Vimmelprinsessan om varför Victoria och Daniel uteblev från festen i Oslo

Vimmelprinsessan om varför Victoria och Daniel uteblev från festen i Oslo
Annons

I helgen var det som ni alla sett stor fest i Oslo för kronprins Haakon som fyllde 40 år. Vimmelprinsessan berättar mer om varför inte Victoria och Daniel fanns där.

Undrar ni också vart vårt svenska kronprinsesspar var under kronprins Haakons 40-årsfest? Vimmelprinsessan har pratat med hovet.

Foto: Stella Pictures

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

110 kommentarer till “Vimmelprinsessan om varför Victoria och Daniel uteblev från festen i Oslo”

  1. Tinalill skriver: 22 juli, 2013

    Jaha, men om det aldrig varit aktuellt, kan man ju undra varför dom inte var bjudna?


  2. Kristiina från Turku skriver: 22 juli, 2013

    Jag tycker att det är lätt att förstå att med ett så litet barn som Estelle, Victoria och Daniel ville inte delta i denna typ av festival.


  3. Sandra skriver: 22 juli, 2013

    Ja men frågan kvarstår – Varför var de inte med? Varför var det inte aktuellt?

    #2 Men de har ju en barnflicka som skulle kunna passa Estelle under tiden som Victoria och Daniel var med och firade.


  4. Anna skriver: 22 juli, 2013

    Du får gärna förklara för mig varför det var självklart att avstå en musikfestival när man har ett litet barn hemma Kristina… Antigen blev de inte bjudna och då kan verkligen undra varför eller så orkade de inte avbryta sin semester, väldigt respektlöst mot en vän och kollega isåfall!


  5. emma_h skriver: 22 juli, 2013

    ja inte berodde det på Estelle iallafall…

    ifjol tog de med sig en betydligt yngre Estelle + barnflickor till Luxemburg för att gå på Guillaume & Stephanies bröllop med fest i dagarna 2 och då uppgav Hovet att E var på hotellet hela tiden m sina barnflickor – även småbarnsföräldrar kan ha ett socialt liv


  6. ATL skriver: 22 juli, 2013

    #4 What business is that of yours whether or not they were invited or why they chose not to attend? I am sure the reasons are clear between MM/Haakon and the crown princess and prince Daniel. The crown princess and prince Daniel are not rude, like some of you who write on these pages. They know how to behave. Their reasons for staying put do not concern any of us. This shindig was a private affair.


  7. Inger K skriver: 22 juli, 2013

    Att de inte är med, beror nog på att kungen är i USA. När han är borta går ju KP Victoria in.


  8. Bittan skriver: 22 juli, 2013

    Förstår Victoria och Daniel att de inte går på sådana “flum” kalas. Det skulle inte jag heller inte gjort.
    MM är snart 40 år beter sig som en 15-20 som går på sådana fester, samt sova i tält. V och D vill säkert ha det bekvämt och det vill jag med.


  9. Annelie G skriver: 22 juli, 2013

    ¤6 ATL
    So true, so true as it is written !
    Remember that the King of Sweden is in the US, Prince Carl Philip in Båstad and Princess Madeleine newly married stays (as it is told) in Torekov. Somebody has to be on standby duty ! That is written in the job description for the Swedish Royal Family ! So there is no reason at all to be rude against Crownprincess Viktoria and Prince Daniel !


  10. Claire de Lune skriver: 22 juli, 2013

    Det är ett dilemma. “What business is that…” Det är liksom inkluderat i monarkins lagar. När man inte har någon politisk eller administrativ roll, blir det hela alltför privat. Det ligger i sakens natur.
    Blodsmystiken focuserar ju stenhårt på Familjen och Släkten/ Ätten.
    Så, därför är det inbakat i regentskapet, och man måste ta det onda med det goda.


  11. Karina skriver: 22 juli, 2013

    #9 Annelie G: Virker som folk er ligeglade med fakta, bare de kan lufte deres egen mening.Hvorfor du skriver, at Madeleine er i Torekov, når det tydeligt fremgår af nytagne billeder, som kan ses på bl.a. myroyals, at hun er på Öland, hvor hun har været ude at gå i weekenden sammen med Victoria, Daniel og Estelle, selv har hun Zorro i snor ?
    I Danmark er kravet til en vikarierende rigsforstander blot, at han/hun skal opholde sig indenfor landets grænse, og skulle man i Sverige vælge, at det skal være en i tronfølgen, så ligger Båstad også i Sverige, det er jo ikke længere dansk (ironi). Men I har ikke den regel indført i tronfølgeloven.
    Festen var privat, og det er også privat, hvorfor V og D ikke var der.
    Så privat, at jeg i hvert fald ikke kan finde nogle billeder af Mary, Máxima og W-A fra festivalen.


  12. Carita skriver: 22 juli, 2013

    Nr 3 Estelle har två barnskötare. Så en an dom hade ju kunnat följt med till Oslo.


  13. Ingrid skriver: 22 juli, 2013

    Det kanske inte är så lätt för dem i sådana här sammanhang, lättare då i strikt formella där deras roll är inövad.
    Detta är den nya generationen kungligheter som kommer att dana morgondagens monarki, de är unga , kompetenta och naturliga.
    Filmen med den norske kronprinsen visade verkligen det.


  14. ATL skriver: 22 juli, 2013

    10 “What business is that of yours” betyder vad angar det Er (oss). Deras privatliv ar deras privatliv. De kungliga ar inte tvugna att tala om for Er vad dom gor varje minut av dagen, varfor dom into gor nagot privat, eller varfor dom gar nagonstans. Dom are inte slavar. Slavery went by the wayside many moons ago.


  15. Sidsel raae skriver: 22 juli, 2013

    Dere i Sverige kan være glade for å ha et seriøst, upolitisk, hardt arbeidene og sjarmerende kronprinspar. Mange i Norge kunne nok tenke seg å bytte. Jeg er en av dem.
    Sidsel


  16. Inez skriver: 22 juli, 2013

    Hon kanske är nygravid och illamående…


  17. Anna skriver: 22 juli, 2013

    …eller så visste kostymnissen Daniel vad han skulle ha på sig;)!


