och väl säga du till honom, tycker jag. Man kanske kan anpassa tilltalet till den situation prinsen befinner sig i.


  11. Lollo skriver: 27 december, 2010

    året med norska kungafamiljen
    http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/695762/


  12. ABB skriver: 27 december, 2010

    Hade jag varit reporter, skulle jag gått därifrån, även om jag hade fått sparken!


  13. Pix skriver: 27 december, 2010

    Tycker väl det är ok att håla på protokollet men då får man allt vara lite ödmjuk också o ej trampa på någon så som prinsen gjorde. Så vist kan jag håla med om att detta är högfärdigt. Om prinsen förväntar sig att alla tilltalar honom korrekt så borde ju han vara en bra förebild o ej i sin tur göra bort sig.


  14. Mya skriver: 27 december, 2010

    Danskarna kan vara glada att det inte är han som är nästa på tronen.


  15. Esther skriver: 27 december, 2010

    Joachim er en tulling. Han har fått dårlig oppdragelse.


  16. Mia skriver: 27 december, 2010

    Nja, rätt ska vara rätt. Nu är “reglerna” så att kungligheter inte ska duas, och då gör man inte det heller. Piece of cake. Skulle han ha accepterat det, då kunde ju lika nästa reporter göra likadant och så urholkas hela principen av det formella kring de kungliga, som behövs för att upprätthålla det traditionella statsskicket.


  17. Elsebeth skriver: 28 december, 2010

    Prins Joachim er ingen snob, men han vil, at der skal stå
    respekt om den gamle institution, som kongehuset er:
    Enten har vi et kongehus eller også har vi ikke et kongehus.

    For godt og vel 10 år siden måtte Hoffet udsende en presse-
    meddelelse, om at kronprins Frederik skulle tiltales med De
    og Deres Kongelige Højhed…. der var gået helt:”du Frederik,
    Pingo og klap på skulderen” i den .

    Hvordan størstedelen af befolkningen ønsker kongehuset
    skal være fremover, må tiden vise..Personligt er jeg af den
    opfattelse, at det bør slutte med dronning Margrethe. Tiden
    er løbet fra monarkiet: Joachims holdning er gammeldags
    og Frederiks mangler værdighed.


  18. S.P.H. skriver: 28 december, 2010

    #15
    Det er reelt Frederik, der er mest kendt for at gå i byen og
    drikke, også efter at han er blevet gift – mens Joachim kun
    gjorde det få gange efter skilsmissen…… men Frederik
    er ikke blevet fanget af en diskotekspige med mobilkamera,
    som solgte det til Se & Hør, sådan gør man i Jylland… ikke i København…. men hans “ry” er da alligevel nået til Australien
    (og Norge), som skriver det, man ikke gør i Danmark om kronprinsparret!
    http://www.seoghør.no/514478/frekt-kongelig-portrett


  19. nina skriver: 28 december, 2010

    Detta är så otroligt konstigt.
    Trodde inte alls att mannen hade et sådant beteende.
    Stakkars Marie.
    Nu är vi nöjda med Mary och Frederik. Dom är väl lite mer neutrala.


  20. Barbro skriver: 28 december, 2010

    #12. Instämmer.


  21. Tittie Hansen skriver: 28 december, 2010

    Det visar bara att Joachim lever i en fantasivärld. Han tror att han är något i det danska kungafamiljen, men nej han kommer aldrig till tronen & tur är väl det med den sådan inställning hoppas verkligen inte att hans barn lär sig av honom. Jag som har en dansk far skäms över Joachims uppförande & jag tror inte jag är ensam om det.
    Fy skäms Joachim! Du borde lära dig lite hövlighet av din mor & bror.


  22. Lena skriver: 28 december, 2010

    Uden tvivl er Joakim den mest snobbede i det danske kongehus, – med meget “stiv overlæbe”. Det havde klædt ham meget mere, om han ikke havde kommenteret den bommert, som journalisten begik ved at tiltale ham “du”. Selvfølgelig skal man “holde på formerne”, også når det gælder kongehuset, – men ærlig talt, så havde han fået meget mere sympati, – hvis han viste at kunne håndtere en lille fodfejl som denne. Frederik kunne ikke drømme om at kommentere dette, – for han har format…. Han bliver en super værdig konge engang. En folkets konge, – som sin morfar, sømanden. Vi elsker Frederik og vores kongehus, og bærer over med Joakim. Det er trist at han åbenbart lider af et mindreværdskompleks og føler at skulle markere sig på denne dum-smarte måde.


