Populärt: NYTT! Korsord Drottning Silvia Kronprinsessan Victoria Prins Daniel Prinsessan Madeleine Prinsessan Sofia Marius Borg Höiby

Tårdrypande detaljen i nya bilderna – nu bekräftas sanningen om Madeleine

13 sep, 2025, 10:31
TT
Detaljen i de rykande färska bilderna på Madeleine sticker verkligen ut!
Annons

Att jobba tillsammans med sin familj som kunglig är ingenting som hör till ovanligheterna.

WOW! Här åker prinsessan Madeleine karuseller på Gröna LundBrand logo
WOW! Här åker prinsessan Madeleine karuseller på Gröna Lund

Kungligheterna som jobbar ihop

Både prins Carl Philip och prinsessan Sofia jobbar tillsammans med organisationer som Project Playground, samtidigt som de i samma veva uppfostrar fyra gemensamma barn.

Kronprinsessan Victoria och prins Daniel driver även Generation Pep, för att bidra till mer rörelse och bättre hälsa bland barn och unga.

Även prinsessan Madeleine och drottning Silvia har många års erfarenhet av gemensamma beslut i yrkeslivet. De sitter båda i styrelsen för World Childhood Foundation, en organisation Silvia grundade 1999 för att motverka våld och sexuella övergrepp mot barn.

Annons

Och det arbetet fortsätter för Madeleine, även om hon nu testar sina vingar på egen hand. Det var nämligen en extra speciell lördag för prinsessan denna förmiddag.

Madeleine under lanseringen av MinLen

Den 24 mars meddelade hovet att Madeleine, tillsammans med bolaget Weleda, släpper en hudvårdsserie som hon döpt till Minlen. Serien innehåller naturliga produkter och riktar sig till barn och unga, då hon menar att hon såg ett behov av det på marknaden.

– Jag är så glad över att kunna dela nyheten att jag lanserar MinLen, en hudvårdsserie med naturliga produkter som är framtagen i samarbete med Weleda, sa Madeleine själv under pressträffen.

Kön under lanseringen av prinsessans Madeleine Bernadottes nya hudvårdsmärke minLen på Lyko i centrala Stockholm. Prinsessan var på plats och berättade om sitt varumärke.Foto: Pontus Lundahl / TT / Kod 10050Pontus Lundahl/TT

Och på lördagen var det dags för den svenska lanseringen, som ägde rum i skönhetsbutiken Lyko i centrala Stockholm. Madeleine var själv på plats för att presentera sin senaste satsning – och vilken succé det blev!

Annons

Redan innan dörrarna öppnades ringlade kön längs Drottninggatan, många spända på att ta del av vad prinsessan arbetat på bakom kulisserna. Och när Madeleine tog ordet var hon verkligen i sitt esse – det märks att hon trivs på hemmaplan!

Här stöttas Madeleine av Chris O'NeillBrand logo
Här stöttas Madeleine av Chris O'Neill

Detaljen i bilden på Madeleine

Men var än Madeleine går, är det alltid ett jobb som följer henne – Childhood. Tittar vi närmre på bilderna ser vi att hon bär ett armband från sin mammas viktiga arbete, det så kallade Childhood-armbandet.

Annons
Prinsessan Madeleine under lanseringen av sitt nya hudvårdsmärke minLen på Lyko i centrala Stockholm.Foto: Pontus Lundahl / TT / Kod 10050Pontus Lundahl/TT

Smycket är inte bara färgglatt för sakens skull. Färgerna står för en rad viktiga betydelser, där rött signalerar varje utsatt barns rätt till fysisk, psykologisk och social rehabilitering och grön för rätten till vila, fritid och lek.

Här kan vi skymta det färgglada Childhood-armbandet på Madeleines högra arm.Pontus Lundahl/TT

Att Madeleine väljer att bära armbandet visar hennes enorma stöd till både organisationen och sin mammas outtröttliga arbete. Det är en ständig påminnelse om Silvias enda mål: Att Childhood som organisation en dag inte ska behövas i världen.

Annons