  18. emma_h skriver: 22 juli, 2013

    citat_Danmark er kravet til en vikarierende rigsforstander blot, at han/hun skal opholde sig indenfor landets grænse … Men I har ikke den regel indført i tronfølgeloven.
    Jo Karina_11 Vi har samma regel “indført i tronfølgeloven.” – med den skillnaden:I undantagsfall anlitas Riksdagens Talman istället. http://www.kungahuset.se/monarkin/monarkinisverige.4.7c4768101a4e888378000268.html
    “Den svenska tronföljden regleras i successionsordningen, som är 1 av Sveriges grundlagar. Tronföljden avgör också vem som tar vid som vikarierande statschef (tillfällig riksföreståndare) om kungen är förhindrad att utföra sina uppgifter.” (källa: Wikipedia)


  19. Charlotte skriver: 22 juli, 2013

    # 18 Emma_h
    Er Talman = med Riksdagens formand, altså den øverste efter Kongen ? Og den person, som har siddet længst, som valgt medlem af Riksdagen, og ikke behøver at tilhøre samme parti, som regeringen?


  20. liana skriver: 22 juli, 2013

    Nris 6, 9 and 11. How refreshing to read your sensible comments. Thank you very, very much.


  21. Britt PerssonVarförVictoriaochDaniel skriver: 22 juli, 2013

    Kors sådant rabalder pga att kronprinsessparet inte var på popfestival i Norge!
    Kommentaren kostymnissen, varför uttrycka sig så, Daniel vill säkerligen inte representera i shorts, utan klä sig propert!
    Kanske beror deras frånvaro på att Daniel inte får vistas för mycket i solen och om han bär en av de berömda kepsarna så blir det klagomål för det! Det är inte lätt att vara kunglig.
    Vid tiden för bröllopet i Luxemburg hade väl Estelle bara en barnsköterska?
    Kunde festarrangören Mette-Marit åka till hälsohem i stället för att fira sin svägerskas 40-års fest, så är väl detta ingen skandal!


  22. Sund i Borgholm skriver: 23 juli, 2013

    De kan inte slita sig från sitt nya sommarställe på Solliden!


  23. karin skriver: 23 juli, 2013

    Flott dokumentar av håkon i anledning 40års dagen. Han fremstår som noe av det mest sjarmerende og reflekterte mannen Norge har. Og kjekk er han også. Victoria var dessverre altfor stiv og unaturlige i video’n mens Danmarks kronprins var avslappet og søt. Tror Victoria og Daniel er for seriøse for dette arrangementet. Til dere som kritiserer festen eller temaet – dere ville ha kritisert uansett. Men kanskje V og d kommer til MM’s feiring – en kirkekonsert. Ingen som har lyst til å kommentere den “festen”??


  24. karin skriver: 23 juli, 2013

    Og hadde grunnen vært at kongen er i USA, så haddel vel hoffet sagt det.


  25. Hilde skriver: 23 juli, 2013

    Synes denne diskusjonen begynner å likne en storm i et vannglass.
    Selv om man er kongelig har man rett til å bruke sin fritid som man vil.
    Da Maxima og Willem-Alexander inviterte alle tronfølgerparene til weekendsamling tidligere i vår prioriterte Frederik Vasaloppet framfor å treffe sine venner og kollegaer. Mette-Marit var heller ikke til stede,hun var på privat reise.


  26. H. Jensen skriver: 23 juli, 2013

    Jeg må indrømme, at jeg synes det var en underlig fest at arrangere for en 40-åring kronprins. Flippet vil jeg kalde den.
    Er gæsterne blevet inviteret til Skaugum Musikfestival medbringende en tallerken, et telt og penge til at betale for musikken og artisterne ? Hvad var plan B, hvis regnen havde styrtet ned ? Virker mere som en indkaldelse til et årligt møde i en spejder(scout)lejr. Men man må gå udfra, at de kongelige og udenlandske gæster har booket sig ind på et hotel, ikke alle er jo ligeså jordnære, som det norske kronprinspar!
    At Victoria og Daniel ikke skulle være inviteret, tror jeg ikke på, men jeg forstår deres afbud, uanset hvad grunden har været.


  27. Hilde skriver: 23 juli, 2013

    Er enig i at uttalen fra det svenske hoffet skaper mer forvirring enn oppklaring. Hvorfor ikke bare si som man gjør i Norge, vi kommenterer ikke kongefamiliens private program.
    Er helt sikker på at verken Haakon eller Mette-Marit tar det ille opp at de ikke var der. Sånn vil det alltid være. Alle kan ikke være med alltid.


  28. Claire de Lune skriver: 23 juli, 2013

    Detta är ett svart hål, ett ickeämne för diskussion.
    Det kan vara kul att spekulera, erkännes. Men vilka privata (för den var privat) fester kronprinsessparet deltar i, har ingen egentlig relevans för deras arbete som representanter för Sverige.


  29. AstridA skriver: 23 juli, 2013

    Uttalelsen fra hovet betyr fölgende: Kronprinsessparet var ikke invitert. Så enkelt er det. Dette var en fest for venner, og V/D tilhörer ikke vennekretsen. Det gjör de danske kongelige som var tilstede. Den danske og den norske kongefamilien har alltid stått hverandre närmest. Dette vennskapet bygger på dronningene Margrethe og Sonjas tette relasjoner.


  30. Julia skriver: 23 juli, 2013

    29 Om det är så att kronprinsessparet inte var inbjudna till festen tycker jag det är ännu mer sorgligt att de fått så mycket kritik för att de inte “orkade” komma. Alla ni som skrivit om att de hellre latar sig på Solliden och att kungen!! borde ha avstått från scoutmötet i USA för att gå på hippiefest i Oslo, skäms på er!!!


  31. Claire de Lune skriver: 23 juli, 2013

    ATL: What business is that of yours, jag vet vad det betyder ordagrant, men gick därifrån snabbt vidare till att fundera över vilka följder en sådan inställning till folks intresse för “sina” kungligheters göranden och låtanden kan få för monarkins ställning i ett land.

    Om deras förehavanden inte angår folket, och de (folket) får en rejäl avbassning när de funderar lite över vad de kungliga gör och inte gör, blir det kanske som i Sverige, där monarkin är på tillbakagång, och inte som i Storbritannien, där “folket” i dagarna ger bevis för hur viktigt deras kungahus är för dem. Utan att någon skäller upp dem.


  32. Claire de Lune skriver: 23 juli, 2013

    Om ni är seriösa här: Sluta med era Skäms och Fy på Er- kommentarer. De är löjliga.
    Folk som skriver här är vuxna. Möjligen med undantag av Skolpoliserna som Fyar på andra skribenter.


