Svensk Damtidning – ökar mest i veckopress!

Svensk Damtidning hade ett fantastiskt 2010. Den TS-registrerade upplagan ökade från 138.900 till 149.600 . 
–Papperstidningen lever gott ännu, trots att medielandskapet har förändrats! säger chefredaktören Karin Lennmor.

Den nära 8%-procentiga ökningen innebär att Svensk Damtidning är vassast i veckotidningsklassen. Upplageökningen speglar det stora intresse som varit för kungahuset och i synnerhet kronprinsessan Victoria och Daniel Westling.

– Vi är naturligtvis väldigt glada, säger tidningens chefredaktör Karin Lennmor, trots att vi tidigt förstod att det skulle gå bra. Inte nog med att vårt bröllopsnummer sålde i 264 000 exemplar. Redan under vårvintern 2010 började hypen inför kronprinsessans bröllop. Vi ökade vår prenumerantstock med nära 28 procent.

Fler kungliga bröllop!

–I genomsnitt ligger vi just nu cirka 10 procent över fjolårets lösnummerupplaga, säger Lennmor. Och bättre kommer det att bli – vi har ju så många positiva händelser i kungahuset framför oss: en kronprinsessbaby och att fortsätta följa Carl Philips och Madeleines romanser. Dessutom bjuder året på flera utländska kungliga bröllop – och just dessa är våra bästa sälj!

Även i den senaste Orvesto-mätningen blev Svensk Damtidning vinnare och ökade sin räckvidd med 8 procent, eller 29 000 exemplar/vecka.

Svenskdam.se kan också redovisa bra siffror, antalet sidvisningar ligger idag stadigt kring 700 000 i veckan.