  23. Mariejeanne skriver: 28 december, 2010

    Alla har bra och dåliga sidor. Han var inte direkt fräckt utan rättade ju på ett artigt sätt journalisten. Inte kan man bestämma vem som är mest och minst seriös av prinsarna Frederik och Joachim … Skulle tro att Frederik är mest lämplig att vara kung. Men som sagt ovan, systemet med hov och kungahus är numera förlegat … Man får ändå inte missakta traditionen. De kan inte hjälpa att de föddes till detta ändamål, att representera från vaggan till graven – vi har en väldigt lång historia bakom oss i mänskligheten. Ibland har även en otrogen kung kanske varit en bättre medborgare och bra människa i sin helhet, än en riktig sosse.


  24. Tove skriver: 28 december, 2010

    Hans oppførsel her er latterlig! Han burde ha latt som ingenting og svart på spørsmålet,uansett hva han måtte mene om tiltaleformen!
    Hadde han strukket opp den vanlige danske mann/kvinne på gaten,hvis vedkommende hadde sagt DU til ham??
    Han burde være mann og,ikke minst, prins nok til å heve seg over tiltaleformen og svare skikkelig.Hvis journalisten var frekk så var sannelig prinsens oppførsel også uoppdragen!
    Han lever faktisk i 2010 og vi er ikke et feudal samfunn!


  25. Emma skriver: 28 december, 2010

    Jag tror prinsen ville sätta hela pressen på plats. Börjar en journalist dua honom så måste ju alla andra journalister få göra detsamma. Prinsen vill kanske hålla distans till journalistkåren. Ena dagen höjer de en person till skyarna, för att nästa dag skriva ner personen totalt. Det är klart att även kungligheter kan ta illa upp av tidningsskriverier – det är ju inte alltid sanningen de presenterar i sina tidningar o dyl.


  26. Doris skriver: 28 december, 2010

    Han burde skjems, hvilken hoven blei han er. er. Joakim, vi lever i 2010!


  27. Sally skriver: 28 december, 2010

    Nu har jeg lyttet videoklippet igennem flere gange og måden
    journalisten siger “dig” på, er unaturlig i forhold til resten af
    sætningen, det indikerer, at han bevidst gør det for at
    provokere Joachim. Og han er tåbelig nok til at lade sig
    provokere!
    Selvfølgelig skulle han have ignoreret det og bare selv have
    sagt De/Deres til journalisten, hvis han ikke vil være dus
    med folk, han ikke kender, men følge den protokol kongehuset
    har udstukket mht. tiltale for Frederik og ham.
    Dum-smart af både Joachim og journalisten IMO.


  28. Ann skriver: 28 december, 2010

    Så eländigt simpelt gjort! Han borde verkligen skämmas! Om jag vore den journalisten skulle jag lämnat honom med skammen.
    Förr niade man äldre människor i Sverige och det anser jag fortfarande vara respektfullt men att en människa i den åldern inte accepterar detta är bara skamligt, nesligt och bevisar bara att han anser sig själv stå högre än alla andra människor. Sådant ska vi inte acceptera i ett modernt samhälle av idag. Usch och fy! Ännu en anledning att avskaffa allt vad sk. “kungligt” står för.


  29. Catherine skriver: 28 december, 2010

    Denne man har verkligen saker att lära sig, tex. ödmjukhet och tacksamhet inför det danska folket som betalar honom för uppehälle. Detta är “tacken” – han anser sig upphöjd och kan inte tilltalas på ett normalt sätt. Jag hoppas danska folket reagerar!


  30. Catharina skriver: 29 december, 2010

    Jeg hadde aldri verken bukket eller nikket for en kongelig, og hadde selvfølgelig sagt du som til alle andre mennesker. Hvorfor skal man si noe annet, bare fordi de lever på våre skattepenger….??? Eller skal man si ni til alle som er avhengig av økonomisk støtte fra staten til livets opphold??? For en tulling.


  31. Brinck skriver: 29 december, 2010

    #22
    Format…… hvis man tillægger kronprins Frederik format,
    så kan man umuligt have fulgt særlig godt med i hans første
    42 år eller man må være mere royalist end realist ! Men en
    sød, hygge- og folkelig fyr er han da sikkert.

    Respekt….. det står der vist generelt kun omkring dronning
    Margrethe. i den familie.

    Hovmod…… udviser prins Joachim og det står som bekendt
    for fald, og det gør kongehuset formodentlig også indenfor
    en generation eller to .Tv og internettet er både ven og
    fjende for de kongelige, men “opium for folket”.