  33. Sthlm skriver: 23 juli, 2013

    Det ska alltid vara hysch, hysch när det gäller kronprinsessparet. De åtnjuter alla tänkbara förmåner, men vill helst vara privata och inte bli störda. Horribelt med all deras ledighet, dottern har väl två barnskötare. Hela kungafamiljen verkar mest flänga och gömma sig i sommar och de stora drakarna verkar “platsade”. Inga reportage eller bilder, hemligt, hemligt…. Nu är det väl snart dags för den årliga kräftskivan och då ska väl kungafamiljen samlas för lite “ledighet” på Öland innan det är dags att lämna ön.


  34. Pboo skriver: 23 juli, 2013

    Ni som klagar – har ni aldrig tackat nej till en privat fest?! Ni kan inte vara bjudna till många privata fester om ni har haft möjlighet att gå på samtliga! Som mång skrivit – man kan inte vara med på allt! Förstår mer än väl att man prioriterar en sammanhängande semester i sitt nybyggda sommarhus med sin 1,5 åring! Som också många skrivit – listan är ganska lång då KP Mette-Marit har valt att prioritera bort inte bara sin svägerskas 40-års firande, utan också flera officiella tillfällen då hon borde ha varit med och representerat, som vid P Estelles dop, då hon ljög att hon var sjuk o åkte o hämtade hem de köpta barnen från fattiga kvinnor i Indien osv, osv.


  35. ellinor blomquist skriver: 23 juli, 2013

    Troligtvis var de ej bjudna annars hade de varit där.
    Att Kungen är i USA-har ingen betydelse, när det var furstebröllop i Monaco var hela familjen där inkl kungaparet. Så det är ingen ursäkt, nä de är kanske ej så nära vänner som massmedia vill påskina?


  36. Aggie skriver: 23 juli, 2013

    Vad anledningen än var så tycker jag att det är ett märkligt, kallt, och nästintill nonchalant svar från hovet. Svarar man så? Nej, det tycker jag inte, och är anledning någon av alla som nämns i kommentarerna ovan så kunde man ju sagt detta, eller hur? Sådana svar gör att jag tappar förtroendet för hela den kungliga apparaten.


  37. Julia skriver: 23 juli, 2013

    32 Du kanske tycker att de kungliga ska tåla vad som helst för att de har stora privilegier. Att bli hånad för att man inte går på en fest som man troligtvis inte var bjuden till är att bli utsatt för mobbing.


  38. caterineg skriver: 23 juli, 2013

    Nog är det märkligt att hela kungahuset uteblev, det är väl självklart att de blev bjudna. Men fåniga scoutsammankomster, andra privata grejer det är visst viktigare. Drottningen har väl knappast nöje av att trava efter kungen och se glad ut, hon kunde väl ha åkt till festen.Kungen är väl närmast hindrad att ha för roligt, vem vet vad han kan ta sig till på en uppsluppen fest.


  39. Dorthe skriver: 23 juli, 2013

    At nogen mener, at Kongeparret skulle være inviteret og mødt op til denne retro Musikfestival på Skaugum…… Har I fået solstik her midt i en agurkerid ???
    Blev den forøvrigt en succes ?


  40. Desiréesvenskdam skriver: 23 juli, 2013

    #33 och 36 håller med er. Varför nämna att MM var på annat håll när svägerskan fyllde?
    #34 Nu var det ju Håkon som skulle firas och V och han ska vara mycket nära vänner.
    #37 klart att de var bjudna!


  41. Vivi skriver: 23 juli, 2013

    Det er Mette-Marit, der har stået for denne private fest og det må også gælde gæstelisten: hvem er IN og hvem er OUT af kongelige set i hendes optik, nok mere udvalgt efter hendes nye venner end Haakons gamle, hun regner i hvert fald ikke Europas unge kongelige, som venner eller med i den store familie.
    Men når norske hovet har valgt at oplyse på hjemmesiden, hvem der kom til denne private fest for kronprinsen, så må pressen også kunne få et svar fra samme norske hovet, om det er sandt Victoria og Daniel ikke (længere) regnes med til vennerne! Det må være et opgave for vg.no eller Se&Hør.


  42. helene skriver: 23 juli, 2013

    The couples aren’t connected in a friendly manner anymore – I think, especially Victoria and Mette-Marit have some serious problems. There aren’t any photos from the last two years which show them having directly contact.


  43. Vicki skriver: 23 juli, 2013

    De kan väl ha nån ytterst privat anledning att utebli, som de meddelade Haakon och Mette-Marit helt privat, vad har vi med det att göra ??????????????


  44. Anneli skriver: 23 juli, 2013

    En väldig massa spekulationer här…..Å ändå är det ingen som vet något om orsaken till varför inte Viktoria & Daniel åker till Norge..Angår det någon av oss???? Svar: NEJ! Herre Gud låt dom bestämma själva vad dom ska göra eller inte göra…


  45. Medeachintohs.blogspot.com skriver: 23 juli, 2013

    Men har de inte semester?
    Och föresten,Mette Marit uteblev på dopet av prinsessan Estelle!


  46. Karina skriver: 23 juli, 2013

    I det perfekte norske kongehus gør man aldrig fejl, men det er ved gud da ikke klogt, at sige festen er en privat fest og så lægge de kongelige gæsters navne ud på hjemmeside. Og hvorfor så ikke hele gæstelisten ? Statsminister Stoltenberg skulle også høre til de inviterede venner.
    Mon Frederik og Mary så skal medregne det som 2 arbejdsdage midt i ferien ?


  47. Julia skriver: 23 juli, 2013

    Varför finns det inga bilder från festen med Willem-Alexander och Maxima och Frederik och Mary? Mycket underligt.


  48. Ingrid skriver: 23 juli, 2013

    Detta var en privat fest!
    Av vilken anledning skulle Sveriges kung vara där?
    Man bjuder väl dem man har något gemensamt med.
    Innehållet i festen är saker som ligger kronprinsen varmt om hjärtat, framtagna av hans fru.
    Allt som blir över, som porslin och annat skänks till välgörande ändamål.


  49. Karin skriver: 23 juli, 2013

    Victoria og D var helt sikkert inviterte, men det er helt ok at de velger å ikke dra. Men jeg synes som andre at hoffet kunne ha sagt det – de hadde andre forpliktelser. MM uteble fra Estelles dåp fordi hun var syk. Jeg tror forholdet mellom den svenske og norske kongefamilien er meget bra, så ingen vits i å lage noe drama. Karl G og Silvia var jo akkurat i Norge.


