Populärt: Drottning SilviaKronprinsessan VictoriaPrins DanielPrinsessan MadeleinePrinsessan Sofia

Svidande kritik mot Bianca Ingrossos senaste affärsidé: ”Ni borde skämmas”

28 okt, 2021, 17:58 
bianca Ingrosso

Bianca Ingrossos val har rört upp känslor bland kunderna – riktar hård kritik mot företaget.

Annons
Kartläggning! Här är hela klanen Wahlgren/Ingrosso/SchollinBrand logo
Kartläggning! Här är hela klanen Wahlgren/Ingrosso/Schollin

Bianca Ingrossos sminkföretag Caia Cosmetics har fått som tåget sedan lanseringen för ett par år sedan och efter en lyckad försäljning av en del av sitt ägande i företaget kan nu Bianca koras till mångmiljonär.

I et avsnitt av podcasten Framgångspodden avslöjade hon nyligen att summan hon fick för affären låg på runt 200 miljoner kronor, vilket är betydligt högre än även de vildaste av spekulationer har vågat gissa.

Men arbetet har såklart inte tagit slut för det. Förra veckan flyttade Caia in i sina 700 kvadratmeter stora lokaler och det är ständigt nya produkter på väg att lanseras.

En av de mest populära produkterna sista tiden är den mycket efterlängtade julkalendern, där förväntansfulla kunder kan se fram emot 24 luckor bakom vilka det döljer sig olika typer av produkter från Caia.

Kritiken mot Bianca Ingrossos nya produkt

Den gick att förbeställa för 1795 kronor, men innehåller produkter till ett betydligt högre värde än så enligt Caias försäljningssida.

Annons

Nu har kalendern börjat landa hos kunderna och bland de som hunnit kolla in innehållet finns det en hel del besvikelse, något Aftonbladet var först att rapportera om. En av dem är Youtubern Margareta Grääs.

– 1795 kronor är mycket pengar, älskar ni Caia kommer ni inte ångra er. Men hade jag betalat 1795 kronor för att ha den här i december så hade jag nog blivit lite besviken. Det är fem luckor som jag skulle kalla ren och skär utfyllnad, säger Margareta.

bianca ingrosso
Bianca Ingrosso startade Caia Cosmetics 2018.

På Biancas Instagram är kommentarerna inte nådiga.

”Så tråkigt att man blir så missnöjd med en kalender som man såg fram emot sååå himla mycket att öppna. Väldigt besviken !” skriver en följare.

”Har ALDRIG varit med om att man promotar en sån kalender så som ni har gjort i CAIA och sen bara levererar skit rent ut sagt… ingenting är nytt? Samma saker genom hela kalendern, ända som va bra va väl setting spray, (som dessvärre är i miniformat) wow haha” skriver en annan.

Annons

Bland det som väcker mest uppmärksamhet är att en av luckorna inte innehöll någon produkt utan en rabattkupong.

”Jag är i chock, betala jag 1800 för att få 20% på nästa köp. Ni borde skämmas!!” skriver en användare som reagerat på just det.

Till Aftonbladet har Bianca Ingrosso svarat på kritiken.

”Personligen så älskar jag produkter i resestorlek och efter analyserande av andra julkalendrar så verkar folk älska produkter i resestorlek lika mycket som mig. Tilltalar det inte så är det tråkigt att höra, då tycker vi olika där” skriver hon till tidningen i ett meddelande.

Annons