  32. nea skriver: 29 december, 2010

    vad gör han för fel?? korrigerar vänligt en journalist… I danmark hålls mycket hårdare på hovetiketten – de danska svärdöttrarna gör alltid djupa hovnigningar för de äldre kungligheterna (har någon någonsin sett denna takt i sverige??). Då är de självklart att en journalist skall nia en kunglighet. Dessutom duar journalisten uttryckligen för att provocera, så joachim gör bara helt rätt. Nej ni, om man inte håller på etiketten blir det snart som i sverige, där tronföljaren kallas “fruga” och “fjälla”….


  33. Nikki skriver: 29 december, 2010

    Här på ett tidigare besök på fartyget “Danmark” (2008).
    Måste vara Maries första – så söt och vacker hon är!
    http://www.youtube.com/watch?v=_RqITSG5lps


  34. Sophia skriver: 29 december, 2010

    “Ann” #28: nja, i Sverige DUADE vi inte mer än våra allra närmaste; i övrigt användes titlar och namn (Vill fru Lundgren sitta här?, Kan fröken visa mig vägen?, Har Sophia läst sina läxor?) NIADE gjorde man neråt (Ni där!) och därför blir i dag många äldre oerhört illa till mods av att nias av yngre, ovetande personer, som tror att de använder ett artigt tilltal.

    Vi är många, som utan att vara lastgamla, aldrig duat våra föräldrar.


  35. Christina GVA skriver: 29 december, 2010

    Aldrig fel att Ni´a en persom man inte känner.
    Danmark är inte Sverige och att Sverige införde en sk du-reform är vårt eget fel…


  36. Prinsessan Pottsork skriver: 29 december, 2010

    För det mesta är det fel att Nia, se Sophias kommentar, # 34. Vill man vara artig kan man titulera, vilket verkar Sickan Andersson i “Landstormens Lilla Fästmö” anno 1944. ” Men deet veet väl Kapten Kork att lilla Vivan inte kan fördra Löjtnat Lököga?” Säger lilla Sickan till väninnan…


  37. Prinsessan Pottsork skriver: 29 december, 2010

    Sickan Karlsson skulle jag ju skriva i kommentar 36.. 🙂


  38. Nina skriver: 29 december, 2010

    Joachim er en opblæst nar. Han skulle hellere være lidt ydmyg når man tænker på hans pinlige opførsel i 2003 og 2004.

    Godt Frederik er tronfølger. Danskerne elsker ham fordi han er helt nede på jorden.

    Joachim og Henrik er desværre hele tiden efter journalister når de tiltales forkert.

    Det må være mindreværdskompleks.


  39. Prinsessan av Världen skriver: 29 december, 2010

    Fyyyyy så fult av Joachim!!! Man förnedrar inte en annan människa…….offentligt dessutom.
    “Inför Gud är vi alla lika” -och vi brukar ju aldrig tilltala Gud med “Ni” eller “Ers Höghet” ens. Alltså anser han att han är större än Gud t o m!!!
    “Högmod går före fall” -brukar stämma.
    Jag har sett och hört det här paret på nära håll, snobbiga så det förslår. De tror nog att de är överjordiska gudar och kräver att bli bemötta därefter!!!!!!!


  40. Lena skriver: 29 december, 2010

    #31
    Respekt og format er noget man arbejder for, og gør sig fortjent til, – hvilket Joakim ikke har gjort, i modsætning til kronprins Frederik…!


  41. Pia skriver: 29 december, 2010

    Om man vill hålla sig till regler, så kanske man inte ska supa och rumla runt som en anna slusk, vilket Joachim har gjort. Det kan väl knappast höra till god ton och uppgjorda regler för respekt att svina ner sig inför hela danska folkets ögon. Nu har förhoppningsvis Marie fått honom på bättre tankar, men det finns för det ingen anledning att märka ord hos en journalist som råkar säga du.


  42. Tine K skriver: 30 december, 2010

    #41 Pia
    Gud, hvor er du altså altid fordømmende – først og ALTID
    overfor Camilla og Charles og nu også Joachim.
    Joachim er ingen “anna sjusk”, det bliver man IKKE af at
    drukne sorgen – nogle få søndage efter afslutningen af weekendens motorløb – over et bristet ægteskab og ensomheden i et stort tomt slot – som før summede af
    glæde og børnenes leende.
    Jeg har selv mærket denne skræmmende tom -og
    ensomhed,da min mand døde meget ung, trafikdræbt
    som 32-årig.
    Godt Nytår, men måske skulle du overveje at tænke over,
    hvad baggrunden er for menneskelige handlinger, de er ofte
    ikke så ensidige, som de fremstilles i pressen og du tolker
    dem!