  50. nalle puh skriver: 24 juli, 2013

    Var Sofia och CP inbjudna? Dom hade väl varit perfekta för jippot i Norge, även om det är semestertider!


  51. Pallesen skriver: 24 juli, 2013

    # 49 Karin: Du må huske dårligt, når du kan skrive, at MM ikke kom til Estelles barnedåb, fordi hun var syg, den sygdom har ingen andre hørt om ! Nej du, hun tog flyveren rigtig nok ikke til Stockholm, men til Seattle, USA, hvor hun var til et møde, hvad det omhandlede, ved vi til gengæld ikke, ingen adgang for pressen. Men hun prioriterede dette besøg fremfor Estelles dåb, så vigtigt må det have været for hende.
    Hvordan Victoria og MMs venskab er, ved jeg ikke, men Mary og MM er nok mere samme typer. Mary var også til fest og farver Down Under sammen med veninden Amber, hun mødte som bekendt Frederik på en bar i Sydney.


  52. Hilde skriver: 24 juli, 2013

    #29 AstridA og #35 ellinor blomquist
    Jeg tror ikke et dugg på at V og D ikke tilhører vennekretsen.
    Haakon og Victoria har kjent hverandre hele livet og truffet hverandre i både private og offisielle sammenheng flere ganger i året.
    Under ski-VM i Oslo for noen år siden så man jo med egne øyne hvor gøy de hadde det sammen.
    Da Haakon og MM hadde 10 års bryllupsdag for to år siden var V og D invitert.det var også en privat feiring.
    Har også sett bilder av Victoria på ski -semester med den norske kongefamilien.
    Dessuten,hva er definisjonen på venner/ vennskap? Av de 220 gjestene tviler jeg sterkt på at Haakon er nær,god og personlig venn med alle.Mange er vel mer bekjente,perifere venner enn spesielt nære. Bl.a var Designeren Peter Dundas og, moteredaktøren i Vogue gjester. Medarbeidere i organisasjoner de er beskyttere for bl.a.


  53. Julia skriver: 24 juli, 2013

    49 Det verkar som om Mette-Marit får göra lite som hon vill. Hippieprinsessan behöver nog fler lektioner om hovetikett i prinsesskolan.


  54. Hilde skriver: 24 juli, 2013

    caterineg # 38
    Tror du har misforstått litt.
    Dette var en privat grej,ingen offisiell markering av Haakons fødselsdag.
    De kongeligheter som var der,var der ikke som representanter for sitt land eller som kongelige men som privatpersoner.
    Forøvrig kan vel ikke Silvia dra på festen hvis hun ikke var invitert. Går du på fester du ikke er inbjuden til?
    Det er ikke slik at de har sendt ut en åpen invitasjon til alle kongehus men en personlig invitasjon til de som de vil invitere.


  55. Hilde skriver: 24 juli, 2013

    #33 Sthlm
    Nå er det noe som heter privatliv. Det er også noe som heter semester og fritid. Da har kongefamilien som alle andre rett til å få være i fred. Om de går ut og spiser middag med et vennepar, går på bio eller på private fester har vi ingenting med å gjøre.


  56. Julia skriver: 24 juli, 2013

    51 Pallesen var det jag vände mig till. Konstigt med numreringen här ibland.


  57. Kristiina från Turku skriver: 24 juli, 2013

    42, inte en kontakt? Victoria, Mette-Marit och Daniel på bröllopet i Luxemburg på bröllopet i Luxemburg förra året
    http://imageupper.com/i/?S0200010030021Y137464845957193
    Och på väg till Drottningholm på Madeleines bröllop
    http://imageupper.com/i/?S0200010030011Y137464845957193
    Victoria och Daniel deltog vid Haakons ​​och Mette-Marits tionde bröllopsdag i augusti 2011, Mary, Frederik, Willem-Alexander och Maxima var inte där. Jag tror att det finns inga problem mellan Haakon, Mette-Marit, Victoria och Daniel. Victoria och Daniel föredrar bara att tillbringa tid med sin vackra dotter och inte vill stå hela dagen på någon festival att lyssna musik. Och jag är säker på att Haakon och Mette-Marit förstår detta, Victoria och Daniel hade vänta så länge för att få en familj.


  58. Bittan skriver: 24 juli, 2013

    # 53, Julia, bra skrivet!


  59. Kristine, Oslo skriver: 24 juli, 2013

    Jeg tror at Victoria er god venn av både Haakon og Märtha, og at det er et vennskap som har bestått over lang tid. Jeg har inntrykk av at det ikke er så nære relasjoner til Madeleine og Carl Philip. Derfor tror jeg at Victoria og Daniel har blitt invitert, men har takket høflig nei. Jeg synes det er forståelig at et slikt evenement ute i parken ikke passer for alle, i dette tilfelle kanskje på grunn av lille Estelle.

    Dette er ikke noe å gjøre et stort nummer ut av. Det er voldsomt til spekulasjoner, blant annet om at det er knute på tråden i vennskapet. Det er ingen som kommer i alle kalas man blir invitert til. I så fall må det være svært lite av invitasjoner og innbydinger i ens liv.


  60. Julia skriver: 24 juli, 2013

    59 Kristine Oslo Det är nog bra relationer mellan Hakon och Victoria. Men nu var det ju Mette-Marit som ordnade ett överraskningsparty för sin man. Han hade blivit tillsagd att inte läsa tidningar och att inte gå ut på nätet en vecka före födelsedagen för att inte få veta något. Det var MM som bjöd in gäster och ordnade allt.


  61. Sally skriver: 24 juli, 2013

    Alt det skriveri om, at de ikke var inviteret, kommer den fra Hovet ???
    Festprogrammet var ganske enkelt ikke et, hvor Victoria kunne have Daniel og Estelle med, så hvorfor skulle hun selv deltage og afbryde sin semester, hvor hun desuden også havde besøg af Madeleine ?
    Min tolkning, men når man er afhængig af medicin og har været igennem en organtransplantation, så er der visse ting, man må afstå fra. Hvorfor skal det være tabu-emne?
    #53 Julia
    Enig, og jeg tvivler på, at den ældre moderedaktør fra Vogue hører til blandt Haakons nærmeste venner, det var MMs fest for MM.


  62. AstridA skriver: 24 juli, 2013

    #61 Sally om Vogue, Dundas & co: MM måtte nok invitere sponsorene i tillegg til venner.


