Svensk Dams succésiffror – ökat med 50 procent!

Svensk Damtidning går emot trenden i medievärlden – och bara växer!

Svensk Dam har länge varit en av svenska folkets viktigaste källor för kungliga nyheter. Och faktum är att vi bara blir större.

Nya siffror från mätinstitutet Kantar Sifo visar att Svensk Dam visat på en sanslös utveckling. Lägger man ihop både print och digitalt har räckvidden ökat med hela 50 procent – på bara ett år!

Svensk Dam ökar i räckvidd

Vilken otrolig kurva!

Vår chefredaktör Johan T Lindwall är självfallet mer än nöjd.

– I den här nya mätningen, där man tittar ett år tillbaka, så går Svensk Dam från 384 000 till 576 000. En ökning på ett år på över 50 procent. Det är exceptionella, otroliga siffror. Senaste kvartalet ökar vi med 32 procent. Det är väldigt glädjande siffror, siffror som egentligen borde vara omöjliga. 50 procent på ett år, säger Johan T.

"Nu kan vi bara öka ännu mer"

Hur kan vi då har gjort sådana kolossala framsteg? Enligt Johan T beror detta på Svensk Dams tydliga digitala strategi.

– Vi har verkligen bestämt oss för att vi ska vara i första rummet, längst fram, i den digitala utvecklingen. När vi började var vi ganska små digitalt, idag är vi den största aktören på den digitala marknaden när det gäller kungliga händelser. Och vi ser det, att när det inträffar en stor nyhet på kunglighetsfronten, så är Svenskdam.se den nyhetskälla man söker sig till. Förr var det kvällstidningarna, nu har vi tagit över den rollen. Det känns otroligt kul att se det här resultatet. Nu kan vi bara öka ännu mer och se att vi har publiken med oss, att de ser oss som huvudkälla för kunglig bevakning. Och vi har ju också breddat oss på sista tiden, så det ska bli spännande att se vad undersökningarna visar framåt. Nu gläds vi åt detta – 50 procent!