  43. ELISABET GUSTAFSSONelisabet-gustafsson.bloggain.se skriver: 30 december, 2010

    Säger bara gud så löjligt!Han hörde mycket väl vad reporten sa hade jag varit i hans sits hade jag svarat ändå.Han är inte mer än människa han heller och journalisten kanske var ny
    Det är väl bara att svara de är ju inte gudar de kungliga!!


  44. BEN skriver: 30 december, 2010

    Prins Joachim rättar ju reportern med ett leende på läpparna.


  45. Trine skriver: 30 december, 2010

    Joachim rendte fordrukken rundt i halvandet år i en lille jysk by.

    Han regnede vel med at sladderen ikke nåede pressen. Men de 16-17 årige gymnasie piger har altså familie og venner og lærere.

    Og tjenerne på Charlie har også familie og venner.

    Den skilsmisse var han iøvrigt selv skyld i.

    Han kissemissede med Marie 2 måneder efter Alexandra havde født Felix.


  46. Beata skriver: 30 december, 2010

    14. Mya,
    Kanske just därför han beter sig så högfärdigt? Han måste väl visa på nägot sätt att även han är “något”, mera än en vanlig människa? Stackars Marie…


  47. Helene D. skriver: 30 december, 2010

    #45 (Trine).
    Man kan fortælle en usandhed så mange gange, som du
    har gjort her, forslår 25 gange – at man selv tror på den –
    og det er hvad du gør!

    Det er historien om en fjer, der blev til fem høns!

    Hvorfor skrev Ekstra Bladet og Se & Hør ellers kun om
    det i et par udgaver ? Den slags er jo guf for pressen og
    jysk provinssladder.

    Jeg tror alle har læst om Joachims byture, MEN også at
    Alexandra HAVDE en affære/forhold med Martin, når hun var
    i København, som går helt tilbage til år 2000 !
    Det var EB som bragte historien om Joachim , men også
    bladets læsere, der kårede Alexandra, som “Nordens Skandaledronning” for et par måneder siden. HVORFOR
    tror du mon ???
    Sikkert – fordi VI kender SANDHEDEN i dag – og ikke som
    DIG fornægtet den i din idoldyrkelse af Alexandra og dit had
    til Marie. Du er ikke fair – simpelthen.
    http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1446171.ece


  48. EvaKEva skriver: 30 december, 2010

    Same old problem. Feel sorry for Princess Marie.


  49. Bente skriver: 30 december, 2010

    Joachim laver mærkelige grimasser af snobbethed.

    Stakkels journalist.

    Marie er helt sikkert pinligt berørt.


  50. Marie skriver: 30 december, 2010

    Jeg har lige set program på DR “året der gik”, hvor en journalist laver et stunt på Kronprins Frederik.

    Journalisten anråber Frederik og Frederik standser op og siger jamen er det ikke Thomas.

    (Journalisten Thomas er kæreste med deres barnepige).

    Journalisten spørger så Frederik – kan du slå ihjel med de bare næver?

    Frederik griner og spørger om det skal være lige idag.

    Frederik er bare cool – og blinker ikke et sekund over at blive tiltalt med du.


  51. Anna skriver: 30 december, 2010

    Men, så bedrövligt av denne man! Han tror sig nog vara större och mera betydelsefull än Vår Herre. Vi kan tilltala Gud med DU!
    Se och lär av denna fadäs, ni alla sk. kungliga! Högmod går före fall och var tacksamma och ödmjuka inför den “hand som föder er”…..Vi är alla lika mycket värda – vi har rättighet, möjlighet att mötas på exakt samma nivå år 2010 – och framåt!
    Ödmjukhet och respekt – det är vad vi ska visa våra medmänniskor! Det gör sannerligen denne man!


  52. Anna skriver: 30 december, 2010

    Jag blir bara så upprörd över att behöva bevittna och läsa detta-
    Rättelse: Ödmjukhet och respekt – det är vad vi ska visa våra medmänniskor! Det gör sannerligen INTE denne man! Hoppas han har lärt sig något! Man behandlar inte sina medmänniskor på detta vis! Han saknar HYFS och uppfostran! Upprörande!!!!


  53. Anita skriver: 31 december, 2010

    Jisses vilken skitstövel!!


  54. Lydia skriver: 31 december, 2010

    Etiketten säger också att om någon “gör fel” ska man inte låtsas om någonting utan vara smidig. Han hade kunnat tala med journalisten efteråt eller någon av hans lakejer. Pinsamt för Marie.