  63. Marguerithe skriver: 24 juli, 2013

    Man önskar lite mer finkänslighet av svenskarna!!! Alla vet vi att Daniel p g a sin sjukdom inte kan delta i strapatser av olika slag. Denna fest var väl en sådan. Jag tror inte att han läser Svensk Dam men han är nog högst medveten själv om sina begränsningar. Jag hoppas att Victoria också inser det.


  64. Anne Sofie skriver: 24 juli, 2013

    Det er lidt synd, at MM tilsyneladende, når gæstelisten rummer mellem 200-300, ikke som den ældre generation, føler et fælleskab med sin generation fra broderlandene, ikke meget “fællesnordisk” hos MM. Det havde været naturligt, at invitere alle jævnaldrende (+ indgifte) fra DK og Sverige, som i hvert fald Haakon kender godt fra de mange tidligere familiefester, og det drejer sig kun om max. 6 personer mere. I Norge føler man måske ikke længere bånd tilbage til Chr. IX, men kong Haralds mor havde nu dansk-svenske forældre!
    # 62: Den italienske Vogue-redaktør er vel M-Ms sponsor/mæcen/mentor – ikke Haakons ?


  65. Kristine, Oslo skriver: 24 juli, 2013

    For en tullete diskusjon. Jeg gir opp. MM arrangerte en fest for sin mann som hun ville skulle være en overraskelse og midt i blinken for ham, jubilanten. Derav utendørskonserter med en musikkvariant som MM selv ikke er så glad i, men som hennes mann “digger”. Påfunnet om å være utendørs og at han skulle ankomme selskapet i fallskjerm, var antagelig også noe hun mente var i hans smak. Andre har andre preferanser, for eksempel elsker det svenske kongehuset maskeradeball, som sikkert noen synes er litt “corny”. Hvilken oversikt har dere over hvem som ble invitert og hvem som kom? Her i Oslo har vi i hvert fall ingen oversikt over det. De inviterte ble antagelig grundig informert om hvorledes selskapet skulle gå av stabelen, og da passet det ikke så godt for Victoria og Daniel. Intet ondt blod og ingen krenkelser av noen av partene.

    Dere burde vært ansatt i etterretningstjenesten, med så mange konspirasjonsteorier dere har mage til å fremsette.


  66. Dorthe skriver: 24 juli, 2013

    #65 Kristine, Oslo
    Hvilken usaglig kritik af andre, at nordmændene er så himmelhenrykte over alt, hvad MM gør, inklusiv hendes mand, skal vel ikke hindre andre i, at have en mening om hendes arrangement, når nu kongehuset selv fortæller, hvilke kongelige gæster, der var til den meget, meget, private fest.
    Din sammenligning med maskeradebal, hahaha, mener du operaforestillingerne på Drottningholm eller hvad?
    Better luck next time.


  67. Kristine, Oslo skriver: 24 juli, 2013

    Jeg mener slett ikke at det norske kongehuset er perfekte, og jeg er kritisk til sider ved Mette Marit og Haakon. Blant annet synes jeg de er for politiske, og for politiske korrekte. Jeg tenker i blant at kongehuset kan nedlegges etter Sonja og Harald har gjennomført sin livsgjerning. Jeg er i tvil om Haakon er like dedikert, kanskje vil han heller ha andre roller og oppgaver enn det som relaterer seg til kongeriket Norge. Dersom H & MM vil spille en rolle på verdensarenaen, får de heller konkurrere med dem som har de rette kvalifikasjoner for dette. Jeg har alltid vært en stor beundrer av Victoria, og synes at svenskene er heldige som har henne. Men i denne saken vrenges og vris og spekuleres det ut i absurdium i Mette Marits og Victorias motiver. Bare fordi Victoria takket nei denne gangen? Hender det aldri at du takker nei til en invitasjon?


  68. Birthe Vejrum skriver: 24 juli, 2013

    # 51 Pallesen : Under OL/OS i Sidney var de unge i Australien blevet opfordret til at indgå i en slags velkomstgruppe ” Meet the yung Australiens” her var Mary + veninder tilmeldt, altså en form for værter/værtinder.
    Arrangementet på baren Slip Inn, var en slags halvofficiel reception, eller hvad man nu skal kalde det, hvor de unge fra de europæiske kongehuse kunde møde unge australier under afslappede former.
    Mary vidste ikke hvem udlændingene var før en af veninderne fortalte hende det.

    Party’et i Norge vil jeg slet ikke spekulere i.


  69. J.I. H-Musa skriver: 24 juli, 2013

    Håller med # 53 Julia.

    Jag tycker att Kronprinsessan och prins Daniel representerar Sverige på ett bra sätt.
    Jag har svårt och tro att de inte blivit bjudna till 40-års festen i Norge.
    Att de inte kom pga festival stämningen stämmer inte heller och det var nog inga vanliga tält för den delen.
    Antingen var den lilla familjen förkylda eller så är Kronprinsessan gravid som #16 Inez skriver…


  70. camilla skriver: 25 juli, 2013

    Når man som dansk læser overskriften, lyder det dramatisk, for nok betyder det også, at man ikke kom, men ordet udebliver er noget man gør fra fx et retsmøde, som man er blevet indkaldt til.
    Og brugt her lyder det som uvenskab, at de ikke kom, altså i danske øren/sprogbrug. Men Victoria, Haakon og Frederik er nærmest en “treenighed” kongelig set, så det er, at gøre en fjer til en høne, men på dansk overdriver vi endnu mere, vi gør en fjer til fem høns. 😉
    Nu er MMs 40-årsfest(-ival) for Haakon overstået, men der er kun en måned til MM fylder 40 år, hvad bliver så Haakons fest for hende ? De invitationer må være sendt ud, kongelige gæster skal inviteres i god tid af hensyn til deres planlægning af opgaver. Men måske foretrækker hun en privat rejse til Indien, nu har de fleste i vennekredsen jo deltaget i festen for Haakon.


  71. Hilde skriver: 25 juli, 2013

    Camilla #70
    Mette-Marit skal ha en friluftsgudstjeneste på sin fødselsdag. Vet ikke noe om detaljene.


  72. Evita Jansson skriver: 25 juli, 2013

    Jag har full förståelse att kronprinsessparet inte deltog i hippiefestivalen. Nästa firande bli en utomhusgudstjänst.

