Prinsessan Sofia satsade på en beige kavaj redan förra året. Nu är plagget hetare än någonsin.
För ganska precis ett år sedan var det dags för prinsessan Sofia att återigen arbeta. Målet för dagen? Att delta vid Entreprenörskapsforums konferens den 24 oktober. Frågorna som doskuterades då var, bland annat, hur företagen levererar på Agenda 2030? Samt hur politik och offentlig sektor når de globala målen?
Har du koll på de kungliga snackisarna från vecka 49?
Efter reklamen: Har du koll på de kungliga snackisarna från vecka 49?
Man talade också om hur filantroper och civilsamhälle bidra till att nå FN:s 17 globala mål för hållbar utveckling. På scen stod, förutom prinsessan Sofia, också Jan Eliasson och Hedda Påhlson-Möller.
På sig under Entreprenörskapsforums konferens hade prinsessan Sofia en beige kavaj från finska märket Andiata. Ett märke som på kort tid seglat upp som ett favoritmärke hos prinsessan Sofia (och hos kronprinsessan Victoria).
Andiata grundades för 35 år sedan, av Tarja Rantanen. Man gör produkter som är tidlösa och kvinnliga.
– Vårt designteam bestående av mönsterkonstruktörer och designers på huvudkontoret i Helsingfors jobbar tätt tillsammans för att ta fram den perfekta produkten, har Tarja berättat för Svensk Damtidning.
Och den perfekta produkten, ja, den är just tidlös. Och ska hålla generation efter generation,
– Jag ser gärna Andiatas produkter överföras från en generation till en annan. Från mammor till döttrar och sedan vidare till barnbarnen. Det är genuint hållbart tänkande som vi har haft ända från början. Våra produkter är inte en engångsprodukt eller slit och släng plagg, utan skapade för att hålla en lång tid framöver, har Tarja slagit fast.