Victorias blommiga klänning – därifrån kommer den

Victorias blommiga klänning – därifrån kommer den
Kronprinsessan Victoria lyfter fram svensk design – än en gång! Hennes blommiga klänning med krage kommer från svenska Arket.
Annons

Artikeln innehåller reklamlänkar. Läs mer här

Andra dagen i Hanoi inleddes med att kronprinsessan öppnade Sweden-Vietnam Business Summit med ett tal:

“Our two countries have developed a strong and lasting friendship; a friendship built on trust and mutual respect. We have moved on from aid to trade and we share a strong belief in the future. Now, we are ready to explore that future – together”, sa hon.

Annons

Kronprinsessan fick även äta traditionell vietnamesisk mat. Senare gick resan vidare till FN:s huvudkontor och Phu Vinh Bamboo Village. På FN:s huvudkontor i Vietnam finns alla FN-organ samlade i The Green One UN House. Kronprinsessan Victoria fick en visning av huset, information om FN:s arbete i Vietnam och arbetet med Agenda 2030 med särskilt fokus på hållbar utveckling och småskalig produktion på landsbygden.

Tillsammans med representanter från FN åkte kronprinsessan Victoria därefter vidare till Phu Vinh Bamboo Village. Byn har ingått i ett FN-projekt som syftar till att öka sysselsättningen på landsbygden genom hållbar design och produktion. Hantverkare i byn visade Kronprinsessan handgjorda produkter av bambu och rotting.

Klicka hem kronprinsessans blommiga klänning

Dagen till ära satsade kronprinsessan på en ny blommig klänning, signerad Arket.  (reklamlänk via Apprl) Hon stylade klänningen med klackar och ett smalt skärp i midjan, skärpet kommer från Ralph Lauren.

Klänning från Arket

Nya H&M-varumärket Arket, som öppnade sin första butik i Stockholm förra våren, 2018, erbjuder väldesignade och tidlösa kollektioner för kvinnor, män och barn och ett urval av inredningsdetaljer. Tanken bakom Arket är att erbjuda kunder tidlösa plagg och accessoarer som håller i flera säsonger. Utöver det finns det även ett mindre sortiment av saker till hemmet och samtliga av Arkets butiker inhyser också ett café. Ett av ledorden för nya varumärket är hållbarhet i fråga om material och leverantörer, men även kring att informera kunder om hur de ska ta hand om plaggen för att de ska hålla länge.

Läs mer:

Foto: TT

Mer om svenska och internationella kungligheter, societet och kändisar från oss på Svensk Damtidning:

Dela på:

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Annons

Laddar