    Finns det ingen gräns på spektakulära 40-årsfirande i norska kungahuset? Varför duger det inte med traditionella födelsedagskalas?


  73. Ingrid skriver: 25 juli, 2013

    Om ni alla här över 80 år , kan jag förstå era bryderier, så var det ju verkligen inte förr, eller hur?


  74. Luffe skriver: 25 juli, 2013

    Mon denne friluftsgudstjeneste MM skal hyldes med, efter
    eget ønske, også skal holdes i parken ved Skaugum ?
    Man må håbe, at hun har allieret sig med vejrguderne eller gæsterne er måske blevet bedt om denn gang at medbringe
    en paraply og regncoat ?
    Jeg ved ikke, om jeg synes Norge har et moderne kongehus,
    men det er i hvert fald specielt……og bliver nok endnu mere,
    når kongeparret engang er borte.


  75. Ingrid skriver: 26 juli, 2013

    Tror inte att ni behöver oroa er för kronprinsen, han är begåvad, kompetent, erfaren ,stark och sportig.
    Vi får däremot hoppas att V o D håller sig friska och orkar med sitt kommande uppdrag.


  76. Sarah skriver: 26 juli, 2013

    # 75 Ingrid
    … kanske også lidt af en “töffel” !


  77. Julia skriver: 26 juli, 2013

    # 75 Haakon måste få ordning på sin fru om det ska lyckas.


  78. emma_h skriver: 26 juli, 2013

    AstridA-citat “Dette var en fest for venner, og V/D tilhörer ikke vennekretsen. Det gjör de danske kongelige som var tilstede. Den danske og norske kongefamilien har alltid stått hverandre närmest”

    även om NO & DK är tajtast vänskapsmässigt hindrar väl inte att de också har vänskapsband med V&D… Annars hade väl inte Födelsedagsbarnet fått äran att bli Estelles gudfar ifjol?? (om jag kom ihåg rätt) gästlistan innehöll både vänner & mer ytligt bekanta enligt vad vissa med “koll” berättat ovan
    ibland ges ej möjlighet att gå på utsatt datum – kan haft ngt inbokat


  79. Ingrid skriver: 26 juli, 2013

    76
    Syftar du på någon av de svenska männen?


  80. Kristiina från Turku skriver: 26 juli, 2013

    69, har du inte läst Vimmelprinsessans blogg
    Annika Sönnerberg på hovets informationsavdelning meddelade att någon svensk närvaro på Skaugumfestivalen aldrig var schemalagd.
    – Det var aldrig aktuellt, säger hon.
    https://vimmelprinsessan.svenskdam.se/ingen-festival-for-victoria-och-daniel/
    Kanske Mette-Marit berättade till Victoria och Daniel på Madeleines bröllop vad hon planerade, och Victoria och Daniel berättade för henne att de inte skulle närvara vid denna typ av festival.


  81. Susanne skriver: 27 juli, 2013

    Hvis man ikke ved norske hof havde været så ubegavet, at skulle prale på deres hjemmeside med hvilke kongelige, der kom til denne meget hemmeligholdte fest, så havde vi ikke vidst om Máxima, Willem-Alexander, Frederik og Mary overhoveder var der eller andre af de ex-kongelige.
    Ingen billeder har man set, kun af ML og Ari og få andre gæster.
    Jo mere jeg læser og får indblik i det norske kongehus — jo mere glad bliver jeg for mit eget danske.
    Når man møder nordmænd, siger de altid, at kongehuset er historie, og dét der binder landet sammen — jeg synes nu Haakon og MM er godt på vej til at afskaffe al det historiske.


  82. Sarah skriver: 28 juli, 2013

    #79 Ingrid
    Absolut ikke, det var jo Haakons egenskaber du beskrev og jeg tilføjede blot endnu en. 😉
    # 80 Kristiina
    Hvis din “historie” holder, så kan Kp V være gravid. For det lyder helt usandsynligt, at de ikke skulle være inviteret.
    Men hvorfor kommenterer hovet overhovedet på en privat fest og midt i deres semester ?


  83. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 72 Evita Jansson:
    Utrolig hvor mye arroganse, besserwissen-het, sjølgodhet, surmaget kritikk av en moderne musikksmak som Haakon har – antagelig av mye mindre kompetente musikk-kyndige kommentatorer her – som t ex du! At MM har organisert alt dette for å glede Haakon tjener henne til ære – i tillegg til at han fikk lov å hoppe i fallskjerm, som han ikke har fått lov til etter at de traff hverandre. Det ville jeg også forbudt min mann, når han var småbarnsfar og tronarving! MM har bena på jorda!
    Hvorfor kaller dere festen for hippie-fest – det var det langt fra – ingen flower-power så langt øyet kunne se!!! Noen her ønsker å skitsverte MM uansett hva hun gjør! Hva er galt med en tema-fest?
    Jeg har vært både flamenco-danser og prærie-ulv på slike fester – og det var både 40- og 60-årsfest!! Kreative mennesker med mye tiltakslyst ønsker gjøre annet enn å sitte ved et bord med stort sett kjedelige taler – stivpyntet i ubehagelige klær! Bra jobbet MM!!!! Ingen tråk-monser der i gården! Og hun har bena trygt plantet på jorda!


  84. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 47 Julia:
    I norske aviser (tidninger) har vi sett bilder av Willem Alexander m/fru, men også Mary – sittende på plenen – mens de hører på musikk. Det var vel valgfritt om man satt i stoler eller på plenen – da Sonja, kongebarnas Nanny og kabinettsekretær, MMs mor og hennes venn alle satt på campingstoler, mens de fleste satt på den royale plen i passiar med sin sidemann/-kvinne. Nordens beste veckotidning vedr royale nyheter burde fått det med og vist det fram.
    Det er mildt sagt en herlig blanding av personer som er kronprinsparets venner – det har vi jo sett i andre sammenhenger også – og de skiller nok ikke på hva som er Haakons og hva som er MMs venner – fra alle lag av folket1


  85. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 72 Evita Jansson:
    Hva er tradisjonell fødselsdagsfest i våre dager??? Er du motstander av at noen er kreative og finner på annet enn det som skjer på “den slagne landevei”? Du høres ut som en tråkmons!!!!
    Herlig at også kongelige gjør annet enn å opptre fullstylede med dyre kjoler! Kanskje du savner å kommentere kjoler? Kjøp et moteblad – hvis MM har fralurt deg muligheten av å fråtse i designkjoler! Har du tungt for å forstå ting????? Det var ikke en hippiefestival – men en avslappet musikkfestival med Haakons musikksmak, som ikke er MMs. MM er født på “det mørke fastland” som vi sier i Norge – så hun elsker nok mer stillferdige salmer, sanger og vise-pop!


