Bianca Ingrossos dyra pälsjacka möttes av hatstorm – nu svarar hon på kritiken

Bianca Ingrossos dyra pälsjacka möttes av hatstorm – nu svarar hon på kritiken

Bianca Ingrosso bar en pälsjacka och fick massa hat. Nu försvarar hon sig själv.

Lika som bär! Svenska kändisbarn som är kopior av sina föräldrar
1:12

Efter reklamen: Lika som bär! Svenska kändisbarn som är kopior av sina föräldrar

(1:12)

Slå på ljud

Bianca Ingrosso syns och hörs både här och där. Hon har gjort succé i tv-rutan, både i Wahlgrens värld och som jurymedlem i Talang. Hon pryder reklamer, omslag och är ansiktet utåt för flera erkända märken.

Hennes sminkmärke Caia har fullkomligt exploderat och sist men inte minst är hon ett av kändis-Sveriges största konton på Instagram, 1,3 miljoner följare, och med det kommer en hel del pengar, men också ansvar och åsikter.

Och nyligen publicerade hon ett inlägg som fick följarna att fullkomligt rasa. Nu svarar hon på kritiken om den gröna pälsjackan.

Ilska mot Bianca Ingrosso efter pälskappan

Pälskappan som Bianca bar på bilderna är från märket Nobel Copenhagen. Och enligt följarna som hann gå in på hemsidan innan den las ner ska jackan vara gjord av 100 procent räv.

”Det är sorgligt att äkta päls fortfarande används och till och med glorifieras i klädindustrin", skrev en av tusentals ilskna följare.

Enligt bilder från sajten som Expressen hittat stämmer det att kappan är gjord av 100 procent räv.

Bianca Ingrossos svar på den massiva kritiken

Nu har tidningen kontaktat Bianca som svarar på följarnas kritik – enligt henne är kappan gammal och hon är "säker" på att det inte är äkta päls.

”Jag köpte den för flera år sedan och har haft den på vinden o flera år men är nästan helt säker på att det är fake för jag skulle aldrig köpa en äkta pälsjacka. Köpte den på en hemsida men tror inte den är äkta.”, skriver hon i ett sms.

Djurens rätts generalsekreterare Benny Andersson menar att det är idiotiskt att bära päls, för vem som helst man framför allt för en influencer,

”Som influencer har du ett extra stort ansvar för vilka signaler du skickar till dina följare. När de stora modeföretagen ett efter ett väjer bort päls och när land efter land förbjuder pälsdjurdfarmer, så är det rejält tondövt att som influencer blunda för det fruktansvärda djurplågeri som pälsindustrin står för.”, skriver han i ett mejl till Expressen.

Foto: TT