  55. S. Jensen skriver: 31 december, 2010

    Uden betydning for mig, om man skal sige du/De og bukke
    og neje for de kongelige – det meste i kongehuset stammer
    fra fortiden og er lidt komisk i det 21. århundrede.

    Men godt man slap af med golddiggeren Alexandra Manley
    fra Hong Kong, og allerbedst var den dag hun giftede sig
    igen og dermed definitivt var ude af det kongelige hus !
    Det er der vist kun få, som Trine og hendes skrivende venner her, der begræder, men de kan da stadigvæk dyrke og læse
    om deres Alex, så sorgen er vel til at bære ?


  56. EvaKEva skriver: 31 december, 2010

    #47
    and Ekstra Bladet and Se og Hor are serious and reliable magazines!!!!????

    I feel increasingly sympathetic for Alex.
    It was very brave for her to walk out on the marriage and to start a new life outside the royal family. However she is a mother of two boys who are included in the order of succession to the Danish Throne.


  57. Elisabet skriver: 31 december, 2010

    Trodde inte att Joachim var så högddragen. Detta är ju rent oförskämt. Men efter högmod kommer fall. Får ju hoppas att hans fru står ut med honom.


  58. Sally skriver: 31 december, 2010

    50 # Marie
    Okay , hvis du gerne vil have en kronprins, der er så jævn,
    at der IKKE er forskel på ham og en hjemmehjælper, så
    værsgo. Jeg vil gerne have et kongehus, der skiller sig ud
    fra mængden ellers ser jeg absolut ingen grund til, at de
    koster skatteborgerne ca. 400 millioner om året og har
    særstatus og privilegier fremfor en so-su- assistent.

    Jeg synes både Joachims – og også Frederiks opførsel i
    den udsendelse du omtaler, er et bevis på, at kongehuset
    er blevet en soap-opera i 52 afsnit pr. år. Godt Nytår Dikte
    !


  59. Silja skriver: 31 december, 2010

    Helene
    Hvor stor er sandsynligheden for at Alexandra havde tid til affærer.

    Alexandra var jo gravid 2 x 9 mrd. imens Joachim var utro her og der.

    Særligt interessant er utroskaben med Marie 2 mrd efter Felix fødsel.


  60. Josephine skriver: 31 december, 2010

    Lydia, 54

    Japp – Du har fullständigt rätt; man ‘korrigerar’ inte en annan person på ett så offentligt, arrogant och demonstrativt sätt.
    För bägge parters skull bör man bruka diskretion och framför allt, ödmjukhet.
    Att tituleras på ett sätt som motsvarar ens ställning är ett tecken på respekt, men då måste vederbörande också bete sig på ett likaledes respektingivande sätt, så som det anstår t.ex en person av kunglig börd.


  61. Kamilla skriver: 31 december, 2010

    Det bedste, der er sket i det danske kongehus i dette
    årtusinde ER, at Frederik blev gift med Mary og at vi
    ENDELIG slap af med Alexandra og fik Marie i stedet for.

    Ifølge flere af kongehusets bekendte, er det lykkedes
    Marie, at få Joachim mere “afslappet”, med sin naturlighed
    og usnobbede væremåde. Men det ser ud til at være noget
    af et fuldtidsjob, hun der har fået! Men jeg tror det er medfødt,
    han ligner dronning Margrethe på “en prik” i udseende, væsen
    og mimik.

    For øvrigt vil Alexandra også tiltales med De….”De og
    grevinde Alexandra”, det fremgik af det første tv-interview,
    hun gav efter skilsmissen til DR! i 2008.


  62. Eva skriver: 31 december, 2010

    Marie verkar så rar, hoppas hon kan påverka
    honom i rätt riktning.


  63. Pia skriver: 31 december, 2010

    Oj, då “Tine”42. Vad var det för en öm tå jag trampade på? Och vad har Joachims snorkighet med din mans död att göra? Man är visserligen mer liberal med alkohol i Danmark, men jag tror nog att man kan uppträda städat även om man råkar in i livskriser. Jag har rätt att hysa såväl sympatier som antipatier mot offentliga personer. Själv väljer du att plocka ut dem jag ogillar. Ganska enögt eller hur? Du generaliserar grovt när du skriver ALLTID. Jag står för varje ord och många håller till och med mig.


  64. Beata skriver: 31 december, 2010

    Hur uppfostrar han sina söner? Hoppas barnen har kloka mammor.