  86. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 74 Luffe:
    Som personer er den norske kongefamilien er herlig blanding av spennende og kreative personligheter – som er fulle av tiltakslyst – også den utvidete del. Det er vanskelig å være republikaner fordi kongehuset er mer populært enn noensinne!
    Hvem husker ikke “Silver-cruise” – feiringen av kongeparets sølvbryllup? Den gikk til Lofoten med Europas kongelige storfamilie ombord i kongeskipene – med stopp på de mest spektakulære steder i Norges fjorder, Nidarosdomen, Nordens største vikingegård og feiring under Midnattsolen på stranda i Lofoten? Bespisning ved langbord på slottet blir for kjedelig gang etter gang! Samtidig promoteres Norge!
    Friluftsgudstjeneste er vel og bra, og er MMs valg – selv om jeg ikke er medlem av statskirken! Er du i mot det også?


  87. Evita Jansson skriver: 29 juli, 2013

    Kristansen: Enligt BilledBladet var det en hippiefestival. De inbjudna uppmanades betala en avgift för arrangemanget (för dyrt för norska kungahuset?). Gästerna övernattade i tält och gästernas naturbehov kunde också uträttas i skogen intill enligt ML.

    Jag förstår inte att Sv Dam tillåter personliga påhopp som besserwisser, självgod, surmagad och tråkmåns. Har Kristiansen en gräddfil då hennes kommentarer får överskrida de tillåtna 10 raderna?


  88. Skotten skriver: 29 juli, 2013

    # 85, 86 Kristiansen: Det er yderst forståeligt, at pressen stortset holdt sig væk – ikke så meget promotion for kongehuset dennegang 😉 – de lægger jo retssag an, hvis der bliver fotograferet, når de føler sig omfattet af privatlivets fred, selv på en strand!
    Vi andre ville gerne have set lidt flere billeder af gæsterne.
    Mht. Haakons musiksmag, så er Frederik også til heavy rock, måske endda mere end Haakon og hans musiksmag kan ses på væggene i Frederik d. 8.s Palæ, hvor der er malet flere LP covers på væggene i en af de officielle sale.
    Engang han var dj i et musikprogram på Danmarks Radio, spillede han flere avantgardenr., en af titlerne var “F… Your Mother” …… det glemmer man ikke så let. 😀


  89. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 76 Sarah:
    “Tøffel” – i dine øyne – men som den moderne mann han er, lar han selvfølgelig sin ektefelle både ta ansvar og medbestemmelse i ekteskapet! Det har jo vist seg at hun har tilført kongehuset mye – og er derfor svært populær – særlig blant de unge!
    Hun matcher Haakon perfekt – og de har mye til felles! Samme samfunnssyn/”verdenssyn” – dokumenteres godt i det store NRK-intervjuet i forbindelse med hans 40-årsdag! Han er en leken, voksen, ansvarlig, omsorgsfull ektemann, far og tronarving, mener jeg (som er for republikk av prinsipp, men som nå er en svært fjern mulighet pga. MM og H s skikkelighet og skikkethet)!


  90. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 77 Julia:
    “Haakon må få ordning på sin fru om de skal lykkes”….skriver du.
    Stikk fingeren i jorden – Frederik sa i NRKs fødselsdag-intervju – om Haakon – at nettopp Haakon var et forbilde også for han, og begrunnet det på en strålende måte! Hva mener du er galt med Haakons fru??? De ser ut til å ha samme syn/åsikter om de viktige tingene i livet – og begge jobber derfor for å nå nettopp disse mål!
    De er voksne nok til å erkjenne at begge skal utvikle seg – og nettopp med Haakon og kongeparets støtte har MM valgt sine hjertesaker! Hun har stor støtte fra disse for sine engasjementer rundt i verden. I et intervju for en stund siden sa dronningen at hun var imponert over deres internasjonale engasjement! Haakon sa i 40-årsinterjvuet – at menneskene på jorden er i samme båt og at det derfor er viktig å jobbe for at alle får det bedre! H+MM er samkjørte (og på samme klode)!


  91. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 87 Evita Jansson:
    Mener du at Billedbladet har faciten på hvilken type festival dette var? Feil og atter feil! Vi nordmenn vet jo at det var en musikk-festival med Haakons favorittmusikk. Ingen flower-power!! Her deltok kongen, dronningen og tidligere biskop og mange framstående og seriøse media-personer. Normale klær, men typisk festival-tema og lettere mat og vanlige klær. Det var mobile toiletter – og ML s forslag om å bruke skogen var det nok spøk, som få fulgte! Men om enkelte mannfolk måtte pi…., så hadde nok det vært slik mange gjør ute i naturen og på festivaler! Ikke kun for hippier! Det har jeg gjort på mange tyttebær- og blåbær-turer! Å overnatte i telt er ingen hippie-sak!


  92. lotta skriver: 29 juli, 2013

    Härregud! Har ni inte eget liv? Vad gör det i världen är V o D hemma eller Norge, det är vanliga människor som någon gudar. Det gör inga jobbet, sverige behöver inte luståkare!


  93. kristiansenkris skriver: 29 juli, 2013

    # 43 Vicki:
    100 % enig!


  94. marianne skriver: 1 augusti, 2013

    suck, det är så många danska kommentarer att jag aldrig förstår vad de menar


  95. kristiansenkris skriver: 1 augusti, 2013

    # 60 Julia.
    Antyder du at fordi det var MM som inviterte til party at V + D ikke kom – og at de føler seg hevet over den type selskapelighet!


  96. kristiansenkris skriver: 1 augusti, 2013

    # 62 Astrid A:
    Jeg tror at MM s venner er også Haakons venner – og omvendt – en salig blanding av alle typer mennesker fra alle samfunnslag og yrkesbakgrunn! I Norge frotterer ikke kongehuset adelen – som i visse andre land – men nettverket består av alle typer mennesker – Haakons bestevenn gjennom barndommen var sønn av en Frelsesarme-offiser (Salvation Army) – og overhodet ikke fra overklassen – og langt fra Stureplan-typene!


