Populärt: Drottning SilviaKronprinsessan VictoriaPrins DanielPrinsessan MadeleinePrinsessan Sofia

Ica svarar: Därför är Suzanne Reuter borta från reklamerna

21 maj, 2021, 05:00 
Suzanne Reuter och Björn Kjellman
När Loa Falkman lämnade rollen som "Ica-Stig" blev Suzanne Reuter "Ica-Stina". Men sedan försvann hon från reklamerna...
Annons
6 saker du inte visste om Ica-reklamenBrand logo
6 saker du inte visste om Ica-reklamen

Listan på potentiella ersättare för Loa Falkman som "Ica-Stig" var lång innan det stora avslöjandet kom:

Suzanne Reuter och Björn Kjellman, numera "Ica-Stina" och "Ica-Stig", tillsammans i de lustiga reklamfilmerna!

Det dröjde inte länge innan vi fick se duon in action i det klassiska Ica-formatet, sedan försvann plötsligt Reuter.

Kritik mot nya Ica-reklamerna

Nya Ica-Stina och Ica-stig har mötts av en hel del kritik. Duon anklagas både för att vara tråkiga och syssla med mobbning.

"Lägg ner ICA-reklamen... sååå usel.. varför uppmuntra att nervärdera andra... ", som en tittare uttryckt det på Facebook.

Några månader in i skiftet har uppmärksamheten riktats åt annat håll – "var är Suzanne?", undrar många.

Mycket riktigt lyser skådespelerskan med sin frånvaro i flera filmer. Nu förklarar Ica vad som har hänt.

Icas svar: Därför är Suzanne Reuter borta

På Facebook har matjätten svarat de fundersamma tittarna – Suzanne är inte borta för alltid.

Annons

"Alla skådespelare är inte med i alla reklamfilmer. Vilka skådespelare som är med kan variera från film till film", skriver Ica.

I en annan kommentar kommer matjätten med ett lugnande besked till alla Reuter-fans:

"Du kommer att se henne i våra reklamfilmer framöver igen".

Mycket riktigt, i den senaste reklamfilmen är Ica-Stina tillbaka, gladare än på länge!

Ica-reklam
Ica-Stina är tillbaka i butiken!

Att reklamfilmerna inte uppskattas av alla har inte gått matjätten förbi. I ett mail till Aftonbladet har Joakim Bengtsson, marknadschef på Ica, besvarat kritiken:

"Vi följer utvecklingen av reklamen med flera olika mätningar och vi lyssnar in den feedback vi får. Vår förhoppning är att vi ska kunna visa på en tydligare bredd och djup i våra nya karaktärer och vi hoppas såklart att de ska tas emot väl av publiken när de får möjligheten att lära känna våra nya karaktärer mer".

Foto: TT, Skärmdump/Youtube

Annons