  65. K.K. skriver: 1 januari, 2011

    #59 Silja
    Nu er jeg matematisk student, så jeg klarer lige din svære
    regneopgave. Jo, ser du over 7 år – hvis vi fratrækker,
    at hun ikke dyrker sex under graviditeten (er du
    gammeljomfru eller missionsk ?) !
    Joachim og Alexandra var gift “på papiret” fra november 95
    til september 04.
    Men så var der altså lige hendes sidespring med Martin, som startede på et hotelværelse i Shanghaj i 1999, da de var der
    for at optage tv ! Interessant, ikke?!
    Joachim var i tvivl om han var far til Felix – og det er vi nogen,
    der stadigvæk er !!!


  66. Kalle skriver: 1 januari, 2011

    FRIA oss från “grevinnan från Hong Kong” i nya året !!!
    Hun är totalt Ointressant – inte medlem av någon
    kungafamilj – vad gör hon här ? Hon är inget annat än en snobbig golddiger. Gillar henne verkligen inte alls. Hennes danska och svenska fans kan skicka henne ett vykort och önska gott nytt år.


  67. Nete skriver: 1 januari, 2011

    Marie er sikkert sød men desværre ikke så kvik.

    Synd hun skal leve sammen med Joachim som er en topmålt nar.


  68. Bente skriver: 1 januari, 2011

    Joachim er ikke i tvivl om han er far til Felix.

    Joachim har desværre ikke krudt i bøssen. Joachims 3 børn er alle undfanget ved lægernes hjælp.

    Det var derfor Marie udtalte at hun var nervøs for om de ville få børn fordi ikke alle er så heldige.


  69. EvaKEva skriver: 1 januari, 2011

    #67 and Co.
    Why so melodramatic? I can’t even smile.


  70. Elisabet skriver: 1 januari, 2011

    Jag tycker det är ganska så artigt att inte dua varandra, det är respektfullt och respekt saknas i och med du-reformen i Sverige, tycker jag.
    Att prins Joachim inte vill bli duad bör ju respekteras men sättet han visade sitt missnöje på är ju det som bör diskuteras.
    Det bör för övrigt fungera båda vägar, blir man själv niad är det ju självklart att inte dua den man pratar med.


  71. SeHA skriver: 1 januari, 2011

    Det är respektfullt att inte dua och artigt, något som försvunnit i och med du-reformen i Sverige.
    Om inte prins Joachim vill bli duad bör man väl respektera det men sättet han visar sitt missnöje på är ju det som bör diskuteras. Så förfärligt obehagligt. Tror inte Marie står ut med honom nån längre tid.


  72. Anita skriver: 1 januari, 2011

    # 45 “Nete” #67
    Marie er den højst uddannede – sammen med Frederik –
    og mest sprogkyndige i den danske kongefamilie!
    Højt gennemsnit på sin studentereksamen, som gav
    adgang til at læse økonomi ved universitetet i Boston. Tog
    til N. Y. og tog en bachelorgrad i kunsthistorie på engelsk.
    Og i dag er hun tilknyttet Syddansk Universitet i Odense!

    Men selvfølgelig SÅ bittert for dig at sluge, da det viser
    sig, at din heltinde Alexandra faktisk ingen akademisk uddannelse har, selvom du har skrevet og fremhævet det MANGE gange på SD – bare lidt bankoplæring, som det
    fremgår af hendes cv.
    Men mange år som salgs- og marketingsassistent, inden hun blev forfremmet og i et år var vicedirektør

    /”facebook”


  73. nea skriver: 1 januari, 2011

    Det är respektfullt att nia andra. Det är väl självklart att en kunglighet skall nias?! Ja , kanske all annanstans än i sverige. Det verkar ju som om folk skulle gå i taket över detta – har ni inte några större problem? Än reportern, då? Han nedsätter prinsen i akt och mening med sitt tilltal. Lite hövlighet behövs också 2011!


  74. nea skriver: 1 januari, 2011

    Ännu en kommentar, dessa personer som förfasar sig över att Joachim vänligt korrigerar reportern – tydligen har ni inte rört er utanför ert eget lands gränser?!!! Om ni skulle ha gjort det, vet ni mycket väl att man alltid niar andra personer utanför familjen (och att dua snarast kan betraktas som en dödssynd i länder som tyskland och frankrike). Så ni som spyr galla över Joachim – lär er först vett och etikett själva och få lite perspektiv på saker och ting….


  75. Signe skriver: 1 januari, 2011

    Marie er ikke tilknyttet Odense universitet som lektor eller andet.

    Marie dumpede da hun forsøgte at tage en økonomisk grad.

    Den bachelor hun har er vist af en så lav sværhedsgrad at det svarer til hf.


