Madeleine är tydlig med att hon är upprörd och chockad över sättet som företaget har lagt upp kampanjen.
"Användningen av ”bondage-björnar” är en underförstådd hänvisning till sexualiseringen av barn och pedofilins värld. Det är INTE okej och ett fast ställningstagande måste göras för att sända ett budskap till företag som försöker tjäna pengar på dessa bilder" skriver Madeleine till ett nytt inlägg där hon starkt tar avstånd från företagets senaste agerande.
Prinsessan uppmanar även andra att stå upp emot kampanjen från det framstående klädmärket.
Nu har prinsessans markering blivit omtalat på sidan på maltesiska sajten Adland.
De skriver att den svenska kungligheten har tagit avstånd från reklamkampanjen och tillägger att hon har ett tätt samarbeta med välgörenhetsorganisationen Childhood och deras arbete mot sexuellt våld mot barn.
Prinsessan Madeleines arbete med Childhood
År 1999 startade Silvia välgörenhetsorganisationen "Childhood" för att värna om barns rätt till en trygg barndom. Något hon sedan 2006 arbetar med tillsammans med dottern prinsessan Madeleine.