  97. kristiansenkris skriver: 1 augusti, 2013

    # 65 Kristine:
    Jeg kunne ikke vært mer enig! Hvilken type fest er det svensker og dansker ville at MM skulle arrangert for Haakon? Jeg tror det er misunnelse nok en gang – for at det norske kronprinsparet er foregangskongelige – også når det gjelder å arrangere et folkelig party – uten mye jåleri og staffasje! Merk kr pr Frederiks ord i NRK-intervjuet i forbindelse med Haakons 40-årsdag! At Haakon har hatt mot til å gjøre ting Frederik ikke trodde var mulig for kongelige!
    Dette partyet var mer interessant enn et middagsparty på slottet! Det har vi hørt nok av! Vi er nok ikke så konservative i Norge, og også mer naturmennesker enn våre nordiske naboer


  98. kristiansenkris skriver: 1 augusti, 2013

    # 66 Dorthe:
    Hva var galt med musikkfestival i Skaugumparken? Hva er det MM må lære av dere dansker og svensker mht. 40-årsfeiring for sin mann?


  99. kristiansenkris skriver: 1 augusti, 2013

    # 69 J. I. H-M:
    Jeg tror du må være i nærheten av sannheten! Enig i det du skriver.


  100. kristiansenkris skriver: 1 augusti, 2013

    # 70 Camilla:
    Hva ville vært galt med en tur til India? Vi har mye å lære også av Østens filosofi! “Halve” Hollywood har jo også vært i India med et mål om å videreutvikle seg selv! Kunnskaper bør vi hente mange steder i fra – og dermed ikke være så “låst” som mange her på tråden ser ut til å være. Undervurdering av andres tenkemåte forteller mer om den som gjør det enn den som blir undervurdert!!!
    Og aksepter at ting kan gjøres på mange måter! Vi må la andre få livsrom – og må ikke tro at våre egne løsninger og tanker er det eneste som er korrekt!!!!


  101. kristiansenkris skriver: 1 augusti, 2013

    # 88 Skotten:
    Jo, jeg tror Haakon og Frederik finner hverandre i musikken også – men også på andre måter! Det er jo ikke tilfeldig at F var H s forlover/bestman!
    Mht. til bilder fra festivalen – har det vært mye av det i norsk presse! Men tidlig på kvelden!


  102. Lilleputs skriver: 3 augusti, 2013

    Ja vel,,,,,V od D var ikke i Oslo,,,,,,,,skjønner dem godt. Mette Marit har fremdeles litt å lære.


  103. carina skriver: 4 augusti, 2013

    Lite jobbigt med alla norska (eller är det kanske danska eller färöiska?) kommentarer. Hoppar över varenda en för att jag tycker det är svårt att läsa ett annat språk. Då dessa grannländer tycks tycka sig vara helt förskonade från problem i sina egna kungahus känns det konstigt att man då måste flytta över sitt kritikbehov till ?! Sverige.
    Borde inte Svensk Damtidning överväga att ge ut tidningen på flera andra språk?!


  104. eva ringdahl skriver: 4 augusti, 2013

    Märkligt att det är ” bara” kvinnor som tycker till om kungahuset!


  105. kristiansenkris skriver: 4 augusti, 2013

    # 103 Carina:
    I Norge har vi ikke problemer med å lese hverken svensk eller dansk!!! Det kan da ikke være verre for svensker å lese nabo- språkene! Er du av de som helst vil snakke engelsk med naboen? Det må ikke komme så langt at nordiske naboer ikke kan forstå hverandre!!! Jeg vil kalle det latskap å ikke øve seg på å lese et språk som er så likt ens eget! Jeg lover deg – det er en treningssak – og går strålende etter hvert!!! Og i den globaliserte verden vi lever i nytter det ikke være så innadvendt som deg! Svensk Dam behøver ikke oversettes til norsk – jeg forstår nesten alt på svensk, og er glad for at Svensk dam er på svensk! Kunnskap er lett å bære, sier et ordtak! Lykke til!


  106. sonja skriver: 6 augusti, 2013

    Ja, kontrasten til MM er store. Rokkekonsert på Skaugum til Håkon Tror nok Kong Harald og Dronning Sonja krympet seg.Men den fruen får det som regel som nun vil. Men gudsteneste til henne selv ,den synest eg var litt drøy. Det burde vert omvendt. Forstår V+D hoder seg vekk fra slik dobbelmoral.


  107. Marguerithe skriver: 6 augusti, 2013

    “105” kristiansen,
    Det håller jag med om. Att säga att man inte förstår sina grannländers språk är bara ren lathet. Man behöver lära sig nytt varje dag. Arabiska är min nya utmaning för att kunna hjälpa våra invandrade människor att klara sig i samhället.


  108. kristiansenkris skriver: 7 augusti, 2013

    # 106 Sonja:
    Nei, kongeparet krympet seg nok ikke – de er vant til alle typer kultur-uttrykk – og setter pris på det! Kongeparet krymper seg ikke over sønnens musikksmak! Og hvorfor i all verden mener du at feiringene burde vært byttet? MM er født på Sør-landet – også kalt det mørke fastland – hvor religiøs aktivitet var en del av hverdagen – slik det også var på mitt eget hjemsted – langt unna urbaniteten! Vi hadde religiøse stevner – med mye moro for barn – og vi oppsøkte alle typer arrangementer – også religiøse møter. Der var det ofte fin musikk med mange typer musikk-instrumenter og mye gladsang!
    Norsk musikkliv kan takke musikkskolene (i dag kulturskolene), skole-korpsene og kirke-/bedehusmusikerne for ryggraden i vårt musikkliv. Sjekk hvor våre fremste musikere startet sin karriere!
    Du vil bli mindre fordømmende – og MM s musikalske kirke-arrangement er jo midt i blinken for henne! Haakons musikksmak matcher festivalmusikken på Skaugum!


  109. sonja skriver: 9 augusti, 2013

    108.
    Er ikkje fordømmende, men rokkekonsert på Skaugum synest eg ikkje hører hjemme. Da kunne MM tatt Håkon med seg til Kristiansand der rokkekonserter og kristendom går hand i hand. Men er mann kongelig så synest eg synest eg man skal holde ein vist stander på kongelige egendomer. Det er nå mitt syn på saken..


  110. gunda skriver: 13 augusti, 2013

    synes det var fornuftig å bli hjemme. dette ble tåpeøig feiring. dummest at kronprinsessen sa det var hennes gave til håkon. en fest til den prisen? det var norges gave til kronprinsen. og til deg 15, helt enig


Annons

Laddar