  76. Poul skriver: 1 januari, 2011

    # Bente/ Trine/ Nina (samme logo)
    Ja, man kan jo altid være ondskabsfuld (elak), fordi man
    aldrig selv er blevet til noget og er en kikset.sværvægter!

    Det må være dyb misundelse overfor en som Marie, der er
    født med en sølvske i munden, veluddannet, karismatisk,
    smuk og samtidig altid naturlig, sød og behagelig overfor
    alle, også en type som dig, der hele tiden skifter navn og
    anonymt sviner hende til med opdigtede historier.

    Alexandra er ude af kongehuset, men vi slipper aldrig helt af
    med hende, for hun kan ikke tage apanagen med til udlandet !


  77. Trunte skriver: 1 januari, 2011

    Joachim er arrogant og forløjet som sin far.

    Joachim lyver om Maries uddannelse og jobs som kun har været telefonpasser.

    Prinsgemalen Henrik har også løjet sig til en grevetitel.

    En fransk avis påpegede ved forlovelsen at Henrik havde løjet sig til en grevetitel og at han ikke stod i adelskalenderen.

    Alligevel står der på kongehusets hjemmeside at Henrik var født af greve M.

    Der står også at han hurtigt lærte sig dansk….


  78. Lydia skriver: 2 januari, 2011

    #65 KK Är det inte Nikolai som är född 1999 och Felix 2002? Eller är jag helt ute och cyklar?


  79. EvaKEva skriver: 2 januari, 2011

    #74
    I agree. I think only in Scandinavia a stranger addresses you by saying ‘Du’.


  80. K.K. skriver: 2 januari, 2011

    #78
    Jo, Lydia, det er helt korrekt – men jeg skriver også kun, at
    affæren startede i 1999, og da var Nikolai født.
    Men for at parret kunne mødes fremover ( husk dronning
    Ingrid levede på det tidspunkt), blev det besluttet af Alexandra
    at JJ -film ( Martins fars selskab) skulle følge og filme prins Nikolais første 10 år til en dokumentarfilm – og sådan blev
    det. Jeg ved ikke, om den har været vist på tv i Sverige ?
    Men jeg tror ikke Joachim ville skilles, for ham skal alt helst
    være, som det altid har været i kongehuset. Man tiltales De
    og man bliver ikke skilt pga. utroskab – og slet ikke som den
    første i 180 år.
    Havde det været 10 år tidligere, kunne jeg bedre have forstået Joachim, men han var jo ikke den første – i England var både
    Charles og Andrew blevet skilt.


  81. Joker skriver: 2 januari, 2011

    Alexandra Manley mindede om alt andet, der kom til DK
    fra Hong Kong i 90’erne – fake og det holdt ikke, hvad det
    lovede.


  82. Karen skriver: 2 januari, 2011

    Det er et dårligt forbillede for vores unge piger at en pige som Marie lyver sig til en business degree selv om hun faktisk er dumpet. Oveni det lyver Marie om sin business karriere selvom hun ikke har arbejdet som andet end piccoline og telefonpasser.


  83. Lövis i farten! skriver: 2 januari, 2011

    MONARKIERNA ÄR PÅ SLUTET AV SIN EXISTENS.

    Den närmaste tiden kommer så mycket läggas fram i fakta, att ingen europeisk monarki kan överleva.
    Så kalla dem prins etc. så länge detta varar. Sedan får de vara glada om någon tilltalar dem !


  84. Bridget skriver: 2 januari, 2011

    Pinsamt tyckte Marie, och det tycker vi också. Vår uppfattning om en folklig enkel och jordnära “prins” tog en helvändning. Har han börjat smygsupa igen?


  85. sonja skriver: 2 januari, 2011

    Eg er vokset opp på landet. Der sa vi altid du til verandre. Så jobbet eg som ung pike i danmark.Der fikk eg ordre om att det var uhøflig å si du til folk mann ikkje kjente. Eg husker att eg forgjeves prøvde å huske det. Eg er forlengst hjemme i Norge hvor alle eg kjenner seier du til hverandre. Eg har aldrig skjønt poenget om att det er uhøflig å si de. Men så er eg berre ei dame fra lannet som har sagt du til alle altid . Berre ikkje i Danmark


  86. Nikki skriver: 2 januari, 2011

    Trunte.
    Jag tror nu mer det är du som lyger än hela den danska kungafamiljen!!! Du berättar så många skvallriga saker
    och ständigt byter namn – inte speciellt trovärdigt, tycker jag!


