Inspelningarna för långkören Doobidoo är klara för denna gång, och kommer snart tillbaka till rutan – på lördagskvällarna.
Ja, programmet kommer inte längre sändas på fredagar som det har gjort i alla år, utan kommer ersättas av ett annat program.
– Jag gör sjuttonde säsongen i år och vi har levererat mellan 1,5 och 2 miljoner tittare varje år, varje fredag, hela jävla säsongen, säger Lasse till Aftonbladet och fortsätter:
– Nej, men jag är så jävla trött på att det sitter 14-åriga chefer där uppe i Stockholm som inte har en jävla aning om vad folklighet är och då ska bestämma vad övriga Sverige ska titta på. De har inte en jävla aning om ni frågar mig.
"Får ingenting"
Men det är inte allt. Nu berättar han även för Hänt att SVT vägrar satsa på Doobidoos marknadsföring.
– SVT misshandlar oss så in i bomben tycker jag. Verkligen misshandlar oss. Andra tv-program får trailers och reklam, andra program får uppbackning men vi är ett Göteborgsprogram, vi är inget Stockholmsprogram och då får man ingenting, säger han till sajten.
Lasse menar att han märkt att det finns de program som SVT lyfter till skyarna medan Doobidoo får nöja sig med att enbart gå linjärt, numera på lördagar då.
– Bäst i test? Då tapetserar man stan liksom när de ska köra. Vi har inte en trailer. Det är fan osannolikt, fortsätter han.