Pernilla Wahlgrens miss – nu kommenterar SVT: ”Ingen medveten”
Pernilla Wahlgren har blivit rejält varm i allsångskläderna. I måndags avslutade hon sin tredje säsong som programledare för Allsång på Skansen, i ett program som bjöd på nostalgi i form av de tidigare allsångsledarna Sanna Nielsen och Anders Lundin.
Publiken njöt för fulla muggar av showen. De visste att det var sommarens sista program, att Pernilla för sista gången det här året sjöng ”Stockholm i mitt hjärta” och vaggade in publiken i en sommarstämning som ledde till både sång och dans.
När det var dags att runda av säsongsavslutningen kom Pernilla dessutom med glädjebeskedet att hon återvänder som programledare nästa år, vilket ledde till ännu mer jubel och frenetiska applåder.
SVT stoppar Pernilla
Pernilla har själv beskrivit det som ”världens bästa sommarjobb”. Samtidigt innebär uppdraget att hon gör en viss uppoffring, då hon under anställning av SVT har strikta reklamförbud.
Det innebär att hon inte för göra reklam på sina sociala medier och i sin podcast, ”Wahlgren & Wistam”. Förbudet sträcker sig fyra veckor före, hela perioden under och två veckor efter programmet.
Bland annat stoppas hon från att bära synliga logotyper och nämna varumärken på ett sätt som faller inom kategorin reklam.
SVT:s svar efter missen
Men ibland sker misstag. Inför säsongens sista program hade Pernilla Wahlgren spelat in en sketch med Sanna Nielsen för SVT:s räkning.
I sketchen, som spelades in i Pernillas sminkloge, syntes dottern Bianca Ingrossos sminkmärke Caia tydligt på både en necessär och ett läppglans som stod på bordet.
Svensk Damtidning har varit i kontakt med SVT som säger så här om händelsen:
– Detta var ingen medveten produktplacering utan en ögonblickssituation där det förekommer en rad olika produkter i den miljön där inspelningen gjordes, säger projektledare Haida Jamshidi.
Foto: TT/Instagram/SVT