  87. MalouHelennr59 skriver: 3 januari, 2011

    Är väl inte konstigt om Joachim var otrogen efter Felix födelse.
    Det är ju fotografen som är far till Felix det ser väl vem som helst.


  88. solveig skriver: 3 januari, 2011

    KK

    Marie ville have sin Joachim og det fik hun jo.

    Også selvom hun skulle indlade sig på en mand med 2 små børn hvoraf den ene kun lige var født.


  89. Stine skriver: 3 januari, 2011

    Nikki

    Alexandra har fået de bedste skilsmisse vilkår som tænkes kan – af kongehuset.

    Regeringen og folketinget har tildelt hende apanage efter skilsmissen.

    Mon ikke alle kender til historien om Marie som indyndede sig selvom det ver en mand med et nyfødt barn og en hustru i barselsseng.


  90. Lydia skriver: 3 januari, 2011

    #80 KK tack för klargörandet. Vi i Sverige vet inte så noga, skulle jag tro, vilken som var otrogen mot vem. Tror Marie kommer att tröttna och det blir en till skillsmässa. Joachim är så noggrann och kommer att påpeka saker och ting för henne så det blir olidligt. Knepigt egentligen att han tog tillbaka henne efter fadäsen med media. Men han är/var kanske väldigt kär och hon en timid flicka.


  91. Emma skriver: 3 januari, 2011

    Stine,Trunte, Bente, Solveig…..eller hvad DU kalder dig!
    Emnet her er IKKE utroskab – MEN om man skal
    bruge/bruger tiltaleformen du eller De (overfor kongelige).

    Dine forsvarshistorier for din elskede Alexandra, har du
    allerede lagt ud OVERALT på SD under ALLE emner om
    Marie og Joachim! Tror du andre er sinker ? Siden du
    gentager og gentager de samme sætninger igen og igen.!!!


  92. Rikke, Svendborg skriver: 3 januari, 2011

    #82 Karen ( #77)
    Marie er et stort forbillede for os unge, der gerne vil
    studere i udlandet og tage vores eksamen på et andet sprog.
    Det har hun selv erfaring med. Derfor blev hun også tilknyttet
    SDU (universitetet i Odense).
    Tekstcitat fra kongehusets hjemmeside:
    “H.K.H. Prinsesse Marie samarbejder med Syddansk
    Universitet for at medvirke til at styrke kendskabet til universitetets uddannelser, forskning og øvrige virke,
    samt at øge kendskabet til Region Syd nationalt såvel som internationalt.”

    Fordi du ikke kan lide Marie, behøver du ikke lyve om hende,
    for det er det, du gør! Jeg synes du virker rigtig ubehagelig
    .


  93. Anne skriver: 5 januari, 2011

    .#88, 89
    Stine
    Jeg tror ikke en meter på dine historier, men hvis Joachim
    har været utro, er det 4 år senere end hustruen Alexandra var
    med Martin.J. Mon ikke du alligevel kender til den historie!
    Men nu kan hun koncentrere sig om at “keep an eye” på
    sin unge ægtemand. Han har alle dage været glad for
    eksotiske kvinder og andre let påklædte damer og vi jo alle,
    at han fik en datter, allerede som 16- årig med en Robinson-babe, ikke? Men måske er de det perfekte match. Hun har pengene og han ungdommen!
    http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1084511.ece


  94. Vicki skriver: 5 januari, 2011
  95. Amalie skriver: 5 januari, 2011

    Rikke alias Anita

    Marie har stor erfaring med at dumpe sine examener.

    Også i udlandet.

    Det endte med at hun måtte tage en degree med lav sværhedsgrad.


  96. Rikke, Svendborg skriver: 9 januari, 2011

    #95 Amalie
    Hvilken primitiv kommentar uden faktuel rigtighed.
    Jeg har læst på SDU og har hørt Marie flere gange holde
    tale til nyimmatrikuleret udenlandske.studerende og hun
    er enormt god til at formidle til andre. En bachelorgrad
    i history of art fra et anderkendt amerikansk college har ikke
    lav sværhedsgrad. Tror du forveksler det med high school,
    det gør mange danskere, selv journalister.
    Jeg hørte I forbindelse med nytårskuren tidl. rektor ved
    Københavns Universitet, professor Linda Nielsen udtale
    til TV2News, at desværre deltog Mary ikke kuren i år, men
    hun mødte ofte Marie i forbindelse med hendes arbejde for UNESCO og det var altid en fornøjelse. Det er det også, at
    møde hende på SDU.
    Hvor har du dine oplysninger fra – egen hadsk fortolkning?
    Og hvem er Anita ??


Annons

Laddar